Teidän tie ja muilla tiesosuuksien varsilla on aika paljon haittakasvia nimeltä lupiini, sekä jättipalsamia. Omien havaintojeni mukaan näitä kasveja rehottaa ja kasvaa liian suurin määrin teidänkin omistamien maaomaisuuksien varrella.
Toki näitä kasveja kasvaa ja rehottaa myös maanomistajien hallussa pitämillä alueilla.
Olen itsekin kuluneina kesinä ainakin yrittänyt leikata kyseisiä kasveja mm. Savon Voimalle ja VR:lle kuuluneiden tieosuuksien pätkillä.
Jotenkin siihenkin alkaa väsyä ja kypsyä, koska kyseisiltä firmoilta ei kyseiseen asiaan tule osoittamista minkäänlaista aktiviisuuden merkkejä, osoituksia, eikä todellisia tekoja.
Viimeksi kuluneen kesän aikana tein havaintoja, että tienvarsilta ei leikattu mm. tämänkään kunnan, VR:n, Savon Voiman, sekä tielaitoksen; ja yksityisten maanomistajien puolelta minkäänlaisia konkreettisia toimia ja tekoja.
Tämä osoittaa vain sen, että narsismi, ja kaikenlainen välinpitämättömyys luonnon monimuotoisuuden suojelemiseksi on valitettavalla tavalla lisääntynyt.
Niittymaiseman, sen meidän kotoperäisten ja lajien olemassaolo ja selviytyminen on uhattuna ja lopullisesti katoamassa.
Sitäkö te todella haluatte?
Siinä tapauksessa te ja me kaikki tulemme vain ainoastaan häviämään.
- Jatkossa ja tulevaisuudessa.
Hyvä kunta, tielaitos, Savon Voima ja VR!
Anonyymi
2
113
Vastaukset
- Anonyymi
Anna rehottaa vaan, mullakin rehottaa.
- Anonyymi
Näinpä, mutta kun nykyisin ollaan niin kustannustehokkaita, ettei mikään firma, kunta tai laitos vastaa ympäristönsä ylläpitämisestä. Sama näyttää koskevan myös eräitä taloyhtiöitä. Nykyisin on vain muodikasta antaa kaikkien kukkien, pajukkojen ja rytöläjien rehottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262476- 1142096
- 1221759
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?471596Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91517Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161241059Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87985Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959