Kokemuksia Ref merkinnästä?

Anonyymi

Ois nyt ulossotto valmis ja mietin oisko ref merkinnästä mitään hyötyä. Kehtaako ilman sitä yrittää kotivakuutusta?

13

4958

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainahan saa yrittää, mitä siinä hävii

    • Anonyymi

      Asiakastiedon kanssa onnistui nuo ref merkinnät aspan kautta. Bisnoden taas ei. Kohtelivat kuin rikollista eivätkä vastanneet ensimmäisen viestin jälkeen sähköposteihin.

      Jos velkojat lähettävät ilmaiseksi nuo saatavien maksut niin hoida sen kautta. Esim. Intrum velottaa 20€ per saatava. Muuten kannattaa olla suoraan yhteydessä asiakastietoon tai bisnodeen. Kaikki laput eivät kelpaa todistukseksi.

      Ainakin Elisalta sain puhelimen luotolla. Muita en ole kokeillut kun ei ole ollut tarvetta.

      7v opiskelua takana ja sain vihdoin maksettua. Vajaa vuosi niin viimeinen merkintä on poissa ja pääsee asuntoa ostamaan. On ollut ainakin aikaa säästää.

    • Anonyymi

      Voisiko joku kertoa mitä ref-merkintä käytännössä tarkoittaa? Kun olen itse kaikki maksanut nyt pois ja siellä Bisnoden otteella näkyy ref-kohdissa erilaisia merkintöjä (numerosarjoja jne). Mitä niissä kentissä pitäisi lukea ? Miten teillä muilla?

    • Anonyymi

      Ref-merkinnällä ei itse asiassa ole juurikaan merkitystä. Ehkä jos on maksanut velkansa ja hakee asuntolainaa tms. niin se saattaa edesauttaa lainan saannissa jos muut vakuudet ja työpaikka ja säännölliset tulot jne on kunnossa. Samoin ehkä jos on vuokraamassa asuntoa vaikka joltakin isolta vuokranantajalta kuten kaupungilta tms. niin Ref on jonkinlainen osoitus että velat on maksettu jne mutta muuta lainaa ei saa ja kotivakuutuksessa voi olla että sen saa mutta joutuu maksamaan esim. vuoden maksut etukäteen. Pikavippejä tms lainoja ei tule saamaan.

    • Anonyymi

      Laitoin pyynnön ref merkinnöistä uo:n kautta.. Ja kyllä hoitivat.. Paitti yhteen ei tullut ja siitä ny kysely että mikä mättää🤔.. N 11v takana sitäki . askaa ja vihdoin ohi🤗....
      Tie sitte onko merkinnästä yhtään mitään hyötyä tosiaan..

    • Anonyymi

      N11v jatkoa.... Näistä merkinnöistä jatkoa😂... Nyt vasta vähä niinku tuumannu kuinka kallis rankku tuokin on kun koko ajan olen töis ollut ja palkasta lähtenyt min 390-700€ min/max ja kk.🤯🤯.. Niin on se vain paljo hynyä jos alkuperäinen summa ollut n 18000€ sekin hyvä että joka prkl veronpalautus mennyt joka on kans ollut min 500 max 1690€.... nyt vielä odotella että saa edes kotivakuutuksen nimiinsä niin 3vuottako🤔😪... Liittymät sain nimiini jo about 4v sitte kun oli kaikki muuten hoidettu ok... Kovemman rankun tästä saa ku monesta rikoksesta🤪

      • Anonyymi

        Tämä on sitä nykyajan orjuutta.
        Myös aikamoinen riippakivi jos Suomessa on työssäkäyvistä väestöstä suuri prosentti pois kuluttamasta.
        Kun velat on maksettu pitäisi asian olla selvä. Mutta ei. Jopa 4v on moni b- luokan kansalainen vaikka olisikin töissä.
        Sohvalla löhööjät kyllä laittaisin b-luokan kansalaisiksi vaikka loppuelämäksi jos työt eivät maistu.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      B-luokan kansalainen vastaa. Ei mitään hyötyä reffit tullu joulukuus 14 päivä... Ei kotivakuutusta ei vitn mitään.. Töissä oon ollut samas paikas 12v... Mutta kai tällänen ihminen on pahemman luokan huijari vaikka oon vitn velkani maksanu "Vähä" isommalla korolla

      • Anonyymi

        Hahaa... Olin suoraa yhteydes vakuutusyhtiöön ja kysyin kotivakuutusta tapaturmaa joulukuus sain ref merkit tosiaan... Netin kautta ei antanut tehdä mutta kun chatin kautta olin yhteydes niin sai👍 ja laskutkin 1-4erää... Ei tarvi vuoden maksua kerralla


    • Anonyymi

      Vakuutusten kanssa ei ole ollut ongelmia enää ref-merkin jälkeen.

    • Anonyymi

      Auttaako tuo Ref-merkintä edes mitään?

      • Anonyymi

        Joissain tilanteissa kyllä.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe