690k eroa kirkosta

Eroakirkosta.fi-palvelua on nyt käytetty 690000 kertaa. Saadaan lähteä laskemaan kohti seuraavaa sataa tuhatta.

Aika isoja lukuja, oikeastaan.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luvut lyövät luuta kurkkuun niille, jotka väittävät, ettei vapareilla ole mitään merkitystä.

    • Uskovana ihmisenä ja raamatun kirjoitukset tuntevana ...ei tule kirkosta eroaminen yllätyksenä sillä raamatun mukaan elämme luopumuksen aikaa ja se tarkoittaa luopumusta uskosta ja ihmiset alkaa seuraamaan kaikkea väärää ja mm riivaajia ja monet on vaihtanutkin kristinuskon itämaisiin juttuihin yms yms tai mitä muuta tahansa paitsi Totuutta eli Jeesusta Kristusta .
      Mitä sitten jatkossa tapahtuu on se ,että Jumala vetäyäytyy samaa tahtia kuin ihmisten tahto .Tarkoittaa sitä käytännössä ,että kohta tulee aika ,jolloin kurkkuja leikataan ..ihmisiä raiskataan ..pahuutta ..raakuutta ja monille se on lähinnä viihdettä ja mikä on sitten loppukliimaksi kun Jumala on vetätytynyt pois pienen uskovien joukon kanssa ?? Saatanan lähettiläs antikristus tulee esiin maanpäällä ja eksyttää ihmisiä .Siinä se lyhykäisyydessään eli sitä saa mitä tilaa kun Jumalan kanssa ei kelvannut kulkea ja kuinka hyvän osan suomikin on saanut ,mutta NYT mennään sitten toiseen suuntaan ja pitäkää hatuista kiinni ja ps pers aukisia on kohta paljon sillä tilanne ei korjaannu ,kuten ennen rahamarkkinoilla ja vinkkinä kaikille maksakaa velat pois niin uskovat kuin ateistitkin.
      Tämä ei ollut varsinaisesti tämän saitin asia kokonaisuudessaan ,mutta ajattelin ilmoittaa perussyyn uskosta luopumiseen.

    • Anonyymi

      Toukokuussa on huippuhyvä aika erottaa kouluikäisiä lapsia kirkosta, koska sitten voi saman tien ilmoittaa koululle lapsen siirtyvän uskonnonopetuksesta elämänkatsomustietoon. Myös uuden ekaluokkalaisen tilanteen ehtii hyvin korjata.

    • Tänään 691k menee rikki. Mutta kesää kohti mennään ja vauhti oletettavasti hiljenee.

    • Anonyymi

      Kirkon jäsenyyteen kuuluvuus on harhaa, missään ei ole koskaan raamatun sivuilla sanottu, liity kirkkoon ja pelastut. Luetaanpa tarkemmin: Jeesus aikanaan pippaloi maanpäällä, hän hyväksyi mukaansa ne, jotka uskoivat häneen ilman kirkkoa, ilman mitään jäsenyyttä, ilman mitään kirkollisveroja. Niinpä kirkollisvero onkin vain pelkkää businesta, jolla ei ole miitään tekemistä uskon kanssa. Jokainen voi ja saa usko jumalaan, jeesukseen sellaisen akuin on ilman että kuuluu kirkkoon. Kirkko ei voi eikä kylene tai pysty kieltämään ketään uskomasta jumalaan. Jos sitä väittää, aika pahasti on bisnekset sekaisin, kirrko ei ole tai auta asiaa mitenkään uskon puolesta, on silkkaa satua alusta loppuun. Jos ajatellaan sitä, pääsetkö taivaaseen kun usko jumalaan, siitähän päättää yksin jumala ei kirkko. Niinpä kirkko on vain rahankeräytä ja manipulointia ihmisten pelottajana, ei tarvitse pelätä mitään. Lopulta Jumala on se joka päättää jakirkko ei siihen voi vaikuttaa mitenkään.

      • Anonyymi

        >>>>>>>>>>>Jos ajatellaan sitä, pääsetkö taivaaseen kun usko jumalaan, siitähän päättää yksin jumala ei kirkko. <<<<<<<<<<<

        Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassa.Mikäli et tunne Kirjoituksia , taitaa Jumalan tuntemuskin olla kyseenalaista? Joh.1:1.".Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 2. Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on..................... 14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta....."

        Joh.17:3"... Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. 4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni. 5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.

        6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin. 7. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta. 8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt. 9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun - ............................14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. 15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta. 16. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. 17. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus............"

        Joh.12:48."... Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. 49. Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. 50. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut.".."


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>>>>>>>>>Jos ajatellaan sitä, pääsetkö taivaaseen kun usko jumalaan, siitähän päättää yksin jumala ei kirkko. <<<<<<<<<<<

        Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassa.Mikäli et tunne Kirjoituksia , taitaa Jumalan tuntemuskin olla kyseenalaista? Joh.1:1.".Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. 2. Hän oli alussa Jumalan tykönä. 3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on..................... 14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta....."

        Joh.17:3"... Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. 4. Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni. 5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.

        6. Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin. 7. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta. 8. Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt. 9. Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun - ............................14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. 15. En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta. 16. He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. 17. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus............"

        Joh.12:48."... Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. 49. Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. 50. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut.".."

        Ja millä perusteella on ensiksi olemassa jokin jumala, toiseksi nimenomaan Raamatussa kuvattu kristinuskon jumala, ja kolmanneksi nimenomaan sinun tulkintasi Raamatusta on se oikea?


    • 692k. Tikittää, joskin oletan vauhdin tästäkin hiljenevän heinäkuuksi.

      • Ja kun pääsin sanomasta niin Päivi tuli antamaan vähän lisävauhtia.

        Pientähän se tosin on, mutta onpahan jotain.


    • Anonyymi
      • Vaikutti sen verran, että 693k tuli täyteen parissa päivässä.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Vaikutti sen verran, että 693k tuli täyteen parissa päivässä.

        Juhannus tuli. Sellainen on aina taitekohta, joka nytkin katkaisi eropiikin.

        Päivin olisi pitänyt tulla esille pari päivää aiemmin. :=)


    • 694lk.

      Nyt näyttää Prideen osallistuminen ja sen vastustaminen pitävän lukuja tasaisemmin korkealla. 700k lähestyy.

      • Pride taitaa olla taputeltuna. Eroluvut ovat laskeneet, ja oletan että tänäkin vuonna heinäkuu tulee olemaan hiljaisin kuukausi.


    • 965k. Vielä siis viisi tuhatta vajaa.

      Vääjäämätön tikitys on jatkunut yli 15 vuotta, eikä mikään näytä sitä pysäyttävän. eikä edes hidastavan.

      • Anonyymi

        965... :-) Vielä sekin päivä nähdään...


      • Anonyymi kirjoitti:

        965... :-) Vielä sekin päivä nähdään...

        Aaarghs! Juu, 695k.

        Toivoisin että valtionkirkkojärjestelmä olisi purettu ennenkuin 965k tulee, mutta saattaa olla että ei.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Aaarghs! Juu, 695k.

        Toivoisin että valtionkirkkojärjestelmä olisi purettu ennenkuin 965k tulee, mutta saattaa olla että ei.

        696k. Elokuun loppua alan tässä veikata.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        696k. Elokuun loppua alan tässä veikata.

        697k. Nyt näyttää taas tapahtuneen jotain kun luvut nousevat.


    • Anonyymi

      Opiskelijat vain seuraavat mitä tapahtuu.

      Kai tästäkin jonkun loppu lauselman joku kirjoittaa.

      Minä jatkan opiskelua.

      • Saisiko saman vähän ymmärrettävämmin.


    • Anonyymi

      Heinäkuussa tämän vuoden 20 000 ylittyy hyvissä ajoin. Siitä potkua 700K-tavoitteeseen?

    • Anonyymi

      Nyt 1.8. on vuoden 2018 jäännösveron eli ns. mätkyjen ensimmäisen erän viimeinen maksupäivä. Jos summa on 170 euroa tai enemmän, tulee toinen maksuerä, joka on 2. syyskuuta.

      Monella koko jäännösveron summa menee nyt kirkollisveroon. Verotuspäätöksestä kirkon jäsenet näkevät kirkollisveron suuruuden. Asian voi ajatella niin, että ilman kirkon jäsenyyttä jäännösveroa tai isoa osaa siitä ei olisi, saattaisipa joidenkin tilanne kääntyä veropalautuksen puolelle.

      Kirkon jäsenten kannattaa erota kirkosta heti eikä viimeinen päivä, niin ensi vuonna näihin aikoihin tilanne on parempi.

      • Tuo lienee kuitenkin useimmilla joko maksettu tai laitettu automaattiseen maksupalveluun. Kun sitä ei joudu aktiivisesti prosessoimaan, se tuskin vaikuttaa erolukuihin.


    • 698000.

    • "Palvelun kautta on eronnut 699040 henkilöä. Eilen erosi 128."

      Tuskin kuitenkaan tulee tällä viikolla 700k, vaikka eilisen luku oli suurempi kuin oletin.

    • "Palvelun kautta on eronnut 699040 henkilöä. Eilen erosi 128."

      Tuskin kuitenkaan tulee tällä viikolla 700k, vaikka eilisen luku oli suurempi kuin oletin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      144
      8744
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1433
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      72
      1296
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1195
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      143
      1082
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1077
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      103
      827
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      808
    9. 45
      787
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      781
    Aihe