Miksi nykyään tehdään niin huonoa musiikkia?

Anonyymi

https://m.youtube.com/watch?v=j8JM9jnkTBs
Toista se oli 80-luvulla, silloin osattiin tehdä kunnon biisejä, jotks kuulostavat hyvältä vielä 35 vuoden jälkeenkin. Tekniikka kehittyy, mutta sisältö ei kehity. Nykymusiikki on kuollutta tähän verrattuna.

88

2148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Sorry, ei oikein uponnut tuo musiikki :(
        Joku aito fiilis tuosta puuttuu.



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, ei oikein uponnut tuo musiikki :(
        Joku aito fiilis tuosta puuttuu.

        kuuntele se ensin puhki cd:ltä 35 vuotta putkeen


      • Anonyymi

        Mikä tuossa yksitoikkoisessa renkutuksessa ja hakkaamisessa viehättää??? Joku vinkuu taustalla...jne.
        Massamusiikkia - kun on yhden kuullut on kuullut lähes kaiken..eihän tuo jää mieleenkään.
        Biisissää pitää olla sielukkuutta.
        Greta Van Fleet - Black Smoke Rising...ikinä kuullutkaan moisesta...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa yksitoikkoisessa renkutuksessa ja hakkaamisessa viehättää??? Joku vinkuu taustalla...jne.
        Massamusiikkia - kun on yhden kuullut on kuullut lähes kaiken..eihän tuo jää mieleenkään.
        Biisissää pitää olla sielukkuutta.
        Greta Van Fleet - Black Smoke Rising...ikinä kuullutkaan moisesta...

        Kyllä Ennen Oli Kaikki Paremmin
        https://www.youtube.com/watch?v=fC2gZobTZ0Q


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa yksitoikkoisessa renkutuksessa ja hakkaamisessa viehättää??? Joku vinkuu taustalla...jne.
        Massamusiikkia - kun on yhden kuullut on kuullut lähes kaiken..eihän tuo jää mieleenkään.
        Biisissää pitää olla sielukkuutta.
        Greta Van Fleet - Black Smoke Rising...ikinä kuullutkaan moisesta...

        "ikinä kuullutkaan moisesta" on kyllä yksi huonoimmista argumenteista ikinä musiikista puhuttaessa. Se, ettet sinä ole jotain kuullut ei kerro musiikista ja sen esittäjästä yhtään mitään, se kertoo vain ja ainoastaan sinusta.


      • Anonyymi

        Täydellisesti riippuu aivan ikäpolvesta keneltä kysyy. Itse nelkyt vuotiaana tykkään paljon myös 90 luvun musiikista kuten osittain nykyisestäkin. 20 vuotias työkaverini ei tunne edes faith no moren biisejä ennenkuin näytin niitä hänelle kuinka hyvää musaa oli 2000 luvun alussa., ja kiintyi siihen heti. Myös paljon hyvää musaa on menneisyydessä. Nyky musiikki 2019 luvulla lähes 90 prosenttisesti radio aalloilla soitettavista biiseistä myös kotimaan osalta on tuskaa ja baskaa. Suoranaista vihan ydinjätettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellisesti riippuu aivan ikäpolvesta keneltä kysyy. Itse nelkyt vuotiaana tykkään paljon myös 90 luvun musiikista kuten osittain nykyisestäkin. 20 vuotias työkaverini ei tunne edes faith no moren biisejä ennenkuin näytin niitä hänelle kuinka hyvää musaa oli 2000 luvun alussa., ja kiintyi siihen heti. Myös paljon hyvää musaa on menneisyydessä. Nyky musiikki 2019 luvulla lähes 90 prosenttisesti radio aalloilla soitettavista biiseistä myös kotimaan osalta on tuskaa ja baskaa. Suoranaista vihan ydinjätettä.

        Tätä en ole koskaan kuullut radiosta:
        https://www.youtube.com/watch?v=U3Qr6omvRVI

        ja harvoin tämäkään missään soi:
        https://www.youtube.com/watch?v=HXEJjtBouRA

        -persusussu


    • Anonyymi

      Siitä on aikaa kun on viimeksi kuullut uuden hyvän biisin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nykyään musiikki on silkkaa hakkaavaa bassoa ja hakkaavia rumpuja.
      Köyhiä säveliä.
      Jos haluatte kuunnella kunnon bassoa, kuunnelkaa studiomuusikko Carole Kayen soittoa. Esim. Ike ja Tina Turnerin River deep Mountin high.
      Kaye loi kappaleen keskelle kuuluisan bassoriffin .
      Sietää ottaa oppia nuorempienkin
      https://www.youtube.com/watch?v=ULw1RHHPv5g

    • Anonyymi

      Nykyään tehdään hyvää musiikkia enemmän kuin koskaan. Ongelma vain on siinä ettei sitä kuule missään, jos ei näe itse vaivaa tonkiakseen sen esiin. 80-luvulla mediat olivat käytännössä vain radio ja televisio. Muuta ei ollut. Nyt on, mutta pääosin se kaikkein suosituin musiikki, jota suurimmat ja rahakkaimmat mediat, radiokanavat, streamit sun muut soittavat, on raivostuttavan keskinkertaista ja puhkituotettua saastetta, markkinatutkimusten pohjalta väännettyä soittolistapasketta.

      • Anonyymi

        Juuri näin!


      • Anonyymi

        Tekijänoikeusmaksut pitävät huolen siitä että niitä ei kuule missään. Nykyään jos eksyy johonkin Baarii, Discoon oli sitten vaikka ulkomailla, niin vanhoja kappaleitahan sielä soitetaan. 80 luvulla ei tullut kuuloonkaan että niitä menobiisejä oltaisiin soitettu pintapaikoissa enää puolen vuoden päästä. Vanha oli jo silloin liian vanhaa soitettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekijänoikeusmaksut pitävät huolen siitä että niitä ei kuule missään. Nykyään jos eksyy johonkin Baarii, Discoon oli sitten vaikka ulkomailla, niin vanhoja kappaleitahan sielä soitetaan. 80 luvulla ei tullut kuuloonkaan että niitä menobiisejä oltaisiin soitettu pintapaikoissa enää puolen vuoden päästä. Vanha oli jo silloin liian vanhaa soitettavaksi.

        Juuri niin. Tekijänoikeusmaksut menevät Teostolle ja CIA:lle, joten ei kannata panostaa tuotteen/palvelun laatuun.

        Ennen EU:ta tekijänoikeudet pysyivät Suomessa ja laatu oli huomattavasti parempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Tekijänoikeusmaksut menevät Teostolle ja CIA:lle, joten ei kannata panostaa tuotteen/palvelun laatuun.

        Ennen EU:ta tekijänoikeudet pysyivät Suomessa ja laatu oli huomattavasti parempaa.

        Huomaan, ettet ymmärrä yhtään mistä puhut!



      • Anonyymi

        CLUTCH - hyi helekatti mitä huutamista ja vingutusta, ei melodisuudesta tietoakaan,,,


      • Anonyymi kirjoitti:

        CLUTCH - hyi helekatti mitä huutamista ja vingutusta, ei melodisuudesta tietoakaan,,,

        Ehkä tämä on lähempänä musiikillista sävelkorvaasi:

        https://www.youtube.com/watch?v=my85PH5xOxs

        Melodista, vai kuinka =)


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Osaat olla sarkastinen..


    • Anonyymi

      Kaikki hyvä musiikki on maailman historiassa jo sävelletty kertaalleen. Jos joku yrittää tehdä todella uutta musaa, tuloksena on vain pelkkää mitään sanomatonta mössöä. Ei se ole helppoa, kun kaikki on jo kertaalleen tai useampaan kertaan jo sävelletty.

      M A Nummisen hyvä kaveri Pedro Hietanen oli kuulemma sanonut, että maailmassa on sävelletty alun perin vain 50 teosta. Loput myöhemmin tehdyt ovat vain enemmän tai vähemmän kopioita niistä.

      Pedro Hietasen hyvä tutun Jani Uhleniuksen mielestä taas oikea määrä olisi vain 5 kpl.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Länsimainen taidemusiikki alkaa jo antiikin ajalta ennen keskiaikaa. Kuuluisia säveltäjiä mm. Bach, Mozart, Beethoven, Wagner, Schönberg, Chopin, Stravinsky, Tšaikovski. Yksikään edellämainituista ei kuulosta toiselta. Nämä olivat vain länsimaista taidemusiikkia, sen lisäksi on vielä maailman musiikkia intialainen, afrikkalainen, amerikkalainen johon lukeutuu esimerkiksi Jazz.

        Toki jos kuuntelee vain populaarimusiikkia radioformaatissa niin hyvin voi kuulostaa jokainen renkutus toisen kopiolta. Elokuvamusiikissa on menty suurien studioiden ehdoilla eli ulkoistettu hankinnat parille miehelle jotka säveltävät lähes kaiken elokuvamusiikin mitä elokuvateattereissa voi kuulla. Siitä syystä myös elokuvamusiikki alkaa kuullostaa valitettavasti itsensä kopiolta.

        Musiikki pitäisi suojata käsitteenä tarkoittamaan vain taidemusiikkia jota radioformaattinen populaarirenkutus ei todellakaan ole. Silloin maallikotkin voisivat kasvattaa henkistä älykkyyttään ja vaihtaa kanavan esimerkiksi YLE Klassiseen.


    • Anonyymi

      Mitä väliä, kun musiikkia on tarjolla joka makuun yllin kyllin jo ennestään.

    • Anonyymi

      Eihän keta-mita -sukupolvi osaa puhuakaan.

    • Anonyymi

      Olen itsekin muusiikintekijä harrastepohjalta, mutta samaa olen ihmetellyt. Miksi piisit on niin elottomia, tehottomia, tunnottomia ja mekaanisia ? Ja tekstitkin ovat usein kankeita ja kuin harjateräksestä väännettyjä.

      Syytän surkeudesta komppikoneita ja nykyaikaisia soittorasioita. Niistä puuttuu inhimillinen tatsi ja kosketus. Mitä teksteihin tulee, ne todennäköisesti kirjoitetaan etukäteen ja sitten pakkoistutetaan johonkin biittiin. Kaikessa on teollisuuden tylsä ja mauton maku.

      Poikkeuksia on, joista arvostan eniten Aviciita. Todella nerokkaita ja mielikuvia herättäviä kappaleita, jotka tosin olisivat parhaimmillaan elävien soittajien säestäminä. Aviciinkin pohjat ovat sitä samaa halpatuotantoa, kuten kaikilla robottitaustojen tekijöillä. Myös digitaalinen äänitys heikentää ja köyhdyttää soundia.

      • Olen tuossa pakkosanoituksesta samaa mieltä. Musiikin tekijänä haluaisit Biisin jossa kun alatte kokeilla miten muusikot reagoi,tarkoitan näet tunteen vaikka Kitarista jotka molemmat vakavoituu ja tulevat sydämmellä mukaan. Kaikilla jotka tuovat oman minänsä mukaan ei pitäisi olla tiukkaa jarrua,sen kyllä kuulee jos vähän muusikon tunne kyynel vierähtää.Sanat Suomalaiset ei tahdo istua?Seisokoot jos saamme jotain muuta kuin tosivanhoista biiseistä napattuja pätkiä,Junnu yksi jolta muunto pätkät sekaan ja Juice tietenkin 15 yö,monella tyylin kappaleella samaa. Myös kansan sanonnat,Läpi harmaan kiven ym.vast. Kovimmillakin lauluntekijöillä on myös muisti joka tekee sen että vaikka kuinka kaukaa muistiin jäänyt pätkä voi tulla jostain olemassa olevasta ja Perikunta nostaa muusikko paran vannomisista huolimatta pintaan siksi aikaa että saavat hänet vielä köyhemmäksi korvauksia vaatimalla/eikä tarvi olla kun lähelle. Miten olet luova kun samalla vahtaat näitä asioita? On ukomaiset itkettäjät ja monta kotimaista ettei laulaja voi olla varma pystyykö vetämään yleisölle,eli onko nämä nyt niitä sen musiikin parhaimmisto?? Rock musiikki on nykyään tosi kysymys merkki ja kyllä moni muukin,Kuuntelin yöllä Radiota ja toimittaja sanoi soitamme vielä yhden Jatz kappaleen,luulin kuuntelevani erään USA-tyylin yhdistelmää puhaltimet,basso vaan haistelin kantria ja tutun Soul yhtyeen pätkiä. Vai onko mieliala musa ilman nuotteja vielä Remun tasolla,antaa pannun paukkua,se olisi hyvä merkki ettei kaavat paina päälle vaan kyyneleet silmissä kellä mistäkin Tärkeintä lauluntekijä-muusikko-tulos jota jengi huutaa mukana ja kotona. Kiitän paitsi laiskoja Radio toimittajia,kyllä nyt kerran vuodessa vois nauhoitteen viikonloppu yönä tekaista uusiksi,niin kun kaikki ollaan yksien omistuksissa pitää mainokset tulla ensin pinnalle. Ollapa vielä Pekka Souri(menikö nimi oik.) Yöllä kuunneltiin mahtavia keskusteluja,surua ja kun kappale oli soitettu tuli palaute osio oli iloa ja Sinä lauluntekijä kerro ottiko moni Soittaja/Biisinikkari ite puhelimen käteen?Aina joskus tuntui että tietoa oli kappaleesta,ja oli myös ylläri soittoja niin rahvaalle kuin maestroille. Kiitän kaikesta musasta,jatkakaa minä kuuntelen!


      • thunderotto kirjoitti:

        Olen tuossa pakkosanoituksesta samaa mieltä. Musiikin tekijänä haluaisit Biisin jossa kun alatte kokeilla miten muusikot reagoi,tarkoitan näet tunteen vaikka Kitarista jotka molemmat vakavoituu ja tulevat sydämmellä mukaan. Kaikilla jotka tuovat oman minänsä mukaan ei pitäisi olla tiukkaa jarrua,sen kyllä kuulee jos vähän muusikon tunne kyynel vierähtää.Sanat Suomalaiset ei tahdo istua?Seisokoot jos saamme jotain muuta kuin tosivanhoista biiseistä napattuja pätkiä,Junnu yksi jolta muunto pätkät sekaan ja Juice tietenkin 15 yö,monella tyylin kappaleella samaa. Myös kansan sanonnat,Läpi harmaan kiven ym.vast. Kovimmillakin lauluntekijöillä on myös muisti joka tekee sen että vaikka kuinka kaukaa muistiin jäänyt pätkä voi tulla jostain olemassa olevasta ja Perikunta nostaa muusikko paran vannomisista huolimatta pintaan siksi aikaa että saavat hänet vielä köyhemmäksi korvauksia vaatimalla/eikä tarvi olla kun lähelle. Miten olet luova kun samalla vahtaat näitä asioita? On ukomaiset itkettäjät ja monta kotimaista ettei laulaja voi olla varma pystyykö vetämään yleisölle,eli onko nämä nyt niitä sen musiikin parhaimmisto?? Rock musiikki on nykyään tosi kysymys merkki ja kyllä moni muukin,Kuuntelin yöllä Radiota ja toimittaja sanoi soitamme vielä yhden Jatz kappaleen,luulin kuuntelevani erään USA-tyylin yhdistelmää puhaltimet,basso vaan haistelin kantria ja tutun Soul yhtyeen pätkiä. Vai onko mieliala musa ilman nuotteja vielä Remun tasolla,antaa pannun paukkua,se olisi hyvä merkki ettei kaavat paina päälle vaan kyyneleet silmissä kellä mistäkin Tärkeintä lauluntekijä-muusikko-tulos jota jengi huutaa mukana ja kotona. Kiitän paitsi laiskoja Radio toimittajia,kyllä nyt kerran vuodessa vois nauhoitteen viikonloppu yönä tekaista uusiksi,niin kun kaikki ollaan yksien omistuksissa pitää mainokset tulla ensin pinnalle. Ollapa vielä Pekka Souri(menikö nimi oik.) Yöllä kuunneltiin mahtavia keskusteluja,surua ja kun kappale oli soitettu tuli palaute osio oli iloa ja Sinä lauluntekijä kerro ottiko moni Soittaja/Biisinikkari ite puhelimen käteen?Aina joskus tuntui että tietoa oli kappaleesta,ja oli myös ylläri soittoja niin rahvaalle kuin maestroille. Kiitän kaikesta musasta,jatkakaa minä kuuntelen!

        Sauri, mutta hälläväliä, ajatus tuli perille =)


    • Anonyymi

      Olen itsekin muusiikintekijä harrastepohjalta, mutta samaa olen ihmetellyt. Miksi piisit on niin elottomia, tehottomia, tunnottomia ja mekaanisia ? Ja tekstitkin ovat usein kankeita ja kuin harjateräksestä väännettyjä.

      Syytän surkeudesta komppikoneita ja nykyaikaisia soittorasioita. Niistä puuttuu inhimillinen tatsi ja kosketus. Mitä teksteihin tulee, ne todennäköisesti kirjoitetaan etukäteen ja sitten pakkoistutetaan johonkin biittiin. Kaikessa on teollisuuden tylsä ja mauton maku.

      Poikkeuksia on, joista arvostan eniten Aviciita. Todella nerokkaita ja mielikuvia herättäviä kappaleita, jotka tosin olisivat parhaimmillaan elävien soittajien säestäminä. Aviciinkin pohjat ovat sitä samaa halpatuotantoa, kuten kaikilla robottitaustojen tekijöillä. Myös digitaalinen äänitys heikentää ja köyhdyttää soundia.

      • Anonyymi

        Ruotsalainen DJ, Avicii, tuli tunnetuksi siitä, että lainasi musaansa country-vaikutteita. Mielestäni aika kauhea keitos suoraan sanottuna. Yikes!

        Avicii menestyi erityisesti jenkeissä, ja syy on siinä, että hän onnistui tekemään electronisesta musasta helpommin lähestyttävän jenkkiaudienssille, joka on kuluttajina hyvin konservatiivista. Se onnistui juuri noilla em. country-vaikutteilla.

        Sitä voi pitää eräänlaisena saavutuksena maassa, jossa poltettiin aikoinaan 1979 kokonainen stadiollinen disco-levyjä. Sen jälkeen suurimmat radiokanavat keskittyivät rockin soittamiseen tai countryn, jos puhutaan muista kuin rannikkoalueista.


      • Anonyymi

        Et oo tosissas!? :D




    • Anonyymi

      Tehtiin sitä ennenkin huonoa muisikkia. Valtavirtamusa oli huonointa 80-luvulla:
      Madonna - säälittävä renkuttaja
      Cyndi Lauper - Madonnakin huonompi laulaja eikä sillä ole kuin pari kolme hyvää kappaletta.
      Michael Jackson - Monet levyt olivat ylituotettua roskaa MTV:lle ja radioille. Sanoitukset suurimmaksi osaksi pliisuja ja roskaa. Puhumattakaan näistä vainoamiskappaleista (Leave me Alone, Billie Jean jne.)
      Prince - Tää tyyppi oli vielä huonompi kuin MJ. Mokomat röyhelöt ja siirappiset kappaleet saavat Jari Sillanpäänkin kuulostamaan metallilta verrattuna tähän.
      Laura Branigan - Muutama hyvä biisi, melko unohdettava lopulta. "Self-control" alkaa ärsyttää jo vaikken radiota juuri kuuntelekaan.
      Whitney Houston - Suosittu ainoastaan äänensä takia. Monet biisit ovat sokerisia rakkausbiisejä.
      AC/DC - Back in Black ja sen kopiot...

      Pidän 80-luvulta lähinnä Kim Wildesta, Leslie Phillipsistä, metalli ja hard rock artisteista.

      2000-luvulla on tullut lukuisia hyviä artisteja ja albumeja:
      Neal Morse, Lana Del Rey, Billie Eilish, Avril Lavigne, Bat for Lashes, Nicole Atkins, Theocracy, Syetem of a Down, Kendrick Lamar, Kacey Musgraves, Nicki Minaj, Rihanna, Sleeping Romance jne.
      Tietty jos lähtökohtaisesti olet päättänyt että et enää uutta musiikkia kuuntele etkä siitä tykkää niin kukaan ei voi sinua auttaa siinä. Se johtuu vain siitäm, että olet jämähtänyt.

      80-luku oli melko "typerä" kausi. Monet hitit olivat kopiota ja jumakauta niitä syntikoita käytettiin lähes kaikkialla. Judas Priest ja Queen alkoivat kuulostaa radiopopilta. Biisit olivat sanoitukellisesti höttörakkausbiisejä. Kertoo tosi paljon, että "Billie Jean" on 80-luvun tunnetuimpia kappaleita. Se kertoo jostain kuvitteellisesta vainoajasta. Olihan hänellä tämä maailmanparannuskappale "Human Nature" josssa kysellään "Why? Why?" niin kuin Geir Rönning teki euroviisuissa. Jätä se maailmanpelastus misseille! "The Girl Is Mine" on kappale, jolle naurettiin. Kissatappelu kahden miehen välillä, niin tai ainakin Paul oli mies, tietääkseni.

      80-luku oli höttövuosikymmen musiikissa. 90-luvilla tuli persoonallisuus sanoituksiin. 80-luvulla Heart alkoi tehdä areenarokkia vaikka 70-luvulla heillä oli syvällisiä biisejä.

      80-luvun musavideotkin ovat kliseisiä ja naurettavia.

      • Anonyymi

        Kasari oli muutakin kuin rokkia. Suomalaisten rokkipiirien närästys on toki ymmärrettävää, koska tässä maassa on edelleen vuosisatoja vanha "pelimanniperinne" voimissaan. Tarkoittaa siis sitä, että käsityöläisyys eli sorminäppäryys on kunniassaan. "Koneet" tekemässä musiikkia on suoranainen pyhäinhäväistys, pitää tilutella sormin.

        Kasari oli juuri teknologian suhteen vallankumouksellinen vuosikymmen. Uudenlaisia musatyylejä nousi esiin lähes vuosittain, koska uusista teknologioista otettiin kaikki irti. Sehän on luovuutta jos mikä. Yksikään vuosikymmen ennen tai jälkeen ei ole nähnyt moista. Ja sitä teknologiaa käyttävät nykyisin myös rock-bändit studioissaan.

        Onhan se tietysti totta, että jos kasarilla linnottautui kuuntelemaan jotain Uriah Heeppiä luuppina asuntoonsa, niin on vaikea nähdä, mikä kasarista teki niin erikoisen.

        2000-luku on kameleonttien ja postmodernismin vuosikymmen. Taideteorian kannalta tämä tarkoittaa lainailua ja yhdistämistä, ei niinkään uuden keksimistä. Vaikutteita otetaan ja niitä välitetään. Ei keksitä uutta. Tästä siis joidenkin rakastama hokema, että kaikki on keksitty.

        En myöskään ihmetele artistikattausta. Listassa on paljon bluesin, punkin, motownin ja rockin uudelleenlämmittelyä. Postmodernismia siis, ja tottakai rockista pitävä taho heihin vetoa tuntee. Sinänsä huvittavaa narista kasarista, kun nämä ovat vielä vanhempaa kerrostumaa. Back to the roots. Missä se 2000-luvun hehkutettu uutuus?

        Samplaus oli täysin uusi teknologia kasarilla. Ei 2000-luvulla ole nähty sellaista luovuutta, mitä kasarilla päästiin näkemään. Tottakai ajan henkikin vaikuttaa; kasari oli valtaisan talouskasvun ja hyvinvoinnin vuosikymmen. Kun on resursseja, tehdään myös kokeiluja, joskus epäonnistuen joskus onnistuen. 2000-luku on taas velkaantumisen, laman, työttömyyden, talouskurin ja yleisen pessimismin vuosikymmen ilmastolamaannusta myöten. Ei sellainen luovuutta paranna. Pelataan varman päälle loppuun saakka. Keikat pitää saada myytyä ja myynti nousuun digitaalisessa kaupassa.

        Lähinnä ihmetyttää yhteiskuntapoliittisten kannanottojen puute, koska tämä aika olisi niille kypsä. Niistähän se musa 60- ja 70-luvuilla tuli tutuksi. Tässäkin näkyy postmodernismi. Lainataan, mutta vain ne kuoret. Jotain puuttuu.


      • Anonyymi

        Mitä musatyylejä? Thrash metal keskittiin jo 70-luvulla. Maiden muuttui Priestin kopioksi.

        Ei 80-luvulla mitään uusia musatyylejä tullut. En ainakaan tiedä. Suurimmat hitit olivat covereita tai plagiaatteja.

        Yhteiskuntakannanotto? Ottaa päähän Roger Watersin ja Bruce Spiringsteenin Israel-jutut. He eivät keksi mitään omaperäistä. Madonna pyörii mukana ja viimein fanitkin ovat huomanneet kuinka huono hän on. Syynä vertailuvideot euroviisuesityksen originaalin ja muokatun välillä.

        80-luku oli huumeiden aikaa. Pink Floydilla loppui inspiraatio. Black Sabbath pyöri mudassa Dion lähdön jälkeen.

        Olihan sitä syntikkapoppia - Alphaville, A-ha jne. ja tosiaan nuo metallibändit kuulostivat monet samalta kuin popyhtyeet. Kaikki yrittivät radioon tai MTV:lle. Muijat alkoivat sillon keikuttamaan peppua ja Michael Jackson hieroi pallejaan ja ähki. Jos katsot musavideoita niin ymmärrät.
        Voitko antaa esimerkin uudesta tyylistä? Siis ei mitään MJ:tä joka kopoi James Brownia.

        Suurin asia oli Ozzy Osbournen eka sooloalbumi - Randy Rhoads keksi uuden tavan kitaran soittoon.

        Musa ei ollut sentää niin kauheaa kuin vaatteet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kasari oli muutakin kuin rokkia. Suomalaisten rokkipiirien närästys on toki ymmärrettävää, koska tässä maassa on edelleen vuosisatoja vanha "pelimanniperinne" voimissaan. Tarkoittaa siis sitä, että käsityöläisyys eli sorminäppäryys on kunniassaan. "Koneet" tekemässä musiikkia on suoranainen pyhäinhäväistys, pitää tilutella sormin.

        Kasari oli juuri teknologian suhteen vallankumouksellinen vuosikymmen. Uudenlaisia musatyylejä nousi esiin lähes vuosittain, koska uusista teknologioista otettiin kaikki irti. Sehän on luovuutta jos mikä. Yksikään vuosikymmen ennen tai jälkeen ei ole nähnyt moista. Ja sitä teknologiaa käyttävät nykyisin myös rock-bändit studioissaan.

        Onhan se tietysti totta, että jos kasarilla linnottautui kuuntelemaan jotain Uriah Heeppiä luuppina asuntoonsa, niin on vaikea nähdä, mikä kasarista teki niin erikoisen.

        2000-luku on kameleonttien ja postmodernismin vuosikymmen. Taideteorian kannalta tämä tarkoittaa lainailua ja yhdistämistä, ei niinkään uuden keksimistä. Vaikutteita otetaan ja niitä välitetään. Ei keksitä uutta. Tästä siis joidenkin rakastama hokema, että kaikki on keksitty.

        En myöskään ihmetele artistikattausta. Listassa on paljon bluesin, punkin, motownin ja rockin uudelleenlämmittelyä. Postmodernismia siis, ja tottakai rockista pitävä taho heihin vetoa tuntee. Sinänsä huvittavaa narista kasarista, kun nämä ovat vielä vanhempaa kerrostumaa. Back to the roots. Missä se 2000-luvun hehkutettu uutuus?

        Samplaus oli täysin uusi teknologia kasarilla. Ei 2000-luvulla ole nähty sellaista luovuutta, mitä kasarilla päästiin näkemään. Tottakai ajan henkikin vaikuttaa; kasari oli valtaisan talouskasvun ja hyvinvoinnin vuosikymmen. Kun on resursseja, tehdään myös kokeiluja, joskus epäonnistuen joskus onnistuen. 2000-luku on taas velkaantumisen, laman, työttömyyden, talouskurin ja yleisen pessimismin vuosikymmen ilmastolamaannusta myöten. Ei sellainen luovuutta paranna. Pelataan varman päälle loppuun saakka. Keikat pitää saada myytyä ja myynti nousuun digitaalisessa kaupassa.

        Lähinnä ihmetyttää yhteiskuntapoliittisten kannanottojen puute, koska tämä aika olisi niille kypsä. Niistähän se musa 60- ja 70-luvuilla tuli tutuksi. Tässäkin näkyy postmodernismi. Lainataan, mutta vain ne kuoret. Jotain puuttuu.

        Laulu puolueista 1968

        https://www.youtube.com/watch?v=mZijCcPZKYU


    • Anonyymi

      On tää paree:
      https://m.youtube.com/watch?v=e80qhyovOnA

      Ja kyl nykyään hyvääki musaa tehdään, jos jaksaa vaan ettiä!
      Ainakin örrömusaa, joka itteä eniten kiinnostaa. Poppihan on ollu täyttä shaibaa jo kauan aikaa, siksi sitä on pakko joka tuutista tuputtaakin, eihän sitä muuten kukaan ostakaan. Turhaa kertakäyttömusaa tyhmemmille.

      • Anonyymi

        Maggie Reilly on ollut roskiksessa jo yli 20 vuotta. Hän luulee edelleen olevansa merkittävä artisti vaikka hänellä on pari tunnettua kappaletta.

        Onneksi meillä on Britney vaikka hänellä on pari viime levyä ollut säälittävää EDM-roskaa.

        80-luvun artisteilla ei ollut taistelutahtoa. He luovuttivat heti kun tuli yksi floppi. He joko lopettivat tai siirtyivät syrjään. Kylie Minogue on poikkeus. 80-luvun lopulta näihin päiviin saakka - ei ole koskaan piitannut trendeistä vaan ollut oma itsensä. levyttänyt alle 4 vuoden välein ja taistellut syövän kanssa. Kriitikot sanoivat hänen olevan kertakäyttöartisti aikoinaan. Viime vuonna ilmestyi taas levy. 30 vuottaa uraa takana.

        Prince on varmaan kaikkien aikojen kaamein artisti. Miten sitä siirappista kakkaa voi kuunnella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maggie Reilly on ollut roskiksessa jo yli 20 vuotta. Hän luulee edelleen olevansa merkittävä artisti vaikka hänellä on pari tunnettua kappaletta.

        Onneksi meillä on Britney vaikka hänellä on pari viime levyä ollut säälittävää EDM-roskaa.

        80-luvun artisteilla ei ollut taistelutahtoa. He luovuttivat heti kun tuli yksi floppi. He joko lopettivat tai siirtyivät syrjään. Kylie Minogue on poikkeus. 80-luvun lopulta näihin päiviin saakka - ei ole koskaan piitannut trendeistä vaan ollut oma itsensä. levyttänyt alle 4 vuoden välein ja taistellut syövän kanssa. Kriitikot sanoivat hänen olevan kertakäyttöartisti aikoinaan. Viime vuonna ilmestyi taas levy. 30 vuottaa uraa takana.

        Prince on varmaan kaikkien aikojen kaamein artisti. Miten sitä siirappista kakkaa voi kuunnella?

        Prince oli loistava kitaristi
        https://www.youtube.com/watch?v=efhlDbZ4SmY

        - persusussu


      • Anonyymi

        Oli varmasti mutta biisit oli roskaa. Eikä se tyyppi laulanut edes kunnolla. En halua kuula mitään puheliseksilaulua mieheltä! Eikös ne oo naiset jotka läähättää puhelimessa eikä miehet? Siis Baccaraa soimaan eikä mitään tyyppiä joka luuli olevansa popin prinssi.

        Princellä oli varmaan prinssinakki...


      • Anonyymi

        Oli varmasti mutta biisit oli roskaa. Eikä se tyyppi laulanut edes kunnolla. En halua kuula mitään puheliseksilaulua mieheltä! Eikös ne oo naiset jotka läähättää puhelimessa eikä miehet? Siis Baccaraa soimaan eikä mitään tyyppiä joka luuli olevansa popin prinssi.

        Princellä oli varmaan prinssinakki...


      • Anonyymi

        Oli varmasti mutta biisit oli roskaa. Eikä se tyyppi laulanut edes kunnolla. En halua kuula mitään puheliseksilaulua mieheltä! Eikös ne oo naiset jotka läähättää puhelimessa eikä miehet? Siis Baccaraa soimaan eikä mitään tyyppiä joka luuli olevansa popin prinssi.

        Princellä oli varmaan prinssinakki...


    • Anonyymi

      Juu ihan täysin samaa mieltä.. Nykymusiikki on juuri sitä höpö höpö musiikkia.
      Laulamisen kanssa ei oo mitään tekemistä. Kuka vaan osaa höpöttää niin kuin tuo rap-musiikki on, sama kun lukis kirjasta jotain musiikki soi takana. Ihan täyttä sontaa koko musiikkityyli.

    • Anonyymi

      Ihmisen historiassa AINA on vanhukset kauhistelleet nuorten musaa (nuorten mielestä kolmekymppinen on vanhus). Mikään ei ole muuttunut!

      • Anonyymi

        Tuo on totta. Muistan omasta nuoruudestani radio ohjelman jossa käsiteltiin nuorisomusaa.. Nauroin kyllä ihan totaalisesti niille kommenteille.
        Esim. "Nuoriso vain haluaa kuunnella huonoa musiikkia vain meitä ärsyttääksemme" :)


    • Anonyymi

      eihan nyt aloittajalle tiedoksi että musiikkia suolletaan ulos niissä määrin että vaikka kuuntelisit vain kertosäkeen jokaisesta biisistä niin et pystyisi kuulemaan edes 50% kaikesta tehdystä elämäsi aikana. jos sinun mielestäsi nykyajan musiikista puuttu jotain eikä se sinuun iske niin ehkä etsit väärästä paikasta. kannattaisi etsiä juuri sitä oikeaa itsellesi netistä. itse tykkään progressiivisesta ja melodillisesta musiikista ja sanotaanko että 98% kaikesta kuulemastani on täyttä kuraa mutta silti kuuntelen ja kuuntelen josko aina joskus joku yksi biisi tärppäisi kuuntelunystyröitäni ja silloin kun tärppää niin saan korvaorgasmin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Esim. "Nuoriso vain haluaa kuunnella huonoa musiikkia vain meitä ärsyttääksemme" :)
      Muistan, se oli jonkun dingo kappaleen jälkeen..

    • Anonyymi

      Onko kaikki sävelkulut jo kaluttu läpi? Eikö enää ispiraatioita tule? Timo Rautiainen muistaakseni oli, joka otti tämän esille tässä taannoin. Minusta tuntuu ainakin siltä että ihminen ei yksinkertaisesti keksi enää hyviä melodioita, kuten oli joskus 80-luvun alussa vielä. Silloin Pellet, Eput ja vastaavat olivat täynnä luovuutta. Ei näitä nykyräpeltäjiä voi verrata näihin vanhoihin partoihin.

      Kansanmusiikissa tuntuu olevan vielä luovuutta, paitsi että esimerkiksi Värttinä on ammentanut kappaleitaan traditiosta paljonkin. Olen sitä mieltä, että jos Värttinä olisi ollut jollain kappaleella mukana Euroviisuissa, sillä olisi ollut saumat vaikka kuinka korkealle, vaikka voittoon. Ennen tätä hullua menoa joka nyt euroviisuissa on, että voittaja päätettäneen jo etukäteen, Värttinä olisi voinut voittaa aivan varmasti. Silloin vuosikymmeniä sitten arvostettiin tällaista kunkin maan omaleimaista kansanmusiikkia sekä omaperäisyyttä. Nyt nämä renkutukset eivät eroa toisistaan, ja voittajat siis päätetään varmastikin etukäteen.

      • Anonyymi

        Sinä analysoit vain omasta näkökulmasta musiikkia. Et tunnu uskovan, että voisi olla muita musiikki makuja.
        Siinä sinä nyt vaan olet väärässä. Ja se tarkoittaa sitä, että toiset haluavat oikeasti kuunnella nykymusaa. Sinä "olet vain pudonnut kelkasta". Kuten ennen vanhaan sanottiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä analysoit vain omasta näkökulmasta musiikkia. Et tunnu uskovan, että voisi olla muita musiikki makuja.
        Siinä sinä nyt vaan olet väärässä. Ja se tarkoittaa sitä, että toiset haluavat oikeasti kuunnella nykymusaa. Sinä "olet vain pudonnut kelkasta". Kuten ennen vanhaan sanottiin.

        Onhan niitä, mutta ei ne ole menestyneet lordia lukuunottamatta (en ole lordi-fani missään nimessä) Euroviisuissa. Suomalaiset matkivat musiikissa näitä länsimaisia kertakäyttö-gendrejä, ja sen tietää että nämä samat renkutukset ei kiinnosta enää ketään. Mitään omaperäistä, oman kulttuurimme tuotetta ei uskalleta esittää. Aina pitää olla jotain hölynpöly- diskojytkettä. Hävetään sitä mikä on meidän omaa. Jospa oltaisiin edes kokeiltu Värttinää esimerkiksi. Kuunkuiskaajia kokeiltiin, mutta se ei ole Värttinä. Tiedän kuinka huikea runsaudensarvi on se maaperä josta Värttinä ammensi laulujaan. Se on loppumaton.


    • Anonyymi

      Elvistä ja hänen matkijoitaan haukuttiin huutajiksi ja julistettiin koko sukupolvi musiikin vihaajaksi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Ei ihan uusinta uutta tuotantoa, mutta menköön
      https://www.youtube.com/watch?v=B-9IvuEkreI

      • Anonyymi

        Ei nappaa. Tosta kiminästä flower duet on ainoo jota pystyy kuuntelemaan ilman korvatulppia. Nojoo ja Caballen Hijo de la luna.


    • Anonyymi

      99% kaikesta musiikista/elokuvista mitä ikinä on tehty on ROSKAA.
      Suomessa vasta ROSKA tuotanto alkamassa mm. IRON SKY 2 ... siis WTF???? Älkääää tehkö enää!! Maailma saastuu muutenkin, moista saastetta ei enää tarvita.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ja mitä tohon Princen säälittävään kiekumiseen tulee, niin hyvän kun delas, vaan mitä viinis taas sit oli...
      Mitä taidetta tuo nyt on? Ja vielä haluaa rahaa, olisi ollut onnellinen, että edes joku kuunteli.

    • Anonyymi

      Se, että sinä et ymmärrä jonkun musiikin hyvyyttä, ei kerro mitään musiikin laadusta, vain pelkästään sinun rajoittuneisuudestasi. Madonna, Prince, Värttinä, Metallica, Priest, Popeda, Arvo Pärt, Wagner, JVG, Sanni... kaikilla on annettavaa kun ymmärrät mitä kuuntelet ja osaat antaa arvoa musiikin hyville asioille.

      • Anonyymi

        Kellehän sinä nyt tarkoitit sanomasi?

        Musiikki on makuasia, eikä toinen voi saada toista innostumaan jostain, ellei tämä itse innostu. Jokatapauksessa näyttää olevan niin että tämä suomalaisten valtavirtamusiikki (disko, pop, iskelmä, reggae, rokki) ei tule menestymään Euroviisuissa, kun se laulukilpailu nyt otettiin puheeksi. Toisaalta kuten tuolla ylempänä annoin ymmärtää, millään musiikillisuudella ei enää Euroviisuja voiteta. Koko pulju on luultavasti korruption kyllästämä, uskoisin näin. Vielä kaksikymmentä vuotta sitten olikin nähdäkseni niin että musa ratkaisi. Silloin kansanmusiikki tai omaleimainen musa oli usein korkealla näissä pippaloissa. Irkut voitti useammin kuin kerran omalla perinteeseen pohjautuvalla musiikilla, näin muistelen. Rauhalliset melodiset kappaleetkin oli korkealla. Tämä on minun mielipide joka perustuu minun havaintoihini.


    • Anonyymi

      Aika törkeä asiavirhe oli kun joku iltalehden toimittaja sanoi että: pahis syötti piranhoille ihmisiä... väärä oli elokuva tämä missä syötettiin piranhoille ihmsiä oli: You Only Live Twice.

      Ei suinkaan joku 007 Rakastettuni.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä, kun puhutaan pelkästään mainstream-musiikista. Radiota tulee kuunneltua melko harvoin tämän takia, vaikka esim. Helmiradiosta ja Nostalgiasta pidänkin. Noilta kanavilta tosin ruukaa tulemaan enimmäkseen niitä puhkisoitettuja hittikappaleita (vaikka toki pidän niitä nykypäivän hittikappaleita parempina).

      En silti menisi täysin tuomitsemaan nykymusiikkia. Olen jättänyt listahitit sikseen ja siirtynyt indien puolelle. Sitä omaa suosikkia täytyy vähän etsiskellä, mutta onneksi internet tekee sen suht helpoksi. Toista se oli silloin, kun tarjonta rajoittui levykauppaan ja musiikkikanaviin. Silloin jäivät ne vähän tuntemattomammat mutta hyvät bändit vaille huomiota.

      Jos tämä pitäisi jotenkin tiivistää, niin musiikkimakuuni kuuluu 60-80-lukujen massamusiikki ja uusi vaihtoehtomusiikki.

    • Anonyymi

      Saattaa olla, että kyse on vanhenemisesta. Kun 1980-luvulla dikkasin mm. Duran Durania niin isä piti sitä typeränä renkutuksena. Hän kuunteli jotain Reijo Kalliota.

    • Anonyymi

      Mitä tulee rock / pop -musiikkiin, niin 1960-luvun lopulla keksittiin liki kaikki oleellinen. Sen jälkeen sitä on vain versioitu. Jos harrastaa kevyttä musiikkia niin pelkästään vuodelta 1969 (eli 50v sitten) löytyy kymmeniä kappaleita jotka ovat eläneet tähän päivään.

      Voin lyödä vaikka mitä vetoa, että vuoden 2019 musiikkituotoksia ei 50 vuoden jälkeen muisteta.

      Rollarien "Honky tonk woman" on edelleen suoraviivaisen rockin klassikkoja; CCR:n "Proud maryn" tai "Bad moon risingin" on kuullut kaikki; Blood, Sweat and Tersin "Spinning wheeliä" versioidaan edelleen; Beatlesin klassikkoalbumit Yellow Submarine ja Abbey Road sisältävät valtavasti ikivihreitä ("Come Together", "Something", ...); David Bowien"Space Oddity" on klassikko; Simon & Garfunkel ja "Mrs Robinsson" tai "The Boxer" jne jne.

      Kaikki nuo kappaleet ovat vain vuodelta 1969. Jos mennään marginaalisempaan musiikkiin, niin esimerkiksi progen peruskivi on King Crimsonin lp "In the Court of the Crimson King". Ilman tätä tienraivausta tuskin Wigwam olisi tälle tielle lähtenyt. Sekin on vuodelta 1969.

      Eikä 1969 ole välttämättä edes 1960-luvun lopun paras musiikkivuosi. Perustellusti voi väittää, että esimerkiksi 1967 oli vielä kovempi.

    • Anonyymi

      Miksi kiistelette siitä mikä on hyvää ja mikä huonoa musiikkia?Jokaisella meistä on oma musiikkimaku.Ei minun tarvitse kuunnella musiikkia josta en pidä.

    • Ei kaikki nykymusiikki ole huonoa, on sitä hyvääkin, mutta itse olen aina kuunnellut enemmän vanhempaa musiikkia oli se sitten klassista, poppia, rockia, heavya. jazzia, countrya, folkkia, bluesia, iskelmää tai mitä vaan. Kun olen nyt loppuvuoden aikana kuunnellut paljon musiikkia ja katsellut myös noiden eri tyylilajien artistien, mutta etenkin rokkareitten haastatteluja, niin olen taas tehnyt sen huomion, että ennen oli paljon artisteja ja bändejä, joilla oli paljon talenttia. Laulajia, kitaristeja, rumpaleita, kosketinsoittajia, säveltäjiä, kaikenlaisia musiikin kentällä olijoita ja kaikenlaisista musiikkityyleistä. He tekivät hienoa musiikkia ja esittivät sitä unohtumattomilla tavoilla (joskus ei mennyt ihan putkeen tai josksus tehtiin jotain huumorillakin, mutta silti unohtumattomasti). The Beatles, Slade, Led Zeppelin, Free, Bad Company, Deep Purple, Queen, Dire straits, ZZ Top, Judas Priest, Black Sabbat, Iron Maiden, Whitesnake, Bee Gees, Jackson 5, Genesis, Eart wind and fire, Culture club, Spandau ballet, siinä joitain unohtumattomia bändejä. Louis Armstrong, Frank Sinatra, Dean Martin, Elvis, Roy Orbison, John Denver, Charles Aznavour, Miles Davis, Tom Jones, Michael Jackson, Shirley Bassey, Barbra Streissand, Bonnie Tyler, Cher, Cyndi Lauper, Kirka, Kari Tapio, siinä joitain unohtumattomia sooloartisteja.

      Myös haastatteluissa monet entisten aikojen artistit kykenivät olemaan diivailematta ja jotkut jopa oikeita kohteliaisuuden perikuvia. Ja monet vielä hauskojakin ja jopa parhaimmillaan hurmaavia. Ja monet yhä elävistä vielä tänäkin päivänä. Noddy Holder, Brian May(oikea herrasmies ja ystävällinen ja sitä hän on vieläkin), Rob Halford (oikea herrasmies, mutta myös hauska ja vielä tänäkin päivänä), David Coverdale (ei diivaile ja nykyään välillä jopa erittäin hauska ja oikea herrasmies), Barry Gibb (Bee Gees, vanhin Gibbsin veljeksistä), Bruce Dickinson, Robert Plant (haastatteluissa hyvin hurmaava ja hauska ja vieläkin on), Boy George. Ja persoonallisia tyyppejä, joilla oma tyyli esiintyä ja puhua ja pukeutua (pukeutumistyyli monilla yksinkertainen, mutta joillain aikoinaan, kuten esim. Boy Georgella ja Cyndi Lauperilla värikäs ja persoonallinen).Mieleenpainuvia tyyppejä, joiden kommelluksiakin katsoo mielellään (mieluummin katson kun Ozzy tai Keith Richards tai Nykäsen Matti on ihan ulalla kuin joku nykyajan julkkis/muusikko).

      Nykyajan artisteista pidän esim. Adam Lambertista ja Jennifet Hudsonista. Sam Smith on myös ihan hyvä sekä Michael Bublee.

    • Suomalaisista 2000-luvun artisteista ihan hyviä ovat esim. Jannika B, Anna Puu, Paula Vesala, Laura Voutilainen, JVG (ihan jees), Pyhimys ja Teflon brothers (ihan jees kanssa), Saara Aalto, Anne Mattila, Marko Maunuksela.

      Ja vähän vanhemmista esim. jo mainitut Kari Tapio ja Kirka, Jari Sillanpää, Arja Koriseva, Juice (ihan jees), Pepe Wilberg, Taiska, Carola, Laila Kinnunen, Jamppa Tuominen ja Junnu Vainio.

      • Anonyymi

        Jos vieras kieli ei haittaa, niin suomalaisista Nightwish on ihan kelvollinen. Uusimmista lauluista esim. Shoemaker ja instrumentaaleista Ad Astra. Nuo on siis julkaistu tänä vuonna.


    • Ja ihan hyvä nykybändi on Greta van Fleet.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Bogart Comppany teki hyvää muzaa.

    • Anonyymi

      Vielä 18-vuotias ei kuuntele kaikkia kappaleita. Kiinnostaa perheen pienimpiä ja vain yli 20-vuotiaita.

    • Anonyymi

      Joo.
      Kuten Viktor Kalborrekin Frduna Skikuna! 👍🏾

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Asia johtuu siitä että nuoriso haluaa jäljitellä mustien kulttuuria, ja häpeävät omaa valkoista perimäänsä.
      Asiasta julisti aikoinaan maisteri Seppo Lehto, Tampereelta.
      Se minkä takia höpöttämistä koneellisen kompin päälle kutsutaan musiikiksi, siitä en osaa sanoa mitään.
      Eräänlaista puhumista, ei laulamista tämä "gansta musiikki", jossa ei musiikin olemassaoloa mukana juuri huomaa.
      Jotain valitusvirttä veisaavat kovista oloistaan New Yorkin slummeissa.
      Töihin kun ei haluta mennä, ja sitten valitellaan ja vollotetaan levytys studioissa.

    • Anonyymi

      Kumman monia viestejä poistettuna vaikka pelkästään musiikista on puhe

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe