Moi.Perimme (puoleksi veljen kanssa Talon/ei peruskorjattu ja vaatii pintaremppaa jne..)Veljeni asuu talossa.Vanhemmat kuolleet(1998v.)
- Nyt sellainen asia että kun EN ole asunut talossa(1998v.Jälkeen(maksoimme molemmat normi perintöverot) ,niin MINÄ JOUDUN AINOANA MAKSAA TONTISTA/Talo...MYYNTIVEROA !?!!???!!!!!!??
Veljeni ei koska asunut talossa (2014v.jälkeen )
KUKA TIETÄÄ MIKSI NÄIN JA ONKO MITÄÄN RATKAISUA TÄHÄN ASIAAN ?!??!!!
Epäoikeudenmukaisuus ....!! KIITOS NEUVOISTA.
Perintö tontti/talo(ei peruskorjattu)
4
80
Vastaukset
- Anonyymi
Joudut siis maksamaan myyntivoitosta veroa. Eli perunkirjassa määritellyn hinnan ylimenevästä hinnasta.
Vaihtoehtoja on 2:
-Myytte korkeintaan samalla hinnalla mistä perintövero on maksettu.
-asut siellä 2 vuotta ennen myyntiä- Anonyymi
Anonyymi
18.6.2019 19:20 En voi asua siinä talossa kun purkukuntoisena myymme.Oikeastaan TONTTINA Kiinteistövälitysfirma myy (veljeni aloitteesta)
Itse aj ,JOS Voisin ostaa veljeni osuuden pois...!?
Nyt veli uhittelee(Aikoo ottaa pesänjakajan ) ,jos asiat ei ala luistaa (siis olen halunnut miettiä kun synnyinkodista kyse). Irtaimistoa emme ole vielä jakaneet.
Asun vuokralla. Olen niin masentunut tästä kaikesta ja aina(ko) epäoikeudenmukaisuus voittaa !?! Kiitos kaikista neuvoista. Otan mielelläni vastaan lisätietoja.
- Anonyymi
Kuka osoaisi neuvoa "kirjoitukseeni tuossa Yllä" !?
Harva asuu synnyinkodissansa kun vanhemmat ovat kuolleet..!
Pesänjakaja varmaan huono asia..(veljeni uhittelee ottavansa ,jos taloa ei myydä) !!?!?? Masentavaa ...........(Ainoa joka sitten maksaa myyntiverot) ! - Anonyymi
Tämä on mennyt verotuksellisesti ihan oikein. Ennenkuin tekee tällaisia päätöksiä niin asioista pitää ottaa selvää.
Ei ole mitään mahdollisuutta kiertää tätä veroa jos ei ole asunut asunnossa kahta vuotta ennen sen myyntiä. Mutta älä huoli, ei se vero ole kuin osa hinnasta. Sinulle jää vielä.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1666733
- 562048
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes482014- 541182
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521180Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se541157Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141051Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14927