Luin Quora-kysymyspalvelusta erään vastauksen kysymykseen “Mitä ovat järjettömimmät rituaalit tai taikauskot, joita jollakulla tuntemallasi on ollut?”
Vastaus tiivistää hyvin sen, miltä tuntuu kasvaa fundamentalistien keskellä lapsena, jolla on liian paljon todellisuudentajua tarjotun tunnustuksen uskomiseen. Se muistuttaa hyvin paljon myös minun kokemustani.
Tuossa ei tosin ollut sitä piirrettä, joka minulla oli hyvin vahvana, että yritin viimeiseen asti jollakin keinolla sovittaa nuo järjettömät uskomuset elämääni ja ajatteluuni. Se ei lopultakaan ollut mahdollista. Koskaan ei haihtunut se jo lapsena noussut kauhunsekainen hämmästys, että minulle läheiset ja päällisin puolin ihan täysjärkisen oloiset ihmiset ottavat leikin ja vanhat keksityt tarinat ihan oikeasti todesta.
Tässä linkki tuohon kysymykseen. Varmuuden vuoksi tarkennan, että tarkoitan sitä vastausta, jonka antoi Donn Carter.
https://www.quora.com/What-are-the-most-absurd-rituals-or-superstitions-of-someone-you-have-known
Taikauskoisten keskelle syntymisen henkilöhistoria
2
167
Vastaukset
- Anonyymi
No eivät sinun vanhempasi sentään juopottelijoita olleet, ettei tarvinnut pelätä ja sellaista menoa kestää.
- Anonyymi
Kyllä se varmaan kauhunpaikka on jokaisen uskovaisen kodin lapselle, kun koko muu maailma ihmisineen on demonien vallassa lukuunottamatta sitä omaa lahkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä20711923- 298218
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.596333Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1775257- 574978
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai504518Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1194441- 1193936
- 823425
- 531967