Mitä tamperelaiset aikovat tehdä ilmastonmuutoksen torjumiseksi?

Anonyymi

Rakennetaanko esimerkiksi Teiskoon raideliikennettä? Sähköbussithan eivät ole maametalliakkuineen mitenkään ympäristöystävällisiä, koska niiden valmistaminen aiheuttaa huikeat päästöt. Korvataanko bussit sittenkin johdinautoilla?

17

<50

Vastaukset

  • Tietääkseni Tampereella kehitetään uutta joukkopolkupyörää. Matka ei maksa mitään, jos osallistuu polkemiseen (poljettu määrä mitataan matkan aikana), mutta vapaamatkustajilta peritään maksu. Näistä maksuista kertyneet varat käytetään sellaiseen rakentamiseen, joka synnyttää ilmaan mahdollisimman paljon hiilidioksidia, kuten nyt vaikkapa ratikkaradan betonit.

    • Hybridi syntyy kun joukkopyöräilyyn yhdistetään joukkokävely. Siinäkään matka ei maksa mitään, mutta vapaamatkustajia ei voi olla. Näin säästetty hiilijalanjälki käytetään ratikkaverkoston rautakiskoihin. Kun kaikki tamperelaiset ovat joukkokävelleet n. 10 v on kompensaatio yhtä suuri.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Hybridi syntyy kun joukkopyöräilyyn yhdistetään joukkokävely. Siinäkään matka ei maksa mitään, mutta vapaamatkustajia ei voi olla. Näin säästetty hiilijalanjälki käytetään ratikkaverkoston rautakiskoihin. Kun kaikki tamperelaiset ovat joukkokävelleet n. 10 v on kompensaatio yhtä suuri.

      Kesäaikana Teiskoon, Lentävänniemeen ja Härmälään soudetaan kaleerilla. Perässä vedetään lauttaa kuviokellujia


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kesäaikana Teiskoon, Lentävänniemeen ja Härmälään soudetaan kaleerilla. Perässä vedetään lauttaa kuviokellujia

      Talvisaikaan kokeillaan joukkohiihtoa. Kadut jätetään auraamatta kun kaupungilla ei ole enää varaa aurata niitä kun kaikki rahat meni ratikkaan. Siinä porukka sitten hiihtelee 10 m suksilla.


  • Ratikkalinjan viereen kannattaisi rakentaa sähköautojen latauspisteitä, koska virtajohdot ovat näppärästi tarjolla ihan siinä muutaman metrin päässä.

  • Nyt Teisko teollistetaan. Rakennetaan kunnollista vanhaa savupiipputeollisuutta. Tampereesta tulee todellinen Mancester.

    Eikä siinä vielä kaikki. Näistä savupiipuista saadaan bensaa ja dieseliä autoihin. Tämä on mahdollista, koska jokaisen savupiipun nokkaan rakennetaan laite, joka analysoi piipunnokkaan johdettavan veden, samalla yhdistäen vedestä saatavan vedyn piipusta tulevaan hiileen. Piipusta tulee kaksi alahanalla varustettua letkua, toisesta saadaan hana avaamalla bensaa ja toisesta dieseliä. Piippunnokkaan johdetaan painevesi putkea myöten. Veden analysointiin tarvittava sähkö saadaan laitteeseen liittyvästä aurinkopaneelista ja tuulimyllystä.

  • Ajattelitko sammuttaa auringon, vai miten kuvittelet vaikuttavasi ilmastoon?

    • Ei vaan Tampereen kaupunki keksii uuden maksun hulevesimaksun rinnalle. Siinä omakotiasujat maksavat uv-maksua. Maksun suuruus on suoraan verrannollinen tontin kokoon.


  • Oon kuullu huhuja, et yliopistossa opiskelevien kauniiden vihreiden naisten johdolla toas lakkautetaan ja opiskelijat siirtyvät elämäntapaintiaaneiksi Teiskon mettiin.

    Tiedä sitte - voi olla puheita vaan.

    Onko parempaa tietoo?

  • Nyt meni väärin. Cityvihreät eivät luonnossa pärjää eivätkä sinne halua. Pitää olla tiivis ja tuttu kaupunkiympäristö. Siinä on mukava maailmaa parantaa kuin sillit suolassa. Tämä on tavoite ja siihen pyritään. Kaikki vaan pieniin koppeihin asumaan.

  • Hyvä homma tuo Teiskon rautatie. Pikaratikalla on kätevä käydä keskustassa ostoksilla. Sokokselta kravatti ja Stokmannilta antiperspirantti.

  • Teiskoon pitäisi tehdä 6-kaistainen tunneli, joka lähtisi hämeenkadulta.

  • Työpaikan ja nukkumapaikan välimatka saa olla vain kilometri. Varsinainen asunto voi olla hiukan kauempana. Koskee autoilijoita, luomuliikkujat valitkoon asuinpaikkansa kuntonsa mukaan.

  • Suora tie vain Kaupista Aitolahden kautta Teiskoon, jotta pääsemme helpommin suuriin metsiin virkistäytymään.

    Tampereella on potentiaalia Teiskossa.

    • Tiet kynnetään poikki. Autoilu lopetetaan


  • TAMPEREEN SEKOOMUS HALUAA SIIRTÄÄ KANSALAISTEN VEROVAROJA MAHDOLLISIMMAN PALJON RAKENNUSLIIKKEILLE JA JATKAA TURHAA RATIKKAA MAHDOLLISIMMAN LAAJALLE!
    HELSINGIN RATIKAN KESKINOPEUS ON 16 KM/T !!!!!
    HERVANTALAISET KERKIÄÄ LUKEMAAN KIRJAN ENNEN KESKUSTORIA JA HERVANNAVÄYLÄN HENKILÖAUTOLIIKENNE TULEE RUUHKAUTUMAN !!

    • Ihanko tosi. Sehän on hyvä juttu.Ratikka on kuitenkin nopeampi. Käynpä kirjastossa ja varaan Päätalon teokset.


Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.