keskustelua Jeesuksen kanssa

Anonyymi

onko useillakin kristityillä lähes KESKUSTELUA Jeesuksen kanssa, samoin kuin näillä erikoistapauksilla Amerikan lahkoilla, joissakin ohjelmissa mainitaan, että he lähes KESKUSTELEVAT Jeesuksen kanssa.

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä. Olen kuullut tällaisia väitteitä monen karismaatikon suusta olipa kyse riviuskovasta tai saarnaajasta. Tai sitten jutellaan Isän Jumalan kanssa niin kuin ihmisen kanssa ja kerskataan sillä asialla.

      No, mitään kovin järisyttävää ei se Isä Jumala tai Jeesus ole näille sanonut, sillä sehän olisi sensaatiouutinen, jos joku voisi ihan aikuisten oikeasti tuoda ilmi Jumalan sanoja ja puhetta tämän hetken ihmisille ja tilanteisiin.

      Tai sitähän se "Jumalan puhe" itse asiassa on: neuvoja ja ohjeita yksityiselle ihmiselle siitä, miten elämä tulisi elää ja toivo säilyttää. Siihen pystyy toki kuka tahansa ihminenkin, mitä nämä "karismaatikot" väittävät Jumalan puheeksi heidän "keskusteluissaan".

      Joku saattaa todella uskoa, että juttelee Jumalan tai Jeesuksen kanssa niin kuin ihmisen kanssa, mutta kyse lienee oman mielen jakaantumisesta kahteen eri persoonaan. Ihminen kuvittelee itse mielessään Jumalan tai Jeesuksen roolin ja käy keskustelua itse itsensä kanssa näytellen molempia rooleja. Sellaisella ei kyllä kannattaisi kavereille kerskata... mutta tuskinpa tuosta vielä hoitoon joutuu.

      En usko, että kukaan on käynyt keskustelua Jeesuksen tai Jumalan kanssa. Olisi jotenkin epäreilua näiltä kahdelta ilmoittaa itsensä niin selvästi vain valituille, mutta jättää ilmestymättä valtaosalle ihan tavallisia uskovia. Ehkäpä nämä valitut ovat niin kovin heikkoja uskossaan, että tarvitsevat tällaista vahvistusta? Tuskinpa sentään: kunhan kerskaavat olemattomilla ja oman mielikuvituksensa tuotteilla.

      • Anonyymi

        2. Mooseksen kirja 4

        1 Mooses vastasi ja sanoi: "Katso, he eivät usko minua eivätkä kuule minua, vaan sanovat: 'Ei Herra ole sinulle ilmestynyt'".
        2 Herra sanoi hänelle: "Mikä sinulla on kädessäsi?" Hän vastasi: "Sauva".
        3 Hän sanoi: "Heitä se maahan". Ja hän heitti sen maahan, ja se muuttui käärmeeksi; ja Mooses pakeni sitä.
        4 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Ojenna kätesi ja tartu sen pyrstöön". Niin hän ojensi kätensä ja tarttui siihen, ja se muuttui sauvaksi hänen kädessänsä.
        5 -"Siitä he uskovat, että Herra, heidän isiensä Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, on sinulle ilmestynyt".
        6 Ja Herra sanoi vielä hänelle: "Pistä kätesi poveesi". Ja hän pisti kätensä poveensa. Ja kun hän veti sen ulos, niin katso, hänen kätensä oli pitalista valkoinen niinkuin lumi.
        7 Ja hän sanoi: "Pistä kätesi takaisin poveesi". Ja hän pisti kätensä takaisin poveensa. Ja kun hän veti sen ulos povestansa, niin katso, se oli taas niinkuin hänen muukin ihonsa.
        8 Herra sanoi: "Jos he eivät usko sinua eivätkä tottele ensimmäistä tunnustekoa, niin he uskovat toisen tunnusteon.
        9 Mutta jos he eivät usko näitäkään kahta tunnustekoa eivätkä kuule sinua, niin ota vettä Niilivirrasta ja kaada kuivalle maalle, niin se vesi, jonka virrasta otat, on muuttuva vereksi kuivalla maalla."
        10 Niin Mooses sanoi Herralle: "Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies; en ole ollut ennen enkä senkään jälkeen, kuin sinä puhuit palvelijallesi; sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli".
        11 Ja Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?
        12 Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava."
        13 Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"
        14 Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
        15 Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
        16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.
        17 Ja ota käteesi tämä sauva, jolla olet tekevä nuo tunnusteot."
        18 Niin Mooses tuli takaisin appensa Jetron luo ja sanoi hänelle: "Anna minun mennä takaisin veljieni tykö Egyptiin, katsomaan, ovatko he vielä elossa". Jetro sanoi Moosekselle: "Mene rauhassa".

        Mitä tämä esimerkkitapaus kertoo ?

        Eikö Jumala olekaan sama, eilen, tänään ja iankaikkisesti ?


      • Anonyymi

        Siis oliko Mooseksella "jakaantunut persoona" ?

        Kannattaisi siis vähän meittiä ensin, että mitä itse kirjoittaa.


      • Anonyymi

        Jumala on elävä Jumala. Hän on luonut ihmisen maan tomusta (ensin kuitenkin tomun, raaka-aineen). Jumala antoi ihmiselle korvat ja silmät. Sitten Hän antoi kyvyn kuulla niillä korvilla ja nähdä niillä silmillä. Sitten Jumala loi ihmiselle suun ja kielen, jolla ihminen sitten puhuu.

        Ja sitten kun mennään asiassa vähän ettenpäin, voidaan hyvällä syyllä olettaa, että Hän, joka on korvan luonut, kuulee. Ja Hän, joka on luonut silmän, näkee. Ja Hän, joka on luonut ihmiselle suun ja kielen ja antanut puhekyvyn, kyvyn kommunikoida toisen ihmisen kanssa, itse kykenee puhumaan ja kommunikomaan luotunsa kanssa.

        Onko liian vaikeaa käsittää tällaista asiaa?

        Mutta voin kertoa sinulle, että olen hyvin usein kuullut Jumalan puhuvan minulle ihan henkilökohtaisesti. Ja se on aivan valtavaa, että maailmankaikkeuden Luoja on niin kiinnostunut minusta, pienestä ihmisestä, että vaivautuu kommunikoimaan kanssani ja puhuu minulle kuultavalla tavalla. Jumalan äänen kuuleminen on todella arvokasta. Voin todeta tämän jo omasta kokemuksestanikin. Viimeksi Jumala puhui minulle eilen. Mutta en sano, mitä Hän sanoi sillä se on henkilökohtaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis oliko Mooseksella "jakaantunut persoona" ?

        Kannattaisi siis vähän meittiä ensin, että mitä itse kirjoittaa.

        Jeesuksen ja Herran enkelin käymät keskustelut ovat fiktiota, jonka joku on keksinyt 700-500- luvulla eaa. Tämä on tutkijoiden tiedossa.

        Toki fiktio voi perustua vanhempaan suulliseen perimätietoon ja osittain myös kirjalliseen, mutta mistään historiallisesta totuudesta ei ole kysymys.

        Opetuksesta osaton uskova ei tiedä muuten edes sitä, että Mooses ei ole kirjoittanut Mooseksen kirjoja tai jos on jotakin kirjoittanut, niin hyvin pienen osan siitä.

        Ensimmäinen Mooseksen kirja perustuu vanhaan perimätietoon ja taruihin, joita on lainattu ainakin osaksi pakanauskonnoista. Osa on 700-500-luvulla eaa. eläneen kirjoittajan keksintöä.

        Neljä viimeistä "Mooseksen kirjaa" ovat lain osalta toistoa, mikä jo itsessään kertoo sen, että muokkaajia ja kirjoittajia on enemmän kuin yksi: kukin versio käskyistä poikkeaa jonkin verran muista saman käskyn versioista.

        "Mooseksen kirjoilla" on ainakin neljä eri kirjoittajaa ja nämä ovat koonneet sen osittain sitä vanhemmasta lähteestä (suullinen tai kirjoitettu).

        Ei siis mikään historiallinen kuvaus tosi tapahtumasta vaan enimmäkseen ja ehkä kokonaan fiktiota: juutalaisia taruja, joita on paljon samankaltaisia myös Raamatun ulkopuolella eivätkä ne eroa näistä saduista sisällöllisesti paljonkaan - itse asiassa osa näistä taruista on lainattu Raamattuun tai siteerattu niitä siellä.


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Jeesuksen ja Herran enkelin käymät keskustelut ovat fiktiota, jonka joku on keksinyt 700-500- luvulla eaa. Tämä on tutkijoiden tiedossa.

        Toki fiktio voi perustua vanhempaan suulliseen perimätietoon ja osittain myös kirjalliseen, mutta mistään historiallisesta totuudesta ei ole kysymys.

        Opetuksesta osaton uskova ei tiedä muuten edes sitä, että Mooses ei ole kirjoittanut Mooseksen kirjoja tai jos on jotakin kirjoittanut, niin hyvin pienen osan siitä.

        Ensimmäinen Mooseksen kirja perustuu vanhaan perimätietoon ja taruihin, joita on lainattu ainakin osaksi pakanauskonnoista. Osa on 700-500-luvulla eaa. eläneen kirjoittajan keksintöä.

        Neljä viimeistä "Mooseksen kirjaa" ovat lain osalta toistoa, mikä jo itsessään kertoo sen, että muokkaajia ja kirjoittajia on enemmän kuin yksi: kukin versio käskyistä poikkeaa jonkin verran muista saman käskyn versioista.

        "Mooseksen kirjoilla" on ainakin neljä eri kirjoittajaa ja nämä ovat koonneet sen osittain sitä vanhemmasta lähteestä (suullinen tai kirjoitettu).

        Ei siis mikään historiallinen kuvaus tosi tapahtumasta vaan enimmäkseen ja ehkä kokonaan fiktiota: juutalaisia taruja, joita on paljon samankaltaisia myös Raamatun ulkopuolella eivätkä ne eroa näistä saduista sisällöllisesti paljonkaan - itse asiassa osa näistä taruista on lainattu Raamattuun tai siteerattu niitä siellä.

        Eli Raamattu onkin siis vain valhetta, eikä Jumalan Sanaa ???

        Jopa on selitykset !


    • Anonyymi

      Kyllähän sitä tulee keskusteltua Jeesuksen kanssa aamulla herättyä ja päivittäin ja varsinkin iltaisin ennen untenmaille riemukkaille siirtymistä. Ja sen on taatusti faktahomma, että Jeesus kuulee. Ja millä tavalla hän vastaa, se on jokaisen itsensä aistittavissa monin erilaisin tavoin. Joku saa vastauksen tunneperäisesti, toinen profetian kautta, jne.. Että jokaiselle jotakin, eikä kukaan jää yksin asioitaan pohdiskelemaan. Terwiiisin Steyr.

      • Kovin yksipuoliselta tuo Steyrin "keskustelu" vaikuttaa. Se on tyypillistä yksinpuhelua, jota sitten virheellisesti "keskusteluksi Jeesuksen/Jumalan kanssa" sanotaan.

        Tuossa on muuten virheellistä sekin, että "jutellaan" Jeesuksen kanssa sen sijaan, että rukoiltaisiin Jeesuksen ohjeiden mukaan Isää Jumalaa ja pyydettäisiin asioita häneltä ja vedottaisiin häneen.

        Se, että joku saa vastauksen "tunnepreisesti" tai "jokaiselle jotakin" ei täytä keskustelun merkistöä. Se on yksinpuhelua ja yksilön reagointia omaan puheeseensa ja omiin ajatuksiinsa.

        Vastauksen saaminen Jeesukselta/Jumalalta "profetian kautta" on hyvin epämääräinen ilmaisu tässä yhteydessä. Kuka profetoi? Sinä itse? Vai profetoiko joku seurakunnassa sinulle vastauksen?

        Vastaus profetian kautta on toki mahdollisesti Jumalan puhetta uskovaiselle ihmiselle, mutta tässä tapauksessa profetia ei täytä keskustelun kriteerejä. Et siis ole keskustellut Jeesuksen kanssa, vaikka niin virheellisesti väitit, Steyr.


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Kovin yksipuoliselta tuo Steyrin "keskustelu" vaikuttaa. Se on tyypillistä yksinpuhelua, jota sitten virheellisesti "keskusteluksi Jeesuksen/Jumalan kanssa" sanotaan.

        Tuossa on muuten virheellistä sekin, että "jutellaan" Jeesuksen kanssa sen sijaan, että rukoiltaisiin Jeesuksen ohjeiden mukaan Isää Jumalaa ja pyydettäisiin asioita häneltä ja vedottaisiin häneen.

        Se, että joku saa vastauksen "tunnepreisesti" tai "jokaiselle jotakin" ei täytä keskustelun merkistöä. Se on yksinpuhelua ja yksilön reagointia omaan puheeseensa ja omiin ajatuksiinsa.

        Vastauksen saaminen Jeesukselta/Jumalalta "profetian kautta" on hyvin epämääräinen ilmaisu tässä yhteydessä. Kuka profetoi? Sinä itse? Vai profetoiko joku seurakunnassa sinulle vastauksen?

        Vastaus profetian kautta on toki mahdollisesti Jumalan puhetta uskovaiselle ihmiselle, mutta tässä tapauksessa profetia ei täytä keskustelun kriteerejä. Et siis ole keskustellut Jeesuksen kanssa, vaikka niin virheellisesti väitit, Steyr.

        Kerroppa vastaavasti, kuinka Sinä itse 'keskustelet' Jeesuksen kanssa?

        Steyr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa vastaavasti, kuinka Sinä itse 'keskustelet' Jeesuksen kanssa?

        Steyr.

        En keskustele "vainajahenkien" kanssa, koska en usko sellaisten olemassa oloon. Sitäpaitsi se on Mooseksen lain mukaan kiellettyä (minua se laki ei tosin sido millään tavalla tai velvoita mihinkään).

        En siis keskustele Jeesuksen kanssa lainkaan: en millään tavalla.


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        En keskustele "vainajahenkien" kanssa, koska en usko sellaisten olemassa oloon. Sitäpaitsi se on Mooseksen lain mukaan kiellettyä (minua se laki ei tosin sido millään tavalla tai velvoita mihinkään).

        En siis keskustele Jeesuksen kanssa lainkaan: en millään tavalla.

        Eli Jeesus ei siis ole Jumala, vaan oli vain ihminen.

        Tuon huomaa hyvin, että et keskustele!


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        En keskustele "vainajahenkien" kanssa, koska en usko sellaisten olemassa oloon. Sitäpaitsi se on Mooseksen lain mukaan kiellettyä (minua se laki ei tosin sido millään tavalla tai velvoita mihinkään).

        En siis keskustele Jeesuksen kanssa lainkaan: en millään tavalla.

        Koska et keskustele Jeesuksen kanssa, niin et näin ollen sitten laisinkaan tunne millään tavalla Jeesusta sekä Isä Jumalan Isä Jumalan Pyhän Hengen läsnäoloa, jotenka mikä sinä löperöpuhuja siis olet arvostelemaan Jeesukseen uskovia?


    • Uskossa oleva keskustelee elävän persoonan kanssa ja rukous on sitä, hengen yhteyttä Jumalan, joka on henki kanssa. " mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä ." Jes. 66:1:

    • Anonyymi

      tällaiset henkilöt joille "Jumala puhuu", kun sitten kysyy:
      Vastaus on: monella eri tavalla.. . (monella eri, kuten ??)
      Tai:
      no, se on niinkun, niinkun sillee sisäinen (sisäinen?), ja sitten joskus (joku voimakas, mikä ??)

    • Eikö sitä jokainen uskovainen rukoile eli keskustele Jeesuksen kanssa?

      • Anonyymi

        Jo vain. Noin se menee. Hengellisessä rukouksessahan uskovan ihmisen sisimmässä asuva Isä Jumalan Pyhä Henki keskustelee Jeesuksen kanssa.

        Täytynee rekata tämä Steyr nikiksi, niin ei tartte sitä aina alle kirjoittaa.


    • Anonyymi

      No totta kai. Hän on paras ystäväni. Se on luonnollista joka päivä. Vasta kuoleman jälkeen saan Hänet nähdä.

    • Anonyymi

      Jos puhut "jumalalle", se on itsesuggestiota ja terapiaa.
      Jos "jumalat" alkaa puhua sinulle, olet todella psyykkisen ammattiavun tarpeessa.

      • Anonyymi

        Et tunne Raamatun sanaa, noin sanoo uskosta osaton ihminen joka ei Raamattua ja Jumalaa tunne ja Jeesusta henkilökohtaisena Vapahtajanaan.
        Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata. (Job 33: 14).
        Ei sekoiteta toisiinsa Jumalan puhetta ja mielen sairauksia (kuten skitsofrenia), joihin usein liittyy harhanäkyjä ja harha-aistimuksia.
        Jumala puhuu sanassaan Raamatussa, hän puhuu profetioissa, myös sanan julistajien kautta. Jumala puhuu ihmisille myös luonnossa, elämän tapahtumissa ja yöllisissä unissa.
        Tässä on oltava tarkkana. Jumala ei puhu koskaan sanaansa vastaan ja silloin kun Jumala puhuu ihmisen sydämelle, se puhe on aina yhtä Raamatun sanan kanssa, myös profetiat tulee tutkia Raamatun sanalla ovatko ne Jumalasta.
        Jumala puhuu ihmisille myös suoraan, sanat soljuu sydämelle yli järjen käsityksen, nämäkin on tutkittava aina ovatko ne Jumalan sanan mukaisia. Kun ihminen viipyy rukouksessa Jumalan edessä ja rukoilee Hengessä ja Totuudessa Jumalan mielen mukaisia rukouksia, Raamatun tuntevalle sanasta nousee sydämelle vastauksia. Sekin on Jumalan puhetta ihmiselle.
        Tässä ei ole kysymys millään tavalla mielen sairaudesta. Vain ihminen vajavuudessaan voi käsittää väärin, Jumalan puhetta ihmiselle ei voi verrata ääniin joita sairailla ihmisillä on.
        Jumala ei koskaan valehtele, hän on Totuus. Se tapahtuu mitä hän puhuu. Ihminen keskustelee Jumalan kanssa rukouksessa. Suhde Jumalaan ei ole yksipuolinen rukous vaan Jumala vastaa myös rukoilijalle. Kysymys on hengellisestä yhteydestä Jumalan kanssa.
        Tätä ei yksikään epäuskoinen tai Jumalan pilkkaaja koe koska Jumala, Isä haluaa rukoilijoita jotka rukoilevat Hengessä ja totuudessa.
        Jumala on ylpeitä vastaan mutta nöyrille hän antaa armon kokea myös Jumalan ihmeitä.


    • Anonyymi

      Room.8:26. 2Kor.9:15. 12:4. Ilm.2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnalle sanoo.......

    • Anonyymi

      Job.13:17 Kuulkaa tarkasti minun puhettani, ja mitä minä lausun korvienne kuullen. Kuurot eivät kuule.

    • Anonyymi

      Ateistit tulevat tänne kieltämään uskovaisilta keskustelemisen Jeesuksen kanssa eivätkä he edes ymmärrä tekevänsä jotain väärää ja laitonta. Saatana on sokaissut heidän järkensä ja kuollettanut heidän henkensä ja he eivät eivät voi sallia uskovaisille mitään sellaista, mitä he itse eivät voi tehdä eivätkä voi nauttia.

      • Ketkä ateistit ovat kieltäneet keskustelun Jeesuksen tai Jumalan kanssa?

        Mitä järkeä olisi yleensä kieltää sitä, koska se ei johda mihinkään? Miksi uskovainen tottelisi sellaista kieltoa?

        On tietysti mahdollista, että jos näistä teidän keskusteluista muille ihmisille puhutte, niin voitte joutua lääkärin vastaanotolle ja pakkolähetteellä psykiatriseen hoitoon suljetulle osastolle.

        Kannattaa sen vuoksi vaieta tästä asiasta muiden ihmisten seurassa... nikin takaa ja omissa kaatuma sekä huutokokouksissa saatte tietysti tehdä mitä lystäätte ja uskonnon vapaus antaa siihen jopa oikeuden, mutta työpaikoilla ja arkielämässä ei kannata alkaa muille jutustelusta Jumalan tai Jeesuksen kanssa puhua, koska se saa teidät näyttämään mielenhäiriöisiltä tai mielisairailta, jotka tarvitsevat psykiatrista hoitoa vaivaansa (harhat ja skitsofrenia/ monipersoonallisuushäiriö).


      • Ihmisen mielelle ja ajattelulle on väistämätöntä asettaa oma itsensä (minä) tutkistelun kohteeksi eli objektiksi, kun ihminen ajattelee ja tutkii itseään: omaa mieltään, omia ajatuksiaan, jne. Silloin kysytään, kuka on se subjekti (joku), joka ajattelee ja tutkii "minua" (ihmistä itseään)?

        Tämä on vanha filosofinen dilemma, johon ei ole tiettävästi yksiselitteistä ratkaisua löydetty. Ihmismieli ja aivojen toiminta on vain sellainen, että kaiken tutkittavan täytyy olla objektina ja niin käy myös ihmiselle itselleen, kun hän tutkii itseään ja ajattelee itseään. Se ei tarkoita silti sitä, että "ajattelija" olisi tässä tapauksessa "joku muu" (esim. Jumala tai jumalaan yhteydessä oleva "osa ihmistä" kuten "henki" tai "sielu").

        Ihmisessä on tietoisuuden ja tajunnan lisäksi myös tiedostumatonta ja piilotajuntaista, jota on tutkittu Freudista lähtien psykologiassa. Jotkut puhuvat alitajunnasta, vaikka sillä mielletään psykologiassa hieman eri asiaa kuin tiedostumattomalla. Olipa tämä tiedostumaton sitten mitä tahansa, niin se voi olla osana ihmisen käymiä keskusteluja Jumalan tai Jeesuksen kanssa. Joku onkin sanonut keskustelleensa "alitajuntansa kanssa", kun luuli puhuneensa Jumalan tai Jeesuksen kanssa.

        On likimain selvää, että jos joku väittää puhuvansa Jumalan tai Jeesuksen kanssa samalla tavalla kuin ihmisten kanssa vuorovaikutteisesti keskustellaan, niin että molemmat puhuvat ja kuuntelevat vuorollaan, niin silloin ei ole kyse yliluonnollisesta tapahtumasta. Ihminen keskustelee silloin itsensä kanssa riippumatta siitä, millä mekanismilla hän on luonut sisälleen kaksi tai kolme persoonaa: minä, Jumala ja Jeesus.

        En sulje pois täysin mahdottomana sitä, että mahdollisesti olemassa oleva Jumala voisi puhua ihmiselle joko fyysisesti kuuluvalla äänellä tai hänen ajatuksilleen. Pidän silti lähes toteennäytettynä, että jatkuva "keskustelu" sellaisen olevaisen kanssa ei ole keskustelua Jumalan kanssa. Se on ihmisen itsensä tuottamaa luonnollista puhetta kuvitteellisen sivupersoonan kanssa.

        Kyse ei ole silloin välttämättä mielisairaudesta tai mielenhäiriöstä sanan perinteisessä ja lääketieteellisessä merkityksessä. Kyse on uskonnollisesta kokemuksesta ja tavasta harjoittaa omaa uskontoaan, minkä edellytys tällaisten sivupersoonien tai yhden sivupersoonan luominen on. Kun on uskottu siihen, että Jumala puhuu "selviä sanoja" ja jopa keskustelee "lastensa" kanssa, niin sitten on monen pettymyksen jälkeen alettu epätoivoisesti etsiä yhteyttä tähän Jumalaan, joka lopulta paljastuu ihmisen tiedostumattomasta (piilotajunta) ja näin luotu sivupersoona käy keskustelua ihmisen itsensä kanssa (ihminen puhuu luomansa sivupersoonan kanssa).


    • Anonyymi

      Onpa aloittajalla kummallinen käsitys. Pitää matkustaa Amerikkaan kuullakseen Jeesuksen äänen!!!!!!Mistä olet moisen opin keksinyt. Et muista pätkääkään rippikoulustasi. Muistan vieläkin katekismuksen ulkoa. Seuraavaksiko pitää matkustaa Moskovaan. Palaa aloittaja toiveajattelustasi maanpinnalle.

    • Anonyymi

      en ole ateisti.

    • Anonyymi

      ameriikastahan ne kaikki lahkot on tänne tuotu,

      On se hyvä, ei me "pelastuttaisikaan" ilman Åmerikkaa. . .

    • Anonyymi

      2Moos.19:19 Ja pasunan ääni koveni kovenemistaan. Mooses puhui, ja Jumala vastasi jylinällä. Kirjoitettaan: pasuunan. Mitähän mahtoi jylistä?

    • Anonyymi

      Suomessa näitä Jeesuksen kanssa läppää heittäviä joutuu joskus vaikka Niuanniemeen. Amerikoissa päivittäin tuodaan poliisiasemille porukkaa, katoilta, liikenteestä tai marketeista jossa kansalaien on suureen ääneen julistanut ja keskustellut Jeesuksen kanssa.

      • Anonyymi

        Ei se Raamatun Kirjoituksissa mainittu 'katoilta julistaminen' suinkaan tarkoita aivan kirjaimellisesti katoilta tai paloaseman tornista yms. paikassa julistamista, vaan se 'katoilta julistaminen' tarkoittaa 'korvaan kuiskattujen' asiain julkista ääneen puhumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se Raamatun Kirjoituksissa mainittu 'katoilta julistaminen' suinkaan tarkoita aivan kirjaimellisesti katoilta tai paloaseman tornista yms. paikassa julistamista, vaan se 'katoilta julistaminen' tarkoittaa 'korvaan kuiskattujen' asiain julkista ääneen puhumista.

        Toisin sanoen, rippisalaisuudet tulee paljastaa muille ja nuhdella julkisesti syntiä tehneitä, jotta kaikki pelkäisivät ja häpeäisivät syntejään eivätkä tekisi niitä enää.

        Pelko onkin hyvä tapa puhdistua synneistä ja se on arvokasta Raamatun Jumalan silmissä. Olisihan se vallan kauheaa, jos joku muuttuisi sydämeltään hyväksi ihmiseksi eikä tahtoisi enää syntiä edes tehdä puhumattakaan siitä, että sitä oikeasti tekisi!

        Helvetin pelko ja uskovien yhteisön pelko (tai siitä erottamisen pelko) ne ovat mainioita motiiveja pidättyä syntiä tekemästä. Sydän ja mieli himoitsee pahaa, mutta ihminen ei uskalla tehdä pahaa, koska pelkää rangaistusta. Samalla tavalla toimivat pelotteena muuten Suomen lait ja asetukset: ihmiset eivät uskalla tehdä rikoksia, vaikka tahtoisivat, koska pelkäävät rangaistusta.

        Pidättäydytkö sinä pahaa tekemästä vain rangaistuksen pelosta?

        Minkä arvon Herra antaa sellaiselle pidättäytymiselle?

        Onhan se toki parempi kuin tehdä rajoituksetta pahaa, mutta jos sydän ei muutu hyväksi ja elleivät himot katoa, niin ihminen on edelleen synnin orja, vaikka ei tekisi käytännön tekoina syntiä. Eikö se Jeesus tullut vapauttamaan meitä synneistä ja jopa himoista, niin että häneen uskova on todella vapaa? Vapaa synneistä ja niiden orjuudesta, jotta voi tehdä hyvää ja palvella vanhurskautta.


    • Anonyymi

      On aika hedelmätöntä rienata ihmisten uskonnollisis kokemuksia. Enemmän viina teettää outoa käyttäytymistä kuin uskonnon harjoitus. Esim. tämän päättäjäisviikonlopun takia Poliisi tv ssä ja radiossa vetoaa vsnhempiin, että he ohjeistaisivat nuorisoa käyttäytymään .

    • Anonyymi

      Varmasti hyvin hedelmällistä keskustelua, eikä tule keskustelukumppanin kanssa erimielisyyksiä, koska se Jeesus olet sinä.

    • Hyvä blogi aihe ,johonka ei ole tullut törmättyä vuosiin ,vaikka joitakin kymmeniä tuhansia asioita on tullut kirjoitettua ja luettua vuosien varrella .
      Niin kyllä elävässä uskossa oleva kuulee Jeesuksen äänen ja sen myös oppii ja harjaantuu kuulemaan .Itsekkin myös kuulen ja olen muutaman sanan sanonut ja vastauksen saanut heti.
      Ilmestyksistä suoraa keskustelua ja rukoustaistelusta esim kotisataman deitissä kun siellä oli hyvin vaarallisia ja turmiollisia Jumalan sanaa vastaan hyökkääviä.
      Myös erilaisia asioita arjessa ,joihinka paljon vastauksia ja välillä saa nauraa ,kuten tänään viimeksi kun sain avun puolen vuoden jälkeen ihan arjen asiaan ja minä kanssa nauroin ja se oli oikeaa iloa sydämmen pohjasta .
      Jumala siis puhuu meille monin tavoin ,mutta täytyy oppia kuuntelemaan ja harjaantumaan .
      Toki on myös selvää puhetta ...esim kun vieressä oleva sanoi minulle monia vuosia sitten kun olin peltotöissä maatilalla ,että ...muistatko kun varoitin sinua ................. sitten tajusin ,mitä asia tarkoittaa ,mutta se onkin toinen juttu se.
      Kun Jumala ei puhu tai olen itse ns maallisessa olotilassa liikaa niin alan ikävöidä Jumalan puhetta ja joskus tulee morkkis ,että olenko tehnyt jotain väärää kun ei kuulu mitään ,mutta Jumala kertoo asioita kun on asiaa ...eli ei mitään sellaista menoa kuin näissä srk tilaisuuksissa kun meno olis enemmän ...kerro lottonumerot ...saanko puolison .....minkä auton ostan ??? ei ihan mene putkeen tuollaiset asiat .

    • Anonyymi

      Kuten tiedetään, niin se joka ylentää itsensä - tässä tapauksessa väittää keskustelevansa, samalla antaa ymmärtää että se kuuluu harvoille ja valituille, niin hänet alennetaan.

      • Anonyymi

        lapsellinen kommentti ilman ylennyksiä tai alennuksia.

        miksi sitä pitää viisastella vaikka asiatieto oon nollan pinnassa, kerrotko´?


    • Jumalan kanssa keskustelu kuuluu kaikille kristityille ,jotka ovat Jeesuksen lampaita ,kuten Jeesus sanookin asian ihan selvästi .
      Se ,että joku ei kuule niin rukousta peliin ,mutta toki eihän kaikki ole vielä uudesti syntyneitäkään.
      Se on Jumalan lahja ,että saamme keskustella ja siinä sitä itsensä pieneksi vasta tuntee ja ällistys on aina valtava ,kuten se tarkkuus ,jolla tulee kuunneltua pienetkin asiat sillä ne tuntuu maailmankaikkeuden tärkeimmiltä .
      Ps se ei ole millään tavalla itsensä ylentämistä vaan Jumala voi antaa tehtävät ,kuten itsekkin sain lopunaikaan oman tehtäväni .
      Siksi kehoitan jokaista elävässä uskossa olevaa aloittamaan rukouskamppanjan Jumalan suuntaan ....se on ääretön rikkaus se.Silloin todennäköisesti muuttuu toimijaksi Kristuksessa.

    • Anonyymi

      Kun Jeesuksen Henki asuu sisimmässäni, niin ei ole kovin pitkä yhteysväli vai mitä?

      Luueltteko että se Henki on mykkä ja kuuro ynnä sokea häh?

    • Anonyymi

      Emmekö luekkin Raamatusta aiheesta mm siinä kun Paavali sanoo että meinasimme mennä Bityniaan, niin Jeesuksen Henki esti, ja niin he menivätkin toiseen suuntaan!

      "5. Niin seurakunnat vahvistuivat uskossa ja saivat päivä päivältä yhä enemmän jäseniä.
      6. Ja he kulkivat Frygian ja Galatian maan kautta, sillä Pyhä Henki esti heitä julistamasta sanaa Aasiassa.
      7. Ja tultuaan Mysian kohdalle he yrittivät lähteä Bityniaan, mutta Jeesuksen Henki ei sallinut heidän sitä tehdä.
      8. Niin he vaelsivat ohi Mysian ja menivät Trooaaseen.
      9. Ja Paavali näki yöllä näyn: makedonialainen mies seisoi ja pyysi häntä sanoen: "Tule yli Makedoniaan ja auta meitä." "

      siinä sitä on aiheesta mallia, sopii lukea.

    • Anonyymi

      Pitää vain muistaa aina se, että omista kokemuksists ei voi tehdä normia. Kokemuksemme ovat täysin henkilökohtaisia, sitä kaikkein yksityisintä aluetta. Niitä pitää myös itse arvioida, " tutkia" hiljentyen ja jokapäivä syntinsä tunnustaen.

    • Anonyymi

      Muistui mieleen vanha vitsi.

      Psykologian alalla on ollut teoria, että ihmisen persoonassa on kuin kolme osaa: yliminä, ego ja id. Tarinan mukaan yliopistolla oli poika, opiskelija, joka ryyppäsi paljon. Häneltä oli sitten kysytty, miksi hän juo. Vastaus oli: yliminä käskee.

      Sitten hieman vähemmän vitsikäs ajatus. Mikä on Jumalaa pakottanut tekemään mitään riesaa kenellekään koskaan? Olisiko vastaus, että yliminä käskee? Kulkeeko Jumala saatanan talutusnuorassa, niin ettei saa tehtyä tahtomaansa hyvää? Tai onko kolminaisuuden isäpersoona se "yliminä", joka tahtoo, että ihmisiä pitää rääkätä?

    • Anonyymi

      Onhan näitä rukouksella keskustelijoita lahkoissa yllin kyllin. Jopa luterilaiskirkoissa papit ovat esittäneet jumalanpalvelusta, että rukoillaan isämeidän, ynnä muuta. Kaduilla suurkaupungeissa on tullut vastaan ihmisiä, jotka - niin, ovat puhuneet itsekseen, tai rukoilleet, mitä lie.

      Raamatussa on kielletty ulkokultaista, tekopyhää julkista rukoilua. Matteuksen 5-7 lukujen tienoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pitkä aika on kulunut

      Kaikki on muuttunut. Huomenta tänne. 😌😧☕🐺❤️
      Ikävä
      232
      3624
    2. Odotan näkemistäsi

      tällä viikolla. Pelkään sitä myös. Saat minut tuntemaan niin paljon. Odottavan aika on pitkä.
      Ikävä
      100
      2554
    3. Eläkeläinen omistatko omaisuutta? Kohta PS vie sen

      Ministeriön ehdotus: Näille eläkeläisille uusi maksu – omaisuus syyniin Nykyisellään iäkkäiden ihmisten pitkäaikaishoiv
      Maailman menoa
      236
      2366
    4. On aika helvetillistä näytellä introverttina

      normaalia sosiaalissa ympyröissä kuten työpaikat, koulut jne. Kyllähän tuo onnistuu, mutta käytännössä kaikki vapaa-aika
      Ikävä
      343
      1977
    5. Jes! Miljoonat diesel-autot joutumassa ajokieltoon

      Erittäin hyvä ilmastouutinen! https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a1277257-1244-4700-9bd7-399ef4d4313c "Tuo ajokiel
      Maailman menoa
      222
      1807
    6. Kaipaan sinua, mies

      Tiedän, että tämä on väärin molemmille. Mutta silti mulla on ikävä sua 🫠 Terveisin, V
      Ikävä
      41
      1495
    7. Kaikki meni silti hyvin

      Elämä jatkuu aina, kaikesta huolimatta. Hyvää iltaa ja hyvää yötä. 🙏🏼🐺☕🌜❤️
      Ikävä
      96
      1459
    8. Voi minne taas hävisit?

      Harmittaa. 🥹
      Ikävä
      20
      1389
    9. Mitä haluat muuttaa kaivatussasi?

      Et ehkä uskalla sanoa sitä? Jotain on vikaa oltava. Muuten olisitte yhdessä jo.
      Ikävä
      98
      1386
    10. Kahvin juominen tyhmentää

      Tutkimuksen mukaan kahvin juominen rapauttaa aivoja. Kahvi ei siten ole viisasten juoma kuten viina. https://www.hs.fi/
      Maailman menoa
      137
      1315
    Aihe