Ikävä kyllä, tilanteeni on nyt se että velkoja menee ulosottoon. Osaa yritän maksaa itse joissa ei kohtuutonta korkoa.
Olen tällä hetkellä äitiyslomalla. Vanhempainrahani on käteen vajaa 700e. Siihen päälle lapsilisät, elatusmaksu ja asumistuki, näistä tulee yhteensä n. 2500euroa (sisältäen vanhempainrahan).
Mitataanko multa tässä vaiheessa mitään? Tarkoitus olisi olla vielä hoitovapaalla äitiysloman jälkeen. Olen yksin lasten kanssa.
Mikäli ulosmittausta ei voida suorittaa, voinko vapaaehtoisesti maksaa kuitenkin esim 100e/kk siihen saakka kunnes pääsen palaamaan töihin. Tarkoituksena maksaa kuitenkin velat pois.
En kaipaa moraali saarnaa enkä muita neuvoja, lähinnä tietoa asiasta jos jollain olisi. Olen aika ahdistunut tilanteesta.
Ulosottoon, neuvoja
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mitäs velkaaannuit. Kikkelis kokkelis! Olisi kannattanut maksaa velat takaisin.
- Anonyymi
"Ulosoton sähköisessä asiointipalvelussa voit tilata todistuksia ulosottorekisteristä. Maksukieltolaskuri helpottaa osuuksien laskemista palkan ulosmittauksessa. Velallisena pystyt helposti seuraamaan kokonaistilannettasi ulosotossa, voit mm. maksaa velkaa, tehdä erilaisia hakemuksia ja tulostaa kuitin maksusta ulosottoon. Hakijana voit mm. hakea ulosottoa, tarkastella ulosottoasioita, ilmoittaa maksusta tai muutoksesta ja vastata passiivirekisterissä olevan ulosottoasian saldotiedusteluun. Näet tarkemmin käytössäsi olevat palvelut siirryttyäsi palveluun."
Eli osoitteessa asiointi2.oikeus.fi- Anonyymi
Ja käsittääkseni ulosmittaus tehdään palkkatulosta tai omaisuudesta esim. kiinteistöt jne. riippuen ulosmitattavasta summasta. Lapsiluku vaikuttaa myös suojaosuuden määrään. Toki jos haluat vapaaehtoisesti maksaa lyhennyksiä, se onnistuu juuri edellä mainitun sivun kautta.
- Anonyymi
2500€ tulosta luulisi voivan laittaa pikkasen sivuun ja saavan maksut maksettua. Itse saan kuntouttavan tuilla hyvänä kuuna reilut 650€ ja pakko on pärjätä. Enkä ole ulosotossa.
- Anonyymi
Kelan maksamista etuuksista ei ainakaan useimmiten ulosmitata mitään, eli sanoisin, että saat olla rauhassa. Vanhempainrahasta ilmeisesti voisi kyllä ulosmitata, mutta 700 e/kk on liian pieni summa. Sitten kun menet töihin, niin suojaosuus määrittyy huollettavien mukaan. Asumistuesta, lapsilisistä, elatustuesta ei ulosmitata mitään, sen tiedän omasta kokemuksesta.
Ja se on helpommin sanottu kuin tehty, että laittaa pikkasen sivuun. Omatkin nettotulot ovat tuota luokkaa (ulosoton jälkeen) ja aika lailla kädestä suuhun eletään. Toki se on oma valinta, että haluaa elää ns. hyvää elämää. Kyllä! Sitä voi elää ulosotosta huolimatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475415Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612206Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181800Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1441758- 171535
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301447Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5133881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171097Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771068Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se212949