Sananl. 8:
30 silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
31 leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.
32 Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
Mitä arvelet, miten sanan:
sachaq
http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Pro&c=8&v=1#conc/30
voidaan kääntää ja tulkita?
Leikiksi tahi pilkaksi?
to laugh, play, mock
(Qal)
to laugh (usually in contempt or derision)
to sport, play
(Piel)
to make sport
to jest
to play (including instrumental music, singing, dancing)
(Hiphil) to laugh mockingly
http://www.blbclassic.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=H7832&t=KJV
Vai mistä, tämä kohta puhuu?
Toinen mielenkiitoinen asia on tämän yhteydessä, pikku tytöt :)
toki kissan pennulla voi leikkiä, mutta iso ja mahtava, "hirviö".
Job 40:1
Herra Puhuu:
Job 41:
1 (40:20) Voitko onkia koukulla Leviatanin ja siimaan kietoa sen kielen?
2 (40:21) Voitko kiinnittää kaislaköyden sen kuonoon ja väkäraudalla lävistää siltä posken?
3 (40:22) Rukoileeko se sinua paljon, tahi puhutteleeko se sinua lempeästi?
Mikä lie eläin:
Puhuu ja Rukoilee Jumalaa :)
5 (40:24) Voitko leikkiä sillä niinkuin lintusella tahi sitoa sen tyttöjesi pidellä?
Pienet tytöt, älkää LEIKKIKÖ tällä eläimellä, ei tule kuin iso-pipi.
6 (40:25) Hierovatko pyyntikunnat siitä kauppaa, jakavatko sen kauppamiesten kesken?
no kauppa voivat tietysti tämän eläimen myydä, kunhan hinnasta sovitaan.
12 (41:3) En saata olla puhumatta sen jäsenistä, en sen voimasta ja sorjasta rakenteesta.
Jumala, Luoja, Herra, oikein ylistää tätä omaa tekoaa.
Toinen eläin jonka kanssa ei sovi leikkiä on:
Job 40:
15 (40:10) Katso Behemotia, jonka minä loin niinkuin sinutkin; se syö ruohoa niinkuin raavas.
16 (40:11) Katso, sen voima on lanteissa, sen väkevyys vatsalihaksissa.
17 (40:12) Se ojentaa jäykäksi häntänsä kuin setripuun, sen reisijänteet ovat lujiksi punotut.
18 (40:13) Sen luut ovat niinkuin vaskiputket, sen nikamat niinkuin raudasta taotut.
19 (40:14) Se on Jumalan töiden esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan.
" Se on Jumalan töiden esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan."
vaikka tämä on esikoinen, niin:
Job 41:
33 (41:24) Ei ole maan päällä sen vertaista; se on luotu pelottomaksi.
34 (41:25) Se katsoo ylen kaikkea, mikä korkeata on; se on kaikkien ylväitten eläinten kuningas."
eli Leviatanin
Mitäköhän nämä eläimet puhuvat Jumalalle ja mitä Rukoilevat?
Joten Jumala, "ei voi hillitä" itsesään, kun tahtoo tästä uljaasta eläimestä puhua!
" En saata olla puhumatta sen jäsenistä, en sen voimasta ja sorjasta rakenteesta."
Jumala oikein iloitsee sen voimasta :)
nyt, jollakin saattaa olla käsitys että Jumalan Poika pilkaa Isäänsä?
eli itse olen sen kannalla, mitä toin esille, enkä
tukeudu ja ota oppia typeriltä englantilaista tahi ihmiseltä.
mitä arvelet, Jumalan Viisaus, eli Henki, ja pikku tyttö,
pilkkaa Jumalaa ja Jumalan tekoja vai leikkii niillä?
Oikea ja Alkuperäinen Vastavoima.
Voittamaton Vastavoima Jes 54
Jeesus?, Jumalan Viisaus leikki tahi pilkkasi Isää?
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jes. 11:
2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
ja saman todistaa Jeesus:
Joh. 4:
24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
Jumala on Viisauden Henki.
ei kait Jumalan Poika Pilkkaa Jumalan Hengeä?
ei kait kukaan tahdo Pilkata Jumalan Hengeä?
Joten VAROKAA VÄÄRIÄ ja kieroja opettajia! - Anonyymi
Siis kaksi esikoista. Sananl.8:22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua. Job.40:14. Kol.1:15
- Anonyymi
Job 40
15 (40:10) Katso Behemotia, jonka minä loin niinkuin sinutkin; se syö ruohoa niinkuin raavas.
16 (40:11) Katso, sen voima on lanteissa, sen väkevyys vatsalihaksissa.
17 (40:12) Se ojentaa jäykäksi häntänsä kuin setripuun, sen reisijänteet ovat lujiksi punotut.
18 (40:13) Sen luut ovat niinkuin vaskiputket, sen nikamat niinkuin raudasta taotut.
19 (40:14) Se on Jumalan töiden esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan.
ja
Kol.1:15
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
ja
Sananl.8:22
22 Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.
Nyt, onko Raamatussa muuta tämän asian-yhteydessä?
kuten:
Joh. 10:30
Minä ja Isä olemme yhtä."
Joh. 17:21
että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
30 Minä ja Isä olemme yhtä."
31 Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
32 Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
33 Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
Joten, kenelle tuli ja tulee Jumalan Sana?
Joh. 1:1
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Kol.1:15
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
joten, ei kaksi vaan 3!
jos et ymmärrä, en tätä ala selittää, sillä se, tämä on hyvin laaja juttu. - Anonyymi
Miten on, ketjun aiheeseen:
sachaq
http://www.blbclassic.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Pro&c=8&v=1#conc/30
voidaan kääntää ja tulkita?
Leikiksi tahi pilkaksi?
- Anonyymi
Jumalani, Herra Kaikkivaltias, Herra Sebaot,
TAAS tuon tämän sinun eteesi, niin että jo saisin sen mitä alussa pyysin, sopimus rukouksen ja vapaa ehtoisen lupaukseni mukaan.
Herra, anna minulle vielä enemmän ja laajemmin ja syvemmin:
viisautta. älyä ja ymmärrystä, sekä älä anna yhdenkää Sanani varsita maahan.
Jumala, myös pyydän että saan, nähdä, kuten Daniel, Sakarja sekä Johannes, mitä lopunaikana tapahtuu, missä ja miten.
Joten Palasta minulle, tätä ja nämä salaisuudet, että sinä, Jumala saata kiitoksen ja kunnia.
En etsi omaa kunniaani vaan Sinun.
en suosittele, itseäni, ihmisille, mutta sinulle itseäni suosittelen.
Herra, en anna ihmisille, todistuksia enkä niitä ihmisiltä pyydä, mutta sinulta pyydän todistuksia, mitä tuleva on.
Vetoan Sanaasi ja lupauksiisi.
vastaa, kiiruusti minulle Herra.
Jes. 45:11
Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä, joka on hänet tehnyt: Kysykää tulevaisia minulta ja jättäkää minun haltuuni minun lapseni, minun kätteni teot.
Joh. 16:13
Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
Herra, Poikasi Jeesuksen nimessä, nyt kun taas innolla tutkin Ilmestyskirjan ja Danielin ja muiden kirjoituksia ja näkyjä, niin
anna minulle, Opetusta, Pyhän Hengen Viisauden kautta ja vaikuksesta, ja anna minulle:
Ef. 1:17
anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
Herra, sinuaa minua, ja ole minulle armollinen.
ja myös Herra, vaadin että annat minulle Oikeutta, sillä tämä perintö osa on minun, ja SInun täytyy antaa tämä minulle.
Herra taivaassa tästä ei ole enää mitään hyötyä.
Jes. 54:
14 Sinut vahvistetaan vanhurskaudella; sinä olet oleva kaukana väkivallasta, sillä ei sinulla ole pelkäämistä, ja kaukana hävityksestä, sillä ei se sinua lähesty.
17 Jokainen ase, joka valmistetaan sinun varallesi, on oleva tehoton; ja jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi. Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra.
Herra, Vahvista minua ja anna minulle mitä Oikeus on ja mikä on minun!
aamen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse924706Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133892Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2023758Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.882169Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751951Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791318- 1301202
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1591173- 531075
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924