Ammattiliitot ovat tehneet paljon hyvää ja

Anonyymi

tarpeellista , tässä yksi kannanotto :

Pyhäjokivirtaa 26.5.2019 10:42

Älkää hyvät ihmiset moittiko Ammattiliittoja.
Tekin tällä hetkellä, vaikka ette kuuluisi niihin nautitte tietämättänne niistä eduista joita Ammattiliitot ovat ajaneet vuosikymmenien aikana.
Ei ne liitot koskaan aja huononnuksia teidän etuihinne, niitä ajaa Työnantajat.
Mutta tällä hetkellä te nuoremmat ette edes tiedä, mitä vanhimmat ihmiset ovat joutuneet töissä kestämään.
Sillä elämisen laatu on tänäpäivänä niin hyvä,että huonoa päivää ette ole edes nähneet.
Antakaa kunnia sille jolle se kuuluu.
Liittoihin kuulumattomat ratsastavat niillä eduilla,joita ammattiliitot ajavat.
Lehto yrityksenä on erillistapaus, jossa ei työntekijöissä ole ns. epäuskoisia.
Luottamusmieskin lienee yrityksen asettama?

24

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei siittä niin kauaa oo kun työolot olivat nykypuulla mitaten jopa epäinhimilliset , jos töitä oli Kysykää isovanhemmilta kuinka lujasta on leipä otettu.

• Anonyymi

kaikki olosuhteet oli silloin epäinhimilliset verrattuna tähän päivään.

tänä päivänä leipä on lujimmassa suomalaisella yrittäjällä. ei ole oikeuksia eikä muitakaan helpotuksia. kunniaa heille, eikä halveksuntaa ja kateutta!

mitä enemmän työelämää helpotetaan ja kaikkia työntekijöiden energiakenttiä ja mielentasapainokehityssuunnitelmia joudutaan huomioimaan, sitä helpommin porukka väsyy. jatkuvaa valitusta ja narinaa vaikka asiat ovat paljon paremmin kuin ennen. siitä kiitos sekä työnantaja- että työntekijäosapuolille.

koko työelämä on muuttunut. pelätään edelleen irtisanomisia tosta noin vaan ilman syytä, vaikka todellisuudessa monelle työnantajalle pään vaivaa aiheuttaa se, että perehdytetyt työntekijät lähtevät uusiin haasteisiin. miksi kukaan silloin irtisanoisi mielivaltaisesti. liitot provosoivat turhia pelkoja ihmisiin ja tekevät rahaa.

• Anonyymi

YTK, en tarvitse mitään muuta. Samat lait kuuluu liittoon kuulumattomallekin. Ja paljon halvempi. Ei kiinnosta mitkään esihistorialliset liiton systeemit.

• Anonyymi

Siivellä on hyvä olla. Ethän ota vastaan sitten liiton palkankorotuksia, neuvottele itse oma korotus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siivellä on hyvä olla. Ethän ota vastaan sitten liiton palkankorotuksia, neuvottele itse oma korotus

Mä ainakin saan parempaa liksaa, koska en kuulu liittoon.
        Sovittu mun työnantajan kaa.

• Anonyymi

Tulihan tuota metalliin turhaan jäsenmaksuja maksettua 20 vuotta, kun olis laki apua tarvinut tai päivärahaa menikin homma vaikeaksi, siellä on jo ajat sitten unohtunut miksi siellä istutaan. kiire on vain jäsenmaksulla ei muulla.

• Anonyymi

Näköalattomuus on nykyajan tauti.

• Anonyymi

Ammattiliitot pilaavat sillä itsensä kun järjestävät poliittisa lakkoja ja antavat vaalitukea vasemmistolle

• Anonyymi

Työtä tekevänä, vuosia maksaneena vid*aa.
      Vaalirahoitusta ja vain valutuille tahoille.

Kuinka paljon ammattiyhdistykset käyttävät rahaa jäseniin ja paljonko politiisiin kuvioihin. Arveluttaa.

• Anonyymi

En minä ainakaan saa mitään etuja ammattiliitoilta. jäsen maksua ne vaan ottaa. kaikki palkankorotukset olen itse neuvotellut.

• Anonyymi

No niin, selvä, alapas tehdä kuusipäiväistä viikkoa ilman kesälomaa, sairaspäiviä ja sillä palkalla, jonka saat itse neuvoteltua nollassa lähtien. Sano, ettei minimipalkkaa saa ottaa huomioon, vaan työnantajallasi on oikeus maksaa sinulle se palkka, jonka hän katsoo tarpeelliseksi. Muusta myös, ettei sinulla ei ole irtisanomissuojaa ja työnantajasi voi lähettää sinut työhön vaikka kuinka kauas kotoasi.
        Ole reilu, kun väität, ettei sinua ole ammattiyhdistystoiminta ole hyödyttänyt.
        Etkö, no niin minä arvelinkin.

• Anonyymi

Ammattiliitoilla ei mitää tarvetta enää.

• Anonyymi

Pakostakin tulee verrattua ammattiliittoja mafiaan. Molemmat syntyneet aitoon tarpeeseen, mutta tarpeen mentyä ohi pitää edelleen saada rahaa kassaan, kun bisnes itselle niin hyvää. Itse luodaan ongelmia, joita sitten ratkaistaan.

• Anonyymi

Esim. Kojamo on hyvä esimerkki miten ay-demarit Rikua Aallon johdolla kyykyttävät köyhiä vuokralaisia. Taitaa olla satoja miljoonia heidän tienestit tätä kautta.

• Anonyymi

Oma suu lähempänä kuin kontin suu, eli ensin minulle ja jos jää niin sitten vasta toisille.
        Paljonkohan Ay pomailla oli niitä etuja ja palkkaa, jotka on kiskottu työntekijän selkänahasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma suu lähempänä kuin kontin suu, eli ensin minulle ja jos jää niin sitten vasta toisille.
        Paljonkohan Ay pomailla oli niitä etuja ja palkkaa, jotka on kiskottu työntekijän selkänahasta.

Ab AY Oy.

Ay-pomojen työ maailman helpoin. Haukkuu ja arvostelee niitä, jotka yrittävät saada jotakin aikaiseksi ja ilmoittaa osaavansa tehdä asiat paremmin vaikka ei itse edes mitään yritä koskaan tehdä.

Irtopisteitä ja suosiota saa, kun kertoo miten jakaisi toisten rahoja
        avokätisesti.

Jos ammattiliittoja huolettaa jäsentensä talous, he voisivat laskea jäsenmaksujensa määrää.

• Anonyymi

Sakissa on Voimaa. Ei herrojen liitoissa!!

• Anonyymi

huutosakki

• Anonyymi

Yli 30 vuotta olen maksanut ammattiliiton jäsenmaksua,ei vielä tähän päivään mennessä siitä ole ollut mitään hyötyä.
      Jos sinne yrittää soittaa jotain asiaa,he ovat aina lomalla ja jos sattuu joku puhelimeen ,saat ympäripyöreitä vastauksia ja käskevät saikkua hakia.

• Anonyymi

On niistä liitoista apuaki.
      Sillon ku työnantaja yrittää muuttaa 8h päivät 10h päiviksi väkipakolla.
      Ne nimittäin lentäs ekana pihalle jotka ei tuohon suostu.
      Nyt voi omatunnon mukaan vaikka kieltäytyä ja ei tapahdu mitään.

Tehkööt sitten se jäljelle jäävä pienempi ylityö porukka vaikka 12h päivää.
      Kyllä ne jotku tekee vaikka ja mitä ylimääräsen rahan eteen.
      Joissaki työpaikoissa ylityöt on vielä ihan arkipäivää, että sille ei edes näy loppua.

• Anonyymi

varmasti ovat tehneet. vanhoilla meriiteillä ei vain saisi enää mennä.

homma on kääntynyt päinvastaiseksi. työntekijät sikailevat samalla tavalla kuin työnantaja vuosikymmeniä sitten. esimerkiksi sairaslomaoikeutta käytetään väärin. hoitoalalla halutaan rahallisesti parempia työvuoroja ja ollaan sitten sairaslomalla saaden parempi korvaus saikutuksesta.

oikeuksia ei saisi käyttää väärin, se on yhtä lailla halveksuttavaa kuin työnantajan tekemä riisto. työväki kuvittelee että voivat tehdä mitä haluavat ja liitot lyövät vettä myllyyn. "heikompi" osapuoli vaan hakee oikeutusta sorrolle ajatellaan. ennen vanhaan työväki osasi sentään olla kiitollinen työpaikasta. nykyään syljetään päin naamaa ja ilmoitetaan että ollaan työnantajan yläpuolella. haukutaan ja mustamaalataan kaikkia jotka ovat työnantajamielisiä.

liitto edellyttää että työntekijä valitsee leirinsä ja asettuu työnantajaa vastaan?

• Anonyymi

Paljonko on ammattiliitoilla omaisuutta ?

Paljon, todella paljon.
        Ja vaalituet sitten etelän sossuehdokkaille.

• Anonyymi

onpa yksisilmäistä puhetta . voi se tulla sekin eteen, että liittoansa tarvitsee

• Anonyymi

"Kolumni: SAK, häpeä! Kun ensi kerralla poraat yrittäjää hanuriin, käytä edes liukuvoidetta

Vasemmistohallitus ja SAK luovat maahan ilmapiirin, jossa yrittäjän ainoa arvo on se, että siltä saa rahaa. Ja näillä rahoilla voi sitten myydä lupauksia omille äänestäjilleen, kirjoittaa Iltalehden kolumnisti Tuomas Enbuske."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d903baf2-7698-4923-9e99-6926564587b7

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4650
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      179
      3655
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      68
      2096
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1288
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1152
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      147
      1094
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1000
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      904
    Aihe