Kuka tuo Posti-Ilma on ollut kun jotkut vanhat sitä muistelee. Ukkikin eilen sanoi että voi kun nykynuoret olisi niin kuin Posti-Ilma, se oli esimerkillinen työnsä hoitaja. Mikä tai kuka tällainen ihminen on ollut vai onko vain joku kaupunkilegenda jota ei tosiasiassa ole ollut olemassakaan. Asuin aikoinaan postin lähellä mutta ei kuulu silti minun tuttavapiiriin.
Kyselen Posti-Ilmasta
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se ole ollut todellinen henkilö vaan keksitty juttu joka legenda on lähtenyt lentämään ninkuin Kamuttaja legendakin. Ei sitäkään ole ollut koskaan olemassa vaan on vain puolihöperö ukkoporukka joka vääntää legendaa ja keksii aina uutta..
- Anonyymi
Nykyisin on posti-ilmat eli dronet joilla postia kuljetetaan!
- Anonyymi
Ei ole nykyisin, vaan ehkä joskus vuosien päästä tulevaisuudessa.
Aloituksessa mainittu postinkantaja oli nimeltään Ilma Janhunen. Hän asui Pielisjärven Sorsalassa. Postikonttori oli tuolloin Lieksan kauppalan rautatieaseman vieressä, josta Ilma haki postin polkupyörällä ja jakoi sen Rantalaan, Yrjölään, Sorsalaan ja Saavanniemelle.
Ilmasta on tällä palstalla kirjoitettu aikaisemminin. Hän ei ole taruolento, vaan hän oli ihan oikea ihminen. Legenda hänestä on toki tullut jo eläessään esimerkillisyytensä takia.Olet täysin oikeassa joka suhteessa hänestä.
Ilma oli legenda jo eläessään ja erittäin myönteisessä mielessä, todella esimerkillinen työntekijä.
Tiedä kuinka vaatimattomista oloista Ilma nousi todella esimerkilliseksi suorastaan legendaksi.
Hänen suvussaan on toinenkin todellinen Lieksan legenda.Tarkoitan, että tuo toinenkin on legenda hyvässä.
Olen joskus kirjoittanut hänestäkin, enempää en kerro.- Anonyymi
Sinä tunnet vanhat lieksalaiset hyvin. Olet kyllä melkoinen tietäjä kuten muutama muu täällä.
- Anonyymi
Tänäänhän tuo on postinjakajille hyvä ilma, mutta loppuviikolle lupaili sateita!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422621Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse791985Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161098Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934