Nuoren herkkä elämänvaihe ja suunnan hakeminen.

Anonyymi

"Helsingissä uskontoni on asia, jota on turvallista pilkata"
"Uskonnollisten ihmisten täytyy aina todistella omaa järkevyyttään,"

Näin nuori neito kirjoitteli Hesarissa.

Muistan hyvin tuon oman nuoruuteni ajan, jolloin haettiin tasapainoa
joka suunnasta.
nyt elämäni jo lähes kokonaan eläneenä, ymmärtää iloita siitä,
että järki voitti, tuon harhaisen elämänvaiheen, enkä jäänyt pyörimään
valheiden maailmaan.
Ihminen kasvaa vahvaksi ja aidoksi ilman uskomusoppejakin, ne on
rakennettu populaation hallitsemista varten, ylhäältä alaspäin.
Maailma on näitä erilaisia hallitsemisoppeja täynnä, jokainen niistä on
rakennettu kulloisellekin populaatiolle aina sopivaksi.
Nuorena ihminen on herkkä, kaikille vaikuttimille, oikean ja väärän
tasapainoa haetaan joka asiaan, tämä on hyvän kasvualustan lähtökohta,
tämän pitää myös muistaa, että moraali lähtee ihmisyydestä itsestään eikä
mistään uskomusopista.
Uskomusopit tuhoaa oikean moraalin, siinä vaiheessa, kun tekee asioita
väärin ja rukoilee niitä anteeksi tältä Olli olemattomalta, tästä kierteestä
alkaa aidon moraalinen alamäki.

minos

3

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hienosti kirjoitettu. Ottakaa opiksi. Vapahtaja olet sinä itse.

    • MIelenkkintoinen asiakirjoitus sinulta, mutta Emma Kilpisen kolumnin pointtihan oli siinä, että häntä harmittaa se, kun ihmiset oudoksuvat hänen uskovaisuuttaan.
      Mutta eihän sille voi mitään, että outoutta oudoksutaan. Ja onhan se outoa, jos aikuisella on mielikuvituskaveri.

      Juttunsa lopussa Kilpinen toteaa näin: ''' Jos lapsesta asti oppisimme ymmärtämään uskontoja ja uskoa, ne eivät aiheuttaisi enää niin paljon inhoa.'''
      Tuossa olisi taas yksi hyvä syy lopettaa 'oman uskonnon' opetus ja antaa kaikille koululaisille yhteinen tieto uskonnoista (elämänkatsomustieto).

      • Anonyymi

        "Tuossa olisi taas yksi hyvä syy lopettaa 'oman uskonnon' opetus ja
        antaa kaikille koululaisille yhteinen tieto uskonnoista
        (elämänkatsomustieto)."

        Näin tietysti pitäisikin ollakin, ei herkille lapsille pidä opettaa satuja
        totena, joilla ei ole mitään tekemistä oikean totuuden ja todellisen
        maailman kanssa.
        Useat lasteni lapset, ovatkin päässeet jo tuonne
        elämänkatsomusopetukseen mukaan.
        Kaikkien uskomusoppien opetus, tulisikin lopettaa välittömästi kouluissa.

        Eräs eurovaali edustajamme, joka on uskonnonopettaja, sanoo näin,
        että "feminismi halveksii juutalais-kristillistä kulttuuria." Jokainen
        joka on lukenut uskontojen historiaa ja historiaa laajemmin,
        tietää kuinka ristiriitainen tämä lause on "juutalais-kristillistä kulttuuria".
        "Hän ei usko evoluutioon vaan pitää sitä mahdottomana teoriana,
        sen sijaan hän uskoo luomiskertomukseen," lainaukset on Wikipediasta.
        Näin harhautuneita opettajia päästetään vielä yliopistoistamme ulos,
        vielä kauheampaa on se, että näitä löytyy eduskunnastamme ja nyt
        vielä eurovaaliehdokkaistammekin.

        minos


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe