Tittar på småpartiernas valtent och nu är Blå skam som var så stursk mot SFP och allt svenskt på rätt plats. Fan vad det är skönt när syltpelarpartiet är tillbaks i sin egen serie efter Soinis bluff.
Som om denna fröjd inte räckte för SFP sympatisörer, sitter Soini och Vistbacka på Persufonden!
Bara ett är säkert, cirkusen fortsätter och nästa bland småpartkerna är Persuna.
Sanslöst skönt!
19
74
Vastaukset
- Anonyymi
Var det inte Soini som kallade SFP till "takiaispuolue "?
Dessutom sa han :Sitä saa mitä tilaa.- Anonyymi
Han har säkert fått äta upp sina ord några gånger.
Så var det. Partiets tankarnas Donau, Hr. Oinonen beskrev visserligen dem själva som ett flatlusparti. Undantaget och fullträffen som bekräftar Oinonens kapacitet.
Sitä saa mitä tilla, stämmer mer en väl. Soini beställde och fick, för de andra gick det som det gick.
- Anonyymi
Nog är man kanske en aning skadeglad,den som gräver en grop åt andra fallar oftast själv däri.
- Anonyymi
Visst njuter man...av sommaren också.
- Anonyymi
Rkp on "takiaispuolue", ymmärtäkää svenssonit se. Nyt takiaispuolue rkp, on demareiden persnahoissa kiinni, kuin pistepirkko-punkki, ja vaatii itselleen ministerinsalkkuja kaksi, jotta pakkoruotsi jatkuisi maassa. Teitä rakastetaan.
- Anonyymi
Det var Soini som sade de bevingade orden om "takiaispuolue ",hur gick det med Blå Framtid ?
Anonyymi kirjoitti:
Det var Soini som sade de bevingade orden om "takiaispuolue ",hur gick det med Blå Framtid ?
De var visst inte vana vid att hålla fast så det gick fort utför. Först kardborre, sedan flatlus och nu bortglömd, tack och lov.
- Anonyymi
Ex-puolustusministeri J.Niinistön oli kovin vihainen kun armeijassa suunniteltiin kasvisruokaa tarjottavaksi, yhtenä vaihtoehtona. Sininen puolue oli, on jotenkin vanhakantainen jäykkis-, ja menneen maailman puolue, ei ihme että kutistuivat marginaaliin.
Idag kan man igen njuta. Den största njutningen bjuder Terho & rövarbandet på då syltpelarna återlämnas till riksdagens kansli varefter var och en kan lifta till närmaste arbetskraftsbyrå för att börja den långa anpassningen till en vardag som motsvarar kunnandet.
Ett undantag finns i högen och det är givetvis fader Soini som helt enligt plan tar taxin ner till ToHT stiftelsens klubbhus in vid kajen, där vid golfbanan.
Den nu utbytta lakejen (Terskis befriad) kommer med en god handrulla kubansk cigarr och ett miniatyr ämbar XO cognac. Vistbacka tar samma dos varefter ToHT:s första möte med full gauge kan börja. Nöff, nöff och lycka till i aktiveringskön, vinkade Soini glatt ur taxifönstret då bilen lämnar Arkadiabacken för ett bättre liv.- Anonyymi
Persut ovat suurin puolue.
- Anonyymi
Det var en upplevelse att se de avgående ministrarna på rad.
Måste gå in på arenan och kolla Terskis, Lindströms, Mattilas och Niinistös miner då Soini drog sig tillbaks till ToHT och de blev lämnade vind för våg med stämpeln "oduglig" i pannan.
- Anonyymi
Den som gräver en grop åt andra...
Anonyymi kirjoitti:
Den som gräver en grop åt andra...
Det var Terskis det. Soini koncentrerade sig på att bädda och vilken bädd det blev!
- Anonyymi
Blå försvinner, det är klart.
Det måtte kännas pinsamt då enmansorkestern Rörelse Nu har ett understöd som är ca. 3 gånger större än vad det förflutna i det Blåa någonsin uppnådde.
- Anonyymi
Tätä eivät ihanaan ruotsiinsa hurmioituneet österbotit ikinä hyväksy:
Vaasa Festivalin järjestelyt etenevät – Eppu Normaali korvaa Tomas Ledinin
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483