Herpes testeihin?

Anonyymi

Hei!
Minulla on vaikeuksia päästä testauttamaan olenko saanut sukupuoliherpestä kantavalta tartunnan. Olemme harrastaneet yhdyntää ja suuseksiä ilman suojaa.

Minulla ei ole ollut koskaan mitään rakkuloita alapäässä tai suussa, siksi eivät testaa terveyskeskuksessa.

Minua pelottaa aloittaa uusi suhde jos tietämättäni kannan alapäässäni herpestä!

14

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Testi näyttää oletko viruksen kantaja,mutta ei sitä missä sinun herpeksesi oireilee tai mikä on tartuntareitti . Eli et hyödy käytännössä mitään testistä.

    • Anonyymi

      Julkisella puolella ei tosiaan taida yleensä saada testejä jos ei ole oireita. Ei saanut mun mieskään (oireeton) vaikka minulla todettiin hsv2 ja olisimme halunneet varmistaa hänen tilanteensa vuosien yhteiselon jälkeen. Ainoa vaihtoehto on kaiketi marssia yksityiselle jos on laittaa muutama kymppi testiin.

      Toisaalta tässä testaamattomuudessa ja ylipäänsä terveydenhuollon ammattilaisten rauhallisessa suhtautumisessa on se mielestäni positiivinen viesti, että herpes ei tosiaan ole mikään maailman kaatava kamala sairaus jonka vuoksi tarvitsisi tuhlata yhtään ylimääräistä ajatusta tai resursseja.

      • Anonyymi

        "...että herpes ei tosiaan ole mikään maailman kaatava kamala sairaus jonka vuoksi tarvitsisi tuhlata yhtään ylimääräistä ajatusta tai resursseja."

        Juuri tuollaisen idiotismiasenteen vuoksi taudit leviävät ... mikäli herpes on sinulle merkityksetön asia (psykologisista defensseistä johtuen), niin potentiaaleiille tautisi uhreille se tuskin sitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...että herpes ei tosiaan ole mikään maailman kaatava kamala sairaus jonka vuoksi tarvitsisi tuhlata yhtään ylimääräistä ajatusta tai resursseja."

        Juuri tuollaisen idiotismiasenteen vuoksi taudit leviävät ... mikäli herpes on sinulle merkityksetön asia (psykologisista defensseistä johtuen), niin potentiaaleiille tautisi uhreille se tuskin sitä on.

        Mun taudilla ei todennäköisesti ole yhtään uhria, koska luultavasti sain tämän itse mieheltäni. Sitähän emme koskaan saa varmaksi tietää. Tää ei ole kaatanut mun maailmaa, ja on mun terveys- ja muistakin huolista pienimmästä päästä.

        Mieti taudin leviämistä mieluummin siltä kantilta, että ton sun kommentin kaltaisen suhtautumisen takia moni luultavasti jättää testauttamatta vaikka epäilisi tartuntaa, ja kertomatta seksikumppaneilleen vaikka epäilisi/tietäisi.


    • Todennäköisesti et saanut tartuntaa, koska hsv-2 oireilee rajusti tarttuessaan.

      Menet vain yksityiselle mistä löytyy labra palvelut ja pyydät ottamaan herpeksen vasta-aine testin.. Se näyttää onko sinulla hsv-2 virusta veressä.

      Ei ole vaikeaa..... Nää asiat on vaikeita ainoastaan yksinkertaisille perseaukisille ihmisille.. Fiksu ihminen ei edes olisi imenyt herpespositiivisen kyrpää suojaamattomana. Haloo. Sitten ihmettelee jälkeenpäin.
      -Mun mielestä tää kansa on toivoton..

      • Anonyymi

        Ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa, että hsv2 oireilisi aina rajusti. Suurin osa kantajista on tietämättömiä tartunnastaan juuri siksi että oireet voi olla tosi huomaamattomia tai puuttua kokonaan. Suurin osa uusista tartunnoista tulee just näiltä oireettomilta kantajilta. Osa toki ottaa tietoisen riskin, ja kaikki eivät ikävä kyllä kerro tartunnastaan vaikka tietäisivätkin.

        Aika ei välttämättä näytä oletko kantaja, että sinuna kävisin testissä yksityisellä jos huolettaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa, että hsv2 oireilisi aina rajusti. Suurin osa kantajista on tietämättömiä tartunnastaan juuri siksi että oireet voi olla tosi huomaamattomia tai puuttua kokonaan. Suurin osa uusista tartunnoista tulee just näiltä oireettomilta kantajilta. Osa toki ottaa tietoisen riskin, ja kaikki eivät ikävä kyllä kerro tartunnastaan vaikka tietäisivätkin.

        Aika ei välttämättä näytä oletko kantaja, että sinuna kävisin testissä yksityisellä jos huolettaa.

        No juu..Noh kaikki tuskin huomaisi edes halkoa perseessään on sen verran toivoton kansa.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        No juu..Noh kaikki tuskin huomaisi edes halkoa perseessään on sen verran toivoton kansa.

        Niin, tai sitten sä oot vaan väärässä ja ne ensioireetkin voi oikeesti olla tosi huomaamattomia.


      • Anonyymi

        "Todennäköisesti et saanut tartuntaa, koska hsv-2 oireilee rajusti tarttuessaan."

        Blade puhuu härskisti ja vulgaaristi haloista ja perseistä kuvitellen olevansa jokin kansan ylisivistäjä näissä asioissa, mutta samalla itse kirjoittaa täysiä ja edesvastuuttomiakin läpiä päähänsä.

        Olisko aikaa ottaa se oma vulgaari halko pois jostakin minne se vaikuttaa pahasti juuttuneen...

        "Noin 20 % suomalaisista on saanut HSV-2-tartunnan, mutta vain pieni osa heistä oireilee. Herpes simplex -virus jää tartunnan jälkeen piilevänä hermosolmukkeeseen."

        - https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00713


    • Anonyymi

      Hyvin todennäköisesti olet saanut tartunnan , vaikkei sinulla oireita olisikaan. Tarttuu erittäin helposti! Ja vaikka tuolla edellä mainitaankin, että oireet on selkeät, Niin tuo ei pidä paikkaansa, voi olla oireeton tai hyvin vähäoireinen, Yksityisellä kyllä testataan vasta-aineet, jos vähänkin epäilet saaneesi tartunnan, muutaman kympin maksaa.

    • Anonyymi

      On kumma että julkista terveydenhuoltoa ei kiinnosta henitaaliherpestä testata! Kohta se on kansantauti.

      • Eipä se testaaminen mitään auta kun ei siitä koskaan parane -ne ketkä sen itselleen hankkivat...
        Ja nämä kenellä se on niin kyllä sen tietävät, mutta tahallaan valehtelevat etteivät muka tiedä, tai ole tienneet, koska eivät halua luopua seksielämästään..
        Herpeksellä on niin selvät oireet, että sen tietää kyllä testaamattakin.
        Toki osa naisista voi olla niin uunoja, että kuvittelevat sen olevan hiivaa kun kirvelee ja polttelee...

        Ylipäätään ihmiset joutaisivat käydä yksityisellä ja maksaa itse nämä sp-tauti testeissä ravaamisensa.. Kullikaruselli elämää ja suojaamatonta seksiä.. Sitähän se on välinpitämättömien elämä.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Eipä se testaaminen mitään auta kun ei siitä koskaan parane -ne ketkä sen itselleen hankkivat...
        Ja nämä kenellä se on niin kyllä sen tietävät, mutta tahallaan valehtelevat etteivät muka tiedä, tai ole tienneet, koska eivät halua luopua seksielämästään..
        Herpeksellä on niin selvät oireet, että sen tietää kyllä testaamattakin.
        Toki osa naisista voi olla niin uunoja, että kuvittelevat sen olevan hiivaa kun kirvelee ja polttelee...

        Ylipäätään ihmiset joutaisivat käydä yksityisellä ja maksaa itse nämä sp-tauti testeissä ravaamisensa.. Kullikaruselli elämää ja suojaamatonta seksiä.. Sitähän se on välinpitämättömien elämä.

        Kerro ihana blade83 millaista sun elämä sitten on? Ilmeisesti sulla ei ainakaan ole sp-tautia, joten oletko onnellinen ja tyytyväinen elämääsi? Miksi hengailet täällä näissä keskusteluissa? Et varmaankaan tosissasi oleta löytäväsi sitä tauditonta neitsyttä täältä, seksuaaliterveyskeskusteluista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro ihana blade83 millaista sun elämä sitten on? Ilmeisesti sulla ei ainakaan ole sp-tautia, joten oletko onnellinen ja tyytyväinen elämääsi? Miksi hengailet täällä näissä keskusteluissa? Et varmaankaan tosissasi oleta löytäväsi sitä tauditonta neitsyttä täältä, seksuaaliterveyskeskusteluista?

        Elämäni on ihan ok...Olisi paljon huonommin, jos kantaisi jotain parantumattomia viruksia, kuten lähes kaikki teistä muista kantaa. 100% puhtaus on tietysti kiva tunne ja sen puolesta voi viettää huoletonta elämää.....Voisi toki olla paremminkin, jos neitseellinen nainen kirjoittaisi ja saisimme kivan pidemmän suhteen alkuun ja molempien nautinnoksi harmaata arkea piristämään... Kaksi 100% tervettä ihmistä...Siinä on mahtava naida ja nautiskella paljaaltaan kuten kuuluukin...Vain neitsyt kelpaa ja on se mitä etsin. Kehenkään muuhun en voi luottaa.

        No minä hengailen vähän siellä sun täällä ja kirjoittelen monenlaisista asioista...Politiikasta lähtien. Mä en ole mikään yhden asian ihminen..
        Koskaan ei ole niin kiire etteikö olisi aikaa jakaa teille ihmisille terveysoppia ja seksuaalivalistusta.


    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe