Ulosottoon, neuvoja

Anonyymi

Ikävä kyllä, tilanteeni on nyt se että velkoja menee ulosottoon. Osaa yritän maksaa itse joissa ei kohtuutonta korkoa.
Olen tällä hetkellä äitiyslomalla. Vanhempainrahani on käteen vajaa 700e. Siihen päälle lapsilisät, elatusmaksu ja asumistuki, näistä tulee yhteensä n. 2500euroa (sisältäen vanhempainrahan).
Mitataanko multa tässä vaiheessa mitään? Tarkoitus olisi olla vielä hoitovapaalla äitiysloman jälkeen. Olen yksin lasten kanssa.
Mikäli ulosmittausta ei voida suorittaa, voinko vapaaehtoisesti maksaa kuitenkin esim 100e/kk siihen saakka kunnes pääsen palaamaan töihin. Tarkoituksena maksaa kuitenkin velat pois.
En kaipaa moraali saarnaa enkä muita neuvoja, lähinnä tietoa asiasta jos jollain olisi. Olen aika ahdistunut tilanteesta.

5

52

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitäs velkaaannuit. Kikkelis kokkelis! Olisi kannattanut maksaa velat takaisin.

• Anonyymi

"Ulosoton sähköisessä asiointipalvelussa voit tilata todistuksia ulosottorekisteristä. Maksukieltolaskuri helpottaa osuuksien laskemista palkan ulosmittauksessa. Velallisena pystyt helposti seuraamaan kokonaistilannettasi ulosotossa, voit mm. maksaa velkaa, tehdä erilaisia hakemuksia ja tulostaa kuitin maksusta ulosottoon. Hakijana voit mm. hakea ulosottoa, tarkastella ulosottoasioita, ilmoittaa maksusta tai muutoksesta ja vastata passiivirekisterissä olevan ulosottoasian saldotiedusteluun. Näet tarkemmin käytössäsi olevat palvelut siirryttyäsi palveluun."

Eli osoitteessa asiointi2.oikeus.fi

• Anonyymi

Ja käsittääkseni ulosmittaus tehdään palkkatulosta tai omaisuudesta esim. kiinteistöt jne. riippuen ulosmitattavasta summasta. Lapsiluku vaikuttaa myös suojaosuuden määrään. Toki jos haluat vapaaehtoisesti maksaa lyhennyksiä, se onnistuu juuri edellä mainitun sivun kautta.

• Anonyymi

2500€ tulosta luulisi voivan laittaa pikkasen sivuun ja saavan maksut maksettua. Itse saan kuntouttavan tuilla hyvänä kuuna reilut 650€ ja pakko on pärjätä. Enkä ole ulosotossa.

• Anonyymi

Kelan maksamista etuuksista ei ainakaan useimmiten ulosmitata mitään, eli sanoisin, että saat olla rauhassa. Vanhempainrahasta ilmeisesti voisi kyllä ulosmitata, mutta 700 e/kk on liian pieni summa. Sitten kun menet töihin, niin suojaosuus määrittyy huollettavien mukaan. Asumistuesta, lapsilisistä, elatustuesta ei ulosmitata mitään, sen tiedän omasta kokemuksesta.

Ja se on helpommin sanottu kuin tehty, että laittaa pikkasen sivuun. Omatkin nettotulot ovat tuota luokkaa (ulosoton jälkeen) ja aika lailla kädestä suuhun eletään. Toki se on oma valinta, että haluaa elää ns. hyvää elämää. Kyllä! Sitä voi elää ulosotosta huolimatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2112
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1765
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      233
      1250
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      940
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      87
      925
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      20
      842
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      111
      751
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      688
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      686
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      679
    Aihe