13 edustajaa Suomesta

Anonyymi

Jotkut ovat sitä mieltä joskus olleet, että kansanedustajaksikin täytyisi päästä pelkästään äänimäärän mukaan.
Ketkä 13 olisivat pelkän äänimäärän mukaan tulleet valituksi Suomesta?
Hakkarainen ei ainakaan.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jahas sitten tämmöinen logiikka kaivettiin esiin... koska Teuvo Hakkarainen.

      • Anonyymi

        Tällainen logiikka kaivettiin esiin nyt sen takia, että tällaista ajatusta olen joskus kuullut kannatettavan.
        Tästähän sen sitten voi katsoa, joka jaksaa, ketkä ne 13 olisivat olleet.
        https://vaalit.yle.fi/epv2019/fi/candidates


      • Anonyymi

        "...koska teuvo Hakkarainen".

        Niinpä. Isänmaallisten kiihkopersujen ei ainakaan kannata tuollaisen logiikan kannalla olla, että ehdokkaat menisivät suoraan äänimäärän perusteella läpi.
        Jää se isänmaallisuus muuten muiden varaan. Vaikka voi se olla hyvä niin.

        :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...koska teuvo Hakkarainen".

        Niinpä. Isänmaallisten kiihkopersujen ei ainakaan kannata tuollaisen logiikan kannalla olla, että ehdokkaat menisivät suoraan äänimäärän perusteella läpi.
        Jää se isänmaallisuus muuten muiden varaan. Vaikka voi se olla hyvä niin.

        :D

        Se nyt on se ja sama persuille, eihän ne pääse Suomen seuraavaan hallitukseenkaan enää millään vaalimatematiikalla tyrittyään jo viimeisenkin (oli samalla ensimmäinen) kautensa.

        Vai onko joku eri mieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt on se ja sama persuille, eihän ne pääse Suomen seuraavaan hallitukseenkaan enää millään vaalimatematiikalla tyrittyään jo viimeisenkin (oli samalla ensimmäinen) kautensa.

        Vai onko joku eri mieltä?

        Toistaiseksi persujen kannalta tilanne on niin, että puolue on ollut historiansa aikana hallituksessa kaksi kertaa. Ensimmäisen ja viimeisen.

        Sellaista sattuu. Eiks jeh?


    • Anonyymi

      Ajatelkaa mikä olisi meille kaikille suomalisille parasta ... Hakkaraisen mamu-haittasuomalaiskuukoko vai yhteistyö toisin ajattiloiden kanssa, jossa saadaan yhteiskunta toimimaan.

    • Anonyymi

      "Hakkarainen"

      Siinä oli tämänkin aloituksen SE syvin ajatus.

      Jo 30. kerta. Ainakin. Samasta aiheesta.

      Puhutaas vaihteeksi muista Euro-ehdokkaista:

      Sirpi Pietikäinen, äänikuningatar Kokoomuksesta. Tuomittu rattijuopumuksesta.

      Silvia Modig. Vasurien äänikuningatar. Tuomio törkeästä rattijuopumuksesta.


      Eli turhaan Teuvoa huudellaan täällä. Ihmiset ovat erehtyväisiä puoluekannasta riippumatta.

      • Anonyymi

        Vedät omituisia johtopäätöksiä. Avaaja mainitsi Hakkaraisen ilmeisesti siksi, että pelkän äänimäärän mukaan ainakaan häntä ei olisi valittu. Ei avauksessa mistään rikoksista puhuttu, sinä niistä aloit jauhaa. Hakkarainen oli ihan vertailulukujenkin perusteella viimeisin valittu. Olette te jotkut herkkähipiäistä väkeä. Oletteko persuja?


      • Anonyymi

        Kun rötöksistä tuli puhe, tiedätkö, kuka persujen perustajäsenistä sai tuomion persujen eduskuntaryhmän varojen kavaltamisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedät omituisia johtopäätöksiä. Avaaja mainitsi Hakkaraisen ilmeisesti siksi, että pelkän äänimäärän mukaan ainakaan häntä ei olisi valittu. Ei avauksessa mistään rikoksista puhuttu, sinä niistä aloit jauhaa. Hakkarainen oli ihan vertailulukujenkin perusteella viimeisin valittu. Olette te jotkut herkkähipiäistä väkeä. Oletteko persuja?

        Aloittajan maininta juuri Hakkaraisesta herättää kysymyksiä, sillä moni muukaan ei tulisi valituksi aloittajan logiikalla valituksi. Mukaan lukien nuo mainitut, joita ei "jostakin syystä" vain nyt tullut mieleen mainita aloituksessa.

        Lisäksi kannattaa huomioida että lähtökohtaisesti ehdokkaiden tulee nauttia luottamusta tullakseen valituiksi. Siksi luottamuksen arvioimiseksi on tärkeää kertoa kaikki tiedot ehdokkaista mukaan lukien aiemmista tuomioista julki, ei siis jälkeen vaan ennen vaaleja, mitä ei tapahtunut varsinkaan Modigin kohdalla.

        Eli oikeasti todella herkkähipiäiset ovat ne, joille Hakkaraisen valinta EU-parlamenttiin 13. ehdokkaan joukkoon meitä suomalaisia edustamaan antaa aihetta nostattaa toisto-aloituksia miehestä vielä 6. päivää peräkkäin.
        Siis samaa naurettavaa jauhamista ilman mitään uutta tietoa/arvoa kenellekkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan maininta juuri Hakkaraisesta herättää kysymyksiä, sillä moni muukaan ei tulisi valituksi aloittajan logiikalla valituksi. Mukaan lukien nuo mainitut, joita ei "jostakin syystä" vain nyt tullut mieleen mainita aloituksessa.

        Lisäksi kannattaa huomioida että lähtökohtaisesti ehdokkaiden tulee nauttia luottamusta tullakseen valituiksi. Siksi luottamuksen arvioimiseksi on tärkeää kertoa kaikki tiedot ehdokkaista mukaan lukien aiemmista tuomioista julki, ei siis jälkeen vaan ennen vaaleja, mitä ei tapahtunut varsinkaan Modigin kohdalla.

        Eli oikeasti todella herkkähipiäiset ovat ne, joille Hakkaraisen valinta EU-parlamenttiin 13. ehdokkaan joukkoon meitä suomalaisia edustamaan antaa aihetta nostattaa toisto-aloituksia miehestä vielä 6. päivää peräkkäin.
        Siis samaa naurettavaa jauhamista ilman mitään uutta tietoa/arvoa kenellekkään.

        En ajattelisi noin. Avauksessahan oli kysymys ja kysyjä kysyi, koska ei ollut asiasta perillä, mutta tiesi kuitenkin, ettei Hakkarainen ainakaan olisi tuolla logiikalla tullut valituksi. Jos avaaja olisi tiennyt vastauksen kaikkien muidenkin osalta, miksi hän olisi edes kysynyt?

        Itseasiassa sen sijaan, että höpöttelet ihan kysymyksen vierestä, voisit kertoa samaan hintaan ne kolmetoista eniten henkilökohtaista ääntä saanutta. Niitähän kysyttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ajattelisi noin. Avauksessahan oli kysymys ja kysyjä kysyi, koska ei ollut asiasta perillä, mutta tiesi kuitenkin, ettei Hakkarainen ainakaan olisi tuolla logiikalla tullut valituksi. Jos avaaja olisi tiennyt vastauksen kaikkien muidenkin osalta, miksi hän olisi edes kysynyt?

        Itseasiassa sen sijaan, että höpöttelet ihan kysymyksen vierestä, voisit kertoa samaan hintaan ne kolmetoista eniten henkilökohtaista ääntä saanutta. Niitähän kysyttiin.

        Jos ei siis ole kyse Hakkaraisesta tai Persuista, vaan laajemmin suunnattu pohdinta, miksi ihmeessä tekee aloituksen PS-palstalle eikä esimerkiksi Politiikka-palstalle?

        Logiikkaasi mukaillen, onko aloituksen kysymys mitenkään erityisesti PS-spesifinen että sitä pitää erityisesti tällä palstalla kysellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei siis ole kyse Hakkaraisesta tai Persuista, vaan laajemmin suunnattu pohdinta, miksi ihmeessä tekee aloituksen PS-palstalle eikä esimerkiksi Politiikka-palstalle?

        Logiikkaasi mukaillen, onko aloituksen kysymys mitenkään erityisesti PS-spesifinen että sitä pitää erityisesti tällä palstalla kysellä?

        Se jääköön vastaajien arvioitavaksi, onko aloittajan kysymys palstan aiheen suhteen niin spesifinen, että siihen ylipäätään kannattaa puuttua. Näköjään avaus ainakin herättää tunteita, vaikka vastausta ei vielä ole tullutkaan. Ehkä ylläpito poistaa koko avauksen, jos katsoo, ettei se ole tarpeeksi spesifinen palstan aihepiirille.

        Mutta nyt on mentävä...
        Yritä sietää persuuttasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se jääköön vastaajien arvioitavaksi, onko aloittajan kysymys palstan aiheen suhteen niin spesifinen, että siihen ylipäätään kannattaa puuttua. Näköjään avaus ainakin herättää tunteita, vaikka vastausta ei vielä ole tullutkaan. Ehkä ylläpito poistaa koko avauksen, jos katsoo, ettei se ole tarpeeksi spesifinen palstan aihepiirille.

        Mutta nyt on mentävä...
        Yritä sietää persuuttasi.

        Koita kestää kuin myös, vaikka aihe(esi) ei siis Persuihin (ilmeisesti) liittynyt alunperinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan maininta juuri Hakkaraisesta herättää kysymyksiä, sillä moni muukaan ei tulisi valituksi aloittajan logiikalla valituksi. Mukaan lukien nuo mainitut, joita ei "jostakin syystä" vain nyt tullut mieleen mainita aloituksessa.

        Lisäksi kannattaa huomioida että lähtökohtaisesti ehdokkaiden tulee nauttia luottamusta tullakseen valituiksi. Siksi luottamuksen arvioimiseksi on tärkeää kertoa kaikki tiedot ehdokkaista mukaan lukien aiemmista tuomioista julki, ei siis jälkeen vaan ennen vaaleja, mitä ei tapahtunut varsinkaan Modigin kohdalla.

        Eli oikeasti todella herkkähipiäiset ovat ne, joille Hakkaraisen valinta EU-parlamenttiin 13. ehdokkaan joukkoon meitä suomalaisia edustamaan antaa aihetta nostattaa toisto-aloituksia miehestä vielä 6. päivää peräkkäin.
        Siis samaa naurettavaa jauhamista ilman mitään uutta tietoa/arvoa kenellekkään.

        >>>..moni muukaan ei tulisi valituksi aloittajan logiikalla valituksi. <<<

        Jos oikein katsoin tuon luettelon nimistä, vain kaksi valituista olisi jäänyt Suomesta valitsematta "tuolla logiikalla".
        En silti kannata vaalitavan muuttamista.


    • Anonyymi

      Tälläkin palstalla pari antipersua, jotka ovat mielenterveytensä menettäneet ja tuuppaavat jo sen sortin skeidaa persuista palstalle, että jokin suljettu laitos heille olisi paikallaan, jos eivät selläisessa jo ole - johon toiminta kyllä viittaa.

      • Anonyymi

        Et taatusti ole itse persu! Esität vain, että saisit persut vaikuttamaan tyhmiltä.
        Eikö vaan?


      • Anonyymi

        Tuo ei ole ollenkaan spesifististä tälle palstalle. Hyi hyi tyhmää persua.
        Nyt ei persut pääse hallitukseen. Voi voi sentään.


    • Anonyymi

      Oletteko lukeneet millaiseen ryhmään meijän persut on änkeemässä saadakseen valtaa? No, sellaiseen joka ei taatusti koskaan kertaakaan edes keskustele Suomen asioista ku korkeintaan paskahuusissa.

    • Anonyymi

      13 eniten ääniä saanutta Suomesta.

      Eero Heinäluoma SDP (valittu)
      Ville Niinistö Vihr. (valittu)
      Laura Huhtasaari PS /valittu)
      Heidi Hautala Vihr. (valittu)
      Sirpa Pietikäinen Kok. (valittu)
      Henna Virkkunen Kok. (valittu)
      MiaPetra Kumpula-Natri SDP (valittu)
      Mauri Pekkarinen Kesk. (valittu)
      Petri Sarvamaa Kok. (valittu)
      Elsi Katainen Kesk. (valittu)
      Sari Essayah KD
      Nils Torvalds RKP (valittu)
      Eija-Riitta Korhola Kok

      Kaksi valituista olisi siis jäänyt valitsematta Suomesta, jos äänimäärän mukaan olisi menty. Modig (vas) ja Hakkarainen (PS).

      Kok. 4
      SDP. 2
      Vihr. 2
      Kesk. 2
      PS. 1
      Kd. 1
      RKP. 1

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe