Meillä pastori kerjää kymmenyksiä

Anonyymi

Uusi naispastorimme aloitti kymmenysten kerjäämisen.Hän käy seurakuntalaisten luona kerjäämässä kymmenyksiä. (Pitäisi olla vapaaehtoista) Hän käy keskustelemassa sapattikokouksissa ensimmäistä kertaa käyvien kanssa ja sanoo m.m."täältä voit saada itsellesi miehen". (Noin 20v vanhojen.Seurakuntalaiset 80v.)
Mistä näitä kahjoja sikiää?

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, mistä sinä valehtelija oikein sikisit?

    • Anonyymi

      Niin, mistähän sinä oikein sikisit?

      • Anonyymi

        Kerronko missäpäin Suomea?
        Ai tiedät itsekin?
        No hyvä. Kolme on eronnut seurakunnasta lyhyen ajan sisällä. Seurakunnasta jossa ei muutenkaan käy kun 20.
        On se hauskaa katsella tätä advarien epätoivoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerronko missäpäin Suomea?
        Ai tiedät itsekin?
        No hyvä. Kolme on eronnut seurakunnasta lyhyen ajan sisällä. Seurakunnasta jossa ei muutenkaan käy kun 20.
        On se hauskaa katsella tätä advarien epätoivoa.

        Kuvitteletko oikeasti, että uskoisimme valheisiisi?


    • Anonyymi

      Adventismi kuolee omaan mahdottomuutensa.
      Vain sivistymättömät moukat ja lukutaidottomat ovat adventtikirkon jäseniä.
      Teologian opinnoilla voi pyyhkiä persettä.

      • “Adventismi kuolee omaan mahdottomuutensa.
        Vain sivistymättömät moukat ja lukutaidottomat ovat adventtikirkon jäseniä.
        Teologian opinnoilla voi pyyhkiä persettä.”

        En pahimmalla tahdollakaan voi nimittää sivistymättömiksi moukiksi kaikkia tuntemiani adventisteja. Ihmisen psyyke on paljon mutkikkaampi kuin tuollaisen kommentin heittäjä luultavasti on ajatellut.

        Jos kaikki adventistit ovat sivistymättömiä tai lukutaidottomia, silloin sivistyneitä ja lukutaitoisia on koko kansassa todella vähän. Irrationaalista ja perusteetonta uskomista on tosi paljon muutakin kuin adventistien opetus.

        Ihmisellä voi olla kapea-alaista kritiikittömyyttä, jolloin ei itse ymmärrä ajattelunsa epäjohdonmukaisuutta ja perusteiden hataruutta.

        Se on monimuotoinen ja hyvin tavallinen ilmiö. Jokaisen meistä kannattaa silloin tällöin pysähtyä tutkimaan omien käsitystensä kestävyyttä. Missään tapauksessa ei pidä takertua johonkin uskomukseen tai ajatukseen sen vuoksi, että mielen muuttaminen olisi mukamas häpeällistä.

        Itsekriittisyyden avulla saatu asioiden parempi ymmärtäminen on hienoa — melkein kuin Kultapossukerhon jäsenyys. 8-)


      • v.aari kirjoitti:

        “Adventismi kuolee omaan mahdottomuutensa.
        Vain sivistymättömät moukat ja lukutaidottomat ovat adventtikirkon jäseniä.
        Teologian opinnoilla voi pyyhkiä persettä.”

        En pahimmalla tahdollakaan voi nimittää sivistymättömiksi moukiksi kaikkia tuntemiani adventisteja. Ihmisen psyyke on paljon mutkikkaampi kuin tuollaisen kommentin heittäjä luultavasti on ajatellut.

        Jos kaikki adventistit ovat sivistymättömiä tai lukutaidottomia, silloin sivistyneitä ja lukutaitoisia on koko kansassa todella vähän. Irrationaalista ja perusteetonta uskomista on tosi paljon muutakin kuin adventistien opetus.

        Ihmisellä voi olla kapea-alaista kritiikittömyyttä, jolloin ei itse ymmärrä ajattelunsa epäjohdonmukaisuutta ja perusteiden hataruutta.

        Se on monimuotoinen ja hyvin tavallinen ilmiö. Jokaisen meistä kannattaa silloin tällöin pysähtyä tutkimaan omien käsitystensä kestävyyttä. Missään tapauksessa ei pidä takertua johonkin uskomukseen tai ajatukseen sen vuoksi, että mielen muuttaminen olisi mukamas häpeällistä.

        Itsekriittisyyden avulla saatu asioiden parempi ymmärtäminen on hienoa — melkein kuin Kultapossukerhon jäsenyys. 8-)

        "okaisen meistä kannattaa silloin tällöin pysähtyä tutkimaan omien käsitystensä kestävyyttä. Missään tapauksessa ei pidä takertua johonkin uskomukseen tai ajatukseen sen vuoksi, että mielen muuttaminen olisi mukamas häpeällistä."

        Osui minun kohdallani varsin sopivasti juuri siihen mitä olen tehnytkin. Pyrkinyt perustelemaan järjellisesti sitä, mitä eri asioista ajattelen.

        Häpeällisyydestä en itse tiedä, mutta kyllä minua on koetettu informoida asiasta täällä aika selkeästi.

        Valitettavasti, terveen järjen ajattelu ja adventismin oppien uskominen eivät kuitenkaan mahdu samaan nahkakuulaan. Joten järjettömän on siis väistyttävä.


      • Exap kirjoitti:

        "okaisen meistä kannattaa silloin tällöin pysähtyä tutkimaan omien käsitystensä kestävyyttä. Missään tapauksessa ei pidä takertua johonkin uskomukseen tai ajatukseen sen vuoksi, että mielen muuttaminen olisi mukamas häpeällistä."

        Osui minun kohdallani varsin sopivasti juuri siihen mitä olen tehnytkin. Pyrkinyt perustelemaan järjellisesti sitä, mitä eri asioista ajattelen.

        Häpeällisyydestä en itse tiedä, mutta kyllä minua on koetettu informoida asiasta täällä aika selkeästi.

        Valitettavasti, terveen järjen ajattelu ja adventismin oppien uskominen eivät kuitenkaan mahdu samaan nahkakuulaan. Joten järjettömän on siis väistyttävä.

        «Joten järjettömän on siis väistyttävä.»

        Tästä tulee mieleen se, kun kysäisin laulunopettajaltani, onko hän hoksannut, miten englannin kielen o-kirjain vaikkapa sanassa hello on aivan sama kuin viron kielen välivokaali õ.

        Hän tuijotti hetken kaukaisuuteen ja sanoi: “Tämä on peruuttamatonta. Tietämättömyyteen ei ole paluuta.”


      • Anonyymi
        Exap kirjoitti:

        "okaisen meistä kannattaa silloin tällöin pysähtyä tutkimaan omien käsitystensä kestävyyttä. Missään tapauksessa ei pidä takertua johonkin uskomukseen tai ajatukseen sen vuoksi, että mielen muuttaminen olisi mukamas häpeällistä."

        Osui minun kohdallani varsin sopivasti juuri siihen mitä olen tehnytkin. Pyrkinyt perustelemaan järjellisesti sitä, mitä eri asioista ajattelen.

        Häpeällisyydestä en itse tiedä, mutta kyllä minua on koetettu informoida asiasta täällä aika selkeästi.

        Valitettavasti, terveen järjen ajattelu ja adventismin oppien uskominen eivät kuitenkaan mahdu samaan nahkakuulaan. Joten järjettömän on siis väistyttävä.

        "Joten järjettömän on siis väistyttävä."

        No järjettömän tilalle näyttää tulevan uusia järjettömyyksiä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Joten järjettömän on siis väistyttävä."

        No järjettömän tilalle näyttää tulevan uusia järjettömyyksiä...

        Järjettömän tilalle etsin vaihtoehtoja, jotka eivät ole terveen järjen vastaisia.

        Sokea usko katolisiin taruihin sen sijaan sumentaa mielen näkemästä sitäkin, mikä on aivan ilmeistä.


    • Anonyymi

      Adventismi kuolee omaan mahdottomuutensa.
      Vain sivistymättömät moukat ja lukutaidottomat ovat adventtikirkon jäseniä.
      Teologian opinnoilla voi pyyhkiä persettä.

      • Anonyymi

        Valheesi ei hetkauta.


    • Anonyymi

      Matt.25:27 Sinun olisi pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen. Luuk.19:23

      • Anonyymi

        Jahve ja Jeesus eivät nyt ole olleet samalla kartalla.
        Jeesushan meni ja kaatoi rahanvaihtajien pöydät. Sinne menivät minunkin talletukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahve ja Jeesus eivät nyt ole olleet samalla kartalla.
        Jeesushan meni ja kaatoi rahanvaihtajien pöydät. Sinne menivät minunkin talletukset.

        "Sinne menivät minunkin talletukset."

        Olet jo niin vanha (n. 2000v), ettet tarvitse enää rahaa elämiseen. Ja onhan olemassa sanontakin, että mikäs pahan tappais...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahve ja Jeesus eivät nyt ole olleet samalla kartalla.
        Jeesushan meni ja kaatoi rahanvaihtajien pöydät. Sinne menivät minunkin talletukset.

        Jeesus = Jahve.


    • Anonyymi

      Jälleen tullaan perusasian keskukseen; miten ihmeessä adventismiin peseytyy tietynlaiset epärehelliset, taivaanrannan maalari, haihattelija psykopaatti narsistit - tyypit?
      Miten ihmeessä?

    • Anonyymi

      Tänään TV 7 näytti jonkun Gloryn palkankorotustoivetta.
      Golgata Olga halusi kaksinkertaistaa palkkansa. On niin vaikeaa rukoilla rumpsuttaa kaiken maailman vaivaisten sepustuksia. Yhteyden otot Yläilmoihin ovat hinnoissaan. Ja muutenkin rikkaitten kannattaisi rytkäyttää rahamassinsa firmalle, eikä tiputella kolikoita silloin tällöin.
      Näitä rukouksia näyttää lukevan täysin ammattitaidoton porukka, pitäisi saada jatkokoulutukeen. Voi epäilemättä sanoa, että moni syöpä jää parantumatta vajavaisen esityksen vuoksi.

      • Anonyymi

        Ei tuo vielä mitään. Erään saarnaajan piti saada lentokone, jotta hän ehtisi tehdä enemmän lähetystyötä.


    • Anonyymi

      Matt.13:3 Ja hän puhui heille paljon vertauksilla.......Niin puhui aika paljon. Matt.13:34. Mark.4:34 ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsillensa selitti kaikki, kun he olivat yksikseen. Joh.16:25

    • Anonyymi

      "miten ihmeessä adventismiin peseytyy tietynlaiset epärehelliset, taivaanrannan maalari, haihattelija psykopaatti narsistit - tyypit?"

      Siitä syystä, että adventtikirkko on hyvää kasvualustaa kaikille perversioille. Sellainen on lauma kuin on paimenet. Pastorikunta on vain rahan perässä käyskenteleviä lammasturkkiin pukeutuneita susia, jotka eivät laumaa säästä.

      Koska adventismin sanoma perustuu epärehellisyydelle ja valheille, on selvää, että kaikki epärehellinen huijariaines on adventtikirkon piirissä aktiivisesti mukana.

      • Anonyymi

        Puhut ihan täyttä paskaa.


    • Anonyymi

      Ilmestyskirja Nyt elokuva kuvaili sotaa Vietnamissa. Fiktiivisesti.
      Yritin lukea Johanneksen ilmestyksiä, en saanut niistä mitään tolkkua.
      Kovaa on meno sen seitsemän sinetin kanssa. Kirjailija on ottanut luultavasti jotain tajunnanavaajaa, muuten moista hupatusta ei saa aikaan.
      Ja muutenkin raamatun tarinat ovat lähes kivikautista tavaraa.
      Seikkailut tapahtuvat itäisen Välimeren alueella. Etelässä prjehtii faaraoiden Ra jumala ja pojsessa mellastaa Zeus kumppaneineen.
      Niin ja Jahve/Jehova/Sebautin valtakunnasta itään tulta palvoo Zharatustra.
      Ei vakuuta nykyihmistä jumalten sanoma, liian on monta tyylisuuntaa.

      • Anonyymi

        Valheesi ei hetkauta yhtään.


    • Anonyymi

      Raamattu kouluttaa ihmisestä omahyväisen narsistin ja valehtelijan. Adventismi todistaa sen.

      • Anonyymi

        Teidän jumalattomien valheet eivät meitä hetkauta.


    • Mä tarviin ehdollisviintä. Mä kerjään kartsalla kymmenykset kaikilta.

      • Anonyymi

        Multa ei heru centtiäkään. Osta ite omat viinis.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe