Missä on Jeesuksen puhe?

Anonyymi

Jeesuksen kerrotaan pitäneen nuorena puheen temppelissä kirjanoppineille tms. Voisi kuvitella, että joku olisi kirjoittanut edes puheen pääkohdat ylös, jotka saattoivat lisältää myös profetioita. Mutta raamatussa kerrotaan vain, että hä piti puheen ja hänen viisauttaan ihmeteltiin.
Paljonko kaikkea muuta on jätetty raamatusta pois mm. profetioiden osalta?

27

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksipä satunnaisen au-kersan jorinoita olisi jotenkin noteerattu.

    • Anonyymi

      Kyllähän ne tarkeimmät mitä ja mistä puhui, ilmenee Raamatun UT, Hänen ja apostolisensa Totuuteen perustuvissa ja mukaisissa opetuksissa, ohjeissa ja kehoituksissa.

      Niitä on, ns. kirkastettu / selkeytetty myös tuolla...

      http://www.suomenkristityt.foorumimme.com Jossa on myös mahdollisuus niistä asiallisesti ja rakentavasti, ilman mainosten ym. epäasiallisuuksien häirintää keskusteluihin. Mitä kenelläkin, Raamatun UT mukainen ja perustuva Kristillisyys, asiasta sanottavaa tai kysyttyvää.

      (Herättelevä)

    • Kukaan ei ole tuota puhetta vielä kirjoittanut, eikä jeesus satuolentona sitä voinut pitää.

      • Anonyymi

        Jeesuksen olemassaolo on tieteellinen fakta ja siitä on vedenpitävät todisteet.
        En laita linkkejä enkä perusteluja, saat itse etsiä jos totuus kiinostaa enemmän kuin valhe johon olet mielistynyt.
        Ei pitäisi ruokkia teitä trolleja, mutta jos teille ei ole annettu kuin valhetta, niin tässä oli hieman totuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen olemassaolo on tieteellinen fakta ja siitä on vedenpitävät todisteet.
        En laita linkkejä enkä perusteluja, saat itse etsiä jos totuus kiinostaa enemmän kuin valhe johon olet mielistynyt.
        Ei pitäisi ruokkia teitä trolleja, mutta jos teille ei ole annettu kuin valhetta, niin tässä oli hieman totuutta.

        Positiivisen väitteen esittäjällä on velvollisuus todistaa väitteensä todeksi, ellei hän tähän pysty, on hän valehtelija.

        Jumalvalheen jäljet ovat aina lyhyet ja tässä tapauksessa ilmeisen selkeät myös kommentoijalle, joka ei pysty jeesusta olevaiseksi manaamaan.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Positiivisen väitteen esittäjällä on velvollisuus todistaa väitteensä todeksi, ellei hän tähän pysty, on hän valehtelija.

        Jumalvalheen jäljet ovat aina lyhyet ja tässä tapauksessa ilmeisen selkeät myös kommentoijalle, joka ei pysty jeesusta olevaiseksi manaamaan.

        no kunhan ehdin niin:
        Jes. 54:

        14.Viattomuudessa sinut vahvistetaan, saat ollakaukana sortamisesta, ei sinun tarvitse pelätä, kaukana särkymisestä, ei se ole sinua kohtaava.15.Katso, sinun kansasi karkoitetut kootaan varmasti sinun luoksesi, lopulla. Ne kansojen kuninkaat, jotka ovat kokoontuneet ahdistamaan sinua, Jerusalem, ajetaanpois sinun keskeltäsi.16.Katso, minä olen luonut sepän, joka puhaltaa tulta hiiliin, ja valmistaa arvoisensa astian. Minä olen myös luonut tuhoajan tuhoamaan.17.Mikään ase, joka on sinua vastaan valmistettu, Jerusalem, ei ole menestyvä, ja sillä tuomiolla sinä olet julistava syntiseksi jokaisen kielen, joka nousee sinua vastaan. Tämä on Herran palvelijoiden perintöosa, ja se heidän viattomuutensa minun edessäni, sanoo Herra.

        ja väännös -92
        17 ja niin jokainen ase, joka taotaan sinua vastaan, on tehoton. Jokaisen kielen, joka käy sinua syyttämään, sinä osoitat valehtelijaksi. Tämä on Herran palvelijoiden perintöosa. Minä annan heille siihen oikeuden, sanoo Herra.

        ja Käännös 33/38
        14 Sinut vahvistetaan vanhurskaudella; sinä olet oleva kaukana väkivallasta, sillä ei sinulla ole pelkäämistä, ja kaukana hävityksestä, sillä ei se sinua lähesty.
        15 Jos sinun kimppuusi karataan, ei se ole minusta; joka kimppuusi karkaa, se eteesi kaatuu.
        16 Katso, minä olen luonut sepän, joka lietsoo hiilivalkeata ja kuonnuttaa aseen käytäntöönsä; mutta minä olen myös luonut tuhontuottajan hävittämään sen.
        17 Jokainen ase, joka valmistetaan sinun varallesi, on oleva tehoton; ja jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi. Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra.

        ja vielä 1776, sanoo:
        17 Ei yksikään ase, joka valmistetaan sinua vastaan, pidä menestymän; ja kaikki kielet, jotka heitänsä asettavat sinua vastaan, pitää sinun tuomiollas kadotettaman. Tämä on Herran palveliain perimys, ja heidän vanhurskautensa minusta, sanoo Herra.

        Joten, odota vielä hetki ja Sanan mukaan:
        "kaikki kielet, jotka heitänsä asettavat sinua vastaan, pitää sinun tuomiollas "
        " jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi."
        " jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi."
        "sillä tuomiolla sinä olet julistava syntiseksi jokaisen kielen, joka nousee sinua vastaan. "

        Miksi, saatat kysyä, "Paavali, sinä hulluttelet, suuri oppi hulluttaa sinua."

        Koska:
        Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra.
        Perintö joka on minulle annettu, ja kaikille jotka sitä tahtovat.

        Tämä on Herran palvelijoiden perintöosa, ja se heidän viattomuutensa minun edessäni, sanoo Herra.

        Oikea ja alkuperäinen, Voittamaton, Vastustamaton, Vastavoima. Jes 54


      • Anonyymi

        Miksi et nyt ilmoita itseäsi maailmalle, "Koska sinä näitä tekoja teet, niin ilmoita itsesi maailmalle."

        Joh. 7:4
        3 Niin hänen veljensä sanoivat hänelle: "Lähde täältä ja mene Juudeaan, että myös sinun opetuslapsesi näkisivät sinun tekosi, joita sinä teet;
        4 sillä ei kukaan, joka itse tahtoo tulla julki, tee mitään salassa. Koska sinä näitä tekoja teet, niin ilmoita itsesi maailmalle."
        5 Sillä hänen veljensäkään eivät häneen uskoneet.
        6 Niin Jeesus sanoi heille: "Minun aikani ei ole vielä tullut; mutta teille aika on aina sovelias.
        7 Teitä ei maailma voi vihata, mutta minua se vihaa, sillä minä todistan siitä, että sen teot ovat pahat.
        8 Menkää te ylös juhlille; minä en vielä mene näille juhlille, sillä minun aikani ei ole vielä täyttynyt.

        Koska, minulla, ja Isällä on vielä keskusteltavaa, mutta sitten, kun Isä, antaa ja täytää minut, Pyhällä Hengellä eli voitelee, tulen ja menen :)

        ja Jeesus sanoi:
        Ap. t. 1:4
        4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

        Toki, jokainen tietää, mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan:
        "maan ääriin saakka"

        Vaan kun se pyhyyden henki on tuleva teidän yllenne, te saatte sen voiman, ja tulette olemaan minulle todistuksena Jerusalemissa, ja koko Jehud’ssa, ja myös Shamaria’n huoneessa, ja maan ääriin saakka

        Tietysti, jokainen tietää ,että Suomi on maan äärillä, eli fin land.
        no sama se

        ja nyt voin keittää uutta tuoretta kahvia


      • Anonyymi kirjoitti:

        no kunhan ehdin niin:
        Jes. 54:

        14.Viattomuudessa sinut vahvistetaan, saat ollakaukana sortamisesta, ei sinun tarvitse pelätä, kaukana särkymisestä, ei se ole sinua kohtaava.15.Katso, sinun kansasi karkoitetut kootaan varmasti sinun luoksesi, lopulla. Ne kansojen kuninkaat, jotka ovat kokoontuneet ahdistamaan sinua, Jerusalem, ajetaanpois sinun keskeltäsi.16.Katso, minä olen luonut sepän, joka puhaltaa tulta hiiliin, ja valmistaa arvoisensa astian. Minä olen myös luonut tuhoajan tuhoamaan.17.Mikään ase, joka on sinua vastaan valmistettu, Jerusalem, ei ole menestyvä, ja sillä tuomiolla sinä olet julistava syntiseksi jokaisen kielen, joka nousee sinua vastaan. Tämä on Herran palvelijoiden perintöosa, ja se heidän viattomuutensa minun edessäni, sanoo Herra.

        ja väännös -92
        17 ja niin jokainen ase, joka taotaan sinua vastaan, on tehoton. Jokaisen kielen, joka käy sinua syyttämään, sinä osoitat valehtelijaksi. Tämä on Herran palvelijoiden perintöosa. Minä annan heille siihen oikeuden, sanoo Herra.

        ja Käännös 33/38
        14 Sinut vahvistetaan vanhurskaudella; sinä olet oleva kaukana väkivallasta, sillä ei sinulla ole pelkäämistä, ja kaukana hävityksestä, sillä ei se sinua lähesty.
        15 Jos sinun kimppuusi karataan, ei se ole minusta; joka kimppuusi karkaa, se eteesi kaatuu.
        16 Katso, minä olen luonut sepän, joka lietsoo hiilivalkeata ja kuonnuttaa aseen käytäntöönsä; mutta minä olen myös luonut tuhontuottajan hävittämään sen.
        17 Jokainen ase, joka valmistetaan sinun varallesi, on oleva tehoton; ja jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi. Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra.

        ja vielä 1776, sanoo:
        17 Ei yksikään ase, joka valmistetaan sinua vastaan, pidä menestymän; ja kaikki kielet, jotka heitänsä asettavat sinua vastaan, pitää sinun tuomiollas kadotettaman. Tämä on Herran palveliain perimys, ja heidän vanhurskautensa minusta, sanoo Herra.

        Joten, odota vielä hetki ja Sanan mukaan:
        "kaikki kielet, jotka heitänsä asettavat sinua vastaan, pitää sinun tuomiollas "
        " jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi."
        " jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi."
        "sillä tuomiolla sinä olet julistava syntiseksi jokaisen kielen, joka nousee sinua vastaan. "

        Miksi, saatat kysyä, "Paavali, sinä hulluttelet, suuri oppi hulluttaa sinua."

        Koska:
        Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra.
        Perintö joka on minulle annettu, ja kaikille jotka sitä tahtovat.

        Tämä on Herran palvelijoiden perintöosa, ja se heidän viattomuutensa minun edessäni, sanoo Herra.

        Oikea ja alkuperäinen, Voittamaton, Vastustamaton, Vastavoima. Jes 54

        Jumalvalheen jäljet ovat lyhyet.


        https://fi.wikipedia.org/wiki/Jesajan_kirja


        Höpötys on muokattu aikojen kuluesa j se on helposti nähtävissä.

        Jumalvalhe on aina valhe, eikä valehtelija pysty tuottamaan mitään manatakseen epäjumlansa olevaiseksi.

        Paha perii jumalvalheen levittäjät, jos oikea jumala onkin olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et nyt ilmoita itseäsi maailmalle, "Koska sinä näitä tekoja teet, niin ilmoita itsesi maailmalle."

        Joh. 7:4
        3 Niin hänen veljensä sanoivat hänelle: "Lähde täältä ja mene Juudeaan, että myös sinun opetuslapsesi näkisivät sinun tekosi, joita sinä teet;
        4 sillä ei kukaan, joka itse tahtoo tulla julki, tee mitään salassa. Koska sinä näitä tekoja teet, niin ilmoita itsesi maailmalle."
        5 Sillä hänen veljensäkään eivät häneen uskoneet.
        6 Niin Jeesus sanoi heille: "Minun aikani ei ole vielä tullut; mutta teille aika on aina sovelias.
        7 Teitä ei maailma voi vihata, mutta minua se vihaa, sillä minä todistan siitä, että sen teot ovat pahat.
        8 Menkää te ylös juhlille; minä en vielä mene näille juhlille, sillä minun aikani ei ole vielä täyttynyt.

        Koska, minulla, ja Isällä on vielä keskusteltavaa, mutta sitten, kun Isä, antaa ja täytää minut, Pyhällä Hengellä eli voitelee, tulen ja menen :)

        ja Jeesus sanoi:
        Ap. t. 1:4
        4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

        Toki, jokainen tietää, mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan:
        "maan ääriin saakka"

        Vaan kun se pyhyyden henki on tuleva teidän yllenne, te saatte sen voiman, ja tulette olemaan minulle todistuksena Jerusalemissa, ja koko Jehud’ssa, ja myös Shamaria’n huoneessa, ja maan ääriin saakka

        Tietysti, jokainen tietää ,että Suomi on maan äärillä, eli fin land.
        no sama se

        ja nyt voin keittää uutta tuoretta kahvia

        Kaikki jeesuksesta tiedetty on fiktiivistä tuotetta vuosikymmeniä hänen väitetyn kulemansa jälkeen.

        Kukaan ei hänen väitettynä elinaikanaan huomannut mitään väitetyistä ihmeteoista huolimatta.

        Selvä merkki fiktiivisestä hahmosta.


    • Olisihan joku voinut kirjoittaa sen jälkikäteen ja olisi yhtä aitoa ja alkuperäistä kuin kaikki muukin Raamatussa.

    • Anonyymi

      Tuom.13:18 Herran enkeli vastasi hänelle: Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen. Alaviite: Jes.9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja..........Kyllä tämä Raamattukin, on aika ihmeellinen.

      • Anonyymi

        Jos nyt lähtisi etsimään Suomeen syntynyttä ihmeidentekijää.
        Varmasti löytyisi ehdokkaita, jos sen julkisesti kuuluttaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt lähtisi etsimään Suomeen syntynyttä ihmeidentekijää.
        Varmasti löytyisi ehdokkaita, jos sen julkisesti kuuluttaisi.

        Siinäpä se ongelma. Ihmiset haluavat nähdä ihmeitä, mutteivät ajatella asioita itse. Ihmeiden tekijä ja profeetta on yleensä se, joka joutuu pilkattavaksi, johon ei uskota, jota kirjanoppineet kyttäävät, ja joka loppujen lopuksi kuitenkin tunnustetaan oikeassa olleeksi. Ihmiset tekeytyvät mielummin itse tietäjiksi ja jopa lääkäreiksi ("mikä diagnoosi sul on"), kun oppisivat mitään uutta, joka eroaa uutuudellaan merkittävämmin aiemmasta. Sellaisesta on erinomainen esimerkki "kuka antaa Tukholman profetian jatkun" -osiossa.

        Jeesus sanoi: "Joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa".
        Miten ihmiset voidaan koota yhteen, jos he eivät siedä toisiaan?
        Miten kaksi magneettia voidaan yhdistää, jos ne hylkivät toisiaan? No, kääntämällä toinen toisinpäin. Asia on samoin ihmisluonteiden osalta. Magneetissa on yin ja yang, kuten ihmisissä. Jos 2 ihmistä ei tule keskenään toimeen, polariteetti on vain "käännettävä ympäri", eli tuotava paikalle vastakkaista polariteettia oleva henkilö, jonka vuosiluonne ja aurinkomerkki sopivat toisen kanssa yhteen.
        Mikä on se voima, joka saa magneetit hylkimään toisiaan? Mikä on se voima, joka saa ihmiset hylkimään toisiaan, ja toisia taas vetämään puoleensa?
        Mikä on se Jumalan merkki, jolla merkataan ihmiset tulevaisuudessa? Miten se liittyy kokoamiseen ja rakkauteen? Papit eivät odotetustikaan tästä puhu.
        Se olennainen, jolla ihmiset saadaan yhdistettyä, on tuomittu näennäistieteeksi, vaikka tämä tuhansia vuosia vanha tieto on katsottu niin tärkeäksi, että se on koottu raamattuunkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt lähtisi etsimään Suomeen syntynyttä ihmeidentekijää.
        Varmasti löytyisi ehdokkaita, jos sen julkisesti kuuluttaisi.

        Suomeen syntynyttä ihmeiden tekijää? Miten te sen määrittelette? Että hän saa kuun punottamaan ja käskystä revontulet taivaalle? Parantaa sanallaan sairaita ja julistaa raamatun sanaa?

        "Jos se on ihmeiden tekijä, joka täällä puhuu niin, että häntä ei voidan yhdistää uskoviin, eikä kukaan muu ole ennen puhunut samalla tavalla, eikä hänellä ole halua valehdella tai hakea omaa kunniaa, vaan toimia opettajana.
        Jos se on ihme, jos joku tietää sellaista, joka on kansalta salattu. Se, mitä viisauden kirjassa puhutaan:

        Sillä hän antoi minulle pettämättömän tiedon kaikesta, mikä on, niin että minä tunnen maailmanrakenteen ja alkuaineitten voiman, aikojen alun, lopun ja keskivälin, päivänseisaukset ja vuodenaikain vaihteet, vuosien kierron ja tähtien asennot,
        eläinten ominaisuudet ja petojen rajut vaistot, henkien vallan ja ihmisten ajatukset, kasvien erilaisuudet ja juurten voimat. Mikä on salattua ja mikä julkista, sen minä tiedän.

        Sillä viisaus, kaiken mestari, on sen minulle opettanut. Sillä siinä on henki, joka on järjellinen, pyhä, ainutlaatuinen, moninainen, hieno, liikkuva, läpinäkyvä, saastumaton, kirkas, loukkaamaton, hyvän ystävä, terävä, esteet voittava, hyvää harjoittava,
        ihmisiä rakastava, luja, horjumaton, huolista vapaa, kaikkivoipa, kaikesta huolen pitävä ja läpi kaikkien henkien käypä, niiden, jotka ovat järjellisiä, puhtaita ja täydellisesti hienoja.

        Viisaus on liikkuvampi kuin mikään, mikä liikkuu; se tunkee ja mahtuu kaiken lävitse puhtautensa vuoksi. Sillä se on Jumalan voiman henkäys ja Kaikkivaltiaan ihanuuden kirkas ulosvirtaaminen; siksi ei mitään saastaista siihen tule.
        Se on iankaikkisen valkeuden heijastus ja Jumalan voimavaikutuksen tahraton kuvastin ja hänen hyvyytensä kuva.
        Vaikka se on yksi, se kuitenkin voi kaiken, ja vaikka se itse pysyy muuttumatonna, se kuitenkin uudistaa kaiken. Sukukunnasta sukukuntaan se siirtyy hurskaisiin sieluihin ja tekee niistä Jumalan ystäviä ja profeettoja."

        Kertokaa miksi täällä monet puhuvat profetioita ja julistavat sanaa, mutta yhden perässä "juoksee paholainen"?
        Jeesus ja risti eivät uhkaa valtakuntaa, mutta se, joka tuo paholaisen esille, uhkaa, jos raamatun sanaan on luottaminen, jonka mukaan paholainen sanoi omistavansa valtakunnat. Paholainen ei halua, että hänet opitaan tuntemaan.
        Tämä ei kristittyjä hetkauta. Pääasia, ettei heidän tarvitse kuulla mitään ikävää, koska heidän henkensä on heille kalliimpi, kun Jeesuksen! Näin ollen muutosta ei tule.
        Siinä vaiheessa, kun kansa avaa oven sinne, missä paholainen on, muutos tulee. Paholainen ei voi enempää, mitä Jumala antaa sen tehdä. Jeesuksen kerrotaan eräässä näyssä todenneen paholaisenne "tee mitä voit". Saattaa joidenkin mielestä kuulostaa uskomattomalle, koska voisi kuvitella Jeesuksen vastustavan, toruvan ja sättivän paholaista. Mitäpä se olisi auttanut?


    • Anonyymi

      Kokeilen ihan mielessäni mennä ajassa takaisinpäin katsomaan mitä silloin tapahtui.

      Jeesus saapui ja rabbit kysyivät kenen poika sinä olet?
      Jeesus vastasi: Jumalan.
      R: mitä teet täällä?
      J: tulin katsomaan miten isäni taloa hoidetaan.
      R: me olemme palvelleet täällä koko ikämme ja meillä on tarkat säännöt miten asioita hoidetaan.
      J: eikö ole sääntöjen vastaista, että ihmisiä tuomitaan ilman että ovat tulleet kuulluksi?
      R: on
      J: miksi ette puutu siihen?
      R: Ei meillä ole aikaa puuttua temppelin ulkopuolisiin asioihin.
      J: Mutta eikö kaikki asiat pitäisi käsitellä oikeuden edessä?
      R: kyllä.
      J: No miksi näin ei ole?
      R: ajat ovat muuttuneet ja meillä vallitsee uusi oikeus.
      J: kenen oikeus?
      R: rooman oikeus.
      J: palveletteko te rooman oikeutta?
      R: emme, palvelemme Jumalaa
      J: No miksi ette aja oikeutta?
      R: miksi kyselet?
      J: minä tunnen isäni tahdon ja tiedän, että hän tahtoo oikeutta.
      R: Kuka on sinun isäsi?
      J: Hän, jota sanotte jumalaksi.
      R: oletko Jumalan poika?
      J: olen.
      R: Mitä hän tahtoo?
      J: hän tahtoo oikeutta ja totuutta, salatuimpaan asti.
      Muita rabbeja on kuullut puheet ja saapuu kuuntelemaan.
      R: mitä meidän pitäisi tehdä?
      J: teidän on pysyttävä siinä mikä teille on määrätty ja noudatettava hänen käskyjänsä.
      R: mitä meille sitten on määrätty?
      J: Rakasta herraasi kaikesta sydämestäsi, mielestäsi ja sielustasi ja noudata hänen käskyjänsä.
      R: tätä me teemme jatkuvasti.
      J: Te noudatatte muiden käskyjä ja määräyksiä kuin jumalan.
      R: Tämä on jumalan temppeli, katso miten puhut.
      J: minä tiedän kenen temppeli tämä on, ja tiedän miten täällä tulee puhua.
      R2: kuka tämä on, joka näin puhuu?
      R: Sanoo olevansa Jumalan poika.
      R2: Onko Jumala sinun isäsi?
      J: On, hän on minut lähettänyt maailmaan ja käskenyt olemaan omiensa keskellä.
      R2: Ei jumalalla ole poikaa.
      J: ei teidän tietääksenne, mutta hänellä on, esikoinen, maailman valo, joka minä olen.
      R2: mistä sinä tulet?
      J: Olen ollut jo ennen kuin maailma luotiin, Kun hän sanoin tulkoon valo, minä synnyin.
      R2: keneltä olet saanut oppisi?
      J: Isältä, häneltä joka on Jumala, maailman luoja.
      R2 ja R keskustelevat keskenään: onpas ylimielinen poika....
      J: Tunnetteko te Jumalan.
      R ja R2: tunnemme.
      J: mitä hän sanoo tästä ajasta?
      R: Jumala sanoo, että tulee aika kun messias saapuu ja pistää kaiken kohdilleen.
      J: Nyt on se aika.
      R2: miten sinä voisit tietää mistään ajoista mitään, me olemme olleet jo kauan palvelemassa Jumalaa emmekä mekään tiedä milloin se aika on.
      J: Minä olen se ja tiedän kaiken sen mitä isäni on minun antanut tietää.
      R2: no, kerro mitä tiedät.
      J: Isäni lähetti minut maailmaan, koska säädetty aika on tullut.
      Olen tullut tekemään tyhjäksi valheen teot ja pelastamaan maailman.
      R: sinäkö pelastat maailman?
      J:Kyllä, minä olen tullut jotta ottaisin pois maailman synnin ja sovittaisin maailman Jumalan kanssa.
      R:Ilman uhria ei ole sovitusta.
      J: Minä olen se uhri, joka uhrataan kaikkien kansojen puolesta.
      R2: Ihmisuhreja ei jumala hyväksy!
      J: Minä en olekaan ihminen, ja ettekö ole lukeneet kuinka jumala vaati abrahamislta hänen poikaansa uhriksi?
      R: mutta hän pelasti hänet juuri ennen uhraamista.
      J: niin pelasti ja niin hän pelastaa minutkin ja nostaa kuolemasta.
      R: olet siis tullut uhrattavaksi?
      J: Olen tullut tuomaan ilosanoman, jumalan armon maailmaan ja siksi minut surmataan.
      R: eihän kukaan ilosanoman takia voi surmata.
      J: näin on kirjoitettu, ja se tulee tapahtumaan.
      R: missä niin on kirjoitettu?
      J: psalmien kirjassa on minusta kerrottu...

      Sitten jeesus kertoi tapahtumia ja kohtia ja avasi asioita rabbeille
      Jotain täman kaltaista se ehkä oli.

      • Kyllä olisi kivitetty jo sen jälkeen kun ensimmäisen kerran väitti itseään jumalanpojaksi.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Kyllä olisi kivitetty jo sen jälkeen kun ensimmäisen kerran väitti itseään jumalanpojaksi.

        Aikuisena ehkä jotain sinnepäin olisi yritetty (niinkuin kävikin), mutta lapsen kohdalla asia on eri.
        Jos aikuisen eteen tulee toinen aikuinen joka sanoo: olen maailman herra.
        siinä ei varmasti hyvin käy, mutta jos se on lapsi, niin siinähän alkaa pieni kuulustelu, sellainen leikkimielinen kuulustelu.
        Vai maailman herra olet? kenen poika sitten olet jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikuisena ehkä jotain sinnepäin olisi yritetty (niinkuin kävikin), mutta lapsen kohdalla asia on eri.
        Jos aikuisen eteen tulee toinen aikuinen joka sanoo: olen maailman herra.
        siinä ei varmasti hyvin käy, mutta jos se on lapsi, niin siinähän alkaa pieni kuulustelu, sellainen leikkimielinen kuulustelu.
        Vai maailman herra olet? kenen poika sitten olet jne.

        Kyllä olisi fariseus antanut korvatillikoita ja keppiä vähintään.


    • Anonyymi

      Raamattu, eli Kirjoituksen eivät tästä sano, eikä ilmoita joten, me emme voi tietää. piste.

    • Anonyymi

      "16.Katso, minä olen luonut sepän, joka puhaltaa tulta hiiliin, ja valmistaa arvoisensa astian. Minä olen myös luonut tuhoajan tuhoamaan."

      Me, jotka uskomme, Jumalaa ja Jeesukseen, olemme savi astioita joita Jumala itse, savenvalaja on tehnyt.

      Mitä, tässä astiassa on hyvä olla ja tulee olla?
      Pyhä Henki!
      Jumalan voiman ja vallan Henki.
      eli Jumala itse.

      Hänen tulee kasvaa ja meidän pienetä, eli kuolla, itsellemme ja himoille, niin että:
      Jumala saa hallita ja vallita.

      ja Kun Jumala Henki on meissä ja hallitsee, niin Kukaan ei voi olla meitä vastaan, eli voittaa meitä.

      Jes. 11:1
      2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
      3 Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta,
      4 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.

      2.Ja henki, Herran edestä, on lepäävä hänen yllään, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
      3.Ja Herra tuo hänet hänen pelkonsa lähelle. Eikä hän tuomitse silmillään näkemisen kautta, eikä hän nuhtele korviensa kuulemisen kautta.
      4.Mutta hän on tuomitseva köyhät rehellisesti, ja nuhtelee köyhiä uskollisuudella, ja hän on lyövä maan synnintekijöitä suunsa käskyllä, ja hänen huultensa sanalla pahantekijä kuolee.

      Joten, iloitkaa ja riemuitkaa, sillä aika on tullut!

    • Anonyymi

      Joh. 21:25

      On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Mustan, kun annoin eräälle uskovalle Jeesuksen sanomaksi kerrottuja tekstejä apokryfikirjoista yms. koottuna. Hän tuohtui ja sanoi, "mitä minä tunnen Jeesusta, niin hän ei ole mitään tällaista sanonut".
        Tuo uskova sanoi tuntevansa Jeesuksen raamattuun kirjoitettujen juttujen perusteella, missä ei ole edes 1/100 Jeesuksen puheesta kirjoitettu. Muussa tapauksessa täytyy sanoa, jopas oli vaitonainen mies.


    • Anonyymi

      Mistähän urantiakirjaan saadut Jeesuksen sanomaksi kerrotut tekstit on tulleet? Miksi urantiakirjan tunnuksen kaltainen kuvio on uusissa liikennemerkeissä?

    • Anonyymi

      Raamattu ei sanallakaan mainitse,että Jeesus olisi pitänyt puheen

      Luuk:2.46-47 ja kolmen päivän kuluttua he löysivät hänet pyhäköstä,jossa hän istui opettajain keskellä kuunnellen heitä ja kysellen heiltä ja kaikki jotka häntä kuulivat ihmettelivät hänen ymmärrystänsä ja vastauksiansa Opettele poju ensin lukemaan ja sitten vasta kysele asioista

      johaelia

      • Anonyymi

        Jeesuksen olisi kannattanut kirjoittaa kirja, jumalan kirja.
        Ei tainnut löytyä sopivan mielisairasta käsikirjoittajaa.
        Roomassa murhaajat ja sairaimmat rikolliset ristiinnaulittiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen olisi kannattanut kirjoittaa kirja, jumalan kirja.
        Ei tainnut löytyä sopivan mielisairasta käsikirjoittajaa.
        Roomassa murhaajat ja sairaimmat rikolliset ristiinnaulittiin.

        Onko Urantiakirjan kirjoittaja mielisairas? Kaikesta päätellen sen ovat koonneet mm. rapparit, koska kirja kieltää astrologian.
        Kuitenkin 24x24x5x9 (länsim ja kiin. päämerkit ja nousevat merkit x kiin. elementit x 9:n tähden ki =? (Suuri tähtivuosi)

        Jeesuksen puheesta sen verran, että tuhansia ihmisiä kerrotaan kokoontuneen kuuntelemaan Jeesusta - kajareita ei tarvittu? Sama juttu Mooseksen kanssa, joka puhui "kaikelle kansalle" ilman kajareita...
        Kuis nykyään tuhansia ihmisiä käsittävät kokontumiset hoidetaan? Äänentoistolaitteet ovat merkittävässä asemassa.
        Jeesuksen leivällä ruokinnan tulos astrologinen: 12 vakallista tähteitä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe