Sanslöst skönt!

Anonyymi

Tittar på småpartiernas valtent och nu är Blå skam som var så stursk mot SFP och allt svenskt på rätt plats. Fan vad det är skönt när syltpelarpartiet är tillbaks i sin egen serie efter Soinis bluff.

Som om denna fröjd inte räckte för SFP sympatisörer, sitter Soini och Vistbacka på Persufonden!

Bara ett är säkert, cirkusen fortsätter och nästa bland småpartkerna är Persuna.

19

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Var det inte Soini som kallade SFP till "takiaispuolue "?
      Dessutom sa han :Sitä saa mitä tilaa.

      • Anonyymi

        Han har säkert fått äta upp sina ord några gånger.


      • Så var det. Partiets tankarnas Donau, Hr. Oinonen beskrev visserligen dem själva som ett flatlusparti. Undantaget och fullträffen som bekräftar Oinonens kapacitet.

        Sitä saa mitä tilla, stämmer mer en väl. Soini beställde och fick, för de andra gick det som det gick.


    • Anonyymi

      Nog är man kanske en aning skadeglad,den som gräver en grop åt andra fallar oftast själv däri.

      • Anonyymi

        Visst njuter man...av sommaren också.


    • Anonyymi

      Rkp on "takiaispuolue", ymmärtäkää svenssonit se. Nyt takiaispuolue rkp, on demareiden persnahoissa kiinni, kuin pistepirkko-punkki, ja vaatii itselleen ministerinsalkkuja kaksi, jotta pakkoruotsi jatkuisi maassa. Teitä rakastetaan.

      • Anonyymi

        Det var Soini som sade de bevingade orden om "takiaispuolue ",hur gick det med Blå Framtid ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Det var Soini som sade de bevingade orden om "takiaispuolue ",hur gick det med Blå Framtid ?

        De var visst inte vana vid att hålla fast så det gick fort utför. Först kardborre, sedan flatlus och nu bortglömd, tack och lov.


    • Anonyymi

      Ex-puolustusministeri J.Niinistön oli kovin vihainen kun armeijassa suunniteltiin kasvisruokaa tarjottavaksi, yhtenä vaihtoehtona. Sininen puolue oli, on jotenkin vanhakantainen jäykkis-, ja menneen maailman puolue, ei ihme että kutistuivat marginaaliin.

    • Idag kan man igen njuta. Den största njutningen bjuder Terho & rövarbandet på då syltpelarna återlämnas till riksdagens kansli varefter var och en kan lifta till närmaste arbetskraftsbyrå för att börja den långa anpassningen till en vardag som motsvarar kunnandet.

      Ett undantag finns i högen och det är givetvis fader Soini som helt enligt plan tar taxin ner till ToHT stiftelsens klubbhus in vid kajen, där vid golfbanan.
      Den nu utbytta lakejen (Terskis befriad) kommer med en god handrulla kubansk cigarr och ett miniatyr ämbar XO cognac. Vistbacka tar samma dos varefter ToHT:s första möte med full gauge kan börja. Nöff, nöff och lycka till i aktiveringskön, vinkade Soini glatt ur taxifönstret då bilen lämnar Arkadiabacken för ett bättre liv.

    • Anonyymi

      Persut ovat suurin puolue.

      • Var då? Inte i Finland.


    • Anonyymi

      Det var en upplevelse att se de avgående ministrarna på rad.

      • Måste gå in på arenan och kolla Terskis, Lindströms, Mattilas och Niinistös miner då Soini drog sig tillbaks till ToHT och de blev lämnade vind för våg med stämpeln "oduglig" i pannan.


      • Anonyymi

        Den som gräver en grop åt andra...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Den som gräver en grop åt andra...

        Det var Terskis det. Soini koncentrerade sig på att bädda och vilken bädd det blev!


    • Anonyymi

      Blå försvinner, det är klart.

      • Det måtte kännas pinsamt då enmansorkestern Rörelse Nu har ett understöd som är ca. 3 gånger större än vad det förflutna i det Blåa någonsin uppnådde.


    • Anonyymi

      Tätä eivät ihanaan ruotsiinsa hurmioituneet österbotit ikinä hyväksy:

      Vaasa Festivalin järjestelyt etenevät – Eppu Normaali korvaa Tomas Ledinin

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe