-89 Lanceri ei käy tyhjäkäyntiä lämpimänä

Miksu

Auto on -89,1.5, uudenpi koppanen ja kaasari malli. Ajettu 280 tkm.

Niin kauan kuin ryyppy on päällä käy hyvin, mutta kun kone lämpiää, niin sammuu valoissa tai käy tosi vaivasesti. Bensan haju lehahtaa aina silloin tällöin niin ikään valoissa. Tankki on ehjä.

Olen ajanut autolla viimiset 80 tkm. Kulutus on ollut kaupunkiajossa n. 10-11 l/100km ja maantieajossa n. 7-8 l/100km. Nyt kulutus on noussut pilviin kaupunkiajossa, eli jostain vuotaa, mutta mistä? Konehuoneen puolella bensan haju on huomattavasti laimeampi kuin sisällä. Olen katsellut letkuja useampaan kertaan läpi. Ainoat kosteat paikat ovat bensapumpun juurella ja kaasarin alaosassa, mutta ei niistä mitään virtaa vaikka kuinka käyttää autoa.

Onko muilla ollut samoja vaikeuksia? Kannattaakko vaihtaa bensapumppu vai viedä auto kaasarihuoltoon?

5

863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vili

      veikkaisin että kaasarin uimurin rajoitinventtiili ei sulje kunnolla.Eli kaasari lainehtii.Jos et itse ole purkanut kaasaria aikaisemmin,niin anna kokeneempi tehdä homman.

      • Miksu

        Kuulostaisi hyvältä ehdotukselta. Aika moni tuttu on veikkaillut, et vois olla alipainevuoto. Yksi veikkaus oli, et automaattiryyppy ei aukee, et kuristin on kiinni jatkuvasti. Hylkäsin sen vaihtoehdon. Käynti kyllä röpöttäisi jos ryyppy ois lämpimänä päällä. Lisäksi on ehdotettu, et tyhjäkäyntisuutin ois tukossa tai tyhjäkäyntirele rikki. Itse olen päätymässä et uimurikammiossa on häikkää. Vien auton tällä viikolla tohtorille. Käsken syynäämään uimurikammion. Kiitos Vili vinkistä. Kerron tuloksista, kunhan saadaan pirssi kuntoon.


      • Vili
        Miksu kirjoitti:

        Kuulostaisi hyvältä ehdotukselta. Aika moni tuttu on veikkaillut, et vois olla alipainevuoto. Yksi veikkaus oli, et automaattiryyppy ei aukee, et kuristin on kiinni jatkuvasti. Hylkäsin sen vaihtoehdon. Käynti kyllä röpöttäisi jos ryyppy ois lämpimänä päällä. Lisäksi on ehdotettu, et tyhjäkäyntisuutin ois tukossa tai tyhjäkäyntirele rikki. Itse olen päätymässä et uimurikammiossa on häikkää. Vien auton tällä viikolla tohtorille. Käsken syynäämään uimurikammion. Kiitos Vili vinkistä. Kerron tuloksista, kunhan saadaan pirssi kuntoon.

        Hyvä systeemi että jos saa neuvoja niin kertoo jälkeenpäin mikä oli vikana niin muutkin saa tietoa vastaavassa hommassa.


    • Miksu

      Vika on edelleen päällä. Auto kävi korjaamolla. Päästöt olivat aivan sekaisin. Kaasutin putsattiin. Sen jälkeen tehtiin mittaukset ja kaasarin säätö. Arvot ok, mutta jo kotimatkalla alkoi samat ongelmat.

      On ollut vähän kiireitä välissä ja nyt olen ottanut asian uudelleen esille. Vaihdoin kaikki alipaineletkut ja olen suihkutellut jarru Cleanearia, enkä ole löytänyt alipaine vuotoa.

      Eilen huomasin, että bensapumpun "ylivuotoputkesta" tiputtaa bensaa ulos ajoittain melko reippaasti. Eli siittä johtuu bensan kulutus ja haju. Mutta miksi bensaa tulee yli? Onko pumppu finiitto vai onko ongelma uimurikammiossa? Bensapumppu on mekaaninen, lohkon kyljessä, sieltä lähtee letkut kaasarille ja vapaakiertoletku takaisin tankiin. Alkuperäinen bensapumppu maksaa 145 ekee. Tarvike hintaa en ole kysynyt. Ainakaan Motonetissä ei ole puppua myynnissä.

    • jo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe