Mitä Jumala huusi miehelle?

Anonyymi

Mitä Jumalan Sana (1. Moos. 3) sanoo meille kaikille...

A) Mitä Jumala sanoi huutaen miehelle: "Missä olet?"

B) Mitä saatana sanoi naiselle:
"Onko Jumala todella sanonut?"
"Ette te suinkaan kuole".

Nimim.
- "Missä olet Mies"

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älykkäät naiset ja miehet oppivat toisten tekemistä virheistä.
      Myös viisas ihminen tekee Jumalan tahdon.

      Ajatus siitä, että opimme virheistämme, on lähes ehdoton totuus. Etenkin, jos pysymme jatkuvasti tarkkaavaisina, analyyttisina ja intuitiivisina. Kuulet varmasti usein sanottavan, että opittuamme virheistämme, meidän tulee välttää tekemästä niitä uudelleen.

    • Anonyymi

      Mooses oli Jumalan valitsema mies eikä nainen ja samoin myös Johannnes Kastaja joka oli tulevan Jeesuksen Sanansaattaja.
      Jumala huusi Moosesta.

      2. Moos. 24:16
      Ja Herran kirkkaus laskeutui Siinain vuorelle, ja pilvi peitti sen kuusi päivää; ja seitsemäntenä päivänä hän huusi Moosesta pilven keskeltä.

    • Anonyymi

      A) Mitä Jumala sanoi huutaen miehelle: "Missä olet?"

      Tässä tulee lukea koko pätkä, että yhteys tulee esille.

      8 Ja he kuulivat, kuinka Herra Jumala käyskenteli paratiisissa illan viileydessä. Ja mies vaimoineen lymysi Herran Jumalan kasvojen edestä paratiisin puiden sekaan.
      9 Mutta Herra Jumala huusi miestä ja sanoi hänelle: "Missä olet?"

      Joten, Toki Jumala tiesi missä Aatami oli piilossa !
      Itse tulkitsen että Jumala huutamalla, Missä olet, niin
      Antoi Aatamille mahdollisuuden kertoa ennen Eeva mitä oli tehnyt.

      "Tunnusta ja pääset, puolet helpommalla".

      Eli sama kun tässä:

      9 Niin Herra sanoi Kainille: "Missä on veljesi Aabel?" Hän vastasi: "En tiedä; olenko minä veljeni vartija?"
      10 Ja hän sanoi: "Mitä olet tehnyt? Kuule, veljesi veri huutaa minulle maasta.

      1 Moos 4
      "Kerro, mitä olet tehnyt" mutta ei kertonut.
      Hän vastasi: "En tiedä; olenko minä veljeni vartija?"

      No Jumala kyllä tiesi, mutta antoi mahdollisuuden kertoa eli katua.


      http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Gen&c=3&v=1#conc/11
      1 Moos 3
      11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"

      Tässä on jotain "omituista", mitä emme tiedä.

      KUKA = mitä, miten, millainen
      Miten sait selville että olet alasti?

      what, WHY, waht good. how.
      joten saattaa olla että käännös ei ole ihan sitä mitä on käännetty.

      Joten, Jumala antoi Aatamille mahdollisuuden tunnustaa ja katua.
      mutta ei.

      Mitä. aloittaja itse arvelee, mitä ja miksi Jumala huusi miestä?

      • Anonyymi

        Jumala huutaa tänä päivänäkin: "Missä olet Mies"?
        Näin aloittaja uskoo.


      • Anonyymi

        Tämän tiedämme ilman tulkintoja.
        Jumala ei huutanut naiselle vaan miehelle.


      • On huomattava se asia, että Jumala käyskenteli Edenin puutarhassa eli hän oli ihmistä muistuttava hahmo ja käveli niin kuin ihminen ja puhui niin kuin ihminen. Aatami ja Eeva näkivät tämän Jumalan, joka puhui heille, mutta Raamatun mukaan kukaan ei ole koskaan nähnyt Jumalaa. Tosin Aabraham näki Jumalan ja söi ruokaa ja joi viiniä hänen kanssaan. Israelin vanhimmat katselivat Jumalaa, kun tämä istui valtaistuimellaan kristallimeren päällä. Silti kukaan ei ole nähnyt Jumalaa koskaan. Raamattu on tässä asiassa sangen johdonmukainen ja totuudellinen kirjakokoelma.


    • Anonyymi

      Voi olla että miehelle löytyy parempia "korvikkeita" jotka ovat ajanhengen mukaisia.

    • Anonyymi

      Jyrkkä ei pyhäkköportoille.

    • Anonyymi

      Väsy lilli täällä mamuttaja lilli huomenta

    • Anonyymi

      1 Moos 3
      11 Ja hän sanoi: "Kuka sinulle ilmoitti, että olet alasti? Etkö syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"

      Tässä on jotain "omituista", mitä emme tiedä.

      KUKA = mitä, miten, millainen
      Miten sait selville että olet alasti?

      Tässä, saattaa olla jotain:
      Jos sanan merkitys on sekä WHY wli Miksi?
      tahi määritys / tulkinta:

      MITEN

      Jos Jumala huusi, MIEHELLE. MIKSI olet alasti?

      tahi Jos Jumala huusi miehelle: MITEN olet alasti.

      niin, molemmat tässä, OMASSA MUTUSSA, saattavat, antaa lisä tietoa, miksi ja mitä ja miten siellä alussa tapahtui.

      se ei ole ihme, että Jumala ei naiselta mitään kysy, mutta Jos Jumala huusi:
      Aatami, MITEN OLET ALASTI?

      eikä Aatami sitä ennen ollut havainnut että on alasti.
      Sitä emme tästä kohtaa saa selville, MITÄ ON olla alasti, mutta vastapuolelta, se miten on olla puettu saattaa antaa lisää tietoa mitä on olla alasti.

      saako kukaan kiinni, mitä arvelen?

      Gal. 3:27
      Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

      ASIA YHTEYS: Pelastus, (mistä mihin, ja alussa asia yhteys, 'riisuminen', havainto, kadotus, mistä mihin.)

      24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
      25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
      26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
      27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
      28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
      29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

      Room. 13:14
      12 Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sentähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin.
      13 Vaeltakaamme säädyllisesti, niin kuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa,
      14 vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät.

      Nyt. maalaisjärjellä, eikö tietty HÄPEÄ ja alasti olo liity, hvyin usein, ei aina, seksiin?

      1. Moos. 2:
      22 Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
      23 Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
      24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
      25 Ja he olivat molemmat, mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa.

      Siis tässä oleva, siis EDELLÄ, ENNEN, ei heitä hävettänyt.
      Mikä ja MIKSI ja MITEN sitten, nyt alastomuus ja HÄPEÄ tuli yht-äkkiä esille?

      Jes. 4:1
      Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: "Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla, kunhan vain meidät otetaan sinun nimiisi; poista meidän häpeämme".

      Mihin, MAHDOLLISESTI, tämä Kirjoitusten paikka viittaa, Naisen OIKEUKSIEN ja miehen VELVOLLISUUDEN kohdalla?

      2. Moos. 21:10
      10 Jos hän ottaa itselleen toisen vaimon, niin älköön vähentäkö ensimmäiseltä tämän ravintoa, vaatetusta ja aviollista oikeutta.

      Leipä ja vaateet ovat esillä mutta seksi puutuu.
      leivä tahi vaatteet, eivät siis ole se joka tuottaa häpeää ja sitten toisaalta, jos mies ottaa naisen OMIIN NIMIINÄS, niin häpeä poistuu?

      Jes. 4:
      2 Sinä päivänä on Herran vesa oleva Israelin pelastuneille kaunistus ja kunnia ja maan hedelmä heille korkeus ja loisto.

      LUE KOKO luku, hyvin lyhyt :)
      ja taas, tässä eri-asia yhteksissä on seksi eli alastomuus ja PELASTUS, esillä.

      Joten mitä Jumala Huusi miehelle, MUTT EI NAISELLE!

      no jos tulee keskustelua jatkan ellei, juon lisää kahvia.

    • Anonyymi

      Job 19:26
      Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.

      Alastomuus ja vaattet
      viitaaus:
      1 Moos 3
      21 Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä.

      Eli, tästä, yhdestä jakeesta yhdistettynä, muutamat arvovaltaiset keskutelu foorumit antoivat bannia minulle :)

      eli, MIKÄ nahka, (nahkatakki ja farkut, hah hah hah ja hah)
      Mikä nahka poistettuna eli riisuttuna, mahdollisti, Jobille sen että, "saan minä nähdä Jumalan."

      Jobi on Yksi niistä 5,stä jotka omalla vanhurskaudella olisivat, mitä lie äidinkieltä, OLISI pelastaneet itsensä, mutta toki Jumala eli Jeesus sen tekee.

      Mitä sanoo Paavali?

      Room. 7:
      24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

      Jeesus ja Paavali, käyttää kreikankielen sanoja.
      soma = keho/ruumis
      sarx = liha/sielu

      ja kun tätä katsoo Aramean tahi Hebrean kiellä tahi kääntää kreikan kielen: LXX Vanhan Testamentin sanoiksi, sitähän juuri nämä seitsemänkymmentä, miestä teki, eli KÄÄNSI Hebrean kielisen tekstin Kreikaksi :)

      niin saada, eli on sanoja, jotka selvästi osoittaa että kyseessä ei ole nahkatakki eikä farkut!

      Joten, mitä siellä alussa tapahtui ?

      Mikä vaate, tämä on merkittävä, Paavalin opetuksessa, miehistä ja naisista!
      tämä ja koko asia-yhteyksien kohdalla tulee esille.

      Mitä tahi JOS, se mitä Jumala heidän päällensä puki oli:

      1. Moos. 3:
      21 Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä.

      On joku SIELUN ominaisuus ?
      kuten sana osoittaa:

      Room. 7:
      24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

      Mikä on tämä:
      1 viheliäinen ihminen
      2 kuoleman ruumiista
      ????

      http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Rom&c=7&v=1#conc/24

      http://www.blbclassic.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G4983&t=KJV

      the body both of men or animals
      EI NAISEN vaan MIEHEN!

      ja sana:
      sōma
      ja sen juuri sana:
      to save, keep safe and sound, to rescue from danger or destruction
      one (from injury or peril)
      to save a suffering one (from perishing), i.e. one suffering from disease, to make well, heal, restore to health
      to preserve one who is in danger of destruction, to save or rescue
      to save in the technical biblical sense
      negatively
      to deliver from the penalties of the Messianic judgment
      to save from the evils which obstruct the reception of the Messianic deliverance

      pelastaa, pitää turvassa ja terveellä tavalla, pelastaa vaara tai tuho
      yksi (loukkaantumisesta tai vaarasta)
      pelastaa kärsimys (hukkuminen), ts. joku, joka kärsii taudista, tehdä hyvää, parantaa, palauttaa terveydelle
      säilyttää sellainen, joka on vaarassa tuhota, pelastaa tai pelastaa
      säästää teknisessä raamatullisessa mielessä
      negatiivisesti
      saada aikaan messiaanisen tuomion seuraamuksista
      pelastaa pahoista, jotka haittaavat messiaanisen vapautumisen vastaanottoa

      Nyt JOS TUTKIT itse, niin mitä se saattaa vaikuttaa ?

      Mark. 12:24
      Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?

      ja
      Joh. 8:32
      ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

      Mistä, Paavali ja Jobi PÄÄSI vapaaksi?

      nahkatakista ? farkuista?

    • Anonyymi

      1. Moos. 3:
      21 Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä.

      On joku SIELUN ominaisuus ?

      Jos, Jumalan tekemä puku, vaate, poisti Häpeä ja alatomuuden,
      se on sielun ominaisuus?

      vai häpeääkö keho/ruumis/vartalo itse vain sielu?
      ei kait pikkurilli tahi penis tahi naisen synnytyselimet itse häpeä?

      vai niiden kautta tulee sieluun häpeä?

      eli mikä on tämä vaate joka poistaa häpeä ?
      se ei ole nahkatakki eikä farkut.

      no sama se.

      nauti punainen pilleri ja kuuntele:

      Jordan Peterson: “There was plenty of motivation to take me out. It just didn't work" | British GQ
      https://www.youtube.com/watch?v=yZYQpge1W5s

      eli TOTUUS tekee vapaaksi ?
      toki voit sitten arvella, asia-yhtyeden mukaan mistä vapaaksi :)

    • Anonyymi

      1Moos.3:9 Biblia (1776) Ja Herra Jumala kutsui Adamin, ja sanoi hänelle: Kussas olet? Jumala leikkii kaikkitietävää. 1Sam.2:3. Job.37:16 Käsitätkö pilven punnituksen, hänen ihmeensä, joka on kaikkitietävä.

      • Anonyymi

        joo joo, näin se on tahi täytyy olla.
        Aina Viisas Salomo TIESI, pilven puunituksen :)
        Mutta hänelle oli Jumalan Henki :)

        Nyt, mitä arvelet, voiko vaatteet poistaa ihmisen häpeän?
        vai ainostaan peitää sen?


    • Anonyymi

      Job.13:18 Katso, olen ryhtynyt käymään oikeutta; minä tiedän, että olen oikeassa. Job.31:6 punnitkoon minut Jumala oikealla vaa'alla, ja hän on huomaava minun nuhteettomuuteni. Dan.5:27

    • Anonyymi

      Job.19:26 Biblia (1776) Ja vaikka vihdoin minun nahkani ja tämä (ruumis) lakastuu, saan minä kuitenkin minun lihassani nähdä Jumalan. Ap.t.13:36-37 Sillä kun Daavid oli aikansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö, ja näki katoavaisuuden. Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta.

    • Anonyymi

      Ap.t.2:31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hylätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta. Ps.16:10 Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa. Ap.t.2:27. 13:35

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe