Tämä pari vuotta jatkunut soutaaminen ja huopaminen Brexitistä britiparlamentissa näyttää tuovan sen lopputuloksen, mitä sillä vain haettiinkin. Pääministeri May ehdotti, että parlamentti saa päättää uudesta brexit-äänestyksestä.
Taas kerran saamme nähdä, kuinka EU-jäsenyys toimii aitoa kansanvaltaa vastaan. Mikään muu asia ei aiheuttaisi tuollaista törkeää kansan vaaleissa ilmaiseman tahdon kieltämistä ja halveksimista!
Tulihan se sieltä! May, parlamentti ja uusi brexit-äänestys?
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo on hieman outo "lupaus"! Nimittäin vain pari kuukautta sitten parlamentti SELVÄLLÄ enemmistöllä hylkäsi aloitteen, jossa esitettin uutta brexit-äänestystä??? Muistaakseni vain n. viidennes edustajista kannatti sitä, loput vastustivat-
Joten mitä ihmeellistä on muka tapahtunut tällä välillä? Ei mitään, mutta EU-juonista ei koskaan tiedä. Samoin Mayn oma kanta on täysin vaihtunut. Hän hyvin selvästi on tuonut aina esiin, että brexit tapahtuu eikä mitään uutta äänestystä tehdä!? - Anonyymi
Taas naurattaa tuo EU-vihaajien vääristely.
Mahdollisen kansanäänestyksen ehtonahan on EU-sopimuksen hyväksyminen.
Britanniassa pääministeri Theresa May lupaa kansanedustajille mahdollisuuden äänestää uuden brexit-kansanäänestyksen järjestämisestä, jos he hyväksyvät hallituksen EU-erosopimuksen. Äänestyslupaus on yksi muutoksista, jotka May on tänään esittänyt aiemmin neuvottelemaansa erosopimukseen.
Mayn esittelemä brexit-laki takaisi kansanäänestysäänestyksen lisäksi esimerkiksi sen, että hallitus pyrkii mahdollisimman saumattomaan kaupankäyntiin EU:n kanssa Britannian kuitenkaan kuulumatta sisämarkkina-alueeseen ja ilman vapaata liikkuvuutta. Laki lupaa myös esimerkiksi säilyttää ympäristönsuojelun EU-eroa edeltävällä tasolla sekä vaatii hallitusta keksimään ratkaisun Pohjois-Irlannin rajakiistakysymykseen ensi vuoden loppuun mennessä.
Ehdotusten tavoitteena on pääministerin mukaan saada parlamentin alahuoneen enemmistö tukemaan uutta EU-erosopimusta. May korostaa edelleen, ettei hän itse ole toisen kansanäänestyksen kannalla.
– Minä olen tehnyt kompromisseja, nyt pyydän teitäkin tekemään kompromisseja. Olemme saaneet selkeän ohjeen niiltä ihmisiltä, joita meidän on tarkoitus edustaa, hän huomautti. - Anonyymi
Taas naurattaa:
Britanniassa pääministeri Theresa May lupaa kansanedustajille mahdollisuuden äänestää uuden brexit-kansanäänestyksen järjestämisestä, jos he hyväksyvät hallituksen EU-erosopimuksen. Äänestyslupaus on yksi muutoksista, jotka May on tänään esittänyt aiemmin neuvottelemaansa erosopimukseen.
Mayn esittelemä brexit-laki takaisi kansanäänestysäänestyksen lisäksi esimerkiksi sen, että hallitus pyrkii mahdollisimman saumattomaan kaupankäyntiin EU:n kanssa Britannian kuitenkaan kuulumatta sisämarkkina-alueeseen ja ilman vapaata liikkuvuutta. Laki lupaa myös esimerkiksi säilyttää ympäristönsuojelun EU-eroa edeltävällä tasolla sekä vaatii hallitusta keksimään ratkaisun Pohjois-Irlannin rajakiistakysymykseen ensi vuoden loppuun mennessä.
Ehdotusten tavoitteena on pääministerin mukaan saada parlamentin alahuoneen enemmistö tukemaan uutta EU-erosopimusta. May korostaa edelleen, ettei hän itse ole toisen kansanäänestyksen kannalla.
– Minä olen tehnyt kompromisseja, nyt pyydän teitäkin tekemään kompromisseja. Olemme saaneet selkeän ohjeen niiltä ihmisiltä, joita meidän on tarkoitus edustaa, hän huomautti.- Anonyymi
Et siis näe mitään outoa tuossa ehdotuksessa!?
Kansanäänestys oli brexitin puolella ja parlamentti hyväksyy erosopimuksen, niin mihin ihmeessä tarvitaan enää kansanäänestystä???
Tietysti erotaan tuon erosopimuksen mukaan!
- Anonyymi
Onhan tuo aika viihdyttävää katsella. Yksi huutaa : Order, order. Sitten pinkaisevat käytäville, jotta 1800-luvun tietokone voi laskea äänet. Tuloskin tiedetään etukäteen. Sopimusta ei hyväksytä.
Goodbye, Great Britain. Welcome pikkubritannia. - Anonyymi
Ehdotus äänestyksen modernisoimiseksi. Laitetaan parlamenttiin kasvontunnistus. Ne, jotka näyttävät kieltänsä ovat ei ääniä, kyllä on suu auki ja silmät kiinni on tyhjää. Ei tarvitse laittaa mitään näyttöjä, puhemies saa paperilapun tietotekniikan hoitajalta juoksupojan toimittamana. Eläköön 1800-luku modernilla tvistillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213307
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402681Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532260Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2082212Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131698Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191509Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521461- 971379
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621201Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951174