Yle:n "kansanradiossa" Haapakangas, saarnaa ja pahoinpitelee köyhimpiä

Anonyymi

On aika rajuksi mennyt, kun Yleisradon "Kansanradion" nimellä, julistetaan äärioikeiston taloudellista, fyysistä, seksuaalista ja henkistä väkivaltaa, kaikkein heikoimmassa asemassa olevia, köyhimpiä kansalaisia kohtaan.

https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3903934-koyhyytta-piti-vahentaa-tavoite-ei-ole-lahentynyt-lainkaan

Haapakankaan mielestä, viidesosa Suomen kansalaisista, jotka ovat syvällä köyhyysrajan alapuolella, riittämättömällä perusturvalla, usein nälissään ja hoitamattomien sairauksien kanssa, eivät ole vielä riittävän syväkyykyssä ja tarpeeksi nälissään - vertailukohdan hän on löytävinään, pulavuosien nälänhädästä. Se on hänen mielestään, "sitä oikeaa nälkää", mitä pitäisi ilmeisesti, nähdä nytkin Suomessa, ennen kuin voidaan sanoa, että köyhimmät ovat nälissään.

Onkohan Haapakangas itse, ollut koskaan, kaukanakaan valmiin ruokapöydän äärestä, luuleeko hän tosiaan edes tietävänsä, mitä nykyajan nälkä ja köyhyys, joita ei voi verrata sadan vuoden takaisiin, todellisuudessa on. Ei varmasti tiedä, joten älyäisi edes, pitää äärioikeisto-mölyt mahassaan.

Nykyajan köyhyys, tarkoittaa, monen muunkin väkivallan kohteena olemista, ei vain ruoan puutteen. Mitä voimme odottaa ns. tiedotusvälineiltä, kun Yleisradion "kansanradion nimellä" ja toimittajan ominaisuudessa, saa sylki suusta lentäen, julistaa, ettei Suomessa olekaan köyhyyttä, vaikka viidesosa ihmisistä, sen tuntee ja nälän. Köyhyys 2019 on todellista ja monin tavoin raaempaa, kuin koskaan.

14

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä oikein höpiset??
      Asia oli kyllä Kansanradiossa tasan päinvastoin; Olli Haapakangas on erittäin selväjärkinen mies, tasapainoinen näkemyksiltään, eikä mitään "kyykytyksiä" kannattanut tietenkään...mitä tällainen vääntämisesi tarkoittaa?
      Haapakangas nimenomaan harmittelee, että asioita viedään johonkin ääripäähän saakka.
      Kuunnelkaa jokainen Areenasta itse ohjelma, ja tehkää päätelmänne. On erittäin valitettavaa, jos lukija ottaa tuon todesta ja väärä käsitys feikkijuttujen kautta leviää!

• Anonyymi

Köyhät tunnistivat Haapakankaan vihapuheen. Emme toki odotakaan, että hän, tai äärioikeistolaiset köyhien pahoinpitelijät, sitä myöntäisivät.

Suomessa köyhyyteen pakotetut, ovat se viholliskuva, jonka kimpussa, ovat niin korruptoituneet päättäjät, kuin Yle ja muut ns.tiedotusvälineet, jotka eivät koskaan uutisoi, isoista talousrikoksia ja veroparatiisivuodoista, saati korruptiosta.

Tiivis sisäpiiri Yle:ssäkin, yrittää pitää köyhiä hiljaisina - eivät tosi köyhät, saa ääniään kuuluviin Yle:ssä, varsinkaan missään Kansanradiossa, tai jos saavat, niin osaansa tyytyvinä säälin kohteina, jotka nyökyttelevät, kun Haapakangas puhuu "tosinälästä siellä pula-aikana", eli äärioikeiston perskok.

• Anonyymi

Kuuntelehan ohjelma, tarkemmalla korvalla ja yritä asettua, köyhyyteen pahoinpideltyjen asemaan. Aikamoiselta vihapuheelta kuulosti kyllä. Ihan selkeää köyhien haukkumista se oli ja kehtasi vielä kyseenalaistaa, nykyisessä monimuotoisessa köyhyydessä sinnittelevien köyhyyttä.

Suomessa on sama tilanne, yksipuoluejärjestelmäksi muutetun eduskunnan ja sen tiedotusvälineitten - ja köyhyyteen pakotettujen kansalaisten, eli sen viidesosan suomalaisista suhteen, kuin Kiinan ja Hong Kongin välillä.

Veropakolais-valtaeliitin viholliskuva, Suomessa ovat heidän köyhyyteen pahoinpitelemänsä ja pakottamansa kansalaiset, köyhyyseläkeläiset, työttömät, syrjäytetetyt.

Se joka muuta väittää, ei ole itse kokenut, mitä on olla köyhä, eikä halua sitä käsittää, että se voi sattua, kenen tahansa kohdalle. Jopa rikkaiden perheiden ja sukujen sisällä, on paljon väkivaltaa ja syrjäyttämistä, esim. sairaita ja vammaisia kohtaan, kun he muistuttavat, siitä epätäydellisyydestä, mitä Suomessa hyväosaisten keskuudessa, ei siedetä.

Viidesosa 5,5 miljoonaisesta kansasta, näin rikkaassa valtiossa, täysin köyhyysrajan alapuolella, kertoo paljon yksipuoluejärjestelmäksi muutetusta eduskunnasta ja ns. tiedotusvälineistä.

• Anonyymi

Suomalaisen köyhyysrajan alapuolellakin olevat äärimmäisen köyhät kuuluvat muutaman prosentin maailman rikkaimman joukkoon, jotka riistävät niitä maailman 90 %:a köyhempää ihmistä.

Että kun maailman vaurautta aletaan jakamaan tasan kaikille ihmisille, niin se suomalainen köyhä köyhyysrajan alapuolella huomaa itse joutuneensa maksumieheksi.

Milloin Suomeen syntyisi oikea vasemmistolainen ay-liike, joka alkaisi satamien pysäyttämisen uhalla vaatimaan varallisuuden jakoa kaikkien maa

ilman ihmisten kesken?
        Se olisi kunnon internationalismia.

• Anonyymi

Olemme lähettäneet, kyseiseen ohjelmaan, paljon kirjoituksia köyhyydestä Suomessa ja mielipiteitä - varmaan sadoittain - yhtäkään ei ole julkaistu, tai edes mainittu ohjelmassa.

Kyllä se on äärioikeistolainen ohjelma, jossa köyhät ovat naureskelun kohteena, eikä mikään aito kansalaisten ääni, kuten jotkut silmänsä köyhyysongelmalta Suomessa sulkeneet, haluavat luulla.

Toimittajat kaveeraavat veroparatiisiväen kanssa ja pyörivät kerman pippaloissa, sitten tullaan puhelemaan, muka murretta ja tavisten kieltä radioon, ollaan olevinaan tavan kansalaisia, vaikka montakohan kymppitonnia, lienee Yle:n toimittajienkin palkat, jotka tuota ohjelmaa, kerran viikossa, jos sitäkään, tekevät.

Oletteko nähneet, Yle:n uutisoivan, kansanedustajien osakkuuksista veropakolaisyrityksissä ja osakekuorista - vaikka niiden tietojen, pitäisi lakien mukaan olla julkisia, myös toimittajien osalta ?

• Anonyymi

Kun köyhistä ja huonompiosaisista puhutaan, silloin pitää puhua oikeista köyhistä ja huonompiosaisista eikä niitä löydy Suomesta.

Suomessa ei kuolla kulkutauteihin, synnytyksiin, nälkään, lapsuuteen eikä luonnonmullistuksiin, joihin köyhyyden vuoksi ei voida varautua.
        Suomessa ei joukkosurmata, ei kansanmurhata, ei kiduteta eikä polteta elävältä.

Suomessa köyhyys on sitä, että naapurilla on varaa uudempaan autoon.

• Anonyymi

niin kauan kuin pakolla pakkomaksuin mamutetaan, EI olla köyhiä.
      mamut maksaa kansa,mutta kuitekin itse katkerasti kärsien.
      miksi ?

mitä enemmän on ruokajonoja ja niille apua annetaan, sitä vähemmän päättäjät tekee koskaan mitään parantavia päätöksiä pienituloisia kohtaan.

totuus on, näin kansa siis ihan itse pettää itseään monella tavalla.
      miksi kansa on tyhmää ? miksi kansa ei toimi ?
      kertokaa nyt ihmeessä syyt, seuraukset jo tiedetään.

• Anonyymi

Ei jesses taasko sitä melkein maailman rikkaimmassa ja sosiaaliturvaltaan anteliaimmassa (ja pohjoismaiden lihavimmassa) maassa kuollaan joukoittain nälkään. Vaalit käytiin jo ja vihervasemmistolaiset voittivat, kyllä kohta pelastetaan nälkää näkevät koko maailmasta.

• Anonyymi

Kannattaa narijoiden muistaa, että ei ole niin pitkä aika siitä, kun ei ollut mitään Kelan tukia ja korvauksia, jotka tipahtavat säännöllisesti tilille. Oli pakko tehdä työtä tai sitten kerjätä.

• Anonyymi

Asumistuet, toimeentulotuet, harkinnanvaraiset tuet, korotetut lapsilisät ym. Maksetaanko noita maailman todellisille köyhille?

• Anonyymi

Ns köyhät pitävät itsestään selvänä, että nuo kaikki tuet kuuluvat heille automaattisesti kuin syntymälahjana ja lisää pitäisi vain saada. Hävetkää luuserit.

• Jos kyse oli 9.6.2019 esitetystä Kansanradio-jaksosta niin en kuunneltuani löytänyt kuin yhden toimittajan poliittisen kannanaoton: hän epäröi kestääkö Rinteen hallitus edes kahtaa vuotta.

Suomessa ei ole nälänhätää. Ja sen sanominen ei tee kenestäkään äärioikeistolaista.

https://areena.yle.fi/1-50144072

• Anonyymi

Kiitos taas Sinulle viileästä arviosta; noinhan se oli - Haapakangas on varsin hyvä moderoija ottamatta itse kantaa kuin tosi harvoin, eikä siinä pahaa.
        (1. kommentoija ylh.)

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos taas Sinulle viileästä arviosta; noinhan se oli - Haapakangas on varsin hyvä moderoija ottamatta itse kantaa kuin tosi harvoin, eikä siinä pahaa.
        (1. kommentoija ylh.)

Kiitos, kiva saada positiivista palautetta välillä =)

En kovin usein jaksa kuunnella ko ohjelmaa, koska soittajat kritisoivat aiheita antamatta mitään vaihtoehtoa tai ehdotuksia paremmasta. Sellainen keskustelu ei vie asioita eteenpäin ja on mielestäni ajan ja energian hukkaamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      27
      7752
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7311
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      105
      3600
    4. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      64
      3372
    5. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      590
      3081
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      71
      2871
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      38
      2568
    8. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      34
      2434
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      1973
    10. Kolmas kerta toden sanoo

Näinhän sitä sanotaan. 🤭
      Ikävä
      33
      1524
    Aihe