Välimallin sportti autot/vajaatehoiset autot

Anonyymi

Mihin näitä tarvitsee? Todellisuudessa näitä saa kone täysillä kierroksilla repiä ja sittenkään liiku mihinkään. Ns muka suorituskykyyn turtuu hetkessä näissä autoissa missä 0-100km/h kiihtyvyys huippu on korkeintaan 8 sekunttia. Ero siihen edelliseen autoon on kuitenkin hyvin pieni.

Jotta edes vähän kokee g-voimaa kiihtyvyydessa, siis auto kiihtyy kunnolla niin pitää olla edes alle alta 6s 0-100km/h suorituskykyä. Kiihtyvyyttä löytyy vielä 120km/h jälkeenkin.

Mutta fiksumpaa toki on se että vaihtaa koko auton saaden 200hv vaikka lisää kuin että leikkii jollain ohjelmoinneilla, pakoputkilla yms lippis virityksillä.

Jos kattelet vaikka uutta pikkuautoa ja kone malleja on tarjolla 1.0 ja 1.4 (esimerkki) niin ota enemmin se 1.0, vähemmän menee polttoainetta, pienemmät päästöt = Kuluja siis vähemmän! Suorituskyky ero noissa ole mitään, se 2s nopeemmin kulkee ja silti sekin on jotain 14s 0-100km/h tuossa 1.4 koneella.

Sellainen väite että pysyy liikennevirran mukana niin pitää olla näitä tehoja.. en ole koskaan ajanut vielä sellaisella ajoneuvolla millä ei pysy liikennevirran mukana. Ohittaa voi 1.0 pikkuautollakin, otetaan vaan vauhtia ajoissa niin menee ohi että heilahtaa 140km/h vauhdilla vaikka. Vaarallisia ohittajia on ne ketkä lähtee liian pieneen väliin ohittaa perästä roikkuen eikä sen 200hv perhefarkun tehot sitten olekkaan enää mitään, ei se meinaan kiihdy minnekkään, kuski kiihtyy osaamattomuuttaan. Ohitukseen lähtökin on sellainen raju ohjausliike ja kaasu pohjaan, näistä niitä ulosajoja myös tulee kun tottumattomuuttaan sitten se kottero karkaa käsistä.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä nyt on amisviiksikundin hermostuttanut? Autoista et näköjään tiedä yhtään mitään, puhumattakaan suorituskyvystä. Ajele sinä vaan edelleen Pleikkarilla....

    • Anonyymi

      Helposti unohtuu, että polttoaine ei ole ainoa kulu. Pienimoottorinen on muutenkin huomattavasti edullisempi pitää.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa. Pienikokoisiin moottoireihin siirtyminen tulee oleman seuraava trendi.


    • Anonyymi

      Sitä en käsitä miksi toisia kiinnostaa millä joku muu ajaa. Sillä on väliä miten ajaa, ei se millä ajaa.

    • Anonyymi

      "en ole "
      Miksi tuossa tarvitaan "en"?

      • Anonyymi

        Mitä yrität kertoa? Mille yllä olevista kirjoituksistasi kommenttisi yrität osoittaa?


    • Anonyymi

      Olihan aloitus, melkoinen lapsi kyseessä.

      • Anonyymi

        Aloittajan on pakko olla kovasti nuori ja kokematon kuljettaja. Hänelle liikenne on kilparata, jossa voittajana suoriutuminen on pääasia. On päästävä toisen tai muiden edelle, on kiihdytettävä risteyksistä aina hampaat irvessä, että ikään kuin "voittaa" viereisellä kaistalla ajavan. Aloittajan on kiihdytettävä aina niin, että ehtii ensimmäisenä, tai vähintään vieressä ajavaa nopeammin seuraavaan risteykseen.
        Aloittaja lukee ja seuraa tarkkaan mediassa erilaisten autojen suorituskykyjä ja ominaisuuksia ja vertaa niitä oman autonsa vastaaviin. Tästä syystä aloittaja katsoo velvollisuudekseen opastaa täällä muita hankkimaan tietyt suorituskykykriteerit omaavia autoja, jotta muutkin voisivat kilpailla liikenteen seassa omilla autoillaan. Suorituminen liikenteessä muita paremmin on tälle nuorelle ja kokemattomalle tärkeintä. Ikävää vaan on, että aloittajallekin näkemykset liikenteestä tulevat aiheuttamaan ongelmia, sakkojen, kolarien ja liikenteen vaarantamisen kautta. Surullista on se, että aloittajan kaltaisille evoluutio osoittaa raadollisen puolensa ja todennäköisesti poistaa tämän keskuudestamme. Näin liikenne on edes pikkasen turvallisempaa ja "lauma" on myös pikkasen vahvempi kun heikko yksilö on pois. Eipä silti, kyllä näitä "suoriutujia" on meidän kokeneempienkin joukossa. Keskivertoa paremmiksi kuljettajiksi itseään kuvittelevilla, poikkeuksetta mieskuljettajilla, on tapana esitellä omaa osaamistaan autonsa peltikopin suojissa öykkäröimällä, kiilaamalla, kiihdyttelemällä ja jarruttelemalla näytösluonteisesti, opettaakseen muita ajamaan kuten hän itse haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan on pakko olla kovasti nuori ja kokematon kuljettaja. Hänelle liikenne on kilparata, jossa voittajana suoriutuminen on pääasia. On päästävä toisen tai muiden edelle, on kiihdytettävä risteyksistä aina hampaat irvessä, että ikään kuin "voittaa" viereisellä kaistalla ajavan. Aloittajan on kiihdytettävä aina niin, että ehtii ensimmäisenä, tai vähintään vieressä ajavaa nopeammin seuraavaan risteykseen.
        Aloittaja lukee ja seuraa tarkkaan mediassa erilaisten autojen suorituskykyjä ja ominaisuuksia ja vertaa niitä oman autonsa vastaaviin. Tästä syystä aloittaja katsoo velvollisuudekseen opastaa täällä muita hankkimaan tietyt suorituskykykriteerit omaavia autoja, jotta muutkin voisivat kilpailla liikenteen seassa omilla autoillaan. Suorituminen liikenteessä muita paremmin on tälle nuorelle ja kokemattomalle tärkeintä. Ikävää vaan on, että aloittajallekin näkemykset liikenteestä tulevat aiheuttamaan ongelmia, sakkojen, kolarien ja liikenteen vaarantamisen kautta. Surullista on se, että aloittajan kaltaisille evoluutio osoittaa raadollisen puolensa ja todennäköisesti poistaa tämän keskuudestamme. Näin liikenne on edes pikkasen turvallisempaa ja "lauma" on myös pikkasen vahvempi kun heikko yksilö on pois. Eipä silti, kyllä näitä "suoriutujia" on meidän kokeneempienkin joukossa. Keskivertoa paremmiksi kuljettajiksi itseään kuvittelevilla, poikkeuksetta mieskuljettajilla, on tapana esitellä omaa osaamistaan autonsa peltikopin suojissa öykkäröimällä, kiilaamalla, kiihdyttelemällä ja jarruttelemalla näytösluonteisesti, opettaakseen muita ajamaan kuten hän itse haluaa.

        Jep. tässä ihan tuore esimerkki aloittajan "hengenheimolaisesta"....

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006141820.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. tässä ihan tuore esimerkki aloittajan "hengenheimolaisesta"....

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006141820.html

        Ei ole välttämättä kyse järjettömästä kaahauksesta. Kun auto on ajautunut vastaantulijoiden kaistalle, eikä törmäys ole tapahtunut pippeli rekkaan, on kuski todennäköisesti nukahtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole välttämättä kyse järjettömästä kaahauksesta. Kun auto on ajautunut vastaantulijoiden kaistalle, eikä törmäys ole tapahtunut pippeli rekkaan, on kuski todennäköisesti nukahtanut.

        Millainen on pippelirekka? Missä sellaisen voi nähdä?


    • Anonyymi

      Mulla on kaksi pakua, toisessa 140hv ja toisessa 190hv.
      Ainoa ero käytännössä on pienempi tehoisemman suurempi melu maantienopeuksissa. Molemmat kiihtyy hyvin ja kulkee vaivattomasti, kiitos toki automaatin mikä on molemmissa mikä tekee ajamisesta vaivatonta ja helppoa. "huippunopeus" ero on ihan mitätön, ok ei kannata tuolla 140hv enää mennä ohittelee silloin kun mittari näyttää 130km/h koska kiihtyminen loppuu viimeistään siihen, 190hv jaksaa vielä vähän vääntää tuosta nopeudesta.
      Mutta nuo nopeudet on sellaisia aivan pelkkää fiilistelyä, mitään tarvetta ei ole päästä juurikaan yli 100km/h.

    • Anonyymi

      Uusi corolla hybrid 180hv.
      Todellisuudessa tuohon autoon riittäisi 100hv, olisi oikeasti paljon enemmän ekolookisempi ja toiseksi eikä olisi turha välimallin sportti´joka sitten kuitenkaan kiihdy eikä kulje kun siitä puuttuu se 200-400hv.

      • Anonyymi

        Perustuuko sinun määrittely auton urheulullisuudessa pelkästään auton moottori tehoon??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustuuko sinun määrittely auton urheulullisuudessa pelkästään auton moottori tehoon??

        Tottakai. Tollolootan kiikutin muuttuu paperihevosia lisäämällä urheiluvaunuksi. Paperilla.

        Kannattaa huomata, että nämä "järkiautoilijat" uskaltavat ajaa reilua ylinopeutta ainoastaan 30 ja 40 rajoitusalueilla. Satkun rajoituksilla on yleensä jo pissi sukassa ja 90 mittarinopeutta, mikä itäautojen tapauksessa takoittaa 80 todellista, körötetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai. Tollolootan kiikutin muuttuu paperihevosia lisäämällä urheiluvaunuksi. Paperilla.

        Kannattaa huomata, että nämä "järkiautoilijat" uskaltavat ajaa reilua ylinopeutta ainoastaan 30 ja 40 rajoitusalueilla. Satkun rajoituksilla on yleensä jo pissi sukassa ja 90 mittarinopeutta, mikä itäautojen tapauksessa takoittaa 80 todellista, körötetään.

        Ilmeisesti halveksuntasi Toyotaa kohtaan liittyy tietämättömyyteen. Toyota on maailman johtava automerkki, sillä on mallivalikoimassaan maailman eniten valmistettu automalli. Se on menestynyt rallissa, formula ykkösissä ja monissa muissa moottoriurheilulajeissa. Toyota on valmistanut useita legendaarisia urheiluautoja. Se että Toyota valmistaa autoja kaikenlaiseen ajoon ja kaikenlaisille ihmisille, ei tarkoita sitä että merkki olisi jotenkin huono tai ei-urheilullinen. Vuosia Toyota on ollut luotettavimpien ja vähävikaisempien automerkkien joukossa ja juuri sen takia niitä ostetaan ympäri maailmaa ja niitä käyttävät myös sellaiset, joille teho tai suorituskyky ei merkitse mitään.
        Kerro millä automerkillä sinä ajat niin nauretaan sen urheilullisuudelle ja meriiteille autourheilussa koko palstan voimin.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti halveksuntasi Toyotaa kohtaan liittyy tietämättömyyteen. Toyota on maailman johtava automerkki, sillä on mallivalikoimassaan maailman eniten valmistettu automalli. Se on menestynyt rallissa, formula ykkösissä ja monissa muissa moottoriurheilulajeissa. Toyota on valmistanut useita legendaarisia urheiluautoja. Se että Toyota valmistaa autoja kaikenlaiseen ajoon ja kaikenlaisille ihmisille, ei tarkoita sitä että merkki olisi jotenkin huono tai ei-urheilullinen. Vuosia Toyota on ollut luotettavimpien ja vähävikaisempien automerkkien joukossa ja juuri sen takia niitä ostetaan ympäri maailmaa ja niitä käyttävät myös sellaiset, joille teho tai suorituskyky ei merkitse mitään.
        Kerro millä automerkillä sinä ajat niin nauretaan sen urheilullisuudelle ja meriiteille autourheilussa koko palstan voimin.....

        Toyota ei ole ollut vuosiin luotettava ja vähävikainen. Se että sitä myydään paljon perustuu sen halpaan hintaan maailmalla ja laajaan panostukseen halpisluokassa.
        Nopeasti ruostuvana ja meluisana autona ei kelpaa kuin köyhille ja maissa joissa autot paalataan viimeistään viiden vuoden käytön jälkeen ja tietysti meillä autoilun takapajuisessa ja ankarasti verotetussa maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole ollut vuosiin luotettava ja vähävikainen. Se että sitä myydään paljon perustuu sen halpaan hintaan maailmalla ja laajaan panostukseen halpisluokassa.
        Nopeasti ruostuvana ja meluisana autona ei kelpaa kuin köyhille ja maissa joissa autot paalataan viimeistään viiden vuoden käytön jälkeen ja tietysti meillä autoilun takapajuisessa ja ankarasti verotetussa maassa.

        Kumpaankohan kannattaa luottaa, katsastusasemien vikalistoihin vai sinun mielipiteeseesi Toyotasta? Hehheh.
        https://www.is.fi/autot/art-2000005958758.html

        Siinä sulle ruostuvia automerkkejä

        Tuossa taas faktaa Toyotan vähävikaisuudesta.

        https://www.toyota.fi/ajankohtaista/uutiset/Toyota_on_tutkitusti_vahavikaisin.json


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo ero on kuin eri maailmasta, tosin tuhnu tuo parempikin on ja kovin kallis ominaisuuksiinsa nähden. Paljon pitää maksaa jos haluaa auton riittävällä suorituskyvyllä, mukavuudella ja oikeasti säästävällä hybridillä varustettuna. Sitä ei Toyota pysty tarjoamaan, koska autot ovat epämukavia, meluisia ja tuhnuja.


    • Anonyymi

      Nämä ns sportit on tarkoitettu elämäänsä kyllästyneille perheiden isille, jotka yrittävät jostain löytää sisältöä elämäänsä kun makkarissakin on hiljaista. Myöhemmin nämä herrat hankkivat sitten veneitä tai kaksipyöräisiä elämänsä iloksi. Antakaa heille armoa.

      • Anonyymi

        Jos ei hanki mitään, pyysyy vaan kotona ja verhot kiinni. Sittenkö ei ole elämäänsä kyllästynyt, no ei totisesta varmaan ole. Yleensä leluja pääsee hankkimaan vasta myöhemmällä iällä, hyvä kun edes silloin.


    • Anonyymi

      Kuka nyt mitäkin lopulta ’tarvii’...
      se ainakin on selvää, ettei itse kunkin tarvitsemisia täällä kukaan voi päättää...
      Joillakin on varaa hankkia jotain yli senkin mitä ihan oikeasti tarvitsee. Ei siitä nyt niin hirveän kateellinen kannata olla, että ihan täällä siitä avautuu...

    • Anonyymi

      Tuokin 2.0 premium tasolla maksaa jo liki 40 000€

    • Anonyymi

      Miula on CLK 1,8, eli kaikkein tehottomin bensakone.
      Valitsin sen periaatteella "Show, no go", mutta olen sillä joka paikkaan ehtinyt.
      Samaa autoa saisi myös 5,5 litraisella VeeKasilla, mutta en halunnut sellaista.

      • Anonyymi

        Siitäkin on välimallin koneella, mikä maksaa uutena varmaan/maksanut 10-15t€ enemmän jos edes riittää.


    • Anonyymi

      Autoon sijoittaminen on täysin hukkaan heitettyä rahaa, mutta jokainen tyylillään.

      • Anonyymi

        Ei auto ole välttämättä ollenkaan huono sijoitus.
        Minä nautin uudella/uudehkolla autolla ajosta.
        Pitkäaikainen työkaverini sanoi minulle, että oletko ihan tyhmä kun vaihdat autoasi noon usein. Vastasin että en, tykkään ajella uudella tai uudehkolla autolla.

        Mutta etkö ymmärrä mitä kaikkea autoihin syytämilläsi rahoilla olisit saanut.

        En ymmärrä, mitä sitten.

        No varmaan vaikka 2 omakotitaloa ainakin

        Ai vielä nykyisen lisäksi? Mutta kun mulla on jo 1 lähes kokonaan jo maksettu omakotitalo enkä useampia tarvitse enkä halua.

        Huvittavaa on se, että arvostelijani on ollut samassa työssä samalla palkalla jo yli 20 vuotta, mutta vaikka hän ajaa vanhoilla parin tonnin autoilla, hänellä ei ole omakotitaloa tai edes kerrostalo-osaketta, vaan hän asuu vuokralla ja hänellä on yleensä rahat lopussa vähän ennen tilipäivää, mutta kaipa hän on käyttänyt rahansa jotenkin paremmin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3441
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1498
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1267
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1142
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      815
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      792
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      779
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      46
      765
    Aihe