Masturbointi, itsetyydytys: synti vai ei? Syntiä.

Anonyymi

Hei, kirjoitan tähän oikaisuni, koska olen opettanut sellaista käsitystä, ettei Raamattu käsittelisi aihetta. Monet muutkin arvovaltaisina pidetyt tahot tällä tavalla netissä ovat opastaneet. Tätä olen ihmetellyt, sillä kysymystä joutuu jokainen ihminen joka sukupolvessa pähkäilemään. Olen rukoillutkin asian puolesta, että Herra yksiselitteisesti kertoisi asian Raamatusta.

Katsotaan paria kohtaa Raamatusta. Raamattu on Jumalan antamaa Sanaa, joka on tarkoitettu otettavaksi vastaan.

Matteus 5:27-32 (RK)
”Te olette kuulleet sanottavan: ’Älä tee huorin.’ Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten, on sydämessään jo tehnyt huorin hänen kanssaan. Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Sinulle on parempi, että yksi osa ruumiistasi tuhoutuu, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin. Jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Sinulle on parempi, että yksi osa ruumiistasi tuhoutuu, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. On sanottu: ’Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan.’ Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, saattaa hänet tekemään aviorikoksen, ja joka nai hylätyn, tekee aviorikoksen.”

Eikö me olla nähty metsää puilta - eikö tämä kohta, joka käsittelee seksuaalista moraalittomuutta, muka osoita viettelevästä silmästä ja kädestä puhuessaan itsetyydytystä. Näin asiaa kelaten, ei tule mitään muutakaan tähän teemaan liittyvää relevanttia asiaa mieleen, mitä Jeesus Kristus käden viettelevyydellä voisi tarkoittaa.

* *

Seuraavaksi paikka 1. Kor 6:18-20, Lainaan Translation for translators -käännöksestä, asia ilmenee siitä selkeämmin. Paavali ottaa puheeksi seksuaalisten siveettömyyksien harjoittamisen. Haureudenharjoittamisen

1. Korinttolaiskirje 6:18-20 (Translation for translators)
" Always ◄run away from/avoid► committing sexually immoral acts. Other sins that people commit do not affect their bodies, but those who commit sexually immoral acts sin against their own bodies. ◄Keep in mind that your bodies are like [MET] temples of the Holy Spirit./Do you not know that your bodies are like [MET] temples of the Holy Spirit?► [RHQ] The Spirit, whom God gave you, lives within you. You do not belong to yourselves. You belong to God, because when his Son died for you it was as though [MET] God paid a price for you. So honor God by how you use your bodies! "


Apostoli Paavali siis käsittelee tässä kohtaa sellaista aihetta kuin "sellaiset seksuaaliset siveettömyydet, joita ihminen toteuttaa omaa ruumistaan kohtaan". Paavali nimen omaan eriyttää seksuaaliset siveettömyydet, haureudenharjoittamisen ainoiksi sellaisiksi synneiksi, joita ihminen tekee omaa ruumistaan kohtaan.

Tässä nimenomaisessa raamatunpaikassa Paavali ei käsittele niinkään huorintekoa, kuten esiaviollista seksiä, jolloin ihminen tekee syntiä (varsinkin Paavalin aikaan aivan kirkkaasti ymmärrettiin) monia muitakin ihmisiä vastaan kuin omaa itseään. Paavali ei siis tässä paikkaa selvästikään ole puhunut vaikkapa esiaviollisen seksin kaltaisesta huorinteosta, vaan jostain ihmeen toisenlaisesta asiasta seksuaalisesta siveettömyydestä, haureudenharjoittamisesta synnistä omaa ruumistaan kohtaan.

"- Mitä Paavali mahtaa tarkoittaa, ehkä Paavali ei tarkoitakkaan tuolla kohdalla mitään spesifiä, kun on niin vaikeaselkoisesti esitetty asia...."

* *

Kyllä näiden kohtien perusteella nimenomaisesti itsetyydytystä, masturbaatiota on Raamatussakin käsitelty. Ja on muuten aika jyrkkäsanaisesti käsitelty, Jeesus Kristuskin uskomattoman jyrkästi on opettanut asiasta. Ei olla nähty metsää puilta. Raamatun loppupuolella, Heprealaiskirjeen jälkeisissä apostolien kirjeissä aihetta käsitellään lisääkin, joskaan ei muistaakseni näin suorin sanoin kuin mitä Jeesus ja Paavali ovat käsitelleet. Olen pahoillani, että olen aikanaan opettanut väärin.

Terv.
'kerettiläinen' yms.


Ps. Ihminenhän toisaalta on "pehmeä" ja sortuu/lankeaa/kaatuu syntiä tekemään, mutta ei sen tähden ole Jumalan sinulle suunnitteleman palvelustehtäväsi mukaista katkoa käsiään potentiaalisten synninuhkien/tapahtuneiden lankeemusten takia, vaan Jeesus tahtoo voida antaa anteeksi syntisi, sinua Hän Tahtoo käyttää pelastustyössään, eikä kivittää. Se on kuitenkin tärkeä sinun tietää ja ymmärtää, että mikä on syntiä. Mikä on Jumalaa vastaan toimimista, joista asioista sinun sen tähden kuuluu pyrkiä poispäin, pääsemään eroon.

40

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > eikö tämä kohta, joka käsittelee seksuaalista moraalittomuutta, muka osoita viettelevästä silmästä ja kädestä puhuessaan itsetyydytystä.

      Mielestäni Matteus 5:27-32 viittaa siihen, jos joku ruumiin osa viettelee tekemään aviorikoksen. Myös 1. Kor 6:18-20 käsittelee haureutta. Mutta on tietenkin mahdollista tehdä haureutta tyydyttäessään itseään.

      • Anonyymi

        Tämä on kieltämättä meidän nykykulttuuristamme käsin vaikea asia jäsennellä oikealle paikalleen Elävän Jumalan edessä, koska sitä ei suoraan sanota. Toisaalta taas, vaikka jotkut asiat kuten homoseksuaalisuuden harjoittaminen sanottaisiinkin suoraan synniksi, ei siitä siltikään välitetä. Itsehän aikanaan suhtauduin myös homoseksuaalisuuteen varovaisen myönteisesti, mitä olen siitä lähtien katunut.

        Seksuaalisuuteen liittyvät synnit ovat, ymmärrettävistä syistä, kautta ihmiskunnan menneisyyden olleet hyvin vaikeita ja vakavia, kuten Raamattukin seksuaalisisiin synteihin palaa palaamistaan.

        Suhtautumisesta omaan seksuaalisuuteensa ihmisen henkilökohtainen parannus Jumalan edessä kuitenkin käytännössä aika lailla fokusoituu. Monelle nuorelle ja vanhalle tytölle ja pojalle avaksi tullut mastirbointi on yksi itsetutkiskelun aihe.

        Kolossalaiskirje 3:5
        "Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta. "


      • Anonyymi

        >> Mutta on tietenkin mahdollista tehdä haureutta tyydyttäessään itseään.

        Vuosikausien kokemuksella todeten, itsensä seksuaalinen stimulointi ajattelematta seksuaalisia ajatuksia tekee vahinkoa mieleen. Jumala ei ole tarkoittanut seksuaalisuutta irrotettavaksi viitekehyksestään.

        No miten ois morsiamen/avioliiton sisäisen kanssakäymisen ajatteleminen, entä masturbointi avioliitossa? No itse tulkitsen tällaisenkin Raamatun Sanalla kikkailuksi sikäli kuin motiivina on vain päästä masturboimaan.

        Joskus voi kylläkin tulla eteen sellaisia poikkeuksellisia tilanteita, joissa masturboimalla voi estää talon tuhopolton sekä pelastaa ihmishenkiä. Mutta mitä paremmin petaa sänkynsä, toivottavasti sitä harvemmin tuollaisiin tilanteisiin ihminen ajautuu:

        Efesolaiskirje 4:27 (rk)
        "Älkää antako tilaa Paholaiselle. "


        1. Johanneksen kirje 5:18 (rk)
        "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä. Hän, joka on syntynyt Jumalasta, pitää huolen itsestään, eikä Paha pääse häneen käsiksi. "


        Jaakobin kirje 4:3-8 (rk)
        "Te anotte mutta ette saa, koska anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne kaiken himoissanne. Te avionrikkojat! Ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan. Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, hänestä tulee Jumalan vihollinen. Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: ”Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka on pannut meihin asumaan”? Mutta vielä suurempi on armo, jonka hän antaa. Siksi Raamattu sanoo: ”Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.” Olkaa siis Jumalalle alamaisia mutta vastustakaa Paholaista, niin hän pakenee luotanne. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, puhdistakaa sydämenne, te kahtaalle häilyvät. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Mutta on tietenkin mahdollista tehdä haureutta tyydyttäessään itseään.

        Vuosikausien kokemuksella todeten, itsensä seksuaalinen stimulointi ajattelematta seksuaalisia ajatuksia tekee vahinkoa mieleen. Jumala ei ole tarkoittanut seksuaalisuutta irrotettavaksi viitekehyksestään.

        No miten ois morsiamen/avioliiton sisäisen kanssakäymisen ajatteleminen, entä masturbointi avioliitossa? No itse tulkitsen tällaisenkin Raamatun Sanalla kikkailuksi sikäli kuin motiivina on vain päästä masturboimaan.

        Joskus voi kylläkin tulla eteen sellaisia poikkeuksellisia tilanteita, joissa masturboimalla voi estää talon tuhopolton sekä pelastaa ihmishenkiä. Mutta mitä paremmin petaa sänkynsä, toivottavasti sitä harvemmin tuollaisiin tilanteisiin ihminen ajautuu:

        Efesolaiskirje 4:27 (rk)
        "Älkää antako tilaa Paholaiselle. "


        1. Johanneksen kirje 5:18 (rk)
        "Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä. Hän, joka on syntynyt Jumalasta, pitää huolen itsestään, eikä Paha pääse häneen käsiksi. "


        Jaakobin kirje 4:3-8 (rk)
        "Te anotte mutta ette saa, koska anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne kaiken himoissanne. Te avionrikkojat! Ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan. Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, hänestä tulee Jumalan vihollinen. Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: ”Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka on pannut meihin asumaan”? Mutta vielä suurempi on armo, jonka hän antaa. Siksi Raamattu sanoo: ”Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.” Olkaa siis Jumalalle alamaisia mutta vastustakaa Paholaista, niin hän pakenee luotanne. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, puhdistakaa sydämenne, te kahtaalle häilyvät. "

        > No miten ois morsiamen/avioliiton sisäisen kanssakäymisen ajatteleminen, entä masturbointi avioliitossa? No itse tulkitsen tällaisenkin Raamatun Sanalla kikkailuksi sikäli kuin motiivina on vain päästä masturboimaan.

        Itse olen ymmärtänyt niin, että kaikki mikä saa ihmisen hylkäämään Jumalan, on syntiä. Jos ei hylkää Jumalaa, ei ole syntiä. Ja silloin asioita voi arvioida ihan vain tällä periaatteella:

        "Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita".
        Ensimmäinen kirje korinttilaisille 6:12

        "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
        Ensimmäinen kirje korinttilaisille 10:23


      • Anonyymi

        Synti on selkosuomeksi "Jumalan mielestä väärä teko/asia".


        Apostolien teot 24:24-25
        "Muutamien päivien kuluttua Feeliks tuli vaimonsa Drusillan kanssa, joka oli juutalainen, haetti Paavalin ja kuunteli hänen puhettaan uskosta Kristukseen Jeesukseen. Mutta kun Paavali puhui vanhurskaudesta ja itsensähillitsemisestä ja tulevasta tuomiosta, peljästyi Feeliks ja sanoi: "Mene tällä haavaa pois, mutta kun minulle sopii, kutsutan sinut taas"


      • Ruumiinsä häpäiseminen.itsetyydeyttyt synnit.


    • Anonyymi

      On teillä murheet ;)

    • 1. Korinttolaiskirje 6:18-20

      Ei tuota englannikielistä lainausta voi ymmärtää täysin, jos ei usko Pyhään Kolminaisuuteen eli siihen, että myös Pyhä Henki on Kaikkivaltias Jumala.
      Siksi ei tule olla saastaisuutta minkäänlaista yhteydessä pyhään henkeen.
      Mun mielestä apostoli Paavali on tässä melko paljon lakihenkinen ja kääntynyt
      Mooseksen lain puoleen.

      Raamattu sinänsä ei ehkä käytä kuin parissa kohdassa itsetyydytykseen viittaavaa termiä??? Muistelisin kerran törmääneeni yhteen sellaiseen kohtaan. Mutta varsinainen kielto ITSESAASTUTUKSELTA löytyy Joosefin heimon pyhästä kirjasta eli Mormonin kirjasta. Mormoneilla on vielä sellainenkin oppi, että Amerikassa on Kristuksen Ilmestyminen ja läsnäolo ainaista. Oppi jatkuvasta ilmestymisestä Amerikassa. Se viittaa myös Kolminaisuuteen, että Kristusta pidetään Kaikkivaltiaana Jumalana.

    • Anonyymi

      no eikä ole. Mutta jos pakotat jonkun siihen, joka ei halua, niin sitten on.

      • Se on silloin rikos, joka tuomitaan maallisessa oikeudessa.

        Synti voi tehdä vain epäjumalaansa kohtaan. Me joilla ei epäjumalaa ole, olemme täysin synnittömiä, odotan yhä sitä respektiä jumalharhaisilta synnissä rypeviltä.


    • Anonyymi

      Himoiten katsominen on syntiä siispä masturbointi on astetta vakavempi koska se on synti joka seuraa toista syntiä. Sydän on jo siinä vaiheessa sanonut kyllä, ja onnistunut ruokkimaan itseään fyysiseen tekoon asti. Kuitenkin se kuka syylistyy yhteen syylistyy kaikkiin. Turvallisinta on suhtautua jokaiseen syntiin kuin se olisi kuolemaksi (todella vakavasti) ja pyytää Jeesusta ottamaan ne pois. Tästä tekee erittäin nöyristävää se kun kaikki Totuuden vastainen eli Jeesuksesta poikkeava on syntiä. Totuuden mukaan eläminen ei onnistu keneltäkään täydellisesti. Kun saa itsensä kiinni synnistä tulee sydämen särkyä ja tulla murheelliseksi.

      • Anonyymi

        Aika korkea ideaali tuo Jeesus ja samoin pyhitetty täydellisyys tms. Mikä on rauhan mitta mitä itsensä kieltämisellä saa ja mikä on kärsimyksen mitta mikä siitä tulee, ja mikä on vaikutus ympärillä oleviin ihmisiin? Onko jatkuvasti kireä? Kykeneekö edes töihin?


    • Anonyymi

      Synti on teko/toiminta jumalan tahtoa ja säädöksiä vastaan. Maallinen oikeusjärjestelmämme ja säädetyt suomen lait eivät puhu synnistä eikä synnintekemisestä mitään.Itsesaastutus on varmastakin synti. Syntiänsä ja heikkouksiansa tulee pyytää jumalalta anteeksi. Jumalan kaikkivaltiaan armo pesee syntisi puhtaaksi anteeksiantamuksen ja saannon kautta. Mene äläkä enää syntiä tee.
      Ihmisten keskinäiset väärinteot eivät ole syntiä. Korkeintansa rikoksia joista lait ja asetukset erikseen säätävät. Ei tämä sen kummallisempaa ole. Syntiensä kanssa on vain tultava toimeen ja saatava sovitus jokapäiväisen katumuksen ja anteeksisaannon kautta. Puhdistut.

    • Anonyymi

      Kyllä on parempi ettei haureutta ajattele ja ihteensä onanoi seksi on lisääntymistä vielä kun vaimon kanssa aikoinaan lisäännyttin niin sovittihin että aktin aikana kumpikin aattelooo helvettiä ja ikuusta kadotusta ja opittihin oikein tykkäämään sellaasesta seksistä jostain syystä olisko ollu jumalasta niin se helevetin ja kadotuksen ajaattelu tuntuikin oikeen hyvältä lopuksi ,vaan haureutta emme aatelleet seksin aikana

    • Anonyymi

      > Masturbointi, itsetyydytys: synti vai ei?

      Jso sen vuoksi hylkäät Jumalan. Synti on hylätä Jumala tai elää ilman Jumalaa. Mikä tahansa, mikä saa sinut luopumaan Jumalasta, muodostuu myös synniksi. Siksi, älä mistään syystä hylkää Jumalaa, niin sinulla ei ole syntiä.

      Synnin vastakohta on vanhurskaus. Ikuinen elämä on vanhurskaille ja vanhurskas elää, kun on uskollinen Jumalalle.

      "mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
      Kirje heprealaisille 10:38

      http://www.kolumbus.fi/r.berg/Vanhurskaat.html

    • Anonyymi

      Oonanin tapaus ei tarkasti ottaen ollut itsetyydytystä, vaikka antoikin nimen tälle toiminnalle, vaan se oli varsinaisesti "keskeytetty yhdyntä", eliä "coitus interruptus".

      Onko sitten itsetyydytys syntiä vai ei, siihen antaa vastauksen 1 Kor7:2: "mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä."

      • Anonyymi

        Itsetyydytyksen kysymys löytyy myös Sananlaskujen kirjasta:
        Sananlaskut 4:20-23

        "Poikani, tarkkaa minun puhettani, kallista korvasi sanoilleni. Älkööt ne väistykö silmistäsi, varjele niitä sydämesi sisimmässä, sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiilleen. Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee. "

        Olen seurustellut siivosti tyttöystäväni kanssa noin kymmenen vuotta. Siinä ajassa on ehtinyt olla kiusauksia alkaa miettiä muita kuin morsiantani seksuaalisesti, kun kerran testosteronia virtaa veressä ja parta kasvaa naamassa.

        Jeesus Kristus ehkä mahdollisesti viittaa itsetyydytyksen tiettyihin syy-seuraus yhteyksiin seuraavassa:

        Matteus 5:27-32

        ”Te olette kuulleet sanottavan: ’Älä tee huorin.’ Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten, on sydämessään jo tehnyt huorin hänen kanssaan.

        Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Sinulle on parempi, että yksi osa ruumiistasi tuhoutuu, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin. Jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Sinulle on parempi, että yksi osa ruumiistasi tuhoutuu, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.

        On sanottu: ’Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan.’ Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, saattaa hänet tekemään aviorikoksen, ja joka nai hylätyn, tekee aviorikoksen.”

        * * *

        Löytyy esimerkiksi Raamatun lopulla olevista apostolien kirjeistä paljon purevampiakin vihjauksia masturboinnin syntisyyden psta. Olen itse viime aikoina hämmästellyt juuri sitä, että minkä tähden tähän kysymykseen - joka on aivan ilmiselvästi ollut hyvin vaikea henkilökohtainen asia lähes jokaiselle ihmiselle joka sukupolvessa, minkä tähden meidän Elävä Jumalamme ei ole vastannut siihen yksiselitteisesti Raamatussa. Vaan jättänyt kysymyksen auki.

        Nykyisin ajattelen, menneisyyttäni aiheen tiimoilta miettiessäni, ja että millaisia juttuja olen kokenut Jumalan nimenomaisesti kieltäneen minulta, mutta ikäväkseni en ole kuitenkaan kokenut, että suoraan sanottuna masturbointia, niin siis ajattelen, että viimeisenä oljenkortena masturbointi on paljon vähäisempi synti kuin väärien ajatusten päästäminen sydämeen - tai puuduttava valvominen yöllä, mikäli on pitkä ajomatka edessä seuraavana päivänä, varsinkin jos tulee olemaan muitakin kyydissä.


      • Anonyymi

        Itsetyydytyksen kysymys löytyy myös Sananlaskujen kirjasta:
        Sananlaskut 4:20-23

        "Poikani, tarkkaa minun puhettani, kallista korvasi sanoilleni. Älkööt ne väistykö silmistäsi, varjele niitä sydämesi sisimmässä, sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiilleen. Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee. "

        Olen seurustellut siivosti tyttöystäväni kanssa noin kymmenen vuotta. Siinä ajassa on ehtinyt olla kiusauksia alkaa miettiä muita kuin morsiantani seksuaalisesti, kun kerran testosteronia virtaa veressä ja parta kasvaa naamassa.

        Jeesus Kristus ehkä mahdollisesti viittaa itsetyydytyksen tiettyihin syy-seuraus yhteyksiin seuraavassa:

        Matteus 5:27-32

        ”Te olette kuulleet sanottavan: ’Älä tee huorin.’ Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten, on sydämessään jo tehnyt huorin hänen kanssaan.

        Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Sinulle on parempi, että yksi osa ruumiistasi tuhoutuu, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin. Jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Sinulle on parempi, että yksi osa ruumiistasi tuhoutuu, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.

        On sanottu: ’Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan.’ Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, saattaa hänet tekemään aviorikoksen, ja joka nai hylätyn, tekee aviorikoksen.”

        * * *

        Löytyy esimerkiksi Raamatun lopulla olevista apostolien kirjeistä paljon purevampiakin vihjauksia masturboinnin syntisyyden psta. Olen itse viime aikoina hämmästellyt juuri sitä, että minkä tähden tähän kysymykseen - joka on aivan ilmiselvästi ollut hyvin vaikea henkilökohtainen asia lähes jokaiselle ihmiselle joka sukupolvessa, minkä tähden meidän Elävä Jumalamme ei ole vastannut siihen yksiselitteisesti Raamatussa. Vaan jättänyt kysymyksen auki.

        Nykyisin ajattelen, menneisyyttäni aiheen tiimoilta miettiessäni, ja että millaisia juttuja olen kokenut Jumalan nimenomaisesti kieltäneen minulta, mutta ikäväkseni en ole kuitenkaan kokenut, että suoraan sanottuna masturbointia, niin siis ajattelen, että viimeisenä oljenkortena masturbointi on paljon vähäisempi synti kuin väärien ajatusten päästäminen sydämeen - tai puuduttava valvominen yöllä, mikäli on pitkä ajomatka edessä seuraavana päivänä, varsinkin jos tulee olemaan muitakin kyydissä.


      • Anonyymi

        - korjaan/täsmennän: ajattele, että (synnin hyväksyminen, synnissä eläminen, so.) väärien ajatusten päästäminen sydämeen (so. ajatteleminen, totutteleminen, jota kautta itsensä saastuttaminen), on (Raamatun mukaan) paljon vakavampi synti kuin itsetyydytys.

        In Any Way, Jeesus Kristus on tuonut meille Pelastussanoman, joka on, että Hänen Pyhän Anteeksiantamuksensa kautta Hän voi tulla kenen tahansa ihmisen sydämeen ja puhdistaa sen.

        * * *

        Ilmestyskirja 3:18-20

        "Minä neuvon sinua ostamaan minulta tulessa puhdistettua kultaa, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia niitä, joita rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Ahkeroi siis ja tee parannus! Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani. "

        Edellä oleva raamatunpaikka sekä monet monet muutkin paikat Raamatussa mainitsevat valkeista/puhtaista vaatteista, jotka kuvaavat vanhurskautta, Jumalalle kelvollisuutta. Kysymys siis on silloinkin siitä, mitä Jeesuksen antamaa meille/meidän YLLEMME on puettu, mutta tällöinkin vaatteiden kantajana on samanlainen ilkoalaston henkilö. Mutta kylläkin, esimerkiksi Esterin kirjasta ilmenee, että millaiset vaatteet on päällä, se vaikuttaa identiteettiin. Mutta joka tapauksessa mitä Jumalalle kelvollista me olemme vaatteinemme, on Jumalan meihin pukemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsetyydytyksen kysymys löytyy myös Sananlaskujen kirjasta:
        Sananlaskut 4:20-23

        "Poikani, tarkkaa minun puhettani, kallista korvasi sanoilleni. Älkööt ne väistykö silmistäsi, varjele niitä sydämesi sisimmässä, sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiilleen. Yli kaiken varottavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee. "

        Olen seurustellut siivosti tyttöystäväni kanssa noin kymmenen vuotta. Siinä ajassa on ehtinyt olla kiusauksia alkaa miettiä muita kuin morsiantani seksuaalisesti, kun kerran testosteronia virtaa veressä ja parta kasvaa naamassa.

        Jeesus Kristus ehkä mahdollisesti viittaa itsetyydytyksen tiettyihin syy-seuraus yhteyksiin seuraavassa:

        Matteus 5:27-32

        ”Te olette kuulleet sanottavan: ’Älä tee huorin.’ Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten, on sydämessään jo tehnyt huorin hänen kanssaan.

        Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Sinulle on parempi, että yksi osa ruumiistasi tuhoutuu, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin. Jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Sinulle on parempi, että yksi osa ruumiistasi tuhoutuu, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.

        On sanottu: ’Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan.’ Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, saattaa hänet tekemään aviorikoksen, ja joka nai hylätyn, tekee aviorikoksen.”

        * * *

        Löytyy esimerkiksi Raamatun lopulla olevista apostolien kirjeistä paljon purevampiakin vihjauksia masturboinnin syntisyyden psta. Olen itse viime aikoina hämmästellyt juuri sitä, että minkä tähden tähän kysymykseen - joka on aivan ilmiselvästi ollut hyvin vaikea henkilökohtainen asia lähes jokaiselle ihmiselle joka sukupolvessa, minkä tähden meidän Elävä Jumalamme ei ole vastannut siihen yksiselitteisesti Raamatussa. Vaan jättänyt kysymyksen auki.

        Nykyisin ajattelen, menneisyyttäni aiheen tiimoilta miettiessäni, ja että millaisia juttuja olen kokenut Jumalan nimenomaisesti kieltäneen minulta, mutta ikäväkseni en ole kuitenkaan kokenut, että suoraan sanottuna masturbointia, niin siis ajattelen, että viimeisenä oljenkortena masturbointi on paljon vähäisempi synti kuin väärien ajatusten päästäminen sydämeen - tai puuduttava valvominen yöllä, mikäli on pitkä ajomatka edessä seuraavana päivänä, varsinkin jos tulee olemaan muitakin kyydissä.

        Anteeksi varmuuden vuoksi täsmentäisin, että puhe on muutamasta ajatushäivähdyksestä vuoteen, joten ei minun kohdallani varmaan mistään nymfomaniasta.

        Toisekseen, että Jumala olisi suoranaisesti kieltänyt minulta itsetyydytyksen, viittasin henkilökohtaiseen johdatukseen, jolloin Herra toisinaan kieltää joitakin asioita tekemästä tai sanoja sanomasta esimerkiksi joissain tilanteissa. Monasti Hän suosittelee asioita tekemään, muistamaan, puhumaan, tai ei suosittele. Välillä ilmoittaa/paljastaa totuuksia/merkityksiä, juonia, ajatuksia. Toisinaan kuitenkin Hän antaa valita vapaasti miten toimin. Mitä enemmän vaeltaa arjessa rukouksessa, sitä alttiimmin Jumala vaikuttaa siinä. Varjellen tulemassa olevien epäonnisten yhteensattumien aiheuttamilta tuhoilta elämässä / johdattaen odotettua hienompiin lopputuloksiin/tekojen seurauksiin. Jumalan Pyhän Hengen henk.koht. johdatus (kristityn elämässä/arjessa) ei ole pelkästään sellaista mitä voitaisiin teoriassa selittää alitajunnan ansioksi, vaan sen lisäksi yliluonnollisia sattumia. Hyvin hyvin harvoin, jos lainkaan, on ollut sellaisia johdatuksia, jotka olisivat 'rauenneet tyhjiin'

        Raamatusta löytyy (https://biblehub.com/parallel/1_corinthians/6-18.htm) 1. Kor 6:18

        "Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, jota ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella, mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistaan vastaan. "

        Ymmärtääkseni Apostoli Paavali tarkoittaa tässä mm, että ainut omaa ruumistaan vastaan tehtävä synti on haureus, eli haureudeksi voidaan aina nimittää sellaista syntiä, joka on tehty omaa ruumistaan vastaan. Etsiskelin muutaman sanan eri puolilta Raamattua asiayhteydellä huorinteko (saattaisi löytyä muitakin):
        haureus [porneian]
        huorinteko [tnaef]
        aviorikos [moicheuseis]
        ilotytön-/portonteot [vattizni],
        seksuaalisesti moraaliton ihminen [pornois]

        Raamatussa käsitettä 'porneian' on käytetty vain Apostolien teoissa ja Paavalin kirjeissä, kun on käsitelty Rooman Imperiumin kristityille tyypillisiä syntejä. Siellähän siis (varsinkin Pompeijissa) elettiin seksuaalisesti varsin estotonta elämää. Näin ollen siis Paavali (ym) tarkoittanee tällä käsitteellä kaikenlaista sellaista toimintaa, jonka tavoitteena on oman ruumiinsa seksuaalinen tyydyttäminen.

        Paavali vinkkaa sellaisen vastustamiseen keinon: pakeneminen - sellaisten piirien, ympäristöjen, tilanteiden, olosuhteiden välttely ja sellaisista eroon pyrkiminen, jotka
        tuottavat tällaisia motiiveja itsessä. Se on tietenkin hyvin toimiva keino.

        Apostoli (Jeesuksen opetuslapsi) Jaakob kirjoittaa kirjeensä kohdassa 4:5-8 mainitsee vastustamisen olevan pitkällä aikavälillä tuloksellista:
        "Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: ”Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka on pannut meihin asumaan”? Mutta vielä suurempi on armo, jonka hän antaa. Siksi Raamattu sanoo: ”Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.” Olkaa siis Jumalalle alamaisia mutta vastustakaa Paholaista, niin hän pakenee luotanne. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, puhdistakaa sydämenne, te kahtaalle häilyvät! "

        - sellaisten asioiden, jotka antavat kredittejä Paholaiselle, vastustaminen ennen pitkää aiheuttaa,nettä Paholainen pakenee pois meistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi varmuuden vuoksi täsmentäisin, että puhe on muutamasta ajatushäivähdyksestä vuoteen, joten ei minun kohdallani varmaan mistään nymfomaniasta.

        Toisekseen, että Jumala olisi suoranaisesti kieltänyt minulta itsetyydytyksen, viittasin henkilökohtaiseen johdatukseen, jolloin Herra toisinaan kieltää joitakin asioita tekemästä tai sanoja sanomasta esimerkiksi joissain tilanteissa. Monasti Hän suosittelee asioita tekemään, muistamaan, puhumaan, tai ei suosittele. Välillä ilmoittaa/paljastaa totuuksia/merkityksiä, juonia, ajatuksia. Toisinaan kuitenkin Hän antaa valita vapaasti miten toimin. Mitä enemmän vaeltaa arjessa rukouksessa, sitä alttiimmin Jumala vaikuttaa siinä. Varjellen tulemassa olevien epäonnisten yhteensattumien aiheuttamilta tuhoilta elämässä / johdattaen odotettua hienompiin lopputuloksiin/tekojen seurauksiin. Jumalan Pyhän Hengen henk.koht. johdatus (kristityn elämässä/arjessa) ei ole pelkästään sellaista mitä voitaisiin teoriassa selittää alitajunnan ansioksi, vaan sen lisäksi yliluonnollisia sattumia. Hyvin hyvin harvoin, jos lainkaan, on ollut sellaisia johdatuksia, jotka olisivat 'rauenneet tyhjiin'

        Raamatusta löytyy (https://biblehub.com/parallel/1_corinthians/6-18.htm) 1. Kor 6:18

        "Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, jota ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella, mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistaan vastaan. "

        Ymmärtääkseni Apostoli Paavali tarkoittaa tässä mm, että ainut omaa ruumistaan vastaan tehtävä synti on haureus, eli haureudeksi voidaan aina nimittää sellaista syntiä, joka on tehty omaa ruumistaan vastaan. Etsiskelin muutaman sanan eri puolilta Raamattua asiayhteydellä huorinteko (saattaisi löytyä muitakin):
        haureus [porneian]
        huorinteko [tnaef]
        aviorikos [moicheuseis]
        ilotytön-/portonteot [vattizni],
        seksuaalisesti moraaliton ihminen [pornois]

        Raamatussa käsitettä 'porneian' on käytetty vain Apostolien teoissa ja Paavalin kirjeissä, kun on käsitelty Rooman Imperiumin kristityille tyypillisiä syntejä. Siellähän siis (varsinkin Pompeijissa) elettiin seksuaalisesti varsin estotonta elämää. Näin ollen siis Paavali (ym) tarkoittanee tällä käsitteellä kaikenlaista sellaista toimintaa, jonka tavoitteena on oman ruumiinsa seksuaalinen tyydyttäminen.

        Paavali vinkkaa sellaisen vastustamiseen keinon: pakeneminen - sellaisten piirien, ympäristöjen, tilanteiden, olosuhteiden välttely ja sellaisista eroon pyrkiminen, jotka
        tuottavat tällaisia motiiveja itsessä. Se on tietenkin hyvin toimiva keino.

        Apostoli (Jeesuksen opetuslapsi) Jaakob kirjoittaa kirjeensä kohdassa 4:5-8 mainitsee vastustamisen olevan pitkällä aikavälillä tuloksellista:
        "Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: ”Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka on pannut meihin asumaan”? Mutta vielä suurempi on armo, jonka hän antaa. Siksi Raamattu sanoo: ”Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon.” Olkaa siis Jumalalle alamaisia mutta vastustakaa Paholaista, niin hän pakenee luotanne. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, puhdistakaa sydämenne, te kahtaalle häilyvät! "

        - sellaisten asioiden, jotka antavat kredittejä Paholaiselle, vastustaminen ennen pitkää aiheuttaa,nettä Paholainen pakenee pois meistä.

        Vielä varmuuden vuoksi täsmentäisin: en tarkoittanut ajatusvälähdyksiä, vaan siis ajatushäivähdyksiä. 99% tilanteissa, kun olen yksin.

        Pakenemisella Paavali tässä yhteydessä ennen kaikkea tarkoittaa sydämelle myrkyllisistä tavoista ja tottumuksista erottautumista/erilleen kasvamista. Tietty kikka kolmosena myöskin mekaaninen pakeneminen (ulkoilu) voi auttaa, ja kahvinjuonnin lopettaminen (addiktiosta pois, minkä jälkeen kahvinjuonti ei vaikuta samalla tavalla) voi myös auttaa, ja melko varmasti pössyttelyn, ryyppäämisen, nappien ja mömmöjen ottamisen lopettaminen vaikuttaisivat positiivisesti eli riippuvuuksista pääsy helpottaisi toinen toistaan.

        Jumalan tarkoittama laiffi ei ole "riippuvuuksien vankina", riippuvuuksista vapaa arkielämä on totta, riippuvuuksista pystyy päästä eroon ja pysyä erossa!


    • Anonyymi

      Ei ole syntiä , jos laskee siemenet kuvaraamatulle.

      • Anonyymi

        Matteus 15:18-20

        "Mutta se, mikä tulee suusta ulos, lähtee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset. Nämä saastuttavat ihmisen, mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä.”

        Siitä sun kuvaraamatustasi ilmenee, että Jumala on luonut kaikki asiat. Näille kaikille asioille ja välineille on tietty/tietyt käyttötarkoituksensa Jumala tarkoittanut. Tajuat, että se on kyseenalaista jos käytät asioita eri tavalla kuin Jumala on tarkottanu.Vähintään sen verran Jumala odottaa joka junnulta, että oppii ymmärtämään mikä merkitys milläkin asialla on.

        Raamatun Sana on sinunkin elämän user manual, ei mikään kuvaraamattujakelu. "Minun luvallani" saat toistaiseksi unohtaa sen kuvaraamatun, ja sun on syytä unohtaa myöskin sellaiset halvat raamatunkäännökset, joissa on korjaamatta jääneitä käännösvirheitä. Suomenkielellä on saatavilla onnistuneitakin raamatunkäännöksiä, joissa Raamatuissa on kokonaisuudessaan vastaava Jumalan muuttumaton Sana/Sanoma kuin alkuteksteissä. En ymmärrä minkä tähden on edes olemassa käännöksiä, joihin on jätetty käännösvirheitä, jotka on jo ennen julkaisua olleet tiedossa, mutta no tällaista keskeneräistä tämä elämä täällä maailmassa on. Unohda kaikenkarvaiset apokryfiset kirjat, koska Elävä Jumala ei ole niiden sanomaan sitoutunut.

        Raamatun Sana on inhimillisen ihmisen ja Kaikkivaltiaan Jumalan välisen
        liiton sopimusehdot. Ikuisuudesta katsottuna, Jumala tarjoaa ihmiselle aivan valtavan hyvää sopimusta otettavaksi vastaan henk koht. Radikaalilla tavalla parempaa kuin ensimerkiksi enkeleiden ja Jumalan väliset sopparit. Maailmankaikkeuden ja olevaisuuden ja iankaikkisen todellisuuden kaikkein parasta mahdollista sopimusta.

        Ottamalla vastaan Jeesuksen Kristuksen lunastustyö omalle kohdallesi, ojentautumalla Häntä kohti, kääntymällä sydämeltään. Se. Ota se vastaan. Ota se vastaan, tämä tarjous Jumalalta ihmiselle. Ei ole määrättömän pitkään tarjolla. Raamattu sanoo, että koko tämän ajallisen olevaisuuden olemassaolon merkitys on tarjota ihmisille tämä pelastusdiili, ja sitten kun kaikille on saatu se vietyä, sitten tulee tämän maallisen maailman loppu. Vielä eletään armon aikaa, mutta päivä päivältä sitä on jäljellä joka päivä vähemmän kuin milloinkaan aiemmin.


    • Anonyymi

      Uskovat ennen kovasti tuomitsivat näitä, mutta nykyään on enemmän keskitytty homoista ja vihervasemmistosta höpöttämiseen. Ei oikein jää aikaa vanhalle leipälajille ja siinä on se huono puoli, että populistiporukoissa on paljon pornoa kuluttavia, jotka eivät moisesta viestinnästä välittäisi.

      • Anonyymi

        Lopunajoille tunnusomainen tekijä tai voisiko sanoa niiden edellytys on laittomuuden lisääntyminen. Raamatussa todetaan. Tällä hetkellä Suomessa Jumalaa ei osata pelätä siten, että Hänen ilmoittamiaan lakeja ja lainalaisuuksia kunnioitettaisiin. Nykyisin päin vastoin valmistellaan/valmistaudutaan/orientoidutaan kristinuskon pyyhkimiseen pois Suomen yhteiskunnasta - kuvitellen/olettaen, että ilman kristinuskoa tänne Suomeen jäisi jäljelle jonkinlainen elinkelponen/dynaaminen yhteiskunta. Unta.


    • Anonyymi

      Alkuteksteissä tätä termiä 'valvokaa' [gregoreite]. Tätä termiä on Raamatun teksteissä käytetty vajaat kymmenen kertaa, seuraavissa raamatunpaikoissa:


      Matteus 24:40-42

      "Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. "

      &

      Matteus 25:11-13

      "Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä. "

      &

      Matteus 26:40-41

      Jeesus palasi opetuslasten luo ja tapasi heidät nukkumasta. Hän sanoi Pietarille: ”Ettekö te edes yhtä hetkeä jaksaneet valvoa minun kanssani? Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen. Henki tosin on altis, mutta liha on heikko.”

      &

      Markus 13:33-37

      ”Olkaa varuillanne ja valvokaa, sillä te ette tiedä, milloin se aika tulee. Kun vieraille maille matkustava mies jättää talonsa ja antaa palvelijoilleen hallintavallan, kullekin oman tehtävänsä, hän käskee myös ovenvartijan valvoa. Samoin valvokaa tekin, sillä te ette tiedä, milloin talon herra tulee: illalla vai keskiyöllä, kukonlaulun aikaan vai aamun sarastaessa, ettei hän yhtäkkiä tullessaan tapaisi teitä nukkumasta. Minkä minä sanon teille, sen sanon kaikille: valvokaa!”

      &

      Apostolien teot 20:28-31

      "Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä, ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa. Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin. "

      &

      1. Korinttolaiskirje 16:12-14

      "Mitä veli Apollokseen tulee, olen hartaasti kehoittanut häntä lähtemään veljien kanssa teidän tykönne; mutta hän ei ole ollenkaan halukas lähtemään nyt, vaan tulee, kun hänelle sopii. Valvokaa, pysykää lujina uskossa, olkaa miehuulliset, olkaa väkevät. Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa. "

      -

      Mitä kyseinen tuttu käsite siis todellisuudessa tarkoittaa ("muuta kuin nykyistä maailmanlaajuisesti käytössä olevaa kalenteriamme").

    • Anonyymi

      Ei muuta kuin Teen Masturbation sivu niin näin maailma menee kun on tietokoneet Raamuttu on jo jäljessä kehituksessä.

    • Anonyymi

      Vaikutta pari suhteeseen kun sinkut lisääntyy sitä ei raamattu ottanu huomioon että tulee tietokoneet ja Gränny marturbation sivut.

    • Anonyymi

      Sellainen ihminen, jonka attribuuttina - jonka tämä ihminen on muuten saanut Jumalalta esimerkiksi pyytämällä sitä Häneltä - on etsiä/tavoitella/seurata elämässään Elävää Jumalaa ja Häben Tahtoaan, sellainen ihminen tahtoo olla kelvollinen Elävän Jumalan käyttöön/ Elävälle Jumalalle. Sen vastakohta on olla kelvoton Elävälle Jumalalle. Tämä on binääri asteikko, eli nolla tai yksi. Mutta sitten jos/kun joku tulee olemaan/on kelvollinen Elävälle Jumalalle, niin hänelle on olemassa tietenkin lukemattoman monia mitta-asteikkoja ja merkityksiä. Oma paikkansa ja oma ikuinen elämänsä Hänen ja muiden lunastettujen kanssa Jumalan luomassa Taivaassa.

    • Anonyymi

      Mulle Jehova sanoi: Olen kanssasi niin kauan kun et masturboi. Aloitin selibaatin 23.7.2004 ja se loppu 16.3.2013. Aika oli lähes täysin hedelmätöntä ja vaisua. Jehova ei ollut kanssani silloin. Mutta kesällä 2013 hän alkoi olla kanssani. Eli vaikka selibaatti ei hyödytä lainkaan välittömästi siitä on hyötyä sitten tulevaisuudessa, vaikka lankeaisi. Esim. Keskiajan munkit eivät saaneet aikaan mitään, mutta alkoi heidän selibaattinsa kantaa hedelmää 1500-2000. Celibaatista saatava hyöty on siirtyvää kuin kätketty aarre, joka tulevaisuudessa vasta löydetään.

      • Anonyymi

        1. Korinttolaiskirje 7:32-35
        "Tahtoisin teidän olevan ilman huolia. Naimaton mies huolehtii siitä, mikä on Herran, miten miellyttäisi Herraa. Naimisissa oleva taas huolehtii maallisista asioista, siitä, miten miellyttäisi vaimoaan, ja hän on jakautunut kahtaalle. Nainen, jolla ei enää ole miestä, ja neitsyt huolehtivat siitä, mikä on Herran, että olisivat ruumiiltaan ja hengeltään pyhiä. Naimisissa oleva taas huolehtii maallisista asioista, siitä, miten miellyttäisi miestään. Sanon tämän teidän omaksi hyödyksenne, en kahlitakseni teitä, vaan siksi, että eläisitte säädyllisesti ja pysyisitte häiriintymättä Herrassa. "

        No esimerkiksi ylläolevasta kohdasta ilmenee, että miten miellyttää Herraa ja miten miellyttää toista ihmistä, ovat aivan eri asioita. Elävän Jumalan iankaikkisesta perspektiivistä uskova saa aina aikaan asioita, ihmisten silmät (toisten uskovankaan) ei tosiaan näe asioita, kuten ihmisen aikaansaannoksia, oikein.

        1. kirje Timoteukselle 4:7-9
        "Karta epäpyhiä ämmien taruja. Harjoita itseäsi jumalanpelkoon, sillä ruumiin harjoittamisesta on hyötyä vain vähään, mutta jumalanpelosta on hyötyä kaikkeen, koska siihen liittyy lupaus sekä nykyisestä että tulevasta elämästä. Tämä sana on varma ja täysin vastaanottamisen arvoinen. "

        Paavali opastaa tässä Timoteusta ja tietenkin vastaavasti itse kutakin, itsen harjoittamisesta Jumalanpelkoon. Muuten sitä pikku hiljaa turtuu kaikkeen. Vaikkapa tuotteiden näpistelyyn kaupasta. Muodostuu oma oikeuskäsitys. Mutta hei, eikös Paavali...

        1. Korinttolaiskirje 10:27-29
        "Jos joku, joka ei usko, kutsuu teidät luokseen ja te tahdotte mennä, syökää kaikkea, mitä on pantu eteenne, kyselemättä mitään omantunnon tähden. Mutta jos joku sanoo teille: ”Tämä on jumalille uhrattua”, niin jättäkää se syömättä hänen vuokseen, joka asian ilmaisi, ja omantunnon vuoksi. En tarkoita teidän omaatuntoanne vaan tuon toisen. Miksi minun vapauteni joutuisi toisen ihmisen omantunnon tuomittavaksi? "

        Tässä raamatunkohdassa nimenomaan painottuu se, miten tärkeätä on se, että jokainen itse kantaa huolta siitä, että hänen oma vaelluksensa on "painokelpoista". Koko meidän elämämme, mitä me ollaan sen aikana tehty, detaljeineen ja kuriositeetteineen tallennetaan Taivaallisiin kirjoihin. Noloa kyllä. Asia erikseen keiden'n luettavaksi.

        Matteus 13:41
        "Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat viettelykseksi, ja kaikki, jotka harjoittavat vääryyttä, "

        Tästä Raamatunkohdasta ilmenee, että itse asiassa tämäkin paikka, missä elämme, on Jumalan valtakuntaa. Ja loppujen lopuksi Jumala on luonut myöskin nuo pelisäännöt meille. Valtavat määrät kaikenlaista kivaa ja riemastuttavaa juttua, kuten vaikkapa kasvojen lukemattomat automaattiset ilmeet valmiina tehdasasetuksena, mielialojemme reaaliaikaista kommunikointia varten, sekä esimerkiksi musiikin. Mutta myöskin säännöt. Ilman sääntöjä emme eläisi sellaisella tavalla täällä missä olemme, kuin täällä oikeasti kuuluisi elää. Se kun emme tottele Jumalaa, sellainen on tosi väärin.

        https://youtu.be/934wAI4iReY


      • Anonyymi

        Ajallemme:

        Roomalaiskirjeen 13:12-14

        "12. Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sen tähden pois pimeyden teot ja pukekaamme päällemme valon varusteet. 13. Vaeltakaamme säädyllisesti niin kuin päivällä, ei mässäilyissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa. 14. Pukekaa sen sijaan yllenne Herra Jeesus Kristus älkääkä pitäkö lihastanne niin huolta, että himot heräävät. "


        Room. 13:14 alkuteksteistä suomentaen:
        Alla (sen sijaan)
        endysasthe (verhoilkaa, hankkikaa vaatteet)
        ton (the, tämän)
        Kyrion (Herran)
        Iesoun (Jeesuksen)
        Christon (Kristuksen)
        kai (nimittäin)
        poieisthe (tehkö)
        me (älkää)
        pronoian (varustelua, ruokkimista, vahvistamista, esivalmistelua)
        eis (for the)
        epithumias (halulle, himolle)
        tes (of the)
        sarkos (luonnon, lihan, nautinnon)


    • Anonyymi

      Parannuksenteon päivänä ei syntejä tunnusteta yhteiskunnan varjolla.

      • Anonyymi

        Matteus 7:12
        "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää myös te samoin heille. Tämä on laki ja profeetat.”

        Ihminen tekee syntejä, eli ei tottele Jumalaa, ennen sekä myöskin jälkeen parannuksenteon päivänsä. Parannuksenteon päivänä Herramme Jeesus lunastaa meidät sekä kaikista menneistä että kaikista tulevaisuudessa tekemistämme synneistä. Oletko samaa mieltä tästä seikasta (joka kieltämättä on vaikea sisäistää)? Asian ollessa tällä tavalla, että se on Jeesuksen Kristuksen puolelta täysimääräinen, niin sen kääntymyksen ja seuraamisen on syytä olla myöskin uskovan puolelta täysimääräinen. Sen takia Raamatussa Jeesuksen Kristuksen seuraamista verrataan hyvin monella tapaa Jumalan meille asettamaan avioliittoon. Jopa aika raflaavasti vai mitä:

        1. Korinttolaiskirje 6:16-18
        "Ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, on yksi ruumis hänen kanssaan? Onhan sanottu: ”Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.” Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan. Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, jota ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella, mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistaan vastaan. "

        - Kaksi seikkaa, että miksi haureuden harjoittaminen omaa ruumistaan vastaan olisi kuitenkin syntiä, ja mitä 'Parannuksen päivä' merkitsee, selittyvät tämän avioliitto-esimerkin myötä aika vaikuttavalla tavalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteus 7:12
        "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää myös te samoin heille. Tämä on laki ja profeetat.”

        Ihminen tekee syntejä, eli ei tottele Jumalaa, ennen sekä myöskin jälkeen parannuksenteon päivänsä. Parannuksenteon päivänä Herramme Jeesus lunastaa meidät sekä kaikista menneistä että kaikista tulevaisuudessa tekemistämme synneistä. Oletko samaa mieltä tästä seikasta (joka kieltämättä on vaikea sisäistää)? Asian ollessa tällä tavalla, että se on Jeesuksen Kristuksen puolelta täysimääräinen, niin sen kääntymyksen ja seuraamisen on syytä olla myöskin uskovan puolelta täysimääräinen. Sen takia Raamatussa Jeesuksen Kristuksen seuraamista verrataan hyvin monella tapaa Jumalan meille asettamaan avioliittoon. Jopa aika raflaavasti vai mitä:

        1. Korinttolaiskirje 6:16-18
        "Ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, on yksi ruumis hänen kanssaan? Onhan sanottu: ”Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.” Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan. Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, jota ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella, mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistaan vastaan. "

        - Kaksi seikkaa, että miksi haureuden harjoittaminen omaa ruumistaan vastaan olisi kuitenkin syntiä, ja mitä 'Parannuksen päivä' merkitsee, selittyvät tämän avioliitto-esimerkin myötä aika vaikuttavalla tavalla...

        Tuossa tuli jäsentelyvirhe: 'haureuden harjoittaminen omaa ruumistaan vastaan'.

        Uus yritys:

        "haureutta harjoittava ihminen tekee sellaista syntiä, joka ei ole ruumiin ulkopuolella";

        "haureutta harjoittava ihminen tekee sisäistä vahinkoa omalle ruumiilleen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tuli jäsentelyvirhe: 'haureuden harjoittaminen omaa ruumistaan vastaan'.

        Uus yritys:

        "haureutta harjoittava ihminen tekee sellaista syntiä, joka ei ole ruumiin ulkopuolella";

        "haureutta harjoittava ihminen tekee sisäistä vahinkoa omalle ruumiilleen".

        siis mainitsisin selvyyden vuoksi, että Raamatun kirjoitusten hengessä, kuten Paavalikin tässä tarkoittaa, ruumiilla voidaan tarkoittaa "lihallisuutta", mutta sen kontrastina sillä tarkoitetaan myös Kristuksen ruumista (siihen yhteydessä olevine ruumiinjäsenineen, eli joita ovat uskovat kristityt). Eli kuten intuitiokin sanoo, haureudenharjoittaminen on sellaista sisäistä vahinkoa. Kuitenkaan Jeesus Kristus ei jätä antamatta anteeksi eikä lähde luotamme masturboinnilla, huolimatta siitä, ettei sellainen ole sukuelinten käyttöä Luojan tarkoittamalla tavalla.


    • Anonyymi

      Hei,
      näistä voi meidän nykyajan ihmisten korvaan kuulostaa aika vaativilta pitää kiinni, mutta/joten niitä kannattanee (tietenkin) sellaisesta näkökulmasta yrittää lukea, että mitä Elävä Jumala on pyrkinytkään niillä tarkoittamaan meille - eikö niin - ei meidän omista, vaan Jumalan tarkoitusperistä käsin:


      Sananlaskut 11:6

      "Oikeamieliset pelastaa heidän vanhurskautensa, uskottomat vangitsee heidän himonsa. "

      * * *

      Miika 7:2-3

      "Poissa ovat hurskaat maasta, ei ole oikeamielistä ihmisten seassa. Kaikki väijyvät verta, pyydystävät verkolla toisiaan. Pahantekoon he ovat kykeneviä molemmin käsin. Päämies vaatii lahjuksia, tuomari tuomitsee maksusta, ja mahtava puhuu julki sielunsa himon. Näin he yhdessä vääristävät oikeuden. "

      * * *

      Roomalaiskirje 6:12-14

      "Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että tottelette sen himoja. Älkää antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille vaan antakaa itsenne kuolleista eläviksi tulleina Jumalalle ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. Synti ei enää ole teidän hallitsijanne, koska te ette ole lain vaan armon alaisia. "

      * * *

      Roomalaiskirje 13:12-14

      "12. Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sen tähden pois pimeyden teot ja pukekaamme päällemme valon varusteet. 13. Vaeltakaamme säädyllisesti niin kuin päivällä, ei mässäilyissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa. 14. Pukekaa sen sijaan yllenne Herra Jeesus Kristus älkääkä pitäkö lihastanne niin huolta, että himot heräävät. "


      Room. 13:14 alkuteksteissä (Strong's Lexicon):
      Alla (sen sijaan)
      endysasthe (verhoilkaa, hankkikaa vaatteet)
      ton (the, tämän)
      Kyrion (Herran)
      Iesoun (Jeesuksen)
      Christon (Kristuksen)
      kai (nimittäin)
      poieisthe (tehkö)
      me (älkää)
      pronoian (varustelua, ruokkimista, vahvistamista, esivalmistelua)
      eis (for the)
      epithumias (halua, himoa)
      tes (of the)
      sarkos (luonto, liha, himo)

      * * *

      Roomalaiskirje 1:24-25

      "24. Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät sydäntensä himoissa saastaisuuteen, häpäisemään keskenään oman ruumiinsa. 25. He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, häntä, joka on iankaikkisesti ylistetty. Aamen. "

      * * *

      Efesolaiskirje 2:1-3

      "Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikkomuksiinne ja synteihinne. Niissä te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan tahdon mukaan, sen hengen, joka nyt vaikuttaa tottelemattomuuden lapsissa. Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme lihamme himoissa tyydyttäen lihan ja mielen haluja ja olimme luonnostamme vihan lapsia niin kuin muutkin. "

      * * *

      Jaakobin kirje 1:12-14

      "Autuas se mies, joka kestää koetuksen. Kun hänet on koeteltu, hän on saava elämän kruunun. Herra on sen luvannut niille, jotka häntä rakastavat. Älköön kukaan kiusattuna ollessaan sanoko, että Jumala häntä kiusaa. Ei Jumala ole pahan kiusattavissa, eikä hän kiusaa ketään. Jokaista kiusaa hänen oma himonsa; se häntä vetää ja houkuttelee. "

      * * *

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe