Hammasärkyä (joskus)

Anonyymi

Mulla on nytten 2 viikkoa (joskus) viikolla pientä hammas särkyä (ei melkein edes tunnu) ja ensiksi se oli vain vasemalla alhaalla hampaassa ja nytten tuntuu suussa että sitä on vähän välillä eri kohdissa hampaissa? Mitä pitäs tehdä? Onko se joku tulehdus vai mikä? Pesen hampaita joka päivä ja kipu ei tunnu silloin? Kylmää vettä ja normaalia ruokaa voi syödä normaalisti (ilman pientä kipua)? Karkkia kun esim syö niin joskus mutta sekään ei ole aina? Väillä tuntuu kasvoissa että kipu on luussa (leuassa)? Minulla on tossa 11.6.2019 hammaslääkäri aika erikoishammaslääkärille? Pitäisik odottaa sinne kun se välillä oleva kipu ei tunnu melkein olleenkaan viikossa? Jos soittaa yleiseen hammaslääkäärin omalla kunan ja varaa päivystysajan niin tekevätkö tarkastuksen vaan? Vai jos näkee siellä jotain esim: reikä niin poraavatko samalla ajalla vai antavatko uuden? Vai kysyvätkö että mitä haluat tehdä? Nytten vai joku muu päivä?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi kauheeta. Pystytköhän sä nyt kestämään siihen lekuriaikaan asti.

      • Anonyymi

        Kyllä mä varmaan pystyn, osaatko sanoa jos sinne seuraavalla viikolla hammashoito päivivystykseen soittaisi että antavatko vaan tarkistusajan vai tekevätkö toimenpiteet samalla kertaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä varmaan pystyn, osaatko sanoa jos sinne seuraavalla viikolla hammashoito päivivystykseen soittaisi että antavatko vaan tarkistusajan vai tekevätkö toimenpiteet samalla kertaa?

        Kuule kun en osaa heidän vastaanottoajoistaan sanoa yhtään mitään, mutta mitäpä jos itse soittaisit ja kysyisit.


    • Hei
      Jos pientä särkyä välillä ja eri kohdissa niin usein siihen on kaksi eri vaihtoehtoa. Voi olla ientulehdus tai sitten puret yön aikana hampaita yhteen. Uskon, että hammaslääkärissä ensin tekevät tarkastuksen ja varmaan ottavat myös röntgenkuvan. Todennäköisesti tarkistavat purennan ja jos joku paikka esim korottaa niin hiovat sitä. Voi hyvin odottaa aikaa siihen saakka kun se on.

      • Anonyymi

        Okei kiitos, toi aika mikäon 11.6 on purennan kontrolli niin varmasti osaavat auttaa :) Kiitos


    • Anonyymi

      hermostoradat vievät kivun milloin minnekin. Minullakin oli haljennut hammas. Todettiin rtg-kuvassa ja jouduttiin ottamaan pois. Ihmettelin jomottavaa selkäkipua, joka iski usein öisin. Syyksi paljastui haljennut hammas, joka ei kyllä itsessänsä särkenyt. Hampaan poiston myötä selkäkivut katosivat samantien.

    • Anonyymi

      Haljennut hammas voi oireilla aivan eri kohdassa kuin missä hammas sijaitsee. Minulla oli huomaamaton halkeama ylähampaassa ja kipu tuntui alahampaassa. Vasta röntgenissä selvisi että kyse oli halkeamasta ja hammas jouduttiin poistamaan. Tosin tuolloin se kipu oli sietämätön.

      Jos kipu ei ole suuri, niin veikkaan joko reikää tai aivan tavallista ientulehdusta. Puhdista hammasvälit hyvin (hammasväliharja, lankain ja kolmiotikku riippuen välin koosta) ja jos mahdollista, käytä antiseptista hammashuuhdetta tai hammastahnaa paikallisesti (apteekista saa, tahnaa käytetään kuten fluoria eikä huuhdella pois). Tällä tehohoidolla kipu voi hävitä. Joskus kipu tosin kestää useamman viikon.

      • Anonyymi

        Ookei kiitos vastauksesta! Sekä vinkeistä teen näin :)


    • Anonyymi

      Ei siinä sittem mitään.
      Tervetuloa lääkäriin.Laitetaan sitten tekarit.
      Se on noin 1500€ sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1718
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1096
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1059
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      840
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe