Rikastun taksilla - laskelma

Auton saa liisattua 2500e/kk, 75tkm/v eli 6000km/kk. Sisältää vakuutuksen.
6000km/kk * 1,5e juoksu = 9000e/kk
Autoon kaikkineen se 2500e eli 9000-2500=6500e.
Välitysyhtiölle ja laitteisiin menee 10% liikevaihdosta eli 900e/kk, jää 6500-900=5600e/kk.

Hyvä palkka tuo 5600e/kk.

Mutta montako tuntia töitä tuon eteen saa tehdä? No jos lähdetään positiivisesti liikkeelle 30e/h keskituotosta, niin 300h. Tarkoittaa mieluummin kahden miehen työtä, jolloin palkka jaetaan 5600e / 2 = 2800e.
Jos nihkeä 20e/h, niin töitä tehtävä 450h/kk, mikä kolmelle jaettuna 1866e/kk 150h töillä per henki. Silti tuntipalkka alalle kohtalainen 12,44e/h.

Mitä isoa jää huomaamatta?
Ilmoita


Idiootti, eli olet totaalisen hukassa.
Sinulta jäi monta isoa huomaamatta.
En viitsi neuvoa, ole hyvä ja ala yrittäjäksi.
1 VASTAUS:
Perustaksiläski olisi varmaan taas ulisemassa jostain korttimaksun 2%:sta tai veroista.
+Lisää kommentti
Muutama jäi huomioimatta. Perusläskitaksi tietää. Suosittelen myös yrittäjäksi alalle. Elämä opettaa-ei muu, joillekin sekään ei riitä......
1 VASTAUS:
Näyttää läskitaksius katkeroittavan ja tekevän ihmisestä täydellisen idiootin.

Tiedän varsin hyvin, että kaikenlaista pikkusälää on mainitsematta, mutta mitä ilmeisimmin ei mitään olennaista, kun eivät läskärit kerran mitään osaa mainita.
Suurin ongelma ja kysymysmerkki tuossa on tuo tuntituoton ja juoksun toteutuminen, mikä riippuu välityksestä.
+Lisää kommentti
Palkkojen lomarahat sekä sairaslomat.
Eläkemaksut ja palkkojen muut sosiaalikulut työterveyshuoltoineen.
Siinä isoimmat.
Paljon pieniä kustannuksia kuten kirjanpito sekä autonpesut, työvaatteet.
3 VASTAUSTA:
Nojoo, palkan sivukulut on iso. Unohtui, koska alunperin oli tarkoitus laskea vain yksinyrittämistä, mutta aloin sitten jakamaan pottia useammalle, kun oli tunteja.
Ja joo, tiedän kyllä, että yrittäjän omasta ”palkastakin” menee monenlaista päältä, mutta niinhän bruttopalkasta muutenkin.

Ei tuosta 1900e/kk palkasta enää sivukuluja realistisesti nipistetä pois. Vaikka paljon on tässä maassa kuskeja silläkin liksalla, en vaan kehtaisi laskea yrityksen toimintaa tuollaisen nälkäpalkan varaan.
Kannattaako Suomessa alkaa minkään alan yrittäjäksi jos kuukausi ansio jää alle 3000 euron?
Pakettiautokuskitkin saa bruttona yli 2000 euroa.
Monista kaikista huonoimmista vuorotöistä ilman öidenkin tekemista ansaitsee sen 2000-2600 euroa. Näihin lukeutuu myös taksinkuljettajan työ.
Työnantajat maksaa osan eläkkeestä n.20% brutto palkasta. Silloinhan 2500 kuukausibruton arvo olisi juuri sen 3000 euroa?
Mulla toinen kuljettaja tällä hetkellä ajamalla noin 140-150 tuntia kuussa tienaa noin 2000 euroa kuussa, ei paljoa mutta riittää ilmeisesti hänelle.
Toinen ajamalla yli 200 tuntia toukokuussa sai 3200 bruttona.
Eli taksiyrittäjänä oleminen ei ole taloudellisesti kannattavaa jos tekee täydet tunnit kuussa ja bruttoansio jää vaan 3000 euroon.
Toinen asia on sitten jos on elämäntapaautoilija jolle autoilun itsetarkoitus on ajaa ainoastaan hienolla autolla välittämättä palkasta mitään.
Näitä peräkammarin poikiakin olen tavannut vuosien varrella useitakin.
Hyvästä bisneksestä tai rikastumisesta on tuolloin turha puhua.
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaako Suomessa alkaa minkään alan yrittäjäksi jos kuukausi ansio jää alle 3000 euron?
Pakettiautokuskitkin saa bruttona yli 2000 euroa.
Monista kaikista huonoimmista vuorotöistä ilman öidenkin tekemista ansaitsee sen 2000-2600 euroa. Näihin lukeutuu myös taksinkuljettajan työ.
Työnantajat maksaa osan eläkkeestä n.20% brutto palkasta. Silloinhan 2500 kuukausibruton arvo olisi juuri sen 3000 euroa?
Mulla toinen kuljettaja tällä hetkellä ajamalla noin 140-150 tuntia kuussa tienaa noin 2000 euroa kuussa, ei paljoa mutta riittää ilmeisesti hänelle.
Toinen ajamalla yli 200 tuntia toukokuussa sai 3200 bruttona.
Eli taksiyrittäjänä oleminen ei ole taloudellisesti kannattavaa jos tekee täydet tunnit kuussa ja bruttoansio jää vaan 3000 euroon.
Toinen asia on sitten jos on elämäntapaautoilija jolle autoilun itsetarkoitus on ajaa ainoastaan hienolla autolla välittämättä palkasta mitään.
Näitä peräkammarin poikiakin olen tavannut vuosien varrella useitakin.
Hyvästä bisneksestä tai rikastumisesta on tuolloin turha puhua.
Ei päivätaksista kyllä yleensä saa ilman ylitöitä yli 2000e/kk.

Jos tienaa yrittäjänä samoilla tunneilla saman kuin töissä, niin sehän menee aika tasoihin. Yrittäjälle vaan jää mahdollisuus laajentaa ja siten kasvattaa tulojaan. Taksirengillä taas ei ole mitään tulevaisuutta, ellei sitten juuri yrittäjyys.
+Lisää kommentti
Vaikeeta on päästä 1,50 euron juoksuun.
Laskeppa 1,20 euron juoksulla, on huomattavasti lähempänä totuutta.
Syrjäseuduilla 1,00 euron juoksu lähempänä totuutta.
2 VASTAUSTA:
No riippuu tietenkin kaupungista. Eiköhän Helsingissä jo päästä yli 2 euron parhaissa autoissa.
Fixutaksin kenttähinta 35e, 20km. No, totta, ei tuo ole kuin vähän päälle 1,5, eikä tuota pysty aina ajamaan menopaluuna asiakas päällä. Jos ajaa toiseen suuntaan tyhjänä, niin painuu jo alle euron. Plus vielä siirtymät tallilta, tauoilta jne..

Eli 1,5e/km vaatii aika paljon välitykseltä.
Välitys ei vaikuta km-tuottoon vaan kuski ja hyvä tuuri mutta asiakkaitahan ei saa taiottua mistä vaan ja aina vaan...... Tilauskeskukseen kuuluminen on kuitenkin tärkeintä nykyään.
+Lisää kommentti
Materiaalin kerääjistä eli roskakuskeita on monilla alueilla pulaa.
Heidän kuukausipalkka saa on noin 2400 euroa kuussa, varmaan paikoin enemmänkin.
Siihen nähden 1866 euroa/kk on aika paska palkka.
Ei tuollaisella perheellinen pärjää kunnolla.
Ilmoita
No ihan äkkiä tulee mieleen että polkuautoko on käytössä kun ei polttoainekuluja ole laskelmassa ollenkaan. Eläkemaksukin on pakollinen kulu, samoin alvia pitää maksella kuukausittain. Autoa pitää pestä vähintään 7x viikossa, tallipaikkakin olis aika hyvä, kirjanpitokin maksaa.... ja yleensäkin ajatus että pyörittää firmaa ns. kädestä suuhun periaatteella ei kuulosta fiksulta. Ei myöskään se että maksaa 30.000 euroa vuodessa työkalusta.
25 VASTAUSTA:
Nojoo, olisi pitänyt täsmentää, että polttoaineet sisältyvät auton hintaan.
Alvia tuskin jää juuri maksettavaksi, mutta toki se hinnoitteluun ja siten kysyntään vaikuttaa.
Ilman tallia on moni taksi pärjännyt, eikä maksa satastakaan kuukaudessa.
Kädestä suuhun laskelman idea nyt on vaan ikään kuin kannattavuusrajaa hahmotella. Tietenkin tavoite olisi päästä parempaan, mutta jos kädestä suuhun-taso vaikuttaa todennäköisesti onnistuvalta, niin hankkeeseen voisi uskaltautua.

Autossa voisi tosiaan olla säästämisen varaa. Leasing ei ehkä ole paras ratkaisu taksiin, ainakaan tuolla hinnalla.
Anonyymi kirjoitti:
Nojoo, olisi pitänyt täsmentää, että polttoaineet sisältyvät auton hintaan.
Alvia tuskin jää juuri maksettavaksi, mutta toki se hinnoitteluun ja siten kysyntään vaikuttaa.
Ilman tallia on moni taksi pärjännyt, eikä maksa satastakaan kuukaudessa.
Kädestä suuhun laskelman idea nyt on vaan ikään kuin kannattavuusrajaa hahmotella. Tietenkin tavoite olisi päästä parempaan, mutta jos kädestä suuhun-taso vaikuttaa todennäköisesti onnistuvalta, niin hankkeeseen voisi uskaltautua.

Autossa voisi tosiaan olla säästämisen varaa. Leasing ei ehkä ole paras ratkaisu taksiin, ainakaan tuolla hinnalla.
Itse ajan noin 12 000 euroa maksavalla autolla joka on siisti, nykyaikainen 2014 vuosimallin laite. Toimii hyvin ja kulut on pienet. Miksi maksaa järjetön summa kun toimivan auton saa järkihintaan.
Anonyymi kirjoitti:
Itse ajan noin 12 000 euroa maksavalla autolla joka on siisti, nykyaikainen 2014 vuosimallin laite. Toimii hyvin ja kulut on pienet. Miksi maksaa järjetön summa kun toimivan auton saa järkihintaan.
Niin varmaan ajatkin mutta tuskin taksikäytössä tai sitten toiminta on tosi pienimuotoista.
Anonyymi kirjoitti:
Nojoo, olisi pitänyt täsmentää, että polttoaineet sisältyvät auton hintaan.
Alvia tuskin jää juuri maksettavaksi, mutta toki se hinnoitteluun ja siten kysyntään vaikuttaa.
Ilman tallia on moni taksi pärjännyt, eikä maksa satastakaan kuukaudessa.
Kädestä suuhun laskelman idea nyt on vaan ikään kuin kannattavuusrajaa hahmotella. Tietenkin tavoite olisi päästä parempaan, mutta jos kädestä suuhun-taso vaikuttaa todennäköisesti onnistuvalta, niin hankkeeseen voisi uskaltautua.

Autossa voisi tosiaan olla säästämisen varaa. Leasing ei ehkä ole paras ratkaisu taksiin, ainakaan tuolla hinnalla.
Meinaat, ettei alvia tarvitse maksaa, kun laskee itselleen palkkaa 5600€/kk?

Aika velikultia
Anonyymi kirjoitti:
Nojoo, olisi pitänyt täsmentää, että polttoaineet sisältyvät auton hintaan.
Alvia tuskin jää juuri maksettavaksi, mutta toki se hinnoitteluun ja siten kysyntään vaikuttaa.
Ilman tallia on moni taksi pärjännyt, eikä maksa satastakaan kuukaudessa.
Kädestä suuhun laskelman idea nyt on vaan ikään kuin kannattavuusrajaa hahmotella. Tietenkin tavoite olisi päästä parempaan, mutta jos kädestä suuhun-taso vaikuttaa todennäköisesti onnistuvalta, niin hankkeeseen voisi uskaltautua.

Autossa voisi tosiaan olla säästämisen varaa. Leasing ei ehkä ole paras ratkaisu taksiin, ainakaan tuolla hinnalla.
Nojoo, voihan sen noinkin muotoilla. Itsellä 2 auton firma, rahaa tulee vuodessa n. 300.000, Siitä palkkoihin 100.000 , ja koska autot on maksettu, ei muita kuluja ole, eli ihan hyvin menee.
Itse ajan Menevän välityksessä kelaa 14 mallin ihan siistillä autolla. Auto maksoi 10500 euroa alvillisena autoliikkeessä, oli siis vanha taksi.
Toistaiseksi duunannut hommansa ihan hyvin, pitää koputtaa puuta!
Anonyymi kirjoitti:
Itse ajan Menevän välityksessä kelaa 14 mallin ihan siistillä autolla. Auto maksoi 10500 euroa alvillisena autoliikkeessä, oli siis vanha taksi.
Toistaiseksi duunannut hommansa ihan hyvin, pitää koputtaa puuta!
että ihan kolme kuukautta duunannut (?) hyvin. luottopeli snadisti
Anonyymi kirjoitti:
Meinaat, ettei alvia tarvitse maksaa, kun laskee itselleen palkkaa 5600€/kk?

Aika velikultia
Niinpä niin! Tyypin laskelmat kyllä niin päin peetä että taitaa olla pohjanoteeraus tälläkin sivustolla! Ei ymmärrä yrittämisestä mitään!
Anonyymi kirjoitti:
Meinaat, ettei alvia tarvitse maksaa, kun laskee itselleen palkkaa 5600€/kk?

Aika velikultia
Alvia ei noilla ajomäärillä ja noin kalliilla autolla todennäköisesti joudu maksamaan ainakaan mitenkään merkittäviä summia.

Edelleen, toki se siellä taksan päällä näkyy.

Jos taksin alv. 10% eli 9000e liikevaihdosta 900e/kk, kun taas auton kustannus se 2500e/kk, mistä alv 550e, niin no, jäihän tuota 350e/kk maksettavaksi. Siihen se kaatui.
Anonyymi kirjoitti:
Itse ajan Menevän välityksessä kelaa 14 mallin ihan siistillä autolla. Auto maksoi 10500 euroa alvillisena autoliikkeessä, oli siis vanha taksi.
Toistaiseksi duunannut hommansa ihan hyvin, pitää koputtaa puuta!
Onko siinä tuloille päässyt? Menevähän ottaa jotain 15% päältä?
Anonyymi kirjoitti:
Itse ajan noin 12 000 euroa maksavalla autolla joka on siisti, nykyaikainen 2014 vuosimallin laite. Toimii hyvin ja kulut on pienet. Miksi maksaa järjetön summa kun toimivan auton saa järkihintaan.
No mun suunnitelmassa se auto olennainen osa liikeideaa. Oma vaikeutensa vaan saada hommaa kannattavaksi noin kalliilla autolla, asiakkaiden melkein pitäisi olla halukkaita maksamaan kyydistä enemmän, mikä taas uudelle yritykselle vaikeaa, varsinkin jos ei sitä hyvää välitystä.

Ehkä se pitäisi ostaa pohjalle turvaksi Helsingin taksin tai Lähitaksin osake, mikä toisi sen perusleivän, minkä päälle sitten voisi rakentaa omia kuvioitaan. Minkähän hintaisia nuo osakkeet nykyään?
Anonyymi kirjoitti:
Nojoo, voihan sen noinkin muotoilla. Itsellä 2 auton firma, rahaa tulee vuodessa n. 300.000, Siitä palkkoihin 100.000 , ja koska autot on maksettu, ei muita kuluja ole, eli ihan hyvin menee.
Autoista menee aina kuluja ja et montaa vuotta samalla autolla voi ajaa.
Vai teetkö itse huollot ja korjaukse?t. Auto kuluu ja menettää arvoaan koko ajan.
Anonyymi kirjoitti:
Onko siinä tuloille päässyt? Menevähän ottaa jotain 15% päältä?
Mulla kun on pääomaa vähän kalustosta kiinni ja ainoastaan pelkkä liikennevakuutus täysillä bonareilla niin kuluthan ei ole valtavat. Ei ole rahoitus kuluja, ei kaskoa, ei välitysmaksua.
Itse kun myös ajan 90% ajoista niin ei palkat rasita auton tulosta.
Pelkää arkipäivää ajaessa suoraohjauksessa netto liikevaihto on kahdelta kuukaudelta noin 15000 euroa. Siitä maksetaan 15 %.
Kisoja on tullut noin 13500, eli mikään hyvä kilometrin tuotto tossa hommassa ei ole.
Olen huomannut että muutamat firmat ovat ostaneet ihan uudet autot ja kuskit ajavat niitä täysin. On pirun vaikea saada siitä kannattavaa jos ovat provisio palkalla. Monella varmasti ovat tuntipalkallakin(10-12€/h)mutta mun kuskit eivät suostuneet siihen.
Tuntiansiot nettona pyörivät välillä 35-45€ joten pystyy maksamaan sen reilu kympin tuntikin tuntipalkkaa.
Anonyymi kirjoitti:
Mulla kun on pääomaa vähän kalustosta kiinni ja ainoastaan pelkkä liikennevakuutus täysillä bonareilla niin kuluthan ei ole valtavat. Ei ole rahoitus kuluja, ei kaskoa, ei välitysmaksua.
Itse kun myös ajan 90% ajoista niin ei palkat rasita auton tulosta.
Pelkää arkipäivää ajaessa suoraohjauksessa netto liikevaihto on kahdelta kuukaudelta noin 15000 euroa. Siitä maksetaan 15 %.
Kisoja on tullut noin 13500, eli mikään hyvä kilometrin tuotto tossa hommassa ei ole.
Olen huomannut että muutamat firmat ovat ostaneet ihan uudet autot ja kuskit ajavat niitä täysin. On pirun vaikea saada siitä kannattavaa jos ovat provisio palkalla. Monella varmasti ovat tuntipalkallakin(10-12€/h)mutta mun kuskit eivät suostuneet siihen.
Tuntiansiot nettona pyörivät välillä 35-45€ joten pystyy maksamaan sen reilu kympin tuntikin tuntipalkkaa.
Ja itse ajaenhan tuosta jää yrittäjälle jo selvästi enemmän kuin se 10-12e/h?

Eli sulla olisi alvin ja Menevän siivun jälkeen 13500e/2kk, siitä auton kulut pois, ehkä 0,30c/km eli 13000km*0,3=3900, pyöristetään 4000e:oon, eli jää 9500e/2kk. Ihan jees. Jos nyt ei ihan kellon ympäri joka päivä tarvinnut ajaa.
Anonyymi kirjoitti:
Mulla kun on pääomaa vähän kalustosta kiinni ja ainoastaan pelkkä liikennevakuutus täysillä bonareilla niin kuluthan ei ole valtavat. Ei ole rahoitus kuluja, ei kaskoa, ei välitysmaksua.
Itse kun myös ajan 90% ajoista niin ei palkat rasita auton tulosta.
Pelkää arkipäivää ajaessa suoraohjauksessa netto liikevaihto on kahdelta kuukaudelta noin 15000 euroa. Siitä maksetaan 15 %.
Kisoja on tullut noin 13500, eli mikään hyvä kilometrin tuotto tossa hommassa ei ole.
Olen huomannut että muutamat firmat ovat ostaneet ihan uudet autot ja kuskit ajavat niitä täysin. On pirun vaikea saada siitä kannattavaa jos ovat provisio palkalla. Monella varmasti ovat tuntipalkallakin(10-12€/h)mutta mun kuskit eivät suostuneet siihen.
Tuntiansiot nettona pyörivät välillä 35-45€ joten pystyy maksamaan sen reilu kympin tuntikin tuntipalkkaa.
Lopetatko liiketoiminnan jos sattuu itseaiheutettu, isovahinkoinen kolari kun sinulla ei ole tuota kaskovakuutusta ja mitä ilmeisimmin ei myöskään keskeytysvakuutusta? Vaikka henkilökunta ajaa ilmoituksesi mukaan n. 10% voi vahinko sattua kuitenkin. Samoiten pitää työvoimalle olla lakisääteinen tapaturmavakuutus ja ryhmähenkivakuutus. Entä oma tapaturmavakuutus ja yel? Sinullahan ei yrittäjän asemassa ole muuta turvaa jos itse syypää vahinkoon. Sairaspäivärahaakaan et saa ilman yel-tuloa...
Anonyymi kirjoitti:
No mun suunnitelmassa se auto olennainen osa liikeideaa. Oma vaikeutensa vaan saada hommaa kannattavaksi noin kalliilla autolla, asiakkaiden melkein pitäisi olla halukkaita maksamaan kyydistä enemmän, mikä taas uudelle yritykselle vaikeaa, varsinkin jos ei sitä hyvää välitystä.

Ehkä se pitäisi ostaa pohjalle turvaksi Helsingin taksin tai Lähitaksin osake, mikä toisi sen perusleivän, minkä päälle sitten voisi rakentaa omia kuvioitaan. Minkähän hintaisia nuo osakkeet nykyään?
Osake ei riitä. Pitää olla myös voimassaoleva välityssopimus.
Anonyymi kirjoitti:
Lopetatko liiketoiminnan jos sattuu itseaiheutettu, isovahinkoinen kolari kun sinulla ei ole tuota kaskovakuutusta ja mitä ilmeisimmin ei myöskään keskeytysvakuutusta? Vaikka henkilökunta ajaa ilmoituksesi mukaan n. 10% voi vahinko sattua kuitenkin. Samoiten pitää työvoimalle olla lakisääteinen tapaturmavakuutus ja ryhmähenkivakuutus. Entä oma tapaturmavakuutus ja yel? Sinullahan ei yrittäjän asemassa ole muuta turvaa jos itse syypää vahinkoon. Sairaspäivärahaakaan et saa ilman yel-tuloa...
Mulla on muitakin takseja jotka muussa välityksessä, niissä ja niiden kuljettajilla on luonnollisesti kaikki lakisääteiset vakuutukset ja vähän enemmänkin.
Olen ollut yrittäjä jo kohta 12 vuotta joten yelkin löytyy.
Jos auto hajoaa mällissä niin käyn ostamassa uuden 10 tonnin kipon., Aina pitää olla yrittäjällä sen verran kassassa yllättäviä kustannuksia varten.
Mitä ajotunteihin tulee, niin suoraohjauksessa ajetaan 8,5 tunnin vuoroja. Tosin päivä välillä venyy kun viimeinen veto on johkin huitsin nevadaan ja sieltä pitää kotiinkin päästä.
Anonyymi kirjoitti:
Lopetatko liiketoiminnan jos sattuu itseaiheutettu, isovahinkoinen kolari kun sinulla ei ole tuota kaskovakuutusta ja mitä ilmeisimmin ei myöskään keskeytysvakuutusta? Vaikka henkilökunta ajaa ilmoituksesi mukaan n. 10% voi vahinko sattua kuitenkin. Samoiten pitää työvoimalle olla lakisääteinen tapaturmavakuutus ja ryhmähenkivakuutus. Entä oma tapaturmavakuutus ja yel? Sinullahan ei yrittäjän asemassa ole muuta turvaa jos itse syypää vahinkoon. Sairaspäivärahaakaan et saa ilman yel-tuloa...
Mulla on muitakin takseja jotka muussa välityksessä, niissä ja niiden kuljettajilla on luonnollisesti kaikki lakisääteiset vakuutukset ja vähän enemmänkin.
Olen ollut yrittäjä jo kohta 12 vuotta joten yelkin löytyy.
Jos auto hajoaa mällissä niin käyn ostamassa uuden 10 tonnin kipon., Aina pitää olla yrittäjällä sen verran kassassa yllättäviä kustannuksia varten.
Mitä ajotunteihin tulee, niin suoraohjauksessa ajetaan 8,5 tunnin vuoroja. Tosin päivä välillä venyy kun viimeinen veto on johkin huitsin nevadaan ja sieltä pitää kotiinkin päästä.
Anonyymi kirjoitti:
Lopetatko liiketoiminnan jos sattuu itseaiheutettu, isovahinkoinen kolari kun sinulla ei ole tuota kaskovakuutusta ja mitä ilmeisimmin ei myöskään keskeytysvakuutusta? Vaikka henkilökunta ajaa ilmoituksesi mukaan n. 10% voi vahinko sattua kuitenkin. Samoiten pitää työvoimalle olla lakisääteinen tapaturmavakuutus ja ryhmähenkivakuutus. Entä oma tapaturmavakuutus ja yel? Sinullahan ei yrittäjän asemassa ole muuta turvaa jos itse syypää vahinkoon. Sairaspäivärahaakaan et saa ilman yel-tuloa...
Mulla on muitakin takseja jotka muussa välityksessä, niissä ja niiden kuljettajilla on luonnollisesti kaikki lakisääteiset vakuutukset ja vähän enemmänkin.
Olen ollut yrittäjä jo kohta 12 vuotta joten yelkin löytyy.
Jos auto hajoaa mällissä niin käyn ostamassa uuden 10 tonnin kipon., Aina pitää olla yrittäjällä sen verran kassassa yllättäviä kustannuksia varten.
Mitä ajotunteihin tulee, niin suoraohjauksessa ajetaan 8,5 tunnin vuoroja. Tosin päivä välillä venyy kun viimeinen veto on johkin huitsin nevadaan ja sieltä pitää kotiinkin päästä.
Anonyymi kirjoitti:
Lopetatko liiketoiminnan jos sattuu itseaiheutettu, isovahinkoinen kolari kun sinulla ei ole tuota kaskovakuutusta ja mitä ilmeisimmin ei myöskään keskeytysvakuutusta? Vaikka henkilökunta ajaa ilmoituksesi mukaan n. 10% voi vahinko sattua kuitenkin. Samoiten pitää työvoimalle olla lakisääteinen tapaturmavakuutus ja ryhmähenkivakuutus. Entä oma tapaturmavakuutus ja yel? Sinullahan ei yrittäjän asemassa ole muuta turvaa jos itse syypää vahinkoon. Sairaspäivärahaakaan et saa ilman yel-tuloa...
Mulla on muitakin takseja jotka muussa välityksessä, niissä ja niiden kuljettajilla on luonnollisesti kaikki lakisääteiset vakuutukset ja vähän enemmänkin.
Olen ollut yrittäjä jo kohta 12 vuotta joten yelkin löytyy.
Jos auto hajoaa mällissä niin käyn ostamassa uuden 10 tonnin kipon., Aina pitää olla yrittäjällä sen verran kassassa yllättäviä kustannuksia varten.
Mitä ajotunteihin tulee, niin suoraohjauksessa ajetaan 8,5 tunnin vuoroja. Tosin päivä välillä venyy kun viimeinen veto on johkin huitsin nevadaan ja sieltä pitää kotiinkin päästä.
Anonyymi kirjoitti:
Lopetatko liiketoiminnan jos sattuu itseaiheutettu, isovahinkoinen kolari kun sinulla ei ole tuota kaskovakuutusta ja mitä ilmeisimmin ei myöskään keskeytysvakuutusta? Vaikka henkilökunta ajaa ilmoituksesi mukaan n. 10% voi vahinko sattua kuitenkin. Samoiten pitää työvoimalle olla lakisääteinen tapaturmavakuutus ja ryhmähenkivakuutus. Entä oma tapaturmavakuutus ja yel? Sinullahan ei yrittäjän asemassa ole muuta turvaa jos itse syypää vahinkoon. Sairaspäivärahaakaan et saa ilman yel-tuloa...
Mulla on muitakin takseja jotka muussa välityksessä, niissä ja niiden kuljettajilla on luonnollisesti kaikki lakisääteiset vakuutukset ja vähän enemmänkin.
Olen ollut yrittäjä jo kohta 12 vuotta joten yelkin löytyy.
Jos auto hajoaa mällissä niin käyn ostamassa uuden 10 tonnin kipon., Aina pitää olla yrittäjällä sen verran kassassa yllättäviä kustannuksia varten.
Mitä ajotunteihin tulee, niin suoraohjauksessa ajetaan 8,5 tunnin vuoroja. Tosin päivä välillä venyy kun viimeinen veto on johkin huitsin nevadaan ja sieltä pitää kotiinkin päästä.
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on muitakin takseja jotka muussa välityksessä, niissä ja niiden kuljettajilla on luonnollisesti kaikki lakisääteiset vakuutukset ja vähän enemmänkin.
Olen ollut yrittäjä jo kohta 12 vuotta joten yelkin löytyy.
Jos auto hajoaa mällissä niin käyn ostamassa uuden 10 tonnin kipon., Aina pitää olla yrittäjällä sen verran kassassa yllättäviä kustannuksia varten.
Mitä ajotunteihin tulee, niin suoraohjauksessa ajetaan 8,5 tunnin vuoroja. Tosin päivä välillä venyy kun viimeinen veto on johkin huitsin nevadaan ja sieltä pitää kotiinkin päästä.
nyt se korkki kiinni
Anonyymi kirjoitti:
Osake ei riitä. Pitää olla myös voimassaoleva välityssopimus.
Ja sitäkö ei osakkeella saa?
Anonyymi kirjoitti:
Lopetatko liiketoiminnan jos sattuu itseaiheutettu, isovahinkoinen kolari kun sinulla ei ole tuota kaskovakuutusta ja mitä ilmeisimmin ei myöskään keskeytysvakuutusta? Vaikka henkilökunta ajaa ilmoituksesi mukaan n. 10% voi vahinko sattua kuitenkin. Samoiten pitää työvoimalle olla lakisääteinen tapaturmavakuutus ja ryhmähenkivakuutus. Entä oma tapaturmavakuutus ja yel? Sinullahan ei yrittäjän asemassa ole muuta turvaa jos itse syypää vahinkoon. Sairaspäivärahaakaan et saa ilman yel-tuloa...
Kai nyt kymppitonnin auton maksaa tavalla tai toisella ilmankin vakuutusta, jos yritystoiminta millään tapaa kannattavaa. Turha noin halpaan siis kaskoa ottaa.
Anonyymi kirjoitti:
Alvia ei noilla ajomäärillä ja noin kalliilla autolla todennäköisesti joudu maksamaan ainakaan mitenkään merkittäviä summia.

Edelleen, toki se siellä taksan päällä näkyy.

Jos taksin alv. 10% eli 9000e liikevaihdosta 900e/kk, kun taas auton kustannus se 2500e/kk, mistä alv 550e, niin no, jäihän tuota 350e/kk maksettavaksi. Siihen se kaatui.
Maksaako joku yrittäjä itse ALV:n? Mulla asiakas maksaa sen ja mä tilitän verottajalle.
+Lisää kommentti
Tuon laskelmasi mukaan auto kulkee ilmalla, renkaat ei maksa mitään, alvia ei tarvitse maksaa, veroista puhumattakaan. Laski itsellesi -> 5600€/kk <-. Jos nyt saisit edes tuon 5600€/kk auton bruttokassaa, olisit aika mestari. Tuon mukaan palkkasi vuodessa olisi 67200€/v, tuon muka saisit ajamalla 72000km/v?.

No, tule kokeilemaan, sittenpähän tiedät, mitä taksissa tienaa..... 😉😏

Terveisin 48 vuotta alalla yrittäjänä
3 VASTAUSTA:
Etkö ole kuullut leasingistä? Eikö sanaa ollut olemassa vielä 60-luvulla?
Ja en sano, että leasing kannattaa verrattuna ostamiseen omaksi, mutta leasing on kätevä tällaiseen laskelmaan juuri koska se sisältää suurimman osan auton kuluista. Itse ostaen kulut menevät jonnekin samalle suunnalle, ehkä vähän alle, mikähän antaisi yrittäjälle siis enemmän voittomarginaalia.

Olen kyllä sen verran ajanut, että tiedän olevan mahdollista saada bruttokassaa yli kymppitonnin kuussa per kuski, ainakin tuolla 300h työmäärällä. Tämä toki hyvässä välityksessä, mikä on iso kysymysmerkki tällä hetkellä. Ja tuo 300h on kyllä enemmän kuin itse tahdon ajaa, siksipä aloinkin jakamaan useammalle työntekijälle.
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ole kuullut leasingistä? Eikö sanaa ollut olemassa vielä 60-luvulla?
Ja en sano, että leasing kannattaa verrattuna ostamiseen omaksi, mutta leasing on kätevä tällaiseen laskelmaan juuri koska se sisältää suurimman osan auton kuluista. Itse ostaen kulut menevät jonnekin samalle suunnalle, ehkä vähän alle, mikähän antaisi yrittäjälle siis enemmän voittomarginaalia.

Olen kyllä sen verran ajanut, että tiedän olevan mahdollista saada bruttokassaa yli kymppitonnin kuussa per kuski, ainakin tuolla 300h työmäärällä. Tämä toki hyvässä välityksessä, mikä on iso kysymysmerkki tällä hetkellä. Ja tuo 300h on kyllä enemmän kuin itse tahdon ajaa, siksipä aloinkin jakamaan useammalle työntekijälle.
Leasing ei ole koskaan kannattavaa taksissa.
Anonyymi kirjoitti:
Leasing ei ole koskaan kannattavaa taksissa.
Konkurssiuhan alla olevat ajaa liisatuilla vehkeillä, kun ei ole enää varaa ostaa itse ulosottomiehen viemän auton tilalle uutta autoa... Leasing on kallein tapa ”harrastaa” taksiautoilua.
+Lisää kommentti
Aloittajan tapaisia yrittäjiä on alalle tullut pilvin pimein. Lasketaan paperilla utopistisia tuloja, unohdetaan oleellisia kulueriä, laketaan utopistisia kilometri- ja kuukausituottoja. Viime kesänä aloittaneita on jo pitkät rivit protestilistoilla, osa jo lopettanut, kuinka moni vielä lopettaakaan, kunhan nyt tilinpäätöksen mukaiset verot määrätään? Onko edes tilinpäätöksiä tehty, onko maksut hoidettu, vai maksetaanko verot jälkikäteen? Onko yrittäjällä rahaa pantu sivuun tuleviin maksuihin?

Totuus lienee ihan muuta, mitä aloittajan haaveissa on....
3 VASTAUSTA:
Mikset kykene oikeaan kritiikkiin?
Anonyymi kirjoitti:
Mikset kykene oikeaan kritiikkiin?
Mitäpä minä mitään teidän juttuihin kritiikkiä antamaan. Kunhan kerroin tosiasioita, saisin pudotettua haaveilijat maan pinnalle, ei tulis pettymyksiä.
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä minä mitään teidän juttuihin kritiikkiä antamaan. Kunhan kerroin tosiasioita, saisin pudotettua haaveilijat maan pinnalle, ei tulis pettymyksiä.
No sepä se, kun et oikeasti kertonut yhtään mitään.
+Lisää kommentti
Unohtui se huono tuuri eli esim. kolari. Vakuutusyhtiöt vaatii ottamaan vara-auton jostain firmasta. Yhtiö määrää päivävuokrahinnan max. Ne ei maksa alv-veroa vuokrasta eikä oman auton korjauksesta vaan ne pitää olla massissa valmiina. Saattaa olla paljonkin vahingosta riippuen- siis 24%. Toki sitten saa myöhemmin ilmoituksessa huomioida mutta ne alv:it pitää maksaa ensin ennenkun saa vähentää. Korjausliike ja vuokra-auton vuokraaja laskuttaa ne erikseen. Siinä on monella ollut purtavaa jja on nykyäänkin jos massissa ei ole koko ajan kunnolla rahaa varmuuden vuoksi. Saattaa olla että oma kk-tulo jää saamatta jos pitää ylimääräisiä maksuja maksaa jos ja kun sitä massia ei siellä kassassa ole.
1 VASTAUS:
Kuinka monta prosenttia taksin liikevaihdosta menee yleensä korjauksiin? Tuskin kovin montaa keskimäärin. Liisatussa autossa nämä kulut saattavat olla mukana. Tai sitten ei, pitää selvittää.

Niin kauan kuin vain itse ajaa, eikä ole korjausajalle ennakkoon kyytinsä tilanteita asiakkaita, niin ei edes tarvitse vara-autoa. Toki tulot jäävät saamatta, mutta niinhän vapaalla muutenkin.
Palkatun työvoiman ja ennakkoon tilattujen kyytien kohdalla sitten vara-auto jo tärkeämpi.
+Lisää kommentti
Toi ap.n koko postaus on niin omituinen, ettei ainakaan stemmaa omien kulurakenteeni kanssa.
Kuukaudessa tonnin laskuja riittää, dieselit alvit, verot ynms.
Niin, kunpa jäisikin 9000kassasta 5600 palkkaa. Hyvin kaukana ja utopistinen.
Tämän kevään palkat mennyt itsellä extra autoremppaan ynms, mistäpä muualta otat ne kuin palkastasi?

Aiemmin oli yrittäjäkurssi, jossa kouhottajille kerrottiin mitä taksista jää, nyt kouhottajat tulevat tunkiolle vouhottamaan ja toteamaan mitä todellisuus on. Ostavat vielä 55keur alvittomana maksavan volvon, että terve vaan...
11 VASTAUSTA:
Totta. Se aikoinaan ollut parin viikon yrittäjäkurssi oli todella tarpeen ja varmaankin vähensi ns. vuoden autoilijoitten määrää.
Kyllä. Yrittäjäkurssilla sai ainakin hajua kulurakenteesta ja taloudesta sekä lakisääteisistä velvotteista. Alkuperäinen keskustelija tarvitsisi sellaisen kurssin-todellakin!!!
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Yrittäjäkurssilla sai ainakin hajua kulurakenteesta ja taloudesta sekä lakisääteisistä velvotteista. Alkuperäinen keskustelija tarvitsisi sellaisen kurssin-todellakin!!!
Sorry, olen opiskellut kauppatieteitä taloushallintoineen himpun enemmän kuin te peruskoulupohjaiset yrittäjäkirjekurssin käyneet taksiläskit.
Tuon laskelman pohjalta en nyt ollut lähdössä rahoitusta hakemaan, kyseessä hyvin nopeasti heitetty pohja.
1. Polttoaineet sisältyivät. Jos et huomannut, niin 2500e/kk autolle on aika paljon enemmän kuin keskivertotaksi noilla kilsoilla kustantaa. Se sisältää leasinginä myös ne rempat, tosin ei remonttien ajan tulonmenetyksiä.

2. Alv. on läpikulkuerä. Muita veroja maksetaan lähinnä voitosta eli siitä 5600e:sta.

Vain palkan sivukulut ovat iso olennainen erä, mikä olisi kannattanut huomioida, mutta jäi siis, koska laskelman lähtökohtana oli katsoa yhden miehen yrityksen toimintaa, mutta kun ansio nousi noinkin korkeaksi, kuten myös tuntimäärä, niin siitä näytti riittävän jaettavaakin.
Anonyymi kirjoitti:
Sorry, olen opiskellut kauppatieteitä taloushallintoineen himpun enemmän kuin te peruskoulupohjaiset yrittäjäkirjekurssin käyneet taksiläskit.
Tuon laskelman pohjalta en nyt ollut lähdössä rahoitusta hakemaan, kyseessä hyvin nopeasti heitetty pohja.
Te taloushallinnon ammattilaiset olette niin kiireistä väkeä. Mukava kuitenkin että ehdit tehdä tuon taksilaskelman.(tirsk).
Anonyymi kirjoitti:
Te taloushallinnon ammattilaiset olette niin kiireistä väkeä. Mukava kuitenkin että ehdit tehdä tuon taksilaskelman.(tirsk).
Taksiläski on pätevöitynyt ylimmälle asiantuntijuuden tasolle istumalla pierunahoillaan 40 vuotta ja käymällä kahden viikon kirjekurssin. Ei ihme, että kusi vähän päätä pakottaa, ylpistyyhän sitä vähemmästäkin.
Anonyymi kirjoitti:
Taksiläski on pätevöitynyt ylimmälle asiantuntijuuden tasolle istumalla pierunahoillaan 40 vuotta ja käymällä kahden viikon kirjekurssin. Ei ihme, että kusi vähän päätä pakottaa, ylpistyyhän sitä vähemmästäkin.
Joo, niin vähän ajattelinkin, Turun suunnasta taitaa olla taas asiantuntija liikkeellä.
Lääkkeet vissiin vaihdettu, ja nyt menee hetken ennenkuin alkaa helpottamaan.
Anonyymi kirjoitti:
Sorry, olen opiskellut kauppatieteitä taloushallintoineen himpun enemmän kuin te peruskoulupohjaiset yrittäjäkirjekurssin käyneet taksiläskit.
Tuon laskelman pohjalta en nyt ollut lähdössä rahoitusta hakemaan, kyseessä hyvin nopeasti heitetty pohja.
" Sorry, olen opiskellut kauppatieteitä taloushallintoineen himpun enemmän kuin te peruskoulupohjaiset yrittäjäkirjekurssin käyneet taksiläskit."

Ihmettelen vaan, miksi noinkin pätevä ( joskin ilman alkeellisempiakaan käytöstapoja ) kaveri kyselee täällä tuolaisia perusasioita ?

Perusta ihmeessä se taksiyritys ja rikastu, kuten olet loistavissa laskelmissasi todennut.
Anonyymi kirjoitti:
" Sorry, olen opiskellut kauppatieteitä taloushallintoineen himpun enemmän kuin te peruskoulupohjaiset yrittäjäkirjekurssin käyneet taksiläskit."

Ihmettelen vaan, miksi noinkin pätevä ( joskin ilman alkeellisempiakaan käytöstapoja ) kaveri kyselee täällä tuolaisia perusasioita ?

Perusta ihmeessä se taksiyritys ja rikastu, kuten olet loistavissa laskelmissasi todennut.
Mistä sinä seniili narisija keksit käytöstapani nostaa esiin? Lue aloitus, ketä siinä loukattiin, mikä meni tavoissa pieleen? Joo, se oli viidessä minuutissa ajateltu pikalaskelma, mutta niin oli tarkoituskin. Sillä ei täällä edes olisi mitään väliä kuinka tarkan ja yksityiskohtaisen laskelman esittäisi, samat saatanan 80v narisijat tulevat muistuttamaan kuinka ovat piereskelleet nahkapenkeille 50 vuotta ja ovat siten kaikkitietäviä, eikä muuta keskustelua tarvita, kaikki uudet ovat ihan tyhmiä.
Anonyymi kirjoitti:
Sorry, olen opiskellut kauppatieteitä taloushallintoineen himpun enemmän kuin te peruskoulupohjaiset yrittäjäkirjekurssin käyneet taksiläskit.
Tuon laskelman pohjalta en nyt ollut lähdössä rahoitusta hakemaan, kyseessä hyvin nopeasti heitetty pohja.
Sorry, taloushallinnon ammattilainenhan tekee asiantuntevan laskelman noin niinkun kädenkäänteessä..... Pieleen meni! Tuliko liikaa faktoja mitkä unohtui laskelmastasi. Käykö kupoli vähän kuumana? Turha alkaa arvostelemaan ihmisiä taksiläskiksi ym.ym! Itsepähän kyselit alunperin. Faktahan on että et ymmärrä/tiedä taksin kulurakenteesta mitään-puhumattakaan taksista yrityksenä. Ei riitä että osaa tehdä jonkun tuloslaskelman jos ei tiedä mistä oikeista kuluista sen tekee. Lisäksi voin sen sanoa että Suomesta ei löydy yhtäkään taksaria joka ansaitsisi 5600€/kk ansiona yhdellä autolla-se on varma! Ei ainakaan jos toiminta on laillista!
Anonyymi kirjoitti:
Sorry, taloushallinnon ammattilainenhan tekee asiantuntevan laskelman noin niinkun kädenkäänteessä..... Pieleen meni! Tuliko liikaa faktoja mitkä unohtui laskelmastasi. Käykö kupoli vähän kuumana? Turha alkaa arvostelemaan ihmisiä taksiläskiksi ym.ym! Itsepähän kyselit alunperin. Faktahan on että et ymmärrä/tiedä taksin kulurakenteesta mitään-puhumattakaan taksista yrityksenä. Ei riitä että osaa tehdä jonkun tuloslaskelman jos ei tiedä mistä oikeista kuluista sen tekee. Lisäksi voin sen sanoa että Suomesta ei löydy yhtäkään taksaria joka ansaitsisi 5600€/kk ansiona yhdellä autolla-se on varma! Ei ainakaan jos toiminta on laillista!
No siitä 5600e:sta lähtee tietenkin vielä voitosta maksettava vero ja eläkemaksut yms.öms. Ja kyse oli 300h työkuukaudesta.

Mikä siinä muuten taksiläskiä ahdistaa, että joku tekee laskelmia aiheesta? Sekö, kun itse ei ole koskaan osannut mitään laskea, vaan antanut sen kahden viikon koulutuksen opettajan ja sittemmin kirjanpitäjän laskea kaiken, itse on vaan piereskelty reikiä Volvon nahkoihin ja sillä saavutettu kaikkitietävyys?
+Lisää kommentti
Taloushallinnon ammattilainen alkaa taksariksi.Salli mun nauraa..Kyllä oikea ammattilainen kyllä tekis jotain muuta.
13 VASTAUSTA:
Taloushallinto on hiton puisevaa. Paljon mieluummin alan yrittäjäksi. Lisäksi ei se, että on korkeakoulussa alaa opiskellut vielä ammattilaiseksi tee tai edes työpaikkaa varmista, mutta varmistaa kyllä sen, että saa nauraa kahden viikon kirjekurssillaan ja 50 vuoden piereskelykokemuksellaan elvistelevälle papparaiselle.
Anonyymi kirjoitti:
Taloushallinto on hiton puisevaa. Paljon mieluummin alan yrittäjäksi. Lisäksi ei se, että on korkeakoulussa alaa opiskellut vielä ammattilaiseksi tee tai edes työpaikkaa varmista, mutta varmistaa kyllä sen, että saa nauraa kahden viikon kirjekurssillaan ja 50 vuoden piereskelykokemuksellaan elvistelevälle papparaiselle.
No täällä kyllä kaikki nauraa sinulle, mutta pääasia kai että hauskaa on.
Anonyymi kirjoitti:
Taloushallinto on hiton puisevaa. Paljon mieluummin alan yrittäjäksi. Lisäksi ei se, että on korkeakoulussa alaa opiskellut vielä ammattilaiseksi tee tai edes työpaikkaa varmista, mutta varmistaa kyllä sen, että saa nauraa kahden viikon kirjekurssillaan ja 50 vuoden piereskelykokemuksellaan elvistelevälle papparaiselle.
Se pitkällä kokemuksella oleva "papparainen" tietää varmasti kulurakenteesta jotain kun on sitä hommaa käytännössä tehnyt. Hyvä että tunnustat ettei korkeakouluopiskelusi ole sinusta tehnyt taloushallinnon ammattilaista vaikka olet siellä korkeakoulussasi kuluttanut persauksiasi monta vuotta! Ja sen kyllä huomaa läskipersetaksarikin joka on käynyt 1kk kestävän yrittäjäkurssin-minä mukaanlukien. Niin ja by the way-sitä ei saanut kirjekurssina, mutta ethän sinä sitäkään voinut tietää....
Anonyymi kirjoitti:
Taloushallinto on hiton puisevaa. Paljon mieluummin alan yrittäjäksi. Lisäksi ei se, että on korkeakoulussa alaa opiskellut vielä ammattilaiseksi tee tai edes työpaikkaa varmista, mutta varmistaa kyllä sen, että saa nauraa kahden viikon kirjekurssillaan ja 50 vuoden piereskelykokemuksellaan elvistelevälle papparaiselle.
Se pitkällä kokemuksella oleva "papparainen" tietää varmasti kulurakenteesta jotain kun on sitä hommaa käytännössä tehnyt. Hyvä että tunnustat ettei korkeakouluopiskelusi ole sinusta tehnyt taloushallinnon ammattilaista vaikka olet siellä korkeakoulussasi kuluttanut persauksiasi monta vuotta! Ja sen kyllä huomaa läskipersetaksarikin joka on käynyt 1kk kestävän yrittäjäkurssin-minä mukaanlukien. Niin ja by the way-sitä ei saanut kirjekurssina, mutta ethän sinä sitäkään voinut tietää....
Anonyymi kirjoitti:
No täällä kyllä kaikki nauraa sinulle, mutta pääasia kai että hauskaa on.
"Kauppaopiston naiset ne sekoittaa mun pään"
Onkohan tuo Mogadishun ekonomi?
Anonyymi kirjoitti:
Se pitkällä kokemuksella oleva "papparainen" tietää varmasti kulurakenteesta jotain kun on sitä hommaa käytännössä tehnyt. Hyvä että tunnustat ettei korkeakouluopiskelusi ole sinusta tehnyt taloushallinnon ammattilaista vaikka olet siellä korkeakoulussasi kuluttanut persauksiasi monta vuotta! Ja sen kyllä huomaa läskipersetaksarikin joka on käynyt 1kk kestävän yrittäjäkurssin-minä mukaanlukien. Niin ja by the way-sitä ei saanut kirjekurssina, mutta ethän sinä sitäkään voinut tietää....
Panokset kasvaa, nyt on jo kokonainen kuukausi käyty koulua, eikä yhtään kirjeiden avulla! Vau!
Anonyymi kirjoitti:
Panokset kasvaa, nyt on jo kokonainen kuukausi käyty koulua, eikä yhtään kirjeiden avulla! Vau!
Niinpäniin, ajatteles sitä! Sinä se sentään olet kuluttanut monta vuotta korkeakoulussasi ja esität tietävää halveksuen muita ihmisiä. Ei mennyt oppi perille...Onneksi kulutin vain 1 kk yrittäjäkurssin kanssa 35v. sitten. Kivasti on mennyt kaikki nämä vuodet. Kulurakenteet ja tulot ovat olleet kohdallaan. Kirjanpitäjähän tekee vain kirjanpidon, yrittäjällä se järki. Siis tieto miten taksiyritystä pyöritetään. Terveisin "läskipersetaksi".
Anonyymi kirjoitti:
Niinpäniin, ajatteles sitä! Sinä se sentään olet kuluttanut monta vuotta korkeakoulussasi ja esität tietävää halveksuen muita ihmisiä. Ei mennyt oppi perille...Onneksi kulutin vain 1 kk yrittäjäkurssin kanssa 35v. sitten. Kivasti on mennyt kaikki nämä vuodet. Kulurakenteet ja tulot ovat olleet kohdallaan. Kirjanpitäjähän tekee vain kirjanpidon, yrittäjällä se järki. Siis tieto miten taksiyritystä pyöritetään. Terveisin "läskipersetaksi".
Siis sinä osaat ajaa autoa tai laittaa sen ajoon, valmiin mallin mukaan, kuten tuhannet kollegat ennen sinua ja yhtä aikaa kanssasi.

Minähän se en ollut kuka tässä mitään esitti. Seniilit elämäänsä katkeroituneet läskiperseet ne olivat, jotka alkoivat rääpimään siannaamojaan, kuten edelleen jatkat, vaikka jo itkua tihrustaen.
Anonyymi kirjoitti:
Siis sinä osaat ajaa autoa tai laittaa sen ajoon, valmiin mallin mukaan, kuten tuhannet kollegat ennen sinua ja yhtä aikaa kanssasi.

Minähän se en ollut kuka tässä mitään esitti. Seniilit elämäänsä katkeroituneet läskiperseet ne olivat, jotka alkoivat rääpimään siannaamojaan, kuten edelleen jatkat, vaikka jo itkua tihrustaen.
Ei muuten itketä yhtään, naurattaa vain asenteesi. Olet kuin lapsi joka kiukuttelee ja nimittelee kun ei saa mitä haluaa, tai lähinnä voi niinkuin haluaisi. Tosiasiat vaan yrittämisessä on tosiasioita. Sekin sinun pitäisi tietää taloushallinnon monen vuoden opiskelun perusteella. No se siitä. Niinkuin sanoin, minulla on nämä työvuodet mennyt oikein mukavasti. Kulurakenteet ovat olleet kohdallaan vaikka vaan yrittäjäkurssin suuntaa-antavien tietojen avulla. Siitä mainitsemasi valmiin mallin mukaan aloittaminen osa perustui kuitenkin silloisen taksilain määräysten mukaan ja välityskeskuksen sääntöjen mukaan. Eihän mikään "kotitaksimeininki" olisi edes tullut kysymykseen pääkaupunkiseudulla. Harmittaako nyt sekin sinua? Laita nyt se taksiyritys pystyyn niin rauhoitut. Terv. Seniili läskitaksiperse
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten itketä yhtään, naurattaa vain asenteesi. Olet kuin lapsi joka kiukuttelee ja nimittelee kun ei saa mitä haluaa, tai lähinnä voi niinkuin haluaisi. Tosiasiat vaan yrittämisessä on tosiasioita. Sekin sinun pitäisi tietää taloushallinnon monen vuoden opiskelun perusteella. No se siitä. Niinkuin sanoin, minulla on nämä työvuodet mennyt oikein mukavasti. Kulurakenteet ovat olleet kohdallaan vaikka vaan yrittäjäkurssin suuntaa-antavien tietojen avulla. Siitä mainitsemasi valmiin mallin mukaan aloittaminen osa perustui kuitenkin silloisen taksilain määräysten mukaan ja välityskeskuksen sääntöjen mukaan. Eihän mikään "kotitaksimeininki" olisi edes tullut kysymykseen pääkaupunkiseudulla. Harmittaako nyt sekin sinua? Laita nyt se taksiyritys pystyyn niin rauhoitut. Terv. Seniili läskitaksiperse
Joo, sama kaikkitietävän kirjekurssilaisen ulina jatkuu. Jonkun itsetuntovamman näemmä aiheuttanut tuo kouluttamattomuus ja elämä mennyt muutenkin perseelleen, kun ei ole vanhoilla päivillään muuta tekemistä kuin ulista uusille yrittäjille netissä, kykenemättä minkäänlaiseen asialliseen kritiikkiin.

Jos vielä teen aloituksia aiheesta, niin jätän teidät läskit katkerikot omaan arvoonne, sillä niin paljon kuin nöyryyttämisestäsi nautinkin, niin tämä pilaa keskustelun aiheesta ja siihen eli itse aiheeseen sinulla ei ole mitään annettavaa, koska pääsi on 50 vuoden nahoille piereskelyn jälkeen täynnä kusta ja paskaa, ilman mitään annettavaa kenellekään. Vaikka niinhän se taisi olla alunperinkin.
Anonyymi kirjoitti:
Joo, sama kaikkitietävän kirjekurssilaisen ulina jatkuu. Jonkun itsetuntovamman näemmä aiheuttanut tuo kouluttamattomuus ja elämä mennyt muutenkin perseelleen, kun ei ole vanhoilla päivillään muuta tekemistä kuin ulista uusille yrittäjille netissä, kykenemättä minkäänlaiseen asialliseen kritiikkiin.

Jos vielä teen aloituksia aiheesta, niin jätän teidät läskit katkerikot omaan arvoonne, sillä niin paljon kuin nöyryyttämisestäsi nautinkin, niin tämä pilaa keskustelun aiheesta ja siihen eli itse aiheeseen sinulla ei ole mitään annettavaa, koska pääsi on 50 vuoden nahoille piereskelyn jälkeen täynnä kusta ja paskaa, ilman mitään annettavaa kenellekään. Vaikka niinhän se taisi olla alunperinkin.
Avustiko lakimiestiimisi tämän kirjoittamisessa vai pyysitkö Jakomäen kirjatosta apua?

Onko äitisi jo sammunut?
Anonyymi kirjoitti:
Joo, sama kaikkitietävän kirjekurssilaisen ulina jatkuu. Jonkun itsetuntovamman näemmä aiheuttanut tuo kouluttamattomuus ja elämä mennyt muutenkin perseelleen, kun ei ole vanhoilla päivillään muuta tekemistä kuin ulista uusille yrittäjille netissä, kykenemättä minkäänlaiseen asialliseen kritiikkiin.

Jos vielä teen aloituksia aiheesta, niin jätän teidät läskit katkerikot omaan arvoonne, sillä niin paljon kuin nöyryyttämisestäsi nautinkin, niin tämä pilaa keskustelun aiheesta ja siihen eli itse aiheeseen sinulla ei ole mitään annettavaa, koska pääsi on 50 vuoden nahoille piereskelyn jälkeen täynnä kusta ja paskaa, ilman mitään annettavaa kenellekään. Vaikka niinhän se taisi olla alunperinkin.
Olet saanut mitä alunperinkin pyysit. Sinulle on kerrottu monta asiaa mitä olit jättänyt laskelmastasi-siis että jää 5600€ tuloja. Se kun ei vaan pidä paikkaansa vaikka kuinka haluaisit. Arvostelusi ihmisiä kohtaan on ala-arvoista ja moukkamaista käytöstä. Se kertoo paljon persoonastasi ja sanoisin että et sovi alkuunkaan asiakaspalveluammattiin. Jos reagoit asiakkaille jotka ei sinua miellytä samaan tahtiin niin huhhuh.... Mutta niinkuin sanoin ja joku muukin on todennut että ala taksiyrittäjäksi niin opit ehkä miten homma menee. Voit minunkin mielestä poistua aiheesta koska tässä ei ole enään mitään keskusteltavaa, aihe oli sinulta alunperinkin metsässä. Onnea urallesi tuleva seniililäskipersetaksi ja koeta sinäkin istua siinä nahkapenkillä piereskelemässä sen 50 v. jos pystyt. Terveisin "seniililäskipersetaksi"
Anonyymi kirjoitti:
Olet saanut mitä alunperinkin pyysit. Sinulle on kerrottu monta asiaa mitä olit jättänyt laskelmastasi-siis että jää 5600€ tuloja. Se kun ei vaan pidä paikkaansa vaikka kuinka haluaisit. Arvostelusi ihmisiä kohtaan on ala-arvoista ja moukkamaista käytöstä. Se kertoo paljon persoonastasi ja sanoisin että et sovi alkuunkaan asiakaspalveluammattiin. Jos reagoit asiakkaille jotka ei sinua miellytä samaan tahtiin niin huhhuh.... Mutta niinkuin sanoin ja joku muukin on todennut että ala taksiyrittäjäksi niin opit ehkä miten homma menee. Voit minunkin mielestä poistua aiheesta koska tässä ei ole enään mitään keskusteltavaa, aihe oli sinulta alunperinkin metsässä. Onnea urallesi tuleva seniililäskipersetaksi ja koeta sinäkin istua siinä nahkapenkillä piereskelemässä sen 50 v. jos pystyt. Terveisin "seniililäskipersetaksi"
Kaikkeen asialliseen kritiikkiin olen vastannut asiallisesti ja myöntänyt huolimattomuuteni tai sitten selittänyt jo huomioineeni asian.
Mitä tahansa vittuilua ei tarvitse vastaanottaa asiakkailta, mutta vielä vähemmän entiseltä taksiläskiltä, nykyiseltä elämäänsä pettyneeltä katkerikolta ja siksi onnekseen huomenna kuopattavalta kitisijältä.
+Lisää kommentti
Mitä sitten tapahtuu kun ajat 6001 km kuukaudessa?
1 VASTAUS:
Kaikki menee pilalle, tietysti.
+Lisää kommentti
E-Mersun saa leasing-sopimuksella noin 1000€/kk 3 vuoden sopimus.
C-Mersu noin 800€/kk.
Skoda Octavia 450€/kk.
1 VASTAUS:
Törppö. Leasing hinnoitellaan kilometrien mukaan.
+Lisää kommentti
Ihan oikeasti AP.
Kyllä perustaksari tietää paremmin kulurakenteet ja mitä jää.
Sitäpaitsi siellä leikkiyrittäjäkurssilla on varmasti pyöritelty enemmän taksijuttuja kuin missään korkeakoulussa.
Turha tässä on koulutuksella henkseleitä paukutella, se ei takaa että osaa yrittäjyyden.

Tässä vaikuttaa oikeat suhteet oikeaan paikkaan, välitys, osaaminen ja hiukan tuuria.
Mitä noista sinulla on enemmän kuin näillä lt.n ja th.n yrittäjillä?
4 VASTAUSTA:
Paukuttelunhan aloittivat taksiläskit, kahden viikon kirjekurssin ja 50v piereskelyn pohjalta, ilman että olisivat sanoneet mitään itse asiasta.

Mihin tarvii suhteita? Asiakassuhteita kai lähinnä? Joo, ei ole valmiina asiakkaita, se on osa yrittäjyyttä hankkia ne.
Miksi pitää verrata TH:n ja LT:n yrittäjiin? Eiköhän mulla kuitenkin ole kaikkea enemmän kuin niillä, paitsi se välitys ja senkin voi ostaa, vuokrata tai rakentaa.
Anonyymi kirjoitti:
Paukuttelunhan aloittivat taksiläskit, kahden viikon kirjekurssin ja 50v piereskelyn pohjalta, ilman että olisivat sanoneet mitään itse asiasta.

Mihin tarvii suhteita? Asiakassuhteita kai lähinnä? Joo, ei ole valmiina asiakkaita, se on osa yrittäjyyttä hankkia ne.
Miksi pitää verrata TH:n ja LT:n yrittäjiin? Eiköhän mulla kuitenkin ole kaikkea enemmän kuin niillä, paitsi se välitys ja senkin voi ostaa, vuokrata tai rakentaa.
Nii, olihan sulla se ylivoimainen reititys ja päivän lehti jo vuosia sitten markkinointivalttina. Mutta yhä vielä teet noita huvittavia laskelmiasi täällä , kysellen vihaamiltasi oikeilta takseilta neuvoja. Kannattaisko välillä tehdä töitäkin?
Anonyymi kirjoitti:
Nii, olihan sulla se ylivoimainen reititys ja päivän lehti jo vuosia sitten markkinointivalttina. Mutta yhä vielä teet noita huvittavia laskelmiasi täällä , kysellen vihaamiltasi oikeilta takseilta neuvoja. Kannattaisko välillä tehdä töitäkin?
Ei tätä aloitusta kohdistettu nimenomaisesti katkerille 80v ”oikeille takseille”.
Mutta toki tiedossa oli, että tekin tänne iskette ulisemaan. Reititykset eivät kyllä ole olleet minun juttujani, vaikka selvää tietenkin on, että reitityksessä olisi nykytakseilla potentiaalia parantaa kannattavuuttaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tätä aloitusta kohdistettu nimenomaisesti katkerille 80v ”oikeille takseille”.
Mutta toki tiedossa oli, että tekin tänne iskette ulisemaan. Reititykset eivät kyllä ole olleet minun juttujani, vaikka selvää tietenkin on, että reitityksessä olisi nykytakseilla potentiaalia parantaa kannattavuuttaan.
Heh.. varmaankin aloitus oli tarkoitettu taloushallinnon sisäiseen asiaintarkasteluun (reps) mutta vahingossa pääsi vuotamaan tänne. Otan osaa.
+Lisää kommentti
Niin, oikeita takseja on stadissa tasan kolme.
Taksi Helsinki, Lähitaksi ja Helsinki airport taksi (HAT), jonka autot ovat toki Lähitaksissa.
Muut on pilipali firmoja, kuskit laaduttomia kuskeja, jotka ryöstää asiakkaiden rahat ja ajelevat kiertoreittejä.
Ilmoita
Niin, oikeita takseja on stadissa tasan kolme.
Taksi Helsinki, Lähitaksi ja Helsinki airport taksi (HAT), jonka autot ovat toki Lähitaksissa.
Muut on pilipali firmoja, kuskit laaduttomia kuskeja, jotka ryöstää asiakkaiden rahat ja ajelevat kiertoreittejä.
Ilmoita
Niin, oikeita takseja on stadissa tasan kolme.
Taksi Helsinki, Lähitaksi ja Helsinki airport taksi (HAT), jonka autot ovat toki Lähitaksissa.
Muut on pilipali firmoja, kuskit laaduttomia kuskeja, jotka ryöstää asiakkaiden rahat ja ajelevat kiertoreittejä.
Ilmoita
Ensimmäinen virhe on heti otsikossa. Sana taksi on yksikössä. Yhdellä taksilla kukaan ei rikastu. Vaikka hyvin liikkuvan taksin 150 000€ liikevaihdon saisi kokonaan itselleen, ei sitä varsinaisesti rikkaana voi mitenkään pitää
2 VASTAUSTA:
Älähän nyt. Aloittaja taloushallinnon ammatilainen ja vankka moniosaaja taksikentällä, ja myös leasingtoiminnan tuntija. Lisäksi hän on keksinyt auton joka kulkee ilman polttoainetta joten vähän kunnioitusta , pliis.
Anonyymi kirjoitti:
Älähän nyt. Aloittaja taloushallinnon ammatilainen ja vankka moniosaaja taksikentällä, ja myös leasingtoiminnan tuntija. Lisäksi hän on keksinyt auton joka kulkee ilman polttoainetta joten vähän kunnioitusta , pliis.
Kyllä penaalin terävimmät kynät ovat taksikuskeja.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Rikastun taksilla - laskelma

Auton saa liisattua 2500e/kk, 75tkm/v eli 6000km/kk. Sisältää vakuutuksen.
6000km/kk * 1,5e juoksu = 9000e/kk
Autoon kaikkineen se 2500e eli 9000-2500=6500e.
Välitysyhtiölle ja laitteisiin menee 10% liikevaihdosta eli 900e/kk, jää 6500-900=5600e/kk.

Hyvä palkka tuo 5600e/kk.

Mutta montako tuntia töitä tuon eteen saa tehdä? No jos lähdetään positiivisesti liikkeelle 30e/h keskituotosta, niin 300h. Tarkoittaa mieluummin kahden miehen työtä, jolloin palkka jaetaan 5600e / 2 = 2800e.
Jos nihkeä 20e/h, niin töitä tehtävä 450h/kk, mikä kolmelle jaettuna 1866e/kk 150h töillä per henki. Silti tuntipalkka alalle kohtalainen 12,44e/h.

Mitä isoa jää huomaamatta?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta