Kyselen Posti-Ilmasta

Anonyymi

Kuka tuo Posti-Ilma on ollut kun jotkut vanhat sitä muistelee. Ukkikin eilen sanoi että voi kun nykynuoret olisi niin kuin Posti-Ilma, se oli esimerkillinen työnsä hoitaja. Mikä tai kuka tällainen ihminen on ollut vai onko vain joku kaupunkilegenda jota ei tosiasiassa ole ollut olemassakaan. Asuin aikoinaan postin lähellä mutta ei kuulu silti minun tuttavapiiriin.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se ole ollut todellinen henkilö vaan keksitty juttu joka legenda on lähtenyt lentämään ninkuin Kamuttaja legendakin. Ei sitäkään ole ollut koskaan olemassa vaan on vain puolihöperö ukkoporukka joka vääntää legendaa ja keksii aina uutta..

    • Anonyymi

      Nykyisin on posti-ilmat eli dronet joilla postia kuljetetaan!

      • Anonyymi

        Ei ole nykyisin, vaan ehkä joskus vuosien päästä tulevaisuudessa.


    • Aloituksessa mainittu postinkantaja oli nimeltään Ilma Janhunen. Hän asui Pielisjärven Sorsalassa. Postikonttori oli tuolloin Lieksan kauppalan rautatieaseman vieressä, josta Ilma haki postin polkupyörällä ja jakoi sen Rantalaan, Yrjölään, Sorsalaan ja Saavanniemelle.

      Ilmasta on tällä palstalla kirjoitettu aikaisemminin. Hän ei ole taruolento, vaan hän oli ihan oikea ihminen. Legenda hänestä on toki tullut jo eläessään esimerkillisyytensä takia.

      • Olet täysin oikeassa joka suhteessa hänestä.
        Ilma oli legenda jo eläessään ja erittäin myönteisessä mielessä, todella esimerkillinen työntekijä.


    • Tiedä kuinka vaatimattomista oloista Ilma nousi todella esimerkilliseksi suorastaan legendaksi.
      Hänen suvussaan on toinenkin todellinen Lieksan legenda.

      • Tarkoitan, että tuo toinenkin on legenda hyvässä.
        Olen joskus kirjoittanut hänestäkin, enempää en kerro.


      • Anonyymi

        Sinä tunnet vanhat lieksalaiset hyvin. Olet kyllä melkoinen tietäjä kuten muutama muu täällä.


    • Anonyymi

      Tänäänhän tuo on postinjakajille hyvä ilma, mutta loppuviikolle lupaili sateita!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3300
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2862
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2686
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2638
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2514
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1813
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1630
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe