Sain sydämelleni kirjoittaa tällaista:
Sinä kohtasit uskovan, joka puhui sinulle Jeesuksesta Kristuksesta. Sinä kuuntelit puolihuolimattomasti, vähän aikaa. Sitten sinä kerroit hänelle uskovien virheistä ja jopa synneistä ja kysyit, mitä hän sanoo siihen. Odotit hänen kauhistelevan ja tuomitsevan sellaiset "pahat uskovat". Hän ei kuitenkaan lähtenyt mukaasi moittimaan, eikä tuomitsemaan, uskovia. Hän vei keskustelua aina takaisin aiheeseensa käsittelemään Jeesuksen evankeliumia. Sinä kiusaannuit ja suutuit siitä, että sinulle tuputetaan uskoa, eikä tuomita mielestäsi "pahoja" uskovia.
Sinä kysyt ja ihmettelet: "Miksi hän käyttäytyi näin?"
Jumala oli lähettänyt hänet puhumaan sinulle omaa sanomaansa, pelastuksen evankeliumia. Hän ei ollut lähettänyt häntä luoksesi moittimaan ja tuomitsemaan uskovia koska sellainen ei ole Jumalan sanoma sinulle. Jumala tahtoi välittää sinulle Sanaa, joka pelastaa sinut ikuiseen elämään koska Hän rakastaa sinua ja tahtoo pelastaa sinut. Pelastukseksesi sinä tarvitset Jumalan Sanaa. Siksi tämä mies pysyi evankeliumin Sanassa, joka on Jumalasta sinulle.
Koska sinä hylkäsit Jumalan evankeliumin, sinä et hylännyt ihmistä vaan Jumalan. Jumala ei kuitenkaan ole hylännyt sinua. Hän ymmärtää sinua ja rakastaa sinua ja vetää sinua Jeesuksen Kristuksen puoleen. Siksi Herra Jeesus tulee lähettämään tämän henkilön tiellesi uudelleen. Kuuntele silloin häntä ja kysy mielessäsi Jumalalta, mitä Jumala tahtoo puhua sinulle tämän miehen kautta. Ja Jumala antaa sinulle ne Sanat, joiden kautta sinä pelastut kun uskot ja otat vastaan hänen kautta kuulemasi Jumalan Sanan. Jumalan pelastuksen evankeliumin Sana on Jeesuksen Kristuksen evankeliumi.
Apt 11:13-14 "Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan; hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi.'"
10:33 "Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."
Miksi et kuunnellut Minua?
22
<50
Vastaukset
Olet saanut intuition Herralta. Siunausta rakas kanssamatkaaja!
- Anonyymi
Gal.5:3 Ja minä todistan jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain. 1Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. Joh.13:15. 1Piet.2:21
- Anonyymi
Näinhän se on. Jumala haluaa, että me annamme sydämemme ypärileikattavaksi, ja seuraisimme siten Jumalantahtoa. Jumalanlakihan on Hänen valtakuntansa perustuslaki, armon ja rakkauden sidoksessa Häneen, sekä Hänen voimallaan.
Ja kun näin sydänliitto Kristuksen kautta sitoutuu Häneen, on velvollinen vaeltamaan, koska Jeesus sanoi - Seuraa minua"!
On vain nähtävä Hengellisesti tämä asia.
Muotouskonnollinen vain mantraa älyviisaudellaan ja julistaa itselleen lihanvapauden laittomuuteen, eli syntiin. Ja siksi hän ei seuraakaan Jeesusta, vaan omaa mielihaluaan, mieltymyksiään, eikä kuole lihalleen.
ts. muotouskonnollisuuden jumalat on siellä alttaripapittarien viestiä. - Anonyymi
Onneksi Jeesus Kristus on täyttänyt lain ja sydäme ympärileikkaus riittää. Ja hän itse on voimamme!
- Anonyymi
Aloittaja pitkään kierteli ja kaarteli, mutta tulihan se pääsanoma lopulta esille: "Siksi tämä mies pysyi evankeliumin Sanassa".
Eikö nainen olisi pysynyt tuossa tilanteessa Sanassa? - Anonyymi
Höpö höpö, minä sanon aloittajalle !
Et sinä Jumalan asialla ollut vaan oman lihasi ja lihallisuutesi asialla !
Omaa ylpeyttäsi ja sen tuotosta sinä sitten vielä kehuskelet muille !
Herää jo harhoistasi !
Sillä se on varmaa, että Jumala ei lähetä ketään uskovaa tuputtamaan evankeliumia toiselle ihmiselle !
Ihminen eli uskova ei voi ketään itse pelastaa eikä saada aikaan uskoa toisessa, sillä se on Jumalan teko vain ja ainoastaan !
Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
Ap. t. 2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Jumala kutsuu ihmisiä, eli Jumala herättää ihmisessä halun hakeutua kuulemaan sen, että miten tämä voi vapautua synnin kahleista, eli ihmiseen on Jumala itse synnyttänyt sydämen halun.
Sitä sanotaan etsikkoajaksi Raamatussa:
Luuk. 19:44 ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."
Te evankeliumin tuputtajat saatte aikaan vain enemmän vahinkoa, kuin hyötyä, kun lihallisuudessanne menette tuputtamaan väärin ja väärään aikaan ilosanomaa !
Te saatte aikaan siis vain vastareaktion, sen sijaan, että saisitte aikaan halun lähestyä Jumalaa.
Niin ja väärin toimivien uskovien tuomitsematta jättäminen kertoo tuolle uskosta osattomalle sen vain, että te itse ette vaella Jumalan tahdossa ja Totuudessa ja siihen Totuuteen perustuvassa Rakkaudessa, vaan sallitte keskuudessanne kaikkinaista vääryyttä ja pahantekoa ja syntiä siis !!!
Kuka terve ihminen sellaiseen haluaisi mukaan ???
En minä ainakaan, vaikka uskova olenkin, minä kierrän kaltaisenne ulkokultaiset kaukaa, te olette tienne itse valinneet, eikä teitä raukkoja voi auttaa !
Tässä vielä sinulle aloittaja Sanaa henkilökohtaisesti:
Ps. 73:6 Sentähden on ylpeys heillä kaulakoristeena, väkivalta on puku, joka heidät verhoaa.
Sananl. 11:2 Mihin ylpeys tulee, sinne tulee häpeäkin, mutta nöyräin tykönä on viisaus.
Sananl. 13:10 Ylpeys tuottaa pelkkää toraa, mutta jotka ottavat neuvon varteen, niillä on viisaus.
Sananl. 16:18 Kopeus käy kukistumisen edellä, ylpeys lankeemuksen edellä.- Anonyymi
Tässä vielä yksi Sana sinulle aloittaja, joka kertoo sinun toiminnastasi Totuuden:
Jer. 23:32 Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.
Sinun kannattaa nyt miettiä ja tutkia tarkaan sitä, että mistä sinä oikeasti "sait sydämellesi" kirjoittaa ja kerskua ja kehua itseäsi ja omia touhujasi ? - Anonyymi
Tyypillistä lahkosanomaa aloittajalta. "Ottaa vastaan" ne sanat mitä aloittaja tai aloittelija on sanonut jotka eivät ole evankeliumin sanoja. Minä nuhtelen julkisyntisiä uskovien nimellä tunnettuja, ja niitä on koko maailma täynnä.
- Anonyymi
"Sillä se on varmaa, että Jumala ei lähetä ketään uskovaa tuputtamaan evankeliumia toiselle ihmiselle !"
Älä hölmöile! Jeesus itse antoi lähetyskäskyn:
"Menkää kaikkeen maailmaan ja julistakaa evankeliumia KAIKILLE luoduille"
Kaikille on julistettava. Se on sitten eri asia, kuka evankeliumin pystyy ottamaan vastaan. Ja kuka mitäkin verukkeita keksii kieltäytymiselleen.
Uskovaisiin kohdistuvan kritiikin ymmärrän jo tämän palstan perusteella. Sillä Gandhia lainatakseni: Jeesus on tehnyt minuun syvän vaikutuksen, mutta samaa ei voi aina sanoa Hänen seuraajistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillistä lahkosanomaa aloittajalta. "Ottaa vastaan" ne sanat mitä aloittaja tai aloittelija on sanonut jotka eivät ole evankeliumin sanoja. Minä nuhtelen julkisyntisiä uskovien nimellä tunnettuja, ja niitä on koko maailma täynnä.
"Ottaa vastaan" ne sanat mitä aloittaja tai aloittelija on sanonut jotka eivät ole evankeliumin sanoja."
Korkea aika petrata raamatun tuntemusta. Sillä JEESUS ITSE sanoi opetuslapsilleen lähettäessän heidä julistamaan evankeliumia:
Matteus 10: 40
"Joka ottaa vastaan teidät, OTTAA VASTAAN MINUT, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sillä se on varmaa, että Jumala ei lähetä ketään uskovaa tuputtamaan evankeliumia toiselle ihmiselle !"
Älä hölmöile! Jeesus itse antoi lähetyskäskyn:
"Menkää kaikkeen maailmaan ja julistakaa evankeliumia KAIKILLE luoduille"
Kaikille on julistettava. Se on sitten eri asia, kuka evankeliumin pystyy ottamaan vastaan. Ja kuka mitäkin verukkeita keksii kieltäytymiselleen.
Uskovaisiin kohdistuvan kritiikin ymmärrän jo tämän palstan perusteella. Sillä Gandhia lainatakseni: Jeesus on tehnyt minuun syvän vaikutuksen, mutta samaa ei voi aina sanoa Hänen seuraajistaan.Yritä sinä selvittää ensin itsellesi se edes, että mikä ero on evankeliumin sanoman julistamisella ja väkisin tuputtamisella !
Kun sen eron ymmärrät, niin et kirjoittele enää tälläisiä mitä nyt kirjoitit !
Jeesuksen ohje siis:
11 Ja mihin kaupunkiin tai kylään te tulettekin, tiedustelkaa, kuka siellä on arvollinen, ja jääkää hänen luokseen, kunnes sieltä lähdette.
12 Ja tullessanne taloon tervehtikää sitä.
13 Ja jos talo on arvollinen, tulkoon sille teidän rauhanne; mutta jos se ei ole arvollinen, palatkoon teidän rauhanne teille takaisin.
14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
Eli tuossa siis tutkittiin se, että ovatko nuo ihmiset vastaanottavaisia ja haluavatko he kuulla ilosanomaa vai ei !!!
Evankeliumia ei Jeesus missään siis kehoita tuputtamaan väkisin !!!
- Anonyymi
Miksi te, uskovaiseksi itseänne kutsuvat ihmiset, vain riitelette keskenänne ja kritisoitte toisianne säälimättömästi ? Paavali on neuvot antanut siihenkin, millaista vuorovaikutuksen tulisi olla, ettekö halua pyrkiäkään siihen?
- Anonyymi
Jumala on Totuus !
Joten Totuus tulee kertoa näiden ulkokultaisten, itseään kehuvien ja väärin toimivien touhuista !
Jos heidän lihallisia tekojaan ja syntejään ei paljasta, niin sama hapatus hapattaa nopeasti koko taikinan ! - Anonyymi
Niin ja viitsitkö lukea kunnolla ja laajemmin ensin sen, että mitä se Paavali oikeasti opettaa, etkä vain lukisi yksipuolisesti Sanaa ?
Mitä esim. näissä sanotaan:
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
!!!
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
!!!
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, YLPEYS, mielettömyys.
23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."
6 Sentähden on ylpeys heillä kaulakoristeena, väkivalta on puku, joka heidät verhoaa.
7 Heidän silmänsä pullistuvat ulos heidän lihavuudestaan, heidän sydämensä kuvittelut kulkevat valtoimina.
8 He pilkkaavat ja puhuvat väkivallan puheita pahuudessansa, he puhuvat kuin korkeuksista.
9 Heidän suunsa tavoittelee taivasta, ja heidän kielensä kulkee pitkin maata.
10 Sentähden heidän kansansa liittyy heihin ja särpii vettä kyllälti.
1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.
2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?
3 Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on
4 -sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen-
5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?
Tässä viimeisessä puhutaan juuri siitä samasta asiasta, josta aloittaja itse kirjoitti !
Eli uskovien joukossa sallitaan kaikkinaista vääryyttä, eikä siihen puututa, vaan niitä syntejä vain peitellään !!!
Mikä olikaan Paavalin ohjeistus siis, jos vertaamme sitä aloittajan kommenttiin ja omaan asenteeseen ???
- Anonyymi
Toimintatapasi on suomeksi sanottuna riitelyä, lähimmäisiä tulee kohdella kunnioittavasti. Kristityllä ei ole oikeutta puhua muuta kuin hyvää kaikista ja rukoilla kaikkien puolesta.
- Anonyymi
Eli Totuutta ei saa sanoa !
Se on siis riitelyä ?
Miksi Raamattu sanoo:
Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Miten voi kukaan vapautua, jos ei tule tuntemaan Totuutta omista vääristä touhuistaan ja synneistään ?
Totuus kyllä kirpaisee kun se Sanan kaksiteräinen miekka tunkeutuu uskovankin sisimpään, mutta ei se muuten erottele, jos se ei tee tehtäväänsä !
Hepr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
Mutta te ette edes halua kuulla Totuutta, sillä Totuus, eli siis Herra Jeesus, eli Sana, ei ole teille rakas, vaan rakastatte vääryyttä, jossa vain haluatte yhä jatkaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli Totuutta ei saa sanoa !
Se on siis riitelyä ?
Miksi Raamattu sanoo:
Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Miten voi kukaan vapautua, jos ei tule tuntemaan Totuutta omista vääristä touhuistaan ja synneistään ?
Totuus kyllä kirpaisee kun se Sanan kaksiteräinen miekka tunkeutuu uskovankin sisimpään, mutta ei se muuten erottele, jos se ei tee tehtäväänsä !
Hepr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
Mutta te ette edes halua kuulla Totuutta, sillä Totuus, eli siis Herra Jeesus, eli Sana, ei ole teille rakas, vaan rakastatte vääryyttä, jossa vain haluatte yhä jatkaa !"Mutta te ette edes halua kuulla Totuutta, sillä Totuus, eli siis Herra Jeesus, eli Sana, ei ole teille rakas, vaan rakastatte vääryyttä, jossa vain haluatte yhä jatkaa !"
Puhuisit itsellesi. Sillä kommenttiesi henki on vihainen ja ylemmyyden tuntoinen, eivätkä ne siksi puhuttele. Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.
"Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielellä, mutta minulla ei olisi rakkautta, niin olisin vain helisevä vaski ja kiliseva kulkunen" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta te ette edes halua kuulla Totuutta, sillä Totuus, eli siis Herra Jeesus, eli Sana, ei ole teille rakas, vaan rakastatte vääryyttä, jossa vain haluatte yhä jatkaa !"
Puhuisit itsellesi. Sillä kommenttiesi henki on vihainen ja ylemmyyden tuntoinen, eivätkä ne siksi puhuttele. Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.
"Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielellä, mutta minulla ei olisi rakkautta, niin olisin vain helisevä vaski ja kiliseva kulkunen"Mitä se Paavali ohjeistikaan ???
Tit. 1:13 Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi
1. Tim. 5:20 Syntiä tekeviä nuhtele kaikkien kuullen, että muutkin pelkäisivät.
Nöyrälle uskovalle riittää Rakkaudellinen sana vain, ja hän heti tekee parannusta !
Mutta sydämensä paaduttaneelle ei riitä kovakaan sana ja kehoitus / nuhde !
Te vain vänkäätte vastaan, vaikka teidän tulisi katua ja tehdä parannusta !
Sinäkin vänkäät siis vain vastaan, vaikka minä sanoin vain Totuuden !
Tutkitko itse itseäsi ja sitä, että mikä laitaa sinutkin taistelemaan Totuutta vastaan ?
- Anonyymi
Tärkeä aloitus. Kristityiltä odotetaan usein empatiaa, mutta odottajan empatiakäsitys saattaa olla vinoutunut.
Toki toisen kärsimys pitää nähdä ja myöntää. Mutta siihen mukaan lähteminen vain auttaa ihmistä vahvistamaan sisäisen vankilansa muureja. Jumalan mielen mukainen empatia pyrkii aina osoittamaan tien ulos vapauteen katkeruuden ja uhriutumisen vankilasta.
Mutta sitä eivät kaikki halua kuulla. Ainakaan ennen kuin katkeruuden aiheuttama paha olo ylittää sen aiheuttaman sairaan mielihyvän. - Anonyymi
Jaaha. Kadotustuomio niille, jotka tuomitsevat hellareitten rikokset.
Aloitus puhuu "uskovista". Mutta mihin uskovista? Kristittyjähän helluntailaiset eivät ole, vaan valhekristittyjä, antikristittyjä, jotka kyllä osaavat puhua "kauniisti", valita sanansa, tarjoten kuitenkin myrkyn makeaan kiisseliinsä kätkettynä: kadotustuomion heille, joita he eivät onnistu puheillaan pettämään.
Toistan: helluntailaisuus on 1800-luvun usa:laisten vapaamuurareiden-Ku klux klanin piruillessaan luoma "viimeisten aikojen suuri eksytys, joka eksyttää, jos mahdollista, valitutkin."- Anonyymi
Viha ja katkeruus vie helvettiin kohdistui se kehen tai mihin tahansa. Jumala tarjoaa siitäkin vapautta Jeesuksen sovitustyön kautta. Jos sen hylkää, niin ei hylkää hellareita, vaan Jumalan ja iankaikkisen elämän. Mutta jos sen hyväksyy, niin on tervetullut toimimaan meille kaikille uskoville poikkeuksellisena esimerkkinä.:)
- Anonyymi
"Toistan: helluntailaisuus on 1800-luvun usa:laisten vapaamuurareiden-Ku klux klanin piruillessaan luoma "
Et viitsisi valehdella, sillä jotkut meistä ovat perehtyneet oikeasti historiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666044Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per563036- 312193
- 131817
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181760
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131522- 181519
- 491495
- 91463