Onko turvallista mennä Helsingin Suhe-seurakuntaan?
Kysymys Mauno Mattilalle
46
152
Vastaukset
- Anonyymi
Mauno M. vastaus on aina ja jokaisessa asiassa väärä.
Hän ei ole Pyhän Hengen vaikutuspiirissä. - Anonyymi
Mauno Mattila on itse väärä profeetta. Tässä on yksi todiste muiden joukossa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna - Anonyymi
M.M. hylkäsi yhteistyön Pyhän Hengen kanssa ja siirtyi parjaajien porukoihin.
- Anonyymi
Mutta toraistit ovat koko ajan olleet parjaajien ja veljieni syyttäjän porukoissa. He eivät ole koskaan tehneet parannusta eivätkä kääntyneet Jumalan puoleen. M.M ei ole samoissa porukoissa kuin toraistit.
- Anonyymi
Mauno Mattilalla on huomattavasti enemmän esirukoilijoita kuin saatanallisia syyttäjiä.
Ja vaikka ei näin olisi, Jumala on aina suurempi kuin paholainen, ja Mattilalla on esirukoilijana itse Jeesus Kristus, joka Isän oikealla puolella toimittaa ylimmäispapillista virkaansa ja alati rukoilee Isää Mauno Mattilankin puolesta.
Jumala suuresti siunatkoon Mauno Mattilaa ja varjelkoon pahoilta parjaajilta, jotka toimivat paholaisen talutusnuorassa.
PS. Linkkimies, älä laita tähän ketjuun enempää valheellista propagandaasi.- Anonyymi
" Mattilalla on esirukoilijana itse Jeesus Kristus, joka Isän oikealla puolella toimittaa ylimmäispapillista virkaansa ja alati rukoilee Isää Mauno Mattilankin puolesta."
Mistä sinä tämän tiedät? Et mistään. Onko Mattilan nimi edes elämän kirjassa? Ainakin Mattilan synnit viittaavat siihen, että hän on pelkkä eksyttäjä ja väärä profeetta. Jeesus rukoilee vain omien puolesta, ei Mauno Mattilan puolesta, joka palvelee pimeyttä.
"Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut," (Joh 17:9)
Mauno Mattila ei ole Herran palvelija. Hän jakaa väärä profetiaa, että Trump olisi Jumalan pasuuna. Tämä ei ole ainoa väärä profetia, mitä hän jakaa, vaan myös sellaisia, mitkä eivät voi enää edes toteutua. Onko jotenkin väärin koetella Mattilan valheita ja tuoda ne julki? Onko sinun mielestä uskottava kaikki valheet, mitä Mattila levittelee?
Mattilalla on myös selviä opillisia eksytyksiä, joista yksi on mm. kasteen mitätöiminen ja paljon muutakin hämärää löytyy. Asiasta on käyty todellakin tällä palstalla keskustelua. Onko niin, ettei tätäkään asiaa saa tuoda julki? Pitääkö uskoa kaikki eksytykset, mitä Mattila levittelee?
Mattila on syyllistynyt suoranaiseen Raamatun väärentämiseen, mikä on jo röyhkeydessään todella vakavaa syntiä. Onko niin, ettei tätäkään seikkaa saa tuoda julki. Tässä on se sinun vihaamasi linkit, jotka todistavat Mattilan väärentäneen Raamattua. Nämä eivät ole ainoa tapaukset, kun Mattila eksyttää, vaan pikemminkin jäävuoren huippu:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta#comment-93870433
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15515007/nokia-missio#comment-96136561
Nyt Mauno Mattila on julkaissut uuden videon, jossa hän itse asiassa tunnustaa olevansa okkultistisessa siteissä:
--Koska jos ihmisellä on okkultistinen side, niin se vaikuttaa häneen sillä lailla, että hän alkaa väärentää Jumalan sanaa. Hän ei ymmärrä. Niinkö minä olen kertonut omasta eksymyksen tiestään. Mut sitten tämä Jumalan sana lähtee pois kans. Ja vaelletaan, niinkö tässä sanotaan, kavaluudessa. https://www.youtube.com/watch?v=2UIDzxWVDx4&feature=youtu.be&t=1389
Joskus totuus tulee lapsen suusta. Eksyttäjä sanoo, että hän on okkultistisissa siteissä. Ja niin onkin. On vain eräitä sellaisia surullisia tapauksia, joille on ihan mahdoton asia hyväksyä tosiasiat. He ovat rakastuneet siihen harhaoppien viihteeseen, mitä Mattila jakaa.
- Anonyymi
Jos olet etsimässä seurakuntaa, joka seisoo kaikessa tukevasti Raamatun sanan perustalla, ja jossa paimenet houlehtivat lampaistaan ja antavat heille oikeaa ravintoa ajallaan, ja ovat kaikessa raittiudessa esimerkillisiä kaittaviaan kohtaan, eivätkä käytä alkoholia, eivätkä tupakoi, eivätkä ota tatuointeja, sanon tämän suru sydämessäni, SUHE ei valitettavasti täytä näitä kriteerejä.
Kun kuljet rukoillen, Jumala kyllä johdattaa sinut raittiiseen seurakuntayhteyteen.- Anonyymi
SuurHelsinginseurakunta (suhe) on ensimmäisiä, jotka ottivat ns. nauruherätykset/toronto"siunaukset" avosylin vastaan!!! Siellä rääkkyivät kuin kanat, konttailivat lattoilla ja saivat samanlaisia sätkyjä kuin esim tämän päivän riverseurakunnassa! Raamattua Ei opeteta, enemminkin jos joku sitä yrittää, seurakunta vaan NAURAA!
Ikävä kyllä...se parhaiten NAURAA joka viimeksi NAURAA.
TULE, HERRA JEESUS! MaranAta :)
Tuota ..kannattaisiko hieman varovaisuutta koettaa käyttää noissa tuomion julistuksissa vielä henkilöön kohdistuvia ??
- Anonyymi
Mauno on raitis Jumalan siunaama profeetta!
- Anonyymi
Sinä teet vakavaa syntiä, koska mainostat väärää profeetta. Sinä otat osaa Mauno Mattilan synteihin.
Tässä on todisteet, että Mauno Mattila on väärä profeetta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14255285/mauno-mattila-on-vaara-profeetta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna
- Anonyymi
Ei M.M. itse tiedä olevansa eksytyksen hengen alaisuudessa. Sen voi jokainen tunnistaa siitä, että hän on parjannut Jumalan Hengessä olevia seurakunnan työntekijöitä.
- Anonyymi
Mauno Mattilan jakamat profetiat tulee koetella. Mauno Mattila on jäänyt kiinni ilmiselvistä vääristä profetioista ja sen saa sanoa ääneen.
1 Joh 5:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. - Anonyymi
Mauno Mattila on varoittanut valheveljistä, valheapostoleista, eksyttäjistä. harhaanjohtajista, vääristä opettajista ja vääristä profeetoista, susista lammasten vaatteissa. Niin hyvän paimenen tuleekin tehdä.
Yleensä nämä em. joukkoon kuuluneet yrittävät kostaa ja mustamaalata Mauno Mattilaa.
On tainneet Mattilan varoitukset tapauksessasi kohdilleen osua, kun noin vihassasi meuhkaat.
Uskon vakaasti Mattilan seisovan tukevasti Kristus-kalliolla ja hän on osoittanut kuulevansa Paimenen äänen, joka kaikuu hänen opetuksissaan ja varoituksissaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mauno Mattila on varoittanut valheveljistä, valheapostoleista, eksyttäjistä. harhaanjohtajista, vääristä opettajista ja vääristä profeetoista, susista lammasten vaatteissa. Niin hyvän paimenen tuleekin tehdä.
Yleensä nämä em. joukkoon kuuluneet yrittävät kostaa ja mustamaalata Mauno Mattilaa.
On tainneet Mattilan varoitukset tapauksessasi kohdilleen osua, kun noin vihassasi meuhkaat.
Uskon vakaasti Mattilan seisovan tukevasti Kristus-kalliolla ja hän on osoittanut kuulevansa Paimenen äänen, joka kaikuu hänen opetuksissaan ja varoituksissaan.Ei pidä paikkansa. Kysymys ei ole kostamisesta vaan siitä, että Mauno Mattila tekee itse samaa, mistä hän muita varoittaa. Jos Mattila on jonkun eksyttäjän onnistunut paljastamaan, niin hän tekee yhtä paljon omia eksytyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon vakaasti Mattilan seisovan tukevasti Kristus-kalliolla ja hän on osoittanut kuulevansa Paimenen äänen, joka kaikuu hänen opetuksissaan ja varoituksissaan."Uskon vakaasti Mattilan seisovan tukevasti Kristus-kalliolla ja hän on osoittanut kuulevansa Paimenen äänen, joka kaikuu hänen opetuksissaan ja varoituksissaan."
Miten tekopyhää hölyn pölyä sinä kirjoittelet. Mattila ei ole Jumalan profeetta vaan väärä profeetta, mistä on pitävä näyttö tässä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15209537/mauno-mattilalle-vastaus#comment-93158151 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uskon vakaasti Mattilan seisovan tukevasti Kristus-kalliolla ja hän on osoittanut kuulevansa Paimenen äänen, joka kaikuu hänen opetuksissaan ja varoituksissaan."
Miten tekopyhää hölyn pölyä sinä kirjoittelet. Mattila ei ole Jumalan profeetta vaan väärä profeetta, mistä on pitävä näyttö tässä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15209537/mauno-mattilalle-vastaus#comment-93158151Kaikki "pitävät näyttösi" vuotavat kuin seula. Ei totuutta. Muutenkin toitotat tuomion pasuunaasi vailla rakkautta ja se todistaa meille sen hengen, mistä lähteestä "todistuksesi" kumpuaa.
Pyhä Henki on annettu meille lohduttajaksi ja puolustajaksi, ja Hän johdattaa meidät kaikkeen totuuteen, ja Pyhä Henki on todistanut minulle, että kaikesta vajavaisuudestaan huolimatta Mauno Mattila pyrkii kaikessa Raamatun sanan totuuteen.
Toki me kaikki joissakin kohden hairahdumme, mutta mistään vakavasta Raamatun sanan väärin opettamisesta ei ole hänen kohdallaan ollut missään kohden kysymys ja olen kuunnellut lähes kaikki hänen opetusvideonsa ja tutkistellut ja koetellut ne Jumalan sanalla.
Toki myönnän olevani itsekin sangen vajavainen, siksi kuljen tietäni rukoillen ja tietoisena siitä, että saan olla Hänen johdatuksessaan ja Jeesuksen sovintoveren ja Jumalan siunaavien ja varjelevien siipien suojassa, niin ettei mitkään pahan palavat nuolet voi minua koskettaa eikä vahigoittaa. Samaa rukoilen myös Mauno Mattilalle, joka on minulle rakas veli Herrassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki "pitävät näyttösi" vuotavat kuin seula. Ei totuutta. Muutenkin toitotat tuomion pasuunaasi vailla rakkautta ja se todistaa meille sen hengen, mistä lähteestä "todistuksesi" kumpuaa.
Pyhä Henki on annettu meille lohduttajaksi ja puolustajaksi, ja Hän johdattaa meidät kaikkeen totuuteen, ja Pyhä Henki on todistanut minulle, että kaikesta vajavaisuudestaan huolimatta Mauno Mattila pyrkii kaikessa Raamatun sanan totuuteen.
Toki me kaikki joissakin kohden hairahdumme, mutta mistään vakavasta Raamatun sanan väärin opettamisesta ei ole hänen kohdallaan ollut missään kohden kysymys ja olen kuunnellut lähes kaikki hänen opetusvideonsa ja tutkistellut ja koetellut ne Jumalan sanalla.
Toki myönnän olevani itsekin sangen vajavainen, siksi kuljen tietäni rukoillen ja tietoisena siitä, että saan olla Hänen johdatuksessaan ja Jeesuksen sovintoveren ja Jumalan siunaavien ja varjelevien siipien suojassa, niin ettei mitkään pahan palavat nuolet voi minua koskettaa eikä vahigoittaa. Samaa rukoilen myös Mauno Mattilalle, joka on minulle rakas veli Herrassa."Kaikki "pitävät näyttösi" vuotavat kuin seula. Ei totuutta. Muutenkin toitotat tuomion pasuunaasi vailla rakkautta ja se todistaa meille sen hengen, mistä lähteestä "todistuksesi" kumpuaa."
Sinä et ole todellakaan perehtynyt, mitä linkkien takana esitetään. Et pystynyt esittämään mitään järkevää argumenttia väitteesi tueksi.
Sinä sitten uskot, että Ruotsin puretut rannikkolinnakkeet heräävät kuolleista ja Trump olisi joku profeetta. Kaikkea helluntaikansa menee uskomaan. On teitä niin helppo huijata.
Oletko niin rakastunut Mattilan jaaritteluun, ettet yksinkertaisesti pysty ajattelemaan järkevästi, mitä se Mattila oikein puhuu mm. kasteesta. Sinulla on peitteet silmillä, koska et pysty näkemään sitä suurta määrä asiavirheitä ja suoranaista eksytystä, mitä Mattilan opetuksissa on.
Jos sinä rukoilet ilmiselvästi väärän profeetan puolesta, niin teet syntiä. Tutki miten Raamattu sanktioi väärien profetoiden levittämisen, niin tietäisit, ettei väärän profeetan puolesta saa enää rukoilla. Muuten sinä otat osaa Mauno Mattilan synteihin.
"Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei johda kuolemaan, hän rukoilkoon ja siten antakoon hänelle elämän; tarkoitan niitä, joiden synti ei ole kuolemaksi. Mutta on myös syntiä, joka johtaa kuolemaan, ja sellaisen synnin vuoksi en kehota rukoilemaan." (1 Joh 5:16)
- Anonyymi
Mattila-keskustelu=toraistien rakkilauma Jeesuksen seuraajan kimpussa.
- Anonyymi
Näin se valitettavasti on.
Rukoillaan me Maunon puolesta hänelle viisautta ja ymmärrystä ja Pyhän Hengen voitelua, jotta hän taitaisi julistaa uskosta osattomille Jeesuksen ristin ja veren täyttä evankeliumia parannukseksi syntisille ja opettamaan kaikille Jumalan lapsille Hänen totuuden sanaansa raittiisti ja oikein ja voimia kestämään kaikki paholaisen rusikoinnit. - Anonyymi
Puhukaa mitä puhutte. Mauno on Herran palvelija, ja hänen opetuksensa on Kristus keskeistä.
Jos on jossain erehtynyt, se ei tee hänestä harhaopettajaa.
Älkää kyselko mitä mieltä Mauno on. Ei hänen tarvitse päivystää ja olla joka kysymykseen vastaamassa.
Arvioikaa, ja jos kysytte, kysykää yleisellä tasolla.
Puhumattakaan, että rukoilisitte, että Herran tahto saisi tapahtua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhukaa mitä puhutte. Mauno on Herran palvelija, ja hänen opetuksensa on Kristus keskeistä.
Jos on jossain erehtynyt, se ei tee hänestä harhaopettajaa.
Älkää kyselko mitä mieltä Mauno on. Ei hänen tarvitse päivystää ja olla joka kysymykseen vastaamassa.
Arvioikaa, ja jos kysytte, kysykää yleisellä tasolla.
Puhumattakaan, että rukoilisitte, että Herran tahto saisi tapahtua."Mauno on Herran palvelija, ja hänen opetuksensa on Kristus keskeistä."
Mauno Mattila on onnistunut vetämään sinua nenästä. Sinä taidat uskoa kaiken, mitä hurskastellen sinulle lusikalla syötetään.
Et taida edes tietää, mitä tarkoittaa Kristus-keskeisyys, kun vetoa sellaiseen asiaan. Mattilan opetuksissa on paljon asiavirheitä ja myös suoranaista eksytystä. Jos sinä tuntisin Raamatun, niin sinua ei voisi Mattilan tapaiset saarnaajat naruttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mauno on Herran palvelija, ja hänen opetuksensa on Kristus keskeistä."
Mauno Mattila on onnistunut vetämään sinua nenästä. Sinä taidat uskoa kaiken, mitä hurskastellen sinulle lusikalla syötetään.
Et taida edes tietää, mitä tarkoittaa Kristus-keskeisyys, kun vetoa sellaiseen asiaan. Mattilan opetuksissa on paljon asiavirheitä ja myös suoranaista eksytystä. Jos sinä tuntisin Raamatun, niin sinua ei voisi Mattilan tapaiset saarnaajat naruttaa.Enpä todellakaan kaikkea usko. Uskon kuitenkin Mattilan vilpittömyyteen.
Selittele sinä mitä selittelet. Ja opettele oikeinkirjoitusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä todellakaan kaikkea usko. Uskon kuitenkin Mattilan vilpittömyyteen.
Selittele sinä mitä selittelet. Ja opettele oikeinkirjoitusta.Sinä uskot Mattilan vilpittömyyteen ja sekö muka pyhittäisi Mattilan eksytykset? Kaikkea sitä kuulee.
Sitten kiinnität huomiota muutamaan kirjoitusvirheeseen, mikä on peruste, ettei Mattilasta esitettyä kritiikki ole oikeaa. Kaikkea sitä kuulee.
- Anonyymi
Mikä hemmetti on Suhe-srk?
Etsin netistä. Just joo.
"Yhteiskristillinen" = helluntailaiset, jotka eksyttävät sinne hölmöinä meneviä kristittyjä omiin harhaoppeihinsa.
Lähdetään siitä tosiasiasta että helluntailaiset itse eivät ole kristittyjä vaan opeiltaan vapaamuurareita. Suhe-srk ei siis ole minkäänlajin kristillinen seurakunta.
Perkele ei näköjään saa rauhaa. Sillä on juonensa. Vanha ketku. Maunokin puhuu asiaa, mutta ei hän mikään totuus ole. Lukekaa rukoillen Jumalan sanaa!
Eikös se mennyt niin ,että kaikki pitää koetella ......ja todella hyvä niin .Se mikä ei ole Jumalasta se ei kestä vaan sammuu kuin lyhty tuulessa.
Monella on iskurina tuo väärä profeetta ja kenen kohdalle tuo pilkkanimi sitten sattuukaan ,mutta joskus voi olla oikea profeetta tai tarkemmin sama Henki antaa lahjat ,mutta nähdä tulevia .Itsekkin näen ja olen nähnyt peljättäviä asioita ja minut on Hengessä kuljetettu toiselle puolelle maapalloakin näkemään tuho ,jonka Jumala näytti .Tiedän myös sen ,että itse koettelen ja tutkin tarkkaan mitä kuulen ja näen ja jos hiukkaakaan rauha puuttuu asian yhteydestä hylkään tai tarkemmin sanan yhteydestä.
Olen hyvinkin varma siitä ,että Kristitty ,joka toimii Pyhässä Hengessä voi olla alttiina myös vastustajan pika hyökkäyksille ja niin tapahtuu ,mutta moni ei ole kasvanut siihen ymmärrykseen ,että ne sanomat KAIKKI tulee koetella myös saajan itse ja todella hylätä jos hiukkaakaan alkaa mietityttämään .
Olen huomannut ,että tämä koettelu puuttuu näistä show menoista ja kun saadaan sanoma niin sylkäistään se pihalle sen kummemmin koettelematta ,vaikka ehdottomasti pitäisi koetella .
Näin tulee niitä vääriä PROFETIOITA ja some maailmassa se tarkoittaa ,että LYNKKAUSJOUKOT kyllä löytyy eikä niin tarkkaa kuka kaatuu kunhan vaan veri lentää sehän on pääasia ja joku saadaan tuomiolle .
Mutta siis ylpeys on pohjasanana monille saarnaajille ...kun ei ymmärretä sitä ,että vastustaja pyörii ja häärää ja sehän on häpeällistä monen mielestä sillä eihän minun suuren Jumalan miehen lähellä mikää väärä henki voi olla vaan kaikki on hyviä ja näin mennään metsään ,että kolina käy .
Se on nimittäin varma ,että se ,joka toimii Pyhän Hengen kanssa saa sen taistelujoukon vastaansa ja kun heikko hetki koittaa Jumalan ihmiselle niin varuillaan saa olla sillä alkaa helposti lihaa kutittaa siinä vaiheessa .
Tämmöista siis ...eli miettikää ensin kun laitatte kirveen puunjuurelle ja jos joku lipsuu niin raamatun ohjeen mukaan kauniisti ojentakaa ja jos ihminen ei ole ylpeyden vallassa hän nöyrtyy .Rauhan tervehdys.
Täällähän on meteliä, kuin rankkurin kennelissä. Toivottavasti tämä vastaukseni ei nyt huku tänne kaiken epäolennaisen keskelle.
Tässä on listattuna uuskarimaattiset seurakunnat, jotka ovat siis käytännössä menestysteologisia seurakuntia, joissa keskiössä on ylistysmusiikki, motivaatiopuheet, ihmeet ja karismaattiset persoonaat, mutta Jeesus Kristus ja Jumalan sana ovat toissijaisia. Näitä en voi suositella.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Uuskarismaattisuus
Tuossa sivulla listataan heti Kokkolan Uskon sana seurakuntaa ennen Suur-Helsingin seurakunta eli SUHE. Kun avaa sitten kyseisen srkn nettisivun, hyppää silmiin ensimmäisenä Jan Cedercreutzin nimi, joka on tunnettu menestysteologian opin julistaja. Suhen historiahan on uskonliikkeessä eli 1980-luvulla tulleessa menestysteologian opetuksissa ja sittemmin 1990-luvulla se otti avoimesti vastaan Toronton Siunaus -nimellä kulkeneen ns. nauruherätyksen.
SUHE:n perustaja jäsen ja iso vaikuttaja on ollut Rauno Kokkola, joka on myöntänyt joitakin torontolaisuuden virheitä, mutta ei että se oli harhaa. Kyllähän jokainen voi myöntää, että vaikka katolilaisuudessa on virheitä - jopa paavi itse - mutta on eri asia irtisanoutua siitä.
"Vuonna 1995 Suur-Helsingin seurakunnassa puhkesi Toronton herätyksen tyylinen "nauruherätys", joka levisi myös muihin karismaattisiin seurakuntiin. Sitä ei kuitenkaan hyväksytty useimmissa perinteisemmissä seurakunnissa. Liikehdintä sai runsaasti huomiota myös tiedotusvälineissä ja se herätti kritiikkiä ev.lut. kirkossa ja vapaissa suunnissa, kuten helluntai- ja vapaaseurakunnissa. Nauruherätyksen kannattajat perustivat ensin omia rukouspiirejään ja sittemmin uusia seurakuntia. Kaikki uuskarismaatikot eivät irtautuneet omiksi seurakunnikseen, vaan jäivät vanhan emoseurakunnan sisälle, esimerkkeinä helluntaiherätykseen kuuluva Pakilan Risteyspaikka seurakunta ja Järvenpään vapaaseurakunta Arkki."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suur-Helsingin_seurakunta
Torontolaisuuden vaaroista olen puhunut tällä videolla:
https://www.youtube.com/watch?v=SqrMsKJVXjM
Rauno Kokkolna nimi tulee esille myös ylistysmusiikkia käsitellessä, joka kuuluu elimellisesti äärikarismaattiseen toimintaa. Ei ole äärikarismaattisuutta ilman lumoavaa musiikkia ja toisinpäin.
http://www.angelfire.com/or/cisu/luku3.html
En voi millään tavalla suositella suhe:n tomintaa. Epäilemättä siellä varmasti joku tervehenkinenkin voi joskus käydä puhumassa - saattaahan joku katolinen tai Jehovan todistaja puhua aivan oikein avioliitostakin - mutta hengellisesti tuota seurakuntaa ei ole Jumala istuttanut eikä Jumalan Henki sitä ole johtanut noihin virtoihin eikä Jumala vastaa siitä. Varmasti Helsingistä löytyy parempiakin yhteisöjä, kuten vaikkapa Malmin Saalemista kuuluu hyvää ja osaksi myös Lähetysseurakunnasta. Koetellaan kaikki.
"Ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle; älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä." - Efesolaiskirje 5:10-11
Siunauksin, MM.- Anonyymi
Minä en voi mitenkään suositella Mauno Mattilan eksytysvideoitten katselemista. Mattila varoittaa niissä torontolaisista eksyttäjistä, hyvä niin, mutta sinä Mauno Mattila teet itse samaa syntiä. Sinä et ole julkisesti pyytänyt anteeksi jakamiasi vääriä profetioita vaan puolustellut niitä. Joka ei tunnusta syntejään eikä tee parannusta, niin niitä syntejä ei voi saada anteeksi.
Tässä on todisteet, että Mauno Mattila on väärä profeetta:
Mattilan toiminnasta voi ottaa esille vastaavia varoittavia esimerkkejä vaikka kuinka paljon. Em. Mattilan jakamat väärät profetiat ovat vain jäävuoren huippu hänen eksytyksessään.
Mattilan toiminnan pohja on myös Raamatun vääristeleminen ja mm. kasteen vääristeleminen. Tässä on todisteet siitäkin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta#comment-93870433
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15515007/nokia-missio#comment-96136561 - Anonyymi
Mauno,
On tekopyhää varoittaa Suhen torontolaisuudesta, jos itse uskoo Jeremiah Johnsoniin. Katso Mauno itse peiliisi.
- Anonyymi
Onko Mauno Mattila ottanut kantaa ilmastonmuutos kysymykseen? Voisiko asia olla lopulta niin että, tälläset teot on vain ihmisten epätoivoisia tekoja estää maailman vääjäämätöntä tuhoutumista joka tapahtuu kun näin on ennustettu? Oikeastaan kaikki hysteriat missä asiassa vain ovat järjettömiä eikä niillä oikeasti vaikuteta mihinkään. Vaikka tarkoitus olisi miten hyvä...lopulta niihinkin. vedoten tehdään ihmisten elämästä vaikeampaa. Suomessahan on selvästi ihmiskoe menossa kuinka kurjaa voimme teidän elämästä tehdä kuka jaksaa kuka tekee itsarin kun ei kestä. Kansakurjistushallitus sitä on Sipilä ja Rinnekin tulee olemaan.
- Anonyymi
ILMASTONMUUTOS LÖYTYY PROFEETTA JESAJAN KIRJASTA, LUVUSTA 24, jae 6 (Raamattu 1933), sekä ILMESTYSKIRJASTA vahvistukset, kun Jumala antaa enkeleilleen käskyn puhaltaa AURINKOON....ihmiset paahtu at koviin helteisiin...eivätkä kuitenkaan tee parannusta Jumalanpilkoistaan ym.synneistään...joten, vitsaukset kovenevat kovenemistaan!
Niistä Jesaja puhuu luvun 24 jakeesta 3...
Taipukaa jo Jeesusnimen eteen ja pyytäkää Häneltä syntejä ANTEEKSI! Tunnustakaa Hänen Nimensä,, vielä on pieni hetki aikaa.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ILMASTONMUUTOS LÖYTYY PROFEETTA JESAJAN KIRJASTA, LUVUSTA 24, jae 6 (Raamattu 1933), sekä ILMESTYSKIRJASTA vahvistukset, kun Jumala antaa enkeleilleen käskyn puhaltaa AURINKOON....ihmiset paahtu at koviin helteisiin...eivätkä kuitenkaan tee parannusta Jumalanpilkoistaan ym.synneistään...joten, vitsaukset kovenevat kovenemistaan!
Niistä Jesaja puhuu luvun 24 jakeesta 3...
Taipukaa jo Jeesusnimen eteen ja pyytäkää Häneltä syntejä ANTEEKSI! Tunnustakaa Hänen Nimensä,, vielä on pieni hetki aikaa....Aivan oikein. Jesajan kirja kertoo, että kristikunta on hylännyt Mooseksen lain ja sen takia se riutuu ilmastonmuutoksen tuomassa piinassa.
"Maa tyhjentämällä tyhjennetään ja ryöstämällä ryöstetään. Sillä Herra on tämän sanan puhunut. Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu; kansan ylhäiset maassa nääntyvät. Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton. Sentähden kirous kalvaa maata, ja sen asukkaat syystänsä kärsivät; sentähden maan asukkaat kuumuudesta korventuvat, ja vähän jää ihmisiä jäljelle." (Jes 24:3-6)
- Anonyymi
Varma merkki eksytyshengestä on raamatullisen kasteen vähättely.
Raamatussa ei ole esimerkkiä, että uskoon tullut olisi voinut jäädä kastamattomaksi lähetyskäskyn antamisen jälkeen. Opetus oli ehdoton. Markus 16:15,16.
Raamattu sanoo:
"Ja nyt, mitä viivyttelet! Nouse ja huuda avuksi hänen nimeään, anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.’" Apt. 22:16.
Voiko tämän tulkita toisin? Tai voisiko tuon sivuuttaa?
Entä tämä:
"Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä." Apt. 10:48.
Miksi Pietari KÄSKI KASTAA? Mitä se tarkoittaa? Voisiko se tarkoittaa, että "ei kasteelle meneminen ole välttämätöntä"?
?- Anonyymi
Mauno todellakin vääristelee kastekäskyä. Tässä on todisteet siitäkin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta
- Anonyymi
Toraisti, oletko varmasti pitänyt kaikki Mooseksen lain käskyt ja niitten päälle vielä kaiken sen mitä Jeesus opetti? Vastaa kyllä tai ei.
- Anonyymi
Mitä ihmettä sinä puhut aloituksesta? Aloittaja ei puhu toorasta ollenkaan.
- Anonyymi
Vsaan sinä toraisti aloitit taa skerran meuhkaamisen käskyillä. Et pystynyt vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen, siis et ole pitänyt kaikkia Mooseksen käskyjä ja sitä kaikkea mitä Jeesus käski. Sinun meuhkaamisesi kasteesta on toraistien hölynpölyä, jolla ei ole mitään arvoa vaan kirjoitat tänne vainotaksesi Jeesuksen seuraajia.
- Anonyymi
Mitä ihmettä sinä puhut aloituksesta. Siinä ei mainita mitenkään sanaa toora eikä puhuta kasteesta mitään..
- Anonyymi
Tämähän on muuttunut ämmien poru- ja parjauspalstaksi.
- Anonyymi
Maunolle kysymys.
Otat usein kantaa naisiin raamatullisesti. Raamattu on oman aikansa tuote ja käsittelee naisia ei tasa-arvoisesti miehen omaisuutensa ja alamaisena iiisebelinä. Kuitenkin miehet tarvitsevat naisten työpanosta nyt. Eikö tasa-arvo olisi hyvä?Rauhan tervehdys.
Raamattuun eli Jumalan sanaan tulee suhtautua sellaiselle asenteella, että se tuomitsee meidät kaikki joko taivaaseen tai helvettiin. Se on hyvin vakava asia, mitenkä me suhtaudumme Raamattuun ja ojentaudummeko sen mukaan.
"Vaikka niissä (kirjoituksissa) tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen." - 2. Pietari 3:16
Toiseksi täytyy heti todeta, että noita väittämiä ei löydy Raamatusta ja siellä missä kristillisyys on vallinnut, on naisilla ollut aina hyvä olla ja toisaalta missä vallitsee pakanallisuus, siellä on naisilla hyvin vaikeaa. Olemme menossa aikaan, jolloin niin miehillä kuin naisilla on hyvin vaikeaa ja yhä useammat joutuvat ottamaan masennuslääkkeitä, että jaksavat elää.
Kolmanneksi todettakoon, että jos alamaisuus ja auktoriteetti ovat ongelmallisia alueita tai sellaisia mörköjä, että ne ahdistaa, niin silloin ei pelkästään tule ongelmia perheessä, vaan yhteiskunnassa laajemminkin, sillä kaikki toimivat yhteisöt perustuu auktoriteettiin ja esivallan kunnioittamaiseen. Usein kuitenkin kyseessä on se, että ei ymmärretä mitä se tarkoittaa, vaan nähdään yhdessä päässä vapautta tarjoava kapinallisuus ja toisessa päässä orjallinen diktatuuri, kun kumpikaan eivät ole oikeita.
Esimerkiksi, marxilaisessa kommunismissa ajatus perustui siihen, että "pahat rötösherrat" pitää saada pois ja missä kommunismi nousee valtaan, ne "pahoina" pidetyt johtajat saadaan pois, mutta ilman poikkeusta saadaankin juuri sellainen helvetellinen diktatuuri, sillä sellaiset kapinalliset ihmiset jotka pitävät auktoriteetteja totalitaarisina tyranneina, itse juuri auktoriteetti aseman saatuaan toimivat juuri noin.
Mutta tätä eikä mitään muutakaan isoa asiaa voi järjellä selittää, vaan tämä on sydämen asia ja uskon kysymys. Uskommeko, että tottelemalla Jumalaa tulee siunaus vai tiedämmekö itse paremmin?
"Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle; sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja." - Efesolaiskirje 5:22-23
Mies ja nainen ovat erilaisia, vaan eivät eri arvoisia. Ja vaikka olemme alamaisia Sauli Niinistölle ja kaikille Suomen viranomaisille, emme ole yhtään vähempiarvoisia Jumalan silmien edessä, sillä Jumalan arvoasteikke on usein päinvastainen kuin maailmassa ja kaikki ovat Jumalan kirkkautta vailla. Aamen.
Siunauksin, MM.
- Anonyymi
Kerrohan helluntailainen nettiopettaja, mitä on ajateltava Jumalan sanan valossa esim. sellaisesta naisesta, joka on seurakunnan pastori ja/tai vanhemmiston jäsen, ja jota Herra koko ajan siunaa yhä enemmän, antamalla hänelle lisää tehtäviä seurakunnassa?
Mitä on ajateltava sellaisesta Jumalasta, joka ei asiaan puutu, vaan päinvastoin jopa vaikuttaa siunaavan, vastoin omaa sanaansa?
Ainakin oma uskoni raamatun sanaan on horjunut pahasti tällaisten naisten takia, joiden näen nauttivan Jumalan siunauksista, vaikka ovat epäraamatullisella paikalla seurakunnassa.
Miksi siis minun pitäisi uskovana raamatun sanaa noudattaa, jos Jumalakin kerran katsoo sormiensa läpi esim. tällaista raamatun vastaista johtamista?- Anonyymi
Ei Jumala siunaa.
Kertomasi on siunauksia syvyydestä. Et ymmärrä, kuinka Jumala Raamatun mukaan siunaa. Lue siis Raamattua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jumala siunaa.
Kertomasi on siunauksia syvyydestä. Et ymmärrä, kuinka Jumala Raamatun mukaan siunaa. Lue siis Raamattua.Raamatun mukaan Herra ei siunaa väärää, eikä aseta naista johtamaan. Mutta käytännössä näen esim. oman naispuolisen tuttavani kohdalla aivan päinvastaista ja tuttavani saa jatkuvasti lisää vastuuta ja tehtäviä ja siunauksia seurakunnassa naisena. Ja armolahjojakin on tullut. Kuka niitä sitten hänelle antaa? Itse hän sanoo kaiken tulleen Herralta. Ja Herran ohjanneen hänet myös pastoriksi.
Itse en usko raamatun näin opettavan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Herra ei siunaa väärää, eikä aseta naista johtamaan. Mutta käytännössä näen esim. oman naispuolisen tuttavani kohdalla aivan päinvastaista ja tuttavani saa jatkuvasti lisää vastuuta ja tehtäviä ja siunauksia seurakunnassa naisena. Ja armolahjojakin on tullut. Kuka niitä sitten hänelle antaa? Itse hän sanoo kaiken tulleen Herralta. Ja Herran ohjanneen hänet myös pastoriksi.
Itse en usko raamatun näin opettavan."Raamatun mukaan Herra ei siunaa väärää, eikä aseta naista johtamaan."
Mikä on siis ongelmasi? Kuvailemasi seurakunta ottaa antikristuksenkin vastaan avosylin.
Uskotko Raamattua vai porttoseurakuntaa? Ilmestyskirjassa kuvataan, mistä uskovat tunnistavat porttoseurakunnan. Lue siis Raamattua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1151897Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541372Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551307- 531059
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126982Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75946Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36847- 52844
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62822- 56801