"Helsingissä uskontoni on asia, jota on turvallista pilkata"
"Uskonnollisten ihmisten täytyy aina todistella omaa järkevyyttään,"
Näin nuori neito kirjoitteli Hesarissa.
Muistan hyvin tuon oman nuoruuteni ajan, jolloin haettiin tasapainoa
joka suunnasta.
nyt elämäni jo lähes kokonaan eläneenä, ymmärtää iloita siitä,
että järki voitti, tuon harhaisen elämänvaiheen, enkä jäänyt pyörimään
valheiden maailmaan.
Ihminen kasvaa vahvaksi ja aidoksi ilman uskomusoppejakin, ne on
rakennettu populaation hallitsemista varten, ylhäältä alaspäin.
Maailma on näitä erilaisia hallitsemisoppeja täynnä, jokainen niistä on
rakennettu kulloisellekin populaatiolle aina sopivaksi.
Nuorena ihminen on herkkä, kaikille vaikuttimille, oikean ja väärän
tasapainoa haetaan joka asiaan, tämä on hyvän kasvualustan lähtökohta,
tämän pitää myös muistaa, että moraali lähtee ihmisyydestä itsestään eikä
mistään uskomusopista.
Uskomusopit tuhoaa oikean moraalin, siinä vaiheessa, kun tekee asioita
väärin ja rukoilee niitä anteeksi tältä Olli olemattomalta, tästä kierteestä
alkaa aidon moraalinen alamäki.
minos
Nuoren herkkä elämänvaihe ja suunnan hakeminen.
3
140
Vastaukset
- Anonyymi
Hienosti kirjoitettu. Ottakaa opiksi. Vapahtaja olet sinä itse.
MIelenkkintoinen asiakirjoitus sinulta, mutta Emma Kilpisen kolumnin pointtihan oli siinä, että häntä harmittaa se, kun ihmiset oudoksuvat hänen uskovaisuuttaan.
Mutta eihän sille voi mitään, että outoutta oudoksutaan. Ja onhan se outoa, jos aikuisella on mielikuvituskaveri.
Juttunsa lopussa Kilpinen toteaa näin: ''' Jos lapsesta asti oppisimme ymmärtämään uskontoja ja uskoa, ne eivät aiheuttaisi enää niin paljon inhoa.'''
Tuossa olisi taas yksi hyvä syy lopettaa 'oman uskonnon' opetus ja antaa kaikille koululaisille yhteinen tieto uskonnoista (elämänkatsomustieto).- Anonyymi
"Tuossa olisi taas yksi hyvä syy lopettaa 'oman uskonnon' opetus ja
antaa kaikille koululaisille yhteinen tieto uskonnoista
(elämänkatsomustieto)."
Näin tietysti pitäisikin ollakin, ei herkille lapsille pidä opettaa satuja
totena, joilla ei ole mitään tekemistä oikean totuuden ja todellisen
maailman kanssa.
Useat lasteni lapset, ovatkin päässeet jo tuonne
elämänkatsomusopetukseen mukaan.
Kaikkien uskomusoppien opetus, tulisikin lopettaa välittömästi kouluissa.
Eräs eurovaali edustajamme, joka on uskonnonopettaja, sanoo näin,
että "feminismi halveksii juutalais-kristillistä kulttuuria." Jokainen
joka on lukenut uskontojen historiaa ja historiaa laajemmin,
tietää kuinka ristiriitainen tämä lause on "juutalais-kristillistä kulttuuria".
"Hän ei usko evoluutioon vaan pitää sitä mahdottomana teoriana,
sen sijaan hän uskoo luomiskertomukseen," lainaukset on Wikipediasta.
Näin harhautuneita opettajia päästetään vielä yliopistoistamme ulos,
vielä kauheampaa on se, että näitä löytyy eduskunnastamme ja nyt
vielä eurovaaliehdokkaistammekin.
minos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 76590
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513- 47437