Mitä tamperelaiset aikovat tehdä ilmastonmuutoksen torjumiseksi?

Rakennetaanko esimerkiksi Teiskoon raideliikennettä? Sähköbussithan eivät ole maametalliakkuineen mitenkään ympäristöystävällisiä, koska niiden valmistaminen aiheuttaa huikeat päästöt. Korvataanko bussit sittenkin johdinautoilla?
Ilmoita


17 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


Tietääkseni Tampereella kehitetään uutta joukkopolkupyörää. Matka ei maksa mitään, jos osallistuu polkemiseen (poljettu määrä mitataan matkan aikana), mutta vapaamatkustajilta peritään maksu. Näistä maksuista kertyneet varat käytetään sellaiseen rakentamiseen, joka synnyttää ilmaan mahdollisimman paljon hiilidioksidia, kuten nyt vaikkapa ratikkaradan betonit.
3 VASTAUSTA:
Hybridi syntyy kun joukkopyöräilyyn yhdistetään joukkokävely. Siinäkään matka ei maksa mitään, mutta vapaamatkustajia ei voi olla. Näin säästetty hiilijalanjälki käytetään ratikkaverkoston rautakiskoihin. Kun kaikki tamperelaiset ovat joukkokävelleet n. 10 v on kompensaatio yhtä suuri.
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi syntyy kun joukkopyöräilyyn yhdistetään joukkokävely. Siinäkään matka ei maksa mitään, mutta vapaamatkustajia ei voi olla. Näin säästetty hiilijalanjälki käytetään ratikkaverkoston rautakiskoihin. Kun kaikki tamperelaiset ovat joukkokävelleet n. 10 v on kompensaatio yhtä suuri.
Kesäaikana Teiskoon, Lentävänniemeen ja Härmälään soudetaan kaleerilla. Perässä vedetään lauttaa kuviokellujia
Anonyymi kirjoitti:
Kesäaikana Teiskoon, Lentävänniemeen ja Härmälään soudetaan kaleerilla. Perässä vedetään lauttaa kuviokellujia
Talvisaikaan kokeillaan joukkohiihtoa. Kadut jätetään auraamatta kun kaupungilla ei ole enää varaa aurata niitä kun kaikki rahat meni ratikkaan. Siinä porukka sitten hiihtelee 10 m suksilla.
+Lisää kommentti
Ratikkalinjan viereen kannattaisi rakentaa sähköautojen latauspisteitä, koska virtajohdot ovat näppärästi tarjolla ihan siinä muutaman metrin päässä.
Ilmoita
Nyt Teisko teollistetaan. Rakennetaan kunnollista vanhaa savupiipputeollisuutta. Tampereesta tulee todellinen Mancester.

Eikä siinä vielä kaikki. Näistä savupiipuista saadaan bensaa ja dieseliä autoihin. Tämä on mahdollista, koska jokaisen savupiipun nokkaan rakennetaan laite, joka analysoi piipunnokkaan johdettavan veden, samalla yhdistäen vedestä saatavan vedyn piipusta tulevaan hiileen. Piipusta tulee kaksi alahanalla varustettua letkua, toisesta saadaan hana avaamalla bensaa ja toisesta dieseliä. Piippunnokkaan johdetaan painevesi putkea myöten. Veden analysointiin tarvittava sähkö saadaan laitteeseen liittyvästä aurinkopaneelista ja tuulimyllystä.
Ilmoita
Ajattelitko sammuttaa auringon, vai miten kuvittelet vaikuttavasi ilmastoon?
1 VASTAUS:
Ei vaan Tampereen kaupunki keksii uuden maksun hulevesimaksun rinnalle. Siinä omakotiasujat maksavat uv-maksua. Maksun suuruus on suoraan verrannollinen tontin kokoon.
+Lisää kommentti
Oon kuullu huhuja, et yliopistossa opiskelevien kauniiden vihreiden naisten johdolla toas lakkautetaan ja opiskelijat siirtyvät elämäntapaintiaaneiksi Teiskon mettiin.

Tiedä sitte - voi olla puheita vaan.

Onko parempaa tietoo?
Ilmoita
Nyt meni väärin. Cityvihreät eivät luonnossa pärjää eivätkä sinne halua. Pitää olla tiivis ja tuttu kaupunkiympäristö. Siinä on mukava maailmaa parantaa kuin sillit suolassa. Tämä on tavoite ja siihen pyritään. Kaikki vaan pieniin koppeihin asumaan.
Ilmoita
Hyvä homma tuo Teiskon rautatie. Pikaratikalla on kätevä käydä keskustassa ostoksilla. Sokokselta kravatti ja Stokmannilta antiperspirantti.
Ilmoita
Teiskoon pitäisi tehdä 6-kaistainen tunneli, joka lähtisi hämeenkadulta.
Ilmoita
Työpaikan ja nukkumapaikan välimatka saa olla vain kilometri. Varsinainen asunto voi olla hiukan kauempana. Koskee autoilijoita, luomuliikkujat valitkoon asuinpaikkansa kuntonsa mukaan.
Ilmoita
Suora tie vain Kaupista Aitolahden kautta Teiskoon, jotta pääsemme helpommin suuriin metsiin virkistäytymään.

Tampereella on potentiaalia Teiskossa.
1 VASTAUS:
Tiet kynnetään poikki. Autoilu lopetetaan
+Lisää kommentti
TAMPEREEN SEKOOMUS HALUAA SIIRTÄÄ KANSALAISTEN VEROVAROJA MAHDOLLISIMMAN PALJON RAKENNUSLIIKKEILLE JA JATKAA TURHAA RATIKKAA MAHDOLLISIMMAN LAAJALLE!
HELSINGIN RATIKAN KESKINOPEUS ON 16 KM/T !!!!!
HERVANTALAISET KERKIÄÄ LUKEMAAN KIRJAN ENNEN KESKUSTORIA JA HERVANNAVÄYLÄN HENKILÖAUTOLIIKENNE TULEE RUUHKAUTUMAN !!
1 VASTAUS:
Ihanko tosi. Sehän on hyvä juttu.Ratikka on kuitenkin nopeampi. Käynpä kirjastossa ja varaan Päätalon teokset.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mitä tamperelaiset aikovat tehdä ilmastonmuutoksen torjumiseksi?

Rakennetaanko esimerkiksi Teiskoon raideliikennettä? Sähköbussithan eivät ole maametalliakkuineen mitenkään ympäristöystävällisiä, koska niiden valmistaminen aiheuttaa huikeat päästöt. Korvataanko bussit sittenkin johdinautoilla?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta