Uskovatko Kristityt Jeesukseen?

Anonyymi

Jeesus sanoi ettei hän kumoa vanhoja lakeja eikä säädöksiä.
Kristityt eivät kuitenkaan noudata mitään vanhoja juttuja, koska meillä on uusi testamentti ja sen ansiosta kaikki on hyväksyttyä.

Tämän perusteella voisi sanoa, että Kristityt eivät usko Jeesukseen.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä taisi tulla monelle yllätyksenä, koska tuli niin hiljaista.

      • Anonyymi

        Trollaaminen ei tule koskaan yllätyksenä. Ei tänne "tullut" hiljaista, vaan kukaan ei jaksanut vastata trolliketjuusi, joten nostit häntäsi itse :D


    • Se on päivän selvä asia, uskovata Jeesuksen olemme hänelle kuuluvia aina ja ikuisesti.
      Eikä meitä voi viekoitella millä mahdiliia pois,hän on vahvempi.

    • Anonyymi

      Ja tuntevatko he Raamattua?

    • Anonyymi

      Omiin tulkintoihin lähinnä uskotaan ja syytetään pilkkaajiksi, jos totuuden sanoo.

    • Anonyymi

      Joh.13:15. Gal.5:3. 1Piet.2:21. 1Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. Fil.2:5

    • Jeesus jakaa ihmiset kahteen leiriin,toisen leirin ihmiseet pelastuvat toisen leirin menevät kadotukseen. Vapaus on valita kumpaa kuuluun.

      • Anonyymi

        Saatanan perseestä on sinun ratkaisukristillinen oppisi, ja täysin ristiriitainen ja mieletön. Tulee ristiriita välittömästi esiin: Jeesus jakaa kahteen leiriin, mutta jokaisen oma ratkaisu. Höpöhöpö, saatanan pelle! Painukaa hevon kuuseen ilveilemästä kusipäät, pyhillä asioilla!

        Mutta sinä perkele olet itse olevinasi joku Jeesus, joka omalta kohdalta tekee sen jaon omalla ratkaisulla! Törkeän sikamaista! Hyi helvetti! Ratkaisukristillisyys on törkeää, tökeröä, surkeaa ja sikamaista!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan perseestä on sinun ratkaisukristillinen oppisi, ja täysin ristiriitainen ja mieletön. Tulee ristiriita välittömästi esiin: Jeesus jakaa kahteen leiriin, mutta jokaisen oma ratkaisu. Höpöhöpö, saatanan pelle! Painukaa hevon kuuseen ilveilemästä kusipäät, pyhillä asioilla!

        Mutta sinä perkele olet itse olevinasi joku Jeesus, joka omalta kohdalta tekee sen jaon omalla ratkaisulla! Törkeän sikamaista! Hyi helvetti! Ratkaisukristillisyys on törkeää, tökeröä, surkeaa ja sikamaista!

        Sinä ajattelematon paholaisen suullla puhu, Jeesus jakaa heteen leiriin siitä et pääse mihinkään.Raamatun kieltä käyttäen vuohiin ja lampaisiin,ei paholaine siitä pitä että astun sen varpaille,sisä se oppilas oltet kerran.
        Olen vain tavallinen tallaja,joka on armon saanut sen varassa elän sitä ei saada pois.

        Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Matt.25:33-
        Lukemalla se selviää, on vain kaksi ryhmää kumpaa luulnet se on omavalintasi?


      • paju4 kirjoitti:

        Sinä ajattelematon paholaisen suullla puhu, Jeesus jakaa heteen leiriin siitä et pääse mihinkään.Raamatun kieltä käyttäen vuohiin ja lampaisiin,ei paholaine siitä pitä että astun sen varpaille,sisä se oppilas oltet kerran.
        Olen vain tavallinen tallaja,joka on armon saanut sen varassa elän sitä ei saada pois.

        Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Matt.25:33-
        Lukemalla se selviää, on vain kaksi ryhmää kumpaa luulnet se on omavalintasi?

        Harmi tulee virheitä minkä ijälle mahtaa.pitikirjotta Jeesus jakaa kahteen leiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan perseestä on sinun ratkaisukristillinen oppisi, ja täysin ristiriitainen ja mieletön. Tulee ristiriita välittömästi esiin: Jeesus jakaa kahteen leiriin, mutta jokaisen oma ratkaisu. Höpöhöpö, saatanan pelle! Painukaa hevon kuuseen ilveilemästä kusipäät, pyhillä asioilla!

        Mutta sinä perkele olet itse olevinasi joku Jeesus, joka omalta kohdalta tekee sen jaon omalla ratkaisulla! Törkeän sikamaista! Hyi helvetti! Ratkaisukristillisyys on törkeää, tökeröä, surkeaa ja sikamaista!

        Olet hyvin paatunut ja sokea kun et näe Jumalaa ja hänen uskomattoman viisaita tekojaan kaikkialla. Mutta Pyhä Isä Jumalamme ja syntiemme sovittaja Jeesus Kristus rakastaa sinuakin ,itkevää lastaan.Hän näkee sinun menneisyytesi,eikä halua,että joudut kadotukseen. Pyydäppä tosissasi Jeesusta herraksesi, tunnusta syntisyytesi ja hyväksy Jeesuksen sovitustyö Golgatalla.Alat huomata ihmeellisiä asioita.Ehkä sinusta tulee vahva soturi Jumalalle.


      • Paholaisen talutusnuorassa kulkija olet täydellisesti.


    • Anonyymi

      Hölmölän perseestä jotkut aloitusviestin väitteet. Ei pelastus ole mitään lain ympärillä pyörimistä. Ei lailla ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa. Ei pelastus tule synnin tunnosta, eikä itsen parantelemisesta. Mikään liha ei tule vanhurskaaksi lain teoista. Liha ja veri ei peri taivasten valtakuntaa. Ei se peri, vaikka miten sen ympärillä pyörisit. Mitä ihmeen judaismia sinä yrität selitellä kristinuskoksi?

      Ja tuo Johanneksen siteeraaminen "1Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi". Hölmölän touhua sekin siteeraaminen joiltakin. Mikäs sinua perkeleen hölmöläistä pakottaa kerskumaan ja lupailemaan, että pysyt Jeesuksessa? Luuletko sinä saatanan tollo, että omalla pysyttelemisellä pysyttelet Jeesuksessa, niinkuin sinussa itsessäsi olisi jokin erinomainen, jonka lahjoitat Jumalalle? Saatanan sika! Tällaisia sikoja saatanan lahkolaiset ratkaisukristilliset perselävet juuri ovatkin, kerskujia! Hävytöntä!

      Pietari juuri oli tuollainen kerskuja, ja sitten luopui. Myöhemmin Paavali vastusti hänen judaismiaan. Kuitenkin ratkaisukristilliset saatanan perselävet ovat Pietarin opetuslapsia, ja yrittävät ottaa pelastussanomaa Pietarilta Apostolien tekojen 2. luvusta. Voi surkeita saatanan hölmöläisiä!

      • Anonyymi

        Ihan hauska purkaus olet selvästi aivan toisella tasolla. En tosin itse ole uskovainen tämä asia vaan on aina vaivannut minua.
        Mutta onhan niinkin, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hauska purkaus olet selvästi aivan toisella tasolla. En tosin itse ole uskovainen tämä asia vaan on aina vaivannut minua.
        Mutta onhan niinkin, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

        Ei ollut hauska purkaus vaan suorastaan kammottava. Mitä taas tulee toiseen tasoon, niin ei toisella tasossa vaan paremminkin toisesta hengestä.


    • Olet tehnyt oikean huomion. Eivät Kristityt usko Jeesukseen ja hänen sanoihinsa, vaan he uskovat Paavaliin, Apollokseen, Pietariin, Johannekseen tms. Sillä antoihan Jeesus opetuslapsilleen vallan myös sitoa ja päästää. Ensimmäisenä Pietarille ja sitten muillekin. Hän sanoin myös te tulette tekemään suurempiakin tekoja, kuin mitä minä olen tehnyt.
      Ei ole mikään ihme, että monet uskovat niihin, jotka Kristus on lähettänyt matkaan. MUTTA YHÄTI JA AINA ON KRITEERINÄ YHTÄLÄISET TEOT KRISTUKSEN SANOJEN PERUSTEELLA. Kristus sanoi, vain ne uskovat teihin, jotka ovat noudattaneet minun sanojani. Eli pitää olla niin, että Kristuksen sanoja aina opetetaan kaikesta huolimatta noudattamaan? Jumalan sana ei ole kahleissa ja vielä Kristus sanoi lähettävänsä myöhemmin Totuuden Hengen, joka opettaa sitten myöhemmin koko totuuden jne.

      Älkää olko huolissanne siitä, että Kristuksen ylitse on mennyt tuhannet apostolit, vaan on hieno asia jos itse noudatatte Kristuksen sanoja. Jos löydätte jonkun apostolin joka on noudattanut yhtä paljon kuin te niin voitte kuulla häntä ja liittyä häneen. Mutta jos olette noudattanut enemmän kuin muut SAATTAA OLLA NIIN, ETTÄ KRISTUS ON TARKOITTANUT TEIDÄT ITSENNE APOSTOLIKSI.

      Miten on asian laita? Jos todella tahdotte täyttää lakia ja profeettoja niin oletteko ottaneet huomioon esim. sen että suomenkieliset raamatun käännökset eivät kykene kaikkeen. Tarvitaan englanninkielisiä käännöksiä sekä alkukielisiä käännöksiä enemmän ja enemmän. Kuinka voitte Toorassa ylittää Juutalaiset, joille se on tarkoitettu ja jotka lukevat sitä alkukielellä. Itse hakeutuisin tooraa täyttääkseni jonkun juutalaisen oppilaaksi mikäli mahdollista.

      Lueskelin raamattu kansalle käännöstä viidettä Mooseksen kirjaa ja siinä esim. sanotaan, että tulee aika jolloin te tulette tuhoamaan ja murskaamaan jokaisen kukkulan ja lehtevän puun palvontapaikat luultavasti kaikkialla maailmassa. Miten voitte itse ymmärtää sen? Pitääkö joka mäelle rakennetut kirkot kukistaa Suomessakin? Krishna tietoisuuden kirjoissa on estolause tätä vastaan. Niissä sanotaan, että mitään sellaista ei saa kukistaa jossa on Jumalan nimi mainittu.
      Sen lisäksi, että tuntee hebreankielisen tooran pitää tuntea myös Korkeimman Jumalan eli Krishnan ajatukset asian johdosta.

      • <<Älkää olko huolissanne siitä, että Kristuksen ylitse on mennyt tuhannet apostolit, vaan on hieno asia jos itse noudatatte Kristuksen sanoja. >>

        Apostolit ovat noudattaneet Jeesuksen opetusta kaikessa. Olisiko esimerkkejä, missä eivät olisi noudattaneet?


    • Jeesus toi uuden lain jota eivät aikalaiset perinpohjin ymmärtäneet, lieneekö nykyisinkään ymmärretään.

      • Jeesus opetti Tooraa. Tooran henki on rakkaus.


    • Anonyymi

      Joo. Paitsi jos jotain kalajuttuja tulee.

    • Jeesus on lain täytänyt,ei tarvitse kristittyjen enään sitä täyttää,luoe kirjoitukset paremmin niin ymmärt,usk Jeesukseen riittä usko, koska hän on se tehnyt kiristittyjen puolesta,laintaäyttämisen.

      • Anonyymi

        Eli esim. homoavioliitot ovat siis Jeesuksen mielestä ihan ok, koska avioliittosäädökset annetaan ja homostelu kielletään siellä vanhan testamentin laeissa ja Jeesus on jo lain täyttänyt?

        Miksi sitten niin moni kristitty (mm. Päivi Räsänen) kapinoi homoliittoja vastaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli esim. homoavioliitot ovat siis Jeesuksen mielestä ihan ok, koska avioliittosäädökset annetaan ja homostelu kielletään siellä vanhan testamentin laeissa ja Jeesus on jo lain täyttänyt?

        Miksi sitten niin moni kristitty (mm. Päivi Räsänen) kapinoi homoliittoja vastaan?

        Päiviräsä on olikeassa kapinoidessaan homo avioliitoja vastaan,Jumala loi miehen ja naisen välisen liiton ja siunasisen,ei mien miehenkassa välistä liittoa,ja homo liitoa, joka on kauhistu jumlan edessä.


    • Anonyymi

      Kirkko Raamattu 1933/-38 ilm Ilmestyskirja: 16:1-11
      Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille:
      "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle."

      Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle;
      ja tuli pahoja
      ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin,
      joissa oli pedon merkki
      ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
      Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen,
      ja se tuli vereksi,
      ikäänkuin kuolleen vereksi,
      ja jokainen elävä olento kuoli,
      mitä meressä oli.
      Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin
      ja vesilähteisiin,
      ja ne tulivat vereksi.
      Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan:
      "Vanhurskas olet sinä,
      joka olet ja joka olit,
      sinä Pyhä,
      kun näin olet tuominnut.

      Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet,
      ja verta sinä olet antanut heille juoda;
      sen he ovat ansainneet."

      Ja minä kuulin alttarin sanovan:
      "Totisesti,
      Herra Jumala,
      Kaikkivaltias,
      totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi."
      Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon,
      ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
      Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä
      ja pilkkasivat Jumalan nimeä,
      hänen,
      jolla on vallassaan nämä vitsaukset;
      mutta he eivät tehneet parannusta,
      niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.

      Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle,
      ja sen valtakunta pimeni;
      ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
      ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa
      ja paiseittensa tähden,
      mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.

      (nämä nykyiset "helteet" ovat ainoastaan lastenleikkiä siihen verrattuna kun, ja jos auringon valo tulee seitsemän kertaiseksi.)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe