Kysymys exille

Anonyymi

Olen erinäisten ongelmien takia jäänyt toimettomaksi ja olen ahdistunut siitä mitä minulle tapahtuu kun/jos Harmagedon tulee.

Kysyisin teiltä exiltä, tuleeko teille koskaan mieleen kun seuraatte maailman tapahtumia että mitäs jos Jehovan todistajat ovat sittenkin oikeassa ja loppu tulee ja olen jättänyt seurakunnan.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos harmagedonia on hakattu takaraivoon vuosia tai vuosikymmeniä, saati lapsesta saakka, ei ole mikään ihme että se ahdistaa. Etenkin todistajuuteen syntyneiden kohdalla kyse on selkärankaan juurretusta pelosta, joka saattaa kestää vielä pitkään vaikka lähtisikin järjestöstä. Tämä on ihan normaalia, sillä istutetuista peloista on usein vaikea päästä eroon riippumatta siitä, mitä pelot koskevat.

      Yksi hyväksi havaittu tapa oppia turhasta harmagedonin pelosta pois on tutkia objektiivisesti järjestön historiaa. Kun huomaa, että harmagedonia on odoteltu pitkästi yli sata vuotta, eikä sitä ole kuulunut eikä näkynyt, sillä voi usein olla helpottava vaikutus. Sitä kautta kun voi suhteuttaa järjestön harmagedonista tärisemisen myös tähän päivään.

      Omalla kohdallani harmagedonin pelko hälveni pois kun tutkin mihin koko järjestön itse itselleen asettama asema Jehovan maanpäällisenä puhetorvena perustuu. Se kaikki nivoutuu 1914 -opin ympärille, joka ei vähääkään tarkemmin tarkasteltuna pidä paikkaansa. Se perustuu arkeologian väärentämiselle Jerusalemin tuhon ajankohdasta.

      Yksinkertaistettuna:

      Kun Jerusalemin tuhon ajankohta 607 on väärin, myös 1914 on väärin. Kun 1914 on väärin, myös 1919 on väärin. Ja kun 1919 on väärin, se tarkoittaa että Jeesus ei nimittänyt Vartiotorni ja Traktaattiseuraa "uskolliseksi ja ymmärtäväiseksi orjaksi". Sen pituinen se.

      Viimeiseen kysymykseesi vastaan omalta kohdaltani, että ei. Minulle ei koskaan tule mieleen nykyään, että Jehovan todistajat olisivat oikeassa. Raamattua ja historiaa tutkimalla olen tullut siihen tulokseen, että lopun aikojen piti tulla jo tuolloin. Myös Jeesuksen nk. ennustukset sopivat niihin aikoihin paljon paremmin kuin meidän aikoihin.

      Mitä tahansa maailmassa tapahtuu, se tapahtuu, eikä sillä ole ollut koskaan mitään tekemistä järjestön kanssa, eikä tule koskaan olemaan. Järjestölle toki käy mikä tahansa maailmantilanne. Jos on rauhallista, siellä täristään että se on osa sitä rauhan huutoa ja kohta rytisee. Jos taas on levotonta, niin sekin tarkoittaa että kohta rytisee. Lopputulemana maailma menee menojaan ja järjestö se vain tärisee, vuosikymmenestä ja -sadasta riippumatta.

      Voimme kaikki olla huoletta. Maailma kyllä loppuu, mutta vasta muutaman miljardin vuoden kuluttua. Ihminen voi toki kadota sitä ennen moneen kertaan, mutta järjestön kanssa sillä ei tule olemaan mitään tekemistä.

      • Anonyymi

        Korjaan vielä hieman tekstini loppuosaa: maapallo kyllä loppuu muutaman miljardin kuluttua. Maailma (=maailmankaikkeus) jatkaa sen jälkeen vielä pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan vielä hieman tekstini loppuosaa: maapallo kyllä loppuu muutaman miljardin kuluttua. Maailma (=maailmankaikkeus) jatkaa sen jälkeen vielä pitkään.

        Minä olin 4 vuotias kun vanhemmista tuli Jehovan todistajia 1963, itse kävin kasteella 1972.


    • Anonyymi

      Mietippä aloittaja; käyttäisikö Jehova järjestöä joka tapatuttaa jäseniään kultti-itsemurhissa nimeltä : kieltäydy verensiirrosta, mutta käytä veren fraktioista?

      Mietippä käyttäisikö Jehova järjestöä joka piilottelee lasten raiskaajia ja ennemmin kerää rahoja pedofiliakorvauksiin?

      Kysy rehellisesti itseltäsi; jos käyttää, niin miksi?

      Harmagedonista selviytyy ne jotka ovat uudestisyntyneitä, koska heidät nostetaan Herraa vastaan.

      Ne jotka jäävät tänne kaaokseen ovat ei uudestisyntyneitä y.m.

      Kuolevatko siinä rytäkässä kaikki muu on epätodennäköistä, koska raamattu(Ilmestyskirja) kertoo että ensin kuolee neljännes ja sitten kolmannes.
      Jehovan todistajilla on ihka oma määritelmä kaikkien kuolemasta paitsi heidän.

      • Anonyymi

        Olen ollut vanhin mutta terveyssyiden takia luovuin nimityksestä ja sairauden takia en myöskään enää jaksanut olla aktiivinen Jehovan todistaja vaan jäin sivuun.

        Olin 1992 vanhinten kurssilla ja siellä sanottiin että lasten hyväksikäyttötapauksia ei tule ilmoittaa viranomaisille vaan ne hoidetaan oikeuskomitessa. En kyseenalaistanut asiaa milläänlailla mutta nyt kun on itsellä pieniä lastenlapsia niin en ymmärrä järjestön toimintaa.

        Meidän tulee totella esivaltoja jos ne ei mene Jumalan lakien yläpuolelle.
        En tajua mikä Jumalan laki kieltää luovuttamasta pedofilia-asiakirjoja oikeudelle niin että uhrit saisivat oikeutta vaikka jälkikäteen, ennemmin maksetaan isoja korvauksia lahjoitusvaroista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut vanhin mutta terveyssyiden takia luovuin nimityksestä ja sairauden takia en myöskään enää jaksanut olla aktiivinen Jehovan todistaja vaan jäin sivuun.

        Olin 1992 vanhinten kurssilla ja siellä sanottiin että lasten hyväksikäyttötapauksia ei tule ilmoittaa viranomaisille vaan ne hoidetaan oikeuskomitessa. En kyseenalaistanut asiaa milläänlailla mutta nyt kun on itsellä pieniä lastenlapsia niin en ymmärrä järjestön toimintaa.

        Meidän tulee totella esivaltoja jos ne ei mene Jumalan lakien yläpuolelle.
        En tajua mikä Jumalan laki kieltää luovuttamasta pedofilia-asiakirjoja oikeudelle niin että uhrit saisivat oikeutta vaikka jälkikäteen, ennemmin maksetaan isoja korvauksia lahjoitusvaroista.

        En tajua mikä Jumalan laki kieltää luovuttamasta pedofilia-asiakirjoja oikeudelle niin että uhrit saisivat oikeutta vaikka jälkikäteen, ennemmin maksetaan isoja korvauksia lahjoitusvaroista.

        - Kyse on rahasta. Nykytilanne on taloudellisesti halvempi. Jos tiedot luovutetaan, niin tuomioita ja korvauksia tulee erittäin paljon. On halvempaa salata ne vaikka korvauksia pitää maksaa nytkin.


    • Anonyymi

      >> jos Jehovan todistajat ovat sittenkin oikeassa<<

      Jehovan todistajat -järjestö ei voi olla oikeassa. Älä pelkää, vaan ota itse selvää.
      1. Vartiotornin opetukset eivät perustu raamattuun. Raamatunjakeita käytetään varsin luovasti erinäisten oppien perusteluun. Kannattaa pitää mielessä, että kilpailevan lahkon opin menestyksellinenkään kumoaminenkaan ei vielä osoita että Vartiotornin kanta olisi sen oikeampi, saati että se osoittaisi että koko sen oppikyhäelmä olisi "totuus".
      2. Raamattukin on vain kokoelma erinäisiä sekopäiden kirjoituksia. Jos koetat saada siitä todellisuuteen sopivan paketin, sinun on myönnettävä, että huomattavalla osalla jumalansanaa ei ole todellisuuspohjaa. Voit aloittaa vaikka vesenpaisumuksesta. Mistä vesi tuli, kuinka paljon sitä oli. Millainen tuuli olisi tarvittu sen kuivaamiseen ja millainen seuraus siitä olisi ollut, jos kaikki vesi olisivain haihtunut. Miksi maailmanlaajuisesta tulvasta ei ole merkkejä. Miten kivikautiset kalliomaalaukset silyivät. Miten kaikki maailman eläinlajit mahtuivat arkkiin, miten ne ruokittiin ja hoidettiin muutaman ihmisen voimin. Miten kasvit selviytyivät vuoden veden alla..... Vedenpaisumustaru ei sovi todellisuuteen millään muotoa. Siitä todeksi väittävät eivät joko uskalla ajatella, tai he ovat tietoisesti epärehellisiä.

    • Anonyymi

      En usko Jt oppiin raamatusta. He opettavat että ut on vain hyödyllinen kirja. wtf!? Se lakihenkisyys joka "järkevässä" järjestössä on on täysin Jeesuksen opetuksen vastainen. Jt mielellään näkee järjestön jättäneet ateisteina ja muutenkin Jumalan vastaisina. Väärin! Minä usko Jumalaan ja raamattuun Jeesuksen nimessä siksi uskon pelastuvani paratiisiin synneistäni huolimatta. Aamen!

    • Anonyymi

      Ei tule koskaan mieleen, että Jehovan todistajat-lahko olisi oikeassa huterassa oppirakennelmassaan!

      Juuri siksi itse erosin Jt-lahkosta, että tajusin, etteivät sen lahkon opit täsmääkään oikeasti Raamattuun, vaan kyseinen lahko sopii tarkkaan Väärän profeetan tunnusmerkkeihin.

      https://johanneksenpoika.fi/dokumentit/vaara_profeetta.html

      Nykyisin olen uskova kristitty ja tulevaisuus ei minua ahdista tai huolestuta. Säälin niitä, jotka ovat jääneet Jt-lahkon ansaan ja rukoilen, että moni sieltä vielä vapautuisi. Rukoilen, aloittaja, sinunkin puolestasi, että vapautuisit kokonaan Jt-lahkon ansasta! Tutki tarkkaan, puolueettomasti ja monista lähteistä asioita, niin voit havaita millaista huijausta ja harhaoppia koko Jt-lahko on.

      Ylempänä on tuotu jo hyvin esiin esim. vuoteen 1914 liittyvä valheellisuus ja noita vakavia virheitä kyllä riittää paljon Jt-lahkon opeissa ja toimintatavoissa (Jt-pedofiilien piilottelu viranomaisilta jne), kun alkaa syventyä asiaan kunnolla.

      Tsemppiä ja voimia sinulle! Olet oikealla tiellä, kun olet jo sentään toimeton (etkä enää aktiivinen harhaoppien levittelijä) ja siitä vain lisää voimia kokonaan irtaantumiseen!Kyllä kannattaa!

    • Anonyymi

      Mä uskon, että Jumala näkee hyvät ihmiset, siks mulla on levollinen olo. Olen entinen jt, erosin hiljattain. Elämä on hyvää nyt. Jt riippakivi putosi selänpäältä. Se oli raskas taakka kantaa😖

    • Anonyymi

      Tässä keskustelussa oli paljon iloisia uutisia.
      On sykähdyttävät todisteet, ettei kaikki ex-jt lähde ateismin tielle vaan uskovat.
      Ei muuta kuin Herran ehtoollista viettämään. Se kuuluu teille.

    • Anonyymi

      Ja heti, kun voit alkaa vähentää viinan juontia, ahdistus helpottaa entisestään. Eroamisen jälkeen viinan otolle ei ole enää yhtä suurta syytä.

    • Anonyymi

      Olen jättänyt järjestön mutta, Jumalaa en ole jättänyt . Jumala on oikeudenmukainen eikä suosi järjestöä jolla on pahoja tekoja. Heidänkin joukostaan kyllä löytyy ihmisiä jotka jumala pelastaa samoin löytyy kaikista ihmisistä. Kun jätät järjestön elämäsi helpottuu ja pelot poistuu.

      • Anonyymi

        Aivan näin.
        Itse ole todennut saman.
        Ja raamatun tutkimisessa vain taivas on rajana.


    • Anonyymi

      Se, millaiseksi henkilön maailmankatsomus muodostuu järjestön jälkeen on täysin henkilön oma asia. Sekä Jumalan että ateismin tuputtaminen on väärin. Kyllä ihminen sisimmässään tietää mitä haluaa.

      • Anonyymi

        Siis mitä?
        Ensin kirjoitat että oma asia sitten että se on väärin.
        Koita nyt päättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä?
        Ensin kirjoitat että oma asia sitten että se on väärin.
        Koita nyt päättää.

        Ehkä joku luetun ymmärtämisen kurssi tekisi hyvää.


    • Anonyymi

      Anonyymi 21.5.2019 17:32

      " mitäs jos Jehovan todistajat ovat sittenkin oikeassa ja loppu tulee ja olen jättänyt seurakunnan. "

      -Niin missä asiassa oikeassa ?

      -Tuo lahko on nimittäin itse halunnut todistaa olevansa väärässä. Katso esim. Herätkää
      n:o 23 v. 1968: "Meillä on ylitsepursuavat todisteet siitä että Jehova tuhoaa tämän
      järjestelmän v. 1975"
      Vastaavasti löydät julkaisuja esim. vuosille 1942 (kirjassa "Lapset" neuvottiin jättämään lasten hankkiminen Harmagedonin jälkeiseen aikaan).
      V. 1925 (kirja "Miljoonat jotka nyt elävät eivät kuole koskaan")
      V. 1918 (ohjeena vaihtaa vuosi 1914 vuodeksi 1918 koskei kerran v. 1914 toteutunut)
      v. 1914 (pyramidin mitatkin vahvistivat tuon vuoden)

      -Lahkon mielenhallintamenetelmät ja tavat puhua maailmanlopusta olisivat hyvä käsitellä niin ne helpottaisivat.
      Katso vaikka Turusen kirjasta, mihin kaikkeen lahko on syyllistynyt, Raamatun väärentämistä myöten. Nyt myös pedofiiliskandaalit ovat paljastumassa isompaan laajuuteen, johtohan on antanut määräyksen suojella pedofiileja viranomaisia vastaan ja sen vuoksi esim. Contin oiekusjutussa vartiotorniseura itse määrättiin maksaman miljoonakorvaus, koska seurakunta oli tottelemisvelvollinen.

    • Itse pelkäsin Harmagedonia vielä vuosia sen jälkeen, kun olin käytännössä lakannut uskomasta Tornin oppeihin.

      Paras lääke tähän pelkoon on tieto. Sitä kannattaa etsiä mahdollisimman monista lähteistä. Samalla on syytä muistaa, että ilman todisteita kyse on pelkistä väittämistä, ei tiedosta. Argumentoinnin virheet on hyvä opetella tunnistamaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe