Kiihtyykö viinaralli taas?

Anonyymi

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/turistikato-ja-ravintola-alan-vaikeudet-riivaavat-viroa-maan-hallitus-laskee-mietojen-alkoholijuomien-veroa-merkittavasti/7422226?fbclid=IwAR3YWwC-nDe4wdcGIDqK1sPScvwTIct7JToGvhKukPL6HXDXf1Si_4CBoE0#gs.eseqk9

Saa nähdä mitä tekee suomen uusi hallitus. Tuksin mitään veroja lasketaan. Pidetään samana tai jopa nostetaan. Jolloinka ralli kiihtyy taas ja sinne valuu verot ja sitten joku sanoo, että -hei!ei kaikki sinne viroon lähde. kyllä me tässä veronkortuksessa silti plusalle jäädään. Sitten kun veroja ei saadakkaan nousemaan ei laksetakkaan veroa vaan vapautetaan tyyliin 8% juomat kauppoihin ja päälle vielä lätkäistään veron kortus.

18

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Muistako oikein, että suomessa on joskus alkoholiveroa jopa laskettukin. Joskus vuosituhannen alussa? Senjälkeen on ollut pelkkää nostoa. Olihan tuossa toki peräti neljä vuotta, että ei tehty mitään vaan vero pidettiin samana. Saa nähdä missä kohtaan meille tulee se tilanne, että veroja valuu liikaa viroon. Nykyään tilannehan taitaa olla laskettu niin, että antaa mennä osa veroista viroon näillä verolilla saadaan kuitenkin enempi verotuloja kuin sillä jos vero olisi sama kuin virossa.

• Anonyymi

Veikkaan, että verotuloja tulee suomelle enimmäkseen keskioluesta. Se on kaupoissa vielä kohtuu hinnoissa, että sen perään ei viroon lähdetä. Mikäli keskiolut olisi lähellä nelosoluen tai lonkeroiden hintaa voisi viinaralli ja verojen menetys olla vieläkin suurempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veikkaan, että verotuloja tulee suomelle enimmäkseen keskioluesta. Se on kaupoissa vielä kohtuu hinnoissa, että sen perään ei viroon lähdetä. Mikäli keskiolut olisi lähellä nelosoluen tai lonkeroiden hintaa voisi viinaralli ja verojen menetys olla vieläkin suurempi.

Olen samaa mieltä, ja itse toimisin juuri kyseisellä tavalla. Jos keskiolut alkaisi maksaa lähelle nelosen hintaa alkaisin hakea keskarin Eestistä. Nyt ei tarvitse nähdä matkailun vaivaa koska hintaeroa kuitenkin on vielä.

Toinen riski asiassa olisi, jos sekä keskiolut että nelonen nousisi hinnallisesti tasasuhtaisesti mutta merkittävästi nykyistä korkeammaksi.
        Myös sellaisessa tapauksessa alkaisin hakea käyttökeskiolueni Eestin puolelta.

• Anonyymi

Viinaralli on huomattavasti järkevämpi laji kuin vaikkapa formulat. Viinaralli on lähempänä jokamiesluokkaa, koska lähes kaikki voivat siihen osallistua.

• Anonyymi

Mielenkiintoista nähdä uskaltaako Rinteen Pena toteuttaa Viron päätöksen jälkeen Suomessa uudet viinaveron korotukset. Jostain pitäisi rahaa saada valtion kirstuun, ja yrittäjiä ja kansainvälisiä pääomasijoittajia ei uskalleta verottaa. Yhtälö on kovin hankala. Polttoaineverot nyt takuulla nousevat, ja auton vuosittainen käyttömaksu. Tavallinen kansahan se aina joutuu maksajan paikalle yrittäjien ja sijoittajien luistaessa veroista.

• Anonyymi

Viro laskee heinäkuun alusta 25% veroa , Rinne nostaa 25% alkoholi veroa.

• Anonyymi

Saas nyt nähdä. Olen melko varma ettei välttämättä nouse, koska Viron kokemukset osoittavat, että valtion näppiin jää sitä vähemmän, mitä korkeampi on vero.

• Anonyymi

Meillä Koskenkorvalla on onneksi tehtaanmyymälä , josta saa lievästi valmistusvikaisia lasiesineitä -30 %...ilmankos naapureita jurppii.
      Tästä on oltava vähän hys hys...joohan?;)

• Anonyymi

Viinamyyjiä on niin paljon tällä hetkellä ettei tarvitse itse edes hakea ne tuo perille asti ei kukaan osta Alkosta mitään.

• Anonyymi

Itse en enää periaatteesta osta Suomesta enää edes yhtä oluttölkkiä. Ostan ainoastaan tuontioluita ja viinaksia reissuiltani.

• Anonyymi

Virossa viina ja olut on jo niin paljon halvempaa, että
      kannattaa tehä matka viroon ja tuoda vuoden kaljat ja
      viinat kotiin

• Anonyymi

Kalja on tuoretuote. Etenkin pullokalja vanhenee silmissä. Itse en osta yli 2 kuukautta vanhaa kaljaa.

• Anonyymi

Eesti ajoi suomalaiset Latvian ja Liettuaan lomailemaan, menetys oli aivan satojen miljoonien luokkaa. Esim, Tallinnan sataman ympäristön myynti putosi neljännekseen mitä se oli huippuaikoina. Ja sitten vielä Tallinnan vanhan kaupungin ylihintaiset ravintolat, samat hinnat kuin Helsingin keskustassa, ahneet saivat kynsilleen.
      Muutenkin Eestin edellinen hallitus oli päätöksineen aika erikoinen. Eestin nykyinen presidentti on niin suvaitsevainen ja kansainvälisyyttä hakeva että jos hänen päätäntävalassa olisi esim, ihmisten vastaanottaminen kolmansista maista, niin hän haluaisi ainakin sen puolet lähi-idästä ja Afrikasta Eestin maahan. Tämän suvaitsevaisuudentartunan hän on luultavasti saanut suomalaisilta mepeiltä, esim, Itälä, ollessaan Brysselissä. Pääosin tämä Kaljulaid sai ”suvaitsevaisuusinfektion” suomalaisilta on tosi asia. Kyllä meillä Suomessa niin hullua väkeä on ......

• Anonyymi

Saattaa olla kyse jo alkoholi ongelmasta jos sitä pitää hakea vähän väliä laatikottain Tallinnasta?

• Anonyymi

Mitä ne hinnat sitten tulee oleen heinäkuun jälkeen? Vero laskee 25%, mutta hinta kuulemma vähemmän. Suomessa näytti juuri olevan laatikko Sandelsin keskikaljaa n 28 euroo miinus pantit. Lidlissä punainen Olut keskikalja n 22 euroo miinus pantit. Latviassa laatikko nelosta n 9 euroo. Jos sitä menee laatikko viikossa niin kannattaa ne kesäjuomat jo sillä hakea.

• Anonyymi

Minulla menee arkisin vajaat pari laatikkoa ja viikonloppuna reilu laatikollinen. Noin 2 kk välein käyn Latviasta lastin. Juon enimmäkseen vain olutta. Väkeviä myyn kavereille ja myös tupakkaa heille tuon. Kun tekee pientä bisnestä niin saa tienattua matkarahat.

Jos alkoholi maksaisi Suomessa saman kuin Latviassa, niin eipähän tulisi tuotakaan rallia harrastettua. Mutta valtiovalta saa sitä mitä tilaa.

• Anonyymi

Saa puolestani viinaralli kasvaa vaikka uuteen ennätykseen. Eihän nyt hölmölässä kuitenkaan sallita mitään alkoholia vähemmän haitallisia päihteitä.

• Anonyymi

Hallitus nostaa alkoholiveroa > veron tuotto laskee > täytyy nostaa muita veroja

Näin se menee, mutta ei sitä poliitikot ymmärrä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4294
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3740
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3429
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3010
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2498
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2429
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2202
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1836
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1625
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1612
    Aihe