Rauhan tervehdys.
Vuosi sitten uutisoitiin helluntaikirkon kesäkonferenssista, että "mikäli Iso Kirja ei saa talouttaan nousuun ja joutuu turvautumaan radikaaleihin toimenpiteisiin, konferenssialueesta luopuminen on väistämätöntä. Velkojen hoitokyvyttömyyshän johtaa vaihtoarvoisen omaisuuden realisointiin ja käyttöön velkojen vähentämiseksi. On siis selvää, että myös Juhannuskonferenssi on kriisissä".
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/opiston-talous-luo-tumman-pilven-juhannuskonferenssin-ylle/
Nyt on sitten lähdetty "turvautumaan radikaaleihin toimenpiteisiin", kun juhannuskonferenssin sponsoreissa heti IK-opiston jälkeen on Suomen johtava panimo Sinebrychoff, joka "valmistaa oluita, siidereitä sekä virvoitus- ja energiajuomia, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia", kotisivunsa mukaan, joka kysyy sitä aukaistaessa ikärajaakin.
https://sinebrychoff.fi/yhtio/lyhyesti/
"Sillä hänen nimensä tähden he ovat matkalle lähteneet eivätkä ota pakanoilta mitään." - 3. Johannes 1:7
Apostolinen seurakunta ei järjestä pakanoiden - eikä varsinkaan alkoholia valmistavien yrityksien - tuella tapahtumia vaan Pyhän Hengen voimassa, joka on raittiuden henki (2. Tim. 1:7). Tätä rappiotilaa on surullista seurata, mutta tämäkin voi olla Jumalan puhetta, sillä viinistä tulee irstasmeno ja tätä villiä irstasta menoa on ollut joka vuosi enemmän helluntaikirkon tapahtumissa.
Onko näissä jakeissa Jumalan sanaa helluntaikirkolle, joka on juopunut äärikarismaattisuuden juovuttavasta viinistä?
"Heräjä, heräjä, nouse, Jerusalem, sinä joka olet juonut Herran kädestä hänen vihansa maljan, joka olet päihdyttävän pikarin juonut, tyhjäksi särpinyt.
Ei kukaan kaikista lapsista, jotka hän oli synnyttänyt, ollut häntä taluttamassa; ei kukaan kaikista lapsista, jotka hän oli kasvattanut, hänen käteensä tarttunut. Nämä kohtasivat sinua kaksittain - kuka sinua surkuttelee - tuho ja turmio, nälkä ja miekka; millä voin sinua lohduttaa?" - Jesaja 51:17-19
Itse suosittelen veljiä ja sisaria, niitä jotka rakastavat Jumalan sanaa ja Jeesus Kristus, menemään juhannuksena esimerkiksi Mertiörannan juhannustapahtumaan, jossa ei vielä näin pitkällä olla luopumuksessa.
Siunauksin, MM.
Koffin Konferenssiko?
91
1699
Vastaukset
- Anonyymi
Onko asia kerrottu juomayhtiön sivulla? En löytänyt sitä.
On kaukana meikäläiselle Mertiörannat. Nettipassin ostan ja katselen kotisohvalla sen kun sää sallii. En usko että uskosta luovun, jos konffaa katselen. Ja taidanpa laittaa viestiä pääkallonpaikalle.
- Anonyymi
Jeesus muutti veden viiniksi. Paavali kirjoitti "älkää juopuko viinistä" mutta toisaalta hän kirjoitti myös Timoteukselle " juo vähän viiniä vatsasi vuoksi". Eli ei se viini (tai olut), vaan se määrä.
- Anonyymi
Laita Mattila tähän tarkka linkki tai osoite, mihin aloituksesi perustuu!
- Anonyymi
Kun se uskominen on nykyään niin arpapeliä ja ei kukaan tiedä missä huijataan, niin ei kai tässä enää ole sitten muuta kuin nostaa tassut ja luovuttaa. Jätetään kaikki sikseen ja mennnään suosiolla helvettiin. Yksi sanoo tätä ja toinen tuota. En enää jaksa.
Älä välitä siitä mitä ihmiset puhuvat ja ajattelevat, vaan tee ainoastaan se, mitä minä Herra sinulle Sanassaan sanoo. Yksinkertaisella envankeliumilla pelastuu. Ei tuo Mattilakaan mikään jumalolento ole! Ja ihan samaa lihaa ja verta hänkin on.
- Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Älä välitä siitä mitä ihmiset puhuvat ja ajattelevat, vaan tee ainoastaan se, mitä minä Herra sinulle Sanassaan sanoo. Yksinkertaisella envankeliumilla pelastuu. Ei tuo Mattilakaan mikään jumalolento ole! Ja ihan samaa lihaa ja verta hänkin on.
Juu, erehtyväinen niinkuin kaikki muutkin olemme, mutta varsin usein - niinkuin nytkin - varoituksensa osuu peräti kohdalleen.
s-seutulainen Mutta kun häneltä perusteluja vaatii ja vastaamaan perää, niin koskaan hän ei tule esille. Tuohonkin aloitukseen olisi voinut laittaa selvät infot, mihin hänen väitös perustuu. No odotetaan jospa laittaa. Mikäli ei tule, niin silloin kannattaa jättää täysin omaan arvoonsa.
- Anonyymi
>>>>>>>>>>>Kun se uskominen on nykyään niin arpapeliä..............<<<<<<<<<<
Ei terve Evankeliumi ja sen kuulemista tuleva( syntyvä) usko ole mitään "arpapeliä".
(KR-38 ) Room. 1:17. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta"..( Room.1:16. Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. 17. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta"...",
USKOSTA KENEEN JA MIHIN? Joh.17:3.".. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen..." ( Ef.1:13.".. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, 14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi...")
( 1.Kor. 15:1.- 11.) 1.Kor.15:1."..Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte 2. ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. .....11. Olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet..."
Gal. 3:11"... Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta". 12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä". 13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - 14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen..." ( Ef.1:3.".. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,.." )
Hepr. 10: 38."... mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen". 39. Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi..."
".. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa,.." ( Room.8:16.".. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia..." )
MITEN " Henki todistaa" ? KIRJOITUSTEN KAUTTA ”..Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan..” Room. 10:9. Tunnustanko minä suullani Jeesuksen Herraksi? Kyllä ( Kirjoitukset todistavat että Jumala on Hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt. Uskon Jumalan Sanan ilmoituksen) . Uskonko sydämessäni, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt? Kyllä. ( Kirjoitukset todistavat että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt ) Henki todistaa minun oman henkeni kanssa, että molemmat asiat olivat totta kohdallani."
Ei siis mikään "toinen siunaus",ei mikään "tuli kaste" sellaista ei Raamattu tunne muuta kuin Herran toisen tulemuksen päivänä, kun alkuaineet kuumuudesta sulavat.( 2.Piet.3:1.-18 )
Uskovan ihmisen normaali elämä Kristuksen yhteydessä , siis "Hengessä" , antaen Hengen täyttää jatkuavasti kun puhutaan Jumalan Sanaa Ef. 5:18. "...Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, 19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, 20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.." Kol.3:16. "..Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne..."
Mikä toinen "siunaus"?? Uskoon tullut ihminen on jo siunattu , heti uskoon tullessa so. uudestisyntyessä Ef.1:13. "..Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.."
2.Piet.1:2.".. Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. 3. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään, 4. joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,.."
- Anonyymi
Joku vuosi sitten IK:n teltta oli vuokrattu festareille (maallista musiikkia ja kaljaa).
- Anonyymi
Eihän tuossa ole mitään kummaa, että konffa sakkaa! Kun Herra on henkensä ottanut pois, ei muuta lopputulosta voikaan tulla!
Markkinameininki, joka viimeiset 15-20 vuotta ovat olleet leimaa antavia, näyttävät nyt toteen sen, ettei tempuilla, vaan Herran Hengellä ja kun Hänet on syrjäyttänyt rahanahneus, voitontavoittelu, bisnes ja marginaalien viihdyttäminen niin maksukykyinen ja konservatiivisia arvoja kannattavat jäävät kotiin!!
Toinen epäkohdaksikin mainittava on, ne kaikenlaiset korvaustensaajat, sellaisetkin, joilla ei ole tehtäviä. Näin oli ainakin ennen!!
Kesällä 1995 leirinnästä vastaava ajeli vanhalla Mersulla paikkoja näyttämässä ja autossa nakutti vanha TAKSAMITTARI!! Oli keskiviikko-ilta ja lasissa oli jo yli 700 markkaa!!Oikeata talkoohenkeä??
Toki pitää olla rehellinen, tien rahanahneudelle viittoitivat menneet miehet, Eino O Ahosen johdolla, kaikki nokalla olleet kuittasivat tiliä ja ei tainnut aina verottaja saada omiaan!
Jo tämä hanke aikoinaan Keuruulle oli virhe ja aivan erityisesti se, että RV sinne muutamaksi vuodeksi siirrettiin, kunnes sen eräs johtaja hivutti takaisin pääkaupunkiin. Velkaa tehtiin 7 milj mk uuden rakennuksen kautta! Siinä ei ollut järjenhiventäkään, kun Tikkurilan tilat myytiin ja uutta tehtiin Keski-Suomeen. Saarnaajaekonomistien syytähän vaikeus nyt on!!
Juhani Kuosmanen kirjassaan kertoo vastustaneensa hanketta, mutta kun muut olivat sen kannalla, niin uskoin asian olevan Herrasta, suurin piirtein näin. Siis Onni Haapala & co!
Antaa mennä ja niin se tulee menemäänkin, helluntaiRikko perustettiin valheille, vääryydelle ja vallalle!! Jumala ei ole koskaan sellaiseen lähtenyt mukaan! - Anonyymi
Jos lähdetään pilkkuja viilaamaan niin ostaakohan tuo tittelillään keikaroiva insenjööri elintarvikkeita kaupoista ja liikkeistä, joissa myydään noita juomia ja peräti jopa tehtaan juomia. Mikäli niin, olisi parempi pitää haavinsa kiinni. Kyllä hän samalla tavalla on osasyyllinen.
- Anonyymi
Eräät ne täällä purkavat ahdistustaan ja pahaa oloaan. Helluntaikirkko on siihen sopiva syntipukki.
Mahtoikohan helpottaa?
- Anonyymi
Ingenjör_81 paljasti typeryytensä ja samalla alensi arvostusta ammattikuntaansa jos nyt aikuisten oikeasti on insinööri.
Kylläpä oli paksua aloitus, ei voi kuin päivitellä, Miksi tuolta Mertiörannasta ei ole mitään nettitarjontaa. Hyviä puhujia näkyy olevan. Voisi ihan hyvin katsella. Ei sinne maan toiselta ääreltä noin vain lähdetä. Menkää toki jos vain mahdollista on.
- Anonyymi
1.Kor.3:1."..Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa. 2. Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä; 3. olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin? 4. Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin? 5. Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut..."
- Anonyymi
No sitten kukaan uskova ei voi ostaa tai juoda: bonaqua vissyä, muumilimsaa, batteryä, cocista, spriteä, fantaa, hyvinvoitijuomaa, urheilujuomaa, jääteetä ja kotikaljaa. Nämä kaikki ovat sinberychoffin tuotteita.
Hyvä kirjoitus.
Itse olen jo vuosia tällä palstalla pähkäillyt juhannuskonferenssin nopeasti laskevia kävijämääriä ja kehunut Mertiörantaa.
Vuosia laskivat samat kävijät moneen kertaan kun ravasivat juhlaalueen ja majoitusalueen väliä ja nyt ovat lopettaneet senkin laskemisen ja vetasevat vaan hatusta luvun 30 000.
Ne hullut potkivat joukostaan perinteiset helluntailaiset ja ovat nyt itse konkurssin partaalla.
Antoivat perinteisille helluntailaisille porttikiellon omaan Ristin Voitto-lehteenkin.Pe.ku etko sinä sitten uskossa? Olen tottunut lukemaan sinun tekstiä tyylisi mukaan niin kuin kirjoittavat uskomattomat ja pilkkaajat. Nyt puolustat Mertiörannan porukkaa.
- Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Pe.ku etko sinä sitten uskossa? Olen tottunut lukemaan sinun tekstiä tyylisi mukaan niin kuin kirjoittavat uskomattomat ja pilkkaajat. Nyt puolustat Mertiörannan porukkaa.
Hän ei ole uskossa eikä vastaa kysymyksiin.
Insinööri on varmaan jo lukenut kommentointia aloitukseensa. No ei ole antanut lisäselvitystä mihin hänen tietonsa perustuu. Ole nyt edes kerran sen verran reilu ja selvitä, millä tavoin juomatehdas rahoittaa konffan taloutta. Ei aloituksesta käy selville millainen se sopimus on? Vai onko tämä jälleen sitä että selität ja selität ja heität epätietoisuuteen.
- Anonyymi
Vaikka Koff ei tukisi eurollakaan konferenssia - mikä tuskin pitää paikkansa - niin konferenssi tukee siinäkin tapauksessa Koffia. Kyllähän jokainen ymmärtää asian, kun näkee omilla silmillään tuon sponsorin logon konffan sivuilla. Tämä asia on päivänselvä, eikä mikään epätietoinen asia.
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka Koff ei tukisi eurollakaan konferenssia - mikä tuskin pitää paikkansa - niin konferenssi tukee siinäkin tapauksessa Koffia. Kyllähän jokainen ymmärtää asian, kun näkee omilla silmillään tuon sponsorin logon konffan sivuilla. Tämä asia on päivänselvä, eikä mikään epätietoinen asia.
Jep, siellä se seisoo.
Sinebrychoff on juhannuskonferenssin yhteistyöyritys, eli tässä tapauksessa sponsori.
ttps://www.juhannuskonferenssi.fi/yhteistyoyrityksetTarkoittaako se sitten sitä että konffa ostaa paljon virvoikkeita Sinebrychoffilta ja sitten firman mainos on jossain? Vai onko jotain muuta kaupallista yhteistötä. Ennen vanhaan eräs uskonsuunta ei asioinut E-liikkeissä aatetaustan vuoksi. Pilkkuja viilaillaan?
salopuu kirjoitti:
Tarkoittaako se sitten sitä että konffa ostaa paljon virvoikkeita Sinebrychoffilta ja sitten firman mainos on jossain? Vai onko jotain muuta kaupallista yhteistötä. Ennen vanhaan eräs uskonsuunta ei asioinut E-liikkeissä aatetaustan vuoksi. Pilkkuja viilaillaan?
"Tarkoittaako se sitten sitä että konffa ostaa paljon virvoikkeita Sinebrychoffilta"
Ei tarkoita vaan sitä, että olutpanimo saa näkyvyyttä.
Yksittäisten limsojen myynti messuväelle on mitätön pisara kokonaisuudessa.
- Anonyymi
Lehdissä on ollut myös, että vanhoillislestadiolaiset vuokraavat Ison Kirjan aluetta omiin maakuntaseuroihinsa, kun Jämsän opisto ei enää ole siihen tarkoituksenmukainen. Pitääkö tämä paikkansa?
- Anonyymi
Pitää paikkansa. Kumpikin osapuoli hyötyy sopimuksesta. Terveisin vl.
- Anonyymi
Annan Jeesuksen tulla omaan kotiini, ei tarvita autoa ei sinebryä eikä hkirkon tarinoita.
ei maksa mitään, ihanko toteutuu Raamatun sana!- Anonyymi
Paras konffa. Tästä olen samaa mieltä. 🙂
- Anonyymi
Siinähän on hyvä yhteistyökuvio , jos tämä pitää paikkansa.
- Anonyymi
Kyllähän siellä yhtenä kesänä soitettiin maallista ns. golden oldies musiikkia eräässä tapahtumassa. Tekevät mitä vain taikatemppuja tuplatakseen tuotot. Mielenkiintoista huomata, että jos vanhemmat on ns. tunnettuja helluntailaisia niin koko perheestä yritetään tehdä jotain kaikkihan ne tuntee - tyyppejä. Esimerkiksi Helsingin Saalemista aiemmin tunnettu Jyrki Palmi....nyt on Joonatan Palmi ja Rebecca Palmi heistä leivotaan suuria julkkiksia. Yleensä se on helluntaipiireissä tällästä, että jos on yksi tunnettu niin muistakin yritetään tehdä niinkuin Markku Vuorinen ja Satu Panula. Ja monia muita esimerkkejä. Eikös ne Tiittasetki ole jotain pitkän linjan helluntailailaista sukua.
Yksinäisenä tähtenä jos sun suku ei ole pitkän linjan helluntailaisia ja sun isä tai pappa ei ole jossain vanhemmistossa olet heti alempaa "kastia". Sen tuli huomattua kun joskus nuorempana lähdin keuruun niihin youth tapahtumiin. Kyllä heti huomasi ketkä on niitä merkittävien helluntailaisten nuoria ja ketkä on niitä nobady tyyppejä. Itse en oikein tuota helluntailaisten tyyliä koe omakseni vaikka joskus yläaste ikäisenä sellaiseen kuuluneen koulukaverin kanssa nuortenilloissa ja sellaisissa tuli käytyä ja jopa liityttyäkin mutta myöhemmin sieltä erottuakin. Tosin eroamiseen helluntailaisista johti torontoilmiön rantautuminen siihen seurakuntaan missä kävin mutta syitä oli toki muitakin, se oli vain ns. viimeinen piste ja sitten sieltä lähdin. Onko tässä nyt sama ajatus kun fariseukset ja kirjanoppineet sanoivat Jeesuksesta "katso syömäriä ja viiinjuojaa!" Matt. 11:19. ja "syntisen miehen luo hän meni majailemaan!" Luuk. 19:7. Kun tulee ajatus olla oikeaoppinen ja hurkas niin mieli etsii kiintopisteitä mistä saisi toisen kiinni ja voi nousta yläpuolelle. Fariseukset ja Jeesuksen seurue joutui koko ajan tässä mielessä törmäyskurssille. Tunnustaudun reilusti niin syntiseksi että voisin mennä konffaan ja ostaa tuon juomatehtaan limua. Käyn myös omalla paikkakunnalla kaupoissa joiden kaikkia tuotteita en koskaan tarvitse.
Juu, uus-helluntailaisena näet oluen limuna ja virvokkeena.
Lähes kaikki tulot panimoille tulee alkoholijuomista, jolle konferenssi tarjoaa näkyvyyttä.En juo olutta. En edes siedä sen hajua. Tuskin siellä juhlakansa olutta kittaa. Näin ja kuulin eilen illalla koulunsa päättäneiden juhlintaa ja kuljin terassin ohi. Meiniki eroaa selvästi mitä konffateltassa tapahtuu.
salopuu kirjoitti:
En juo olutta. En edes siedä sen hajua. Tuskin siellä juhlakansa olutta kittaa. Näin ja kuulin eilen illalla koulunsa päättäneiden juhlintaa ja kuljin terassin ohi. Meiniki eroaa selvästi mitä konffateltassa tapahtuu.
Mutta et alkuunkaan ymmärtänyt asiaa, jonka kerroin, joten vastasitkin ihan päin honkia ja eri asiasta.
- Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
Lähes kaikki tulot panimoille tulee alkoholijuomista, jolle konferenssi tarjoaa näkyvyyttä.Ison Kirjan alue on päihteetön alue ja siellä ei todellakaan myydä alkoholijuomia.
Konferenssiesitteessä jo lukee se. Sinebrychoff valmistaa myös virvoitujuomia.
Täällä katkerat ihmiset vaan kirjoittelee. Menemme juhannuskonferenssiin .
Siunausta teille kaikille ja hyvää kesää. - Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
Lähes kaikki tulot panimoille tulee alkoholijuomista, jolle konferenssi tarjoaa näkyvyyttä.Niin, ja sokerikin. Sillä käytetään viina. ts. kaikki makea pois suusta, sokeripala kahvista, säilykkeistä jne. Aivan raittiiksi. Niikö???
Tosin, meillä ruokajuomana on olut, ollut iänkaiken. Eikä me juovuta.
Maito on ällöä litkua juotavaksi, se on vasikanjuomaa.
Entä raha-automaattipelit? Kauhistus, pelirahoilla tuetaan syöpäsairaitten elämää. Nyt sairailta apu pois. Ainakin uskovilta, väärä mammona.
Eli monta on elämässä katsantopuolta, joillekin joku on vinoa, no, rakkaudessa sitten otetaan hänen kanssaan ruokapöydässä vesilasi.
Ei ole 50- vuotta vielä meitä saastuttanut olut. Ei näy verikokeissa, että maksa poksahtaa, tms. Kaikki on suhteellista.
Jokuhan voi syödä poksauttaa itsensä ruisleivällä sairaaksi, ja kaurapuurolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ison Kirjan alue on päihteetön alue ja siellä ei todellakaan myydä alkoholijuomia.
Konferenssiesitteessä jo lukee se. Sinebrychoff valmistaa myös virvoitujuomia.
Täällä katkerat ihmiset vaan kirjoittelee. Menemme juhannuskonferenssiin .
Siunausta teille kaikille ja hyvää kesää.👍👍👍
- Anonyymi
Matt.11:19 Biblia (1776) Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanoivat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa. Luuk.7:34 Biblia Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää.
- Anonyymi
Lopeta insinööri pelleily. Alennat ammattikuntasi arvostuksen. Oisihan se hyvä, että esim. AB Alko OY tukisi hengellistä työtä. Silloin rahat menisivät juuri oikeaan paikkaan. Ota hitsausmaskisi päästäsi pois ja katso kohti kesäaurinkoa. Tunnen monia insinöörejä. Puhun heidän kanssaan tekniikasta. Lopeta leikkiminen.
- Anonyymi
Ymmärrät varmaan, että nämä yritykset eivät tue ketään hyvää hyvyyttään, vaan saadakseen oman liiketoimintansa kasvamaan. Jopa maailmassa (!) on havahduttu siihen, että alkoholia pitää mainostaa vähemmän. On helluntalaiset menneet sokeaksi, kun he eivät tätä tahdo ymmärtää.
- Anonyymi
Jes.24:2. Hoos.4:9 Mutta papin on käyvä niinkuin kansankin: minä rankaisen häntä hänen vaelluksestansa ja kostan hänen tekonsa.
- Anonyymi
Helluntailaisten juhannuskonferenssissa saarnaa useat naiset. Raamattu yksiselitteisesti kieltää sen. Jeesus puhdisti temppelin kauppiaista ja rahanvaihtajista. Seurakunnan kokoukset eivät saa olla yritysten mainostamista varten.
- Anonyymi
Kas kummaa kun trolleilla on ongelmaa naisten puhumisen kanssa hengellisissä tilaisuuksissa. Ei helluntailaislla ole , eikä ole ikinä ollut. Elät kivikaukaudella. Maksatko prismassa ruoan oravannahkoilla.?Eipä uskoisi missä elät. Olet maanantaitrolli. Mene vaikka juoksemaan. Kukaan muu kuin itse ei usko sepustustasi.
Liittyykö tämäkin lopunaikaan. Kohta kirkon papeista suurin osa on naisia, Valtion hallitsemisessa ei ole niin suoraan sääntöä mutta kyllä Sanasta löytyy. "minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä. 5. ... Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Jesaja 3: 4.- 5. Ikään kuin viittaus tarkoittaisi että jos miehissä ei ole selkärankaa, niin jopa kypsymättömät ja naiset joutuat tehtäviin, jotka olisivat miesten hommia. Laittaako Rinne nyt naiset Suomea johtamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kummaa kun trolleilla on ongelmaa naisten puhumisen kanssa hengellisissä tilaisuuksissa. Ei helluntailaislla ole , eikä ole ikinä ollut. Elät kivikaukaudella. Maksatko prismassa ruoan oravannahkoilla.?Eipä uskoisi missä elät. Olet maanantaitrolli. Mene vaikka juoksemaan. Kukaan muu kuin itse ei usko sepustustasi.
Kristinusko perustuu Jumalan sanaan, joka on kirjoitettu Raamattuun, eikä sinun lihallisiin mielipiteisiin. Nainen ei saa puhua seurakunnassa, on Jumalan käsky. Joka ei tätä käskyä tunnusta, sitä ei Jumala tunnusta omakseen. Tämän vuoksi ja myös yritysmainosten vuoksi voi sanoa, että helluntailaisten juhannuskonferenssi on jumalaton tapahtuma.
1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. [1. Kor. 14:35]
12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. [1. Moos. 3:16; Ef. 5:22; Kol. 3:18; Tit. 2:5; 1. Piet. 3:1]
35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. [2. Kor. 10:7]
38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko perustuu Jumalan sanaan, joka on kirjoitettu Raamattuun, eikä sinun lihallisiin mielipiteisiin. Nainen ei saa puhua seurakunnassa, on Jumalan käsky. Joka ei tätä käskyä tunnusta, sitä ei Jumala tunnusta omakseen. Tämän vuoksi ja myös yritysmainosten vuoksi voi sanoa, että helluntailaisten juhannuskonferenssi on jumalaton tapahtuma.
1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. [1. Kor. 14:35]
12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. [1. Moos. 3:16; Ef. 5:22; Kol. 3:18; Tit. 2:5; 1. Piet. 3:1]
35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. [2. Kor. 10:7]
38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.Varmaan sinäkin olet juhannuksena Keuruulla. Itselle vain teet hallaa. Emme usko mielipiteitäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan sinäkin olet juhannuksena Keuruulla. Itselle vain teet hallaa. Emme usko mielipiteitäsi.
On hyvin todennäköistä, etten ole edes Keuruulla juhannuksena.
- Anonyymi
Wake up an engineer. Tell to achievements of a tecnology. It is much interest than you write just now. Hoi insinööri. Kerropa meille tekniikan saavutuksista. Se on paljon mielenkiintoisempaa kuin tarinasi.
- Anonyymi
Ei siitä pidä kertoa, mitä ihmiset haluavat kuulla, vaan siitä, mitä he tarvitsevat kuulla.
- Anonyymi
Talousmiehillä on vastuu taloudesta. Tarvitaan keinoja millä hankkia rahoitusta.
Keräyksiä, myyntiä ja paikkamaksuja, vastikkeellista tukea sponsoreilta ja mainostajilta, maksulaskujen lähettämistä seurakuntiin.
Koittakaa keksiä vetäviä rahastuskeinoja.- Anonyymi
Yrjö Müller oli esimerkki henkilöstä, joka luotti yksin Jumalaan talousasioissa. Hän ei koskaan kertonut rahahuolistaan muille, kuin Jumalalle. Eikä hän koskaan joutunut häpeään tuossa luottamuksessaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrjö Müller oli esimerkki henkilöstä, joka luotti yksin Jumalaan talousasioissa. Hän ei koskaan kertonut rahahuolistaan muille, kuin Jumalalle. Eikä hän koskaan joutunut häpeään tuossa luottamuksessaan.
Hmmm. Jumala tietää varsin tiukan rahatilanteeni.
Ainakin toistaiseksi on ollut ruokaa jääkaapissa.
Ilmoitan kyllä jatkonkin, sillä tilanteeni huononee jo aivan silmissä.
- Anonyymi
>>>>>>>>>>>Apostolinen seurakunta ei järjestä pakanoiden - eikä varsinkaan alkoholia valmistavien yrityksien - tuella tapahtumia vaan Pyhän Hengen voimassa, joka on raittiuden henki (2. Tim. 1:7)<<<<<<<<<<<
( RK ) 2.Tim.1:7.".. Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä vaan voiman, rakkauden ja terveen ymmärryksen hengen..." ( 2.Tim.1:1.-14.) Ymmärrystä tulee käyttää , sehän on jopa suositeltavaa Raamatun ilmoituksen mukaan.Mikäli ei itse ymmärrä teksistä mitään ( asiayhteyksineen ) niin miten sitä muillekaan voi kertoa? Ei pelkkä "pöntöstä huutaminen " ole mitään "P-H:n " voiman ilmentymää. Apostoli Paavalin mukaan evankeliumi on Jumalan voima.( Room.1:16,17.) Henkeä ja Sanaa ei tule eroittaa. Mikäli siihen ryhtyy ei ole ilmiöille mitään kontrollia. Jumalan Henki ei vaikuta ilman Sanan ilmoitusta.
>>>>>>>>>>>>>"Heräjä, heräjä, nouse, Jerusalem, sinä joka olet juonut Herran kädestä hänen vihansa maljan, joka olet päihdyttävän pikarin juonut, tyhjäksi särpinyt.
Ei kukaan kaikista lapsista, jotka hän oli synnyttänyt, ollut häntä taluttamassa; ei kukaan kaikista lapsista, jotka hän oli kasvattanut, hänen käteensä tarttunut. Nämä kohtasivat sinua kaksittain - kuka sinua surkuttelee - tuho ja turmio, nälkä ja miekka; millä voin sinua lohduttaa?" - Jesaja 51:17-19<<<<<<<<<<<<
Mikähän on tuon Jesaja 51:17-19 asiayhteys ?Eikö terveeseen Raamatun tulkintaan kuulu tehdä teksti yhteydestä ensin "eksegeesi"? Eli huomioida kenelle, miksi, missä olosuhteissa yms. teksti on kirjoitettu, ja vasta sen jälkeen ajatella mahdollinen sovellus ( tai soveltumattomuus) nykypäivään.
Millaistahan se "wanhan hyvän ajan" julistus on ollut?
Pirkanmaan perinteisen helluntai seurakunnan sivustollla mainitaan http://www.pphsrk.fi/ ".... Julistuksemme ja koko toimintamme perustuu Pyhään Raamatun Sanaan, johon uskomme sellaisenaan, ilman erilaisia teologisia tulkintoja..."
Jokainen Raamatun käännöshän on jo tulkintaa esim. kreikan tekstistä ? Sanasta sanaan on mahdotonta kääntää kun vastavaa sanaa ei kohdekielestä löydy, vaan on valittava useammasta vaihto ehdosta yksi ja jossain tapauksessa tehtävä selittävä lisäys?
Jokainen Raamatun lukijahan jo tulkitsee lukemaansa tekstiä mm. aikaisemman ( ennakko ) käsityksensä mukaan. Eli lukija voi laittaa ennakko käsityksellään ( mahdollisen väärän opetuksen uhrina) teksti sanomaan jotain mitä sen tarkoitus ei ole koskaan ollut ( olemalla sokea tekstin asiayhteydelle )
Jokainen Raamattu tunnin pitäjä esittää oman tulkintansa esillä olevaan aiheeseen johon on valinnut tekstin ( asiayhteyksineen tai omapäisesti ilman niitä) Vai onko Suomessa ilmestynyt joku täydellinen , erehtymätön puhuja?
( Jaak.3:1.-18.) Jaak.3:1."..Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion. 2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa..." ( 1.Kor.12.-14.) 1.Kor.12: 8.".. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. 9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. 10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. 11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on..." - Anonyymi
Niin mitähän varten nimimerkissä pitää komeilla jokin insenjöörititteli. Eräällä tyypilä oli profiilissa entisen firman toimitusjohtajan ja boolaakin nimi vaikka ei ollut firmaa eikä titteliä olemassa enää vuosikymmeneen.
- Anonyymi
Tämän ketjun trollit. Kiellättekö sisarien todistamisen tavallisille kansalaisille, kadunkulijoille, rikkaille , kommunistelle, vuorineuvoksille, ministereille jne ? Olisiko Hilja Aaltoselta pitänyt kieltää puhuminen 60-vuoden ajalta? Kauhea ajatus. Kalliot olisivat huutaneet. Näin tämän palstan trollien mukaan. Kauhea ajatus.
- Anonyymi
Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, kenet Jumala kutsuu, hänet hän varustaa. Se joka tuo Jumalan Sanan arvokkaasti esille, ei puhu arvottomia, saa olla Jumalan äänenä. Jumala itse kutsuu js valtuuttaa tehtäviinsä. Seurakunnan miehet eivät ole työnantajia, Jumala itse pyhyydessään hoitaa oman rekrytointinsa.
- Anonyymi
Sinä vääristelet sitä, mitä Paavali tarkoittaa tuolla. Mies ja nainen ovat kummatkin osallisia pelastuksesta, mutta miehelle on annettu tehtävä opettaa seurakunnassa, mikä on kielletty naisilta.
Kristus ei ottanut yhtään naista opetuslapsekseen. Kaikki 12 olivat miehiä. Jeesus ei tullut lakia kumoamaan vaan sitä noudattamaan.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.
- Anonyymi
Kiitos ylläolevasta kerrankin hyvästä kirjoituksesta. Tämä ketju ei todella ole Jumalan Sanaa. Tämän ketjun opista ei ota Eemelikään selvää. Se onkin maanantai trollien tarkoitus.
Naisilla on ollut aina suuri osa evankelistan tehtävässä. Jos ei olisi evankelistoja, sielunjenvoittajia, esirukoilijoita, pyhäkoulujen opettajia, niin ei tarvittaisi seurakuntia eikä opettajia ja paimenia. On turha vähätellä sisarten osuutta Jumalan valtakunnan työssä.
- Anonyymi
Mellerin ottama Raamatun paikka. 2Moos.25:8 Ja tehkäät minulle pyhäkön asuakseni heidän keskellään. Mutta mitä sanoo koko Raamattu? 1Kun.8:27 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivaisen taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut. 2Aik.6:18. Job.11:7
Mutta kun ei ihminen näe Jumalaa Universumin takaa, pitää Jumalan puhua symbolikieltä. Kullä Hän Ilmestysmajasta puhui. Leo piti ihan mielenkiintoisen puheen.
- Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Mutta kun ei ihminen näe Jumalaa Universumin takaa, pitää Jumalan puhua symbolikieltä. Kullä Hän Ilmestysmajasta puhui. Leo piti ihan mielenkiintoisen puheen.
Ap.t.17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä. Ps.33:6
- Anonyymi
Onhan helluntaiherätyksessä yritetty työntekijäpäivillä saada aikaan päätös, joka kieltäisi naisilta puhujan tehtävän. Erästäkin tunnettua saarnaajaa oli pyydetty tämän esityksen taakse, mutta hän oli vastannut: En kai minä Äitiäni lähde tappamaan! Eli naulan kantaan, siitä juuri on kysymys.
- Anonyymi
Rauhantervehdyksellä alkoi, mutta tuskin Kristuksen rauhaa sydämeensä ketjun lukija saan. Ilmaan jää vain haiseva tunkio!
Jos Mauno lukee tai silmäilee ketjua , niin minkä kiitoksen ja kunnian hän tästä Jumalalle kokee saaneensa. Ei hän ainakaan Kristuksen työtä ja evankelumia vie eteenpäin. En usko että näitä lukee moni uskossa oleva, ei myöskään Jumalaa etsivä. Saatana kyllä saa syttöpuita takkaansa. Jos uskovat lankeaa ei Jumala ainakaan Sanassaan neuvo että asia pitäisi viedä pilkkaajien maalitauluksi. Jos jotain asian hyväksi voi tehdä on neuvo mennä juttelemaan langenneiden kanssa ja viedä asia rukouksessa Herralle. Näin olen pikään uskossa olleena ymmärtänyt.
- Anonyymi
Eli työläiset ymmärtävät useasti paremmin hengelliset asiat kuin oppineet.
- Anonyymi
Aloittaja insinöörin kannattaa olla ostamatta yhtäkään limpparia kun konffaan tulee. Näin vaalii pyhyyden viittaansa.
Muista tulla metsiä myöden, kun ei tiedä kuka on tien edelläsi saastuttanut.- Anonyymi
Sitä ollaan näköjään pilkallisia selvinkin päin. Muista kuitenkin Aaronin kahta poikaa, jotka menivät mitä ilmeisimmin humalassa palvelemaan Jumalaa. Molemmat kuolivat Herran edessä. Ei sovi alkoholin mainostaminen meille heikoille, joille sekin on yksi kompastuskivi syntiin. Konferenssissa pitäisi olla iha eri suunta, kuin syntiin kannustaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ollaan näköjään pilkallisia selvinkin päin. Muista kuitenkin Aaronin kahta poikaa, jotka menivät mitä ilmeisimmin humalassa palvelemaan Jumalaa. Molemmat kuolivat Herran edessä. Ei sovi alkoholin mainostaminen meille heikoille, joille sekin on yksi kompastuskivi syntiin. Konferenssissa pitäisi olla iha eri suunta, kuin syntiin kannustaminen.
Entisenä alkoholistina ja nikotinistina on mielipiteeni seuraava:
Alkoholi ei kuulu hengellisille juhlille, ainakaan siten, että sitä suorastaan tarjoillaan omassa teltassaan. Jos joku ei ole päässyt irti pullosta, tuokoon omansa mukanaan ja naukatkoon sitä kohtuudella jossain sivummalla, kunhan ei ala häiriköidä ja kävelee ruoholle vedettyä viivaa pitkin, noin jokseenkin.
Sivummalla voisi olla isompi tupakka-alue, sillä toisin kuin alkoholista, tupakasta eli nikotiinista on vaikeampi päästä eroon. Nikotiiniriippuvuus on riippuvuusasteeltaan samaa luokkaa kuin heroiiniriippuvuus, eli vaatii vieläkin enemmän sisua ja päätöstä kuin kaljapullosta irtipääseminen.
Ajattele tupakansavua, joka lähtee suustasi ja sieraimistasi kuin epäjumalten uhrisavuna, niin alat päästä totuuden lähteille.
Herran temppelissäkin kyllä suitsutettiin, mutta vieras riippuvuus on epäjumalan palvontaa. Herran suitsutukset eivät haisseet paskalle, kuten haisee esim. kunnon paksu, kääritty sätkä ja savu likaa koko asunnon: tavarat, seinät, kattoa myöten kusen värisiksi. Puhumattakaan palaneista rei'istä vaatteilla, matoilla, lakanoilla...
Onko tällainen syntinen varsinainen Jumalan palvelija? Hengessään ehkä kyllä, - ei tämä tee tyhjäksi Kristuksen sovitustyötä! -, mutta on se niin rumaa...
Alkoholisteja ja muita päihderiippuvaisia varten on ihan omat päihdehuoltolansakin, on myös hengellisiä hoitokoteja (sinne vaan!), joten vielä uskovanakin jatkuva ongelma on jo itse elätettyä ja henkilön tulisi tehdä parannus.
Tässä tietoa esim. A-klinikkasäätiöstä:
https://www.a-klinikka.fi/palvelut/laitoshoito
https://www.a-klinikka.fi/toimipisteet/helsinki
https://www.kan.fi/
Olen itse hywin kauwan sitten ollut naisten Kan'illa ja todellakin, sain sieltä hyvät eväät. Vaikka ongelma vielä jonkin aikaa jatkuikin, niin jopa sittemmin yhteiskunnan päihdehoitopaikoissa ihmeteltiin, kuinka hyvin olin selviytynyt, vielä ankeissa oloissa.
Molemmatkaan riippuvuudet eivät kuulu uskovalle, joten molemmista tulisi pikaisesti vierottautua, mutta nikotiinirippuvaisten kohdalla olisin armollisempi kuin uskovaista esittävien kännikalojen.
Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
Eipä muuta kuin: aamen. 🌷
~
- Anonyymi
Ketjun aloituksessa mainitun firman nimi on eri firma kuin konferenssin info sivuilla mainittu. Kummatkin tosin ovat erinäisten juomien valmistavia firmoja.
Mikähän se "hyvä työ" on , jonka perusteella Jumalan tulisi hyväksyä joku ihminen yhteyteensä elämään? Eipä sellaista taida ollakaan?-- on vain Jumalan sovitustyö Kristuksessa, ja Jumalan lahjoittama usko evankeliumin sanomaan.
Kestääkö nykypäivän helluntai srk:n jäsen rakkauden testin? Vai onko elämä pelkkää uskonnollista itsekkyyttä,joka ei ole "kalliolle" vaan petolliselle hiekalle rakentamista. Onko paimenella rakkautta hänelle uskottua laumaa kohtaan, vai onko "pastorin" titteli pelkkä kiiltokuva?
1.Joh.3: 14.".. Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa. 15. Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi. 16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä. 17. Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä? 18. Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa..."
1.Joh.4:7"... Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. 8. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. 9. Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa. 10. Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. 11. Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme. 12. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä...."
Room.13: 7.".. Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia. 8. Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. 9. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". 10. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. 11. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme..." - Anonyymi
INsinööri Maunoa harmittaa kun juo vain Harwallin limuja
- Anonyymi
Insinööri 81:
"Rauhan tervehdys.
Vuosi sitten uutisoitiin helluntaikirkon kesäkonferenssista, että "mikäli Iso Kirja ei saa talouttaan nousuun ja joutuu turvautumaan radikaaleihin toimenpiteisiin, konferenssialueesta luopuminen on väistämätöntä. Velkojen hoitokyvyttömyyshän johtaa vaihtoarvoisen omaisuuden realisointiin ja käyttöön velkojen vähentämiseksi. On siis selvää, että myös Juhannuskonferenssi on kriisissä"."
Olen tästä tiedosta äärettömän iloinen. Jumala on kuullut Helluntaikirkon rikosuhrien rukoukset.
Iso Kirja on rikokselle perustettu, Se taisi olla sitä jo alkujaankin, eikös Iso Kirja ollut olemassa jo ennen itse Helluntaikirkkoakin, vaikkakin ne konfferenssihäärääjät sitten osoittautuivatkin (ainakin joku heistä) tulevaksi kirkkopastoriksi (tmv) ja joka, Helluntaikirkko, sitten pian, ikäänkuin vain "siirsi sen, - Ison Kirjan - nimiinsä". Kuten tehtiin rivo-lehdellekin.
Mitäs kaikkia muita Helluntaiherätyksen firmoja nuo talousrikolliset "vain siirsivät nimiinsä"? Kirkkokunta, joka ei ollut edes helluntailainen vaan edusti Helluntaiherätyksen kieltämiä oppeja ja käytäntöjä. Helluntaiherätys oli ja kai on edelleenkin a) äärimmäisen "kirkko"-vastainen herätysliike.
Siihen kirkkoon herätys sitten kuolikin. Mutta muutamat äijät ja rouvat rikastuivat. Varastivat Jumalalta. Ja tietenkin helluntaikansalta, n. 50 000 jäseneltä. Maapallo on epäilemättä kierretty moneen kertaan, mutta sielu kadotettu.
Alan kuitenkin uskoa, ettei tuo Kultainen Helluntaiherätyskään aivan vilpitön laitos ollut, etenkin kun alettiin siirtyä 1970-luvulta Kasarille. Silloin alkoi ilmaantua vilpillistä kaatajasaarnaajaa ja muuta humpuukimaakaria ja paatuneimmat rikollisetkin runsain joukoin "löysivät Herran"! Täällähän taannoin kirjoitettiin, että muuankin tunnettu heppu, - kuitenkin ilm. epäsuorasti - aiheutti jopa toisen, hartaamman helluntaisaarnaajan, varhemman lähdön "Herransa tykö", niinkuin teillä kauniisti, jopa tappokin ilmaistaan.
Meidän helluntaiuskonnon rikosuhrien kannattaa siis edelleenkin rukoilla Taivaallista Isäämme, että hän tempaisisi koko Keuruun ruohomaton huijareitten jalkojen alta.
Parempi rahamme 💰 maan mullassa kuin huijareitten taskuissa.
"Helvetti heille!", niinkuin sosialistit laulavat. - Anonyymi
>>>>>>>>>>>Kestääkö nykypäivän helluntai srk:n jäsen rakkauden testin? Vai onko elämä pelkkää uskonnollista itsekkyyttä,joka ei ole "kalliolle" vaan petolliselle hiekalle rakentamista. Onko paimenella rakkautta hänelle uskottua laumaa kohtaan, vai onko "pastorin" titteli pelkkä kiiltokuva? <<<<<<<<<<<
Jaak.2:1."..Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön. 2. Sillä jos kokoukseenne tulee mies, kultasormus sormessa ja loistavassa puvussa, ja tulee myös köyhä ryysyissä, 3. ja te katsotte loistavapukuisen puoleen ja sanotte: "Istu sinä tähän mukavasti", ja köyhälle sanotte: "Seiso sinä tuossa", tahi: "Istu tähän jalkajakkarani viereen", 4. niin ettekö ole joutuneet ristiriitaan itsenne kanssa, ja eikö teistä ole tullut väärämielisiä tuomareita?
5. Kuulkaa, rakkaat veljeni. Eikö Jumala ole valinnut niitä, jotka maailman silmissä ovat köyhiä, olemaan rikkaita uskossa ja sen valtakunnan perillisiä, jonka hän on luvannut niille, jotka häntä rakastavat? 6. Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen? 7. Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
8. Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette; 9. mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia. 10. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. 11. Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja. 12. Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva. 13. Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi..." - Anonyymi
Sinebrykoff toimittaa varmasti limut konffaan mainosta vastaan. En näe tässä mitään ihmeellistä. Jos sivuilla mainostettaisiin Koffia, Karhua, tai muuta olutta, niin asia olisi eri.
- Anonyymi
Uskovana tulee toimia omantuntonsa ja ymmärryksen mukaan. Joskus kirpparilla tulee tilanne että toinen hyväksyisi myyntiin esim. tuotteen mutta toinen ei. Tälläisia ovat esim. klassikkoromaanit, joillekin kauneuskosmetiikka. Vuosia sitten matkustin usein ja hyvä ajankulu oli kutoa sukkaa. Yksi erittäin säännöissä tarkka sisar ei hyväksy kutomista sunnuntaina vaikka ajankuluna lähetystyöhön. Kuitenkin sama henkilö oli valmis myymään kutomiani neuleita joulunalussunnuntaina uskomattomille myyjäisissä. Kysyin että miten se voi olla mahdollista. No kun joulusesonki on lyhyt ja järjestöjen myyntimessut ovat sunnuntaina, hän vastasi. Edelleen hän on sitä mieltä että sunnuntaina kuotoa ei saa, mutta rahaa tuotteilla saa ottaa ja vielä maailman ihmisiltä. Hän kokee pyhätyönä kutomisen ja syntinä. Lettuja ym. omaa vatsaa varten kyllä voi tehdä. En ymmärrä, mutta iäkäs sisar ei näkee asian tavallaan ja tehköön omantunonsa mukaan. Jos tuo juomafirman nimi on esillä siksi, että toimittaa tapahtumaan virvoikkeita, niin en uskovana näkisi aihetta käyttää tuota kytköksenä toiminnan mustamaalaamiseen ja negatiivisten asioiden esittelemiseen. Edistääkö uskovainen Herran työtä jos alkaa pilkkaamaan tulkintansa mukaan langenneita yhdessä tämän maailman kanssa. Onko aloituksen motiivi rakkaus ja Pyhä Henki. Jos mielessä olisi todellinen huoli niin luulisi toimivan tilanteen korjaamiseen eri tavalla rukoillen, miten Jumalan edessä on parasta. Tällä hetkellä voisin osallistua molempiin hellareiden juhannusjuhliin tai katson Keuruun tapahtumaa netin kautta ja suosittelen myös toisille.
- Anonyymi
En huomannut Mertiörannan ohjelmassa insinööri MM :lle mitään osiota.
Eipä taida ko kaveri nauttia luottamusta kummassakaan tapahtumassa! Täällä hän eripuraa kyllä ahkerasti kylvää!- Anonyymi
Ihan samaa ajattelin parisen vuorokautta sitten Mertiörannan ohjelmaa katsellessa. Ja muutenkaan en ole insenjööriä nähnyt helluntaikansan tapahtumissa. Kuulun vanhanajan yhdistyspohjaiseen seurakuntaan ja johtavien veljien mielestä jotka ovat konservatiivisia hellareita, pitävät Mattilaa ja hänen tapaa toimia täysin hajoittavana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samaa ajattelin parisen vuorokautta sitten Mertiörannan ohjelmaa katsellessa. Ja muutenkaan en ole insenjööriä nähnyt helluntaikansan tapahtumissa. Kuulun vanhanajan yhdistyspohjaiseen seurakuntaan ja johtavien veljien mielestä jotka ovat konservatiivisia hellareita, pitävät Mattilaa ja hänen tapaa toimia täysin hajoittavana.
Mertiörannasta palkkapaimen suhahtaa opetellun ohjelmanumeronsa jälkeen juhannuskonferenssiin ongelmitta. Nuottikin vaihtuu maksajan mukaan.
Eikä kuplassa elävä yhdistysaktiivi huomaa mitään... 🙄
- Anonyymi
Helluntaikonferenssissa tänävuonna pääpuhujana Daniel Kolenda, äärikarismaattisista piireistä hyvinkin tuttu mies. Kolenda on viihtynyt useita kertoja puhujana Toronton nauruherätyksen pääpaikalla Catch the fire seurakunnassa ja useissa muissa äärikarismaattisissa tapahtumissa jatkuvasti mm. Hän jakaa facebookissa Kenneth E Haginin videota, jossa porukkaa lakoaa ja sätkii, sanoo sen olevan erittäin pyhää. Bethelin seurassa. Tähän on suomen helluntaiherätys mennyt. Tottakai mies on myös seinäjoen helluntaiseurakunnan Summerfest 19 juhlilla.
- Anonyymi
Jeesuksen maanpäälläoloaikaan ei fariseusten kokoontumisissa liikehditty!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen maanpäälläoloaikaan ei fariseusten kokoontumisissa liikehditty!
Ei kyse ole mistään liikehdinnästä vaan sitä mitä ihmisille opetetaan.
- Anonyymi
"Hän jakaa facebookissa Kenneth E Haginin videota"
Voisitko Anonyymi todistaa tämän? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hän jakaa facebookissa Kenneth E Haginin videota"
Voisitko Anonyymi todistaa tämän?En ole anonyymi, mutta jos minäkin löysin, niin pitäisi sinunkin. Et taida kysyä tosissasi. Mikä on motiivisi?
- Anonyymi
Minun motiivi on se että on muutakin tekemistä kuin jauhaa täällä paskaa joten ole hyvä ja auta minua tässä asiassa eilen katselin hänen muita paska videoita kyllä. Onko pakko vaan vittuilla eikä auttaa jos toinen ihminen kysyy Oletko itse perkeleestä?
Kaikki pitää koetella ja tutkia. Tärkeää on lukea ja tuntea Jumalan sana ja valvoa omaa sydäntä. Julistajat voivat olla tänään uskossa mutta lipua totuudesta. Myös tiellään eksyneet voivat tehdä parannusta.
- Anonyymi
Piipahdin Keuruulla konffassa.
Aloittajan mieliharmiksi: Ei näkynyt kaljatelttaa eikä olutmainoksia. - Anonyymi
Niin mitä merkitystä tuollaisella kaikella on. Onhan vaatteetkin kudottu lapsiorjatyöllä ja niissä on saatanallisia merkkejä ja niitä pidetään silti päällä kaiken aikaa? En näe siis mitään väärää siinä vaikka Helluntaijuhlien sponsoriksi otettaisiin 666 ja Saatanan kirkko, jollekin kesäjuhlalle, siis tietenkin mikäli vanhimmisto näkisi siinä tavan viedä tätä siunauksen työtä eteenpäin. Muistetaan siis, että suurempi on se joka on teissä kuin se joka on maailmassa, eikä eletä pelossa ja häviössä. Emme kait tahdo huomata, että taistelemme itse Jumalaa vastaan estäessämme siunauksen kehittymistä jonkin heikkouskoisen pelon tähden?
Vanhimmistomme on varmasti syvässä yhteydessä Jumalaan ja käsittääkseni he ovat ottaneet vain uskon askeleen ja nyt he osaltaan koittavat vahvasti saada liikkeellemme kolmannen siunauksen taivaallisista, jonka helluntaiväki kyllä ehdottomasti tarvitsisi voidakseen olla hyviä Kristittyjä. Toisessa siunauksessahan me saamme kielet ja tulta taivaasta (ja siksi pysyimme kaikissa huonoissakin kokouksissa, kun oli joskus sitten mahdollista kokea olevansa jotain kun oli menoa ja meininkiä samanmielisten kanssa) kolmannessa siunauksessa opimme varmasti toimimaan vihdoin sitten sillä tavalla, että emme enää mitenkään arvioi rakkaan liikkeemme edesottamuksia, vaan näemme kaiken Jumalan tahtona. Minä ainakin tahdon uskoa vain virallista linjaa ja saada tämän kolmannen siunauksen. Uskokaamme siis, että Jumalahan on varmasti puhunut profeetoilleen näistä asioista ja että he johtaessaan meitä ajattelevat vain meidän parastamme. Uskon siis, että lompakkoni annit, siinä kuin Sinebrychoff tai vaikka seksimessut, jos suostuisivat sponsoroimaan menoamme (rukoillaan sitä, niin se varmasti tapahtuu) on taivaallinen tahto. Meidän osamme on vain oppia tottelemaan ja tukemaan vanhimmiston päätöksiä. Mutta jos päädymme vain arvostelemme tätä mahtavaa siunauksen ja herätyksen työtä, eikö se osoita sen, että emme ole vielä kasvaneet rakkaudessa ja että emme ymmärrä, että tällä tavalla meitä koetellaan halustamme saada tämä uusi siunaus. Meiltä ikään kuin kysytään haluammeko uuden siunauksen vai seisommeko mieluummin sen edessä. Älkäämme siis olko niitä jotka lyövät Raamatulla päähän ja älkäämme estäkö mahtavia siunauksia saapumasta kuvittelemalla, että me jotenkin voisimme Raamatulla tietää paremmin kuin Jumalan profeetat. Henki on se joka tekee eläväksi ja kirjain vain kuolettaa.
Olen usein ihmetellyt sitäkin miksei Helluntaikirkko jo pidä yhteistilaisuuksia Saatananpalvojien kanssa? Menohan olisi ihan tuttua ja turvallista silloin kaikille osapuolille ja se tarkoittaisi sitä, että mahtava siunaus voisi purkautua kaikkien ylle. Tuollaisessa hyvässä rakkaudentyössä voisivat kaikki osapuolet kokea olevansa kerrankin täysin vapaasti ja hyväksyttyjä. Ihmiset voisivat vaikka riisuutua alasti, jos niikseen tulee, siis riisua ne pahuudessa tehdyt vaatteet ja puhua kielillä toisten yllyttäessä yhä kovempaan ja pyhempään menoon. Mahtavat tunteet menisivät kaikkien läpi kun tuli taivaasta lankeasi hyväksymisen merkiksi, tällaisille uskon askeleille, eikä silloin merkitsisi mitään, jos vaikka kaljahanatkin avattaisiin. Voitaisiin näyttää, että me sentään osataan Helluntaikirkossa juopua pyhyydestä enemmän kuin muut viinasta. Tosin voisimmehan mekin ottaa esimerkin tähden tuosta kupista, ettei kukaan kokisi tulevansa tuomituksi ja mahdollisesti jättäisi maksamatta kolehteihin tämän työn edistämiseksi. Näin lopuksi en voi siis kuin sanoa, että tämä on kyllä mahtavaa suurten herätysten mahdollisuuksien ja siunausten aikaa. Aamen. - Anonyymi
Kuuleppa.
Ei löytynyt Koffia,vaikka oikein profeettakin katsoi sivun alalaidasta.
Onko mahdollisesti kysymys Rauhan Yhdistyksen rankasta huumorintajusta?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666044Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per563036- 312193
- 131817
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181760
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131522- 181519
- 491495
- 91463