Sairastan vaikea asteista masennusta ja nyt on ollu tosi vaikeaa viimeaikoina. Olkaa kiltit ja kertokaa mulle jotain kivaa joku kiva tosi tarina mitä on sulle vaikka tapahtunut tai joku vitsi tai vaikka mitä teit tänään... ihan mitä vaan!
Tahdon jotain millä jaksan täällä maapallolla olla....
T. Vaikeita aikoja
Jutelkaa mulle! mieli niin maassa.. :(
41
<50
Vastaukset
- Anonyymi
en kylläkään mitään "ruudinmukavaa" keksi, auttaako yhtään : ainakin kaunis sää. kesä tulossa, näkee, tapaa enempi ihmisiä, voi mennä vaikka puiston penkille, ja jutella ihan tuntemattoman kanssa ??
Terassille, torille, yms. Myös lemmikkien ulkoiluttajien kanssa on helppo jutustaa, jne- Anonyymi
Kyllä valoisuus vähän auttaa ettei oo niiiiin maassa... mutta välillä sekin vaihtelee. Kiitos ideoista!
Toivon vaan että joku kaunis päivä pääsen eroon tästä kamalasta sairaudesta.... voisi elää normaalisti.
T. Vaikeita aikoja
- Anonyymi
Vähäpukeiset naiset ja kesä..
Valoisuus toisaalta helpottaa hieman omaa masennusta mutta jotenkin kesäisin ite melko ahdistunut.
En kyllä itsekkään osaa oikein vitsejä kertoa tai muutenkaan kertoa mitään kun omassa elämässä ei juuri mitään tapahdu.. Jos vaikeaa on niin oletko miettinyt tai ehdotettu jotein toimintaa tai osastoa?- Anonyymi
Vähä pukeiset naiset ei ehkä ihan mun juttu oo kun nainen olen...
On mulle ehotettu jos menisin jonnekkin päivätoimintaan yms. Mutta olen aika heikossa hapessa henkisesti niin voimat on hyvin vähissä. - Anonyymi
Juu eipä varmaan ole sitten sinulle se.
Toivottavasti löytyy joku todellinen kaveri edes joka hieman tuo vaihtelua arkeen käymällä jossain tai jutteluseuraksi.
Jos ihan perus jutustelua kaipaat tai vertaistukea niin toki voidaan vaikka pieni keskustelu ryhmä pistää jonnekin pystyyn. Jos sellaisesta apua koet.
Toivottavasti kuitenkin jostain saat helpotusta oloosi.
- Anonyymi
Vaikeita aikoja!
Otin kahvia termarimukiin ja kännykkään kuulokkeet ja istuin kivenheiton päässä kotoani penkille. Kuuntelin musiikkia siinä puolivarjossa istuen ja ilma oli sakeana voikukan höytyviä.
Tunsin pistoksen reiteni ulkosyrjässä. Tietenkin hyttynen! Ne aina paikallistavat minut ja imevät ohutta lämmintä vertani. Olen hyttysten suosikki kaikkialla missä kuljen.
Koira-ystäväni putkahti pusikosta siihen eteeni hinkaten takamustaan asfalttiin. Nostin sen häntää ja näin ruohonkorren tulevan ulos peräaukosta. Siihen penkin väliin oli joku tunkenut tyhjän tupakka-askin. Otin siitä sen sellofaaniosan ja sitä muovihanskana käyttäen nyppäsin korren pois koiran takamuksesta. Se tuli iloiseksi kädellisen avusta.
Kuuntelin silmät ihan ummessa sellaista juutalaista kappaletta jossa korostuu ilo elämästä. Nyökyttelin päätäni musiikin tahtiin ja olin hetken ihan oikeasti tyytyväinen. Siihen hetkeen, tänään tässä ja nyt. Vaikka tuo hetki oli lyhyt ja ohikiitävä niin huomenna taas kenties voin iloita elämästäni edes sen pienen hetken verran.- Anonyymi
Kiitos! Kiva kirjoitus. Tuli väkisinkin hymyn kare. Varsinkin tuo koira juttu olo hyvä. Koirat on välillä aika vekkuleita otuksia.
T. Vaikeita aikoja - Anonyymi
ihana vastaus koira-ihmiseltä, ihan melkein tuntui kuin olisi ollut mukana istuskelemassa :-) ilahdutti.
- Anonyymi
Ota vihko ja kynä ja ihan miettimällä mieti asioita joista voit olla kiitollinen. Aina löytyy kyllä.
Vaikkapa: en ole koditon / kuuloaistini on tallella/ näköni on tallella/ pystyn itse tekemään ruokani/ pystyn itse käymään pesulla ja peseytymään..jne Kiitollisuudesta voi syntyä uusia ajatuksia ja uutta voimaa...olen kokenut sen itse, vaikka sieltä syövereistä onkin aluksi työläs nousta. Mutta vähän kerrassaan.- Anonyymi
Kiitos neuvosta. :)
Moikka !
Olen itsekin ollut joskus niin masentunut, että mulle oli ihan sama onko verhot auki vai kii ja nukuinko vai olinko hereillä. Siinä tilassa ei auta vaikka joku sanoo sulle, että ulkona paistaa aurinko, kun sisällä itsessäni on pimeää. Mutta hei, mä nousin siitä ihan vaan omalla tahdonvoimallani, koska sitä ei kukaan toinen sulle tee. Aloitin pienillä rutiineilla, että aamusta ylös, aamupesut jne. ja oikeesti sieltä se alkoi ilokin löytyä ja nimenomaan opin iloitsemaan ihan pienistä jutuista. Oletko nähnyt The sound of music-elokuvan, jos et, niin kannattaa katsoa, se saa hyvälle tuulelle. Vertaistuki auttaa kans näissä masennusjutuissa, siis tieto siitä ettet ole todellakaan ainoa. Ja tiedätkö, se voi tuntua nyt pahalta kuulla, mutta masentunut on myös vähän itsekäs, sillä maailma pyörii vaikka kuinka itse vetää peiton korvilleen. Nyt on kesä, kaikilla ystäviä kun on kärpäsiä. Pojat kulkee vähissä kamppeissa ja kaikkialla on koiran taluttajia ja kukkia, tuoksua yms. Nauti hyvä ihminen, on vain yksi kesä 2019. Sitten se vitsi: Mies meni kauppaan ostamaan naiselleen rintaliivejä, myyjä kyseli:onko ne sellaiset meloonit, johon mies ettei ole. Myyjä kysyi, että onko ne niin kuin appelsiinit ja mies siihen ettei oikein sellaisetkaan. Viimein myyjä kysyi, että onko ne niin kuin kananmunat ja mies ilostui:"joo, sellaiset paistetut". Ja älä vaan sano minulle, että helppo mun on sanoa, sillä olen ollut tosi masentunut aikoinaan.- Anonyymi
Kiitos ihanasta kirjoituksesta! En ole nähnytkään tuota the saund of music elokuvaa. Pitää vilkaista löytyyköhän se jostain suoratoisto palvelusta?
Hauska vitsi kiitos.
Ja en missään nimessä lähe sanomaan sun on helppo sitä ja tätä.... koska se ei johda mihinkään. Uskon kun sanot että pohjalla on oltu. Hyvä että olet voittanut tämän kamalan sairauden!
Mulla taitaa nyt olla tää mun pohja ja tää on kieltämättä erittäin pitkä väsyttävä taistelu jonka mun pitäs jotenkin voittaa.
