Patria osti hävittäjien moottoreita huoltavan belgialaisyhtiön

Belgium Engine Center on erikoistunut huoltamaan F-15- ja F-16-hävittäjäkoneissa käytettäviä moottoreita.
Puolustustarvikeyhtiö Patria kertoi torstaina ostaneensa sotilaskoneiden moottoreita huoltavan Belgium Engine Centerin (BEC) koko osakekannan norjalaiselta AIM Norwaylta.

Belgialaisyhtiö on erikoistunut huoltamaan F-15- ja F-16-hävittäjäkoneissa käytettäviä moottoreita.

BEC työllistää noin 90 ihmistä, ja sen liikevaihto on noin 45 miljoonaa euroa. Yhtiö toimii Herstalissa Liegen kaupungin ulkopuolella Belgiassa.

Yrityskauppa on jatkoa Patrian pyrkimyksille kasvaa kansainvälisessä puolustusalan huoltotoiminnassa.

Valtionyhtiö Patria omistaa hieman alle puolet AIM Norwaysta, jolta se hankki BEC:n omistukseensa. Osapuolet eivät julkistaneet kauppahintaa.
STT

Jep.

16

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Patria on ostamassa myös NPO Saturnin koko osakekannan joka lopetetaan ja jatkaa sitten ranskalaisen Safran Aircraft Engine kanssa yhteistyötä.

      Meillä menee hyvin, itämaassa vähän huonommin.

      • Anonyymi

        Ainakin pyrimme ja valmistaudumme ponnekkaammin sotaan.


        Emme pyri, eikö niin


    • Anonyymi

      Suomen huoltohallitasolla kaupalla ei ole merkitystä, työt suoritetan ulkomailla vanhojen työntekijöiden toimesta ja verotuloja Suomi on Patrian ulkomaisilta yhtiöiltä saamassa 0 = euroa.

      Patrian liiketoiminnalle ja Natolle varmaan tärkeä. Mutta Suomelle melko mitätön uutinen.

      • Anonyymi

        Venäjän Poika joutui kommentoimaan eri lailla kun jatkuvasti bannattiin.

        Erittäin iso uutinen jälleen kerran Suomelle.


    • Muutamien mielestä palstalla näyttää olevan iso ongelma kun Patria laajenee.

      • Anonyymi

        Patrian liiketoiminnan laaajeneminen ei ole ongelma vaan täysin merkityksetön tavan tallaajalle Suomessa. Se ei tänne tuo mitään lisäarvoa, ei yhtään mitään. ;)

        Patrialle itselleen se on merkittävä asia ja Patrian yhteistyökumppaneille ehkä myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patrian liiketoiminnan laaajeneminen ei ole ongelma vaan täysin merkityksetön tavan tallaajalle Suomessa. Se ei tänne tuo mitään lisäarvoa, ei yhtään mitään. ;)

        Patrialle itselleen se on merkittävä asia ja Patrian yhteistyökumppaneille ehkä myös.

        Etkö päässyt Patrialle töihin venäläistaustasi johtuen :)
        https://www.patria.fi/fi/ura/avoimet-tyopaikat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö päässyt Patrialle töihin venäläistaustasi johtuen :)
        https://www.patria.fi/fi/ura/avoimet-tyopaikat

        Mahtaisiko venäläistausta olla este Patrialle työskentelemiselle? En usko.

        Kuten sanottu, uudet yrityskaupat eivät tuo suomeen mitään lisäarvoa.

        Patria toimii Suomessa niinkuin ennekin ja rekrytoi ketä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaisiko venäläistausta olla este Patrialle työskentelemiselle? En usko.

        Kuten sanottu, uudet yrityskaupat eivät tuo suomeen mitään lisäarvoa.

        Patria toimii Suomessa niinkuin ennekin ja rekrytoi ketä haluaa.

        lisä arvo tulee laajenemisesta patrian kasvu tuo sille lisää painoarvoa puolustusmarkkinoilla ja se myös hyödyttää meitä. r....ä ei kykene edes vastaaman Länsimaiden tekniseen etumatkaan mitenkään


    • Anonyymi

      Natoon heti

    • Anonyymi

      Patria kauppa tuo lisää työpaikkoja Belgiaan. Patria saa puhdistaa huollettavien koneiden tuulilaseja ja tarkastaa pyörien ilmanpaineet.

      • Anonyymi

        Harvinaisen huono kommentti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvinaisen huono kommentti

        Työ ei ilmeisesti ole sinulle mieleinen. Mutta nyt ei ole muuta tarjolla, ota tai jätä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      r...än vinkujat valtavassa paniikissa Patrian kauppojen jälkeen. Kaikki yhteistyö ja laajeneminen Länteen on hyvä koska se palvelee myös puolustusta.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe