Luin Quora-kysymyspalvelusta erään vastauksen kysymykseen “Mitä ovat järjettömimmät rituaalit tai taikauskot, joita jollakulla tuntemallasi on ollut?”
Vastaus tiivistää hyvin sen, miltä tuntuu kasvaa fundamentalistien keskellä lapsena, jolla on liian paljon todellisuudentajua tarjotun tunnustuksen uskomiseen. Se muistuttaa hyvin paljon myös minun kokemustani.
Tuossa ei tosin ollut sitä piirrettä, joka minulla oli hyvin vahvana, että yritin viimeiseen asti jollakin keinolla sovittaa nuo järjettömät uskomuset elämääni ja ajatteluuni. Se ei lopultakaan ollut mahdollista. Koskaan ei haihtunut se jo lapsena noussut kauhunsekainen hämmästys, että minulle läheiset ja päällisin puolin ihan täysjärkisen oloiset ihmiset ottavat leikin ja vanhat keksityt tarinat ihan oikeasti todesta.
Tässä linkki tuohon kysymykseen. Varmuuden vuoksi tarkennan, että tarkoitan sitä vastausta, jonka antoi Donn Carter.
https://www.quora.com/What-are-the-most-absurd-rituals-or-superstitions-of-someone-you-have-known
Taikauskoisten keskelle syntymisen henkilöhistoria
2
149
Vastaukset
- Anonyymi
No eivät sinun vanhempasi sentään juopottelijoita olleet, ettei tarvinnut pelätä ja sellaista menoa kestää.
- Anonyymi
Kyllä se varmaan kauhunpaikka on jokaisen uskovaisen kodin lapselle, kun koko muu maailma ihmisineen on demonien vallassa lukuunottamatta sitä omaa lahkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun322934Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081867Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171840- 171444
Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si731410Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431308- 241275
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?791215- 311058
UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa991035