Miksi paimenet nukkuvat?

Anonyymi

Miksi Seta saa jakaa sairasta propagandaansa, ilman että kukaan ottaa näkyvästi kantaa?
Paitsi Päivi Räsänen; hänessä on rohkeutta, joka monilta vellihousuveljilta puuttuu.

67

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Setalla on hämmästyttävän vahva niskalenkki Ev.lut.kirkossa.
      Seta vie kuin pässiä narussa ja muut vikisevät ilosta.

      • Anonyymi

        Sun uskonnonvapautesi on samanlainen ihmisoikeus kuin setan ajama homoseksuaalien tasa-arvoinen kohtelu yhteiskunnassa. Ja jos ryhdyt kaventamaan muiden ihmisoikeuksia, niin kavennat samalla omaasi.


      • Anonyymi

        Sekopäisen Seta porukan höpötykset on pidettävä erossa Luterilaisesta kirkosta.


      • Anonyymi

        Hyvä paimen panee henkesä lampaiden edestä.
        Paha paimen panee lampaita kuin henkensä edestä.


    • Anonyymi

      Miksi Helluntailaiset saavat jakaa sairasta ideologiaansa, ilman oikeuslaitoksen puuttumista moiseen ihmisoikeusloikkaukseen ?

    • Anonyymi

      Hes.34:2 Biblia (1776) Sinä, ihmisen poika, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille, jotka paimenet ovat: näin sanoo Herra, Herra: voi Israelin paimenia, jotka itsiänsä ruokkivat! eikö paimenten pitäisi laumaa ruokkiman? Jer.23:1-2

    • Anonyymi

      Hes.34:23 Ja minä herätän teille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa. Hes.37:24. Joh.10:16

    • Anonyymi

      Valhejuutalainen taas pahuuttaan silppuaa Raamattua. Etkö tiedä, että hellareillakin on omat Raamatut ja että sinun Raamatun tuntemuksesi on nollataso, ethän uskalla muuta kuin laittaa mannalappuja.

      • Anonyymi

        Lienee päässyt pahuuden teoista omatunnon tuskat pinnalle, mutta rukous tähän väliin: Herra päästä meidät pahasta äläkä saata meitä kiusaukseen, sillä Sinun on valtakunta ja voima ja kunnia, iankaikkisesti. Aamen.

        Eli älkäämme päästäkö pahuutta/paholaisen kätyreitä valtaan, koska vanhan kirjan nojalla syntiin langennut on yrittänyt selitellä tekosiaan, Vertauskuva ihan perustason luonnonmukaisesta synnistä olisi tässä kohdassa ollut Juhannuspäivää kohti vallinnut Baagelin himo, joka lienee vallannut raamattua lainanneen mieltä. Ja himo on vain yksi synneistä, joka ei vielä ole teko vaan edeltää tekoa, Väärin elkein harkittuja tekoja voidaan taltuttaa ja jälkeenpäinkin korjata ja siksi on tarvittu kristillisen kirkon toimituksessa viedä läpi katumus (engl. kiel. confession) ja synninpäästö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienee päässyt pahuuden teoista omatunnon tuskat pinnalle, mutta rukous tähän väliin: Herra päästä meidät pahasta äläkä saata meitä kiusaukseen, sillä Sinun on valtakunta ja voima ja kunnia, iankaikkisesti. Aamen.

        Eli älkäämme päästäkö pahuutta/paholaisen kätyreitä valtaan, koska vanhan kirjan nojalla syntiin langennut on yrittänyt selitellä tekosiaan, Vertauskuva ihan perustason luonnonmukaisesta synnistä olisi tässä kohdassa ollut Juhannuspäivää kohti vallinnut Baagelin himo, joka lienee vallannut raamattua lainanneen mieltä. Ja himo on vain yksi synneistä, joka ei vielä ole teko vaan edeltää tekoa, Väärin elkein harkittuja tekoja voidaan taltuttaa ja jälkeenpäinkin korjata ja siksi on tarvittu kristillisen kirkon toimituksessa viedä läpi katumus (engl. kiel. confession) ja synninpäästö.

        (kts yllä) olin tarkoittanut siis Vesirinkeliä eli Bagelia (<=kts. tässä oikeinkirjoitus).

        Siitä puhe, mistä puute. Tai sitten ei, jolloin aihetta synninpäästölle.
        Synninpäästö -aiheisia kirkon toimituksia tämä maa saattaisi joiltain uskonlahko-/seks.suntautaus -kohdin tarvita, ajan mittaan.
        Se on päivänselvää.


    • Anonyymi

      Kyllä minäkin olen sitä vastustanut julki opettajana, samoin muutamia muita Jumalan tahdon vastaisia asioita. Pois laitettuna työstä olen nyt.

    • Anonyymi

      Homoseksuaalisuus on tosiasia eli fakta.
      Uskonto, oli nimi mikä tahansa, on tietämättömien huijausta.

    • Anonyymi

      Eihän maailmaa Jumala paimenna, vaan seurakuntaa.

      • Anonyymi

        Sananlaskut:
        14:34 Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananlaskut:
        14:34 Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä

        Ja erityisesti toisten synnit, omista ei ole niinkään väliä.


    • Anonyymi

      Jumala tappaa syntiä tekevän sielun

    • Anonyymi

      Nythän meillä on hallitus josta ei voida puhua suomen hallituksena koska se ei sitä ole vaan se on laiton porukka joka on vain nimennyt itsensä hallitukseksi äänestystuloksesta välittämättä. Raamatun vastaiset suunnitelmat ns. hallitusohjelmassa tekee sen että, tuollaisen porukan määräyksiä ja päätöksiä ei kannata noudattaa vaan tulee raamatun ohjeet laittaa nyt edelle. Ns. rinteen hallitus ei ole laillinen hallitus.

      • Jopa vähemmistöhallituskin olisi laillinen, ja Rinteen hallitus on enemmistöhallitus, joten vuodatuksellasi ei ole mitään pohjaa.


    • Anonyymi

      On korkea aika hyväksyä seksuaalivähemmistöt täysivaltaisina mukaan kirkkoon ja sen elämään!

      • Anonyymi

        Totta. Kaikki kunnia homoille! Syrjinnän aika saa jäädä unholaan, elämmehän jo 2010-luvulla! Rakkaus on vastaus!!


    • Anonyymi

      Sakarja 11

      1 Avaa ovesi, Libanon! Tuli on kuluttava sinun setrisi.

      2 Valittakoon kypressi, sillä setri on kaatunut, hävitetyt ovat nuo mahtavat. Valittakaa, te Baasanin tammet, sillä sankka metsä on sortunut.

      3 Kuule paimenten valitusta, kun on hävitetty nuo heidän mahtavansa. Kuule nuorten leijonain ärjyntää, kun on hävitetty Jordanin rantatiheikkö.

      4 Näin sanoi Herra, minun Jumalani:

      5 "Kaitse teuraslampaita, joita niiden ostajat teurastavat tuntematta syynalaisuutta, ja joista niiden myyjät sanovat: 'Kiitetty olkoon Herra, minä olen rikastunut', ja joita niiden paimenet eivät sääli.

      6 Sillä minä en enää sääli maan asukkaita, sanoo Herra. Katso, minä annan ihmisten joutua toistensa käsiin ja kuninkaansa käsiin, ja he hävittävät maan, enkä minä pelasta ketään heidän käsistänsä."

      7 Niin minä siis kaitsin teuraslampaita, lampaista kurjimpia. Ja minä otin itselleni kaksi sauvaa; minä nimitin toisen "Suloudeksi", toisen minä nimitin "Yhteydeksi", ja niin minä kaitsin lampaita.

      8 Ja minä hävitin kolme paimenta yhtenä kuukautena, mutta minä kävin kärsimättömäksi lampaille, ja hekin kyllästyivät minuun.

      9 Niin minä sanoin: "Minä en tahdo enää teitä kaita. Kuolkoon, joka kuolee; hävitköön, joka häviää; ja jäljellejäävät syökööt kukin toisensa lihaa."

      10 Ja minä otin sauvani Sulouden ja katkaisin sen purkaakseni liittoni, jonka olin tehnyt kaikkien kansojen kanssa.

      11 Ja sinä päivänä se purkautui, ja niin lampaista kurjimmat, jotka ottivat minusta vaarin, tulivat tietämään, että se oli Herran sana.

      12 Sitten minä sanoin heille: "Jos teille hyväksi näkyy, niin antakaa minulle palkkani; jollei, niin olkaa antamatta". Niin he punnitsivat minun palkakseni kolmekymmentä hopearahaa.

      13 Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet". Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.

      14 Sitten minä katkaisin toisen sauvani, Yhteyden, purkaakseni veljeyden Juudan ja Israelin väliltä.

      15 Sitten Herra sanoi minulle: "Ota vielä itsellesi hullun paimenen kapineet.

      16 Sillä katso, minä olen herättävä maahan paimenen: hukkaantuneista hän ei pidä huolta, hajaantunutta hän ei etsi, ruhjoutunutta hän ei paranna, pystyssäpysyvää hän ei tue; mutta hän syö lihavien lihaa ja halkaisee niiden sorkat.

      17 Voi hullua paimenta, joka lampaat hylkää! Käyköön miekka hänen käsivarteensa ja oikeaan silmäänsä. Hänen käsivartensa kuivettukoon, ja hänen oikea silmänsä soetkoon."

    • Anonyymi

      Johanneksen ilmestys 13

      1 Ja se asettui seisomaan meren hiekalle. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.

      2 Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.

      3 Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.

      4 Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"

      5 Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.

      6 Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.

      7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.

      8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.

      9 Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.

      10 Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.

      11 Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.

      12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.

      13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.

      14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.

      15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.

      16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,

      17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

      18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

      • Anonyymi

        Toraistipelle on taas saksinut Raamattua ja jakeista koonnut loitsuja.


    • Anonyymi

      Tuohon vastaus löytyy ehkä siitä, seta on tullut uskoon ja että evl-kirkko on jo saatanan palveluksessa "kirkolla" on vielä valtaa ja näin noiden kolminaatio on yhdessä vahva. Nythän seuraavana on tarkoitus ilmeisesti "vapauttaa" ainakin joihin eläimiin sekaantuminen ja ilmeisesti rukata sexin suojarajaa alaspäin , sukupuoli käsite onkin "mukavasti" katoamassa ,sosialimissa sosialistit yhtyy lähes mihin tahansa ja uskonto onkin saatana ,eikös tästä ole varoitettu ,oikeiden kristittyjen vainot on alkamassa ja tähän tulikin evl tarpeita sopivasti kirkolle islamista ,eikö kukaan huomannut mitään syntiset olikin sopivasti kirkon palveluksessa ja viattomien ääni ei kuulu ;)

      • Anonyymi

        Luuletteko, ettei homoja ole hellareissa aina ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletteko, ettei homoja ole hellareissa aina ollut.

        Ei ole varmasti ollut.


    • Anonyymi

      Pari ihan perus virhettä sinun aloituksessasi on !

      Paimenten on tarkoitus paimentaa vain laumaa eli Jumalan lapsia, eikä hänelle kuulu ulkopuolella olevat !

      Raamattu ja Paavali opettaa selvästi asian:

      1. Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

      Voimme toki kaikki kertoa Totuuden, mutta siltikään uskosta osattomia ei siis tule srk paimenten paimentaa.

      Eli vaikka Suomea sanotaankin kristityksi maaksi, niin se ei sitä ole, vaan me todelliset Jumalan lapset olemme vain se "piskuinen lauma" tämän kansan seassa.

      • Anonyymi

        Paimen vie laumaa teuraaksi, ja pässit ne vaan määkii.


      • Anonyymi

        Paavali ymmärsi tämän, mutta tämän päivän kristityt ovat eksyneet totuudesta. Kristittyjen tehtävä ei ole tuomita koko maailmaa ja tehdä sille syntilistoja.

        Ihmisellä ei edes voi olla synnintuntoa, ellei Jumala ja Pyhä Henki ole sitä hänessä herättänyt. Kristityt eivät vieläkään tajua, ettei kenenkään synnintunto herää siten, että joku hurskas(telija) kertoo mikä on syntiä.


        1 Kor 5: 12:

        12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. 13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala.


      • Anonyymi

        Raamattua, Jumalan Sanaa luetaan kokonaisuutena.

        Hebrealaiskirje:
        4:12 "Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija".

        Miten kukaan voi tulla uskoon, jollei Sanaa pidetä esillä? Meidän kerskauksenammehan tulee olla Jeesus Kristus.
        Synti tulee sanoa synniksi, Parannuksen tekoa tulee pitää esillä. Jos suola käy mauttomaksi, se ei kelpaa kuin pois heitettäväksi.

        Mutta kun suolassa on terää, se kirvelee..... ja saa toivon mukaan aikaan sen, että ihminen kiinnostuu hengellisista asioista.

        Paimenten tulee paimentaa laumaa. Kyllä.
        Paimenten tulee olla myös esimerkkinä. Mutta harva, sen tekee, miksi? Eikö rohkeus riitä pitämään Totuutta esillä silloin, kun sitä kaivataan.
        Vai onko helpompi olla hajuton ja mauton, "jottei loukkaa ketään", ja pääsee itsekin "vähemmällä"?

        Paimen käy lauman edellä, ja on esimerkkinä. Ja mistä tiedät, kuinka monta eksynyttä lammasta puuttuu laumasta? Mutta jotka löytäisivät tiensä Kristuksen luokse, jos jotkut/eräät vain uskaltaisivat avata suunsa.

        T. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattua, Jumalan Sanaa luetaan kokonaisuutena.

        Hebrealaiskirje:
        4:12 "Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija".

        Miten kukaan voi tulla uskoon, jollei Sanaa pidetä esillä? Meidän kerskauksenammehan tulee olla Jeesus Kristus.
        Synti tulee sanoa synniksi, Parannuksen tekoa tulee pitää esillä. Jos suola käy mauttomaksi, se ei kelpaa kuin pois heitettäväksi.

        Mutta kun suolassa on terää, se kirvelee..... ja saa toivon mukaan aikaan sen, että ihminen kiinnostuu hengellisista asioista.

        Paimenten tulee paimentaa laumaa. Kyllä.
        Paimenten tulee olla myös esimerkkinä. Mutta harva, sen tekee, miksi? Eikö rohkeus riitä pitämään Totuutta esillä silloin, kun sitä kaivataan.
        Vai onko helpompi olla hajuton ja mauton, "jottei loukkaa ketään", ja pääsee itsekin "vähemmällä"?

        Paimen käy lauman edellä, ja on esimerkkinä. Ja mistä tiedät, kuinka monta eksynyttä lammasta puuttuu laumasta? Mutta jotka löytäisivät tiensä Kristuksen luokse, jos jotkut/eräät vain uskaltaisivat avata suunsa.

        T. Aloittaja

        Hei aloittaja !

        Olen se, joka kirjoitti viestin joka alkaa:

        " Pari ihan perus virhettä sinun aloituksessasi on ! "

        Uskosta osatonta ei tarvitse ja on hyödytöntä opettaa !

        Siis uskosta osaton ei ole millään tavalla sitoutunut Jumalan Hyvään tahtoon !

        Mutta Totuutta toki pitää pitää esillä, se on jokaikisen uskovan tehtävä, mutta kuitenkin Jeesuskaan siis ei tullut tuomitsemaan, vaan Pelastamaan syntisiä.

        Joh. 12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

        Sen Totuuden pitää siis näkyä OMAN toimintamme kautta ja sen Totuuden pitäisi näyttää väärä toiminta vääräksi !

        Uskovan sanat eivät siis ratkaise vaan oikea toiminta ja se on väkevin todistus:

        1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
        2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.

        1. Joh. 3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

        Meidän oma oikea vaelluksemme, pitäisi olle se Todistus, eikä turhat/katteettomat sanamme.

        Toki pitää kertoa kysyvälle Totuus, mutta ei se hyödytä ketään, jos tyrkytämme sitä haluttomille.

        1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei aloittaja !

        Olen se, joka kirjoitti viestin joka alkaa:

        " Pari ihan perus virhettä sinun aloituksessasi on ! "

        Uskosta osatonta ei tarvitse ja on hyödytöntä opettaa !

        Siis uskosta osaton ei ole millään tavalla sitoutunut Jumalan Hyvään tahtoon !

        Mutta Totuutta toki pitää pitää esillä, se on jokaikisen uskovan tehtävä, mutta kuitenkin Jeesuskaan siis ei tullut tuomitsemaan, vaan Pelastamaan syntisiä.

        Joh. 12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

        Sen Totuuden pitää siis näkyä OMAN toimintamme kautta ja sen Totuuden pitäisi näyttää väärä toiminta vääräksi !

        Uskovan sanat eivät siis ratkaise vaan oikea toiminta ja se on väkevin todistus:

        1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
        2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.

        1. Joh. 3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

        Meidän oma oikea vaelluksemme, pitäisi olle se Todistus, eikä turhat/katteettomat sanamme.

        Toki pitää kertoa kysyvälle Totuus, mutta ei se hyödytä ketään, jos tyrkytämme sitä haluttomille.

        1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

        Lisään vielä edelliseen sen !

        Haureus on haureutta, oli sen kohde vaikka toinen samaa sukupuolta oleva osapuoli, tai vaikka jopa eläin.

        On helppoa tuomita muita jostain haureuden eli seksuaalisen himon aiheuttamista toimista, vaikka omassa seurakunnassa on kuitenkin lupa katsoa naisia himoiten !

        Haureus kuin haureus, toinen sallitaan seurakunnassa, toinen tuomitaan kovasti !

        Sama synti, mutta ihan eri seuraamukset.

        Jopa seurakuntien vanhimmat eroavat ja naivat uusia, ja olen itse kuullut, että he itse kehuskelevat katsovansa naisia himoiten, mutta kukaan ei siihen samaan haureuden harjoittamiseen puutu !!!

        Miksi ei ???

        Matt. 5:28 Mutta Minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

        Miksi ei näihin haureuksiin puututa kovalla kädellä seurakunnissa ???

        Miksi toinen himon aiheuttama synti on jotenkin pahempi ja enemmän väärin, kuin toinen ???

        HERÄTKÄÄ JO VIHDOIN !!!

        Gal. 5:9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

        Seurakunnan vanhimmat ovat itse omalla esimerkillään saaneet aikaan kokonaisten seurakuntien hapattumisen, eli haureuden synteihin lankeamisen !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä edelliseen sen !

        Haureus on haureutta, oli sen kohde vaikka toinen samaa sukupuolta oleva osapuoli, tai vaikka jopa eläin.

        On helppoa tuomita muita jostain haureuden eli seksuaalisen himon aiheuttamista toimista, vaikka omassa seurakunnassa on kuitenkin lupa katsoa naisia himoiten !

        Haureus kuin haureus, toinen sallitaan seurakunnassa, toinen tuomitaan kovasti !

        Sama synti, mutta ihan eri seuraamukset.

        Jopa seurakuntien vanhimmat eroavat ja naivat uusia, ja olen itse kuullut, että he itse kehuskelevat katsovansa naisia himoiten, mutta kukaan ei siihen samaan haureuden harjoittamiseen puutu !!!

        Miksi ei ???

        Matt. 5:28 Mutta Minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

        Miksi ei näihin haureuksiin puututa kovalla kädellä seurakunnissa ???

        Miksi toinen himon aiheuttama synti on jotenkin pahempi ja enemmän väärin, kuin toinen ???

        HERÄTKÄÄ JO VIHDOIN !!!

        Gal. 5:9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

        Seurakunnan vanhimmat ovat itse omalla esimerkillään saaneet aikaan kokonaisten seurakuntien hapattumisen, eli haureuden synteihin lankeamisen !!!

        Siis jos emme itse ole esimerkillisiä !

        Niin miten uskosta osattomat näkisivät Valon ???????

        Fil. 2:15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,

        Mutta jos eroa ei näe, on kaikki vain pimeyttä.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei aloittaja !

        Olen se, joka kirjoitti viestin joka alkaa:

        " Pari ihan perus virhettä sinun aloituksessasi on ! "

        Uskosta osatonta ei tarvitse ja on hyödytöntä opettaa !

        Siis uskosta osaton ei ole millään tavalla sitoutunut Jumalan Hyvään tahtoon !

        Mutta Totuutta toki pitää pitää esillä, se on jokaikisen uskovan tehtävä, mutta kuitenkin Jeesuskaan siis ei tullut tuomitsemaan, vaan Pelastamaan syntisiä.

        Joh. 12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

        Sen Totuuden pitää siis näkyä OMAN toimintamme kautta ja sen Totuuden pitäisi näyttää väärä toiminta vääräksi !

        Uskovan sanat eivät siis ratkaise vaan oikea toiminta ja se on väkevin todistus:

        1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
        2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.

        1. Joh. 3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

        Meidän oma oikea vaelluksemme, pitäisi olle se Todistus, eikä turhat/katteettomat sanamme.

        Toki pitää kertoa kysyvälle Totuus, mutta ei se hyödytä ketään, jos tyrkytämme sitä haluttomille.

        1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

        Sinulle, joka "opetat" aloittajaa.
        Huomaan, että näkökykysi on rajoitettu.

        Ensiksikin, en ole tuominnut ketään. Se ei ole tehtäväni. Synnille en sijaan osoita hyväksyntää.

        Synnin voi hyväksyä myös olemalla hiljaa. Jos kaikki vain olisivat hiljaa, mitä siitä seuraisi?

        Kirjoitit:
        "Meidän oma oikea vaelluksemme, pitäisi olle se Todistus, eikä turhat/katteettomat sanamme."

        Jos ja kun pidämme esillä Jumalan Sanaa, ne eivät todellakaan ole "turhia ja katteettomia sanoja"

        Uskovan tulee olla valona ja suolana maailmalle. Jos kaikki olisivat "opetuksesi" mukaan aina vaan hiljaa, mitä siitä seuraisi?

        Kirjoitit myös:
        "Uskosta osatonta ei tarvitse ja on hyödytöntä opettaa !"

        Huh huh......

        Otit esimerkiksi synnin tekijöitä kuten eronnonneita ja haureellisia vanhimpia.
        Jumala ei katso henkilöön. Terveessä seurakunnassa asiaan puututtaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle, joka "opetat" aloittajaa.
        Huomaan, että näkökykysi on rajoitettu.

        Ensiksikin, en ole tuominnut ketään. Se ei ole tehtäväni. Synnille en sijaan osoita hyväksyntää.

        Synnin voi hyväksyä myös olemalla hiljaa. Jos kaikki vain olisivat hiljaa, mitä siitä seuraisi?

        Kirjoitit:
        "Meidän oma oikea vaelluksemme, pitäisi olle se Todistus, eikä turhat/katteettomat sanamme."

        Jos ja kun pidämme esillä Jumalan Sanaa, ne eivät todellakaan ole "turhia ja katteettomia sanoja"

        Uskovan tulee olla valona ja suolana maailmalle. Jos kaikki olisivat "opetuksesi" mukaan aina vaan hiljaa, mitä siitä seuraisi?

        Kirjoitit myös:
        "Uskosta osatonta ei tarvitse ja on hyödytöntä opettaa !"

        Huh huh......

        Otit esimerkiksi synnin tekijöitä kuten eronnonneita ja haureellisia vanhimpia.
        Jumala ei katso henkilöön. Terveessä seurakunnassa asiaan puututtaisiin.

        Kirjoitit:

        ---------------
        " Uskovan tulee olla valona ja suolana maailmalle. Jos kaikki olisivat "opetuksesi" mukaan aina vaan hiljaa, mitä siitä seuraisi?
        Kirjoitit myös:
        "Uskosta osatonta ei tarvitse ja on hyödytöntä opettaa !"
        Huh huh...... "
        ------------

        Uskosta osatonta ei tarvitse eikä hyödytä opettaa !!!

        Uskosta osattomalle pitää julistaa vain evankeliumia !!!

        Uskosta osaton ei ole mitenkään sitoutunut Jumalan tahtoon, joten häneltä ei sitä voi millään vaatia !!!

        Mitä uskova voi tehdä ja mitä hänen tulee tehdä suhteessa uskosta osattomaan on juuri evenkeliumin Sanan julistaminen ja uskovan oman käytöksen ja toiminnan tulisi puhua puolestaan !!!

        Uskovan siis tulee loistaa valona, mutta uskosta osatonta ei ole hyödyllistä alkaa opettamaan !!!

        14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
        15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
        16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.

        Siis " Tarjolla pitäessänne Elämän Sanaa", eli evankeliumia !!!

        Opetus kuuluu vain Jumalan lapsille, jotka ovat sitoutuneet ja halukkaita oppimaan sen, mikä on Jumalan tahto !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit:

        ---------------
        " Uskovan tulee olla valona ja suolana maailmalle. Jos kaikki olisivat "opetuksesi" mukaan aina vaan hiljaa, mitä siitä seuraisi?
        Kirjoitit myös:
        "Uskosta osatonta ei tarvitse ja on hyödytöntä opettaa !"
        Huh huh...... "
        ------------

        Uskosta osatonta ei tarvitse eikä hyödytä opettaa !!!

        Uskosta osattomalle pitää julistaa vain evankeliumia !!!

        Uskosta osaton ei ole mitenkään sitoutunut Jumalan tahtoon, joten häneltä ei sitä voi millään vaatia !!!

        Mitä uskova voi tehdä ja mitä hänen tulee tehdä suhteessa uskosta osattomaan on juuri evenkeliumin Sanan julistaminen ja uskovan oman käytöksen ja toiminnan tulisi puhua puolestaan !!!

        Uskovan siis tulee loistaa valona, mutta uskosta osatonta ei ole hyödyllistä alkaa opettamaan !!!

        14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
        15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
        16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.

        Siis " Tarjolla pitäessänne Elämän Sanaa", eli evankeliumia !!!

        Opetus kuuluu vain Jumalan lapsille, jotka ovat sitoutuneet ja halukkaita oppimaan sen, mikä on Jumalan tahto !

        Päivin olisi siis mielestäsi pitänyt olla hiljaa, ja antaa syntisten nukkua synnin untaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivin olisi siis mielestäsi pitänyt olla hiljaa, ja antaa syntisten nukkua synnin untaan?

        Päivi puuttui lutherilaisen kirkon toimintaan !

        Jota hän kai itse pitää seurakuntanaan ?

        Joten hän kertoi varmaan omasta mielestään Totuuden uskoville, eikä uskosta osattomille.


    • Anonyymi

      Eiköhän mentäisi jokainen vaan perustuslain mukaan? Ja jos sattumoisin olisikin esim. tasa-arvosta ja ihmisoikeuksista eri mieltä, niin oltaisiin hiljaa tai meuhkattaisiin vain niissä omissa ympyröissä. Sopisiko näin?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ainakin niiden, jotka kannattavat ihmisoikeuksia ja tasa-arvoa, kannattaa pysyä kirkossa, jos rahatilanne sen vain sallii, että pikkuhiljaa päästäisiin eroon noista "tosiuskovaisista" hihhuleista.


      • Anonyymi

        Mitä järkeä siellä sitten on roikkua jos ei usko kristinuskoon tai sen luterilaisiin muotoiluihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä siellä sitten on roikkua jos ei usko kristinuskoon tai sen luterilaisiin muotoiluihin?

        Itse uskon kyllä ja vielä on ollut kirkollisveroonkin varaa. Aloin äänestää paikkakuntani seurakuntavaaleissa, kun konservatiivit savustivat kirkkoherran ulos. Nyt äänestän liberaaleja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kannattaa nukkua ainakin 8- tuntia vrk. Muutoin tulee univelkaa.
      Yltiöuskovaiset valvovat kokoajan ja seuraavat, että ettei vain polvi naisella näkyisi.
      Se saa yltiöt sekasi päästään, siis miehet. Ja varsinkin naisen ääni, se saa hormonit sekasi, eikä herran ääni kuulu, vaikka kuinka " ; ) nainen saarnaisi"!

      • Anonyymi

        Univelka selittääkin uskovaisten kärttyisyyden, ihmisvihan ja hallusinaatiot mihin äpäräkulttikin perustuu.


    • Anonyymi

      Todella miksi paimenet nukkuvat kuin myös sisaret ja veljet, jotka tituleeraavat itsensä Jeesukseen uskoviksi?
      Joka ainoa hallitus painiskelee valtavan ongelman edessä liittyen vanhuksiemme hoitoon. Joka tuutista tulee ohelmia mitä asioille tulisi tehdä ja riidellään.

      Mutta missä on sisaret ja veljet kuin myös paimenet, miten Raamatussa on ongelman ratkaisu:

      4 Mutta jos jollakin leskellä on lapsia tai lapsenlapsia, oppikoot nämä ensin hurskaasti hoitamaan omaa perhekuntaansa ja maksamaan, mitä ovat velkaa vanhemmilleen, sillä se on otollista Jumalan edessä.

      8 Mutta... jos... joku ....ei ....pidä... huolta.... omaisistaan.... ja ....varsinkaan... ei ,...perhekuntalaisistaan, ....niin ....hän... on.... k-i-e-l-t-ä-n-y-t........ u-s-k-o-n...... ja ....on.... uskotonta..... p-a-h-e-m-p-i. 1 Tim. 5

      Tuossa edellä on ratkaisu kuin myös varoitus Jeesukseen uskoville.

      Ymmärrettäkö aikuisen oikeesti miten homojen jahtaaminen on eksytystä. Siis ihminen kiinittää huomioinnin tärkeimmästä. Rakkaudesta ja rakastamisesta. Lopputulos on se mikä on todellisuutta Suomessa.

      Homojen jahtaamisestako Paavali opetti ,- vaiko Rakkadesta - sen katoamattomuudesta.

      Maailman ihmiseltä - jumalattomalta ei voi odottaa vastuuta / rakastamista taas uskovilta kylläkin.
      Ymmärrätkö aikuisen oikeesti mihin pyrkii eksytys - ihmisten eksyttäminen pois siitä oleellisesta, joka on Raamatun keskipiste - punainen lanka.

      m.l

      • Anonyymi

        Uskosta osattomien opettaminen noudattamaan Raamatun Jumalan/Jeesukseen Kristuksen opetuksia, ohjeita, määräyksiä on asia, johon voimakkaasti kantaa ottaminen tarvitsisi paljon perehtymistä (mikä itseltäni puuttuu). Kuitenkin luterilainen kirkko on kristinuskon opettamiseen (Raamatullisesti) sitoutunut uskonyhteisö, joka on modostunut jo instituutioksi. Siksi sen jäseninä on paljon ihmsiä, jotka eivät edes usko Jumalaan tai ovat muodostaneet kristinuskosta itselleen sopivan, mikä voi olla kaukana Jumalan ilmoituksesta, Raamatusta.

        Siksi on tärkeää ottaa kantaa, mitä kirkko opettaa ja miten se toimii. Se on kuitenkin kristinuskon näkyvä edustaja Suomessa. Vapaamielistä suhtautumista seksuaalisuuteen ja avioliittoon täytyy arvostella, jos se on Jumalan tahdon vastaista...myös muita liberaaliteologian mukanaan tuomia kummallisuuksia, joissa humanistiset (lähes ateistiset) käsitteet ja kristinuskon totuudet ovat molemmat esillä. Uskosta vähän tietävät kirkon jäsenet voivat erehtyä olevansa taivastiellä kuullessaan kirkossa harhaopetusta. Kirkon papeista osa on elävässä uskossa ja uudestisyntyneitä, mutta kirkossa kävijät eivät välttämättä huomaa eroa maallistuneesta opetuksesta verrattuna elävästä kristillisyydestä annettua opetusta.

        Kirkon toimiin ja opetuksiin on otettava kantaa! Siellä on uskovia, etsikkoajassa olevia ja sitten uskonnollisia ihmisiä tai jopa Jumalan kieltäjiä. Tuomioita ja vihaisia rakkaudettomia kannanottoja ei voi tehdä, mutta Raamatun todellisesta ilmoituksesta on kerrottava niille, jotka eivät ole Raamattuun perehtyneet tai ovat sisäistäneet esim. kirkon vääriä opetuksia siltä osin kuin niitä on siellä opetettu.

        Luterilaiseen kirkkoon kuuluvia (kaikkia jäseniä) kehoitan perehtymään Raamattuun, kristilliseen kirjallisuuteen, netin opetusvideoihin tai katselemaan vaikka TV 7:n ohjelmia, missä on paljon hyviä ohjelmia.


      • Anonyymi

        Kirkko on edelleen voimakas mielipidevaikuttaja ja jos se esim. alkaa sallimaan samaa sukupuolta olevien vihkimisen ja sen papit niitä suorittavat, tulee se hämmentämään kaikkien suomalaisten mieliä johtaen harhaan jopa uskovia kirkossa ja sen ulkopuolella.

        Toivoisin, että homoseksuaalisuuteen tai lesbouteen taipumusta omaaville uskoville tai lähellä uskoontulemista oleville, ehkä uskosta etääntyneille olisi tarjolla rakkaudellista apua niiden kristittyjen taholta, joilla on siihen taitoja, tietämystä ja lahjoja. Seksuaalivähemmistöihin kuuluneita ihmisiä ei tulisi lyödä ja harrastaa henkistä väkivaltaa. Synnintuntoon tulleille tulee antaa ja auttaa heitä löytämään Jumalan tahdon mukainen ulospääsytie synninharjoittamisesta hengelliseen ja psykoloiseen vapauteen Jeesuksessa Kristuksessa. Terapian tarve on ilmeinen monen kohdalla.


    • Anonyymi

      Jeesus sanoi ”te ette tunne kirjoituksia”.

    • Anonyymi

      Jos ne paimenet otti vahingossa liikaa mömmöjä. Ihmekös se jos uni maistuu.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Yhdenvertaisuus pitäisi ilmaista prosentteina, kuten työllisyysaste. Tai hapuiltavissa oleva tavoite. Raamatullisen ilmaisun mukaan synti on kansakuntien häpeä, eli hereillä on oltava.

    • Anonyymi

      Suomi ei ole hylännyt Jumalaa. Täysin valheellinen tieto. Miten sellaisen voui hylätä, mitä ei koskaan ole ollutkaan?
      Suomella ei koskaan ole ollut Jumalaa. Vain harvoilla yksilöillä, jotka ovat tulleet Jumalan lapsiksi uskon kautta Jeesuksen vereen, on Jumala.

    • Anonyymi

      Piho ei ole kovinkaan vakavasti otettava taho etenkin kun ottaa huomioon että, kyseinen henkilö on viettänyt aikaansa homokanavilla irkissä. Sellainen kaksinaismoralistinen henkilö. Tollaisia pitkiä tekstejä julkaisee ja omia kirjojaan tarjoaa kuin Paavo Väyrynen konsanaan.

    • Anonyymi

      Myös ns. Tukholman profetia on kokonaan huuhaata, koska latelee valheita muka kristillisestä Suomesta. Suomi ei ole koskaan ollut kristitty maa kuten ei mikään muukaan valtio. Vain harvoja yksilöitä on uskossa Jeesukseen.
      Samaa harhaa ovat julisteet: "Suomi Jeesukselle!" Jumala ei ole mukana sellaisessa. Vain yksilöt voivat pelastua yksi kerrallaan ottamalla vastaan Pelastajan, Jeesuksen.

    • Anonyymi

      Päivi päivi. Hyvä ruoka - parempi mieli.

    • Anonyymi

      Hyvä kommentti, että "Suomi ei pelastu". Aukeni asia. Ihmiset voivat yksilöinä pelastua.
      HYVÄ opetus.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pitkä aika on kulunut

      Kaikki on muuttunut. Huomenta tänne. 😌😧☕🐺❤️
      Ikävä
      232
      3604
    2. Odotan näkemistäsi

      tällä viikolla. Pelkään sitä myös. Saat minut tuntemaan niin paljon. Odottavan aika on pitkä.
      Ikävä
      100
      2524
    3. Eläkeläinen omistatko omaisuutta? Kohta PS vie sen

      Ministeriön ehdotus: Näille eläkeläisille uusi maksu – omaisuus syyniin Nykyisellään iäkkäiden ihmisten pitkäaikaishoiv
      Maailman menoa
      235
      2320
    4. On aika helvetillistä näytellä introverttina

      normaalia sosiaalissa ympyröissä kuten työpaikat, koulut jne. Kyllähän tuo onnistuu, mutta käytännössä kaikki vapaa-aika
      Ikävä
      339
      1910
    5. Jes! Miljoonat diesel-autot joutumassa ajokieltoon

      Erittäin hyvä ilmastouutinen! https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a1277257-1244-4700-9bd7-399ef4d4313c "Tuo ajokiel
      Maailman menoa
      209
      1674
    6. Kaipaan sinua, mies

      Tiedän, että tämä on väärin molemmille. Mutta silti mulla on ikävä sua 🫠 Terveisin, V
      Ikävä
      41
      1455
    7. Kaikki meni silti hyvin

      Elämä jatkuu aina, kaikesta huolimatta. Hyvää iltaa ja hyvää yötä. 🙏🏼🐺☕🌜❤️
      Ikävä
      95
      1444
    8. Mitä haluat muuttaa kaivatussasi?

      Et ehkä uskalla sanoa sitä? Jotain on vikaa oltava. Muuten olisitte yhdessä jo.
      Ikävä
      97
      1357
    9. Voi minne taas hävisit?

      Harmittaa. 🥹
      Ikävä
      19
      1353
    10. Kahvin juominen tyhmentää

      Tutkimuksen mukaan kahvin juominen rapauttaa aivoja. Kahvi ei siten ole viisasten juoma kuten viina. https://www.hs.fi/
      Maailman menoa
      137
      1305
    Aihe