Totuuden rakastaminen

Anonyymi

Jos uskovainen rakastaa totuutta ja haluaa pysyä siinä, niin miksi hän ei rakasta tiedettä joka pyrkii löytämään sen totuuden asiassa kuin asiassa?

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska tiede tavoittelee tietoa, ei totuutta.

    • Anonyymi

      Totuus on, se ei vähene eikä lisäänny

      Tietäminen tavoittelee lisää tietämistä, yksi vastaus saa aikaan uusia kysymyksiä.

      Ei nämä ole uskon asioita, nämä vastaukset ei muutu äänestyspäätösten tai koetulosten mukaan. Totuus ei ole demokratiaa. valitettavasti, tai onneksi kuinka vain haluatte

      On ainoastaan mahdollisuuksia :)

      • Aloittaja puhuu totuuden rakastamisesta.
        Kun sanotaan, että totuus on, syntyy vaikutelma, että totuus on jotain abstraktia. Todellisuudessa totuuden määrä lisääntyy tai vähenee ihmisten keskuudessa sen mukaan rakastavatko he totuutta vai valhetta. Totuus on käsite, joka edellyttää tietoisia toimijoita, subjekteja, jotka tekevät valintoja.


      • Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

        Aloittaja puhuu totuuden rakastamisesta.
        Kun sanotaan, että totuus on, syntyy vaikutelma, että totuus on jotain abstraktia. Todellisuudessa totuuden määrä lisääntyy tai vähenee ihmisten keskuudessa sen mukaan rakastavatko he totuutta vai valhetta. Totuus on käsite, joka edellyttää tietoisia toimijoita, subjekteja, jotka tekevät valintoja.

        Totuus on messias Jeesus itse ristiin naulittuna syntien edestä ja se on valehtelija joka sen kieltää antikristus peto väärä profeetta. Jeesus ihmisenä on totuus hänestä ja meistä . Muu on valetta .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totuus on messias Jeesus itse ristiin naulittuna syntien edestä ja se on valehtelija joka sen kieltää antikristus peto väärä profeetta. Jeesus ihmisenä on totuus hänestä ja meistä . Muu on valetta .

        Jeesus sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä." Joh 14:6

        Jos ihminen seuraa Jeesusta, eikö ole ilmeistä, että tuossa ihmisessä on samaa totuudellista elämää kuin hänen Herrassaan?

        "Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa." 1 Joh 4:9


    • Anonyymi

      Uskovaiset vihaa tiedettä, koska tiede tuhoaa heidän valheensa.
      Nykyään kaikki tietävät uskovaisten vain valehtelevan oman edun nimissä.

      • Joko sinulla on virheellistä tietoa tai sitten kompastut argumentoinnin alkeellisimpaan virheeseen, yleistykseen: Uskovat vihaa; tiede tuhoaa; kaikki tietävät.
        Kaikista ihmisrymistä löytyy kielteisesti tieteeseen suhtautuvia, uskovistakin. Suurin osa uskovista suhtautuu myönteisesti tieteeseen, myös minä. Olet perusteellisesti erehtynyt, jos luulet tieteen voivan kumota Raamatun. Ei tiede siihen pysty.


      • Anonyymi
        EJKR kirjoitti:

        Joko sinulla on virheellistä tietoa tai sitten kompastut argumentoinnin alkeellisimpaan virheeseen, yleistykseen: Uskovat vihaa; tiede tuhoaa; kaikki tietävät.
        Kaikista ihmisrymistä löytyy kielteisesti tieteeseen suhtautuvia, uskovistakin. Suurin osa uskovista suhtautuu myönteisesti tieteeseen, myös minä. Olet perusteellisesti erehtynyt, jos luulet tieteen voivan kumota Raamatun. Ei tiede siihen pysty.

        EJKR. Tyyppi jolle vastasit on tiedeuskovainen. Tiedeuskovaiset koettavat samaa mantraansa jauhaen varata itselleen tieteen, siinä toki epäonnistuen.
        On kaksi mullan tutkijaa konttaamassa maassa, toinen on ateisti ja toinen on uskovainen.
        Ateistitutkija etsii mullasta todisteita joilla saisi todistettua, ettei ole Jumalaa.
        Uskovainen tutkija tutkii mullan rakennetta ja ominaisuuksia samalla mielessään ihmetellen, miten upeaa materiaalia Luoja on kasveille ja öttiäisille tehnyt.
        Tämän ateistien Jumalavihan takia tiedeyhteisö pyrkii omimaan tiedon/tieteen/ tutkimuksen muka kuuluvaksi itselleen. Tieteestä pyritään tekemään ase Jumalaa vastaan.
        Jokainen uskova tietää, että tiedeismin papisto häviää ja rehellinen tiede voittaa.


    • Anonyymi

      > Jos uskovainen rakastaa totuutta ja haluaa pysyä siinä, niin miksi hän ei rakasta tiedettä joka pyrkii löytämään sen totuuden asiassa kuin asiassa?

      Aito tiede onkin hienoa asia. Nykyään on vallalla pseudotiede, joka ei välitä totuudesta, vaan oikeasta ja sopivasta agendasta.

      • Anonyymi

        Totta tieteellä on myös poliittinen ulottuvuus.


    • Anonyymi

      Miksi tiedettä jonkun pitäisi ihan rakastaa??

      • Ajatteletko rakkautta ainoastaan seksikumppanina

        Ajattelutapaa, elämänkatsomusta voi rakastaa, eli luottaa ja uskoa, niin tietdettä kuin muitakin ajatelutapoja.


    • Anonyymi

      Tiede ei voi rakastaa, se vie vaan kauemmaksi jumalasta ja aloittajasta huomaa et hyvä esimerkki siitä kuinka kylmä ihminen voi olla tieteen nimessä

      • Anonyymi

        Tieteessä on se hyvä puoli, jos ei tiedetä ei toimita eli tehdä päätöksiä erehtymisen pelossa.
        Minä voi sinulle sanoa, että jumalasi on vale ja minä olen se tosi kylmä valehtelijoita kohtaan.
        Sanotaan että tietynlaisen perimän omaavat eivät minun mielestäni tulisi syntyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieteessä on se hyvä puoli, jos ei tiedetä ei toimita eli tehdä päätöksiä erehtymisen pelossa.
        Minä voi sinulle sanoa, että jumalasi on vale ja minä olen se tosi kylmä valehtelijoita kohtaan.
        Sanotaan että tietynlaisen perimän omaavat eivät minun mielestäni tulisi syntyä.

        "..jumalasi on vale ja minä olen se tosi kylmä valehtelijoita kohtaan." ja "Sanotaan, että tietynlaisen perimän omaavat eivät minun mielestäni tulisi syntyä." Kertaa kielioppia-kirjoituksesi antaa voimakkaan vaikutelman todella huonosta perimästä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Asiantunteva kirjoitus linkissä.
      Tak tak.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Minäkin seuraan tiedettä ,kuinka se hakkaa päätään seinään aina kun asiat menee raamatun vastaisesti .Tämä apina juttu esim ....kyllä miljoonia ovat laittaneet löytääkseen sen puuttuvan linkin ,mutta joutuivat toteamaan kun tajusivat ,että ei ole mitään linkkiä ihmisen ja apinan välillä ja sitten kehitettiin uusi teoria eli n11 000v sitten ilmestyi uusi laji nykyihminen ...ja sen syntymisen ympärillä ,vaikka minkälaisia valheita :)
      Hauskaa ja sitten tämä maailman ikä ...:) saa nauraa ,että tämä urheilullinen vatsakin alkaa heilua kun lukee niitä miljardi heittoja aikataulussa :) alkaa se tiede porukka olla niin sekaisin jo ,että eivät osaa talosta ulos .
      Jumalalla sensijaan kaikki on selvää kun Jumalan on kaikki ,mitä on .
      Siinä toimii kaikki eikä mikään jää toimimatta ja luomakunta ylistää luojaansa ,kuten uskovatkin Hengessä ollessaan ihailevat luonnon kauneutta ja ihmellisyyttä sillä sitä se on .Me emme aina vaan muista sitä ..

      • Anonyymi

        Niin. Ei mene tiedemiehillä aina ihan putkeen.
        Kun virhe teoriassa on 10^120 niin kellot soivat huippututkijoista ainoastaan Michio Kakulla.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe