Miksi ihmeessä kotimainen elokuva on aina samaa draamahöttöä? Missä on toiminta ja kauhu?? Eikö ihmiset muka oikeasti kyllästy tuohon pirun realismiin mitä joutuu sietämään elämässä jatkuvasti.
Vastaukset 3
- Anonyymi
Kaikki suomalainen nykyelokuva on viinaa, kiroilua ja naimista.
Jokainen elokuva on toistensa kopioita: vähän ensin ryypätään, päähenkilöt ovat moniongelmaisia juoppoja, kohta sitten taas kiroillaan ja naidaan kaikkea mikä liikkuu ja juoksennellaan alasti ja selvitellään olemattomia ja kompleksisia (oidipaalisia) ohuita ja rikkinäisiä ihmissuhteita. Sitten vähän juodaan lisää viinaa ja tapellaan ja naidaan. Suomalaisesta nykyelokuvasta puuttuu sivistys ja kauneus.
Ei suomessa osata tehdä elokuvia jotka kiinnostaisivat. Harlinkin ymmärrettävistä syistä vaihtoi toimintaelokuvan teon muualle. Selin ja kumppanit yrittivät toimintaa suomessa vielä 90-luvulla aika merkittävästikin mutta sekin loppui hyvin nopeasti. Kauhusta ei voi edes puhua. Ainoa hyvä yritys on ollut Antti-Jussi Annilan Sauna-kohdalla joka oli ihan siedettävä elokuva kauhun genressä. - Anonyymi
Osataan Suomessa tehdä myös täysin realismista irroittautuvia toiminta- ja kauhuleffoja, mutta niitä kannattaa etsiä enemmän indieporukoilta. Esimerkiksi Lääkekoe-elokuva hylkää todellisuuden rajat jo alkumetreillä ja lopussa vielä kiihdyttää täysin uusiin sfääreihin.
https://youtu.be/qnHnie1v550 - Anonyymi
Suomessa ei osata tehdä kauhua tai toimintaa ilman koomisuutta tai poskettomuutta. Markus Selin -90-luvulla onnistui muutamalla tuottamallaan elokuvalla edes vähän toiminnan suhteen mutta laihaksi yritykseksi jäi. Kauhun kohdalla on onnistuttu kerran, Sauna-leffan kohdalla tulos oli ihan siedettävä ja se oli suomalaiseksi kauhuksi katsomisen arvoinen elokuva. Siihen se sitten jäi. Suomalaisen elokuvan kohdalla tietää mitä on luvassa ja siksi kierrän sen kaukaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521063Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll211020Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl514838- 49811
- 46725
- 37649
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan61596Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181595Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560