Helluntailainen,
jos havaitset oman seurakuntasi piirissä jonkun tai joidenkin harrastavan seksuaalista ahdistelua, miten toimit?
Jos huomaat seksuaalista ahdistelua mitä teet?
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No? Mikä on? Onko niin ettei muka kukaan palstalla pyörivä hellu ole koskaan tärmännyt seksuaaliseen ahdisteluun ja sovinismiin oman uskonyhteisönsä sisällä?
- Anonyymi
Mikä nyt kenellekin on seksuaalista ahdistelua? Eihän sitä ulkopuolinen voi päätellä. Saatan esim. halailla kaverien kanssa, eikä siinä ole mitään seksuaalista saati sitten ahdistavaa.
Kyllä se on niin, että ahdistelluksi itsensä kokevan on sanottava ahdistelijalle suoraan, ettei pidä tämän käytöksestä. Ja ellei käytös muutu, niin siitä voi valittaa eteenpäin. Jos taas kyseessä on vakavampi seksuaalinen häirintä, niin siitä voi tehdä myös poliisille rikosilmoituksen. Sovinismi ei valitettavasti ole rikos.
Jos nyt näkee omin silmin jonkun harrastavan seurakunnassa systemaattista naisten kähmintää, niin toki siitä voi pastorille sanoa. Mutta muuten valitus on tehtävä itse, sillä juorut eivät nimittäin riitä todisteeksi.
- Anonyymi
Ei helluja sitten kiinosta tippaakaan oman seurakunnan sisällä harjoitettu seksuaalinen ahdistelu. Hiljaista on. Suu kiinni. Silmät kiinni. Aivot narikkaan.
Olette te raukkamaisia ja selkärangattoia ihmisiä. - Anonyymi
Hiljaisuus on hyväksymisen merkki. Vastausten määrästä päätellen hellut eivät edelleenkään tee mitään kun törmäävät uskonyhteisönsä piirissä seksuaaliseen ahdisteluun.
- Anonyymi
Seksuaalista ahdistelua ei yleensä tehdä yleisön edessä. Ja sen vuoksi siitä voi valittaa vain asianomistaja. Toisen käden tieto ei nimittäin riitä todisteeksi.
Eräs tyttö yritettiin raiskata kyytiä kirkonmenojen jälkeen tarjonneen seurakunta-aktiivin toimesta. Hän kertoi siitä minulle, mutta ei suostunut kertomaan kuka tekijä oli.
Tarjouduin menemään yhdessä tytön kanssa pastorin puheille, mutta hän ei halunnut. Suurinpiirtein arvasin kenestä oli kyse, mutta suurinpiirtein ei näissä asioissa riitä. Ellei halua päätyä itse raastupaan kunnianloukkauksesta.
Muistan myös toisenlaisen tarinan. Alaikäinen tyttö kertoi tarinoita eräästä seurakunnan nuoresta miehestä. Joku kävi kantelemassa pastorille. Kun asiaa tutkittiin, niin tyttö tunnusti keksineensä jutut itse. Ja koska jutuilla on taipumus levitä, niin miesparka joutui turhaan juorujen kohteeksi näin vakavassa asiassa.
Ellei uhri ole itse valmis kertomaan tarinaansa, niin toisen puolesta ei voi lähteä kantelemaan asioista, joita ei ole omin silmin todistanut.
- Anonyymi
Itseni kohdalla, monet NAISET ovat, "seksuaalisesti ahdisteleet" minua.
se etten heistä välitä, saa heidät hyvin punaiksi, eli raivoon ja "epätoivoon"!
Matt. 15:14
Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."- Anonyymi
Näistä suomineidoista on tullut niin hekumallisia,avoimesti paljastavat iniimit alueet pienissä vaatteissa.Eroottiset tanssit salin edessä on juuri tätä seksuaalista häirintää,joskin en ole noin naurettavista pelleistä kiinnostunut.
- Anonyymi
Jopas on typerä aloitus !
Etkö pöljhä ymmärrä että uskoon tulemisessa alkaa uusi elämä johon ei kuulu naurettavat jumalattomien seksuaaliset ahdistelut, kaikkea kanssa !
tämän ajan ihminen ei näköjään kykene edesyhtä minuuttia elämään ilman että on jo ahdistelija tai ahdistelva ja aina samassa aiheessa, kyllä on kapea mailma kertakaikkiaan!- Anonyymi
Ja JOS käy niin ihmeellisesti että on sen muinuutin ilman ahdistelua jollain tasolla niin sekin aika menee somenäpyttelyyn, voi hullua mailmaa ja ihmiset siinä kuin metrin narussa taluttevia pässejä kohti makkaratehdasta.
- Anonyymi
Tottakai seurakunnissa törmää myös liian iholle tuleviin veljiin. Olen yleensä siirtänyt silloin kättä vähän kovakouraisemmin. Ja jos se ei toimi, niin seuraavalla kerralla läpsäisen. Jos ei sekään auta niin pidän kovan puhuttelun. Sen pitemmälle ei ole onneksi tarvinnut asioita viedä.
Ei minulle tule yllätyksenä, että uskovaisetkin ovat seksuaalisia olentoja. Ja normaalit lähentymisyritykset toki ymmärrän. Mutta en sitä, että uskovainen mies syyllistää naista omasta seksuaalisuudestaan. Sellaista ei voi mieheksi edes kutsua.
Em. vuoksi ei-uskovaisten miesten kanssa on helpompi tulla toimeen, sillä he eivät teeskentele olevansa muuta kuin ihmisiä.
- Anonyymi
Kannattaa varmaankin huomaajan myöskin laskea omat pöksynsä valmiiksi, huomatessaan ahdistelua.
- Anonyymi
Kovin tyrrkkyjä lorttonaiset ovat aavikon prinsseille.
Niitä on kiva käännyttää helluntailaisiksi suorastaan taivaallisen ihanaa. - Anonyymi
En ole seurakunnassa, mutta ulkomaailmassa pelastanut muist. (ainakin sillä hetkellä) neljä eri lasta, eri tilanteissa pedofiilin käsistä. Puuttumalla näkemässäni tilanteessa tapahtumien kulkuun, menemällä väliin.
Asioihin voi ulkopuolinen puuttua. Minun kohdallani kukaan ei koskaan puuttunut. Kun sisaret ottaa housut pois tulee herätys.
- Anonyymi
Kun huomaa seksuaalista ahdistelua, täytyy mennä väliin ja kysyä onko kaikki hyvin. Jos ei ole, vetää ahdistelijaa samantien lättyyn. Ihminen oppii yleensä aika nopeasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6262876- 1071512
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671466Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831390- 1141274
- 1381266
- 1031113
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1361045- 48950
- 49919