Kuka tuo Posti-Ilma on ollut kun jotkut vanhat sitä muistelee. Ukkikin eilen sanoi että voi kun nykynuoret olisi niin kuin Posti-Ilma, se oli esimerkillinen työnsä hoitaja. Mikä tai kuka tällainen ihminen on ollut vai onko vain joku kaupunkilegenda jota ei tosiasiassa ole ollut olemassakaan. Asuin aikoinaan postin lähellä mutta ei kuulu silti minun tuttavapiiriin.
Kyselen Posti-Ilmasta
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se ole ollut todellinen henkilö vaan keksitty juttu joka legenda on lähtenyt lentämään ninkuin Kamuttaja legendakin. Ei sitäkään ole ollut koskaan olemassa vaan on vain puolihöperö ukkoporukka joka vääntää legendaa ja keksii aina uutta..
- Anonyymi
Nykyisin on posti-ilmat eli dronet joilla postia kuljetetaan!
- Anonyymi
Ei ole nykyisin, vaan ehkä joskus vuosien päästä tulevaisuudessa.
Aloituksessa mainittu postinkantaja oli nimeltään Ilma Janhunen. Hän asui Pielisjärven Sorsalassa. Postikonttori oli tuolloin Lieksan kauppalan rautatieaseman vieressä, josta Ilma haki postin polkupyörällä ja jakoi sen Rantalaan, Yrjölään, Sorsalaan ja Saavanniemelle.
Ilmasta on tällä palstalla kirjoitettu aikaisemminin. Hän ei ole taruolento, vaan hän oli ihan oikea ihminen. Legenda hänestä on toki tullut jo eläessään esimerkillisyytensä takia.Olet täysin oikeassa joka suhteessa hänestä.
Ilma oli legenda jo eläessään ja erittäin myönteisessä mielessä, todella esimerkillinen työntekijä.
Tiedä kuinka vaatimattomista oloista Ilma nousi todella esimerkilliseksi suorastaan legendaksi.
Hänen suvussaan on toinenkin todellinen Lieksan legenda.Tarkoitan, että tuo toinenkin on legenda hyvässä.
Olen joskus kirjoittanut hänestäkin, enempää en kerro.- Anonyymi
Sinä tunnet vanhat lieksalaiset hyvin. Olet kyllä melkoinen tietäjä kuten muutama muu täällä.
- Anonyymi
Tänäänhän tuo on postinjakajille hyvä ilma, mutta loppuviikolle lupaili sateita!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 186239
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04671- 563360
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2272897Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342572Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452420Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme242148Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 381590
- 1901491