Vatkaaminen on huolestuttavasti lisääntynyt

Anonyymi

Nopeuden vatkaaminen on huolestuttavasti lisääntynyt maanteillä. En ymmärrä moista toimintaa että auton vakionopeussäädintä ei osata käyttää.

Syitä lienee:
-Osaamattomuus
-Jalan vatkaaminen horkassa.
-Tai sitten pelottaa vain ajaa.

Oli syy mikä tahansa tälle horkka vatkaamiselle niin silloin tulisi suoriutua liikenteessä vaikka polkupyörällä. Kävellen ja pyörällän voitte vatkailla sydämen kyllyydestä.

42

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei vatkaamista ole laissa kielletty.

      Minä ainakin pudotan nopeutta siinä vaiheessa jos joku tulee liian lähelle ajamaan. Ehkä itse ajat liian lähellä edellämenijää?

      • Anonyymi

        En aja liian lähellä. Se on käytännössä mahdotonta kun autossani on adaptiivinen vakkari jota käytän aina maantiellä. Enkä muutenkaan ajele liian lähellä ettei kiviä yms lennä edellä menevän auton renkaista. Mutta se vatkaus mikä siinä on vaikeaa ylläpitää tasaistanopeutta.


      • Anonyymi

        Väität muuta mutta nopeusjojoilu, eli vatkaaminen on laissa kielletty.

        3 § lukee esim. että: Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä.

        Nopeusjojoilu, eli vatkaaminen on häiritsemistä joten se on kielletty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität muuta mutta nopeusjojoilu, eli vatkaaminen on laissa kielletty.

        3 § lukee esim. että: Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä.

        Nopeusjojoilu, eli vatkaaminen on häiritsemistä joten se on kielletty.

        Jos jollain on TARVETTA nostella ja laskea ajonopeuttaan, niin hän tekee sen, eikä se silloin ole laissa kiellettyä. On se joskus muita kohtaan ärsyttävää mutta ei se liikennerikkomuksen kriteereitä täytä. Se, että jos jonossa yht'äkkiä jarruttelee ilman syytä, ne kriteerit kyllä täyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jollain on TARVETTA nostella ja laskea ajonopeuttaan, niin hän tekee sen, eikä se silloin ole laissa kiellettyä. On se joskus muita kohtaan ärsyttävää mutta ei se liikennerikkomuksen kriteereitä täytä. Se, että jos jonossa yht'äkkiä jarruttelee ilman syytä, ne kriteerit kyllä täyttää.

        Liikenteen tarpeeton häiritä on kieletty. Mikä on sitten tarpeetonta ja mikä tarpeellista, on sitten asia erikseen.

        Jos on tarve nostaa tai laskea nopeutta, niin se ei tietenkään ole kielletty, mutta tarpeeton vatkaaminen ja jojoilu on siis kieleetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteen tarpeeton häiritä on kieletty. Mikä on sitten tarpeetonta ja mikä tarpeellista, on sitten asia erikseen.

        Jos on tarve nostaa tai laskea nopeutta, niin se ei tietenkään ole kielletty, mutta tarpeeton vatkaaminen ja jojoilu on siis kieleetty.

        Jojoilua ja vatkaamista ei tieliikennelaki tunne joten ainakaan sen varjolla em. toimet eivät ole kiellettyjä.


      • Anonyymi

        Niin,
        mpeus on sovitettava mm. sen mukaan miten lähellä takana ajava ajaa, eli säädän nopeuteni takana olevan välimatkan mukaiseksi. Jos toinen ajaa lähempänä kuin 2 sekuntia, on se vaaraksi ja haitaksi monella tavalla.
        Tilanteesta
        on siis edessä ajavan tehtävä turvallinen, jos takana ajava ei sitä ymmärrä.

        Toisaalta liikenteessä on niitä puusilmiä jotka eivät näe mitään vaaran paikkoja ja siksi heidän mielestään monen kehittyneemmän kuskin "hidastelu" heitä ärsyttää.

        Jotkut ymmärtävät vain sen miten lujaa jossain p y s t y y ajamaan, eivätkä ymmärrä mitään oikeista tilannenopeuksista.

        Veio4 puolesta ja Veionelkkua siteeraten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin,
        mpeus on sovitettava mm. sen mukaan miten lähellä takana ajava ajaa, eli säädän nopeuteni takana olevan välimatkan mukaiseksi. Jos toinen ajaa lähempänä kuin 2 sekuntia, on se vaaraksi ja haitaksi monella tavalla.
        Tilanteesta
        on siis edessä ajavan tehtävä turvallinen, jos takana ajava ei sitä ymmärrä.

        Toisaalta liikenteessä on niitä puusilmiä jotka eivät näe mitään vaaran paikkoja ja siksi heidän mielestään monen kehittyneemmän kuskin "hidastelu" heitä ärsyttää.

        Jotkut ymmärtävät vain sen miten lujaa jossain p y s t y y ajamaan, eivätkä ymmärrä mitään oikeista tilannenopeuksista.

        Veio4 puolesta ja Veionelkkua siteeraten.

        > Tilanteesta
        on siis edessä ajavan tehtävä turvallinen, jos takana ajava ei sitä ymmärrä. <

        Mikään laki tai asetus ei velvoita edessä ajavaa muuttamaan nopeuttaan, jos takana ajava ajaa liian lähellä. Turvavälistä vastaa aina takana ajava. Jos etummainen auto ajaa tarkalleen suurinta sallittua nopeutta ja taakse ilmestyy perseen haistelija liian lyhyellä turvavälillä, ei minään laki vaadi etummaista autoa nostamaan nopeutta laittoman puolelle, että turvaväli suurenisi. Tämän takia ei mikään nopeuden " vatkaaminen" ole perusteltua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin,
        mpeus on sovitettava mm. sen mukaan miten lähellä takana ajava ajaa, eli säädän nopeuteni takana olevan välimatkan mukaiseksi. Jos toinen ajaa lähempänä kuin 2 sekuntia, on se vaaraksi ja haitaksi monella tavalla.
        Tilanteesta
        on siis edessä ajavan tehtävä turvallinen, jos takana ajava ei sitä ymmärrä.

        Toisaalta liikenteessä on niitä puusilmiä jotka eivät näe mitään vaaran paikkoja ja siksi heidän mielestään monen kehittyneemmän kuskin "hidastelu" heitä ärsyttää.

        Jotkut ymmärtävät vain sen miten lujaa jossain p y s t y y ajamaan, eivätkä ymmärrä mitään oikeista tilannenopeuksista.

        Veio4 puolesta ja Veionelkkua siteeraten.

        > Tilanteesta
        on siis edessä ajavan tehtävä turvallinen, jos takana ajava ei sitä ymmärrä. <
        Tämä on niitä polttopullo veijon kuuluisia ohjeita. Saman virtuoosin samaan sarjaan kuuluu myös kehoitus heitellä polttopulloja "huonotapaisten" rekkojen tuulilasiin tai ampua haulikolla ohittavan auton takalasiin tai pysäyttää kuski jonka ajotapa ei miellytä ja ampua tälle kuula kaasujalan polveen ym. ym vastaavaa.
        Kun ko. virtuoosin ohjeet on ylläolevan kaltaisia niin kannattanee hemmon muihinkin juttuihin suhtautua määrätyllä varovaisuudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jojoilua ja vatkaamista ei tieliikennelaki tunne joten ainakaan sen varjolla em. toimet eivät ole kiellettyjä.

        Mutta liikenteen tarpeeton häiritä ja estäminen on kielletty. nopeuden jatkuva sahaaminen saattaa tietyissä tilanteissa häiritä joten sen perusteella "vatkaaminen" on kielletty, vaikka vatkaaminen sana ei laissa löydykään.

        Lakiin ei tarvitse kirjata jokaista maailman sanaa joka voisi tarkoittaa liikenteen tarpeetonta häiritsemistä tai estämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta liikenteen tarpeeton häiritä ja estäminen on kielletty. nopeuden jatkuva sahaaminen saattaa tietyissä tilanteissa häiritä joten sen perusteella "vatkaaminen" on kielletty, vaikka vatkaaminen sana ei laissa löydykään.

        Lakiin ei tarvitse kirjata jokaista maailman sanaa joka voisi tarkoittaa liikenteen tarpeetonta häiritsemistä tai estämistä.

        Laissa ei myöskään ole määritelty mikä on vatkaamista ja mikä hyväksyttävää nopeuden vaihtelua. Suoranainen, turha ja äkkinäinen jarruttaminen on tarpeetonta ja vaarallistakin, siitä voi ja tuleekin rangaista. Se, että jonkun nopeus vaihtelee vaikka 70 km/h ja 85 km/h välillä, ei tee siitä laitonta. Ärsyttävää ja typerää kyllä.


      • Anonyymi

        Kyllä se on liikenteen häirintää jos rajoitus ei muutu mutta auton nopeus vaihtelee enemmän kuin 5 km/h. Tahallista häirintää sellainen. Jos et osaa ajaa tasaisesti ilman vakkaria, älä osta autoa jossa sitä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on liikenteen häirintää jos rajoitus ei muutu mutta auton nopeus vaihtelee enemmän kuin 5 km/h. Tahallista häirintää sellainen. Jos et osaa ajaa tasaisesti ilman vakkaria, älä osta autoa jossa sitä ei ole.

        Jos ei osaa tai kykene jostain syystä ajamaan tasaisesti, ei silloin ole kyse liikenteen TAHALLISESTA HÄIRINNÄSTÄ. Silloin vain ajokyky ei riitä tasaiseen ajamiseen. Jos ajonopeutta vaihtaa TAHALLAAN, se tåyttää tahalliisen liikenteen häirinnän kriteerit ja siitä voi ja tuleekin rangaista. Ihmisillä on erilaisia ajokykyä haittaavia sairauksia jotka voivat baikuttaa ajamiseen. Näitä sairauksia lääkärit tarkastuksillaan pyrkivät etsimään ja selvittämään ovatko ne niin vaikeita että estävät ajamisen., Aina vaan lääkäri ei ole ajantasalla jokaisen terveydentilan kohdalla ja tielle kuulumattomia kuljettajia joukossamme esiintyy. Nämä eivät välttämättä haittaa muita tahallaan mutta käyttävät Suomen perustuslaissa olevaa jokamiehen liikkumisoikeutta haluamallaan tavalla ja ajoneuvolla kunnes tämä oikeus otetaan pois terveydentilaan vedoten.
        Yritä nyt vaan tulla toimeen sen reaaliteetin kanssa, että jokaindn, joka ajaa sinua ärsyttävästi ja mielestäsi väärin, ei tee sitä tahallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei osaa tai kykene jostain syystä ajamaan tasaisesti, ei silloin ole kyse liikenteen TAHALLISESTA HÄIRINNÄSTÄ. Silloin vain ajokyky ei riitä tasaiseen ajamiseen. Jos ajonopeutta vaihtaa TAHALLAAN, se tåyttää tahalliisen liikenteen häirinnän kriteerit ja siitä voi ja tuleekin rangaista. Ihmisillä on erilaisia ajokykyä haittaavia sairauksia jotka voivat baikuttaa ajamiseen. Näitä sairauksia lääkärit tarkastuksillaan pyrkivät etsimään ja selvittämään ovatko ne niin vaikeita että estävät ajamisen., Aina vaan lääkäri ei ole ajantasalla jokaisen terveydentilan kohdalla ja tielle kuulumattomia kuljettajia joukossamme esiintyy. Nämä eivät välttämättä haittaa muita tahallaan mutta käyttävät Suomen perustuslaissa olevaa jokamiehen liikkumisoikeutta haluamallaan tavalla ja ajoneuvolla kunnes tämä oikeus otetaan pois terveydentilaan vedoten.
        Yritä nyt vaan tulla toimeen sen reaaliteetin kanssa, että jokaindn, joka ajaa sinua ärsyttävästi ja mielestäsi väärin, ei tee sitä tahallaan.

        Ei laki ota kantaa tahalliseen tai tahattomaan vaan tarpeettomaan.

        Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä. Jos ajokyky ei riitä pitämään tasaista nopeutta, niin sitten on syytä siirtyä bussikyytiin.


    • Anonyymi

      Nykyään alkaa pikkuautoissakin olla vakkari, miksi sitä ei käytetä ja nopeus olisi tasainen. Tuolla pääteillä käytännössä vilkkaamman liikenteen aikaan rasittavaa ajaa vakkarilla koska jonossa ajavat vaihtelee koko ajan nopeuttaan.

      • Anonyymi

        Ei ole kaikissa, minun 2016-vuoden Polossa ei ole. Eikä ole uusimmassakaan perus-Polossa, siinä on vain nopeudenrajoitin.

        Pyrin kyllä pitämään tasaista nopeutta, koska ajan aktiivisesti, enkä selaile kännykkää, syö tai tee muutakaan asiaan kuulumatonta.


    • Anonyymi

      Olen pitkä autoilun ajallani huomannut että yhteiskunnan pahoinvointi heijastuu ajokäyttäytymiseen. Ihmiset miettivät ja murehtivat asioita. Ammattiautolijat hallitsevat lähes tilanteen kuin tilanteen , he ajavat ikäänkuin kaikkien autoja
      he osaavat ennustaa lähes poikkeuksetta mitä tuo ja tuo auto seuraavaksi tekee.
      Itse hakeudun lähes poikkeuksetta oudossa kaupungissa ammattiauton peesiin.
      Heillä on ennalta ajamista he eivät tee mitään äkkinäisiä liikeitä eikä vaihda kaistaa
      umpimähkään. Eivät kiilaa ,antavat tietä kun näkevät että toisella on nyt pakkorako, sen on päästävä tuohon. On niitä kiitettävästi yksityisissäkin. Mutta sitten on vähän ajavia pelokkaita jotka tosiaan avat epämääräisesti ja se on hyvin vaarallista , heistä pyrin eroon joko pysähtymällä tai ajamalla toista reittiä.
      Pitää muistaa että tasakaasu on taloudellisin ja turvallisin, vaalallisin on 10km/h alinopeus , silloin tulee niitä ohituksia. Auto ei ole polkupyörä eikä soutulaite.

      • Anonyymi

        Nyt kyllä kehut liikaa ammattiautoilijoita. Mm. rekkakuskien joukossa on aivan ammattitaidottomia ja pipipäisiä mulkeroita, jotka esittävät mielenosoituksiaan liikenteessä ja vaarantavat liikenneturvallisuuden.


    • Anonyymi

      Pumppaaminen ja nytkiminen, vatkaaminen on ennenkin ohjaukseen liittyvää..

      Tarviiko jokaista väliä kuroa heti umpeen kun edellä oleva ajaa 0.5s ajan vähän suuremmalla nopeudella. Vakkari päälle vaan ja sun takana ajatkin saa nauttia tasaisesta nopedesta..

      • Anonyymi

        Se on juuri noin. Umpeen kurojat ovat urpoja. Tasainen nopeus on valttia.

        Pääkaupunkiseudulla näyttäisi olevan paljon noita rakojen umpeen kurojia. Heillä iskee kauhea pakokauhu jos edellä olevan perä loittonee. Eivätkö löydä enää kotia jos ei ole edellä olevan peräpäätä nuuskimassa?


    • Anonyymi

      Tämä jojottaminen on lisääntynyt myös älypuhelimen käytön takia kun sitä pitää selata ajon aikana, vaikka hf-mahdollisuus olisi käytettävissä.
      Jojottamista tekevät ns agressiivisesti etenemään yrittävtä kaahaajat, joiden ennakointitaito on lähes olematon. Rajuja kiihdytyksiä, kiilauksia ja pitkiä jarrutuksia eli ei mitään järkeä.
      Samat jojottajat jatkavat poukkoiluaan myös kameratolppien läheisyydessä. Ajaisivat tasanopeutta niin olisivat perillä korkeintaan minuutteja myöhemmin, koska keskinopeuden nosto muutamalla kilometrillä esimerkiksi 400 km matkalla vaatii paljon lisänopeutta.

      • Anonyymi

        Olen huomannut saman. Joillakin on hirveä kiire seuraaviin punaisiin seisomaan, joten rajut kiihdytykset, nopeat kaistanvaihdot ilman vilkkua, ja puskurissa roikkuminen on tarpeen. Nopeuden jojottelun huomaa varsinkin moottoritiellä cruisella ajaessa. Saavutat hitaamman, lähdet ohi, ja huomaat toisen kiihdyttävän. Sitten se hidastaa, kunnes kiihdyttää taas. Kun pääset rinnalle niin huomaat, että siellä on kuskilla pippeli puhelin korvalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut saman. Joillakin on hirveä kiire seuraaviin punaisiin seisomaan, joten rajut kiihdytykset, nopeat kaistanvaihdot ilman vilkkua, ja puskurissa roikkuminen on tarpeen. Nopeuden jojottelun huomaa varsinkin moottoritiellä cruisella ajaessa. Saavutat hitaamman, lähdet ohi, ja huomaat toisen kiihdyttävän. Sitten se hidastaa, kunnes kiihdyttää taas. Kun pääset rinnalle niin huomaat, että siellä on kuskilla pippeli puhelin korvalla.

        Mikä on pippelipuhelin???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on pippelipuhelin???

        Ei se tiedä pippelipuhelimesta mitään. Kyseessä on kaveri jolla on pakkomielle kirjoittaa jokaiseen kommenttiinsa sana pippeli, vaikkei se liity itse aiheeseen millään tavalla. Syytä moiseen pippeli-sanan käyttöön on tältä kaverilta monta kertaa kysytty, mutta ei kaveri suostu vastaamaan. Jokin fetissi varmaan.


    • Anonyymi

      Vatkaathan sinäkin, nettipornoa katsellessasi. Ei sinun siis kannata huolestua.

      • Anonyymi

        Onks sulla stringit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks sulla stringit?

        Ei ole. En halua narua, enkä muutakaan ylimääräistä hanuriini. Onks sulla sukkahousut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. En halua narua, enkä muutakaan ylimääräistä hanuriini. Onks sulla sukkahousut?

        On tottakai! Sellaiset punaiset ja nahkaiset!


    • Anonyymi

      Ohittaja kun ei osaa palata takaisin kaistalle vaan kiilaa nokan eteen pilaamaan turvaväliä niin pitää nostaa hetkeksi jalka kaasulta jotta saa välin palauttetua ja matka voi taas jatkua turvallisesti. Tuollaiset osaamattomat aiheuttavat sitä nopeuden vatkaamista.
      Aikoinaan ainakin autokoukussa opetettin miten kaistalle kuuluu palata. Monikaan ei nykyään tuota taitoa hallitse.
      Ajan kumminkin reilu 5km/h yli rajoituksen mittarin mukaan joten koko ohitukselle ei ole edes mitään tarvetta.

      • Anonyymi

        Riippuu autosta että riittääkö tuo 5 km/h yli rajoituksen.
        Mullakin oli a
        Joskus 2 nissan sunnyä vuosimallit -85 ja -86.
        Molemmilla piti ajaa mittarin mukaan 94 km/h että todellinen nopeus oli 80


      • Totta. Täällä palataan oikealle kaistalle aikaisintaan silloin kun ohitettava kaveri näkyy taustapeilistä ja takana on jonoa, muuten palataan vasta kun jätetty kunnon turvaväli.


    • Anonyymi

      Muutama tunti sitten ysitiellä oli iso Audi edessä ajaen pientä ylinopeutta, mutta jarrutti aina ennen tolppaa alle nopeusrajoituksen jatkaen jopa kilometrin tolpan jälkeen sillä nopeudella.
      Sitten kun tuli poliisiauto vastaan niin ajeli 10 km alle rajoitusten. Huvittavaa silmänpalvontaa.

      • Anonyymi

        Noita paskahousuja on paljonkin.


      • Anonyymi

        Ylinopeussakot ovat aivan turhia menoeriä, siksi ajan rajoitusten mukaan. Maksukykyisemmät ja -halukkaammat menköön ohi ja ylinopeutta.


    • Anonyymi

      Kyllä taas on vatkaajat ja nytkyttäjät liikkeellä. Ensin liikennevaloitta "nytkytinytkyti nytnytnyt nytkyttäää ja sitten vatkulivatkutivatkuli vatvatvat vatkausta alkaa maantiellä" Huoh no yritetään pärjätä vatkulien ja nytkyttäjien kanssa.

    • Anonyymi

      Vatkaa vatkaa, mutta pitäähän sitä vastailla Suomeen ja puheluihin ja tietenkin päivittää statusta.

    • Anonyymi

      Autot on suunniteltu vaihteleviin nopeuksiin, eli tilanteiden mukaan mennään. Tasainen samalla nopeudella jurnuttaminen ei ole puolestaan tarkoituksenmukaista. Puuduttavaa ja luonnotonta. Esim. jos lähdet ohittamaan, kiihdytät, jne.

      • Anonyymi

        Autot on suunniteltu ja rakennettu niin, että niillä on mahdollista ajaa eri nopeuksia sekä niillä voi kiihdyttää ja hidastaa vauhtia. Taloudellisin ja autoakin säästävä ajotapa on juurikin TASAINEN AJONOPEUS. Siinä ei polttoaineen energiaa häviä kiihdytyksiin ja jarrrutteluihin. Eli järkevin, taloudellisin ja sitä kautta myös TARKOITUKSENMUKAISINTA olisi ajaa kokoajan tasaista nopeutta. Sehän ei tietenkään ole mahdollista.


    • Anonyymi

      Nämä vatkaajat ovat pahimpia ruuhkien aiheuttajia, vatkataan jatkuvasti alinopeuden ja suurrimman sallitun välillä, joskus jopa -15Km/h sallitusta. Tuon pystyy ihan laskemaankin matemaattisilla ruuhkamalleilla että nopeusvatkaajat aiheuttavat ruuhkat.

    • Anonyymi

      Tyhmät junnaavat tasaisella nopeudella tilanteesta riippumatta viisaat taas ajavat oikeaa tilannenopeutta. Esim. kameratolpan kohdalla se on noin suurinpiirtein rajoitus -10-20 km/h.

      • Anonyymi

        Ajan aina mahdollisimman tasaista nopeutta, oli nopeuteni sitten milloin mikäkin.

        Tasainen nopeus ei ole samaa asia kuin että aina ajaisi samaa nopeutta. Nopeus vaihtelee tilanteen mukaan mutta vauhdin seilaamista ei tapahdu. Jos on satasen rajoitus, niin pyrin ajamaan tasan satasta eikä niin että vauhti seilaa 90 km/h ja 105 km/h välillä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2162
    2. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1426
    4. Onko telepatia totta

      Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

      Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1058
    6. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      60
      1054
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

      Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    8. Nainen, olen niin pettynyt

      Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    9. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

      Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe