Taksilakiin haetaan muutoksia

Anonyymi

Hallitusohjelmassa on tavoitteena:

” Muutoksia taksilakiin

Ohjelmassa todetaan, että ”taksiliikenteen osalta tehdään tarvittavat korjaukset ottaen huomioon toiminnan turvallisuus ja harmaan talouden torjunta”.

”Erityisesti kohdattuihin epäkohtiin (esimerkiksi hinnoittelun läpinäkyvyys ja taksien saatavuus) pyritään etsimään ratkaisuja muuttuneessa tilanteessa”, ohjelmassa lukee.

Myös Kela-taksien kilpailutuskäytännöt aiotaan arvioida uudelleen. ”

Lähde HS 3.6.2019

Todella hienoa, että veronkierron porsaanreikiä taksialalla aletaan paikata ja Anne Bernerin älyttömyydet korjataan!

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No voi voi!

    • Anonyymi

      Ainoa tapa veronkierron estämiseen on laittaa jokainen taksiin kertynyt kilometri verolle.....

      • Anonyymi

        Periaatteessa taksit on aiemminkin ilmoittanut KAIKKI = joka ainoan kilometrin verottajalle. Ajokirjan pitopakko on EDELLEEN voimassa, siihen on helppo kirjata ajetut taksikilometrit. Joka tätä ei ole tehnyt ja niitä taatusti jossain vaiheessa kysytään, olet lirissä. Ennen taksilain uudistusta oli mittariseuranta pakollista ja mittarit oli lain mukaan sinetöitävä. Mittariseurannalla taksit välttivät yleensä ikävyydet, mikäli maksettujen ja maksamattomien kilometrien suhde oli verottajalle hyväksytyssä balanssissa.

        Luulenpa, että uusien autoilijoiden tietämys on ollut heikkoa ja ilmoittamattomille syntyy vielä suuria vaikeuksia, demarihan muistaa tunnetusti AINA verottaa.

        Varmasti joku tyrmää oman tietämykseni ja kirjoittelee tänne ihan omia päätelmiään. Eipä täällä saitilla ennenkään ole kokemuksen ääntä ymmärretty. Mitäpä minä, eläkeukko, rupean kanssanne kinastelemaan, teette kuitenkin oman päänne mukaan. Kunhan varoitelin....


      • Anonyymi

        Eläkeukko on huuhaaukko.
        Mikään mittari seuranta ei ollut ennenkään pakollinen. Kaikilla nyt vaan oli sellainen ja sillä oli helppo todistaa tulot ja kilsat.
        Monet yrittäjät vielä tänäpäivänäkin tekevät kuukausiraportit kuulakärkikynällä erilliselle paperille ja mittareiden raportit poltetaan takassa.
        Niin kauan kun ei tule verotarkastusta, ei ole mitään hätää. Verotarkastushan tulee jos ilmoitetuissa tulot ja menot ole linjassa alan keskiarvon tuntumassa. Ei välttämättä tule sittenkään.
        Verottajalla on nykyään myös todistamisvelvollisuus joten mitään arvioverotust ei ole enään tulossa, niin kuin joskus miekka ja kirves oli käytäntönä.


      • Anonyymi

        Ajokirjasta en minäkään ole koskaan kuullut.
        Ajopäiväkirja sen sijaan on varmaan monella jotka ei mittarin tulosteita kirjanpitoon laita.
        Ajopäiväkirjaan voikin sitten laittaa ihan mitä vaan ja päivän käteis kyydistä voi niistää pois puolet ja laskutusajoja ei välttämättä moni ilmoita lainkaan. Molemmat kyydit kuten käteis ja laskutuksen on kuitenkin vähenemässä määrin, joten suurta verovilppiä ei onneksi pääse syntymään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeukko on huuhaaukko.
        Mikään mittari seuranta ei ollut ennenkään pakollinen. Kaikilla nyt vaan oli sellainen ja sillä oli helppo todistaa tulot ja kilsat.
        Monet yrittäjät vielä tänäpäivänäkin tekevät kuukausiraportit kuulakärkikynällä erilliselle paperille ja mittareiden raportit poltetaan takassa.
        Niin kauan kun ei tule verotarkastusta, ei ole mitään hätää. Verotarkastushan tulee jos ilmoitetuissa tulot ja menot ole linjassa alan keskiarvon tuntumassa. Ei välttämättä tule sittenkään.
        Verottajalla on nykyään myös todistamisvelvollisuus joten mitään arvioverotust ei ole enään tulossa, niin kuin joskus miekka ja kirves oli käytäntönä.

        Mikään ei pidä paikkaansa, villi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeukko on huuhaaukko.
        Mikään mittari seuranta ei ollut ennenkään pakollinen. Kaikilla nyt vaan oli sellainen ja sillä oli helppo todistaa tulot ja kilsat.
        Monet yrittäjät vielä tänäpäivänäkin tekevät kuukausiraportit kuulakärkikynällä erilliselle paperille ja mittareiden raportit poltetaan takassa.
        Niin kauan kun ei tule verotarkastusta, ei ole mitään hätää. Verotarkastushan tulee jos ilmoitetuissa tulot ja menot ole linjassa alan keskiarvon tuntumassa. Ei välttämättä tule sittenkään.
        Verottajalla on nykyään myös todistamisvelvollisuus joten mitään arvioverotust ei ole enään tulossa, niin kuin joskus miekka ja kirves oli käytäntönä.

        Valitettavasti olet soopanpuhuja. Taksamittarit oli ennen uudistusta pakollisia koska oli enimmäistaksat voimassa mittarin mukaan. Viralliset asennusyritykset asensivat mittarit ja sinetöivät ne sen jälkeen. Edes vara-taksia et saanut katsastettua ammattikäyttöön ilman taksamittaria. Liikevaihto kirjattiin kirjanpitoon ajopäiväkirjojen mukaan todella vanhaan aikaan, ennen lakiuudistusta oli mittarit niin kehittyneet että liikevaihto saatiin todella tarkalla erittelyllä suoraan auton raporteista. Myös kilometrierittelyt/tuntituotot ja kilometrituotot. Niinikään yksityiskilometrit (mistä piti yrittäjän maksaa),huoltokilometrit,tyhjäajot-kaikki. Joten älä viitsi.....


    • Anonyymi

      Suomalaisissa takseissa veronkierto on ollut arkipäivää jo vuosikaudet, toivottavasti saisivatko jotain aikaan nyt.

      Mielenkiintoista on nähdä miten hallitus pyrkii parantamaan taksien saatavuutta..

      • Anonyymi

        Kerros nyt ihan omin sanoin, miten kierretään veroja kun sinetöity taksamittari rekisteröi joka ainoan metrin 24/7/365 riippumatta siitä onko vuoro päällä vai ei.


      • Anonyymi

        Kaiva näitä keskusteluja, muutama kuukausi sitten noita vinkkejä jaettiin täälläkin


      • Anonyymi

        Veronkierto on ollut arkipäivää myös ravintola alalla sekä rakennusallalla, parturialalla ja monella muulla palvelualalla.
        Taksiala ei poikkea mitenkään noista muista aloista kaikissa edellä mainituissa kierretään julmasti veroja. Takseissa ja partureissa summat on vaan hyvin pieniä ja siten menetetyt veroton.
        Rakennus ja ravintolaalalla taasen puhutaan ihan eri mittakaavan veronkierrosta eli suuremmasta.


      • Anonyymi

        Näitten pienten yritysten pieni käteiskauppa, joka laitetaan omaan taskuun on yhteiskunnan kannalta erittäin pieni ongelma. Kulutukseen nekin rahat menevät ja pitävät muita yrityksiä pystyssä. Suurimmat (kokonaispotti) veronkiertäjät/välttäjät ovat terveet henkilöt jotka ei edes halua mennä töihin. Pitäisi keskittyä siihen mikä on oikeasti ongelma. Ihmistä joka yrittää vainotaan ja sohvaperunaa passataan.


    • Anonyymi

      Taksamittarista suoraan tiedot verottajalle.....harmaan talouden estäminen voi aloittaa #tunkiolta#, asema aukion tolpalta.

      Helsingissä.

      • Anonyymi

        DDR / Stasi ja Demarit kiittää. Muurit takaisin, vapaus on harhaa ja huijausta. Kaikkea pitää valvoa. Ihminen/Yrittäjä on pahasta.


    • Anonyymi

      Pitkästä aikaa hyviä uutisia veronmaksajan näkökulmasta.

    • Anonyymi

      Mulle ehdotettiin jo uran alussa, että Semelistä sulake irti ja sitten ajellaan omia ajoja. Näitä ohjeita tarjosi Taksi Helsingin isännät. Ja nyt samat äijät itkee kun villit tekee sitä tai tätä. Taksialalla kusetettiin verottajaa jo kauan ennen alan vapautusta.

      • Anonyymi

        Joo, uran alussa eli 30 v sitten? Varmaan pelasi senaikaisilla lottosemeleillä, mutta ei oo enää pitkään aikaan onnistunut.


      • Anonyymi

        Minä aloitin autoilun 1985 ja alusta asti laitoin PÄIVITTÄIN ajokilometrit auton matkamittarista, SEKÄ taksamittarin lukemat raportteihin verottajalle. Jos nyt tämän kirjoittajan mukaan olisin poistanut taksamittarin käytöstä, olisivat kilometrilukemat menneet ihan sekaisin.
        Näin menettelin aina viime vuoteen asti, jolloin lopetin, eikä koskaan ollut yhtäkään ongelmaa verottajan kanssa. Joskus sain maksaa jälkiveroa johtuen liian pienistä ennakkoveroista, joskus sain hieman takaisin. Kun alusta asti tekee oikein, eikä yritä vilppiä, on paljon helpompi olla, kun ei tarvitse pelätä mitään. Maksoin myös eläkemaksuni reilumman mukaan, nyt nautin melkoisen mukavasta eläkkeestä vanhuuseläkkeelläni. En edes arvaile, miten nykyisten uusien autoilijoiden kanssa käy, sen kuitenkin tiedän, että valheellä on lyhyet jäljet. Ennemmin tai myöhemmin veronkiertäjät jäävät nalkkiin ja mitens sitten suu pannaan? Kannattaako kuitenkin yrittää pelata reilusti, veronkierrolla et voita pidemmän päälle yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Hallitusohjelmasta suoraan kopioituna:

      "20. Taksilainsäädäntöä, säätelyä ja valvontaa tarkistetaan siten, että se torjuu harmaata, taloutta, edistää toimivaa kilpailua ja varmistaa taksipalveluiden saatavuuden koko maassa."

      Ehdottoman kannatettavia tavoitteita kaikki. Toivottavasti saadaan vihdoinkin aikaan oikeasti toimivaa kilpailua takseihin.

      • Anonyymi

        Juu, on kuulemma suunnitteilla pikku sakkomaksu asiakkaille, jotka ottavat jonosta ensimmäisen auton kilpailuttamatta koko paikalla olevaa taksiarmadaa.
        Vihdoinkin hyvä taksiuudistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, on kuulemma suunnitteilla pikku sakkomaksu asiakkaille, jotka ottavat jonosta ensimmäisen auton kilpailuttamatta koko paikalla olevaa taksiarmadaa.
        Vihdoinkin hyvä taksiuudistus.

        Juu, ja asiakkaille pikku sakkomaksu jotka käyttää harmaata taloutta harrastavaa taksia....


    • Anonyymi

      Okei....ei jaksa eikä ehdi lukea tätä palstaa koko ajan, pakko tehdä töitä 12-16h/vrk, jotta saa kulut peittoon....29v kokemus alalta. Helsinkiin tullut vuodessa 1500 taksia lisää, villit kovasen fixu taksit ym. Alv kuitenkin valtiolta vähentyneet.....jossain mättää ....

      • Anonyymi

        Niin mättää. Ja pahasti. Kunhan selvityksiä pyydetään, joku on kusessa ja pahasti!


      • Anonyymi

        On se ihan selvä, että alv kertymä pienenee, jos yrittäjiä tulee lisää, mutta markkinat pysyvät ennallaan. Taksissa myynnistä maksetaan 10 % alv ja ostoista vähennetään 24 % alv. Jo pelkästään uuden auton hankinnan alv on niin suuri (auto 40000 ja alv siitä vajaa 8 k€), että muiden kulujen kanssa tuskin ensimmäisenä vuotena tarvii maksaa alv ollenkaan. Voi jopa saada takaisin.


    • Anonyymi

      TUNKIO HAISEE......kaikki sen ,alanmiehet, tietää.....kukaan ei tee mitään,,,poliisi,verotoimisto,rajavartiolaitos.......

    • Anonyymi

      Uberit ja Yangot niinsanottu kassakone lue maksupääte ja mittari tulee pakolliseksi kaikille takseille, aijaijai jaminä nautin kjäh.

    • Anonyymi

      Minulla on sisäpiirin tietoa. Taksilaki muuttuu takaisin vanhaan. Asemapaikat tulee takaisin. Päivystys velvollisuus tulee takaisin. Valtioneuvosto päättää taksat, on 1,94 €/km 1-taksalla ja 30 % enemmän aina seuraava taksaluokka. Hinnat ovat samalla minimi- ja maksimitaso. Elyt on aloittaneet rekrytoinnit kiintiöjärjestelmäpäälliköiden palkkaamiseksi eli kiintiöt takaisin. Lisäksi Valtioneuvoston päätöksellä Taksiliiton asemaa vahvistetaan lainlaatijaksi ja taksojen päättäjäksi.

    • Anonyymi

      Minullakin sisäpiiritietoa, tosin hevosmiesten tiwtotoimistolta. ...ensimmäinen kilometri ilmainen...seuraava 0,50e....ei lähtömaksua.....Villelle takseille ilmainen lounas....

    • Anonyymi

      Pakolliset online-mittarit/kassat olisivat ihan järkevä juttu Suomessakin. Korttimaksuista ja kaikista muutoksista jää väkisinkin jälki, mikä pienentää huijausmahdollisuuksia.

      • Anonyymi

        Korttimaksuista jää jälki jo nyt aina. Käteiskauppa ei välttämättä näy, mutta se on erittäin pientä. Online vain lisää kuluja, jotka asiakas maksaa. Ei jatkoon.


    • Anonyymi

      Olen tänään keskustellut ministeriössä aiheesta yhdessä lakimiestiimini kanssa.

      Tiedotustilaisuus huomenna klo 9.00 Bumessa. Paikalla myös kutsuttuina asiantuntijjoina äitini Ritu sekä hänen juoppo poikaystävänsä, alakerran Rami. Lakimiestiimini vastailee mielellään kysymyksiinne. Tervetuloa paikalle. Juomatarjoilu (omat rahat mukaan).

      ViidenTähdenAI

    • Anonyymi

      Hinnoittelun läpinäkyvyyttä voisi parantaa kieltämällä taksihinnoittelun aika-komponentti. Kun hinta perustuu matkan pituuteen asiakas tietää varmemmin mitä kyyti todellisuudessa maksaa.

      • Anonyymi

        Jokaisessa maassa Euroopassa on aikakomponentti käytössä. Jos aamuruuhkassa taivalletaan esimerkiksi Itäkeskuksesta-Westendiin, niin marssinopeus on luokkaa polkupyörä. Ei ole mitenkään loogista, että kuljettaja joutuisi kärsimään hitaan etenemisen ansioissaan.


      • Anonyymi

        Ei ole loogista että asiakas maksaa siitä että kuski matelee..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole loogista että asiakas maksaa siitä että kuski matelee..

        Vaikutat viisaalta kaverilta. Haluasin sinut mukaan lakimiestiimiini.
        Olen tänään keskustellut ministeriössä aiheesta yhdessä lakimiestiimini kanssa.Tule huomenna Bumeen keskustelemaan. Bume on Jakomäessä, asun siinä ihan vieressä, äidin vuokra asunnossa.

        Tiedotustilaisuus huomenna klo 9.00 Bumessa. Paikalla myös kutsuttuina asiantuntijjoina äitini Ritu sekä hänen juoppo poikaystävänsä, alakerran Rami. Lakimiestiimini vastailee mielellään kysymyksiinne. Tervetuloa paikalle. Juomatarjoilu (omat rahat mukaan).

        ViidenTähdenAI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole loogista että asiakas maksaa siitä että kuski matelee..

        Loogista on että se maksaa jonka vuoksi madellaan.
        Asiakas on tahtonut ajaa Länsisatamaan juuri ruuhka aikaan vaikka olis voinut kävellä viimeisen kisan ja päästää näin kuskin pois ruuhkasta.
        Ylimääräinen 20 minuutin viityksestä ja kuljettajan työajasta täten maksaa enemmän. Erittäin loogista mielestäni.
        Jotta Suomen taksi olisi hinnaltaan vertailukelpoinen muiden pohjoismaalainen taksien kanssa, on sillä oltava samanlainen hinnoittelu tariffi käytössä kuin muillakin.
        Nyky hinnoittelu on hyvä ja kannustaa turvalliseen ajamiseen.
        Vanha hinnoittelu suosi ainoastaan kovimpia kaahareita, ei kiitos enään ikinä paluuta vanhaan.


      • Anonyymi

        Siinä maailmassa varmaan sitten hinnoteltaisi pahimman skenaarion mukaan eli asiakas maksaisi aina sen kalliimman hinnan minkä nyt maksaa ruuhkassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat viisaalta kaverilta. Haluasin sinut mukaan lakimiestiimiini.
        Olen tänään keskustellut ministeriössä aiheesta yhdessä lakimiestiimini kanssa.Tule huomenna Bumeen keskustelemaan. Bume on Jakomäessä, asun siinä ihan vieressä, äidin vuokra asunnossa.

        Tiedotustilaisuus huomenna klo 9.00 Bumessa. Paikalla myös kutsuttuina asiantuntijjoina äitini Ritu sekä hänen juoppo poikaystävänsä, alakerran Rami. Lakimiestiimini vastailee mielellään kysymyksiinne. Tervetuloa paikalle. Juomatarjoilu (omat rahat mukaan).

        ViidenTähdenAI

        Terve, olipa mukava tilaisuus Bumessa. Mukava tavata alkoholisoitunut lakimiestiimisi jo aamusta täydessä vauhdissa.Keskustelu ja varsinkin asiantuntijana toimineen Ritu äitisi sammaltanut puhe oli tiukkaa asiaa. Tosin naapurisi Ramin örveltäminen hieman häiritsi äitisi mongerrusta mutta kuten totesin, asiantuntija kuten sinäkin ViidenTähdenAI.

        Kuten sovittiin niin aloitan huomenna aamulla lakimiestiimisi kanssa työskentelyn Bumessa. Nyt nukun pääni selväksi ja otan pari rauhoittavaa niin olen valmiina aamulla hommiin. Tuon mukanani tabuja sulle AI kun niitä kaipailit. Kiitos vielä kerran, on mukavaa kuulua lakimiestiimi ViidenTähdenAL.

        Huomenna juodaan taas, kippis!


    • Anonyymi

      Viranomaiset myönsivät n. 2000 uutta taksilupaa. Uusia alan yrityksiä ilmoittautui alv-velvollisiksi alle 200. Verottaja oli tähän tyytyväinen koska siellä ei osata arabiaa.

      • Anonyymi

        Mitäpä jos ne yritykset ovat jo ALV verovelvollisia muitten liiketoimiensa kautta. Juuri äsken tuli vastaan taksi jossa oli jonkun maansiirtoliikkkeen teipit kyljessä, eli tod näk toimialan laajennus (ja tietty liikennelupa) on ollut se riittävä toimenpide, jotta voidaan taksia pyörittää . Kuukausi-ilmoituksessahan LV ja alvit eritellään verokannan mukaan, mutta loppusumma on könttänä, eli ei verottaja välttämättä korvamerkitse saamiaan alveja, mutta joo...hauskaahan tästä on möyhätä vaikkei itse asiassa niin mitään outoa tai laitonta olisikaan.


    • Anonyymi

      Taksiliitto näköjään haluaa kuntien ostavan taksipalveluita.

      "Koskisen mukaan pienille paikkakunnille taksit voitaisiin turvata sillä, että kunta ostaisi taksipalveluja ja turvaisi näin palveluiden saannin. "

      Jotkut järkikunnat ovat jo menneet yhteistyöhön kyyti-palvelun kanssa, tuotakin olisi todella hyvä laajentaa edelleen useampaan kuntaan.

      • Anonyymi

        Ennen pienten kuntien taksarit (pakko)päivystivät ilman palkkaa/tuloja illasta toiseen odottaen kyytiä. Kela kyydit päivisin takasi tulot.


    • Anonyymi

      Yksityisten taksien hinnoittelu toimii parhaiten. Aina tulee hinta ennakkoon kuin tykin suusta. Aivan sama kauanko matka kestää ja nopeasti pääsee kohteeseen.

      • Anonyymi

        Niin tulee. Aina on tuplahinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tulee. Aina on tuplahinta.

        Keskimäärin 10 % halvempia kuin vanhan liiton taksarit.


      • Anonyymi

        No ei ole.


    • Anonyymi

      Onhan taksi oikeasti älyttömän halpa. Vertaa ihan mihin tahansa.
      Ainoa ala jossa joku on töissä yölläkin jollain 10 e tunnissa.
      Itse olen yö töissä saan 25 e tunnissa enkä tee mitään jos koneet toimii.
      Vuoden koulutus ja 3 kk vielä palkka nousee 30 e tunti.
      Kiitos uudistuksen vaihdoin alaa.
      Autoilu on Suomessa kallista. Itsellä ei ole autoa, on halvempaa mennä taksilla ne vähät matkat jota tarvitsen.

    • Anonyymi

      Minä niin vihaan teitä taksikuskeja. Hyi saatana ootte vielä rumiakin.

      • Anonyymi

        Väärin. Olemme komeita, isokokoisia, lihaksikkaita ja varustus XL-XXL-kokoa.
        Varmaan siksi vihaat, kun poikaystäväsi on pieni, hintelä, työtön ja varustus S-kokoa.


      • Anonyymi

        Napakymppi!


      • Anonyymi

        Tosin tuo koskee vain niitä uusia.


      • Anonyymi

        XXL koskee vanhempia ja XL nuorempia.


      • Anonyymi

        Mene soittaa fagottii, lempi soitintasi, tutulle kisiksen parkkipaikalle.


    • Anonyymi

      Mitä epäselvää tuossa hinnoittelussa on?

      Kilometri maksaa X, minuutti maksaa Y.

      Yleensä selviää vasta perillä miten kauan meni, miten pitkä matka ajettiin.

      Lienee yhtälailla läpinäkymättömyys bensa-asemillakin: Miten voi olla mahdollista ostaa menovettä autoon kun tietää että litrahinta on Z mutta ei tiedä etukäteen miten paljon tankkiin mahtuu?

      • Anonyymi

        Sama autokorjaamolla: Päivää, autoni on rikki. Paljonko sen korjaus maksaa. Kaksisataa. Jaaha, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama autokorjaamolla: Päivää, autoni on rikki. Paljonko sen korjaus maksaa. Kaksisataa. Jaaha, kiitos.

        Liikenteessä on muuttuvia tekijoitä, eli ei voi etukäteen tietää itsestään rippumattomia tekijöitä. Liikenne onettomuus, tietyö, ruuhka jne. Jos kuski tekee itse virheen, niin sitä ei koskaan laskuttaa asiakaalta. Ja jos sun auto on rikki, niin vaihda se Fiat, Rellu, Pökötti, Dodge, Kia.... laatuautoon.


    • Anonyymi

      Ap, olet oikeassa. Jos edellisessä hallituksessa tämän asian kiihkeimmät vetäjät Sipilä&Berner olisi ollut vähemmän pakkomielteisiä saada nopeasti uudistus. Ei olisi tarvinnut kuin ottaa selville mitä säädöksiä oli ennen taksamittarien suhteen. Mittarit oli pakolliset ja niistä saatavat erittelyt oli liikevaihto/tunti/km (ammatti/maksettavista yksityiskm) päivä/kk/vuosiraportit. Taksiauton käytöstä tuli mittariin tiedot vaikka se ei olisi edes ollut päällä. Siitähän näkyi heti ajettiinko jotain ilmoittamatonta koska ajetut km/tunti/liikevaihto näkyi heti mittarin mittaamassa kta-ansiossa ja km-tuotossa. Jos taksamittarista olisi vähennetty jotain, sekin näkyi raporteissa. Uudistukseenhan ei olisi tarvittu muuta kuin tarveharkinnan poisto. Nyt on kaikesta vapautus mikä tekee kaikesta helposti kierrettävää. Ja mikä vielä on niin iso osa uusista liikenneluvan haltijoista ei tiedä/halua/ei välitä tietää yrityksen pidon säännöistä. Aivankuin esim. alle 10.000€ ajavat antaa ymmärtää ettei tarvitse toiminnastaan edes tehdä veroilmoitusta kun ei tarvitse alv:tä maksaa....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe