Kohta se alkaa olla arpapeliä kun kunnianhimoinen ilmastopolitiikka ottaa vallan.
Kauanko käytät samaa autoa?
23
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt on ollut 10 vuotta mulla, hyvin toimii, 1988 valmistettu
Yli 10 vuotta ajelin minäkin VM 1988 124 300 diesel Mersullani, auto on vieläkin minulla, eilen juuri kokeilin sitä käymään ja hyvin pörähti, akku tosin oli sökö mutta koplasin startti buusterin piuhoihin ja se jaksoi juuri senverran pyöräyttää jotta kone hyrähti käyntiin ! Toissa talvena ostin uudemman Mersun 220 CDI,n ostin Ruotsista kuten edellisenkin, siksi kun sain sopuhintaan ja hyvilla varusteilla, on turbosta ja vebastosta alkaen ja kulkeva peli! Saapas nähdä kumpi loppuu ensin auto vaiko kuski, molemmat vaihtoehdot ovat jo olemassa !
Late Lapista.
- Anonyymi
Jos noin käy, vedän rahani pois. Laitan auton seisomaan. En maksa vakuutuksia, en polttoaineveroja, en autoveroja, en katsasta, en osta renkaita enkä huoltopalveluita.
Yhteiskunta vain menettää noiden törppöjen suunnitelmien takia.
Kaiken huipuksi, tuo ei haittaisi minua ollenkaan vaan voisi olla käänne talousasioissa.
Kohti kivikautta ! - Anonyymi
Olen jo nyt käyttänyt autoani ajamalla keskimäärin 3200 kilometriä vuodessa.
Auto on valmiudessa jos pitää lähteä yhtäkkiä aikatauluista riippumattomana kauemmas.
Vain bensiini tai dieselauto on riittävän luotettava ajaa kerralla vaikka 1500 kilometriä "ilman latausaikoja".
Ikäni on kuusissakymmenissä, joten onneksi sähköautotyperyys ei tule koskemaan minua eikä toteudu omana elinaikanani.
Pidän nykyisen kaluston elämäni loppuun asti, tai siihen asti jos otetaan ajolupa pois.
Luultavasti pidän ajoluvasta huolimatta autoni, ja käytän senjälkeen kuljettajana jotakuta "vanhusten palveluhoitajaa". - Anonyymi
vm2003 Lada 110 käytössä, 550tkm mittarissa. Ja vielä kehtaavat väittää että ladat ei kestä. No antaa bemarimiesten rampata korjaamolla egonsa pönkittämiseksi.
Lujaa laatua Lada! Ladahan on ollut aina lujan auton maineessa, huolettoman miehen auto !
Late Lapista.
- Anonyymi
Ei se ole kuule poeka konsti eikä mikhään sammaa autoa käytellä 25 vuotta.
- Anonyymi
Mulla on jenkkiauto joka täytti just 30 vuotta, ja on aivan normaalissa, eli EI museokatsastus liikenteessä.
Ajokilometrimäärä on kokonaisuudessaan nyt 63000 mailia.
Alusta on alumiinia ja kori ruostumatonta. Jenkit rakensivat aikoinaan autot niin ettei tarvitse yhden ihmisen elämän aikana autoa enää vaihdella kun sen kerran ostaa ja hoitaa määräaikais ja muut huollot tunnollisesti. - Anonyymi
Autot kannattaa ajaa loppuun
- Anonyymi
1996 samaralla hyvin kulkee. Melkein saman verran takana kuin napakympillä ylempänä. Pöljät myy maailman kestävimmät autot pois ja teinit ne sitten pellolla rällää paali kuntoon. Oikeita ladoja ei enää mistään saa.
- Anonyymi
Audilla nyt ajettu 312000tkm...ja sama auto ollut vuodesta 1999 ja uutena ostettu.Menee vielä ainakin 3 vuotta...
- Anonyymi
Alkaa oleen audi aika valmis noilla metreillä. Menee korkeintaan vuoden jos jotain ajatkin.
- Anonyymi
Audi A8 2.5 TDi vm. 2001. Ostin kun mittarissa oli 415t km. Nyt 612t km. Minun aikana vaihdettu jakopäänhihna ja polttoainepumppu. Joku edellisistä varmaan rempannut jotain, josta tietoa ei ole tullut minulle asti. Kokonaan alumiiniä. Hyvin tuntuu toimivan. En vaihda pois ja näin yhden uuden auton valmistuksen CO-päästöt säästyvät. Pelkkä valmistus ilman ensimmäistä kilometriäkään vastaa jo 300t km CO-päästöjä. Autojen loppuun ajaminen on ympäristöteko.
Syväkairauksilla voidaan todeta että ilmastonmuutos oli olemassa jo 2 milj. vuotta sitten. Ihminen kehittyi lajiksi 300 000 vuotta sitten. Ilmaston voimakkaat lämpötilamuutokset noin 800 vuoden välein ovat toteutuneen ainakin 20 000 vuotta. Eri tutkijoiden erilaisten tulosten keskiarvojen perusteella voidaan nykyisen ilmastonmuutoksen olevan ihmisen aikaansaamaa noin 0,2-0,5%. Tämän valossa koko lajimme välitön poistaminen koko planeetalta ei muuta ilmastonmuutosta.
Tämän tiedon vallitessa tämäkin TV:stä tullut tieto on feikkiä niin kuin kaikki muukin. Koko ilmastonmuutoshysteria on narratiivi, joka on otettu eri piirien eturistiriitojen käsittelyyn yhdeksi propagandan vaikuttamismahdollisuudeksi.
Me varttuneemmat tiedämme mikä tässä maailmassa on pelin henki ja tällainen sumutus uppoaa lähinnä nuoreen väestöön. Kuin sodassa tässäkin viattomat kärsivät, tässä nyt turhan ahdistuksen muodossa. - Anonyymi
Mulla on toyota avensis automaatti .
Ja nyt sittenalkaakin toyota kateus. - Anonyymi
Edellisellä autolla ajoin vuosissa 9 vuotta muistellen ja vieläkin olisi ollut edessä monet vuodet edessä, ikää autolla oli silloin 12 vuotta. Mitään järkisyytä ei ollut vaihtaa autoa, monta vuotta oli ajellu jo velattomalla autolla :) Taas sitten maksellaan pienistä tuloista 200 euroa/kk helv.. monta vuotta.. Tosin nyt on autossa penkkiä kuin lepotuoli, pikkuautoissa jos muissakaan aina ole penkit sellaisia että niissä olisi miellyttävää istua, niin vaikeaa on penkki tehdä mitä saa joskus ihmetellä. Kun se ei ole edes tilasta kiinni että pikkuautossakin voisi olla hyvä penkki, samalla rahalla mitä se huono penkki maksaa voi tehdä hyvänkin penkin.
- Anonyymi
Noin 3 vuotta pidän uutta autoa.
Sää nähdä miksi tää homma menee. - Anonyymi
Toyota2008. 160t km
- Anonyymi
Bemari se ola pitää vaikka vanhakin.
Demari - Anonyymi
Peugeot 607 2004 173t km. Toivottavasti menee vielä muutaman katsastuksem. Ranskalaiset eivät enää nykyään ruostu korilta.
Apurungossa oli aikoinaan reikä, joka hitsattiin tukkoon. - Anonyymi
minna aja taksila
kela maskaa
miksi ei kaiki suomilaiset tehdä niin- Anonyymi
Kaiki suomilaset ei oikeus saa kela maskama taksi asumina ja elamina
- Anonyymi
Skoda.Kunnon laatuauto.
- Anonyymi
MB 500 AMG V8 4-matic.
Voihan tällä vielä pari vuotta ajella ennen kuin ostan uuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3405741- 765209
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484276- 523911
- 473609
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1553338Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1003144Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky312875- 432259
- 492185