-89 Lanceri ei käy tyhjäkäyntiä lämpimänä

Miksu

Auto on -89,1.5, uudenpi koppanen ja kaasari malli. Ajettu 280 tkm.

Niin kauan kuin ryyppy on päällä käy hyvin, mutta kun kone lämpiää, niin sammuu valoissa tai käy tosi vaivasesti. Bensan haju lehahtaa aina silloin tällöin niin ikään valoissa. Tankki on ehjä.

Olen ajanut autolla viimiset 80 tkm. Kulutus on ollut kaupunkiajossa n. 10-11 l/100km ja maantieajossa n. 7-8 l/100km. Nyt kulutus on noussut pilviin kaupunkiajossa, eli jostain vuotaa, mutta mistä? Konehuoneen puolella bensan haju on huomattavasti laimeampi kuin sisällä. Olen katsellut letkuja useampaan kertaan läpi. Ainoat kosteat paikat ovat bensapumpun juurella ja kaasarin alaosassa, mutta ei niistä mitään virtaa vaikka kuinka käyttää autoa.

Onko muilla ollut samoja vaikeuksia? Kannattaakko vaihtaa bensapumppu vai viedä auto kaasarihuoltoon?

5

887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vili

veikkaisin että kaasarin uimurin rajoitinventtiili ei sulje kunnolla.Eli kaasari lainehtii.Jos et itse ole purkanut kaasaria aikaisemmin,niin anna kokeneempi tehdä homman.

• Miksu

Kuulostaisi hyvältä ehdotukselta. Aika moni tuttu on veikkaillut, et vois olla alipainevuoto. Yksi veikkaus oli, et automaattiryyppy ei aukee, et kuristin on kiinni jatkuvasti. Hylkäsin sen vaihtoehdon. Käynti kyllä röpöttäisi jos ryyppy ois lämpimänä päällä. Lisäksi on ehdotettu, et tyhjäkäyntisuutin ois tukossa tai tyhjäkäyntirele rikki. Itse olen päätymässä et uimurikammiossa on häikkää. Vien auton tällä viikolla tohtorille. Käsken syynäämään uimurikammion. Kiitos Vili vinkistä. Kerron tuloksista, kunhan saadaan pirssi kuntoon.

• Vili
        Miksu kirjoitti:

Kuulostaisi hyvältä ehdotukselta. Aika moni tuttu on veikkaillut, et vois olla alipainevuoto. Yksi veikkaus oli, et automaattiryyppy ei aukee, et kuristin on kiinni jatkuvasti. Hylkäsin sen vaihtoehdon. Käynti kyllä röpöttäisi jos ryyppy ois lämpimänä päällä. Lisäksi on ehdotettu, et tyhjäkäyntisuutin ois tukossa tai tyhjäkäyntirele rikki. Itse olen päätymässä et uimurikammiossa on häikkää. Vien auton tällä viikolla tohtorille. Käsken syynäämään uimurikammion. Kiitos Vili vinkistä. Kerron tuloksista, kunhan saadaan pirssi kuntoon.

Hyvä systeemi että jos saa neuvoja niin kertoo jälkeenpäin mikä oli vikana niin muutkin saa tietoa vastaavassa hommassa.

• Miksu

Vika on edelleen päällä. Auto kävi korjaamolla. Päästöt olivat aivan sekaisin. Kaasutin putsattiin. Sen jälkeen tehtiin mittaukset ja kaasarin säätö. Arvot ok, mutta jo kotimatkalla alkoi samat ongelmat.

On ollut vähän kiireitä välissä ja nyt olen ottanut asian uudelleen esille. Vaihdoin kaikki alipaineletkut ja olen suihkutellut jarru Cleanearia, enkä ole löytänyt alipaine vuotoa.

Eilen huomasin, että bensapumpun "ylivuotoputkesta" tiputtaa bensaa ulos ajoittain melko reippaasti. Eli siittä johtuu bensan kulutus ja haju. Mutta miksi bensaa tulee yli? Onko pumppu finiitto vai onko ongelma uimurikammiossa? Bensapumppu on mekaaninen, lohkon kyljessä, sieltä lähtee letkut kaasarille ja vapaakiertoletku takaisin tankiin. Alkuperäinen bensapumppu maksaa 145 ekee. Tarvike hintaa en ole kysynyt. Ainakaan Motonetissä ei ole puppua myynnissä.

• jo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      137
      7689
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      839
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      783
    Aihe