ISIS-myrkynkeittäjien peitetty velhoarmeija

Anonyymi

Jesidiorjat paljastavat norjalaislehdelle: ”Isis-vaimot” tappoivat ja rakensivat pommeja – ”He olivat aktiivisia”
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006138779.html
"Verdens Gang -sanomalehden Irakissa haastattelemien naisten kertomukset kyseenalaistavat näkemyksen, jonka mukaan Isis-järjestön naiset eivät osallistuneet julmuuksiin.

VG:n haastattelussa nainen kuvailee ulkomailta Isis-järjestön riveihin matkustaneiden naisten toimintaa ”kalifaatissa”.

Useissa länsimaissa ja myös Suomessa on viime aikoina keskusteltu Isisiin kuuluneiden naisten kohtalosta näiden pyrkiessä takaisin kotimaihinsa. Leireillä Syyriassa ja Irakissa viruvat naiset ovat usein kertoneet aikansa kuluneen pääasiassa kodista ja lapsista huolehtien, ollen tietämättömiä järjestön taistelijoiden tekemistä julmuuksista.

VG:n haastattelemat naiset kyseenalaistavat nämä kertomukset. Yksi Isisin orjuuttama nainen kertoo nähneensä, kuinka järjestöön kuulunut nainen teloitti 25 noituudesta syytettyä naista ampumalla näitä päähän järjestön ”pääkaupungissa” Raqqassa Syyriassa.

– He olivat aktiivisia. He saivat aseellista koulutusta ja neuloivat pommivöitä itsemurhapommittajille. Näin myös kuinka he pyrkivät rekrytoimaan lisää jäseniä kotimaistaan puhelimen ja internetin välityksellä, jesidinainen kertoo haastattelussa.

Naisen mukaan kotona pysymisen ja kokkaamisen sijaan Isis-järjestöön kuuluneet naiset pakottivat vangit tekemään kotityöt puolestaan ja vaativat esimerkiksi hierontaa palatessaan aseellisesta koulutuksesta. Usein naiset olivat myös väkivaltaisia ja kiduttivat vankejaan.

– He valehtelevat. Me olimme heidän orjiaan.

Myös osa suomalaistutkijoista on kyseenalaistanut ”Isis-vaimojen” kertomukset ja vaatimukset päästä takaisin kotimaahansa. Syyriassa sijaitsevalla al-Holin leirillä on kerrottu olevan useita suomalaisnaisia, jotka pyrkivät lapsineen takaisin Suomeen.

Terrorismitutkija Juha Saarinen on muistuttanut, että naiset ovat itse päättäneet matkustaa konfliktialueelle, ja sanonut uskovansa monen kannattavan edelleen Isisin ideologiaa.

Myös kansainvälisen terrorismin tutkija Antti Paronen on suositellut, ettei Suomesta Isisin riveihin matkustaneista naisia päästettäisi takaisin kotimaahan näihin liittyvän riskin vuoksi."

Tylypahkan luihuiset myrkynkeittäjät hauskuuttivat itseään ja toisiaan orjiensa ja vankiensa kärsimyksillä. Nyt suu peruslukemille ja viaton Neitsyt-Maria-ilme kasvoille että pääsevät "kolttosiansa" pakoon.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, aloitetaan näiden isis-porukoiden kotouttaminen. Se maksaa muutaman miljoonan ja lopputuloksesta ei tiedä kukaan.
      Näitä jesidejä pitäisi pyytää kertomaan näisten naisten ja lasten tekosista esim. YK: n kokoukseen.

    • Anonyymi

      kansalaisuus pois sen saaneilta ulkolaisilta niin ongelmia on enää pari kappaletta jotka ovat sitten suomalaisia.

      • Anonyymi

        ja näidenkin lapset voi jättää sinne jonnekin koska ovat siellä olleet koko ikänsä ja tällä koko ikänsä ja ei voi lähettää paikkaan mikä on tuntematon perustellaan suomessa syntyneidenkin oikeuksia jäädä suomeen mikäli suku on muualla.


    • Anonyymi

      Kurtturuusujen ja lupiinien kanssa samaan jonoon, ei mulla muuta.

      • Hyvin kirjoitettu!(:


      • ciccero kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu!(:

        Emme kaipaa oikeusfarsseja,niinkuin Ruadana tapauksessa noin 12 milj.€.


    • Anonyymi

      Suomen ei pidä ottaa noita loisivia patjoja enää maahamme. Pysykööt paratiisissaan nyt vaan....

    • Anonyymi

      Saisivat jäädä mätänemään sinne missä ovatkin. Muutenkin kaikki fanaattiset muslimit voitaisiin heittää hevon kuuseen maastamme.

    • Anonyymi

      Terroristit tulee tuomita siellä maassa missä ovat.

      • Anonyymi

        Tai siellä maassa jossa jesidejä kiduttivat.
        Kuulemma seurasivat jesidinaisten kuolemaa janoon auringon paahteessa.


    • Jos vihervassarit tuovat ne tänne, niin hiukset ja kaavut pois,sekä koulutusleirille jonnekin saaristoon tai korpeen. Miksi?koska ovat turvallisuusriski, täällä on ehkä isisiä paenneita ja omaisiaan menettäneitä uhreja,jotka haluavat kostaa ja siinä voi syyttömät, sekä sivulliset joutua kärsimään kostoiskun seurauksena.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      104
      2942
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      312
      2240
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      125
      2075
    4. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      152
      2039
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1450
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      28
      1173
    7. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      115
      1113
    8. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      38
      1057
    9. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      59
      1014
    10. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      46
      868
    Aihe