Juhannuskoivut oven pielissä liittyvät pakanallisseen karsikkoperinteeseen, jotka symboloivat hedelmällisyyttä ja joilla estetään kuolleiden sieluja vaeltamasta ihmisten ilmoille. Aikoinaan juhannuksena koristeltiin myös lehmiä, koska koivunoksien uskottiin taanneen karjaonnen ja maidonsaannin.
Juhannuskoivut eivät sovi meille uskoville!
Juhannuskoivut eivät sovi meille uskoville!
60
1738
Vastaukset
- Anonyymi
Entä koivu vasta, juhannuksenahan niillä piiskataan omaa lihaa, oletko nekin jättänyt sivuun?
Entä juhannus- ajankohtana, seuraatko katolista muotomenoa?
-Vai oletkatko harhaisesti, että sillä olisi Johanneksen kanssa jotain tekemistä?
-Eli aivan sama, vaikka ne koivut sittenkin kajautat rappustenpieleen, ei se onneasi vie pois.- Anonyymi
Eli koivuvasta, ts. vihta- piti kirjoittamani
- Anonyymi
Muistakaa pöpit, että teidän uskontonne rajoittaa vain teidän vapauksiane. Keskittykää vain teikäläisten asioihin, jättäkää meidät muut RAUHAAN!
- Anonyymi
Vältä joulukuusia ja juhannuskoivuja, niin sinun käy hyvin.
- Anonyymi
Ja höpö höpö !
Nykyään ei palvota mitään pakana uskontoja Suomessa !
Sana sanoo:
Tit. 1:15 Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.
Room. 14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
Eli sinulle aloittaja juhannuskoivut eivät ole puhdasta, vaan ovat epäpyhää, mutta sille joka ei usko niiden epäpyhyyteen vaan pitää niitä vain koristeina, sille ne ovat ihan puhtaita eivätkä siten ole epäpyhää.
Se on sama kuin epäjumalien kohdalla:
4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
7 Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.
Siis kun ymmärtäväiselle uskovalle on selvää se, että muita Jumalia ei vain ole, eikä mikään muu "jumala" ole edes todellinen vaan vain satua ja tarinaa, niin epäjumaliakaan ei siten tarvitse ymmärtäväisen pelätä.
Mutta aloittajan kaltainen heikko siis pelkää ihan kaikkea, ja joka puolelta hyökkää kaikkea pahaa hänen päällensä, kun hän ei kykene uskomaan ja luottamaan Jumalaan, eikä tunne vielä Sanaakaan kyllin näiltä osin.
Älkää antako aloittajan omien täysin turhien pelkojen peljättää itseänne, hyvät uskovat veljeni ja sisareni !
1. Joh. 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.- Anonyymi
Amen. Eipä ole ollut vuosikausiin juhannuskoivuja rappujen pielissä.
En ole vain tullut laitettua; asia ei ole käynyt mielessäkään.
Mutta nyt tulevana juhannuksena, jos Herra suo ja elän, sellaiset laitan.
Omaksi ja muiden iloksi koristamaan rappujen pieliä. On muutenkin tienvarresta
kaadettava, tuovat iloa koristeina ja teenpä muutaman vastankin. - Anonyymi
"Nykyään ei palvota mitään pakana uskontoja Suomessa !"
Ilmiselvästi et tunne suomalaisia perinteisiä pakanauskontoja. Luontouskonnon lisäksi on myös uusnoituus eli wicca, uussamanismi, aasainusko sekä druidismi. - Anonyymi
Vältä koko elämää niin pääset perille
- Anonyymi
suomen luterilainen kansa on täynnä taikauskoa, kirkko on taikuukisen takuumies, ei sen enempää.
isävainaa puhui kuinka enne lehmien ulospääsyä ensi kerran kesän tullen laitettiin oven kynnyksen alle vesuri tai jokin teräase, jonka piti suojella käärmeiltä ja muilta onnettomuuksilta.
syylää käytiin pesemässä kivenkolon vedellä ja tilalle piti j'ättää jokin lahja jollekkin menninkäiselle.
isäni sanoi kuin talon harjahirttä kun laitettiin paikalleen isänsä oli laittanut poranreikään rahoja joiden piti olla talolel suojelus ja kaikkea tällaista roskaa oli ja suomalaisten ns kristillisyys, virsikirjaa pidettiin lapsen tyynyn alla kunnes oli kastettu. muuten saattaa karvajalka vaihtaa vauvan huonompaan johonkin vajaaseen jne.. !
onko tämä muka jotain kristillisyyttä häh !?- Anonyymi
Ei se ole vain suomalainen ilmiö, että pakanuuden aikaiset uskomukset sekoittuvat kansan parissa kristillisyyteen. Mitään järkeähän siinä ei ole, mutta kyse ei ole luterilaisuudesta, vaan luonnollisista syntisistä ja pahaan taipuvista ihmisistä omine kummallisuuksineen.
Tämäkään asia ei ole vaikea sisäistettäväksi, jos halua löytyy ja kykenee katselemaan mailmaa muualtakin, kuin oman seurakuntansa avaimenreiästä tiiraillen. Harva kykenee, se on nähty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole vain suomalainen ilmiö, että pakanuuden aikaiset uskomukset sekoittuvat kansan parissa kristillisyyteen. Mitään järkeähän siinä ei ole, mutta kyse ei ole luterilaisuudesta, vaan luonnollisista syntisistä ja pahaan taipuvista ihmisistä omine kummallisuuksineen.
Tämäkään asia ei ole vaikea sisäistettäväksi, jos halua löytyy ja kykenee katselemaan mailmaa muualtakin, kuin oman seurakuntansa avaimenreiästä tiiraillen. Harva kykenee, se on nähty.Suomalainen muinaisusko ei ollut mikään yhtenäinen "uskonto", vaikkakin yksilöillä oli yhteisiä käsityksiä toistensa kanssa näistä asioista. Myös kyläyhteisöillä oli omia perinnetapojaan, lähellä toisten kyläyhteisöjen uskomuksia. Oli siis alueellisia tapoja, mutta myös yksilöiden tapoja.
Jos jossain perheessä isä on uskonut juhannuskoivun tuovan jotain onnea, mahdollisesti joillain muillakin kyläyhteisön naapureilla on voinut olla samanlaisia uskomuksia. "Koko Suomi" ei kuitenkaan näin uskonut.
Aloittaja ei tiedä suomalaisuudesta juurikaan mitään, lieneekö viikinkimiehittäjän jälkeläisiä? Viikingit eli gootit olivat lähi-idästä kotoisin, Intian, Iranin vuorilta. Heidät käskettiin sieltä hevonhelvettiin v. 70 eaa ja sitä lähtöä ja sen seurauksia kannamme me suomalaiset edelleenkin heidän 800-vuotisena vihatyönään kansaamme vastaan.
On typerää helluntailaisten, vastoin todellista tietoa, opettaa, että esim juhannuskoivu liittyisi aserakarsikkoon, joka oli kaukainen, lähi-idän perinne. Me suomalaiset emme ole kotoisin lähi-idästä vaan Volgan mutkasta. Suomalaiset ovat itäinen kansa, mitä nyt yksi jos toinenkin "maahanmuuttaja" on viime vuosisatojen aikana tuonut oman monikulttuuri-kortensa omaa muinaiskulttuuriamme heikentävään, edelleenkin sitä ylläpitävien viikinkimurhaajien kekoon.
Tämä on näitä monikultturistien rasistisia vihaketjuja suomalaisia perinteitämme vastaan. Sama juttu jouluisin. Syvä ilkeys ja pahuus suomalaisia vastaan on kuin polttomerkitty viikingin sieluun.
- Anonyymi
Aloittaja ei ole kristitty, vaan edustaa helluntailaista vapaamuurari-okkultismia.
Jumala on luonut kaikki puut, kasvit ja eläimet, eikä mikään niistä ole epäpyhä. Aloittaja epäpyhittää Jumalan luomistyötä.
Joka asialle on maailmanhistoriassa liitetty myös jokin pakanallinen merkitys.
Aloittajan täytyisi kieltää MUILTA rahankäyttö, sillä raha on monille epäjumala.
Ymmärrämme, että aloituksessa puhuu Saatanan, Luciferin henki, joka valehtelee, masentaa, kieltää, Hän tahtoo varastaa kristityltä ilon ja rauhan, vailla pelkoa. Vain okkultisti itse uskoo "juhannuskoivun suojelevan pahalta" ja haluaa julistaa tätä pelon evankeliumiaan.
Kaikki korut sekä meikit / ihomaalit / tatuoinnit, ovat joskus kauan sitten, tuhansia vuosia sitten, "suojelleet" pahoja henkiä pääsemästä ihmiseen: korujen kilinä ihmisen ruumiinaukkojen kuten korvien, nenän ja suun lähellä, sekä hurja punamaali huulissa ja mustaukset silmien ympärillä, tatuoinnit kasvoilla. Kaikki taikauskon perua.
Joh. 10:10
Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
On aivan sama mihin pakanat uskovat. Eikä juhannuskoivu ole asera-karsikko, ei myöskään joulukuusi. Nämä valehtelijat aivan pokkana eksyttävät teitä. Mutta esim. ruotsalainen - myös mm. britteinsaarten pakanoille viikingeiltä levinnyt , koristeltu, iso fallos (= miehen kyrpä) - juhannussalko, tässä on falloksen palvojien aserakarsikko. Nk. "ruotsalaiset" / gootit ovat aina levittäneet nimenomaan seksuaalista saastaansa.- Anonyymi
Kukas se siihen taas lensikään, ei suinkaan vanha tuttumme !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinulle kuuluu mikä minä olen. En ole ystäväsi. Tämä on yleinen Suomi24, ei sinun tai teidän oma fooruminne. Enkä ole mistään tänne lentänyt.
Sano vaan ääneen, kuka olen ja on se jälleen fakta, että Netmissionin väitteet siitä, ettei foorumilaisen henk.tiedot leviä "kolmansille osapuolille" pidä tässä edelleenkään paikkaansa. Eli Netmissionissa mikään väitetty ei ollut totta. Kaikki epärehellistä, huijausta, myös tässä kohdin. Olette jo monesti todistaneet tämän faktan todeksi.
Näetkö edelleen, missä ip-osoitteissa on netti auki? Kamerani on muuten pöytää vasten, en ole kelmeänaamainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saako helluntailainen polttaa tai katsoa kokkoa ja paistaa siinä makkaraa
voipi olla pakanallista - Anonyymi
Ai hän on hihhuli
- Anonyymi
3Moos.23:40. Neh.8:14 Niin he huomasivat lakiin kirjoitetun, että Herra oli Mooseksen kautta käskenyt israelilaisia asumaan tehtimajoissa juhlan aikana seitsemännessä kuussa......
- Anonyymi
Härttinen! Miten Jumala voi hyväksyä helluntailaisen okkultismin jossa palvotaan / pelätään koivun lehviä?
Vai, jospa nuo lehtimajan lehdet ei ookkaan saastaisen, suomalaisen koivun lehtiä vaan jotain niinku muita pyhempiä, juutalaisia lehviä?!
Mut... jos juhannuskoivu on muinais-lähi-itäinen aserakarsikko.... kasvoiko baabelissa sit koivuja tai joulukuusia? Eiksne oo tullu meille pikemmin pahoilta rysiltä? Joulukuusi pahalta lutterilta? 😠 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Härttinen! Miten Jumala voi hyväksyä helluntailaisen okkultismin jossa palvotaan / pelätään koivun lehviä?
Vai, jospa nuo lehtimajan lehdet ei ookkaan saastaisen, suomalaisen koivun lehtiä vaan jotain niinku muita pyhempiä, juutalaisia lehviä?!
Mut... jos juhannuskoivu on muinais-lähi-itäinen aserakarsikko.... kasvoiko baabelissa sit koivuja tai joulukuusia? Eiksne oo tullu meille pikemmin pahoilta rysiltä? Joulukuusi pahalta lutterilta? 😠No amislainenko se nyt siihen tupsahti lapsellisine juttuineen !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No amislainenko se nyt siihen tupsahti lapsellisine juttuineen !!
Mikä -lainen?
Hirveä pelko teillä.
Kun joku alkaa tuoda teistä todellista faktaa esiin, se olet muuten useinkin juuri sinä, joka "lennähdät" paikalle mitätöimään niitä. Missäs muun ajan olet? Hei, taidatkin olla se valhemessiaaninen mode!
Eli, seuraat kaiken aikaa foorumia ja sitten kun jokin asia uhkaa talousrikollista toimintaanne, sinä pöllähät paikalle.
Poliisillehan ei teistä kannata ilmoittaa. Teillähän on omat, korruptoituneet poliisinne, jopa melko korkeissakin asemissa. Jopa joitakin erittäin rikkaitakin henkilöitä, verotitetojen mukaan.
- Anonyymi
Ehkeivät ne kuulu teille uskoville, mutta kuuluvat kyllä meille uskoville. Ehkä uskoissamme on sitten eroa.
- Anonyymi
On todellakin eroa. Jo Luther sanoi eräälle anabaptistien johtajalle: "Teissä on eri henki."
Helluntailaisuus ei ole kristinuskoa, vaikka sellaisena esiintyy.
Entisenä helluntailaisuuden uskonnon uhrina kuulin jatkuvia kieltoja mitä sai tehdä ja mitä ei, kun se jossain muussa uskossa tarkoitti jotain muuta. Ei aloitus tässä mielessä ole mitenkään outo ja todellakin liittyy tähän, helluntailaiseen vapaamuurarien perustamaan "vapaaseen suuntaan".
Tuo "vapaat suunnat" on siis alusta asti tarkoittanut "kristinuskosta ja sen opeista, kirkkojen vaikutuksesta vapaita uskonsuuntia". Sana "vapaa" on muutoin näillä sanaleikki, joka johtaa mm. koko helluntailaiseen perus-harhaoppiin, jonka päälle koko tämä uskonto on rakennettu: pelagiolaisuus ei "vapaa ratkaisuvalta".
Sana "vapaa", pirullisena sanaleikkinä, kertoo myös tämän uskonnon perustajat: vapaamuurarit. Eivätkä edes vapaamuurarit asiassa riitä, vaan helluntailaisuuden perustajissa oli monia Ku klux klanin täysivaltaisia jäseniä. Tunnetuin helluntailaisuuden perustaja-vapaamuurari / KKK oli pedofiili / pikkupoikia hyväksikäyttänyt Charles Fox Parham.
Kun näistä alkaa puhua, silloin pöllähtää paikalle tuo helluntailainen, ent. Netmissionin hakkeri, outtaaja, pyrkien mitätöimään totuuden kertojia (en itse kirjoita hänen nickiään esille, etten itse syyllistyisi outtaamiseen). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On todellakin eroa. Jo Luther sanoi eräälle anabaptistien johtajalle: "Teissä on eri henki."
Helluntailaisuus ei ole kristinuskoa, vaikka sellaisena esiintyy.
Entisenä helluntailaisuuden uskonnon uhrina kuulin jatkuvia kieltoja mitä sai tehdä ja mitä ei, kun se jossain muussa uskossa tarkoitti jotain muuta. Ei aloitus tässä mielessä ole mitenkään outo ja todellakin liittyy tähän, helluntailaiseen vapaamuurarien perustamaan "vapaaseen suuntaan".
Tuo "vapaat suunnat" on siis alusta asti tarkoittanut "kristinuskosta ja sen opeista, kirkkojen vaikutuksesta vapaita uskonsuuntia". Sana "vapaa" on muutoin näillä sanaleikki, joka johtaa mm. koko helluntailaiseen perus-harhaoppiin, jonka päälle koko tämä uskonto on rakennettu: pelagiolaisuus ei "vapaa ratkaisuvalta".
Sana "vapaa", pirullisena sanaleikkinä, kertoo myös tämän uskonnon perustajat: vapaamuurarit. Eivätkä edes vapaamuurarit asiassa riitä, vaan helluntailaisuuden perustajissa oli monia Ku klux klanin täysivaltaisia jäseniä. Tunnetuin helluntailaisuuden perustaja-vapaamuurari / KKK oli pedofiili / pikkupoikia hyväksikäyttänyt Charles Fox Parham.
Kun näistä alkaa puhua, silloin pöllähtää paikalle tuo helluntailainen, ent. Netmissionin hakkeri, outtaaja, pyrkien mitätöimään totuuden kertojia (en itse kirjoita hänen nickiään esille, etten itse syyllistyisi outtaamiseen).Pirullisena lisänä myöskään hellareiden uskonnon uhreja itseään ei voi pitää "vapaina"! He jos ketkä ovat toisten komennon alla, sidottuja, orjia, käskytettyjä.
Hellaripomothan ylläpitävät valtaansa nimenomaisilla käskytyksillä esim. näiden oman jumalan palveluksissa: "Nouskaa seisomaan, istukaa, taputtakaa, nouskaa ylös..." jne. Kyseessä on tarkoituksellinen kontrollin ylläpitäminen.
Olen omin silmin ja korvin todistanut Helsingin Saalem-seurakunnassa kuinka muuan tunnettu amerikkalais-saarnaaja hypnotisoi kuulijat. Itse en katsonut häntä kohti, taisin jopa peittää korvani. Sitten hän aloitti käskytyksen ja tuo seurakunta teki kaiken mitä hän käski, saatanan nauraessa räkäsesti. Sattuipa yhtäkkiä katsomaan minua takapenkissä ja rauhallinen katseeni kohtasi hänet. Jenkkihuijari hätkähti silminnähtävästi. Hän alkoi huutaa ja näyttää takaovea minulle: "ulos". En tietenkään "totellut", vaan istuin rauhallisesti paikallani. Tästä on ehkä n. 15 vuotta aikaa.
Myös Netmissionissa harjoitettiin hypnoosia.
' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pirullisena lisänä myöskään hellareiden uskonnon uhreja itseään ei voi pitää "vapaina"! He jos ketkä ovat toisten komennon alla, sidottuja, orjia, käskytettyjä.
Hellaripomothan ylläpitävät valtaansa nimenomaisilla käskytyksillä esim. näiden oman jumalan palveluksissa: "Nouskaa seisomaan, istukaa, taputtakaa, nouskaa ylös..." jne. Kyseessä on tarkoituksellinen kontrollin ylläpitäminen.
Olen omin silmin ja korvin todistanut Helsingin Saalem-seurakunnassa kuinka muuan tunnettu amerikkalais-saarnaaja hypnotisoi kuulijat. Itse en katsonut häntä kohti, taisin jopa peittää korvani. Sitten hän aloitti käskytyksen ja tuo seurakunta teki kaiken mitä hän käski, saatanan nauraessa räkäsesti. Sattuipa yhtäkkiä katsomaan minua takapenkissä ja rauhallinen katseeni kohtasi hänet. Jenkkihuijari hätkähti silminnähtävästi. Hän alkoi huutaa ja näyttää takaovea minulle: "ulos". En tietenkään "totellut", vaan istuin rauhallisesti paikallani. Tästä on ehkä n. 15 vuotta aikaa.
Myös Netmissionissa harjoitettiin hypnoosia.
'Joo just niin siinä kävi tottakai !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo just niin siinä kävi tottakai !
Juuri näin kävi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin kävi.
Hanki foliohattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hanki foliohattu.
Varmasti tiedän, ettet suinkaan usko minun tarvitsevan foliohattua.
Ette te minua enää petä. Ette monia muitakaan, jotka tuntevat metkunne.
- Anonyymi
Huomautan lisänä, että mikäli itse yleensäkin "hyökkään" helluntailaisuutta vastaan, kohdistan ilmoitukseni lähinnä aina tiettyä, laajempaa yhteisöä kohtaan.
En hyökkää yksilöhenkilöitä vastaan, vaikka itse mielessäni joskus arvuuttelisinkin jonkun henkilöllisyyden, en kirjoita luulojani julkiseen mediaan.
Heeeetkonen. Nyt muuten sain uuden ajatuksen tuon itseäni edellä arvuuttelevan henkilöllisyydestä. Sillä jokaisella meillä on tietynlainen kirjoitustyyli, sanonnat. Henkilö, joka nyt tuli mieleeni... en ole ajatellut häntä pitkään aikaan. Heureka! Just. - Anonyymi
Aloittaja,
hellitähän toki!
Kol. 2:16-23
s-seutulainen En ole edes kuullut tuollaista. Lapsuuden kodissa isä joskus laittoi koivut, mutta ei siinä mitään taikoja tehty. Olivat vain koristeena.
- Anonyymi
Eri ihmiset uskovat eri asioita. Joku haluaa uskoa jonkin perinteen tuovan esim. jotain siunausta tmv, Jollekin toiselle kysymys on esim. vain kauniista kasvista, joka tuo metsän tuoksua kotiin.
Koivun oksat ja joulukuusi ovat itselleni tiettyihin vuodenaikoihin liittyviä isoja, tuoksuvia "kukkia". Aion juhannusaattona kerätä koivunoksia ja muita luonnonkasveja isoon maljakkoon. Siinä ei ole mitään "taikaa", se vain on suomalaiskansallinen perinne.
🌄🔥☀️🌳🌳🌤️🌳🌻🌼🌳🕊️🌊🦆☀️🕊️🐇🐀🦎🍓☀️🌇🍦🐜🕷️🌳🐛🦋🌤️⛈️
Olen nimittäin hengeltäni erittäin muinaissuomalaiskansallismielinen.
Mikäli muita kansallisuuksia jotenkin, edes etäisesti löytyy, ovat ne oletetusti venäläis-juutalais-saksalais-ruotsalais-tanskalaisia, prosentuaalisesti laskevassa järjestyksessään.
En vaali juutalaisia tapoja vaan suomalaisia. Kaikki Raamatussa ei liity koko maailmalle. Raamatunkulttuuri kuuluu israelilaisille, ei gojimeille.
*
- Anonyymi
Ainoastaan ilman uskontoa oleva ei ole pakanallinen,
- Anonyymi
Mitä mieltä olette että, Radio Patmos on vahvasti mukana Helluntaikirkon juhannuskonferensi tapahtumassa? Eikös helluntailaiset ole jakautuneet ainakin kahteen "lahkoon" helluntaikirkon ulkopuolelle jättäytyneillä helluntaikansalla taitaa olla oma kesäjuhlansa?
- Anonyymi
Kyllä pitää paikkaansa.... toiset järjestää Mertiörannassa, toiset Keuruulla.
TERVETULOA JUHANNUSJUHLILLE MERTIÖRANTAAN 20.-23.6.
http://helluntaikansa.fi
Helluntaikirkon juhannusjuhla
https://www.juhannuskonferenssi.fi
- Anonyymi
Me hurskaat helluntailaiset laitamme aina juhannuksena ovenpieliimme kurtturuusut, jotka ovat ainoita joita saamme käyttää kyseiseen tarkoitukseen.
- Anonyymi
Mooses Lasarettilaiselle juhannuskoivut sopivat, hän oli oikea suvaitsevainen ja käänsi toisenkin persposken.
- Anonyymi
Eikö ole kiva vahtia toisia ja ohjata heitä oikealle taivastielle. Kun olet oikein ahkera kyttäämään ja normeja luomaan, niin varmasti joku sukulaisistasi pelastuu ihan väkisin.
Jumala on ihmeellinen kun loi tuollaisen apusisaren kyttäämään ja oikomaan läheisiään.
Lopuksi pieni vinkki: Saunavastaa et tarvitse vaan laita käteen Isismorsianten kauniit "pitsihanskat", sitten kastelet vanhat farkut ja niillä rätkit yltympäriinsä. Taas huomaat, että on kaveria helpompi rätkiä kuin itseäsi ja kaveri pelastuu taivaan iloon, kun ei käytä koivuvastaa. Kiitosta heruu sinulle, kun taas pelastit yhden syntisen. Kyylää ahkeraan se kannattaa. - Anonyymi
Joulukuuset ja juhannuskoivut eivät kuulu uskoville.
- Anonyymi
Eikä kasvisruoka muutenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä kasvisruoka muutenkaan.
Jeesuskin grillasi possua vartaassa seurueelleen. Viiniä oli kyytipoikana.
- Anonyymi
Ei varmaan mikään muukaan mihinkään
- Anonyymi
Uskovat juoksevat juhannusyönä alasti viljapelloilla, tästä vaan ei puhuta.
- Anonyymi
Ai jaa!? Meille uskoville sen sijaan juhannuskoivut ja vihdat sopivat oikein hyvin. Me emme käytä niitä pakanallisiin menoihin, kuten te uskovaiset.
- Anonyymi
Uskovaisia on monenlaisia. Aloittaja vaikuttaa taikauskoiselta.
- Anonyymi
Juhannuskoivut eivät sovi uskoville!
- Anonyymi
Raamattu sanoo:
Tit. 1:15 Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen. - Anonyymi
Kuka lähtee Isoon Kirjaan tai konfenttiin,kun on varaa.Hoitopaikoissa hoitajat suojavarusteissa,mutta esitteet jaetaan,jotta pikkupöpöt leviäisi.
- Anonyymi
Aamen!
- Anonyymi
😂🤣😅 tähän väliin juhannusbiisi https://youtu.be/oIbtI_Llcyk
- Anonyymi
Olisin voinut sanoa AAMEN aloitukseen, mutta sitten mieleeni tuli, että en halua käyttää egyptiläistä AMEN-jumalan nimeä.
Annetaan AMEN-HOTEPin ja muiden kuuluisuuksien levätä rauhassa ja luovutaan niiden nimien käytöstä!
Vai onko niin, että mikään sana ei itsessään ole paha, jos se ei liity mihinkään pahaan käsitteeseen.
Sanoin kerran, että Romanian vuorilla on paljon kurvia. Siitä olen saanut kuulla kanssamatkustajiltani piikityksiä, koska kurvi merkitsee prostituoitua romaniaksi. - Anonyymi
No, jo on ahdas uskonto sinulla. Sopiiko vihtominen? Saat syntisi paremmin anteeksi kun piiskaat itseäsi lehdettömillä vihdoilla.
- Anonyymi
Juhannuskoivut liittyvät hedelmällisyyteen ja vanhaan pakanalliseen karsikkoperinteeseen.
- Anonyymi
Eipä teidän jutuista kamalan moni välitä, eiköhän joulun ajoitus myös ole samanlainen.
- Anonyymi
Joulukuuset eivät sovi meille uskoville!
- Anonyymi
Israelilaiset hakkasivat maahan asera-karsikot perinpohjin koko Juudassa.
- Anonyymi
No älkää polttako kokkoja
Mitä muille siitä kuuluutat - Anonyymi
No mikäpä uskovaisille sopisi.
On lyhyt lista kun sopivia asioita luettelee - Anonyymi
Juhannuskoivut ja juhannustaiat ovat noituutta ja pakanuutta pahimmillaan.
- Anonyymi
Suomeenkin haalitaan kaikenlaisia "uskovia"!
- Anonyymi
Oliko tuo vitsillä tarkoitettu vai oletteko todella noin säälittävän taikauskoisia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj452812Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet772059KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.1021860Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381658Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r781419- 901267
- 1171264
En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si31264Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.2731228Oon vähän pettynyt
Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi1111186