Monelle tää voi kuulostaa aivan mitättömältä mut mun eka askel parantumiseen on tämä. Koitan edes jostain saada kiinni ja kirjoitin tänne. Ihanaa kuulla jotain positiivistä ihmisiltä. Moikka taas ja kiva että sait jotain itsellesi kirjoituksestani ja pidit vitsistä. Huumori auttaa aina, sanoo kuka mitä tahansa. Me katsoimme elokuvan Netflixistä, josta saa ilmaisen kokeiluviikon tai oliko peräti pidemmän aikaa. Vertaistuki on ihan mahtava juttu, koska parhaiten tietää sellainen ihminen masennuksesta, joka on sen itse käynyt läpi. "Aurinko paistaa lopulta risukasaan", kuten edesmennyt äitini minua rohkaisi. Lukeminen auttaa ja itse kirjoitan paljon, runoja, mietelmiä ja purkaakseni vaan pahaa oloa. Tässä maailmassa on niin paljon ihmisiä, joilla ei ole ketään kenelle puhua ja en minäkään viitsinyt "kokoajan" vaan valittaa ystävilleni. Masentuneen seura masennuttaa myös rinnalla kulkevia valitettavasti. Kuule, voisit yrittää löytää netistä sellaisen Nyyti-sivuston, se on auttanut itseäni paljon...tai voin minäkin sen linkin etsiä... Nyt en kerro vitsiä, kun täytyy viikata pyykit ennen töihin lähtöä. Anna auringon antaa almujaan anovalle.
Nyyti; Ole oman elämäsi tähti, löytyy netistä. Suosittelen kaikille masentuneille ja joilla on ongelmia huonon itsetunnon kanssa.
- Anonyymi
Aneel1 kirjoitti:
Moikka taas ja kiva että sait jotain itsellesi kirjoituksestani ja pidit vitsistä. Huumori auttaa aina, sanoo kuka mitä tahansa. Me katsoimme elokuvan Netflixistä, josta saa ilmaisen kokeiluviikon tai oliko peräti pidemmän aikaa. Vertaistuki on ihan mahtava juttu, koska parhaiten tietää sellainen ihminen masennuksesta, joka on sen itse käynyt läpi. "Aurinko paistaa lopulta risukasaan", kuten edesmennyt äitini minua rohkaisi. Lukeminen auttaa ja itse kirjoitan paljon, runoja, mietelmiä ja purkaakseni vaan pahaa oloa. Tässä maailmassa on niin paljon ihmisiä, joilla ei ole ketään kenelle puhua ja en minäkään viitsinyt "kokoajan" vaan valittaa ystävilleni. Masentuneen seura masennuttaa myös rinnalla kulkevia valitettavasti. Kuule, voisit yrittää löytää netistä sellaisen Nyyti-sivuston, se on auttanut itseäni paljon...tai voin minäkin sen linkin etsiä... Nyt en kerro vitsiä, kun täytyy viikata pyykit ennen töihin lähtöä. Anna auringon antaa almujaan anovalle.
Niin se vain on ettei kukaan jaksa kuunnella kun on aina paha olla.. mulla se on menny siihen että väkisin hymyilen ja koitan olla normaalisti kun joskus harvoin kaveri tulee kylään. Sen käynnin jälkeen olen erittäin väsynyt ja itkuinen koska se vie niin paljon voimia multa. Kukaan mun sukulaisista ei tiedä että sairastan masennusta. Vaikka olen jo 2v sairastanut. En uskalla kertoa kellekkään kun tiedän että he ovat sellaisia että jos jalka ei oo poikki ni sit oot terve.
Sulla on ollu viisas äiti. :) Mullakaan ei äitiä enään ole kuoli jo nuorena.
Kiitos! Käynpä vilkaisemassa tuota sivustoa!
Kävin, kiitos vinkistä. Olen jo pari kertaa käynyt juttelemassa sekasin chatissä jonka löysin tuon nyyti sivuston kautta.
T. Vaikeita aikoja Hienoa ja ammennahan sieltä itsellesi voimia. Teepä niitä tehtäviäkin, niin huomaat, että sinuakin autetaan. Lue niitä asioita rauhassa, makustellen ja ymmärtäen mitä ne tahtovat ilmaista.
Suomen ilmat on mitä ne on! Katukuvastakin sen näkee, onko sadesää vai pouta. Aurinkoisella säällä ihmiset ovat hymyilevämpiä ja ystävällisempiä, näen sitä työssänikin ihmisten parissa. Toisaalta, minuun ei juurikaan säät vaikuta, pukeudun vaan sen mukaisesti. Joskus oikein huonolla ilmalla, minusta tuntuu että olen päinvastoin hyvällä tuulella ja sitten taas kun aurinko paistaa, minulla saattaa olla migreeni tai muuten vaan ärsyttää, kun kaikki on kaunista ja toisilla on asiat niin paljon paremmin. Nämä ovat vaan niitä ajatuksia, kukaan ei oikeesti tiedä mitä päämme sisällä liikkuu jos emme kerro jollekin tai pura asioita esim. kirjoittamalla, joka on minun varaventttiilini. Ja kuule, ei itkemisessä ole mitään väärää, se on hienoa että ihmisellä on tunteet.
- Anonyymi
Miksi viherkommunistit ja polpot poistavat täältä iloisia viestejä? Haluavatko he lisää masennusta Suomeen ja lääkemenekkiä kasvattaa? Onko heillä hurjasti myrkkytehtaiden osakkeita?
- Anonyymi
Mielenkiintoisia kysymyksiä. Vielä kun saisi vastauksen noihin.
T. Vaikeita aikoja
- Anonyymi
Suomi on tosi omituinen maa. Yrittää sitten mitä vain aina tulee joku este. Yrittänyt saada pientä säännöllistä toimintaa jollekin päivälle viikosta. Kaikki päättyy että, joku asiaan vaikuttava taho vastustaa kaikkea ja mikään ei onnistu. Ehkä lopulta se paras ratkaisu ois itsari. Eräässäkin tapauksessa oisin ollut pääsemässä pieneen työ juttuun ja sekin sitten estettiin. TE-toimisto on yksi pahin vastustaja sielläkin yritetään keksiä varmaan tuhat ja yksi syytä miksi mihinkään toimintaan ei pääse myös kela vastustaa kaikkea. Ilmeisesti kannattaa syrjäytyä, voisi ajatella noissa edellämainituissa virastoissa järjestetään ylimääräinen henkilökunnan juhlapäivä kun useampi päätyy päättämään elämänsä. Se on niin periaatteellista kautta linjan ettei voi olla sattumaa estää kaikki osallistuminen.
- Anonyymi
Ainoa on jos haluaa voimiensa mukaan tehdä palkkatyötä jos pieni eläke niin siihen asiaan ei vapaaehtoistyö tai muutkaan ilmaistyöt auta. Moni vanhuuseläkeläinenkin tekee ihan palkallista työtä. Joillekin sopii mutta vapaaehtoistyö ei sovi kaikille jos on enempi sellainen joka tykkää jotain sellaista työtä tehdä jota tapahtuu vain palkkatyönä. Tämäkin on niitä asioita mitkä on täällä Suomessa retuperällä, että jos on vaikka sairaseläkkeellä niin silloin pitäisi vaan olla eri tahojen mukaan vain kotona... vastustus alkaa jos yrität jotain pientä tehdä josta sais vähän rahaakin. Tälläinen syrjäyttää ja voi olla aktivoimassa itsetuhoiseen toimintaan.
- Anonyymi
Kestätkö masentuneena kovia ääniä tai minkä luet meluksi? Ite en ainnakaan, tiiäsitte oonko masentunu vai loppuunpalalanu vai mitä. Kuitenki on joka pv tuolla töis ollesa paperitollot korvissa ja tarvittaessa muminoin kovaan ääneen jos tuppojen läpi falskaa. Eivät ne niinkään mitään kuulokarvoja tai muita elimiä suojele, ei vaan tuu paljo ressiä ko inhottavat kalahukset ja esimerkiksi lehmien tuottaman melun kuulee vaimeammin, eikä inhottavan kirkkaasti ja terävästi.
Joutu sitä 10 v sitten jossai korvahuuhtelusa käymään kö oli toise korva pohjaa paperimuhjua kokoontunu. meni tukkoon sitte korva. Ei sitä tok paljoo ollu. Sen jälkeen ei oo koskaan tukkeunu, vaikka vuosia oon käyttäny ihan mukavuussyistä omateko-eareja melunpehmennykseen - Anonyymi
Puhutte asiaa. Itse olen työkyvyttömyys eläkkeellä. Saan minimaalista tukea koska olen vielä nuori ei paljoa eläkettä ole kertynyt. Jos nyt oloni koheenisi ja jaksaisin tehdä vähän töitä esim 4h jokusen kertaa viikossa. Toden näköisesti he katsovat että olen kuntoutunut ja lopettavat mun tuet kokonaan.
Itsari on käynyt enemmän kuin kerran mielessä..... enpä ole yhteiskunnalle taakaksi enää kun olen kuollut... kukapa musta välittäisi..
Siihen yhteiskunta tähtää, että tehdään elämä vaikeaksi pitämällä selvässä asiassa kuntoutustuella vaikka voitaisiin myöntää työkyvyttömyyseläke. Ne ensin yrittää väsyttää hakemaan jatkoa ja lopullinen tavoite on syrjäännyttää hakija ja ajaa itsariin. Eikä helppoa ole eläkkeelläkään olo kaikenlaista tarpeetonta vastustusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhutte asiaa. Itse olen työkyvyttömyys eläkkeellä. Saan minimaalista tukea koska olen vielä nuori ei paljoa eläkettä ole kertynyt. Jos nyt oloni koheenisi ja jaksaisin tehdä vähän töitä esim 4h jokusen kertaa viikossa. Toden näköisesti he katsovat että olen kuntoutunut ja lopettavat mun tuet kokonaan.
Itsari on käynyt enemmän kuin kerran mielessä..... enpä ole yhteiskunnalle taakaksi enää kun olen kuollut... kukapa musta välittäisi..
T. Vaikeita aikojaOletko itse avuksi jollekin ihmiselle tai ystävä jollekin ihmiselle ?
Jaksatko olla ? - Anonyymi
Olen nykyään niin väsynyt etten jaksa oikein olla kenenkään kanssa... väkisin tapaan välillä mun kotona kaveria. Mutta se vie multa aivan totaalisesti voimat. Hyvä kun sängystä jaksan ylös... :(
Anonyymi kirjoitti:
Olen nykyään niin väsynyt etten jaksa oikein olla kenenkään kanssa... väkisin tapaan välillä mun kotona kaveria. Mutta se vie multa aivan totaalisesti voimat. Hyvä kun sängystä jaksan ylös... :(
T. Vaikeita aikojaKysyin siksi, että niin kauan kun ihmisellä on kaveri on syy olla olemassa !
Niin kauan kun merkitsee jollekin toiselle jotain se on syy olla olemassa.
Ei kannata miettiä päiviensä päättämässä. - Anonyymi
Niiii... taidann kuitenkin olla vain taakkana. Ja mulla ei oikein oo enää mitään kerrottavaa kun ei tietenkään tapahdu mitään kun ei jaksa tehdä mitään.
T. Vaikeita aikoja
- Anonyymi
Kannattaa elää päivä kerrallaan ja nauttia ,vaikka että saa hengittää ilmaa.Katsella taivasta ja pilvistäkin voi löytää asioita,miltä ne omissa silmissä näyttää.Luonnossa on kauniita kukkia.Kaikesta voi nauttia ja iloita ,eikä maksa mitää.Suurimmalla osalla ihmisistä mielialat vaihtelee ja se on luonnollista.Sehän meidät tekee ihmisiksi.Hyväksy itsesi ja ole itsellesi armollinen.Kukaan ei ole sen parempi ihminen.Nautitaan valosta.Iloa!
- Anonyymi
Kiitos. Harmi ettei tuollaiset asiat enään ilahduta minua. Maseentuneelle ihmiselle koko elämä alkaa tuntua siltä kuin ajaisi moottoritietä edestakaisin sillä aikaa kun kaikki muut viettävät joulua. Se on juuri niin merkityksetöntä, juuri niin uuvuttavaa, juuri niin mitätöntä. Sekä tuskallista. Ja lisäksi tuntee olevansa vain taakka lähimmäisilleen. Noin mä tunnen joka ikinen päivä....
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Harmi ettei tuollaiset asiat enään ilahduta minua. Maseentuneelle ihmiselle koko elämä alkaa tuntua siltä kuin ajaisi moottoritietä edestakaisin sillä aikaa kun kaikki muut viettävät joulua. Se on juuri niin merkityksetöntä, juuri niin uuvuttavaa, juuri niin mitätöntä. Sekä tuskallista. Ja lisäksi tuntee olevansa vain taakka lähimmäisilleen. Noin mä tunnen joka ikinen päivä....
T. Vaikeita aikojaItsekin olen ollut alavireinen jo monta vuotta. Liian paljon keskeneräisiä asioita ja huolia elämässä. Potkut töistä laukaisi kaiken ja vei elämänilon ja sen lisäksi ihmisten liiallinen puuttuminen yksityisasioihin. Kaipaan pelkkää hiljaisuutta ympärilleni tai muuten en selviä "eloon" enää koskaan.
- Anonyymi
Mulla auttaa joskus vähän kun pääsee maalle jonnekkin mökkiin missä on hiljaista eikä ihmisiä lähimaillakaan. Se on vähän niin kuin mun turvapaikka. Tiedän että mulle ei voi sattua mitään siellä. Täällä kaupungissa olo ahdistaa ja pelottaa.... juurikin mun erittäin rankan menneisyyden takia.... :(
Auttaisikoham suakin joku hiljaisella paikalla oleva mökki?
T. Vaikeita aikoja
- Anonyymi
Laita kaunis hame tai mekko päälle ja lähde kävelemään kaupungille. Silloin maailma ja sinä itse pelastut, tulet huomaamaan.
Terveisin miespower.- Anonyymi
Kiitos, mutta traumaperäisen stressi häiriön takia en voi mennä ulos. Menen totaaliseen kauhun valtaan koska pelkään että joku satuttaa mua......
Ennen kun sairastuin nautin ulkoilusta tosi paljon. Varsinkin metsässä kävelemisestä. Olen vaeltanutkin monet kerrat. Nyt se on mulle historian havinaa vain.
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, mutta traumaperäisen stressi häiriön takia en voi mennä ulos. Menen totaaliseen kauhun valtaan koska pelkään että joku satuttaa mua......
Ennen kun sairastuin nautin ulkoilusta tosi paljon. Varsinkin metsässä kävelemisestä. Olen vaeltanutkin monet kerrat. Nyt se on mulle historian havinaa vain.
T. Vaikeita aikojaNakkikoira?
Ne on vekkuleita ja varmasti piristyt kaikissa muodoissasi.
Nakkikoira pentu = pikkunakki.
Mikä keksitään sille nimeksi?
Nakki ja muussi = etu ja sukunimi ?
Koira on siitä hyvä, että vaikka itse ei halua ulos eikä innostu, niin tuijottava silmäpari saa sinut toisiin ajatuksiin.
On aamupissiä, päiväpissiä ja iltapissiä. Sitten kaikki muu nuuskiminen ja tuhina.
En tiedä onko se vastaus, mutta itse voisin miettiä pientä nakkia.
Naaraskoirat ovat yleensä ystävällisempiä. Urokset rajumpia.
- Anonyymi
En yhtään ihmettele miksi niin monet ajautuu itsemurhaan lopulta. Suomi on niin huono maa, että varmaan yksi sun toinen haluaa pois.
- Anonyymi
"En yhtään ihmettele miksi niin monet ajautuu itsemurhaan lopulta. Suomi on niin huono maa, että varmaan yksi sun toinen haluaa pois."
Mikä estää lähtemästä toiseen maahan? Ruandaanko ajattelit vai Itä-Eurooppaan? Tai peräti jenkkeihin missä ei ole edes mitään sosiaaliturvaa ja työttömät olisi kaikki kodittomia. Muuta vain eläkä valita. Jos kerran Suomi on sinun huonovointisuuden syy. Eihän täällä ole kenenkään pakko asua.
Itse olen työttömänä saanut jonkun perusturvan ja terveydenhoidon. Toimeentulotuella olen mennyt ja masentanut on. Juuri olin isossa leikkauksessa, joka olisi muualla maailmassa paitsi pohjoismaissa rahattomana jäänyt tekemättä. Leikkauksen avulla alkoi elämä tuntua paremmalle kun liikuntakyky parani. Nyt olen työssä ja tosi tyytyväinen vaikka tiedän että tämä on väliaikaista. Elämä on tässä ja nyt.
Kukaan ei halua masentuneen kaveriksi sen vuoksi, koska masentunut on sellainen energiavampyyri. Jokainen haluaa keveyttä ja kivaa elämäänsä, se masentunutkin. Mutta masentunut ajattelee, että muiden pitäisi koko ajan tukea ja kuunnella sitä masentuneen ajatusvirtaa. Olen itse yrittänyt toipua masennuksesta kotona yksin enkä halunnu rasittaa muita. Aina kun on jotenkin jaksanut niin olen käynyt ulkona ja ihmisten ilmoilla, mutta en masentaakseni toisia. - Anonyymi
Muuten hyvä asia mutta muissa maissa on omat ongelmansa. Itsari on käytännössä ainoa ja tuossahan annoit yhden syyn lisää tehdä itsari eli kukaan ei halua olla masentuneen kaveri. Kirjoituksesi vaikuttaa sellaisen kirjoittamalta joka kuvittelee minkälaista on masentuneen elämä todellinen masentunut ei kirjoittaisi kuten tuossa kirjoitetaan.
Ongelma on siinä että, ne ihmiset jotka väittää tietävänsä mikä masentuneelle on parasta ei usein ole diagnosoitua vaikeaa masennusta käyneet läpi ja tietyt tekevät sitä vian työnsä puolesta.
- Anonyymi
Se on tässä kun on paljon ihmisiä jotka kuvittelee tietävänsä mitä masennus on ja mitä masentuneen pitäisi tehdä vaikka ovat pelkän nettikeskustelujen lukemisen tai jonkun muun lukemisen tiedon perusteella tehneet päätelmiä. Tuossa kun tuli tuo itsari puheeksi niin miksi sitä niin kovasti vastustetaan luulisi että, se on oikeus päästä pois halutessaan vaikka yhteiskunta sitä estää koska sitä kiinnostaa ihmisten rahastus milloin mihinkin hankkeisiin joihin ei ole kansamielipidettä kysytty niin loppuun saakka. Esimerkiksi voitto jääkiekossa on pientä sen todellisuuden rinnalla, että vaalien tulos tietää kurjuutta seuraavaksi neljäksi vuodeksi eikä ne asiat tolla porukalla eduskunnassa tai eu:ssa parempaan suuntaan ainakaan mene. Moni varmasti äänesti tälläistä tulosta vastaan mutta minkäs sitä tekee. Esimerkiksi tälläisessä tilanteessa sitä pohtii varmasti kannattaako elämää jatkaa, maapallon järjestelyillä vaikutus rajoittuu tähän maailmaan ei siihen minne täältä siirrytään.
- Anonyymi
Maailma jatkaa menoaan siitä huolimatta, tekeekö yksilö mitä tahansa.
Minusta kerran elämää on, se katsellaan ja "taputellaan" , eikä kiirehditä mihinkään ratkaisuihin. Huonot asiat eivät muutenkaan kestä, koska huonolla on taipumus törmätä ongelmiin, joita se ei kestä.
Väkevin voima maailmassa on rakkaus. Vain siitä syystä mekin olemme olemassa.
Linnut lepertelee ulkona toisilleen. Kai ne siilitkin jossain pusikossa miettii jotakin tärkeää jalkapallojoukkueen perustamista tms.
Itse voi vaikuttaa omaan elämän laatuun vaikka vain hymyilemällä.
Hymyilee ja nyökyttelee kaikille ja pian huomaa että se iloinen ilmapiiri onkin kaikkialla.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407895Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251980- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822