JUMALAN RAKKAUS JA ELÄIMET

Tiedättekö, että eläimen viestittävät ja välittävät Jumalan rakkautta?

Isä Jumalahan aluksi loi eläimet Poikansa Jeesuksen kautta, niinkuin Raamattu sanoo kaiken luoduksi Jeesuksen kautta.

Ja Jumalahan ei ollut mikään tyhmä luodessaan eläinkuntaa ja määrättyjä eläimiä.
Hän osasi asettaa tiettyihin eläimiin se, että nämä ensisti kesyyntyvät ihmisen hoidossa ja näitä voidaan sitten kouluttaa suorittamaan erinäisiä töitä ja tehtäviä.

Ja myös rakkauden siemenen Jumala osasi asettaa eläimiin, ja tämä mahdollistaa edelleen, että saadessaan ihmisen hoitoa ja rakastavaa huolenpitoa eläimet kiintyvät ihmisiin ja kykenevät antamaan rakkautta sekä vastaanottamaan rakkautta.

Muun muassa näin kaukaa viisas ja rakastava Jumalan meillä on!
Ja voidaan sanoa, että lemmikkieläimen osoittama rakkaus hoitajaansa ja omistajaansa kohtaan osoittaa ja väilittää suoraan Jumalan rakkautta tähän jolla on eläin/eläimiä hoidossansa.

9

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Todellakin, olen ollut samaa mieltä aina. Minulla on ihana kissa, jonka kanssa olen käynyt keskustelua sen vauvaiästä lähtien kohta 12v. Me ymmärretään toisiamme täydellisesti ja rakkautta ja huolenpitoa saadaan puolin ja toisin. Kissa on ollut minulle paras lohduttaja. Se on erittäin viisas eläin, kun osaa oikein kuunnella ja aistia. Olisi paljon tarinaa tuosta vuorovaikutuksesta.

• Anonyymi

Melkein kaikki tuntemistani eläimistä ovat jo muuttaneet taivaan kotiin. Ovat olleet ainutlaatuisia persoonallisuuksia. Muisto jää. Pienikin pääsee taivaassa mukaan.

• Anonyymi

Jossain kohdassa raamatussa mainitaan hyvin selkeästi että Jumala on luonut kaikki eläimet ja kasvit ihmiselle ravinnoksi.

Muurahainen saattaa ajatella ihmisen nähdessään: mitähän tuo jättiläinen täällä talsii, ilmoittaa toisille: varokaa se voi tallata päälle!

Jos muurahainen nyt paljon mitään ajattelee ollenkaan, sitten.

• Anonyymi

1Moos.1:29. 1Moos.9:3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken. Miltähän maistuisi muurahaissoppa?

• Anonyymi

Tai kissapiirakka?

• Anonyymi

Niin Jeesuksellakaan ei tainnut olla paljon lemmikkieläimiä.
        Egyptiläisillähän oli kissoja varsinkin lemmikkeinä.

Olisi hyvä saarnan aihe jollekin: Raamattu ja Eläimet.

• Anonyymi

mmm, sitten tytöt menevät kuuntelemaan jotain eläinsaarnaa jossa kerrotaan että lemmikkieläimet voi syödä myös, kissanpennuistakin voi tehdä keittoja jne.

Olisi tyttöjen mielestä huono saarna :)

Ei tietysti ole pakko syödä lemmikkieläimiä, mutta saa jos haluaa.

Koiranpentu-Ribsit nam!

• Anonyymi

asun kerrostalossa , syötän pikkulintuja parvekkeen lintulaudalta niin kauan kun parvekkeilla tupakoidaan , olen astmainen .ei ole rottia näkynyt , vaikka niin väitetään , vanhan isäni neuvo , syötä paria varistakin , niin variksen koksarinokka hoitaa siimahännät veke ,ei mitään ongelmia , varis hoitaa jätehuollon , siksi tärkeä lintu luonnossa

• Anonyymi

Joo-varis hyvä. Korppikin osaa laskea, toisin kuin ihminen tyhmä! Tosi on! Niinkuin kopin häntä.
        Ja lampahia monenvärisiä. Joka lähtöön! Ja jos variksista riesaa mansikkamaalla, niin keinonsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      269
      4881
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      88
      3354
    3. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      42
      3198
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      48
      2566
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1817
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1620
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      97
      1418
    8. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      11
      1107
    9. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      144
      1025
    10. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      70
      1017
    Aihe