Kysy mitä vain vapaamuurarilta

Anonyymi

Kysykää mitä vain vapaamuurarilta.

En paljasta omaa tai kenenkään toisen vapaamuurarin henkilöllisyyttä enkä rituaalien sisältöä.

102

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olis tarvetta takalle olohuoneessa, piippuakaan ei ole.

Paljonko tuo maksaisi, jos oletetaan että kuukausi menee tekemiseen?

Sisällytä tarjoukseen myös tiilien ja laastin sekä tarvittavien välineiden hankinta.

• Anonyymi

Tähän hommaan kannattaa valita joku operatiivinen muurari. Me vapaat ja oikeutetut muurarit ei välttämättä olla paras valinta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tähän hommaan kannattaa valita joku operatiivinen muurari. Me vapaat ja oikeutetut muurarit ei välttämättä olla paras valinta.

Siis eikös vapaa muurari ole sellainen jolla ei vielä ole työpaikkaa ja on työtä vailla?

• Anonyymi

Todella vähän on työttömiä vapaamuurareita. Nykyisessä taloustilanteessa valitettavasti sellaisiakin veljiä löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todella vähän on työttömiä vapaamuurareita. Nykyisessä taloustilanteessa valitettavasti sellaisiakin veljiä löytyy.

Niin oliko sita takan ja piipun muuraustarjousta?

Jos ei tee tarjousta niin ei voi päätyö työttömästä työllistetyksi.

• Anonyymi

Valitettavasti muut työt estävät ottamasta sinun projektia piirrustuslaudalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valitettavasti muut työt estävät ottamasta sinun projektia piirrustuslaudalle.

Melkoisia työnvieroksujia te vapaat muurarit kyllä olette.

Kuka maksaa?

Tiedän senkin että muurareille maistuu viina molemmista käsistä; kuka ostaa vapaalle muurarille viinat kun ei ole palkkaa millä ostaa itse?

• Anonyymi

Minun palkan maksaa työnantajani. Toivottavasti myös sinulla on työpaikka.

Työnvieroksumiaesta on hankala syyttää jos töitä on niin paljon ettei kerkeä uutta ottamaan.

Viinakaan ei maistu koska pitää muistaa että meidän pitää välttää ettei nautintoaineet johda meitä ylettömyyteen.
        Jokainen kuitenkin huolehtikoot omista nautinnoistaan omien varojensa mukaisesti.

• Anonyymi

Oletko yrittäjä, vai poliitikko, vai molemmat? Paljon tienaat vuodessa?

Oletko lukenut raamatun läpi? Mitä mieltä olet muslimivapaamuurareista? Tunnetko monia?

• Anonyymi

En ole yrittäjä enkä poliitikko. Olen alle 40K vuodessa tienaava duunari.

Kaikki veljet uskontokunnasta riippumatta ovat veljiä samalla tavalla.

• Anonyymi

Niin joo. Ja olen lukenut raamatun läpi. Siitä on tosin aikaa jo vuosia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole yrittäjä enkä poliitikko. Olen alle 40K vuodessa tienaava duunari.

Kaikki veljet uskontokunnasta riippumatta ovat veljiä samalla tavalla.

Mihin tarvitsette veljeyttä? Yli normaalin lähimmäisyyden?

• Anonyymi

Äärettömän hyvä kysymys.

Itselleni veljeys on jotain syvempää ystävyyttä. Vilpitöntä halua auttaa toista ja oppia toinen toiseltaan.

• Anonyymi

mikä on muuraus sementin sekoitus suhde.. ?
      jos vastaat oikein olet aito muurari.. :)

• Anonyymi

Yksi osa sementtiä, 4 osaa hiekkaa. Vettä niin että jäykkyys on sopiva.

25 kilon säkin kanssa vettä menee noin 4 - 4.5 litraa.

• Anonyymi

no netistähän kaikki tieto löytyy tai jopa koulun käynyt!!
        mut työn jälki voi olla stä ja tätä..??
        ei vapaa muurari niitä hommia tehe !
        voi kyllä vastata oikei..

• Anonyymi

Minkä tason rappari olet? Jos olet alle 20- tason niin ei kiinnosta jutella enempää.. Kokeneempien rappareiden kans jutustelu kiinostais ja tietää lisää asioista..
      Sen tiedän ainakin että tason 33 vapaamuurari tiedostaa litteänmaan totuuden mutta sitä ei paljasteta alemman tason harrastelijoille

• Anonyymi

Olen mestarimuurari ja loosini virkailija.
        Mikään aste tai taso ei ole korkeampi kuin mestarimuurarin aste.
        Skottilaisessa riitissä on tasot aina 33. asti, mutta vapaamuurarina hekin ovat mestarimuurareita.
        Itse olen mukana myös liitännäisasteissa, mutta ns. Yorkin riitin puolella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Skottilaisessa riitissä on tasot aina 33. asti, mutta vapaamuurarina hekin ovat mestarimuurareita.

Suomessa rapparit ovat kyllä pääosin Ruotsalaisen riitin mukaisia jotenka on syytä epäillä puheitasi.

• Anonyymi

Suomessa on muutama loosi mitkä ovat Ruotsin suurloosin alaisia ja käyttävät Ruotsalaista riittiä. Suurin osa Suomalaisista vapaamuurarilooseista kuuluvat Suomen suurloosin alaisuuteen ja käyttävät perinteistä sininen loosi liitännäisasteet järjestelmää. Ruotsissa toimii muutama Suomen suurloosin alainen loosi jotka käyttävät samaa New Yorkista perittyä rituaalia ja samaa järjestelmää kuin muutkin loosit täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö Saulkikin ole Scoteissa 32 astetta. Onko totta että myitte suomen ydinjätteen loppu sijoituspaikaksi veljeskuntanne jäsenille. Onko tietoa koska onkalo on valmis?

• Anonyymi

Tiedätkö, että salaseurassasi palvotaan Luciferia? Eikö sinua kauhistuta olla matkalla helvettiin? Vielä on armon aikaa hetki, joten tee parannus. Jeesus tulee pian.

• Anonyymi

Älä suotta huoli sieluni puolesta. Se on hyvässä hoidossa.

Pahuuden voimilla ei ole mitään tekemistä vapaamuurariuden kanssa.

• Anonyymi

• Anonyymi

Tuossa kyseisessä videossa on kyse Englannin suurloosin 300 vuotisjuhlallisuuksista.

• Anonyymi

Tuo kyseinen juhlatilaisuus löytyy muuten kokonaisuudessaan youtubesta. UGLE tricentinal hakusanalla pitäisi löytyä

• Anonyymi

Ennemminkin ihmisiä helvettiin lusiferin palvonnasta tuomitsevat joutuvat itse syyn alaisiksi. Jeesuksen nimeen ihmisten helvettiin tuomitseminen on vielä pahempaa satanismia kuin tietämättömien satanistien rituaalit, joista hädin tuskin itsekään ovat perillä.
        Todellisista oikeista perkeleen palvojista kristityt eivät halua edes tietää, koska se ei loppujen lopuksi edes ole "satanismia".

• Anonyymi

"En paljasta omaa tai kenenkään toisen vapaamuurarin henkilöllisyyttä enkä rituaalien sisältöä."

Uudet paljastukset on tarpeettomia, tässä videolla ex vapaamuurari, sittemmin edes mennyt Juhani Julin kertoo kaikki vapaamuurarien rituaalit ja muut salaisuudet

https://www.youtube.com/watch?v=XyInlHOf_Rs&t=1s

Ja nykyisten vapaamuurarien nimetkään eivät ole enää salaisia, ne löytyy netistä googlettamalla.

• Anonyymi

Se on totta. Ainakin vuoden 2011 jäsenmatriikkeli löytyy netistä. Silti itselläni ei ole mitään tarvetta spekuloida kenenkään jäsenyydellä.

Julinhan ei kerro oikeastaan mitään varsinaisia salaisuuksia eikä rituaalien sisältöjä.

• Anonyymi

Kun kerran olet valaistunut ja vihkiytynyt jonkin asteen muurari niin osaatko/kykenetkö kertomaan miten ja miksi Turun seudun kivikirkot on rakennettu auringonnousun suunnan mukaisesti ?

Terveisin 1572

• Anonyymi

En ole turkulainen enkä kovin hyvin perillä kaupunkiarkkitehtuurista, mutta ainakin Turun Tuomiokirkko on rakennettu jo 1200 luvulla ja Pyhän Katariinan Kirkko 1300 luvulla. Vapaamuurarius on tullut ensimäisen kerran Suomeen (ja Turkuun) 1750 luvulla (pysyvästi vasta 1920 luvulla). Eli näiden suunnalla tai arkitehtuurilla ei varmasti ainakaan ole vapaamuurariuden kanssa mitään tekemistä.

• Anonyymi

Miksi vapaamuurarien lehden nimi on koilliskulma?

• Anonyymi

Koska rakennuksen muuraaminen on perinteisesti aloitettu sen koilliskulmasta.
        Koilliskulmasta voidaan aloittaa myös oman henkisen temppelimme rakentaminen.

• Anonyymi

"Koska rakennuksen muuraaminen on perinteisesti aloitettu sen koilliskulmasta.
        Koilliskulmasta voidaan aloittaa myös oman henkisen temppelimme rakentaminen. "

Okei. Mutta miksi juuri koillinen? Miksei kaakko, lounas tai luode? Mikä se ihmisen henkisen temppelin koilliskulma on?

• Anonyymi

Tuo onkin mielenkiintoinen kysymys.
        Sitä en tiedä miksi rakennukset on tavattu aloittaa koilliskulmasta.
        Pitääkin kysellä veljiltä onko heillä tietoa vai onko se alkuperäinen syy jäänyt ajan unholaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska rakennuksen muuraaminen on perinteisesti aloitettu sen koilliskulmasta.
        Koilliskulmasta voidaan aloittaa myös oman henkisen temppelimme rakentaminen.

Roskaa tai ei, mutta tuota en itse tiennyt. Itse olen tehnyt juuri niin. Myös, jos olen nuorena aikoinani koristellut mokkasiineja helmillä. Aloitin aina koillisesta.
        Minulla myös on tieto, joka on "salattu". Tämän on Jumala minulla kaikesta päätellen opettanut. Eräs tyyppi varoitti, että numerologia on sellaista. Monesti minusta näyttää siltä, etteivät vaparit tietä mitä tekevät.

"Oikea tieto" ei aina ole yleistä, vaan paljolti yksityistä, jaettu kahteen polariteettiin, ja soveltuu juuri sen luonteiselle henkilölle, jossa se ilmenee sellaisena kuin on. Minun tietoni soveltuu minun polariteetille, luonteelle, ja ominaisuuksille. Sitä ei voi antaa vastakkaiselle polariteetille, koska se ei voisi tulla sen kanssa sinuiksi.
        Taitaa todellakin nk. mestarinumeroissa olle perää, samoin syntymäaikojen tärkeydessä.

• Anonyymi

Mitä tarkoittaa mokkasiinissa koillinen?
        Onko se joku tietty kulma vai oletko kääntynyt koilliseen vai miten mokkasiinin kirjailu alkaa koillisesta?

• Anonyymi
      • Anonyymi

Pidin sitä skandalinhakuisena ja ennakkoon asenteellisesti tehtynä.

• Anonyymi

Kerropa meille lukijoille, mikä on vapaamuurarien kansainvälinen avunpyyntösignaali?

GPX555

• Anonyymi

Se on osa kolmannen asteen rituaalia ja merkkejä. Eli en taida kertoa.

• Anonyymi

"Eli näiden suunnalla tai arkitehtuurilla ei varmasti ainakaan ole vapaamuurariuden kanssa mitään tekemistä."

Olet trolli.

Älä esitä sitä mitä et ole.

Terveisin 1572

• Anonyymi

Hankala niillä on olla vapaamuurarillisia merkityksiä jos kumpikin on rakennettu ennen koko järjestön perustamista saatikka sen Suomeen tuloa. 😅

• Anonyymi

Rupesi oikein kiinnostamaan tämä kivikirkkoasia.
        Suomessa kaikki kivikirkot ovat rakennettu viimeistään 1500 luvun alku puoliskolla. Suurin osa 1400 luvulla ja vanhimmat ovat 1200 luvulta. Vapaamuurarius kuten aiemmin totesin tuli Suomeen ensimäisen kerran 1750-luvulla ja pysyvästi vasta 1920-luvulla.
        Ensimäiset kirjoitukset joissa mainitaan vapaamuurarius tai oikeastaan vain muuraamisen taito on peräisin Regius Poem nimisestä kirjoituksesta joka ajallisesti sijoitetaan jonnekkin vuosien 1430-1442 väliin. Tässä mainittiin että "craft of masonry" tai "mystery of masonry" jolla voidaan tarkoittaa myös mysteeriä kuinka rakennetaan kauniita rakennuksia kivestä, on olisi tullut Englantiin Egyptistä kuningas Athelstanin ajalla. N. AD 927-937.

On siis toki mahdollista, että Turun ja miksipäs ei kaikki Suomalaiset kivikirkot ovat vapaamuurareiden suunnittelemia ja rakentamia. Tämä toki vaatisi sen, että Legenda Kuningas Athestanin aikaisesta vapaamuurariudesta pitäisi paikkansa ja Regius Poemissa ylipäätään tarkoitetaan vapaamuurariutta eikä operatiivista muurariutta. Ja että vieläpä nämä vapaat muurarit olisivat matkanneet Suomeen suunnittelemaan kivikirkkoja.

Kivirakentamisen taito Suomessa eittämättä on ollut jo noista ajoista lähtien koska siitä on edelleen toiminnassa olevia esimerkkejä, mutta että ne olisivat vapaamuurareiden kuten me nykyään vapaamuurariuden koemme ja käsitämme tekemiä tai suunnittelemia niin se vaatisi aika paljon mielikuvituksen venyttämistä. :)

• Anonyymi

Ei tarvitse kertoa signaalin sisältöä, jos et halua, mutta mikä vapaamuurarilla voisi olla esimerkiksi syynä, että hän päättää lähettää kansainvälisen avunpyyntösignaalin?

• Anonyymi

Äärimmäinen hätätila. Sitä varten se signaali on olemassa.
        Legendan mukaan signaalia on käytetty ainakin toisen maailmansodan aikaan Norjassa kun toisaalla asunut perhe lähetti lapsensa Norjaan pakoon. Heillä oli mukana kuva tästä signaalista ja sitä kautta he saivat apua.

Nykyaikana varsinkaan Suomessa ei sellaista hätää toivottavasti pääse syntymään että joutuisi tätä signaalia käyttämään.

Signaali on kansainvälinen sillä se tunnetaan kaikkialla maailmassa missä vain laillisia ja oikeita vapaamuurareita on. Apu kuitenkin on aina paikallista eikä se ole tarkoitettu mihinkään maailman vapaamuurareiden kokoonkutsumissignaaliksi.

(Käytän tässä nyt termiä signaali koska kirjoittaja niin teki. Tuolle on oikeast olemassa oma nimensä, mutta en halua sitä tähän laittaa)

• Anonyymi

Harjoittaako teidän porukkanne suomalaisiin kohdistuvaa vainoa, elektronista häirintää ja G. stalkkaamista?

• Anonyymi

Ei harjoita.
        Vapaamuurarit noudattavat ennen kaikkea kunkin maan omia lakeja.
        Tavoitteenamme on veljeys, lähimmäisen rakkaus ja hyväntekeväisyys. Vainoaminen, häirintä ja stalkkaus ei oikein sovi näihin tavoitteisiin.

• Anonyymi

Eikö siinä tapauksessa gs uhrit olisi hyvä kohde hyväntekeväisyydelle? Uskaltaisitko ehdottaa kun menet seuraavaan tapaamiseen tai miksi niitä kutsutaan?

• Anonyymi

Avustukset kulkevat valtakunnallisten hyväntekeväisyysyhdistysten kautta. Esim. Humanitas seuran ja Pro Humanitate säätiö sekä muutama muu valveutunut yhdistys ja säätiö.

Yritin muuten löytää mitä on G. stalkkaaminen mutta googletaitoni eivät nyt oikein riittäneet. Valaisetko hieman?

• Anonyymi

käytä hakua

gang stalking suomessa

tai gang stalkind and eletronical harassment

• Anonyymi

Kiitos selvennyksestä.
        Vapaamuurarit eivät harjoita kuvatun kaltaista toimintaa. Se on vastoin periaatteitamme. Ylipäätään ihmisten kohteleminen kaltoin ei ole meidän tavoitteidemme mukaista.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Jos luit koko linkkaamasi artikkelin niin huomaat, että kirkot ja kappelit eivät suinkaan ole aina 33 kilometrin päässä toisistaan. :D

• Anonyymi

Jutun jutu on, että joskus kauan sitten kirkot tehtiin tällä mitalla, mutta modernit kirkot ei noudata tätä kaavaa.

• Anonyymi

Käsittääkseni Jutun juttu on että osa on tuolla mitalla. Riippuen miten niitä haluaa laskea. Tuossa oli kuvien kanssa selitetty noita 33,3km etäisyyksiä jostain kirkosta johonkin kirkkoon, mutta kuvassa muut olevat välimatkat oli avaamatta.

On siinä voinut olla joku logiikka tehdä kirkot ja kappelit n. 33km päähän toisistaan, mutta vapaamuuraruden kanssa sillä tuskin on ollut tekemistä koska kuten todettua vapaamuurariutta ei kirkkojen rakentamisen aikaan Suomessa ollut ja on hyvin epävarmaa onko sitä ollut lainkaan siihen aikaan.
        Myöskin SKottilainen riitti jossa on 33 astetta ja johon näitä 33 numeraalisia "salaliittoja" perustellaan on perustettu vasta 1780-luvulla.

• Anonyymi

Mikä automerkki on vapaamuurarille arvollinen kulkuväline? Onko jotain tasovaatimuksia? Esim onko A sarjan mersu liian huono? Pitääkö mahdollisen autonkuljettajan olla myös muurariveli? Pitääkö omistaa useampi auto ja asunto voidakseen olla hyvämaineinen veli? Tehdäänkö salaisissa riittitapahtumissa vertailuja luksusasioiden omistamisen perusteella?

• Anonyymi

Minulla on Ford ja tiedän jollain olevan Honda tai Mersu tai Opel tai Toyota tai Volkkari. Osalla ei ole autoa ollenkaan vaan kulkevat julkisilla tai jalan.
        Veljen hyvämaineisuuteen ei vaikuta hänen omaisuus tai mammona. Vain veljen teoilla on merkitystä. Vapaamuurari-illoissa pyritään välttämään keskustelua raha-asioista ja omistuksista. Ne eivät kuulu siihen tilaisuuteen.

• Anonyymi

Mitä symbolisoivat lampaan nahasta tehdyt esiliinat? Itselle ei tule mieleen muuta kun "sudet lampaiden vaatteissa".

• Anonyymi

Puhtautta ja viattomuutta.

• Anonyymi

Kysymys :

- Miksi vaapaamuurarit yleisesti maailmassa vastustavat USA:n istuvaa presidenntti Donald Trumpia ???

• Anonyymi

En ole havainnut tällaista yleistä vastustusta vapaamuuraripiireisä. Tiedän vapaamuurareita ketkä ovat äänestäneet Trumpia.
        Itse olisin äänestänyt riippumatonta ehdokasta Johnsonia.

• Anonyymi

Taidat olla pahasti sekaisin.

Trump on Presidenttinä Muurarimiehien toimesta.

Hyvänä esimerkkinä vaikkapa on Valkoisen Talon viereen peruskorjattu Trump Hotelli. Sopimukset Hotellin virittelystä tehtiin 2013.

Kuinka sopivaa että avajaiset oli heti vaalien tulosten jälkeen.

Trump on myös kuuluisa sekä rappari-aiheisesta kodistaan, sekä käsimerkeistä. Ja heti Valkoiseen Taloon muutettuaan vaihtoi taustalla olevat verhot sellaisiin jotka on täynnä rappari-symboleja.

Ei kukaan voi olla niin lapsellinen että uskoisi ettei Trump ole korkean asteen rappari; persaukisena päässyt ilman takeita ottamaan isoja velkoja joista on tullut useampikin konkurssi. Velanantajia silti riittää jonoksi vaikka toiminta on pääosin tappiollista.

• Anonyymi

En tiedä Trumpin vapaamuurariudesta. Minulla ei ole pääsyä Yhdysvaltojen jäsenluetteloihin. Jokaisella osavaltiolla on myös omat suurloosinsa joten vaikka olisikin niin kahlattavaa olisi erittäin paljon.

En oikein löytänyt googlettamalla hyviä kuvia Trumpin kodista että voisin arvioida onko siellä vapaamuurarillista symboliikkaa tai esineitä. Oval officen verhoista en myöskään löytänyt vapaamuurarisymboliikkaa.
        Olisi oikeastaan hyvin mielenkiintoista nähdä kuvia näistä symbooleista jos sinulla on vaikka laittaa linkkejä.
        Käsimerkeistä en osaa sanoa juuta enkä jaata. Sormensahan voi asetella vain tietyillä tavoilla joten siitäkään ei voi loputtomia johtopäätöksiä vetää. Mitään varsinaisia merkkejä tai viittauksia hän ei ole julkisuudessa nähdäkseni tehnyt. En tietenkään ole nähnyt kaikkia Trumpin julkisia esiintymisiä niin tiedä vaikka sieltä löytyisi täydelliset tuloviirtaukset jostain. 😂

Trumppihan ei varsinaisesti ole missään vaiheessa ollut persaukinen vaikka lähes konkurssissa onkin ollut vaan peri isältään erittäin huomattavan omaisuuden ja panttaamalla tätä omaisuuttaan on voinut ottaa isojakin lainoja millä nostaa bisneksiään. Tämä siis riippumatta siitä onko hän vapaamuurari vai ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä Trumpin vapaamuurariudesta. Minulla ei ole pääsyä Yhdysvaltojen jäsenluetteloihin. Jokaisella osavaltiolla on myös omat suurloosinsa joten vaikka olisikin niin kahlattavaa olisi erittäin paljon.

En oikein löytänyt googlettamalla hyviä kuvia Trumpin kodista että voisin arvioida onko siellä vapaamuurarillista symboliikkaa tai esineitä. Oval officen verhoista en myöskään löytänyt vapaamuurarisymboliikkaa.
        Olisi oikeastaan hyvin mielenkiintoista nähdä kuvia näistä symbooleista jos sinulla on vaikka laittaa linkkejä.
        Käsimerkeistä en osaa sanoa juuta enkä jaata. Sormensahan voi asetella vain tietyillä tavoilla joten siitäkään ei voi loputtomia johtopäätöksiä vetää. Mitään varsinaisia merkkejä tai viittauksia hän ei ole julkisuudessa nähdäkseni tehnyt. En tietenkään ole nähnyt kaikkia Trumpin julkisia esiintymisiä niin tiedä vaikka sieltä löytyisi täydelliset tuloviirtaukset jostain. 😂

Trumppihan ei varsinaisesti ole missään vaiheessa ollut persaukinen vaikka lähes konkurssissa onkin ollut vaan peri isältään erittäin huomattavan omaisuuden ja panttaamalla tätä omaisuuttaan on voinut ottaa isojakin lainoja millä nostaa bisneksiään. Tämä siis riippumatta siitä onko hän vapaamuurari vai ei.

Juttuhan on niin että Trump peri isänsä vasta VUOSIA sen jälkeen kun väitti näin tapahtuneen. Eli oli esimerkiksi 1980 luvulla täysin persaukinen, ilman mitään perintöjä.

Silti lainaa tuli ovista ja ikkunoista parin konkurssin edestä.

Kun Googletat "Trump Freemason" saat paljon linkkejä videoihin, kuviin ja tietoon asiasta.

• Anonyymi

Pitääpä googlettaa.
        Suhtaudun kuitenkin melko suurella varauksella aina näihin vapaamuuraripaljastuksiin jotka pohjaavat johonkin muuhun kuin kovaan faktaan.
        Kuten kirjoitin en kuitenkaan tiedä onko Trump vapaamuurari vai ei, mutta en usko että sillä on hänen bisneksiin suurtakaan vaikutusta suuntaan tai toiseen. Hänen sosiaalinen verkkonsa on varmasti muutenkin melko vaikutusvaltainen.

• Anonyymi

Ymmärtääkseni ennen vapaamuurariutta nämä tiedon taitajat kuuluvuivat Salomonin temppelin rakentajiin,

Olen myös kuullut että muinaiset temppelinrakentajat sisällyttivät salaista tietoa juuri näihin kirkkojen etäisyyksiin ja astekulmiin sekä auringonnousu-laskuihin.

Esimerkiksi ei ole sattumaa että kansallisen pyhäkön kirkontorni on 85.53 metriä, tarkoitan siis Turun Tuomiokirkon tornia. Se mitä tuo korkeus pitää tietoa sisällään onkin sitten niitä "vapaamuurari-salaisuuksia".

Näissä projekteissa on ollut mukana niin tähtitieteen, matematiikan ja kielentaitajia, unohtamatta tietenkään itse kädentaitajia kuten muurareita plus muita seppiä.

Terveisin 1572

• Anonyymi

Vapaamuurarius perustuu legendaan kuningas Salomonin temppelin rakentamisesta ja on jonkinlainen oletus että operatiiviset muurarit joista sittemmin muodostui vapaamuurarit olisivat lähtöisin sieltä. Nämä olisivat sitten olleet kirkon rakentajia keskieuroopassa ja sitä kautta olisi syntynyt ns. spekulatiivinen vapaamuurarius.

Raamatun mukaan Kuningas Salomonin temppeli tuli rakentaa länsi-itä suuntaisesti. Ehkä tämän vuoksi monet kirkot on rakennettu samalla tavoin auringon nousun ja laskun suuntaisesti.

Turun Tuomiokirkko torneineen on rakennettu ennen vapaamuurariuden syntyä joten sen mitat ei sisällä mitään ”vapaamuurarisakaisuuksia”
        Jos sinne on salaisuuksia käyketty niin ne ovat aivan jonkun muun salaisuuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapaamuurarius perustuu legendaan kuningas Salomonin temppelin rakentamisesta ja on jonkinlainen oletus että operatiiviset muurarit joista sittemmin muodostui vapaamuurarit olisivat lähtöisin sieltä. Nämä olisivat sitten olleet kirkon rakentajia keskieuroopassa ja sitä kautta olisi syntynyt ns. spekulatiivinen vapaamuurarius.

Raamatun mukaan Kuningas Salomonin temppeli tuli rakentaa länsi-itä suuntaisesti. Ehkä tämän vuoksi monet kirkot on rakennettu samalla tavoin auringon nousun ja laskun suuntaisesti.

Turun Tuomiokirkko torneineen on rakennettu ennen vapaamuurariuden syntyä joten sen mitat ei sisällä mitään ”vapaamuurarisakaisuuksia”
        Jos sinne on salaisuuksia käyketty niin ne ovat aivan jonkun muun salaisuuksia.

Kiitos tarkennuksista.

Olisi toki kiehtovaa tietää millä pienellä piirillä nämä tiedot on.

Terveisin 1572

• Anonyymi

Vapaamuurareita on maailmassa n 3miljoonaa. Joten vapaamuurarisalaisuudet ovat melko monilla.

Turun tuomiokirkon salaisuuksista en tiedä. Ehkä ne ovat oikeita salaisuuksia eikä niitä tiedä kuin jokunen ihminen tai ei kukaan.

• Anonyymi

Mitä mieltä olet näistä GS porukoista jotka nimissänne mm. pahoinpitelevät ihmisiä ja käyttävät lapsia hyväksi?

• Anonyymi

Tämä on mielestäni moninkertaisesti väärin.
        Ensinnäkin pahoinpitelyt ja varsinkin lapsiin kohdistuva väkivalta ja hyväksikäyttö on äärimmäisen tuomittavaa ja varsinkin jälkimmäisestä pitäisi Suomessakin tuomita kovempiin rangaistuksiin.
        Toiseksi en pidä lainkaan siitä että esiinnytään jonkun toisen henkilön tai ryhmittymän nimellä ja täten aiheutetaan maineen tahriintumista.

• Anonyymi

Miten tämmöinen? Vapaamuurarimestari (oppi-isä) soittelee läpi ihmisen sukulaiset ja muut läheiset ja kertoo heille mm. henkilön kuulevan ääniä.
        Voiko joku teistä tulla selvittämään asiaa tai onko jotain paikkaa jossa voisin käydä selvittelemässä näitä teidän nimissänne tehtyjä asioita? Vai ovatko nämä GS-porukat alistaneet teidätkin?

• Anonyymi

Jos toiminta on siinä määrin häiritsevää että täyttää rikoksen tunnusmerkit niin ehdottomasti poliisiin yhteys.
        Toki Suomen Suurloosiin voi olla yhteydessä ja kertoa että tämän niminen henkilö esiintyy vapaamuurarina ja tekee hallaa järjestön maineelle. En tiedä onko suurloosilla mitään välineitä asian hoitoon mikäli henkilö ei ole vapaamuurari. Mikäli hän on vapaamuurari voidaan asiaan jollain tavalla reagoida. Olettaen että veljellä on vaikkapa henkistä tai fyysistä ahdinkoa mistä käytös johtuu.

Pitää toki muistaa että Suomessa on Suomen vapaiden ja oikeutettujen muurareiden (sekä Svenska Frimuraren) lisäksi myös Le Droit sekä ruotsalainen naisvapaamuurarijörjestö. Näiden lisäksi Ruusu-Risti vapaamuurarius ja ainakin yksi ihan hatusta vedetty järjestö joka väittää harjoittavansa vapaamuurariutta.
        Nämä kaikki järjestöt ja järjestöjen jäsenet siis ovat omasta mielestään vapaamuurareita vaikka heillä ei mitään kontaktia olekkaan alkuperäiseen vapaamuurariuteen. (LDH on erkaantunut V&OM:sta ja loput on joko keksittyjä tai urkittuja teatterikerhoja)

Google kungfuni ei vieläkään tajua mitä on GS tai G stalkkaus. Auttakaa hyvät ihmiset. 😅

• Anonyymi

käytä hakusanoja
        gang stalkin suomessa
        tai

gang stalking and eletronical harassment

• Anonyymi

Millä perusteella vapaamuurarit päättävät ketkä ovat oikeita vapaamuurareita ja ketkä vääriä?

Oletettavasti kultin alkuperäiset johtajat on kuitenkin kuolleet aikoja sitten.

• Anonyymi

Vapaamuurarius ei ole kultti. Vapaamuurarius ei ole uskonnon harjoittamista tai uskonto.

Jokainen vapaamuurarijärjestö pitänee itseään aitona ja oikeana.
        Suurloosit ovat samaan tapaan suvereeneja ja toistensa tunnustamia kuin valtiotkin. Mikäli jokin loosi ei kuulu tällaisen tunnustetun Suurloosiin alaisuuteen voidaan sitä pitää ja tuleekin pitää valevapaamuurariutena.

Me vapaat ja oikeutrtut muurarit (Free and accepted masons myös ancient free and accepted masons) voimme vetää yhtäläisyysmerkit ilman katkoja ensimäiseen perustettuun suurloosiin sekä ensimäisiin kirjattuihin vapaamuurarilooseihin ja sitä kautta siihen muinaiseen vapaamuurariuteen minkä historia on hämärän peitossa. Muut järjestöt eivät näin voi tehdä.

• Anonyymi

Millaista aikaa oli oppilasmuuriaikasi?

• Anonyymi

Oppilasmuurarina kerkesin olemaan n. Puoli vuotta. Siihen sisältyi kesä jolloin loosit ovat pimeänä enkä oikein uskaltanut lähteä mihinkään vapaamuuraritapahtumaan kun olin vasta aloittanut. Luin minulle annettua kirjallista materiaalia ja kävin ensimäisen asteen jälkikoulutuksen. Muutoin vain odottelin kutsua toisen asteen istuntoon.

• Anonyymi

Käsittääkseni "oikeassakin" vapaamuurariudessa on erilaisia oppeja. On Skottilainen riitti ja Yorkin riitti, jotka poikkeavat toisistaan jotenkin. Molemmat voivat vetää yhtäläisyysmerkin niihin mainitsemiisi 1700 luvun muurareihin.

Hiram tuskin oli kiinnostunut tällaisesta esoteerisyydestä, mitä vapaamuurarius edustaa. Eikä Salomonin viisaus tai rikkaus johtunut ovelista suunnitelmista.

• Anonyymi

Ns. Skottilainen ja Yorkilainen riitti ovat liitännäisasteita. Ei erillisiä oppeja vaan lisää sen vapaamuurarillisen ytimen päälle.

Hiram Abifilla tuskin oli mitään suunnitelmia vapaamuurariudesta. Hiram Abifin legenda kun kertoo operatiivisesta muurariudesta.

• Anonyymi

En tiedä mutta yritän löytää.

Laittaapa Google earthissa paikka Naantalin kirkon kohdalle ja mitatkaa Maarian kirkolle ja Turun tuomiokirkolle ja Turun linnalle.

Oliko Maarian kirkolle 15321.81 metriä

Ja Tuomiolle 14615.50 metriä

Ja linnalle 12368 metriä?

Jos oli niin hyvä.

Käytetään hyödyksi kreikan gematriaa

532 = Iumalan
      181=poika

461=salomon
      550=temppeli

2368=ihsous Christos

ELI kirkot vanhimmat on rakennettu Jeesuksen nimeen.

9063.5 metriä on Naantalin kirkon Raision kirkon etäisyys ja 90 on hepreaa joka tarkoittaa kuningasta ja 635 on Heylel Ben Shahar.

Jos mennään syvämmelle niin Raision kirkon ja Turun Tuomiokirkon etäisyys on 6565 metriä eli kaksi kertaa 65.. Eli kaksi heykalia eli temppeliä.

Jos kiinnostaa Gnosis

Terveisin 1572

• Anonyymi

Nää numerologia jutut menee meikällä aina hurisemalla yli.
        Aina löytyy joku selitys mille tahansa numerosarjalle.

Jos miettii vaikkapa numerosarjaa 677656014129775 niin huomaa selvästi mitä se viestii...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nää numerologia jutut menee meikällä aina hurisemalla yli.
        Aina löytyy joku selitys mille tahansa numerosarjalle.

Jos miettii vaikkapa numerosarjaa 677656014129775 niin huomaa selvästi mitä se viestii...

Näissä kirkkomitoissa ja kulmissa piilekin se juttu että ne numerot ja luvut todella vastaa sanoja, sanoja heprean, kreikan ja peräti suomen kielellä, olen nämä todentanut satoja ellen tuhansia kertoja.

Pääesiintyjänä näissä kirkkojen välisissä suhteissa on itse Aurinko aka Helios aka Sun.

Voisinpa melkein ruveta kutsumaan Turun aluetta vanhaksi Heliopolis-cityksi.

Terveisin 1572

• Kiitoksia hra 1572:lle valaisevista esimerkeistä joista en tosin ymmärtänyt yhtään mitään.
      Näin sitä huomaa kuinka tyhmä itse on.

• Anonyymi

Kiitokset itsellesi.

En väittäisi ketään tyhmäksi vaan sanoisin jokaisen vihkiytyneen johonkin asiaan ja tämä juttu on mun juttu.

Terveisin yx viis seitun kax

• Anonyymi

Miksi niin suurin osa vapaamuurareista on jotain johtajia, tai muulla tavalla korkeassa asemassa olevia? (jäsenlistojen perusteella)

Jos joku random työtön luuseri hakisi järjestöön, niin potkisitteko hänet pihalle saman tien, vai pitäisikö hänen tehdä ensin äo-testi, vai laittaisitteko hänet oikopäätä johonkin korkeaan asemaan?

Miksi salailu on niin tärkeää vapaamuurariudessa?

Miten valitsette hyväntekeväisyyskohteet?

Kuinka paljon maksat jäsenmaksuja?

Miksi eräällä foorumilla vapaamuurarit olivat niin vihaisia, kun paikallinen ravintola oli laittanut servetteihinsä vapaamuurarien käsimerkkejä?

• Anonyymi

Vapaamuurareista löytyy ihan kaikenlaista kansaa. Itse olen tavallinen duunari. Työtönkin voi olla vapaamuurari. Sille ei ole mitään estettä. Toki tuloja pitää olla sen verran ettei harrastuksen kulut muutu rasitukseksi. Vapaamuurarius ei ole kallis harrastus mutta jonkin verran kuluja tulee kuitenkin. Sanotaan n. Satoja euroja vuodessa. Riippuu monesta asiasta.
        Oli hakija rikas tai keskituloinen tai pienituloinen on hänen muut ominaisuudet tärkeämmät kuin mammona.
        Vapaamuurariutta ei myöskään pidä ajatella porttina prempiin töihin.

Hyväntekeväisyys kulkee vapaamuurarillisten yhteisöjen kautta. Nämä on esitelty Suurloosin sivuilla.

Vaikka salaisuuksia ei ole paljoa. Käytännössä vain rituaalien sisältö, niin varmaankin käsimerkkien levittelystä on tuohduttu juuri siksi että ne ovat osa rituaalia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapaamuurareista löytyy ihan kaikenlaista kansaa. Itse olen tavallinen duunari. Työtönkin voi olla vapaamuurari. Sille ei ole mitään estettä. Toki tuloja pitää olla sen verran ettei harrastuksen kulut muutu rasitukseksi. Vapaamuurarius ei ole kallis harrastus mutta jonkin verran kuluja tulee kuitenkin. Sanotaan n. Satoja euroja vuodessa. Riippuu monesta asiasta.
        Oli hakija rikas tai keskituloinen tai pienituloinen on hänen muut ominaisuudet tärkeämmät kuin mammona.
        Vapaamuurariutta ei myöskään pidä ajatella porttina prempiin töihin.

Hyväntekeväisyys kulkee vapaamuurarillisten yhteisöjen kautta. Nämä on esitelty Suurloosin sivuilla.

Vaikka salaisuuksia ei ole paljoa. Käytännössä vain rituaalien sisältö, niin varmaankin käsimerkkien levittelystä on tuohduttu juuri siksi että ne ovat osa rituaalia.

Minulle on tullut sen verran paljon tietoa, että olen alkanut nähdä ihmiset todella ajattelemattomina ja yksinkertaisina ja tietämättöminä. Monet eivät ole halukkaita muuhun, kuin seuraamaan niitä, joita olettavat itseään paremmiksi, ja sitten toistelevat heidän lauseitaan kuin itse eivät kykenisi mitään uutta keksimään itse.
        Jos ihmiset olisivat perillä numerologiasta ja astrologiasta, he olisivat varmaankin saaneet sen verran paremman yhteiskunnan luotua, ettei nykyajan ongelmista olisi sellaista vaivaa kun nyt.
        On alkanut potuttaa tämä lässyhumanismi meininki niin, että olen miettinyt liittymistä peksiin prkle! Kun vain tietäisi miten helkatissa sinnekin saisi yhteyden ja mitä vaatimuksia on oltava että hommiin voi alkaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle on tullut sen verran paljon tietoa, että olen alkanut nähdä ihmiset todella ajattelemattomina ja yksinkertaisina ja tietämättöminä. Monet eivät ole halukkaita muuhun, kuin seuraamaan niitä, joita olettavat itseään paremmiksi, ja sitten toistelevat heidän lauseitaan kuin itse eivät kykenisi mitään uutta keksimään itse.
        Jos ihmiset olisivat perillä numerologiasta ja astrologiasta, he olisivat varmaankin saaneet sen verran paremman yhteiskunnan luotua, ettei nykyajan ongelmista olisi sellaista vaivaa kun nyt.
        On alkanut potuttaa tämä lässyhumanismi meininki niin, että olen miettinyt liittymistä peksiin prkle! Kun vain tietäisi miten helkatissa sinnekin saisi yhteyden ja mitä vaatimuksia on oltava että hommiin voi alkaa!

Miten numerologian ja astrologian avulla korjaat köyhyysongelman ja nälänhädän?

• Anonyymi

Tämä kiinnostaisi minuakin.
        Itse uskon että maailmasta tulisi parempi jos maamme poliitikot harjoittaisivat parempaa talouspolitiikkaa ja olisivat ympäristötoöietoisempia.

Myös koko ihmiskunnan tulisi kyetä hyväksymään toisensa sellaisina kuin ovat. Ihonväristä tai uskonnollisesta katsomuksesta huolimatta.

• Anonyymi

Mikä on peksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä kiinnostaisi minuakin.
        Itse uskon että maailmasta tulisi parempi jos maamme poliitikot harjoittaisivat parempaa talouspolitiikkaa ja olisivat ympäristötoöietoisempia.

Myös koko ihmiskunnan tulisi kyetä hyväksymään toisensa sellaisina kuin ovat. Ihonväristä tai uskonnollisesta katsomuksesta huolimatta.

"koko ihmiskunnan tulisi kyetä hyväksymään toisensa sellaisina kuin ovat. Ihonväristä tai uskonnollisesta katsomuksesta huolimatta."

Luonnonlakien mukaisesti mahdottomuus. Jos kaikkien pitäisi pystyä nurisematta hyväksymään toisensa, niin kaikkien pitäisi olla samankaltaisia ja samat ajatukset. Jos tällaisesti satanismista tehdään tulevaisuudessa "se juttu", niin menee siihen, että tulevaisuudessa ihmisten ajatuksia pyritään (tekosyy) nimissä muokkaamaan keinotekoisesti.
        Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon elää niiden voimien alaisuudessa, jotka ihmisessä vaikuttavat. Jos sanon, että joku pitäisi ampua, tai jotakuta suojella, niin olen oikeassa siinä sillä hetkellä. Kun mennään vaikka 5 tai 10 vuotta eteenpäin, saatan olla toista mieltä, ja silloinkin olen oikeassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten numerologian ja astrologian avulla korjaat köyhyysongelman ja nälänhädän?

Mten korjata köyhyys ja nälänhätä?
        Ei maailma pysty kantamaan kun tietyn määrän ihmisiä. Maailmasta pitäisi poistaa ihmisiä jokunen miljardi, jotta tasapaino saataisi. Mutta kun siitäkään ei osata olla yhtä mieltä miten se pitäisi hoitaa.
        Raamatussa siitä osin kerrotaan, mutta kristityt ei sitä osaa löytää, koska heidän pappinsa on koulutettu varjelemaan rapparien salaisuuksia?

• Anonyymi

Ei täällä kukaan voi todistaa itsestään mitään. Ainoastaan hyväuskoinen hölmö uskoo, ettei kukaan täällä valehtele.

Jos tämä maa perustuisi rehellisyydelle, ei anonyymikeskustelupalstoja tarvittaisi, koska kenenkään ei tarvitsisi pelätä henkensä puolesta.
      Mihin on meininki mennyt, että tällaiseen on siis päädytty, että sairaat kilipäät saavat sitten riehua palstoilla mielinmäärin, vaikka juuri heidänlaisensa tulisi poistaa tästä eriskunnasta.

• Anonyymi

"Ei täällä kukaan voi todistaa itsestään mitään."

Tämä voidaan tutkia vain hengessä. Ihminen ei voi välttää elämässään samankaltaisuuksia. Todellisia muurareita on muitakin, kuin vain hommassa sisällä olevat. Kaikkia todellisia muurareita yhdistää yhteinen henki, jolla on yksi lähde.

• Anonyymi

On mahdollista ja jopa todennäköistä, että kysyjä ja vastaaja on sama henkilö.

• Anonyymi

Mutta mielenkiintoista olisi tietää se onko kysyjä tietoinen siitä että on vastaaja; ja samoin onko myös tämä vastaaja-persoona tietoinen että kysyjä-persoona asuu samassa päässä.

• Anonyymi

Ympäri maailmaa on nähtävissä vapaamuurareiden tunnuksia mm. suurina ja näkyvinä obeliskeina(Vatikaani, Washington D.C jne). Vapaamuurareilla on siis paljon valtaa ja ovat perustaneet Yhdysvallatkin. Tarkoitusperät vapaamuurareilla ovat uskoakseni hyvät ja liittyvät suurempaan suunnitelmaan, jonka kosmisen järjestelmämme korkeimmat tahot ovat suunnitelleet.

Mikä on vapaamuurariuden näkökulmasta se paha vastavoima joka valon voimilla on? Reptiliaaneja Orionin järjestelmästäkö?

• Anonyymi

>>> Tarkoitusperät vapaamuurareilla ovat uskoakseni hyvät ja liittyvät suurempaan suunnitelmaan, jonka kosmisen järjestelmämme korkeimmat tahot ovat suunnitelleet.<<<

Ehkä vapaamuurarijärjestöä perustettaessa oli tarkoitusperät hyvät, mutta vallitseva energia määrää kaiken, ja siksi maapallolla vallitseva negatiivinen maskuliininen energia otti nopeasti tämänkin järjestön haltuunsa. Samoin on käynyt kaikkien muidenkin järjestelmien ja rakenteiden kohdalla. Heti alkuvuosien jälkeen vapaamuurarit ovat olleet pimeyden voimien - Luciferin Mustan Valon - hallinnassa ja sen palvojia.

Vapaamuurarit eivät ole mukana Kosmoksen uudelleen järjestelyissä. Kaikki vapaamuurarit ovat tällä hetkellä ehdolla Siperiaan eli helvettiin, ja järjestön ylimmät tasot joutuvat sinne varmasti. Tuomiot julistetaan takautuvasti koko järjestön olemassaolon ajalta. Nyt kun negatiivinen maskuliininen energia on poistettu ja valta on vaihtunut pimeydeltä Valon edustajille, niin vapaamuurarien paha vastavoima on Valon luojavoimat.
        Neuvo teille vaparit; päästäkää irti, niin voitte saada armahduksen.

• Anonyymi

Kannattaako ostaa ns- "full frame" kamera vai onko aps-c kenno riittävä?

• Anonyymi

Ei kannata ostaa kennokameraa ollenkaan.

Kennossa on CGI ohjelmisto joka väärentää kuvia.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      352
      4491
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      146
      2538
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2146
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      145
      1690
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1227
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      44
      1222
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      35
      1178
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      79
      1101
    9. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      345
      1045
    10. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      143
      1029
    Aihe