Poliisi lopetti kolme lemmikkikoiraa Imatralla

Anonyymi

Minä en ihmettel lainkaan tätä tapausta.

Poliisien koiravihamielisyys on saavuttanut huippunsa jo vuosia sitten.

Kun minun kimppuuni hyökkäsi Vantaalla omistajaltaan irronnut tanskadogi, tein ilmoituksen Vantaan poliisille. Poliisin ilmoitus minulle oli etteivät he ryhdy mihinkään. "Vie oma koirasi lopetettavaksi" oli heidän ohjeensa, siitä huolimatta että oma koirani ei asiaan ollut osallinen.

Muualta olen kuullut myös että Vantaalla ei kannata enää päästää koiraansa vapaaksi jos sellaista on harastanut. Vantaan poliisi ottaa kiinni ja vie lopetettavaksi.

Luottamus poliisiin meni jo aiemmin.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parasta eläinsuojelua on se, että omistajat huolehtivat lemmikeistään ja valvovat niiden ulkoilua.

      Imatran tapauksessakin on jo lehtitietojen mukaan joukko erikoisia piirteitä
      1) Koiratarhan yksi lauta oli rikki, minkä takia koirat olivat pääseet ruokintatilan eteiseen. Herää kysymys, minkä takia rikkinäistä lautaa ei oltu korjattu?
      2) Omistajalle oli hätäkeskuksesta kerrottu, ettei ilmoituksia kadonneista koirista oteta vastaan. Kyseessä ei siis ollut ensimmäinen kerta, kun koirat karkasivat? Kuinka mones mahtoi olla?
      3) Alueella oli jo pitkään ollut ongelmia villikoirista, minkä tosiseikan piti olla myös ammuttujen koirien omistajan tiedossa. Miksi hän ei esim. laittanut koirilleen pantoja, korjannut rikkinäistä koiratarhaa?
      4) Sekä poliisin että alueen asukkaiden mielestä koirat aiheuttivat pelkoa, eivätkä antaneet ottaa itseään kiinni. Jos koirat oikeasti olisivat olleet ihmisrakkaita, ne olisivat käyttäytyneet toisin.
      5) OMISTAJAN VASTUU!!

    • Anonyymi

      samoin voisivat tehdä heitteillejätetyille kissoille.

    • Anonyymi

      Korvauksia kannattaa omistajan hakea ei poliisi saa tehdä mitä haluaa. Aarnio vankilassa. Se joka luottaa poliisiin on tyhmä.

      • Anonyymi

        Höpsistä!

        Ainoa, joka toimi väärin, oli koirien omistaja. Hän ei ollut ryhtynyt riittäviin toimiin eläinten karkaamisen estämiseksi.

        Vapaana juoksennelleet isokokoiset koirat aiheuttivat ympäristössä häiriötä ja pelkoa, eivätkä antautuneet kiinni.

        Poliisi toimi tilanteessa aivan oikein.

        Jotain vastuuta täytyy koiranomistajillakin olla.


    • Anonyymi

      Niin, pitäkää koirat kiinni 1.1-31.12 välisenä aikana, älkääkä päästäkö karkuun !

      • Anonyymi

        ei niiden kuulu kaupungeissa irti ollakaan,metsästyskoirat ja viranomaiskoirat ovat asia erikseen osan vuotta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      lopputulemahan on sama tässä tapauksessa mitä eläinaktivistien pyrkimykset kieltää kaikki ihmisen hoidossa olevat tuotanto ja lemmikkieläimet

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe