Vain raha kelpaa uhrilahjaksi

Anonyymi

Miten helluntailaisuudessa perustellaan Raamatulla että vain raha ja testamentit kelpaavat ainoastaan uhrilahjaksi?

Mitä helluntaiopettajattaret ja opettajat ovat opettaneet Jeesuksen opetuksia rahasta ja palkkapaimenista?

21

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hebr.10:5 Biblia (1776) Sentähden, kuin hän maailmaan tuli, sanoi hän: uhria ja lahjaa et sinä tahtonut, mutta ruumiin olet sinä minulle valmistanut. Ps.51:18. Ps.40:7. Hoos.6:6 Laupeutta minä haluan enkä uhria, Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja.

• Anonyymi

Rahan ahneus kertoo paljon.....

• Anonyymi

2000 vuoteen ei ole enää uhria tarvittu.
        Ei eläin-, ei ruoka-ei rahauhria. Eikä mitään muutakaan ihmistekoista suoritus "uhria".
        Jeesus Kristus on uhrannut itsensä meidän edestämme. Hän on meidän kertakaikkinen ja täydellinen uhrikaritsamme.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2000 vuoteen ei ole enää uhria tarvittu.
        Ei eläin-, ei ruoka-ei rahauhria. Eikä mitään muutakaan ihmistekoista suoritus "uhria".
        Jeesus Kristus on uhrannut itsensä meidän edestämme. Hän on meidän kertakaikkinen ja täydellinen uhrikaritsamme.

s-seutulainen

Totta. Olen jo aikoinaan, vielä helluntailaisena, ihmetellyt, miksi rahakeräystä kutsutaan "uhrilahjaksi".

Kyseessä samankaltainen, ohi Kristuksen ainoan uhrin ja ansion menevä yritys ostaa Jumalalta jotakin, samoin kuin pakanoiden tai esim. katolilaisten aiempi nk. anekauppa: "Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa". Tässä siis yhteys katolilaisuuteen. Eei suora yhteys, vaan vapaamuurareiden luomuksena, katolilaisuudesta otettuna gnostilaisuus.

Monet asiat ihmetyttävät itseäni aikoinaan, kunnes tuli vastaan tietty raja, jota ei voinut enää "ymmärtää" tai antaa anteeksi, vaan oli täysin hylättävä tämä perkeleellinen lahko: Kristuksen pyhän ruumiin ja veren pilkka = 13. kuoleman / 33. luciferismin askel.

Vasta nyt viime vuosina olen netin kautta onnistunut jossain määrin ottamaan selvää, mikä on TOTUUS tästä puljusta. Omat muiden kokemukset faktatieto, lahkon todellinen historia.

• Anonyymi

Se on se kun eivät Tunne Raamatun UT, Kirtsuksen Jeesuksen ja / apostoliensa opetuksia, ohjeita ja kehoituksia. eikä siksi sitä mikä vasta olisi sitä kaikille hyväksi Raamatun UT mukaista ja perustuvaa Kritsillisyyttä, sitä apostolien alkuseurakuntien alkuperäisen tarkoituksen ja tavoitteen mukaista Käytännön arkielämässä Raamatun UT mukaisesti toimivaa / vaikuttavaa.

Siihen suuntaa ja siinä eteenpäin vievää tietä...

http://www.suomenkristityt.foorumimme.com

• Anonyymi

Room.12:1."..Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne..."

Jaak.1:27.".. Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta..."

1.Joh.3:14.".. Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa. 15. Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi. 16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä. 17. Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä? 18. Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa..."

Room.13: 8."... Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. 9. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". 10. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. 11. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme...."

• Anonyymi

Vanhemmiston yleisin puheehaihe on raha ja sen puute.
      Huolet koskevat rahaa.

• Anonyymi

Tämä on sitä nykyaikaa ja menneesee emme valitettavasti voi enään palata. Siksi emme enään ota vastaan karitsoja emmekä raihnaisia lampaita, koska vain, ja ainoastaan käteinen raha, arvopaperit, osakkeet sekä testamentit ovat nykyään arvokkaampia kuin alkuaikojen uhrieläimet.

• Anonyymi

>>>Miten helluntailaisuudessa perustellaan Raamatulla että vain raha ja testamentit kelpaavat ainoastaan uhrilahjaksi?<<<

Ei mitenkään! Helluntailaisuudessa opetetaan ihmistä antamaan itsensä Jumalalle. Näin helluntailaisuudessa opetetaan:
      "Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa." Roomalaiskirje:6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. 12:1 "Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne."

• Anonyymi

Uskovaisten rahanhimo ja materian rakastaminen on oksettavaa. Se on niin silmiinpistävää ja se ylenkatseellisuus köyhiä ja sairaita kohtaan.. Ja kaikki tämä iljettävä hyvyyden ja puhtaan elämän teeskentely, jota uskovaiset harjoittavat verhotaan "jumalan siunauksien" kaapuun- oletteko todella niin sokeita itsellenne, ettette näe, mitä palvotte? Raha ei ole merkki Jumalan siunauksista. Sitä ei ole myöskään sosiaalinen suosio tai edes terveys. Vastenmielistä lauma-aivoista porukkaa itseään uskovina pitävät.

• Anonyymi

Äsken seiskalla Paavo Järvinen luki Malakian kirjasta.

Mal.3:10 Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen.

Siis haloo - ruokaa.

• Anonyymi

1Moos.7:11 Biblia (1776) Kuudennella sadalla Noan ijästä, toisella kuukaudella seitsemäntenätoista kymmenentenä päivänä kuussa, sinä päivänä kuohuivat kaikki syvyyden lähteen, ja taivaan akkunat aukenivat. Kirjoitetaan: iästä. Ei tullut siunauksia taivaan akkunoista.

• Anonyymi

"Siis haloo - ruokaa."

Uuspakanatko täällä ihmettelevät? :)

Raamatussa puhutaan kahdenlaisesta ruoasta - hengellisestä ja aineellisesta.

Jeesus sanoi: »Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan.

Tämän elämän leivän tarjoaminen on seurakuntien perustehtävä. Eikä sitä pystytä tarjoamaan, ellei pidetä huolta seurakunnan ylläpitokustannuksista.

VT:n aikaan kymmenyksillä huolehdittiin papiston ja temppelissä työtä tekevien tarpeista. Ja kymmenykset annettiin tuolloin sadosta. Nykyään seurakunnat jakavat ruokaa sitä tarvitseville kerran viikossa paikallisten yritysten lahjoitusten avulla.

• Anonyymi

Jopa ylväs kansaneläkelaitoskin vaatii omaa elämää. Mutta Jeesus onkin Herra.

• Anonyymi

Ihmetyttää tuo hokeminen, Jeesus on Herra. Mitä ajatte sillä takaa? Onko se vain tyhjää hokemista? Sisältäähän tuo lause paljon enemmän, kuin vain sanomalla nuo sanat. Sisältääkö se hänen mallinsa seuraamista vai hurskastelua hokemalla tuota lausetta?

• Anonyymi

1KOR 9:7 Kuka tekee koskaan sotapalvelusta omalla kustannuksellaan? Kuka istuttaa viinitarhan, eikä syö sen hedelmää? Tai kuka kaitsee karjaa, eikä nauti karjansa maitoa?
      8 Puhunko tätä vain ihmisten tavalla? Eikö myös laki sano samaa?
      9 Onhan Mooseksen laissa kirjoitettuna: "Älä sido puivan härän suuta". Eihän Jumala häristä näin huolta pitäne?
      10 Eikö hän sano sitä kaiketikin meidän tähtemme? Meidän tähtemmehän on kirjoitettu, että kyntäjän tulee kyntää toivossa ja puivan puida osansa saamisen toivossa.
      11 Jos me olemme kylväneet teille hengellistä hyvää, onko paljon, jos me niitämme teiltä aineellista?
      12 Jos muilla on teihin tällainen oikeus, eikö paljoa enemmän meillä? Mutta me emme ole käyttäneet tätä oikeutta, vaan kestämme kaikki, ettemme panisi mitään estettä Kristuksen evankeliumille.
      13 Ettekö tiedä, että ne, jotka hoitavat pyhäkön toimia, saavat ravintonsa pyhäköstä, ja jotka ovat asetetut uhrialttarin palvelukseen, saavat osansa silloin kuin alttarikin?
      14 Samoin myös Herra on säätänyt, että evankeliumin julistajain tulee saada evankeliumista elatuksensa.*** 2KOR9: 6 Huomatkaa tämä: joka niukasti kylvää, se myös niukasti niittää, ja joka runsaasti kylvää, se myös runsaasti niittää.
      7 Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.
      8 Ja Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää; *** LUUK 6:38 Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin." *** MAL 3: 6 Sillä minä, Herra, en muutu, ettekä te, Jaakobin lapset, herkeä:
      7 isienne päivistä asti te olette poikenneet minun käskyistäni ettekä noudata niitä. Kääntykää minun tyköni, niin minä käännyn teidän tykönne, sanoo Herra Sebaot. Mutta te sanotte: "Missä asiassa meidän on käännyttävä?"
      8 Riistääkö ihminen Jumalalta? Te kuitenkin riistätte minulta. Mutta te sanotte: "Missä asiassa me sinulta riistämme?" Kymmenyksissä ja antimissa.
      9 Te olette kirouksella kirotut, kun te, koko kansa, riistätte minulta.
      10 Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti.
      11 Ja minä karkoitan nuhtelullani teiltä syöjäsirkat turmelemasta teidän maanne hedelmää, eikä teidän viiniköynnöksenne kedolla ole hedelmätön, sanoo Herra Sebaot.
      12 Ja teidän onneanne kiittävät kaikki pakanat, sillä te tulette olemaan ihasteltu maa, sanoo Herra Sebaot. **** 5MOOS 25: 4 Älä sido puivan härän suuta. **** 1TIM 5: 18 Sillä Raamattu sanoo: "Älä sido puivan härän suuta", ja: "Työmies on palkkansa ansainnut". **** NEH 10: 34 Me, papit, leeviläiset ja kansa, olemme heittäneet arpaa uhrilahjahalkojen tuomisesta perhekunnittain Jumalamme temppeliin määräaikoina joka vuosi, poltettaviksi Herran, meidän Jumalamme, alttarilla, niinkuin laissa on kirjoitettuna.
      35 Me sitoudumme tuomaan maamme uutiset ja kaikkinaisten hedelmäpuiden uutiset joka vuosi Herran temppeliin 10:
      36 sekä esikoiset pojistamme ja karjastamme, niinkuin laissa on kirjoitettuna, ja tuomaan raavaittemme ja lampaittemme esikoiset Jumalamme temppeliin, papeille, jotka toimittavat virkaansa meidän Jumalamme temppelissä.
      37 Me tuomme parhaat jyvärouheemme ja antimemme, parhaat kaikkinaisten puiden hedelmät, parhaan viinin ja öljyn papeille, Jumalamme temppelin kammioihin, ja maamme kymmenykset leeviläisille. Leeviläiset itse kantavat kymmenykset kaikista kaupungeista, missä meillä on maanviljelystä.
      38 Ja papin, Aaronin pojan, tulee olla leeviläisten kanssa, heidän kantaessaan kymmenyksiä, ja leeviläisten tulee viedä kymmenykset kymmenyksistä meidän Jumalamme temppeliin, varastohuoneen kammioihin.
      39 Sillä israelilaisten ja leeviläisten on vietävä anti jyvistä, viinistä ja öljystä näihin kammioihin, joissa pyhäkön kalut ja virkaansa toimittavat papit, ovenvartijat ja veisaajat ovat. Me emme laiminlyö Jumalamme temppeliä." **** FIL 4: 16 Sillä Tessalonikaankin te minulle kerran, jopa kahdesti, lähetitte, mitä tarvitsin. 17 Ei niin, että haluaisin lahjaa, vaan minä haluan teidän hyväksenne karttuvaa hedelmää.
      18 Olen nyt saanut kaikkea, jopa ylenpalttisesti; minulla on yllinkyllin, saatuani Epafroditukselta teidän lähetyksenne, joka on "suloinen tuoksu", otollinen, Jumalalle mieluinen uhri.
      19 Mutta minun Jumalani on rikkautensa mukaisesti täyttävä kaikki teidän tarpeenne kirkkaudessa, Kristuksessa Jeesuksessa.
      20 Mutta meidän Jumalallemme ja Isällemme kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.

• Anonyymi

Taas kerran perätön väite. Tottakai voi uhrata myös aikaansa. Mutta raamatun mukaan työmies on palkkansa ansainnut. Ei pastorinkaan perhe elä pelkällä pyhällä hengellä ja seurakunnan toimintakuluihin tarvitaan rahaa.

• Anonyymi

Edeltävässä kommentissa tulee hyvin ilmi se, että helluntaikirkkolainen ei ole kristitty.

Jos ei tunnusta Pyhää Henkeä persoonaksi, on samaa poppoota jehovien ja muiden harhaoppisten kanssa. '

Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä' - tätä jumalaton helluntaikirkkolainen ei ymmärrä, vaan rienaa Jumalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edeltävässä kommentissa tulee hyvin ilmi se, että helluntaikirkkolainen ei ole kristitty.

Jos ei tunnusta Pyhää Henkeä persoonaksi, on samaa poppoota jehovien ja muiden harhaoppisten kanssa. '

Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi nimeä' - tätä jumalaton helluntaikirkkolainen ei ymmärrä, vaan rienaa Jumalaa.

Helluntailaisuus ei ole muuta kuin kooste ja muka Raamatulla perusteltu, näiden taitava ja pilkallinen muunnos kaikista kristillisen Kirkon jo lähes 2000 vuotta sitten kieltämistä harhaopeista

Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen eli kolminaisuuden kieltäminen on jo varhaiskirkon ajoilta peräisin oleva areiolainen harhaoppi ja yksi helluntailaisuuden ehkä n. 15-20 kristinuskon opetusten vastaisista pääharhaopeista.

Se, mitä harhaoppia edustaa persoonallisen Pyhän Hengen kieltäminen ja oppi, että kyseessä olisi vain "jumalallinen voimavaikutus", en nyt ulkoa muista. Ehkä sekin on osa areiolaisuutta.

Helluntailaisuus ei ole kristinuskoa vaan USA:ssa 1800-luvun lopulla luotu uususkonto, tarkoituksella koostettu, Jumalaa, Kristusta ja Pyhää Henkeä pilkkaava, antikristillinen, nk. viimeistenaikojen suuri eksytys.

• Anonyymi

Kyllä me helluntaiseurakuntien vanhimmat esirukoilijat otamme myös vastaan rahaksimuutettavia arvoesineitä kuten esim. kultaa sekä timantteja.

• Anonyymi

Knutbyn Helluntaiseurakunnassa "uhrilahja" maksettiin luonnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe