Fillarikauppiaat älähtivät

Anonyymi

kun Power antaa ostoksen kylkiäisenä "ilmaisen" fillarin. Piti saada juttu Iltasanomiin että imaisfillarit ovat vaarallisia. Olenkin ihmetellyt jo yli 50 vuotta, miksi polkupyörä maksaa niin hitosti.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On toki hyvä antaa ihmisille tietoa asiasta. Sanonta siitä, että ei ole ilmaisia lounaita, pitää tässäkin siis paikkansa. Kun annetaan ilmaiseksi kylkiäisenä polkupyörä, niin tuskin sitä laatu edellä on hommattu.

      Fillareissa se laadukkuus näkyy samanlailla hinnassa, kuin mitä autoissakin.

    • Anonyymi

      Joo ja ne poropeukalot väkertää ite ne fillarit kasaan, niin ei voi paljon odottaa tuloksesta.

    • Anonyymi

      Isä osti minulle Helkaman hopeasauman 50-luvulla, se hajosi emäputken ja alemman runkoputken saumasta, koska se "hopeasaumajuotos", jolla aiemmin käytössä ollut muhviliitos oli korvattu, ei kestänyt. Nykyiset ylihinnoitetut, Jopot hajoavat lehtijuttujen mukaan virheellisesti suuniteltujen hitsisumojen muutosvyöhykkeiden kohdalta värsymismurtumalla. Varsinkin pikkupoikien käytössä, etupyörä kun hieman välillä on ilmassa ja tömätää sitten katuun. Useimmissa, jo miljoonissa Kiinasta tuoduissa fillareissa ei ole ollut samanlaisia ongelmia. Hinta ei todellakaan ole polkupyörissä ainoa turvallisuuden tae. Sen ymmärrän, että fillareiden kasaajia nykyikäluokissa on monenlaisia. Saattavat yrittää istuttaa Lepperiä ohjaustangon paikalle ja pedaaleja kammen sisäpuolelle. Yllätys, että fillarikauppiaat ovat useimmiten myös niitä fillarin huoltoliikkeitä.
      Kun tajuaa, että halpa polkupyörä voi joillakin ratkaista uuden ja saasteettoman kulkutavan alkamisen työpaikalle ja harrastuksiin, en voi olla ihmettelemättä sitä, että sanomalehti julkaisee jutun, jossa kauppiaat alkavat marista pyöräilyn aloittamista helpottavasta kotitalous- ja elektroniikkatavaran myyntikampanjasta.

    • Anonyymi

      Vähän turha vertailla 50-luvun tekniikkaa tämä päivän vastaavaan. Nykyisin pyörien rungot tehdään kaikki Kiinassa ja Taiwanissa, hitsausrobotit ja nykytekniikka varmistavat tasalaatuisen ja korkealuokkaisen työn, toisin kun silloin "hyvään aikaan".
      Pyörässä runko on vain yksi komponentti. Tuollaisissa kylkiäisenä annettavissa pyörissä on taatusti käytetty kaikkein halvimpia komponentteja, joten ei voi olla korkealuokkainen tuote kyseessä.

    • Anonyymi

      Sen lehtijutun pointti oli se, että Powerin polkupyörät ovat vaarallisia, koska niitä ei osata kasata oikein.

      • Anonyymi

        Eiköhän se kylkiäispyörä tule pahvilaatikossa ja asiakas kasaa sen itse, ihan kuin tavaratalopyörissä yleensäkin usein. (Renkaat, pedaalit, satula ja ohjaustanko kiinni)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      386
      3911
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      216
      1935
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1444
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1305
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      900
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe