Ihanaa kun on luvattu yli +30 lämmintä

Anonyymi

moneksi viikoksi! Työtön ei voi parempaa kesää kuvitella. Saa olla rannoilla ja nauttia kesästä Istua kahviloissa ja kylmällä oluella tai siiderillä vaikk ajoka päivä millon vaan.
Nyt kaikki työläiset on kateellisia ja itkee kun joutuu hikoilemaan sisällä duunissa aamusta iltaan eikä pääse nauttimaan kesätä, harvoista suomen lämmöistä!
Aivan mahtavaa kun saa mennä ja olla miten vaan. En ikinähaluis oll akesällä duunissa no en talvellakaan tonne pakkaseen halua mennä, aamulla jäätyy lumihankeen, kauheissa pakkasissa, ja raappaa auton ikkunaa ja , kun voi oll asiäsllä peiton alla ja kattella vaan kun työlliset itkee kun joutuu lähteen !
Mä en ole ollut tissä moniin kymmeniin vuosiin enkä aio! Mitään parempaa ei olekkaan kuin työttömyys. Onhan se kurjaa pikkupalkalla raataa. Nyt tulee rahaa kun nauttii helteistä ulkona ja pakkasesta sisällä!!!! Eiks vaan.
Onneks tääl päin ei ole töitä mun alalta, ei tarvi pelätä et joutus ilmaseks tekeen mitään. Viimeks olin viikon kurssilla viis vuotta sitten, jossa luettiin päivänlehtiä, oltiin ruokailemassa pari tuntia, ja nukuttiin ja juotiin kahvia. Semmosia työkkärin kursseja.
Olen niin oppinut ihminen etten tarvi muuta kun rahaa vaan ja olla vaan. Tää on mun elämä ja tää on mun haave, ja elämän tapa. Naattikaa te palkattomista duuneista ja hikoilusta.

88

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heh ja tuota nautintoa valistat köyhyyspalstalla.

      • Anonyymi

        Noh, koska täällä saa enempi keksustelua aikaseksi.

        Ja onhan se auringon lämpö köyhälle hieno asia. Jos on köyhä. Ja jos ei ole niin on se sittenkin mutta sitten se on työssäkäyvälle vaan rajoitettu aika. Totinen köyhä saa aurinkoa sillon kun se haluaa sitä.


      • Anonyymi

        .. niin ja vielä, se että voiskos aikasin aamulla töihin lähtijät olla paiskomatta niitä ovia ja olla mölyymättä käytävässä, vaikka kuinka kuuma päivä olisi tulossa... toiset sentäs viel nukkuu että jaksaa päivällä uimaan lähteä ja terassilla istua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .. niin ja vielä, se että voiskos aikasin aamulla töihin lähtijät olla paiskomatta niitä ovia ja olla mölyymättä käytävässä, vaikka kuinka kuuma päivä olisi tulossa... toiset sentäs viel nukkuu että jaksaa päivällä uimaan lähteä ja terassilla istua.

        Ai missä kommuunissa asut, kuin noin ohuet seinät on. Onko parakkiasunto? Jos niin rahoissa olet niin muuta sellaiseen paikkaan, ettei muut häiritse. Ei vaan taida työttömällä olla rahaa muuttaa minnekään. Senhän käyhät ovat täällä todenneet satoja ellei tuhansia kertoja. Luulis nyt noin varoissaan olevan asuvan vähintään omakotitalossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, koska täällä saa enempi keksustelua aikaseksi.

        Ja onhan se auringon lämpö köyhälle hieno asia. Jos on köyhä. Ja jos ei ole niin on se sittenkin mutta sitten se on työssäkäyvälle vaan rajoitettu aika. Totinen köyhä saa aurinkoa sillon kun se haluaa sitä.

        Ei muuten saa ellei aurinko paista niinkuin useimpina menneinä kesinä on käynyt. Miten voit saada aurinkoa silloin kun haluat ellei aurinko paista?


      • Anonyymi

        Kai köyhälläkin on oikeus edes joskus nauttia elämästä?
        Turha siitä on olla kateellinen.


    • Anonyymi

      "Nyt kaikki työläiset on kateellisia ja itkee kun joutuu hikoilemaan sisällä duunissa aamusta iltaan eikä pääse nauttimaan kesätä, harvoista suomen lämmöistä!"

      Tuo näyttää olevan yleinen käsitys joillakin, että kaikki työlliset olisivat kauhean kateellisia työttömille.

      Työttömät on tutkitusti keskimäärin työllisiä sairaampia, onnettomampia, kärsivät mielenterveys- ja päihdeongelmista ja tietenkin rahan puutteesta.

      Minä olen työllinen ja varsin tyytyväinen omaan elämääni. Opiskelin ja olen valmistumiseni jälkeen ollut aina työsuhteessa. Nyt on vähemmän aikaa eläkkeelle kuin työuran alkuun. Omaisuus on kohtuullinen. Saan ostaa mitä haluan. Onneksi en kärsi ostosmaniasta, niin talouskin on hyvällä mallilla. Perhe, lapset, talous kunnossa, turvallinen ja tasapainoinen olo. Kun pitää itsestään huolta, pysyy todennäköisemmin myös terveenä. Pitkä työura ja -kokemus tuo monia etuja, esim. kokemuslisiä palkkaan ja enemmän lomapäiviä. Mielenkiintoinen työ, hyvä työyhteisö, 38 palkallista lomapäivää vuodessa (viikonlopun päiviä ei lasketa), liukuva työaika ja rento ote työhön - mikäs sen mukavampaa elämää.

      Tällainen on ihan normaalia keskituloisen elämää. Kannattaisi aloittajankin kokeilla..... Niin ei tarvitsisi kuvitella kaikenlaista, voisi tietää sen sijasta.....

      • Anonyymi

        Niin aivan samoin kuin työttömiä luullaan ja sanotaan luuseiriksi, sohvalla makoilijoiksi, mielenterveysonglmikoiksi, juopoiksi ym negatiivista!!! Tiedät nyt miltä tuntuu! Aivan kun nytkin tuossa latelet!!!!!!

        Sinä olet onneton ja kyllästynyt tilanteeseesi! Et osaa enää iloita elämästä vaa puurrat ja rähjäät ja olet stressaantunut kun pienellä palkalla aherrat olematonta duunia!! Tyhjänpäiväistä.
        Noin kovalla selittelyllä tilanteestasi olet todella pulassa ja ongelmissa. Jos et olisi et selittelisi. Yrität piilottaa ongelmasi selittelyn varjoon. Se on tyypillistä ihmisille jotka ovat kateellisia työttömille.

        Noh, ei kannata kokeilla palkatonta työtä kun siitä tulee noin paha olo kuin sulla! Mä viihdyn työttömänä niin hyvin että tämä on se mitä haaluan tehdä! Olla vaan ja tehdä sitämitä haluan, en sitä mitä muut sanoo.


    • Anonyymi

      Ei hätää, uusi hallitusohjelma lupaa lisää rahaa työttömille ja aktiivimalli puretaan:D Huomenna makoillaan kalliolla, ongitaan ja grillataan. Naapuri menee koko päiväksi pajalle hitsaamaan, on kuulema vitin kuumaa hommaa.. Heinäkuussa sillä on loma, sitten se ähisten yrittää tehdä kaikkee lomajuttuja 4 viikkoa ja saa lomastressin niinkuin viime vuonnakin.

      • Anonyymi

        No kerrankin hallitus joka ymmärtää työttömien raha huolet. Luulin jo et joutuu tässä pakkotöihin pienellä palkalla, mutta ei onneksi, voin jatkaa tätä ihanaa aikaa hyvillämielin. Aktiivimalli pitäisi laittaa työllisille jotka aktiivisesti puurtaa pikkupalkalla.
        Mulla on loma 12 kk vuodessa, ei ole lomastressiä eikä raha pulaa kun saa lomailla koska vaan. Rahat on aina riittäneet kun on oma osakehuoneisto missä vastike on tosi pieni, asumiseen ei mene paljon kun ei ole velkaakaan.

        Kyllä mulla on asiat paremmin kuin työllisillä. ei velkaa, ei pakkotyötä, ei leipäjonoja eikä aamuherämisiä ja iloinen mieli aina kun ei stressaa,


      • Anonyymi

        Aktiivimalli perutaan vasta kun korvaavst toimenpiteet on päätetty, luuletteko että työttömät pääsisivät helpommalla kun vielä keskustakin ja nimenomaan Sipilä on raippaa jakamassa. Käy kalpaten kuten Rinteen lupaukset vappusatasiakaan. Sipilä ja keskusta vie Rinteen hallitusta kuin pässiä narussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aktiivimalli perutaan vasta kun korvaavst toimenpiteet on päätetty, luuletteko että työttömät pääsisivät helpommalla kun vielä keskustakin ja nimenomaan Sipilä on raippaa jakamassa. Käy kalpaten kuten Rinteen lupaukset vappusatasiakaan. Sipilä ja keskusta vie Rinteen hallitusta kuin pässiä narussa.

        Ketä tuo aktiivimalli kiusaa? Ei mua ainakaan. En minä ole kertaakaan menny töihin 18 tuniksi tai koulutukseen tai muuhun sen takia ettei etuudesta mensi 4,65 %! Hui hai. Jos menee sitten menee, ja on mennykin. Ja taas menee. Mitä sitten?
        Mä en ole hallituksetn juoksupoika enkä tee niinkuin se sanoo. Olen antanu mennä ja menee jatkossakin. En rasitapäätäni sillä.
        Olen työttömänä ja vähät välitä moisesa kiusasta ja typeryydestä kuin aktiivimalli, eli leikkuri.
        Naurattaa noi höösääjät jotka pelkää sitä, ja tekee kaikkensa et menee 18 tunniksi töihihn ettei mee sitä rahaa???? Hullua.
        Multa menee joka kuu 45 e ja saa mennä sitten menee. Tuon summan takia en tee mitään ylimääräistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä tuo aktiivimalli kiusaa? Ei mua ainakaan. En minä ole kertaakaan menny töihin 18 tuniksi tai koulutukseen tai muuhun sen takia ettei etuudesta mensi 4,65 %! Hui hai. Jos menee sitten menee, ja on mennykin. Ja taas menee. Mitä sitten?
        Mä en ole hallituksetn juoksupoika enkä tee niinkuin se sanoo. Olen antanu mennä ja menee jatkossakin. En rasitapäätäni sillä.
        Olen työttömänä ja vähät välitä moisesa kiusasta ja typeryydestä kuin aktiivimalli, eli leikkuri.
        Naurattaa noi höösääjät jotka pelkää sitä, ja tekee kaikkensa et menee 18 tunniksi töihihn ettei mee sitä rahaa???? Hullua.
        Multa menee joka kuu 45 e ja saa mennä sitten menee. Tuon summan takia en tee mitään ylimääräistä.

        Taas toinen köyhä haukkuu toista. Huvittavaa.


    • Anonyymi

      Onpas täällä huvittavaa puhetta.

      Jaa siis että sää liittyy sun työttömyyteen jotenkin. Kai se sitten totta on kun niin sanot. Kirjoititko kirjeen säiden haltijalle vai miten onnistuit tässä? Vastasiko sun kirjeeseen? Vai oletteko nykyaikaisesti ihan facebook kavereita?

      Mä olen osa-aika työssä ja mun rahat on ainakin todella tiukilla pienen palkan ja työttömyys korvausten jälkeen. Mutta mielenkiintoista että sulla sitä rahaa riittää. Joten asutaankohan me eri planeetalla? Tai ehkä eri todellisuudessa....

      • Anonyymi

        Tuhlaa vähemmän ja jätä alkoholi ja tupakka pois, niin huomaat että on enempi rahaa!


      • Anonyymi

        Olisikin varaa tuhlata ja juoda. Perusta sä perhe niin huomaat että kyllä rahaa kuluu ilman tuhlailuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikin varaa tuhlata ja juoda. Perusta sä perhe niin huomaat että kyllä rahaa kuluu ilman tuhlailuja.

        Mulla on perhe neljä aikuista lasta ja nyt 8 lapsenlasta!!! Tiedän mitä lapsiperhe kuluttaa!


      • Anonyymi

        Ai aikuisia lapsia. Ahaa no ilmankos sulla jää rahaa omaan käyttöönkin. Okei sitte ymmärrän.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä jossain köyhyyspalstalla reteillään jollain työttömyydellä kun ihmisillä muutenkin tiukkaa rahojen kanssa ja jotkut sentään yrittävät tehdä töitä mitä löytyy. Mielenterveydessä häikkiä sellaisella kuka reteilee työttömyydellä. Huh huh työssäkäyvät mukamas kateellisia työttömille niin kyllä realiteettitaju vähän pettää.

      • Anonyymi

        Työttömyys on ihan samoja asioita kun kaikki muutkin. Jotkut vaan jostain kumman syystä mostaa jonkun aiheen esille ja alkaa sitä ryhmää haukkumaanmielin määrin. Muitakin asioita on olemassa.
        Useat ihmiset eivät nä emuuta kun työn, että se olisi jotain suurta ja ainutlaatuista ja vain se merkkaa, jos olet työssä olet suuri sankari, kaikki muut ei oo mitään.
        Haukkukaa sairaita, haukkukaa vammaisia, haukkukaa lihavia, laihoja, pitkiä lyhyitä....ne on ihan samoja asioita , ei ole yhtä isoa ja yhtä pientä!!!

        Työssä oleva ihminen on kuin jumala!!! Kaikki on hänelle sallittu, mutta jos olet työtön, olet pahempi kuin kukaan muu!!!!!

        Sairaus ja vamma ei ole aina itse aiheutettu. Työttömyys ei ole aina itse aiheutettu!!! Mutta työläisillä pitää olla joku jota haukkua kun itsellä on vaikeeta. Ne jotka ei ymmärrä erilaisuutta, ovat huonosti kotona kasvatettu ja kasvaneet kieroon!

        Ei heistä kannata välittää, heillä on juuri nyt vaikeeta. Hymyilkää työllisille, sitä he tarvii, ongelma ei sillä poistu mutta se ei ole muiden vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyys on ihan samoja asioita kun kaikki muutkin. Jotkut vaan jostain kumman syystä mostaa jonkun aiheen esille ja alkaa sitä ryhmää haukkumaanmielin määrin. Muitakin asioita on olemassa.
        Useat ihmiset eivät nä emuuta kun työn, että se olisi jotain suurta ja ainutlaatuista ja vain se merkkaa, jos olet työssä olet suuri sankari, kaikki muut ei oo mitään.
        Haukkukaa sairaita, haukkukaa vammaisia, haukkukaa lihavia, laihoja, pitkiä lyhyitä....ne on ihan samoja asioita , ei ole yhtä isoa ja yhtä pientä!!!

        Työssä oleva ihminen on kuin jumala!!! Kaikki on hänelle sallittu, mutta jos olet työtön, olet pahempi kuin kukaan muu!!!!!

        Sairaus ja vamma ei ole aina itse aiheutettu. Työttömyys ei ole aina itse aiheutettu!!! Mutta työläisillä pitää olla joku jota haukkua kun itsellä on vaikeeta. Ne jotka ei ymmärrä erilaisuutta, ovat huonosti kotona kasvatettu ja kasvaneet kieroon!

        Ei heistä kannata välittää, heillä on juuri nyt vaikeeta. Hymyilkää työllisille, sitä he tarvii, ongelma ei sillä poistu mutta se ei ole muiden vika.

        No eihän tämäkään aloittaja ollut työssä käyvä, itse alkoi mollaamaan työssä käyviä. Kyllä köyhyyspalstan mahtaikijat ovat itse työttömiä jotka katehtivat tässä käyviä, jopa säiden haltijat pitää keksiä mollaamiseen. Kas kun ei keksinyt vielä kiittää Jumalaa työttömyydestään.


    • Anonyymi

      "Työtön ei voi parempaa kesää kuvitella."

      Kyllä voi. Yli 30 asteen lämpötilat ovat tukalia, ja pitkään jatkuessaan vaikeuttavat nukkumistakin. Sellainen 25-30 on selvästi parempi, mutta kaikkein parasta on siellä hellerajan tuntumassa.

      Pitkäaikatyötön

    • Anonyymi

      jOS ALOITTAJA OLLUT KYMMENIÄ VUOSIA SITTEN VIIMEKS NI NYT KELANRAHOILLA, EIPÄ noilla rahoilla nyt hirveemmin notkuta missään terasseilla tai kahviloissa.
      Kyllähän moni työssäkäyvä huurteisia ottaa työpäivän jälkeen.

      • Anonyymi

        Sitähän ei tiedä, että notkuuko hän vanhempiensa rahoilla. Tai sattumoisin saamallaan pelivoitolla.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi

        Onpa hyviä arvauksia. Naurattaa ihan, kun teille on niin tärkee tietää miten työtön elää ja mitä tekee. Ettekö itse tiedä kun olette, vai ootteko tyhjätaskuja?? Minä en ole. Vaikka työtön olenkin.
        Ei ole enää vanhempia, enkä ole koskaan pelannut muuta kuin lottoa. nekin voitot sieltä pienemmästä päästä.
        En myöskään käy kaljakuppiloissa, käyn kahviloissa. En tykkää matkustaa nekä tuhlaa muutenkaan, olen niin nuuka että vaatteeni ostan kirppikseltä ja ruokaa vain ulkolaista, Hihiii....
        Elän ansiosidonnaisella rahalla joka on iso, Lisäksi mulla on sijoituksia sekä osakkeita. On sijoutusasuntokin. On oma asunto ja oma auto. Mulla ei ole rahasta pulaa. Vaikka pitäisi vai mitä? Olenhan työtön.
        Hihii... mulla on rahaa, nyt on parhaillaan remppa käynnissä. Olen siis tahalteni työtön, omasta halusta. Olin sen verran varakkaasta perheestä lähtösin että ei mitään hätää. Hihii... harmittaako? Voi jukra, en olekkaan se käyhä työtön joka elää makaroonilla, ja sekös on teille kateuden paikka.

        Mutta arvailkaahan vaan.... menee kaikki pieleen, se on teidän työtä arvailla, kun ette tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hyviä arvauksia. Naurattaa ihan, kun teille on niin tärkee tietää miten työtön elää ja mitä tekee. Ettekö itse tiedä kun olette, vai ootteko tyhjätaskuja?? Minä en ole. Vaikka työtön olenkin.
        Ei ole enää vanhempia, enkä ole koskaan pelannut muuta kuin lottoa. nekin voitot sieltä pienemmästä päästä.
        En myöskään käy kaljakuppiloissa, käyn kahviloissa. En tykkää matkustaa nekä tuhlaa muutenkaan, olen niin nuuka että vaatteeni ostan kirppikseltä ja ruokaa vain ulkolaista, Hihiii....
        Elän ansiosidonnaisella rahalla joka on iso, Lisäksi mulla on sijoituksia sekä osakkeita. On sijoutusasuntokin. On oma asunto ja oma auto. Mulla ei ole rahasta pulaa. Vaikka pitäisi vai mitä? Olenhan työtön.
        Hihii... mulla on rahaa, nyt on parhaillaan remppa käynnissä. Olen siis tahalteni työtön, omasta halusta. Olin sen verran varakkaasta perheestä lähtösin että ei mitään hätää. Hihii... harmittaako? Voi jukra, en olekkaan se käyhä työtön joka elää makaroonilla, ja sekös on teille kateuden paikka.

        Mutta arvailkaahan vaan.... menee kaikki pieleen, se on teidän työtä arvailla, kun ette tiedä.

        "Elän ansiosidonnaisella rahalla joka on iso..."

        Emme keskustelleet sinusta, vaan aloittajasta, joka kirjoitti näin:
        "Mä en ole ollut tissä moniin kymmeniin vuosiin enkä aio!"
        Tuo virheellinen sana "tissä" tulkitaan tässä asiayhteydessä sanaksi "töissä". Täten aloittaja ei voi saada ansiosidonnaista, jonka pisin kesto on 500 päivää. Sen jälkeen työssäoloehto pitää täyttää uudelleen eli on mentävä töihin.

        Kirjoitit siis ihan höpöjä.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Elän ansiosidonnaisella rahalla joka on iso..."

        Emme keskustelleet sinusta, vaan aloittajasta, joka kirjoitti näin:
        "Mä en ole ollut tissä moniin kymmeniin vuosiin enkä aio!"
        Tuo virheellinen sana "tissä" tulkitaan tässä asiayhteydessä sanaksi "töissä". Täten aloittaja ei voi saada ansiosidonnaista, jonka pisin kesto on 500 päivää. Sen jälkeen työssäoloehto pitää täyttää uudelleen eli on mentävä töihin.

        Kirjoitit siis ihan höpöjä.

        Pitkäaikatyötön

        Ansisidonnainen on 400 päivää!! Hehee... Joo sitä et tiennyt! Mäpäs tiesin ja töissä ei tarvi olla kun 6 kk niin taas jo juoksee ansiosidonnainen. Työ voi olla mitä höpö juttuu tahansa vaikka olemista van jossain ja lukemassa lehtiä j ajuomassa kahvia tai teetä. Sairaslomallakin voi olla, kun ei jaksa mennä töihin tai huvita. Mää tiedän kun oon ollu. Kyllä vaan keskustelit minusta koska olen se aloittaja!
        Meille luvattu taas huomiseksi se 30 lämmintä joten rantaan vie tieni ja kahvilaan ja olemaan vaan. Rahhooon, siitä ei ole kiinni.
        Heheee... pidä hauskaa pakkotyössä palkattomana... se ei kannata!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ansisidonnainen on 400 päivää!! Hehee... Joo sitä et tiennyt! Mäpäs tiesin ja töissä ei tarvi olla kun 6 kk niin taas jo juoksee ansiosidonnainen. Työ voi olla mitä höpö juttuu tahansa vaikka olemista van jossain ja lukemassa lehtiä j ajuomassa kahvia tai teetä. Sairaslomallakin voi olla, kun ei jaksa mennä töihin tai huvita. Mää tiedän kun oon ollu. Kyllä vaan keskustelit minusta koska olen se aloittaja!
        Meille luvattu taas huomiseksi se 30 lämmintä joten rantaan vie tieni ja kahvilaan ja olemaan vaan. Rahhooon, siitä ei ole kiinni.
        Heheee... pidä hauskaa pakkotyössä palkattomana... se ei kannata!

        "Ansisidonnainen on 400 päivää!! Hehee... Joo sitä et tiennyt!"
        Väärin. Ansiosidonnainen voi olla 300, 400 tai 500 päivää tilanteesta riippuen. Käytä enemmän aikaa asioiden opiskelemiseen tuon tyhjännauramisen sijasta. Aloita vaikka tuosta:
        https://ytk.fi/ohjeet-ja-tuki/tietopankki/ansiosidonnainen-paivaraha/kuinka-pitkaan-ansiopaivarahaa-voi-saada-

        "Kyllä vaan keskustelit minusta koska olen se aloittaja!"
        Siinä tapauksessa valehtelit aloituksessa, kun kielsit olleesi töissä kymmeniin vuosiin. Sillä ei ole merkitystä, kuinka pitkissä työjaksoissa olet ollut.

        "Heheee... pidä hauskaa pakkotyössä palkattomana... se ei kannata!"
        Missä ihmeen palkattomassa pakkotyössä? Minä menen töihin vain palkkaa vastaan. Työtä ei vain ole, joten olen pääosin työttömänä.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa hyviä arvauksia. Naurattaa ihan, kun teille on niin tärkee tietää miten työtön elää ja mitä tekee. Ettekö itse tiedä kun olette, vai ootteko tyhjätaskuja?? Minä en ole. Vaikka työtön olenkin.
        Ei ole enää vanhempia, enkä ole koskaan pelannut muuta kuin lottoa. nekin voitot sieltä pienemmästä päästä.
        En myöskään käy kaljakuppiloissa, käyn kahviloissa. En tykkää matkustaa nekä tuhlaa muutenkaan, olen niin nuuka että vaatteeni ostan kirppikseltä ja ruokaa vain ulkolaista, Hihiii....
        Elän ansiosidonnaisella rahalla joka on iso, Lisäksi mulla on sijoituksia sekä osakkeita. On sijoutusasuntokin. On oma asunto ja oma auto. Mulla ei ole rahasta pulaa. Vaikka pitäisi vai mitä? Olenhan työtön.
        Hihii... mulla on rahaa, nyt on parhaillaan remppa käynnissä. Olen siis tahalteni työtön, omasta halusta. Olin sen verran varakkaasta perheestä lähtösin että ei mitään hätää. Hihii... harmittaako? Voi jukra, en olekkaan se käyhä työtön joka elää makaroonilla, ja sekös on teille kateuden paikka.

        Mutta arvailkaahan vaan.... menee kaikki pieleen, se on teidän työtä arvailla, kun ette tiedä.

        En minä sinun olojasi karehdi. Näyttää siltä että osoitat nämä haukkusi sellaisille jotka joutuvat pakosta johonkin kuntouttavaan 9 euron kulukorvauksella. Miksi sun pitää omaisuuttasi ja olojasi täällä mahtailla, vaikka tiedänkin että juttusi on täyttä provoa, se koskettaa suurimmilta osin juuri meitä aktiivimallin pakotettuja. Ihme, että olet säästynyt noilta toimenpiteiltä. Anna nyt meille muillekin neuvoja, miten noi vois välttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ansisidonnainen on 400 päivää!! Hehee... Joo sitä et tiennyt! Mäpäs tiesin ja töissä ei tarvi olla kun 6 kk niin taas jo juoksee ansiosidonnainen. Työ voi olla mitä höpö juttuu tahansa vaikka olemista van jossain ja lukemassa lehtiä j ajuomassa kahvia tai teetä. Sairaslomallakin voi olla, kun ei jaksa mennä töihin tai huvita. Mää tiedän kun oon ollu. Kyllä vaan keskustelit minusta koska olen se aloittaja!
        Meille luvattu taas huomiseksi se 30 lämmintä joten rantaan vie tieni ja kahvilaan ja olemaan vaan. Rahhooon, siitä ei ole kiinni.
        Heheee... pidä hauskaa pakkotyössä palkattomana... se ei kannata!

        No ei se ansiosidonnainen kaa kovin paljon suurempi ole kuin Kelan päiväraha, jos "Työ voi olla mitä höpö juttuu tahansa vaikka olemista van jossain ja lukemassa lehtiä j ajuomassa kahvia tai teetä. Sairaslomallakin voi olla, kun ei jaksa mennä töihin tai huvita." Anssin määrä lasketaan palkan määrästä, ja jos jossain höpöjutudda tai sairaslomalla on ollut, ei siitä nyt mitään huippupalkkoja voi saada. Luuletko muita palstan lukijoita täysin idiooteiksi. Sullahan on Pollari ihan sekaisin, oot tainnu saada auringonpistoksen, kun vastailet omiin kirjoituksiisi täysin päinvastaista kuin edellisissä sössötyksissäsi.


    • Anonyymi

      "jOS ALOITTAJA OLLUT KYMMENIÄ VUOSIA SITTEN VIIMEKS NI NYT KELANRAHOILLA, EIPÄ noilla rahoilla nyt hirveemmin notkuta missään terasseilla tai kahviloissa.
      Kyllähän moni työssäkäyvä huurteisia ottaa työpäivän jälkeen. "

      Noilla ei enää töihinkään lähdetä, toimeentulotuesta puhumattakaan.

      • Anonyymi

        Terve ihminen haluaa ja tekee töitä, osallistuu,...jnee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve ihminen haluaa ja tekee töitä, osallistuu,...jnee

        Tekeehän sitä jos elämä on niin tylsää ettei ole muuta, niin tehkööt vieraalle palkatonta työtä ja rikstukoon se joka sitä teeettä! Kaikki ei tee.
        Kyllä itseään pitää arvostaa ettei pidä ihan narrina itseään. Palkkaa tai ei tehdä mitään.

        NYT MINÄ LÄHDEN TAAS RANNALLE VÄHKS AIKAA JA KAUPUNGILLE ISTUMAAN TERASSILLE. VOI TÄTÄ IHANUUTTA.
        Työttömänä on kesällä kiva olla ja talvella pakkasella.

        Siis niin ihanaa olla työtön että säälin heitä jotka joutuu pakolla oleen sisällä ja palkatta. Nykysinhän kukaan ei saa enää palkkatöitä. Suomessa oli v 2018 500 000 ihmistä palkattomassa työssä??????? En voi uskoa todeksi, miten huijattavissa ihmiset ovat.

        MÄ EN YKSIKERTAISESTI VOI SITÄ KÄSITTÄÄ, ENKÄ VOISI IKINÄ ITSE NIIN TEHDÄ.


      • Anonyymi

        "En voi uskoa todeksi, miten huijattavissa ihmiset ovat."

        No jotkut on, jos vielä teet niinkun joku muu sanoo se on tyhmyyttä josta joutuu usein maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekeehän sitä jos elämä on niin tylsää ettei ole muuta, niin tehkööt vieraalle palkatonta työtä ja rikstukoon se joka sitä teeettä! Kaikki ei tee.
        Kyllä itseään pitää arvostaa ettei pidä ihan narrina itseään. Palkkaa tai ei tehdä mitään.

        NYT MINÄ LÄHDEN TAAS RANNALLE VÄHKS AIKAA JA KAUPUNGILLE ISTUMAAN TERASSILLE. VOI TÄTÄ IHANUUTTA.
        Työttömänä on kesällä kiva olla ja talvella pakkasella.

        Siis niin ihanaa olla työtön että säälin heitä jotka joutuu pakolla oleen sisällä ja palkatta. Nykysinhän kukaan ei saa enää palkkatöitä. Suomessa oli v 2018 500 000 ihmistä palkattomassa työssä??????? En voi uskoa todeksi, miten huijattavissa ihmiset ovat.

        MÄ EN YKSIKERTAISESTI VOI SITÄ KÄSITTÄÄ, ENKÄ VOISI IKINÄ ITSE NIIN TEHDÄ.

        Sä hän ite haukut tässä työttömiä. Vain kuntouttavaan työtoimintaan tai pakkoleikkikursseille pakotetuista kirjoitat " Tekeehän sitä jos elämä on niin tylsää ettei ole muuta, niin tehkööt vieraalle palkatonta työtä ja rikstukoon se joka sitä teeettä! Kaikki ei tee.
        Kyllä itseään pitää arvostaa ettei pidä ihan narrina itseään. Palkkaa tai ei tehdä mitään."



        "Siis niin ihanaa olla työtön että säälin heitä jotka joutuu pakolla oleen sisällä ja palkatta. Nykysinhän kukaan ei saa enää palkkatöitä. Suomessa oli v 2018 500 000 ihmistä palkattomassa työssä??????? En voi uskoa todeksi, miten huijattavissa ihmiset ovat." tässähän selvästi työtön haukkuu toista työtöntä. Niin että kyllä te työttömät ihan ite tuon kateellisiutenne ja katkeruutenne esitätte ja haukutte vielä toisia työttömiä, jotka joutuu johonkin aktiivitoimenpiteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve ihminen haluaa ja tekee töitä, osallistuu,...jnee

        Terve ihminen ei työtä kaipaa.


    • Anonyymi

      Kyse on arvovalinnoista.
      Työntekijä arvostaa itseään kun ei ota palkatonta työtä vastaan eikä olen kenenkään kyykytettävänä. Kukaan muu sitä ei tee.

      Työnantaja arvostaa itseään kun saa palkattomia työntekijäitä firmaansa ja näin kasvatettua omaa pankkitiliä muiden kustannuksella. Hän ei työntekijäitä arvosta.
      Kierrättää vaan koko ajan uusia tulee tilalle kun entiset lähtee. Ihmetellä täytyy että tämä on sallittua!!!

    • Anonyymi

      Kyllä minä tyytyisin ihan 20 asteeseen,ei jaksa mitään töitäkään tehdä näin kuumalla.

      • Anonyymi

        Palkatonta työtä jota ei ole.


    • Anonyymi

      Mistä voit päätellä että kaikki työssä käyvät olisivat kateellisia jollekin luuseri työttömälle? Oletko tehnyt jonkin tutkimuksen ja kysynyt kaikilta työssäkäyviltä ihmisiltä ja kaikki ovat todenneet olevansa kateellisia työttömille. Laitappas tutkimuksesi tänne näytille. Et ainakaan minun tuttavapiirissäni työssäkäyviltä henkilöiltä ole kysynyt ovatko he kateellisia. Näitä aloituksia tekee yleensä kateelliset työttömät ei työssä käyvät. En ole yhdenkään työssä käyvän tekevän näitä tyhjänpäiväisiä aloituksia. Voi voi kun käyhä saa jotenkin ylentää itsensä tuolta suosta maan pinnalle ei muuta paikkaa ole kuin vaahdota köyhyyspalstalla.

      • Anonyymi

        Ei ollutkaan kyse että kaikki mutta kyllä noita kateellisia valitettavasti vaan löytyy, melkosia kusipäitähän kaikenlaiset kateelliset ovat.


      • Anonyymi

        No mistä voit päätellä että kaikki työttömät juopottelevat ja makoilevat sohvalla???? Oletko itse tehnyt siitä tutkimuksia ja kysynyt työttömiltä mitä he tekevät? Laitappas niitä tutkimustuloksia siitä myös!
        Ei minun tuttavissa ja tuntemia ihmsiä ole siitä kyselty mitä he tekevät kun ei ole työssä.
        Näitä juttuja kirjoittaa kateelliset ja ahdistuneet työlliset joilla on mielenvikaa siitä, että joutuvat pakollamenemään palkattomiin töihin ja pienipalkkaisiin, ja silti jouvat käymään leipäjonossa ja hakemaan kelan avustuksia. Mikä järki.
        Voi boi kuntyöllistä suututtaa ja väsyttää ja stressaa ainainen työnteko kun ei muuta enää jaksa.
        Niin mitä sinä teet käyhyyspalstalla jos olet työssä??? Mitä täällä vaahtoot, mee sinne duuniin. Ei taida olla, köyhä olet ja työtön , vaikka kuin itse kehut itseäsi. surullista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollutkaan kyse että kaikki mutta kyllä noita kateellisia valitettavasti vaan löytyy, melkosia kusipäitähän kaikenlaiset kateelliset ovat.

        Aloittaja kommentoi "Nyt kaikki työläiset on kateellisia ja itkee kun joutuu hikoilemaan sisällä duunissa aamusta iltaan eikä pääse nauttimaan kesätä, harvoista suomen lämmöistä". En kyllä tajua. Tunnen kymmeniä, ellen satoja työssä käyviä ihmisiä, jotka saavat työehtosopimuksen mukaista palkkaa ja elintaso on vähintään kohtuullinen, eivät käy missään ilmaistöissä, eikä kukaan ole koskaan maininnut olevansa kateellinen työttömille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistä voit päätellä että kaikki työttömät juopottelevat ja makoilevat sohvalla???? Oletko itse tehnyt siitä tutkimuksia ja kysynyt työttömiltä mitä he tekevät? Laitappas niitä tutkimustuloksia siitä myös!
        Ei minun tuttavissa ja tuntemia ihmsiä ole siitä kyselty mitä he tekevät kun ei ole työssä.
        Näitä juttuja kirjoittaa kateelliset ja ahdistuneet työlliset joilla on mielenvikaa siitä, että joutuvat pakollamenemään palkattomiin töihin ja pienipalkkaisiin, ja silti jouvat käymään leipäjonossa ja hakemaan kelan avustuksia. Mikä järki.
        Voi boi kuntyöllistä suututtaa ja väsyttää ja stressaa ainainen työnteko kun ei muuta enää jaksa.
        Niin mitä sinä teet käyhyyspalstalla jos olet työssä??? Mitä täällä vaahtoot, mee sinne duuniin. Ei taida olla, köyhä olet ja työtön , vaikka kuin itse kehut itseäsi. surullista.

        Olenko sellaista päätellyt, en mielestäni ole sanallakaan sanonut, että kaikki työttömät juopottelevat ja makoilevat sohvalla? Itsehän sen juuri kirjoitit ja totesit. Jatka vaan aivan rauhassa työssä käyvien mollaamista. Ei vaikuta mun elämään millään tavalla eikä muidenkaan työssä käyvien, on vaan hauska joskus käydä täällä köyhyyspalstalla katsomassa mitä looserit keksivätkään että saavat jotain vaihtelua elämäänsä edes kirjoittamalla edes keskustelupalstalle jos sattuu omistamaan kännykän. Sitä paitsi täällä saa vapaasti kirjoittaa ja kommentoida kuka tahansa. Minulla ei ole tapana keskustella käyhien kanssa, en tunne sellaisia, ja tämänkin jutun on käyhä työtön aloittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko sellaista päätellyt, en mielestäni ole sanallakaan sanonut, että kaikki työttömät juopottelevat ja makoilevat sohvalla? Itsehän sen juuri kirjoitit ja totesit. Jatka vaan aivan rauhassa työssä käyvien mollaamista. Ei vaikuta mun elämään millään tavalla eikä muidenkaan työssä käyvien, on vaan hauska joskus käydä täällä köyhyyspalstalla katsomassa mitä looserit keksivätkään että saavat jotain vaihtelua elämäänsä edes kirjoittamalla edes keskustelupalstalle jos sattuu omistamaan kännykän. Sitä paitsi täällä saa vapaasti kirjoittaa ja kommentoida kuka tahansa. Minulla ei ole tapana keskustella käyhien kanssa, en tunne sellaisia, ja tämänkin jutun on käyhä työtön aloittanut.

        Miksi olet sitten käyhyys palstalla jos olet työttä ja saat palkkaa? Taitaa olla vaan palkaton työt tai pienipalkkainen, että käyt leipäjonossa ja kelan etuuksia nostat siinä vielä. Miksi muuten täällä mollaisit työttömiä? Siitä tulee heti mieleen että olet kateellinen kun joudut tekemään työtä ja vielä hakemaan avustuksia.

        Ei vaikuta munkaan ja muidenkaan elämään se että olet katellinen palkattomassa työssä oleva katkera leipäjonolainen.
        NIINPÄ, täällä saa vapaasti kommentoida, miksi sitten mollaat juuri työttömiä? Kateuden aihe ja katkeruusjyllää sinun päässä.
        Minulla taas on tapana keskustella kaikkien kanssa välittämättä siitä onko rikas tai käyhä, lihava tai laiha...
        Sinä nostat omaa tuntoa sillä että köyhänä valikoit ne rikkaat jotta tuntisit itsei heidän kaltaisekseen? Hahhaaa.. jopas on keino pitää itseään muita parempana.

        Sinulla on rahallinen köyhyys ja mielen köyhyys, se on aika rankkaa! Sori siitä, en voi auttaa. Mielen käyhyys on todella rahallista köyhyyttä pahempi. Koita pärjää, ja etsi se palkkatyö jos noin kovasti ahdistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet sitten käyhyys palstalla jos olet työttä ja saat palkkaa? Taitaa olla vaan palkaton työt tai pienipalkkainen, että käyt leipäjonossa ja kelan etuuksia nostat siinä vielä. Miksi muuten täällä mollaisit työttömiä? Siitä tulee heti mieleen että olet kateellinen kun joudut tekemään työtä ja vielä hakemaan avustuksia.

        Ei vaikuta munkaan ja muidenkaan elämään se että olet katellinen palkattomassa työssä oleva katkera leipäjonolainen.
        NIINPÄ, täällä saa vapaasti kommentoida, miksi sitten mollaat juuri työttömiä? Kateuden aihe ja katkeruusjyllää sinun päässä.
        Minulla taas on tapana keskustella kaikkien kanssa välittämättä siitä onko rikas tai käyhä, lihava tai laiha...
        Sinä nostat omaa tuntoa sillä että köyhänä valikoit ne rikkaat jotta tuntisit itsei heidän kaltaisekseen? Hahhaaa.. jopas on keino pitää itseään muita parempana.

        Sinulla on rahallinen köyhyys ja mielen köyhyys, se on aika rankkaa! Sori siitä, en voi auttaa. Mielen käyhyys on todella rahallista köyhyyttä pahempi. Koita pärjää, ja etsi se palkkatyö jos noin kovasti ahdistaa.

        Aivan järkyttävän sakee tyyppi. Ymmärtäisi nyt edes ensin, että itse työttömänä haukkuu muita työttömiä. Onko tuo päästetty vapaaksi jostain hullujenhuoneesta ja varastanut kännykän joltain vartijalta että saa vähän päästellä höyryjä #lääkitys kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet sitten käyhyys palstalla jos olet työttä ja saat palkkaa? Taitaa olla vaan palkaton työt tai pienipalkkainen, että käyt leipäjonossa ja kelan etuuksia nostat siinä vielä. Miksi muuten täällä mollaisit työttömiä? Siitä tulee heti mieleen että olet kateellinen kun joudut tekemään työtä ja vielä hakemaan avustuksia.

        Ei vaikuta munkaan ja muidenkaan elämään se että olet katellinen palkattomassa työssä oleva katkera leipäjonolainen.
        NIINPÄ, täällä saa vapaasti kommentoida, miksi sitten mollaat juuri työttömiä? Kateuden aihe ja katkeruusjyllää sinun päässä.
        Minulla taas on tapana keskustella kaikkien kanssa välittämättä siitä onko rikas tai käyhä, lihava tai laiha...
        Sinä nostat omaa tuntoa sillä että köyhänä valikoit ne rikkaat jotta tuntisit itsei heidän kaltaisekseen? Hahhaaa.. jopas on keino pitää itseään muita parempana.

        Sinulla on rahallinen köyhyys ja mielen köyhyys, se on aika rankkaa! Sori siitä, en voi auttaa. Mielen käyhyys on todella rahallista köyhyyttä pahempi. Koita pärjää, ja etsi se palkkatyö jos noin kovasti ahdistaa.

        Kerroit juuri itsestäsi kaiken sinä " Miksi olet sitten käyhyys palstalla jos olet työttä ja saat palkkaa? Taitaa olla vaan palkaton työt tai pienipalkkainen, että käyt leipäjonossa ja kelan etuuksia nostat siinä vielä. Miksi muuten täällä mollaisit työttömiä? Siitä tulee heti mieleen että olet kateellinen kun joudut tekemään työtä ja vielä hakemaan avustuksia"... jne.. PALJASTIT juuri oman tilanteesi. Olet luulosairas kun kuvittelet että " Nyt KAIKKI" työläiset on kateellisia ja itkee kun joutuu hikoilemaan sisällä duunissa aamusta iltaan eikä pääse nauttimaan kesätä, harvoista suomen lämmöistä!" lisäksi luulet, että "Taitaa olla vaan palkaton työt tai pienipalkkainen, että käyt leipäjonossa ja kelan etuuksia nostat siinä vielä jne.. jne.. Käy nyt pipipäälääkrissä, muista hakea maksusitoumus Kelasta ennen lääkäriin menoa, että edes pystyt lääkärissö käymään ja hae lääkitys tuolle luulosairaudelle #lääkitys kuntoon.


    • Anonyymi

      Olen iloinen puolestasi. Nauti täysin siemauksin vapaa-ajsstasi ja kesän lämpimistä päivistä. Huono puoli vaan on, etten ole sinulle tippaakaan kateellinen. Nautin viikonlopun helteistä ja menen taas maanantaina mielelläni töihin. Hyvää kesän jatkoa!

    • Anonyymi

      Rusketusksesta kun näkee siniveriset.

    • Anonyymi

      Mikä ihmeen onni ja autuus mukamas työttömänä olla kun vituttaa koko ajan sitä rahaa ei ole.Ehkäpä liitonrahoilla nyt pärjää jotenkin.
      Tosi syvältä tuo aloitus ja mitenkä ihmeessä tuo kateus nyt mukamas esiintyis työtä tekevillä henkilöillä työtöntä kohtaan.
      Aloittajalla realiteetit hakusessa niin mitenkä tuon mielenterveyden suhteen on.

      • Anonyymi

        Kyllä mulla on ainakin aina rahaa. Koskaan ei ole rahapulaa, ennemmin pitää jarrutella rahan käyttöä, ja aina vaan riittää.
        Kyllä työläiset on kateellisia työttömille vapaasta ajasta ja kaikesta.
        Työllisillä on mielenterveys ongelmia ja paljon kun jaksavat mollaa työttömiä ja kaikkia muita, no ymmärtää sen kun pinna kiristyy kun joutuu oleen töissä pienell palkalla tai palkatta. Eihän sitä jaks enää muuta kun pottuilla muille.
        Se on huvittavaa, ja täällä ne rehentelee ja hulinoi vaikka kuin väittää et on töissä. Näinköhän sentään.


      • Anonyymi

        Mistä sinulla nyt sitten rahaa on ja kirjoittelet köyhyyspalstalle ?


      • Anonyymi

        Josko oli taas toimeentulotuet tullu. Sieltä varmaan aika monelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Josko oli taas toimeentulotuet tullu. Sieltä varmaan aika monelle.

        Kyllä on tullut, asumis tuet tt tuet, ansiosidonnaiset ja lapsilisät, elaustuet, ja osa menee talletustileille, ja osalla ostan uusia osakkeita, ja kirpparimyynnistä tulee rahaa,... meille vaan tulee eikä paljon mee. Tulopuoli on isompi kuin menopuoli.

        Osingot tuli maaliskuussa.

        Uskon että monelle tulee tt tukeakin ym tukia. Niistä nauttikaamme.


      • Anonyymi

        Otetaaks sille yhet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otetaaks sille yhet.

        Ei, en käytä alkohlolia, mutta limua voin skoolata ota sie vaan viinaksia, mä en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on tullut, asumis tuet tt tuet, ansiosidonnaiset ja lapsilisät, elaustuet, ja osa menee talletustileille, ja osalla ostan uusia osakkeita, ja kirpparimyynnistä tulee rahaa,... meille vaan tulee eikä paljon mee. Tulopuoli on isompi kuin menopuoli.

        Osingot tuli maaliskuussa.

        Uskon että monelle tulee tt tukeakin ym tukia. Niistä nauttikaamme.

        Ai tuliko maaliskuussa käpäänen puhelinyhtiön osinkotulo. Sitä paitsi Eikö toimeentulotukea saavan pidä myydä osakkeensa? Ei taida kuitenkaan kovin hyvin mennä, jos saa toimeentulotukea. Siinä ei kovin kummoset tulot tarvi olla, kun jo hylätään. Taas jokin provo juttu. Mulla on osakkeita noin 20 000e edestä, eikä noista saatavat osinkotulot ole kummoisia, ei niillä pitkälle juhlita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tuliko maaliskuussa käpäänen puhelinyhtiön osinkotulo. Sitä paitsi Eikö toimeentulotukea saavan pidä myydä osakkeensa? Ei taida kuitenkaan kovin hyvin mennä, jos saa toimeentulotukea. Siinä ei kovin kummoset tulot tarvi olla, kun jo hylätään. Taas jokin provo juttu. Mulla on osakkeita noin 20 000e edestä, eikä noista saatavat osinkotulot ole kummoisia, ei niillä pitkälle juhlita.

        Kun ottaa oppia noista eduskunnan työllisisistä niin kyllä sitä pystyy nosteleen rahaa päällekkäin vaikka kuinka. Sieltä monet oppinsa ottaa. Eihän täällä rehellisyydellä pärjää, sillon olet köyhä mutta kun teet kuin ministerit ja kansaedustajat niin jo ropisee rahaa. Kaikkea ei tarvi ilmoitella ja kertoa.

        Kyllä osinkotuloja saa tuosta sinun summata, ja kun siirrät ne taas toiselle sijoutustilille etkä käytä, niin kyllä siitä sievoinen summa kertyy. Mulla ollu montakymmentä vuotta ja olen kerännyt osingot toiselle tilille ja taas kasvaa korkoa... mutta summa on mulla suurempi kuin sulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ottaa oppia noista eduskunnan työllisisistä niin kyllä sitä pystyy nosteleen rahaa päällekkäin vaikka kuinka. Sieltä monet oppinsa ottaa. Eihän täällä rehellisyydellä pärjää, sillon olet köyhä mutta kun teet kuin ministerit ja kansaedustajat niin jo ropisee rahaa. Kaikkea ei tarvi ilmoitella ja kertoa.

        Kyllä osinkotuloja saa tuosta sinun summata, ja kun siirrät ne taas toiselle sijoutustilille etkä käytä, niin kyllä siitä sievoinen summa kertyy. Mulla ollu montakymmentä vuotta ja olen kerännyt osingot toiselle tilille ja taas kasvaa korkoa... mutta summa on mulla suurempi kuin sulla.

        No en minäkään osinkotulojani mihinkään käytä, kyllä ne siellä sijoitustilillä pyörii . Pankista tulleita omaisuusotteita joskus katselen , kuinka on mistäkin osakkeesta tullut osinkoa ja kehitystä. Ehkä noita voisi joskus vähän päivittää ajan tasalle, mutta en ole vielä jaksanut asiaan perehtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on tullut, asumis tuet tt tuet, ansiosidonnaiset ja lapsilisät, elaustuet, ja osa menee talletustileille, ja osalla ostan uusia osakkeita, ja kirpparimyynnistä tulee rahaa,... meille vaan tulee eikä paljon mee. Tulopuoli on isompi kuin menopuoli.

        Osingot tuli maaliskuussa.

        Uskon että monelle tulee tt tukeakin ym tukia. Niistä nauttikaamme.

        Kuinkas on noiden lastesi laita, joiden lapsilisiä ja elatustukia niin mainostat. Kun noin nautit tuilla olemisesta, niin päättyykö lastesi koilunkäynti peruskoulun 9 luokkaan ja sen jälkeen vaan yhteiskunnan tuille? Jos noihin tukiin on niiin tyytyväinen, niin ei kai lastesikaan tarvitse lähteä opiskelemmaan ja tulevaisuutta / tulevaa työpaikkaa varten. Ainakin kehuskelujesi perusteella myös lapsesi jäävät tukien varaan kun peruskoulu on käyty, kun rahaa tulee yhteiskunnalta ovista ja ikkunoista muutenkin. Sinä oletkin oiekin expertti opettamaan lapsesi tulevaksi syrjäytyneeksi.


    • Anonyymi

      Sitten vielä pärjää ku ansiosidonnaisella mutta terve menoa kelanrahoille.

      • Anonyymi

        Etpä pärjää ainakaan missään pääkaupunkiseudulla jos ansiosidonnaisellakaan siellä päin. Siks se onkin kusetusta.


      • Anonyymi

        Eikö useimmat pärjää juuri niillä kelan rahoilla?


      • Anonyymi

        Et pärjää vaan on etsittävä halvempi asunto. Aika usein se menee niin koska kela alkaa valittaa vuokrista.


    • Anonyymi

      Kyllä myös ulkotöissä joutuu hikoilemaan ja todennäköisesti vielä paljon enemmän kuin sisätöissä.

    • Anonyymi

      Monet ainakin tykkää olla työttöminä. Ainahan ne työlisetkin oottaa kesälomaa, että olisi kiva olla vaan.
      Kyllä ihmistä ei ole luotu työntekoon, siksipä siitä ei maksetakkaan juuri mitään.

      Eikä ne jotka on töissä, tee juuri mitään, toisin on sairaanhotoalalla, siellä on pakko mutta siellä onkin sitten palkat ihan toiset.
      Kaupassa kasat istuu vaan ja oottaa, myyjät juttelee tai menee tupakalle, päiväkodissa hoitajat istuu ja kattelee kun lapset leikkii tai piirtää, opettajat teettää avusajalla kaikki työt ja lukee itte lehtiä ja kahvittelee,-
      Ei työ ole enää täkreää, apermmin saat kun olet työtön. Korvauksia tulee ja etuuksia, ja omaa aikaa mikä on tärkein.
      Itse en ainakaan tiedä parempaa kuin työtön aika. Ei ole steressiä, ja jaksaa vaikka mitä, ja jaksaa jutella ihmisten kanssa ja olla lasten kanssa. Olen ollut kotiäiti 80 luvulta asti ja olen edelleen, hotelen nyt lastenlapsia. Ja kun eläke ikä koittaa hoitelen lastenlastenlapsia. Että töitä riittää. Mulla ollu ihana kun on voinut itse valita mitä haluaa tehdä ja mitä ei.

      • Anonyymi

        Voi voi mikä maailmankuva sinulla ku kuvittelet että kassatyöntekijätkin vaan istuvat heh heh, meneppä koittaan. Jaa ettei tarhassa töitä tehdä juupa juu. Työlliset kylläkin sanovat että olis lomaa mutta loman jälkeen töihin. Ei tuokaan että kotona pyörittelee peukaloita huh huh.
        Maatalon emäntä sitten onkin jo eri juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi mikä maailmankuva sinulla ku kuvittelet että kassatyöntekijätkin vaan istuvat heh heh, meneppä koittaan. Jaa ettei tarhassa töitä tehdä juupa juu. Työlliset kylläkin sanovat että olis lomaa mutta loman jälkeen töihin. Ei tuokaan että kotona pyörittelee peukaloita huh huh.
        Maatalon emäntä sitten onkin jo eri juttu.

        Kyllä mää olen monessa kaupassa käyny, ja siellä ne istuu ja kattelee ja oottaa asiakkaita. Itsepalvelukassat on nopeampia niin miksi sitä tumpeloita kassatyöntekijöitä kattelisi. Laiskoja ovat, istuvat vaan eikä muuta tee.

        Mää ainakin viihdyn työttömänä, en haaveile työstä. Paljonkivampi kesällä olla kotona ja rannalla ja mennä minne huvittaa, talvella taas ei viitsi lähtä rämpimään pakkaseen ja lumihankeen. Olen niin tyytyväinen työttömyyteeni ettei mitään rajaa.
        Kotona on paljon tekemistä ja aina voi keksiä. olen taitava käsistäni niin teen myyntiin paljon vaatteita ja muuta näpereltävää. Myyn sillon kun jaksan kirpparille mennä ja jotkut ostaa suoraan minulta villapaitoja tai myssyjä, kasseja tai verhoja. ompelen kudon ja pinon ja vaikkamitä.
        Töihin kodin ulkopuolelle en ehtisi. Enkä jaksaisikaan koska se on liian rankkaa heätä ja sitten olla ärtyisä koko vuiso. Ei kotona parasta.


      • Anonyymi

        Ei millään työttömyyspäivärahalla tuota tehdä niin sellainen raha ei kuulu sinulle jaa että yhteiskunta maksaa sinun olemisen. Kuvottava ihminen tuollainen jolla päässä muotoutuu joku kotona tekeminen. No edestään sitten löytää kun siirtyminen eläkkeelle.


      • Anonyymi

        Totta vitussa se kuuluu jos on siihen oikeutettu sekä toimeentulotuesta puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei millään työttömyyspäivärahalla tuota tehdä niin sellainen raha ei kuulu sinulle jaa että yhteiskunta maksaa sinun olemisen. Kuvottava ihminen tuollainen jolla päässä muotoutuu joku kotona tekeminen. No edestään sitten löytää kun siirtyminen eläkkeelle.

        Juu kyllä minä saan hyvin etuuksia, joilla elän, mies myös. Kyllä meillä on ainakin kissanpäivät, omaa tekemistä ja olemaista, ei tulisi mieleenkän et mentäs töihin. Näin sitämuutkin elää miksi emme siis me? Tottakai ihminen tekee sitä mitä haluu jos voi. me voidaan. Ja varsinkin me halutaan. Mihin me ollaan tyytyväisiä niin jos joku on sille kade niin senkun on. Me halutaan olla vaan.


      • Anonyymi

        "Itse en ainakaan tiedä parempaa kuin työtön aika. Ei ole steressiä, ja jaksaa vaikka mitä, ja jaksaa jutella ihmisten kanssa ja olla lasten kanssa. Olen ollut kotiäiti 80 luvulta asti ja olen edelleen, hotelen nyt lastenlapsia. Ja kun eläke ikä koittaa hoitelen lastenlastenlapsia. Että töitä riittää. Mulla ollu ihana kun on voinut itse valita mitä haluaa tehdä ja mitä ei".

        Herää kysymys Kuinkas on noiden lastesi laita, ei kai lastesikaan ole kannattanut lähteä opiskelemmaan ja tulevaisuutta / tulevaa työpaikkaa varten. kun peruskoulu on käyty, kun rahaa tulee yhteiskunnalta ovista ja ikkunoista muutenkin. Kai olet heidät lapsesta saakka opettanut, ettei työnteko eikä koulutus kannata. Taitaa kasvaa jo kolmas sukupolvi elättejä. Hoidattavat vielälapsenlapesi sinulla. Sinä oletkin oiekin ollut expertti opettamaan lapsesi tulevaksi syrjäytyneiksi. Ei kai lastesikaan ole tarvinnut stressata työnteon vuoksi ja jaksavat vaan sinun kanssasi jutella.


      • Anonyymi

        Asenteet ainakin oppii kun kotona vaan pällistelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse en ainakaan tiedä parempaa kuin työtön aika. Ei ole steressiä, ja jaksaa vaikka mitä, ja jaksaa jutella ihmisten kanssa ja olla lasten kanssa. Olen ollut kotiäiti 80 luvulta asti ja olen edelleen, hotelen nyt lastenlapsia. Ja kun eläke ikä koittaa hoitelen lastenlastenlapsia. Että töitä riittää. Mulla ollu ihana kun on voinut itse valita mitä haluaa tehdä ja mitä ei".

        Herää kysymys Kuinkas on noiden lastesi laita, ei kai lastesikaan ole kannattanut lähteä opiskelemmaan ja tulevaisuutta / tulevaa työpaikkaa varten. kun peruskoulu on käyty, kun rahaa tulee yhteiskunnalta ovista ja ikkunoista muutenkin. Kai olet heidät lapsesta saakka opettanut, ettei työnteko eikä koulutus kannata. Taitaa kasvaa jo kolmas sukupolvi elättejä. Hoidattavat vielälapsenlapesi sinulla. Sinä oletkin oiekin ollut expertti opettamaan lapsesi tulevaksi syrjäytyneiksi. Ei kai lastesikaan ole tarvinnut stressata työnteon vuoksi ja jaksavat vaan sinun kanssasi jutella.

        Kuuleppas mun lapset on kaikki aikuisia, he ovat omissa ammateissaan, heillä on lapsia ja hyvä perhe elämä. Se on heidän valinta, tämä oli minun.

        Eivät hoidata vaanhalusin itse hoitaa lapsenlapseni aivan kuin hoisin kaikki lapseni kotiäitinä aikanani. Parempaa työtä en voi saada kuin lasten ja lastenlapseni hoitaminen. Parasta maailmassa.
        Eivät stressaa, koska heidän ei tarvi. Ovat korkeasti koulutettuja ja saavat palkkaa, PALKKAA, työstään, joten eivät ilmaiseksi tee kun olen sanonut että se ei kannata.
        Jos ei palkkaa ei tehdä työtäkään. Toistaiseksi ovat palkkaa saaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppas mun lapset on kaikki aikuisia, he ovat omissa ammateissaan, heillä on lapsia ja hyvä perhe elämä. Se on heidän valinta, tämä oli minun.

        Eivät hoidata vaanhalusin itse hoitaa lapsenlapseni aivan kuin hoisin kaikki lapseni kotiäitinä aikanani. Parempaa työtä en voi saada kuin lasten ja lastenlapseni hoitaminen. Parasta maailmassa.
        Eivät stressaa, koska heidän ei tarvi. Ovat korkeasti koulutettuja ja saavat palkkaa, PALKKAA, työstään, joten eivät ilmaiseksi tee kun olen sanonut että se ei kannata.
        Jos ei palkkaa ei tehdä työtäkään. Toistaiseksi ovat palkkaa saaneet.

        "Monet ainakin tykkää olla työttöminä. Ainahan ne työlisetkin oottaa kesälomaa, että olisi kiva olla vaan.
        Kyllä ihmistä ei ole luotu työntekoon, siksipä siitä ei maksetakkaan juuri mitään.

        Eikä ne jotka on töissä, tee juuri mitään, toisin on sairaanhotoalalla, siellä on pakko mutta siellä onkin sitten palkat ihan toiset.
        Kaupassa kasat istuu vaan ja oottaa, myyjät juttelee tai menee tupakalle, päiväkodissa hoitajat istuu ja kattelee kun lapset leikkii tai piirtää, opettajat teettää avusajalla kaikki työt ja lukee itte lehtiä ja työ ole enää täkreää, apermmin saat kun olet työtön. Korvauksia tulee ja etuuksia, ja omaa aikaa mikä on tärkein.
        Itse en ainakaan tiedä parempaa kuin työtön aika. Ei ole steressiä, ja jaksaa vaikka mitä, ja jaksaa jutella ihmisten kanssa ja olla lasten kanssa. Olen ollut kotiäiti 80 luvulta asti ja olen edelleen, hotelen nyt lastenlapsia. Ja kun eläke ikä koittaa hoitelen lastenlastenlapsia. Että töitä riittää. Mulla ollu ihana kun on voinut itse valita mitä haluaa tehdä ja mitä ei."
        Ai nytkö osui pilkka omaan nilkkaan? Älä yritä korjailla selviä valheitasi. "Monet ainakin tykkää olla työttöminä. Ainahan ne työlisetkin oottaa kesälomaa, että olisi kiva olla vaan.
        Kyllä ihmistä ei ole luotu työntekoon, siksipä siitä ei maksetakkaan juuri MITÄÄN" . Nyt sitten änkyttää täysin päinvastaista, kun jäit kiinni valheesta. Jutun on kuule hävinnyt, kun alkaa selittelemään valheitaan. Eivätkä lapsesi edes stressaakaan. Kyllä jokainen ihminen stressaa jossain elämänsä vaiheessa viimeistään siinä vaiheessa kun tulee elämässä jonkun läheisen tai oma sairaus tai vanhuudenhöperyys tms. Hyvin on lapsesi ja itse säästyneet ellei ole millään asialla tarvinnut stressata. . Oletpa hyvin perillä lastesi perhe-lämästä kin. No onhan teillä aikaa jutella kun 3 sukupolvea kaiket päivät kaa kattaa keskenään. Tiedätkö, milloin ne n... Kin? Kyllähän perheen matriarkan pitää kaiken tietää. Lisäksi koko elämänsä kotiäitinä nyrkinisku ja hellan välissä olleena ei kannattaisi mennä arvostelemaan muiden ammatteja, jos ei mitään ole elämässään tehnyt. Koita vaikka mennä kokeilemaan kassan töitä, ennenkuin alat huutelemaan. Mitenkä se palkka nyt yht äkkiä olikin niin tärkeä, kun aloituksessasi kehuskelevat korvausten ja etuuksien tulevan niin hyvin? Buaaaahhhh...


      • Anonyymi

        Juuri noin ettei mikään kotiäiti esitä mielipiteitä jostain töistä mitä jotkut tekevät huh huh kassatyö on tosi vaativaa niin sais kotiäiti mennä tekemään. Tuollainen henkilö joka justiin ollut kotona vaan niin yleensä helvetin hankalia. Sellaiset jotka kotona olleet niin huutelevat. Perhepäivähoitaja tietenkin ihan eri juttu kun tehdään töitä.
        Sitä ihmettelen mitä jossain köyhyyspalstalla joku kehuu että reteetä olla vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Monet ainakin tykkää olla työttöminä. Ainahan ne työlisetkin oottaa kesälomaa, että olisi kiva olla vaan.
        Kyllä ihmistä ei ole luotu työntekoon, siksipä siitä ei maksetakkaan juuri mitään.

        Eikä ne jotka on töissä, tee juuri mitään, toisin on sairaanhotoalalla, siellä on pakko mutta siellä onkin sitten palkat ihan toiset.
        Kaupassa kasat istuu vaan ja oottaa, myyjät juttelee tai menee tupakalle, päiväkodissa hoitajat istuu ja kattelee kun lapset leikkii tai piirtää, opettajat teettää avusajalla kaikki työt ja lukee itte lehtiä ja työ ole enää täkreää, apermmin saat kun olet työtön. Korvauksia tulee ja etuuksia, ja omaa aikaa mikä on tärkein.
        Itse en ainakaan tiedä parempaa kuin työtön aika. Ei ole steressiä, ja jaksaa vaikka mitä, ja jaksaa jutella ihmisten kanssa ja olla lasten kanssa. Olen ollut kotiäiti 80 luvulta asti ja olen edelleen, hotelen nyt lastenlapsia. Ja kun eläke ikä koittaa hoitelen lastenlastenlapsia. Että töitä riittää. Mulla ollu ihana kun on voinut itse valita mitä haluaa tehdä ja mitä ei."
        Ai nytkö osui pilkka omaan nilkkaan? Älä yritä korjailla selviä valheitasi. "Monet ainakin tykkää olla työttöminä. Ainahan ne työlisetkin oottaa kesälomaa, että olisi kiva olla vaan.
        Kyllä ihmistä ei ole luotu työntekoon, siksipä siitä ei maksetakkaan juuri MITÄÄN" . Nyt sitten änkyttää täysin päinvastaista, kun jäit kiinni valheesta. Jutun on kuule hävinnyt, kun alkaa selittelemään valheitaan. Eivätkä lapsesi edes stressaakaan. Kyllä jokainen ihminen stressaa jossain elämänsä vaiheessa viimeistään siinä vaiheessa kun tulee elämässä jonkun läheisen tai oma sairaus tai vanhuudenhöperyys tms. Hyvin on lapsesi ja itse säästyneet ellei ole millään asialla tarvinnut stressata. . Oletpa hyvin perillä lastesi perhe-lämästä kin. No onhan teillä aikaa jutella kun 3 sukupolvea kaiket päivät kaa kattaa keskenään. Tiedätkö, milloin ne n... Kin? Kyllähän perheen matriarkan pitää kaiken tietää. Lisäksi koko elämänsä kotiäitinä nyrkinisku ja hellan välissä olleena ei kannattaisi mennä arvostelemaan muiden ammatteja, jos ei mitään ole elämässään tehnyt. Koita vaikka mennä kokeilemaan kassan töitä, ennenkuin alat huutelemaan. Mitenkä se palkka nyt yht äkkiä olikin niin tärkeä, kun aloituksessasi kehuskelevat korvausten ja etuuksien tulevan niin hyvin? Buaaaahhhh...

        Ai näinkö sujuvasti olet suunnitellut eläväsi loppuelämäsi. Koko elämä yhteiskunnan tuilla "kotirouvana" hoidellen lapset ja vielä 2 sukupolveen eteenpäin... Tiedätkö, että elämässä voi tulla vastoinkäymisiä, jolloin elämä ei mene ollenkaan niin kuin on suunnitellut. Kaksi läheistäni on sairastunut vakavasti, se käänsi elämäni täysin nurinpäin. Ei oikein jaksa enää ajatella oikein pitkälle tulevaisuuteen, kun saa pelätä tapahtuuko käännös terveydentilassa pahempaan kahden viikon vai 2 kuukauden päästä.. Ei voi enää muuta kuin rukoilla. Mikään elämässä ei ole itsestäänselvyys eikä stressitöntä elämää ole.


    • Anonyymi

      "Ei vaan taida työttömällä olla rahaa muuttaa minnekään. "

      Eihän siinä ole eikä sille mitään voi.

      • Anonyymi

        Mihin työttömän ptäisi muuttaa? En mie ainakaan kotoonta mihinkään muuta. Parasta olla siellä missä kaikki on.


      • Anonyymi

        Sellaseen paikkaan mihin varat riittää.


    • Anonyymi

      Onneksi tänne ei luvattu yli 30 °C moneksi viikoksi, huh. Vihaan hellettä. Nyt on 20 lämpötila juuri sopiva, tulevalla viikolla 16-18 °C ihanaa !

      • Anonyymi

        Juu mukavampi tehdä käppäilylenkki kun ei ole kuuma.


    • Anonyymi

      Johan se 30 loppui tänään oli 25 huomenna hiukan vähemmän ja keskiviikkona enää 15 ei tykkää 30 säistä.

    • Anonyymi

      Maailma tehtiin näköjään liian valmiiksi nyky nuorille mutta usko pois (keskustelun aloittaja) että jonain päivänä sinunkin hymysi hyytyy ja hyytyy kunnolla kun kaikki työtä tekevät lähtevät Suomesta ja kukaan ei ole sitä rahaa sinulle tienaamassa, laittamassa ruoka tarvikkeita kaupan hyllyyn josta voit ostaasen tuotteen, kukaan ei ole teettämässä sinulle sähköä (Talvella saattaa tulla kylmä sisällä jos on sähkölämmitys) ja kukaan ei ole ajamassa ratikkaa jos lähdet paikasta A paikkaan B(sinun pitää kävellä tai pyöräillä jopa - 30c asteen pakkasessa.

      • Anonyymi

        Ei taida aloittaja istua terasseilla tai kahviloissa vaan on ihan kotona vaan pureskelee kynsiä ja keittää makaronia kun viimeks tulleet sossunrahat meni peleihin. Fantasiaa kylläkin löytyy että istuu terassilla hoh hoh mutta kun ei ole sitä rahaa.
        Aikas monella alkaa juhannuksesta loma ja pamahtaa rahnua sievoinen summa.Työtön persreikä istuu kotona yksin kusen ja paskan hajussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida aloittaja istua terasseilla tai kahviloissa vaan on ihan kotona vaan pureskelee kynsiä ja keittää makaronia kun viimeks tulleet sossunrahat meni peleihin. Fantasiaa kylläkin löytyy että istuu terassilla hoh hoh mutta kun ei ole sitä rahaa.
        Aikas monella alkaa juhannuksesta loma ja pamahtaa rahnua sievoinen summa.Työtön persreikä istuu kotona yksin kusen ja paskan hajussa.

        No ei pamahda, kyllä kuule Kiky vei sunkin lomarahat! Ja vie tänäkin vuonna, ensivuonna ei ilmeisesti mutta kukapa tietää poliitikoilla on tapana kääntää takkinsa kun tulevat valituiksi.


      • Anonyymi

        "... jonain päivänä sinunkin hymysi hyytyy ja hyytyy kunnolla kun kaikki työtä tekevät lähtevät Suomesta ja kukaan ei ole sitä rahaa sinulle tienaamassa ..."

        Tuo on hyvin epäuskottava tulevaisuudenkuva. Jos ajatellaan pelkästään Suomen asuntoja, niin niistä on yli puolet omistusasuntoja. Keille työssäkäyvät asuntonsa myisivät, kun työttömillä ei ole varaa niitä ostaa? Eläkeläisten määrä toki lisääntyy, mutta ei riittävästi.

        Valtion taloutta tasapainotetaan koko ajan, koska esimerkiksi EU:n vakaus- ja kasvusopimuksen sääntö julkisen velan määrästä (60 % bkt:stä) rajoittaa mahdollisuutta elää yli varojen. Mikäli näin tapahtuu pitkään, ministerineuvosto käynnistää liiallisia alijäämiä koskevan menettelyn komission aloitteesta. https://eur-lex.europa.eu/summary/glossary/excessive_deficit_procedure.html?locale=fi
        On siis todennäköistä, että työssäkäyvät pysyvät jatkossakin Suomessa. Suurin osa on sitä mieltä, että riittävä sosiaaliturva on heidänkin etunsa.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei pamahda, kyllä kuule Kiky vei sunkin lomarahat! Ja vie tänäkin vuonna, ensivuonna ei ilmeisesti mutta kukapa tietää poliitikoilla on tapana kääntää takkinsa kun tulevat valituiksi.

        Ei ainakaan mun lomarahoja. Ihan tarpeeksi jää rillutteluun,..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe